• Kubik

    Chystam se rozebirat mou krasnou Suntour MG-71 a mel bych par dotazu: 1)Nema nekdo navod na rozebrani(na oficalnim webu uz na tak stary vidle neni a pan google nic nenasel) 2)Jaky ma vlastne zdvih? 3)Lze nejak bez brutalnich zasahu zvetsit zdvih a nebo ji alespon „udelat mekkci“ aniz by po techto upravach byla po roce na zahozeni V historii sem sice neco o upravach Suntourek nasel ale vetsinou je to dost obecne a nic konkretniho.....

    0 0
    • McBlacky  

      zkus napsat mail Fousáčovi :) trošku s tím jde udělat, ale moc taky ne

      0 0
    • fousac  

      hmm.. uz me stejne praskli..

      vis co to je za system?? predpokladam, ze jako ostatni MGcka to je elastomer, mozna pruzina a bez tlumeni.. kdyby si ji chtel rozebrat, tak musis sundat horni zatky a vypadnou na tebe vnitrnosti a zespodu vnejsich nohou povolit srouby (o par otacek a poklepat na ne), pak je vyndat a mel by si stahnout vnejsi nohy z vnitrnich.. to je tak cely… no a pak to nafot a pochlub se.. ;o)

      (jtm: tu vidli sem v zivote nevidel, takze se treba seredne pletu)

      0 0
      • Kubik  

        Elastomerka je to urcite protoze jak pride zima do kraje tak se stava neodpruzenou :o( co je tam nadale tezko rict :o) Nakej olej nebo vazelina tam ale urcite je protoze uz od nova je vzdy kolem jednohu srobu neco lehce vyteklyho(nekdo tu psal ze to neni zavada ale „vlastnost“) Jinak teda behem tejdne rozeberu a vyfotim… A naky tipy na to zvetseni zdvihu nebo zmekceni??

        0 0
        • fousac  

          olej tam urcite nebude.. tam je jenom vazelina… zmekceni/zvetseni.. to jestli by se sehnalo neco dovnitr misto tohohle.. mozna by se ten centak navic dal ukecat..

          0 0
        • fousek  

          No to ze to v zime nepruzi neznamena ze jsou tam elastomery, ja mam v RST pruziny a vazelinu a taky to v zime nepruzi, zamrzne vazelina

          0 0
    • vlk  

      no rozebrání, nic lehčího není.Zespodu povolíš šrouby a klepneš do nich kladivem, pak je odšroubuješ a tak sundáš vnější nohy.Vnitřnosti vyděláš když si seženeš klíč a odšroubuješ nahoře ty zátky na korunce.Je tam elastomer a pružina. Na měkkost si zkus vyměnit pružinu, elastomer ti v zimě stejně stuhne.Olej tam není-mažou to vazelínou.Zdvih má asi 75mm.Já ji vozil na 85.Kamoš ji má na 95, ale to už si tam narval ještě jedny futra nad ty dolní, protože to má krátké vnitřní nohy a bylo to dole už mimo.No s těmi vnitřnosti nic nenaděláš.Dá se předělat na olej pružina-návody jsou někde v historii.Zázrak ale nečekej.

      0 0
    •  

      Napadlo me z jedny nohy vyndat pruzinu, bude pak mekci ne ? nebo to chapu uplne spatne, a mohlo by to tak vubec bejt ? A mam MG-91 ale to je podobny. Je totiz hrozne tvrda a bere jenom velky rany.Co si myslite, pujde to tak?

      0 0
      • JIRA  

        Mám tu samou a taky bych uvítal radu jak jí změkčit a jestli to vůbec jde. Pokud ne, tak se budu snažit jí vrátit.

        0 0
    • Kubik  

      Tak do kola/komponenty sem hodil foto rozebrane vidle Poznatky: Tuning na olej/pruzina popsany v historii sem pro slozitost zamitl(pro zajemce, protoze vidim ze nejsem jediny kdo by chtel neco s touhle vidlici udelat) http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… Dale z historie sem se docetl ze lze uriznout o 2cm pruzinu, to mi ale pride k vidlici nehezky (mam ji rad a na lepsi nemam :o)…) Jediny co pro me prichazi v uvahu je vyndat 1pruzinu tudiz by me zajimalo jestli je to bezpecne a jestli pote vidlice nepujde do kytek(v historii se tvdi ze ano ale uvital bych ujisteni nekoho kdo tento „tunning“ provozuje) Jine napady ci pripominky jak „otunit“???

      0 0
      • jaski  

        kdysi sem zvysoval aerosu jeste kdyz sem ji jezdil.kdyztak napis na icq

        0 0
      •  

        Elastomery jsou uvnitr pruziny ?u mg-91 je to dost jinak, Ale jak sem nad vyndanim pruziny premyslel tak mam obavu o tu stelovaci zatku, jestli to opradvu dobre chapu tak to cele drzi ona, a pokud by se jedna pruzina vyndala vse by nesla jedna zatka, ale nevim, uvidime jestli se k tomu vyjadri nekdo zkusenejsi, aby nam to osvetlil,

        0 0
        • Kubik  

          Jo tak jak je to na foto.No ja to chapu tak ze kdyz 1 pruzinu(pred­pokladam ze celou i s tim elastomerem) vyndam tak by to nevadilo.V mym pripade by jedna zatka drzela elastomer jako pred zasahem a druha by tam byla zasroubovana „jen pro ozdobu“

          0 0
          • Kubik  

            A vlasne celej ten vnitrek (vnitrni nohy nebo jak se tomu rika)drzi zespodu ty 2 imbusy…

            0 0
      • Kol.ista  

        Pruzinu bych nevyndaval, kamos mel XC60 a po vyndani jedne pruziny byla az moc mekka, proste se mi to jako reseni nezda…

        0 0
        • Kubik  

          No ja nevim mam 85kg a tu MG-71 jezdim povolenou nadoraz aby to se mnou aspon trochu pruzilo…

          0 0
          • Kol.ista  

            No on ma tak 60Kg a mel prblemy s nou hnout, ale uvedom si, ze to tim ztrati tvrdost o celych 50%, coz je hooodne

            0 0
        •  

          tam jde ale spis o to jestli by se to nakym zpusobem nadmerne nekroutilo a jestli by to bylo bezpecne pro vidlici, skusit si to pak muze kazdej sam a rozhodnout si jestli mu to vyhovuje.ja tomu moc nerozumim, tak ze bych rad slysel nazor nakyho „odbornika“ ktery by rekl jestli to je nebo neni rozumne pro vidli ;)

          0 0
          • Kubik  

            To je prave to. Nechci ji takle za mesic odrovnat protoze na novou nemam, kdybych mel tak nepremejslim nad tuningem a koupim si novou :o) Navic vratit tam tu pruzinu zpet znamena akorat povolit tim speslklicem tu zatku a pruzinu hodit dovnitr…

            0 0
            • Kol.ista  

              Tak bych to zkusil… Ja sem na Axelovi odpustil vsechen olej. Je ted mekci ale zase kdyz nadhodim predni kolo tak cinkne a nevim proc… Nevite nekdo??

              0 0
              •  

                nebude to doraz ? nebo nejako to tlumeni pruzeni nebo jak to je, mati na krosu to netlumi ty zpetny razy, to sou desny rany, ale nevim, ;)

                0 0
                • Kol.ista  

                  No nevim, zaclo to az kdyz sem vypusil olej z patrony. Budu tam davat jinou viskozitu protoze to moc netlumilo…

                  0 0
                  • jaski  

                    a jezdis bez oleje?tak to musi bejt zatitek:)vis co se rika kdo maze ten jede takze podle toho musis stat na miste

                    0 0
                    • Kol.ista  

                      Tak ono to bez oleje je mekci a nez sezenu jinej olej tak tam prece vodu davat nebudu…

                      0 0
                      • jaski  

                        tak ja kdybych daval novej olej tak bych si nejdriv sehnal novej nebo kdybych hi uz vylil tak bych nikdy nejel bez nej abych riskoval ze ji nekde zkurvim.nevim proc to delate vsechno slozite a zbytecne.si to tam moh nechat zatim do vymeny ale radsi se tady bude resit proc ti to tam beuz oleje cinka.

                        0 0
                        • Kol.ista  

                          Tak promin ze sem to udelal :-) Sem ji chtel vycistit a kvuli nedostatku vedomosti sem to povolil a on vytekl. Stejne sem ho chtel vymenit ale jak rikas az bych sehnal ten jinej, no ja ho mamm, ale u kamosa a tam jedu az v patek a tak bych chtel vedet proc to cinka.

                          0 0
                          • jaski  

                            neodpousti se:))tak to je jina ale jak sem rek-nejezdil bych na tom.radsi.nalil bych tam hydraulickej kteryho ma asi 20l:)

                            0 0
                            • Kol.ista  

                              No. Ale porad nevim co tam cinka :-D Tak ja se poucim a hned v patek tam soupnu tlumicovej olej. Mit ho doma tak uz tam je :-) Nenapada te proc by to mohlo cinkat a jestli bych s tim mohl neco udelat? (krome te vymeny oleje) Dik

                              0 0
                              • jaski  

                                nevim jak vypada pist ale dejme tomu ze podobne jako u skareba.a cinka to kdy?kdyz to odlehcis nebo kdyz de nadoraz?

                                0 0
                                • Kol.ista  

                                  Kdyz de nadoraz tak je ticho jak pena, ale kdyz ji odlehcim, spis kdyz nadhodim predni kolo… Melo by to byt hodne podobny skarebovi.

                                  0 0
                                  • jaski  

                                    tak jestli pist nenarazi na konec a ze tam neni ten olej tak to cinkne jinak nevim.

                                    0 0
            • fousek  

              No vyndat jednu pruzinu neni dobrej napad, bude se to krizit, takze to bude mit vetsi treni a bude vyrazne horsi chod, takze sice bude mekci, ale ale bude zadrhavat a pravdepodobne se „vynamta“. To bych zkusil sehnat mekci pruziny

              0 0
          • fousac  

            vyzkousej.. asi vsechny vidle MG rady byly celkove dost tuhy a slusne udelany, myslim, ze by to v pohode vydrzela.. (z Dura sem taky jednu pruzinu vyndal a jezdi)

            0 0
            • Pekáček  

              Myslím že ne, MG-71 má svou konstrukcí blízko XCP-75, plastová pouzdra, vnitřní nohy má 28,6mm. MG-91 má kovová pouzdra, vnitřní nohy 30mm. V MG-71 jsou dlouhé pružiny co maj uvnitř špalíky z černé gumy, MG-91 má na stejnou délku z jedné poloviny pružinu a zbytek 3ks žluté elastomery. Nohy z MG-91 jsem použil na repas XC-Pro-E, mají identické rozměry včetně pouzder.

              0 0
              • fousac  

                hadat se nebudu.. MG-71 se videl jen takhle http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… a tam fakt nepoznam jaky ma futra… mel sem MG-92, coz je asi totez jako 91, kousek pruziny a zbytek elastomery.. snad vetsi zdvih (kolik ma 91?)… zkousel sem nahradit elastomery pruzinou a vysledek byl desive kopajici cosi.. ;o)

                jestli je ta 71 opravdu predchudce XCP-75, tak tam bych mel jediny reseni.. vyhodit… a koupit na leasing napr. splice, ta mi z tehle levnejch vidli prisla asi nejfunkcnejsi..

                0 0
                • Pekáček  

                  Kdysi jsem koupil XC-Pro-D jako že na zimáka, zhrozil jsem se když jsem zjistil že má plastový monoblok pouzder zakliknutý malou západkou v každý noze (a nohy 28,6mm). Tak tipuju že MG-71 nebude jiná. Prostě u Suntouru podle šířky nohou v tomto případě poznáš typ pouzder. MG-91 měla malilinký zdvih, snad 67mm. MG-92 je až na zdvih konstrukčně stejná. Když vezmu v úvahu kvalitu provedení, Jsou MG-91,92 top elastomerové vidlice a dobrý držáky. Taky manžety u těchto a podobných vidlic jsou dobře vyřešené, lezu pod ně tak dvakrát za rok a čisto, vidle slouží na zimáku kde je dost vystavená bordelu.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.