• johny.h

    Jezdí tady někdo karbonový HT? Pořád nevím, do jakého rámu se pustit.

    • pružný a pevný rám
    • výdrž
    • vysoká cena

    Co provede takový rám, když nestihnu ve sjezdu nadzvednout včas třeba na šutru nebo větším hupu:) Nebudu mít o metr dál karbon v pr..li:))) Jaký by jste eventuelně doporučili. www.bikesport.cz/axman.htm Tenhle stojí 23500 :( Na mě to málo není, nebo scandiový? Je levnější, lehčí, ale nepruží tolik.

    0 0
    • rock  

      V posledním Velu (1/2006) docela vychválili Pell's MediumTail …

      0 0
    • Meesha  

      jestli myslis monocoque ram, tak nepocitej s tim, ze sezenes o moc levnejsi…

      0 0
      • johny.h  

        S cenou asi moc nehnu, jde mi o to, že nejsem supersjezdař a někdy netrefim ideální stopu a vezmu to dírou nebo přes šutr, letos jsem se i párkrát vyválel-musím pilovat techniku:(. Najeto mám letos 10kkm a příští rok chystám o dost víc a kompletní závody Kolo pro život.Bude to má 2. sezóna. Proč nedodat tělu více pohodlí že?:) Karbon je luxus, ale bojím se, aby můj styl vydržel.):(

        0 0
        • Gatier  

          Ja neviem, preco si myslis, ze bude nejak brat tvoje chyby ten karbonovy ram. Kolko tak myslis, ze to dokaze pohltit? V porovnani s 1,9: 2,1 plaste. A co takto softail, alebo ocel ram. Alebo titan.

          0 0
          • cabbage  

            1.9 tioga vs. 2.1 schvalbe?;) nechapu proc vsichni resej pohodli u HT, imho tam nic takoveho nemuze existovat:)

            0 0
    • Lookas  

      na tom pellsu sem se uz parkrat svezl a rozhodne splnuje vsechny tebou vypsane vlastnosti s jednou upravou (ale ta obecne plati pro kazdy karbon) az prejedes ten sutr tak pojedes dal a kolo bude v poradku :-)

      0 0
    • BH  

      nezbyva nez opet odkaz na http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… je zobrazena jen mensi cast rupnutych karbonovych ramu jedne nejmenovane znacky. jinak plati, ze celokarbon je vhodny tak do vel.19", u vetsich ramu je te pruznosti az moc.

      0 0
      • náčelník  

        Rámy GT STS byly tenkrát uváděny jako „termoplastové.“ Termoplastové rámy taky krátký čas dělala Merida. Karbon je reaktoplast – ne? Moje otázka – lze tedy dnešní karbon porovnávat s tím termoplastem?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Cece nevim, ale „carbon“ jak je pouzit na ramech je kompozit z nejake matrice s uhlikovych vlaken zalite pryskyrici, ne?

          0 0
          • náčelník  

            Právě že u těch STS nebyla použita pryskyřice, ale nějaký termoplast. Polyethylen? Teď fakt nevím, prohrabu doma „archív.“

            0 0
            • Pá-dlista1  

              JJ. Tohle byla reakce na ten reaktoplast ;)

              0 0
              • náčelník  

                Moc toho v „archívu“ není:

                O GT ST – „rám je vlastně trojúhelník z termoplastu – uhlíková vlákna a tepelně vytvrzovaný plast, tedy nikoli klasický kevlar“(?), „rámový trojúhelník je vyroben z termoplastu (karbonová, skelná a některá další umělá vlákna pospojovaná speciálními lepidly)“

                Z reklamy na Meridu série Thermoplast: „Rám se skládá ze speciálně vinutých uhlíkových vláken kombinovaných s vláknem silonovým, přičemž ty nejsou vytvrzované v epoxydových živicích jako klasické karbonové rámy, ale na vytvrzení je použita speciální termoplastická hmota. Tepelné vytvrzování je o mnoho kratší než u epoxydových živic, které jsou velmi citlivé na tento proces, protože nedodržení teplotních podmínek ovlivňuje ve velké míře výslednou kvalitu rámu. U termoplastu tento problém nehrozí, navíc použití termoplastu místo živice zvyšuje pevnost celého rámu, zvyšuje se tuhost a také tlumení vibrací. Odolnost proti průrazu je například o 300 % vyšší než u karbonového rámu. Po roce tvrdých zkoušek v nejtěžších podmínkách němečtí testovací jezdci vynesli verdikt: rám je prakticky nezničitelný.“

                No, nevím jak to soudruzi z NDR testovali, nicméně termoplastové rámy zakrátko vymizely stejně jako později rámy magnéziové. Informace jsou z let 1996–97. Co asi přinese budoucnost?

                0 0
                • BH  

                  diky za navrat do minulosti,zaklad , tedy uhlikova vlakna byl urcite stejny, mozna je rozdil v pojivu, mozna je to ale jen otazka nazvoslovy, obchodniho nazvu.Videl jsem vyrobu ramu GT primo ve fabrice v Santa Ane. Zakladem byla gumova gadice na kterou se namonatala textilie z uhlikovych vlaken,ta se potom omotala nejakou paskou, jejiz presme slozeni GT tajilo.Tato finalni hadice se protahla mufnami a dal se tomu tvar ramu v jedne casti formy.Na to se prilozila dalsi cast formy, hadice se navoukla vzduchem , k vuli zajisteni vnitrniho profilu trubky a cele se to za nejake teploty upeklo.Po vyjmuti z formy se to rucne jeste dofinalizovalo a ram byl hotov. Kazdopadne to co pouzivalo GT at to nazveme karbon a nebo temoplast, nebylo to prave orechove, nebot ramy celkem dost praskaly(viz. foto).Kazdopadne mnohamilionova investice(USD) do forem a technologie, na kterou bylo GT hodne hrde,byla jednou z pricin bankrotu firmy v roce 99 a zavreni fabrik jak v LA tak i Coloradu a naslednemu dalsimu bankrotu v roce 00. Jen na okraj pokud pouziji namisto uhlikovych vlaken sklenena vlakna,,tak tomu se pak rika laminat, ne?

                  0 0
                  • náčelník  

                    Skleněná vlákna = opravdu (sklo)laminát, uhlíková vlákna = karbon. U těchto materiálů se ale jako pojivo používá právě pryskyřice, což je reaktoplast. U rámů STS je mi pojivo neznámé, ale není to pryskyřice, je udáván termoplast. Jen jsem chtěl upozornit na to, že nelze zavrhovat dnešní karbonové „reaktoplastové“ rámy jen proto, že před lety praskaly rámy „termoplastové.“ Dle mého se právě díky pojivu jedná o značně rozdílné materiály. To bych se pak dopracoval k tvrzení typu „ocelový rám nechci, protože dural praská“ :)

                    0 0
                    • BH  

                      ta historie je spise poucna tim, ze ne vsechny nove matarialy jsou tim nej, jak se nam snazi vyrobci navykladat.A to co nemelo praskat praskalo jak na bezicim pasu. Kdo vi jaka je statistika karbonu? Kolik ramu prasklo, kolik vidlic ulitlo? Jen se vykladaji hruzostarsne historky o zlomenych silnicnich vidlicih. Chtelo by to skutecne objektivni udaje. A navrat na stromy? Urcite ne, ale pokrok s emusi brat velmi opatrne as trizlive, viz. vyse.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Kamarad reklamoval behem sezony 2ks vidlice Columbus Carve,pokazde se zacala rozlepovat v korunce a vrzat:(

                        0 0
                • jecnak  

                  Zrovna Merida je sedmilhar nejvetsiho kalibru. Kdyz si jen vzpomenu na jejich rozlepujici se ramy (karbon + duralove spojky), praskajici horcikove ramy (a nejen horcikove) a spoustu dalsich silenosti, tak uz jen to me utvrzuje v presvedceni se poohlednout nekde jinde. Nehlede na ten sileny design.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Naprosty souhlas.Od Meridy maximalne nejaky normal Al ram,i kdyz i ten mi po 1/2 roce prasknul:(

                    0 0
    • Aiax  

      Nic proti karbonu nemam, ale radsi bych dal 19000,– Kc za titan: http://www.morati.com/…s/detail.asp?…

      0 0
    • kesu  

      no na karbonovym ramu sem nejel ale jen bych podotkl ze celokarbonovej monokok dela na 06 superior a ravo(ravo stoji lehce pres 50) a myslim ze jestlize stoji 50,velkoobchod bude na hranici 40 ani ne a pri odstrojeni by ses podle meho nazoru dostal na dvacet.imho ten superior a ravo mi prijdou az moc podobny…:)

      0 0
      • Meesha  

        Ravicko je luxusni. Ale jinak je jiny nez ten Superior. Ale u silnicek se jim to moc nepovedlo, takze Author a Ravo se lisej jen nalepkama – a ty ma samozrejme hezci Ravo :-)

        0 0
        • Ice-goofy  

          Ahoj ja moc neporadim, ja jem , ze tez uvazuji o koupi karbonoveho ramu vel 62 a tudiz doufam, ze neco vydrzi preci jenom je to investice tak snad par let vydrzi..

          0 0
        • bolekkrutor  

          k tomu Ravu:máme od nich na krámě tu silničku,a je to pěkně křivý,z pohledu shora je to krásně vidět,no snad se jim ten bike poved víc…

          0 0
      • johny.h  

        Ten karbonovej Superior je nádhernej, ale ještě jsem neviděl nabídku samotného rámu. Do něj bych šel asi radši:)

        0 0
      • Lookas  

        ani ravo ani superior nejsou monokoky!

        0 0
        • zirecek  

          Monocoque není u biku dotáhlý do konce. Jiné firmy už to vyrábí nějaký ten rok…

          0 0
      • Tinker  

        Silniční karbonový rámy Ravo a Author jsou vlastně stejný… Výroba v Číně :-( Oproti technologicky vybavenejm fabrikám na Taiwanu to nejsou dobrý rámy. Výrobní cena je tak 4000,– Hlavní je, že to je tzv. „Opensource“. Každej z Vás si takovej rám může objednat a stavět na tom kola pod svojí vlastní značkou. Stačí vypsat katalogový čísla a je to… Nechtěl bych bejt ten, co si koupí takový „supr“ celokarbonový kolo Ravo a přijede na švih, kde bude mít kámoš to samý od Authoru. A můžou si u Authoru říkat co chtěj, že to by bylo testováno Bůh ví kým! fuj fuj fuj…

        0 0
        • Meesha  

          no, kdyby byla vyrobni cena 4000 + nejaka doprava, tak by se mohlo par kol nebo ramu objednat a udelat BIKE-FORUM Limited Edition,ne?! :-))

          0 0
          • Lookas  

            a to ani nechtejte vedet za kolik svari par hlinikovych trubek… :-) :-)

            0 0
    • Veeteck  

      A co Giant MCM? http://progresscycle.cz/firma.asp?… Komponenty prehazis na stary ram a prodas. Mohl by ses dostat tak na 25kKc.

      0 0
      • johny.h  

        Já už mám všechny komponenty upgradovaný a až vyměním rám, tak dám svoje loňské kolo zase dokupy a střelím.

        0 0
    • johny.h  

      Teď jsem se vrátil z vyjížďky a porovnával jsem svýho Apache Hawk 2004 a kámošův nový karbonový Axman a jsem takřka rozhodnut jít do karbonu. Apache má na jakékoli nerovnosti hrozně tvrdý a nepružný rám a všechny rány jdou do zad. Stačí už asi půl metru dlouhá pozvolná i 3cm hluboká propadlina v silnici a rám ji přenese jako nepříjemnou ránu do páteře. Karbonový Axman si s tím perfektně poradí. Opravdu jsem takový rozdíl nečekal. Šotolina i starý lesní vymletý asfalt dokáže hravě překonat. Apache už rozhází i šotolina a v zatáčce je to nepříjemný pocit, protože zadní kolo nadskakuje a uskakuje do stran. Ještě by mě zajímali zkušenosti se scandiovým rámem a bylo by rozhodnuto:)

      0 0
    • stařík  

      Jezdím, ale silnici. Na biku HT bych měl strach z náchylnosti k poškození při činostech souvisejících s ježděním např. :

      1. při pádu
      2. při přepravě např. na autě – to si na utažení karbonový trubky v držáku dávám pozor, v autobusovým cyklopřívěsu montáž taky mnohdy neovlivníš
      3. při nočních dojezdech z hospody apod. třeba do kempu taky na něj musíš myslet a nehodit kolo jen tak kamkoliv.
      4. Při montáži čehokoliv ( např. objímky na brašny )je taky nutné dávat pozor atd. atd.

      Já používám bike taky jako bytelné kolo pro všecho a tam se mi zatím karbon moc nehodí. Dobrej bude pro závody, to určitě.

      0 0
      • favorit.  

        Ja bych do terenu z toho karbonu nemel takovej strach. Jinak by z nej napriklad Merida nedelal endurovy kola. A kdyz preska, tak je urcite bezpecnejsi, jak dural. Dural prdne naraz a karbon postupne

        0 0
        • cabbage  

          ad karbon: kde je ta fotka s ciste „ustrizenou“ ramovou trubkou?;) merida dela TM z karbonu??

          0 0
        • Gatier  

          To su take reci… Asi si otvorim pivec :) Dural tiez nemusi prdnut naraz. Osobne by som sa karbonu nebal, to pri com sa poskodi, by nevydrzal ani hlinik. Ja som za ocel, titan (mtb), alebo karbon. Stale vychadzaju spickove ocelove ramy na 50% z ceny oproti karbonu. Ocel ma jedinu? nevyhodu- hmotnost. Ale aj niektore karbonove ramy sa dostavaju na zaujimave hodnoty; napr Trek 9.8 1600g, Merida takytak. Karbon oproti hmotnosti ziadnu z vyhod vacsinou neprinasa.

          0 0
    • johny.h  

      Tak rám už je objednaný, akorát má kratší horní rám. trubku. Ve 20" 570mm a sedlovku budu muset mít nadoraz. Doteď jsem měl 21" 597mm a měřím 187 cm tak doufám, že to zvládnu:)

      0 0
      • quassar  

        vzal jsi toho axmana od budiny?

        0 0
        • johny.h  

          No, asi předvánoční návaly do hlavy způsobily mou nerozvážnost a šel jsem do něj:)) Teď si budu lízat rány a jíst suchý rohliky:)

          0 0
      • kesu  

        mam 190 cm a mam 18tku a da se to:):),zase si uzijes teren…ikdyz o to ti asi tolik nejde:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.