• BB

    Tak jsem po trech letech jezdil na HT. Menim fulla, stary se prodava a novy jeste neni, tak jsem si pujcil HT. Bezna vyjizdka je peklem. Navigace podel Labe a Vltavi prakticky nejetelne, kazda polnacka tolik kopancu do zadku, ze jsem si to ani nezaslouzil. Omlouvam se svemu fullu, ktery se mi s 10 cm zdal nepohodlny. Jak na tech HT chlapi muzete jezdit ? Dokonce i na rozbitem asfaltu jsem trpel.

    0 0
    • enjoy  

      takhle pohodlnyho cloveka jsem uz dlouho nevidel:-)). ikdyz,vcera jsem zkusil zapnout lock na vidli na lehce zvlnenym asfaltu a to jsem si taky nezaslouzil:-))

      0 0
    • Lister  

      to máš za to že chceš vyměnit toho Kleina, dobře ti tak neuvážený člověče :o)

      0 0
    • Meesha  

      ja se chystam ted taky na HT, tak sem zvedavej jak to dopadne. :-) Doufam ze dobre

      0 0
      • till  

        A uz vis do ceho pudes?:-)

        0 0
        • Meesha  

          HT s karbonem, rozhodne se po Sportlifu :-)

          0 0
          • till  

            Ve stejnej situaci sem byl ja loni:-)

            0 0
            • Meesha  

              nooo, vyresil si ji moc pekne! :-)

              0 0
              • till  

                paradox je, ze tohle bylo „krizovy“ reseni… puvodne sem mel mit toho Superiora se zadnim karbonem, jenze porad ne a ne ten ram prijit do republiky a kdyz uz byl duben, tak sem hledal rychle neco jinde:-)

                0 0
            • Meesha  

              nooo, nevadilo by! :-) Ale toho karbonu bude min. Nejspis zadni stavba.

              0 0
              • hanz  

                no nevím…co kolem sebe slyším tak je jen málo názorů že vlepená karbon stavba je ok…bud se to kroutí nebo se to rozlepuje nebo obojí. Myslím že u takovýho rámu se vyplatí počkat na zkušenosti uživatelů.

                0 0
              • Haryk  

                Připojuju se k Hanzovi.Spojení dural – karbon prostě nemůžu uvěřit,zvláš? u mtb.Takže buď dural,nebo karbon.Je to ale jen můj nepodložený názor.A jímá mě tušení,že svýho luxusního Fuela za HT nevyměníš…a pokud vyměníš,tak obrečíš.

                0 0
              • gummo  

                Zakolik ho budes prosim te prodavat?

                0 0
                • Meesha  

                  zatim to jen prehazim na to HT a pak na jare to asi nejspis doladim.

                  0 0
                  • gummo  

                    No a ram toho treka si nechas nebo ho prodas?

                    0 0
                    • Meesha  

                      jeste nevim. Ale nejspis zustane doma, kdyby byl HT ta horsi varianta :-)

                      0 0
                      • cabbage  

                        za kdyby byl si dosed „bude“ a dastanes spravny vysledek:o))

                        0 0
    • yakub  

      Tak mi dej 50 000 kč a já si taky pořídim fulla.

      0 0
      • gobike  

        Přesně, si myslí že jezdím na HT jen proto, ze sem odpurce fullu, naopak, chtel bych fulla, ale nemam na neho, mam problem sehnat chcechtaky i na debilni HT. A takovy chytraci me fakt serou.

        0 0
        • Manas  

          Nevim proc 50 koliku, kdyz se letos dal sehnat slusnej dobrej full za 30. Taky jsem na nej nemohl nasetrit takze splatky. Ale jak jsem rad :-)

          0 0
    • JFB  

      a co chudaci silnicari – ty na vyber mezi fullem a HT nemaj:-)

      0 0
    • omar  

      tak to ja mam naopak , po tech vsech letech na fr dh a jinejch fulkach sem sel do HT, a jestli to ted prodam tak pudu do snad jeste mensich zdvihu nebo nezdvihu a hlavne zkusim radikalne schoit vahu kola, nejak mi ta fulka nechybi :-))

      0 0
    • black.horse  

      no, pár fullů sem sedlal, ale jen na DH a FR, na běžný XC ježdění a pod, mi to přijde občas zbytečný… na pár tratí se to hodí, to uznávám, ale tahat se s tím všude? no, ale taky by se mi občas líbil full, jenže to by to pak chtělo mít fulla a i HT, aby měl člověk na výběr, dle toho, kam pojede… tak káždý má svoje pro a proti, nech? si každej zváží, zda mu to za to stojí…:-)

      0 0
      • Mamutt  

        hehe, všichni nakonec také skončíte u softtailu :o)

        0 0
        • black.horse  

          heh, s mojí hmotností je softtail skoro všechno:-D ale vážně, tudy cesta nevede, alespoň né ta moje:-) buď pohodlí a žehlit a nebo naklepaná prdel a nežehlit, ale nic mezitím:-)

          0 0
          • Mamutt  

            Já jsem člověk kompromisu :-) Se svými 70kg si to mohu hravě dovolit. A ty koukej zhubnout :oP

            0 0
    • BH  

      taky nazor a predstav si, ze jsou i taci, kteri naopak od fulla presli k HT. Duvod? Prenos sily, akcelerace, hmotnost jsou u HT vyrazne lepsi nez u sebelepsiho sytemu Full a navic o fulla se musis vic starat, obcas namazat kyvne ulozeni(menit loziska), ev. resis nejakey problem s tlumicem (obcas vytece a pod.).V neposledni rade po par letech nejsi schopen na sveho fulla nic sehnat, nebot parkticky kazdy rok vyrobci zavrhnou predchozi koncepsi sveho nej, nej fulla a prijsou s jinym resenim, ktere je opet to nej, nej. tak te to po par letech prestane bavit a radeji jezdis na dobrem HT kole z dobrou odpruzenou vidlici, ktere sice neni tak komfortni jako full, ale za stejne penize si poridis o dva rady lepe vybavene kolo a navic to „jede“. Ale nez me zacnes kamenovat,na pristi sezonu asi opet zkusim nejake fulla, treba to konecne bude ta spravna koncepce(tomu vsak neverim) a ted jsem hlavne v obdobi, kdy potrebuji kolo vic na komfort .

      0 0
      • pali  

        dost slaba argumentacia k nevyhodam ci minusom fulla, je to vecna polemika pre a proti, ale keby som mal cakat co prinesie nova sezona tak nic nekupim a budem len v rovine spekulacii a nie jazdenia, mna by si urcite neosradil ja som jazdil ht od 90 rokov a uz ho nechcem, ale nikoho od neho neodhovaram ,kazde ma svoje +/-

        0 0
        • BH  

          nekoho nepresvedcuji, tudiz ani nijak zvlast neargumentuji ve sprospech HT ci Full. jen uvadim i jiny pohled na problematiku „HT nikdy vice“,Ovsem tim, ze mam dost dlouhou zkusenost jak s HT, tak i Full(napr.RTS,LTS­.STS,I drive,Mra­zek,Giant NRS) si myslim, ze mohu projevit svuj nazor k danemu tematu

          0 0
          • BB  

            urcite mas pravdu, narocny servis, zmeny koncepce atd. I kdyz treba Kona dela stejnou zadni kyvku uz 10 let, spesl asi taky. Ale nesouhlasim, ze to na HT vice odsejpa. To je pravda jen do urcite miry. Znam teren, kde HT na fulla vubec nema a kupodivu je to obycejna, dobre rozbita polni cesta. Tam si na fullu troufnu ujet i mnohem zdatnejsimu borci na HT.

            0 0
            • BH  

              urcete jsou useky, kde je full vyhodnejsi (ted se bavim o klasickem XC).mam i zkusenost, ze na kole full suspension jsem schopen vyjet vetsi extrem, co se sklonu kopce tyce,full zarucuje lepsi kopirovani terenu, nez HT, ale na HT mam pocit, ze to fakt odsejpa (nez vjedu do lesa tak vzdy musim neco najet na asfaltu) a hlavne nemusim stale neco resit z hlediska zadni stavby.Vzdy je neco za neco.

              0 0
        • wbiker  

          Zrovna třeba tu hmotnost a problematiku údržby bych mezi slabé argumenty nezařazoval.

          0 0
          • fousac  

            v cem je problem s hmotnosti?? pri dnesnim vyberu uz neni problem stavet hodne lehky fully.. proc narocnejsi udrzba? no dobre, tak obcas kapnu olej na tlumic, ale zase sem za tri roky nemusel centrovat kola.. (vazim pres 90kg a jezdim jako prase:) (ty urcite myslis loziska v cepech, ja vim ;) ale to zalezi na konkretnim ramu, treba stary meridy mely jeden neznicitelnej OS cep,oproti tomu napr. NRS ma spoustu malej s uzasnou funkci samorozsroubo­vavani ;o)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Vzdycky tam bude navic tlumic a alespon jeden cep;)

              0 0
              • fousac  

                akceptovatelna dan z pohodli.. ;o)

                kdyz je to dobre udelany, tak s tim nejsou zadny problemy..

                0 0
            • wbiker  

              No, vždycky, kdyby jsi měl určitou sumu, tak postavíš lehčí HT než full. A aby jsi měl lehkej ful, tak už to nebude otázka „jen pár korun“. Dívám se na to z hlediska průměrného jezdce, kterej třeba nechce do kola vrážet nějak extrémně vysoké sumy.

              0 0
              • fousac  

                za stejnou sumu tam asi bude nejaky deko navic, to uznavam.. jeste ze sem cestna vyjimka.. ;o) to muzem pripadne aspon teoreticky zkusit: ja vezmu svuj ram, ty si vem jakykoliv XC HT ram v cene do 3000,– , zbytek stejnej a uvidime.. :DD

                0 0
                • wbiker  

                  Ty máš rám s tlumičem za tři tisíce?

                  0 0
                  • fousac  

                    bez tlumice..

                    0 0
                    • wbiker  

                      Tak k té ceně připočti i tlumič a můžem to porovnávat.

                      0 0
                      • fousac  

                        njn.. to uz sem na 7t a 2,7kg.. :(((

                        0 0
                        • wbiker  

                          Za ty peníze máš třeba Matts Pro od meridy, kterej je o kilo lehčí. Nebo Amuleta, kterej má 1450 a ještě zbyde 2500 na díly.:-)

                          0 0
      • jakub  

        jako me vyhovuje HT presel jsem z Fulla na HT (LRS) protoze se mi furt zdalo ze to houpe i gdyz me okolo kamosi presvedcovali ze se stavba ani nehne teko jsem spokjenej, po poslednim maratonu jsem ale zjistil ze na Fullu bych se asi doskrabal aspon kousek dal, bolest zad a krece i z kopce protoze jsem musel pak uz vicemene stat (kvuli tem zadum) me opet nahlodala ze full ma neco do sebe a i gdyz mam k memu Rbiskovi velice citovy vztah, pripoustim ze jsem byl uz rozhodnut jit do fulla ale podminkou byl intejigentni tlumic (v tomto pripade SPV) od ktereho si slibuju komfort ve sjezdech a nehoupani kdyz nechci…cehoz se da (tink je toho dukazem) dosahnout i stylem jizdy… a gdybi mi na toho Fulla vysly prachy, uz bych ho asi mel…i gdyz bych Rbiska oplakal…

        0 0
        • jakub  

          doplnim, fakt verim ve funkci inteligentnich tlumicu… a to sme ve vyvoji podle me teprve na zacatku…

          0 0
          • wroum  

            nestras! :-D

            0 0
          • Martyss  

            Osobně jsem proti přesunu inteligence z uživatele na vidlice a tlumiče:-)

            0 0
            • BB  

              ono je to s tou inteligenci trochu prehnane, kdyz se inteligentnim tlumicem nazyva vyrobek, ktery pruzi a tlumi tam, kde ma a nepruzi a netlumi, tam kde nema. Ja bych spise pouzil termin normalni tlumic, nez inteligentni tlumic.

              0 0
        • Smazaný účet  

          myslim ze uz to tink rikal, tak to zopakuju ze s vetsim zdvihem se spv chova lip :-) je znat i zmena o 1" :-)

          0 0
        • Meedja  

          Mozna by to chtelo posilit bricho a zada a mel bys vyreseny problemy s tim, jestli potrebujes tlumic nebo ne. A ver mi, ze i rychlost jizdy by se zvetsila. To, ze si nekdo koupi fulla kvuli bolesti zad, mi prijde jako dobrej ulet.

          0 0
          • Meesha  

            proc? Me to prijde docela realny u „starsich“ bikeru co jim je fuk jestli budou na maratonu 514. nebo 515. a dojedou bez nejakejch bolesti atak…

            0 0
            • visby  

              niektori dokazu dokonca s fullom a bolavym chrbtom aj dobre zajazdit…

              0 0
            • Meedja  

              No jasne, na vylety to beru. Chtel jsem do ty moji puvodni odpovedi napsat, ze pro starce a chronicke mrzaky je full v pohode, ale takovi lide asi nebudou mit abmice dojet na bednu, ze. Rozhodne ale plati, co jsem napsal…nikomu posileni bricha a zad neuskodi a rozhodne by mel zacit u toho, nez tahat z penezenky penize. A vubec…ono je jedno, jaky ma clovek kolo, dokud nejezdi pohar nebo tak neco. Mam HT a stejne me predjizdi lidi v teniskach a vlajici bundou. :)

              0 0
          • Pá-dlista1  

            az ty bolesti budes mit…

            0 0
            • Meedja  

              Ha ha, vtipne. Zada me bolivala, potrapil jsem bricho a bolesti nejsou. A jezdim HT.

              0 0
          • jakub  

            mi teda zase prijde jako dobrej ulet tahle odpoved… jako by me moc zajimalo jak posilis pomoci bricha a vzprimovacu zad narazy do patere… to mi teda vysvetli…:-))))

            0 0
            • jecnak  

              Jde o to, ze pokud nemas dostatecne namakany brisni svaly, tak se ti blokujou zada, coz zpusobuje prave ony bolesti. Nejlevnejsi metoda jak se bolesti zbavit je prave posileni techto svalu. BTW nejde jen o to, ze se zbavis bolesti, ale zlepsi se ti i drzeni tela atd.

              0 0
              • Manas  

                To je jasny, ale stejne se nekdo bolesti zad proste nezbavi. A v tom mu prave muze pomoci full. Krom toho je to pohodlny a z kopce a obcas i do kopce se mi to zda lepsi :-) A jedem znova :-))

                0 0
                • jakub  

                  jj presne tak… jako vim ze posilovani bricha a zad ma veliky vliv na bolest a zaroven drzeni tela presne tak… proste nekoho ta pater boli a muze delat co chce…

                  0 0
                • pos3k  

                  odkdy se leci boalva zada fullem? :-) ja myslel ze je na to neprekonatelny COSMO DISC :-)

                  0 0
                  • Manas  

                    Ahoj,
                    jmenuju se Chuck Norris a nosim krunyr od te doby co sem si zkurvil zada Cosmo discem.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Nosim Kosmodisk po tom co sem si dojebal zada na Totalgymu… voe.

                      0 0
                      • Manas  

                        Vidis jak jsem zmatenej … asi bych si mel zajit na obed. Ale asi to nevyjde, je to docela v prcicich dneska.

                        0 0
                      • Manas  

                        Ale zase na druhou stranu to je pokracovani ty tvoji hlasky. :-) Takze zas tak zly to neni :-)

                        0 0
                      • Meesha  

                        …a uz muzu zase chodit na zahradku! :-D

                        0 0
          • Komi  

            Naprostou souhlasím s Meeshou. Tohle není zrovna dobrý důvod proč HT (ikdyž jsem jejich zastáncem, ale to proto že sem ještě na Fullu nejel .-))

            0 0
    • hmi  

      …normalne slapes a jedes;) To je toho, ze to na HT malinko drnca.

      0 0
      • wroum  

        …malinko to drnca na asfaltu…coz je taky jediny misto kde ma HT svoje opodstatneni.

        0 0
    • Fidoo  

      Zajímavý – dycky mě napadne že HT je blbost přesně na tom místě co píšeš. Ta navigace je prdelo-třes jak z učebnice. Ale jinak je to o zvyku. Já sem měl pučenýho Gianta VT1 a byl sem z toho houpání neš?astnej – každopádně ale věřim, že to je nacvičeným stylem šlapání. Asi nešlapu správně dokulata. Nejsi z Proseka? Za co měníš palomino?

      0 0
    • gummo  

      Na HT musis bejt trosku masochista.

      0 0
    • Lance  

      Jdete vseci nekam s fullem – priblblym. Plky plky plky,HT je HT a na nem si stojim:)

      0 0
    • jecnak  

      Jasne, jsou trasy, kde je full jednoznacne vyhodou. Jsou ale takovy, kde je full nebo vidle s vyssim zdvihem vyslovene na prekazku, ale to jsou spis trialovy prasaze :-)

      0 0
      • jecnak  

        A ty ja moc moc rad.

        0 0
      • pali  

        Ano aj o tom to je, uz ma nabavili trasy kde ht preplavlo bez problemov a tam ,kde zacalo mat problemy a bolo treba riesit spravnu stopu, aby sa mi nepomstila zadna stavba kopancami ,lebo ta si nerozumie s vidlou som presedlal na full zdvihy ktore tam mam mi plne vyhovuju su ako site do oblasti v ktorej jazdim a je to aj o bezpecnom vedeni biku v zjazde a grip pri vyjazde co si budeme nahovarat kazda nerovnost je odrazovou hranou pre zadne kolo ht.To u mna rozhodlo a co sa tyka udrzby vsetko co ma bezchybne chodit treba udrziavat.

        0 0
    • Volf  

      To jsou podle mýho naprosto žabomyší války. Píšeš o pohodlí. Já jsem třeba překvapenej jak dokáže bejt pohodlná odpružená sedlovka, ale rozhodně nezlepší jízdní vlastnosti kola. Jinak skoro pokaždý potkávám lidi, co jedou na fullu po silnici. Osobně to vidím tak, že každej z nás má kolo na jaký byl schopnej dát prachy a pak jsou jedinci, kteří si kolo kupujou účelově. Někdy mě ty debaty tady připadaj, že spousta lidí nechce pochopit, že se na kole dá jezdit třeba po cestě a je zase skupina lidí co nemaj potřebu se pouštět někde po lese z kopce mezi stromama, skákat na kole, nebo se nechat vytáhnout nakopec lanovkou a dolů to pustit co to dá. Prostě se cyklistika rozdělila na spoustu způsobů používání kola a je naprosto zbytečný jeden druh kola nadřazovat druhýmu. Teď jsem se nedávno dal do řeči s tak 12 letejma klukama, na streetovejch kolech a oni třeba vůbec nedokážou pochopit, že někdo může na kole ujet třeba 100 kiláků. Takže nechme každýho a? si pořídí kolo, jaký se mu líbí a vyhovuje mu a basta.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Nejak mi sem tvuj prispevek nesedi. Krome toho, ze za zadnou skupinu nebojujes jeste mluvis o necem uplne jinym. Tazatel (provokater) srovnava vhodnost pouziti ruznych typu kol pro svou beznou vyjizdku. O nejakem tridnim boji nemuze byt rec. Btw.: 100km? Na kole?

        0 0
        • Volf  

          No máš pravdu, že nebojuju, protože už mě to nějak nebaví. Jen jsem reagoval na pohodlí, protože si osobně myslím, že si fulla kupujou většinou lidi pro zlepšení jízdních vlastností než pro pohodlí, ale třeba se pletu. A pak nemám rád, když se říká nikdy.

          0 0
          • Manas  

            Ja jsem si ho koupil kvuli pohodli a protoze me to vyslo ne o moc draz. :-)

            0 0
          • Meedja  

            Ja zatim znam jenom lidi, kteri si ho koupili kvuli pohodli a jako bonus k tomu maji zlepsene jizdni vlastnosti. :) Ale neberu jim to, me to je jedno. :) Ja bych obcas i fulla bral, napriklad na Valasske 50 by se hodil, ale nemam na nej, misto toho jsem k HT koupil ziletku. :)

            0 0
          • bishi  

            Já zas nemám rád, když se říká navždy…

            0 0
      • BB  

        tos me nepochopil, ja zadny druh kola nezatracuji, pouze jsem se podelil o osobni zkusenost, ktera muze byt u nekoho jineho zcela nepouzitelna. Kdyz zminujes tu odpruzenou sedlovku, tak prave jedna zkusenost z nedele. Jeli jsme se zenou po protipovodnove hrazi u Zalezlic, zadna cesta, pouze posekana trava a vyrazne drny. Ja mel HT a zena mela HT s odpruzenou sedlovkou. Kdyz jsme po par kilometrech sjeli na polni cestu, tak ji rikam, to bylo desny co ? A ona, co melo byt desny ? nejelo se spatne. Musim rict klobouk dolu pred odpruzenou sedlovkou Rock Shox, nekdy jsem mel dojem, ze ji funguje lepe, nez moje Palomino.

        0 0
      • orca  

        Asi jediná objektivní a smysluplná odpověď na dané téma. Kdyby fše bylo tak prosté tak bude existovat jen jeden druh kola a to ten „správnej“ . Ale je mnoho druhů kol + druhů použití k tomu různé finanční možnosti kupujícího + mnoho módních trendů + různý věk cyklistů. Takže řešit a handrkova se co je lepší je opravdu žabomyší válka o ničem. Každému vyhovuje to jeho a je fajn že na tom jezdí . Asi každej si čas od času chce na kole vyzkoušet to co s sním opravdu nedá dělat – tak si to omezeně vyzkouší ale asi si kvůli tomu nebude kupovat kolo aby pak třeba zjistil že to není ono. Začíná podzim a mnozí odkládají kolo a usedají k PC taže podobných debat bude asi přibývat…

        0 0
    • RomanH  

      Sam jsem se na fullu poradne svezl jen jednou (Scott G-zero), takze to bude jen takovy kratky poznatek. Musim rici, ze pravda, ze to tolik cloveka nenaklepe, ale zadny prinos ve vyjezdech / ve sjezdech jsem nepozoroval. Asi je to hodne ovlivneno tim, kde clovek jezdi. Na HT royhodne necitim unavu kvuli tomu, ze v zadu nepruzi. V lesich v okoli Brna mi full proste nechybi, odpruzim to nohama.

      Jina je ale situace treba v Beskydech ci v Jesenikach – ted jsem tam potkal borce, ktery si daval XC s DirtJumperem a 2.5 pneu. Dokud nebyla zpevnena cesta, tak mi porad stacil. Zde by se ale s takovym strojem trapil. Mam pocit ze full se zdvihem okolo 100/100 mi sice jizdu zprijemni, ale v poradnym terenu to bude stejne malo. Takze idealni volba by pro me byla soucasny HT na vetsinu vyjizdek + treba takovy Santa Cruz Nomad, ktery bych si braval na tech 10–20 dni v roce, ktere travim na horach. To je ovsem financne dost nakladna varianta.

      Chapu ty, co rikaji, ze kdyz maji fulla v servisu a vlezou na HT, tak jsou vyklepani. Znam to z toho, kdyz si na chate pujcim otcuv bike s pevnou vidli a pustim to po louce dolu. Dole me pak boli ruce, protoze jsem si na funkci vidli zvykl a odnaucil se to z vetsi casti tlumit rukama.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        :-D

        0 0
      • Volf  

        S těma zádama si myslím, že většina problémů pramení z povolenýho svalstva a ze špatnýho posedu. Nebudu rozhodně tvrdit, že pružení nemá vliv na záda, ale nepřeceňoval bych to. Včera večer jsem měl ve schránce přílohu Vela o novinkách a když čtu o nových standardech 150 mm zdvihů, šířce pneumatik 2,3 o vidlicích s 36 mm nohama, o pevných osách na XC tak si říkám, jestli ti co to projektují vůbec někdy na kole seděli. Začínám mít dojem, že se začínají stavět fakt kola, na kterejch se dá jet jen z kopce. Argument pohodlí je sice hezkej, ale kolo je alespoň v mým pojetí o kompromisu mezi pohodlím a lehkosti jetí. Na co třeba v éře inteligentního pružení nasadit gumu 2,3 když rozdíl v pohodlí díky pružení nepoznáš, a rozdíl ve valivém odporu bude nesrovnatelnej. Nebo celá karbonová mánie. K čemu kromě toho, že výrobce ukáže že to jde je třeba karbonovej full ? Na druhou stranu, ale chápu, že můj názor je ovlivněnej dlouhou érou silnice a tím, že pro mne je kolo i o najetejch kilometrech.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jeste, ze jsi doplnil posledni vetu:) Ale je to poznat i bez toho. Prave v ere inteligentniho pruzeni potrebujes neco co ti bude skutecne pruzit (jako tlusta pneu). Treba je vetsi plast dobry i k necemu jinemu nez jen pohodli. Btw. slysel jsi uz o tom, ze sirsi plast ma mensi valivy odpor? ;)

          0 0
          • Vrci  

            Při stejném tlaku ano, ale užší pláště se většinou foukají na vyšší tlaky.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              protoze musi ;)

              0 0
              • Vrci  

                Protože můžou :-)

                0 0
                • -b-n-x-  

                  cože? nějak sem nepochopil

                  0 0
                  • Vrci  

                    Tak trochu obšírněji: přešel jsem z 25 na 23 a na časovky na 20 pláště protože ty se dají foukat na 12 bar a proto lépe jedou. Takže užší se můžou víc foukat na musí, na těch 10 nebo 8 barů je můžu nafoukat taky.

                    0 0
                    • Vrci  

                      Co se týče poslední věty, tak jsem nerozuměl sám sobě takže znovu:

                      Takže užší se víc foukat nemusí, ale můžou. 20 pláš? se při 8 nebo 10 barech nezničí, ale 25 při 12 nebo 15 pujde hodně rychle do kopru.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        To jsou zajimavy cisla. A ted z druheho konce. Zkus vozit 1,8" plast na 1 atm. jako muzu ja vozit sjezdovou 2,5" ;)

                        0 0
          • BH  

            trocha teorie nikoho a ani Padlistu nezabije.takze: valivy odpor vznika deformacemi kola a jizdni drahy. Vodorovna sila ktera pusobi proti tomuto odporu ma velikost , ktera se rovna souciniteli tihove sily pusobici na dane kolo a souciniteli valiveho odporu. Soucinitel valiveho odporu je pak zavisly na vlastnostech povrchu po nemz se kolo odvaluje, na deformaci pneumatiky,( ktera zavisi na jeji konstrukci a husteni) a rychlosti valeni.takze pri stejne konstrukci plaste a stejne hodnote husteni a stejne rychlosti a stejnem povrchu je valivy odpor pneu napr. 1,9 a 2,3 stejny, nebo ne?

            0 0
            • Smazaný účet  

              ne

              0 0
              • BH  

                proc ne?

                0 0
                • Otaku  

                  strucne: protoze sirsi plast zustane pri stejnym nahusteni kulatejsi

                  0 0
                  • BH  

                    kulatejsi? a to zanamena co? ze ma pak mensi valivy odpor?

                    0 0
                    • Otaku  

                      bingo

                      0 0
                      • BH  

                        ale ty ne,„mas totiz padaka“(pokud pouzijeme terminologie TV kvizu) , , na „kulatosti“ plaste to fakt nezavisi

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          sam napsals vzorec ze odpor zavisi mimojine na sile potrebne k deformaci plaste, mensi deformace = mensi sila :-) takze pri zachovani vsech ostatnich promennych konstantnich..... kapisto ? :)))

                          0 0
                          • BH  

                            nemus odpoved jasne? je tedy valivy odpor u uzsiho plaste mensi a nebo vetsi, mez u sirsiho? Ja vsak vychazim z prepokladu, ze plocha po niz se plast po podlozce odvaluje je stejne velka jak u sirsiho plaste, tak i uzsiho plaste jizdniho kola, a tedy prace na deformaci plaste by mely byt stejne velka

                            0 0
                            • Vrci  

                              tohle tvrdí continental: http://www.cyclingnews.com/tech/?…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                S tím valivým odporem je to jasné, ale mě by zajímal graf, kde by byl součet energie potřebný pro překonání valivého odporu + odporu vzduchu v závislosti na rychlosti. Z tohoto grafu by bylo jasně vidět, pro jaké rychlosti se hodí jaká šířka pláště. Jenže to je velmi komplikované, protože je to sávislé na na ráfcích a zbytku kola a muselo by těch grafů být několik pro různé typy, aby si člověk udělal představu.

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Ja tam vidim tohle: Tyre rolling resistance decreases as tyres become fatter, according to Continental's me­asurements. co ty?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    A píšu snad něco jinýho? Problém je v tom, že valivý odpor s šířkou pláště při stejném tlaku sice klesá (a s rychlostí roste lineárně), ale odpor vzduchu narůstá s rychlostí kvadraticky. Proto pro různé rychlosti bude optimální jiná šířka a čím větší rychlost, tím větší váhu hraje odpor vzduchu (proto v profipelonotu se při těch jejich rychlostech větší šířky prakticky nevidí).

                                    Oni tam u jednoho konkrétního případu a konkrétní rychlosti udávají podle nich ideální šířku, ale to je navíc pouze pro dráhu.

                                    V praxi mě to může být fuk, nejsem závodník a rozdíl to stejně není tak velký a mám i jiný kritéria jako pohodlí (takže nemám problém s výběrem na moje ježdění), ale teoreticky mě to zajímá.

                                    0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      jj. jsem se na to nepodival v sirsich souvislostech. Sam totiz menim rychlost nekolikrat behem vyjizdky a nikdy ji nezohlednuji pri vyberu plaste, takze tady je asi pricina mych neuspechu :)

                                      0 0
                                      • orca  

                                        problém bych viděl spíše v nevhodném načasování přezouvání pláš?ů během vyjížďky (ikdyž trend z F1 je opačnej – nepřezouvat-tak nevím)

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ono to hlavně všechno platí pouze pro silniční hladké pláště. Na biku (a při sjezdu zvláš?) bude ten valivý odpor (daný šířkou pláště) oproti dalším faktorům ovlivňující celkový výsledek mnohem více zanedbatelný a bude ho mnohem víc ovlivňovat vzorek než šířka pláště. Nejsem sice žádný sjezdař, ale je jasný, že snížení valivého odporu naboucháním širokých pláš?ů na extrémní tlak nebude to pravé ke zlepšení času ve sjezdu.

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Navíc jak už tu psal Vrci, tak většinou nejužší pláště je možné hustit na větší tlak a tím získat menší valivý odpor i u těch nejužších. I když do 23mm už to není moc pravda, tam jsou maximální povolené tlaky srovantelné (i ty 23 se dají sehnat s povoleným max tlakem přes 12 atm).

                                      0 0
                                      • Vrci  

                                        a další věc je rozdílné zatížení a aerodynamický „kryt“ od sedlové trubky nebo jak to popsat. Já vozim na předku 20 a v zadu 23 mm.

                                        0 0
                              • BH  

                                dobry odkaz, jasne a logicke, dik.

                                0 0
                            • MattsSpeed  

                              …mozna je problem v tom, ze to co predpokladas plati, nu jenom pri treni… kdyz se dva povrchy po sobe posouvaj, ne odvalujou…

                              0 0
          • Volf  

            Pádlisto já se s tebou nehádám, protože respektuji tvý zkušenosti. Jenom jsem prostě napsal jak vidím já z pozice hobíka, kterej nechce jezdit jen z kopce mezi stromama. Na druhou stranu chápu, že si každej z nás kupuje věci i z helediska technickejch možností neob vybavenosti a velmi často to pak ani nikdy nevyužijeme. Je fakt, že kdo provozuje cyklistiku v takovým pojetí má na kolo jiný nároky, ale prostě ne všichni chtěj takto jezdit. A já mám jen dojem, že výrobci vytvářej uměle módní vlny, protože většina lidí jezdí po lesních a polních cestách v kombinaci s asfaltem a potřebují kolo, který nebude moc vážit, nebude zbytečně přetechnitovaný a nebude extrémně náročný na servis. A když vidíš, jak se hadry na kolo čím dál tím víc snažej vypadat civilně, tak s tím prostě nekoresponduje to, jak se výrobci snažej kola dostávat do podoby téměř sjezdovejch speciálů. Ber to opravdu ale jako názor člověka, kterej jezdí na kole kilometry a ne třeba metry převýšení, nebo s potřebou sjet co nejrychleji co nejmíň sjízdnej terén.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Vzdyt ja se taky nehadam ;) Ja se jen vzdycky snazim prinest dalsi uhel pohledu :) To neznamena, ze s tebou nesouhlasim. Kolikrat se hadam sam se sebou :-D

              0 0
            • Pá-dlista1  

              Btw. si myslim, ze kola na takovy pouziti jak pises jsou. Ale to je uz problem zakaznika, ze si neumi vybrat.

              0 0
              • Volf  

                To že si neumí vybrat je jedna věc a pak se často nechaj ovlivnit tím co viděj v televizi nebo jim někdo nakuká, prostě osud.

                0 0
        • Smazaný účet  

          dyz do kopce nejedes na cas, tak ti nejaky kilo navic vubec nevadi a z kopce si to uzijesh jako nikdy :-)

          0 0
        • lubos  

          Vubec se neni potreba bat ani velkeho zdvihu, ani sirokych gum, toboz 36mm noh nebo pevne osy. Nemusi to nutne znamenat 20kg opachu ktere jede jenom dolu kopcem. Treba mne se jede mnohem lip na svem enduro, nez na silene zavodni Meride :)

          0 0
      • BB  

        2 RomanH: ja si fulla neuzivam pouze 20 dnu, co jsem v horach, ale predevsim doma na polnich cestach. Je to o stylu jezdeni. Kluci od nas z vesnice travi 90 procent casu s horakem na asfaltu pri presunu na nejaky pekny sjezdik, ktery si uziji a zpatky na asfalt. Co mam fulla, tak jezdim treba 80–90 km okruhy pouze po polnich cestach a v lese. Napr. udoli Kocaby, to je 20 km rozbita polni cesta, na ktere na fullu umlatis mnohem lepsiho jezdce na HT.

        0 0
        • RomanH  

          Ja taky tak, kdo me zna tak muze potvrdit, ze se asfaltu vyhybam, jak jen muzu. Jenze zatim mi nepripada, ze bych na HT nejak trpel. Na polnackach mi to fakt ani neregistuji (mimo stezky rozdupane od koni). Kde to pocituji, je kamenny podklad, ktereho je v mem okoli fakt poskrovnu.

          0 0
    • náčelník  

      Asi to bude pravda. Já tedy fulla nemám, jen HT s 80 mm zdvihu vpředu, ale teď jezdím do pracovního procesu na HT s pevnou vidlicí a je to opravdu krok zpět.

      0 0
    • Radek Broz  

      Mel bys zkusit HT downhill, to je teprve neco;-)

      0 0
    • R.1  

      Ani na trávu né?

      0 0
    • vlk  

      Jo stejný zkušenosti.Sem si již zvyk na fulla.Taky jsem včera vyjel na starém HT-jen 20 km a ta bolest zad byla šílená, ale na jízdu do práce po asfaltu bude dobrý.

      0 0
    • raceman  

      jo mit penázky na full tak bych si ho taky kupil, ale jelikož nevydelavam, tak je to nerealny :-(((((((

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.