• Pá-dlista1  

      Vzdyt to je vzduchovy, s presmykacem, malym zdvihem.....s tema sjezdarema nevim nevim

      0 0
      • enjoy  

        ty mi to urcite povis,ale na co jinyho se da takovyhle vosklivy kolo pouzit?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          U Marinu pisou, ze jako na lavky atd. Tomu bych veril spis.

          0 0
          • enjoy  

            hm,tak na lavky bych mohl vesele pouzivat svoje kolo.. ale no nic,tak tohle kolo je u nas asi neprodejny ze?:-).nebo ze by ho nekdo pouzival fakt jenom na tech par lavek..?

            0 0
            • Pá-dlista1  

              No jo. Jenze vetsina lavek konci dropem :) Si sam precti k cemu je to urceny ty šmoulo. Jako myslim, ze se vzrustajicim poctem bikeparku u nas to bude cim dal prodejnejsi.

              0 0
              • Otaku  

                krom jestedu uz jsou dalsi?? Je negde zoznam/prehled/po­pis atd?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Nevim. Neco vyrusta, neco se planuje. Snad Mezibori funguje http://www.freerideklan.webz.cz/ Dokud to nekdo nevezme za spravny konec jako na Jestedu… neco jako, ze ve Spindlu reknou „tohle je bikepark“ utopej hromadu penez buhvi kde.. tudy cesta nevede.

                  0 0
              • enjoy  

                kdyz umis skakat tak to dropnes i na XCcku nebo ne?:-). necetl jsem k cemu to ma byt pouzitelny,protoze bych tomu u takovy obludy stejne neveril,no to mas jedno.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Jasne. Nekdy se projedem (neprojedem, nemas helmu) a muzes mi ukazat jak svou excelentni technikou setris to chrtacky kolo ;)

                  0 0
      • Quake 9.0  

        Nevím, proč by nemohli sjezdaři používat vzduch na pružení… Nekonečno nastavení a odlehčený kolo. Citlivost vidlic je totožná.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Ono to k tomu speje. Sjezdaka se vzduchacem mel uz Jiner. Ale s tou charakteristikou pruzeni… to ti teda nevim. Me se zatim nic vzduchovyho nelibilo.

          0 0
          • Quake 9.0  

            Já mám Black Platinum TPC Lockout IT 120mm a jeden člověk co jezdí Norco s Manitou Sherman TPC žasnul nad citlivostí toho Blacka. To ho mel „zajetýho“ dýl než já a vše v pořádku. Jen čekal na tvrdší pružinu. Tak si myslím, že velkoobjemové komory toho Foxe budou dávat jedinečnou charakteristiku. Jen je pravda, že vzduch k progresivitě nepřinutíš.

            0 0
            • jecnak  

              Jen je pravda, že vzduch k progresivitě nepřinutíš. Spis linearite ne?

              0 0
              • Pá-dlista1  

                e-e. Ma pravdu.

                0 0
              • Quake 9.0  

                Bohužel k progresivitě. Lineární znamená po přímce – progresivní znamená po stále prudší křivce s rostoucí charakteristikou

                0 0
                • jecnak  

                  Tvar krivek mi je jasny, ale ziju v presvedceni, ze pruziny byvaji vetsinou linearni, pripadne progresivni ci degresivni v casti chodu, ale u vzduchu je to snad vzdy progresivni.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Jo to uz jsem slysel mockrat, ale pravda je, ze me chodi vidlice progresivne a kazdej vzduch co jsem zkousel sel nastavit bud na zehleni (a prorazil jsem ho na miste) nebo natvrdo.

                    0 0
                    • jecnak  

                      To je hezka charakteristika „natvrdo“. Podle me je vzduch progresivni. Pri velke komore se muze linearite limitne blizit.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Nerikam tak ani tak, ale na ma slova dojde :) Si to nekdy, nekde vyzkousej. Od vidlice chci, aby soucasne zehlila od nejmensich nerovnosti a pobrala i velke rany.. treba dopady. Takovou vzduchovku jsem nepotkal. Ale potkal jsem uz spoustu linearnich pruzinovek. Tj.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Domluva jak rozpravka :-) Zkousel, zkousel, ale proste vetsinou byly pruziny temer linearni, coz je dany tim, ze s nima je chte nechte v ty komore taky casto vzduch. Vzduch byl vzdycky co jsem mel tu cest progresivni.

                          Prosim ostatni, kdo k tomu chtej neco rict at sem nepletou tlumeni.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Tak jak pak muzou bejt linearni, kdyz je tam s nima ten vzduch (nerikam to celou dobu?) ty pohadkari? :) S tim vzduchem… asi jo. Rika se to. Ale nekde je asi chyba, kdyz to nemuzu v te vidlici vyuzit. Bud neni citliva na zacatku nebo nepobere velke sily.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Pisu casto, ne vzdycky. Jsou vidle, kde vzduch sice je, ale neni tam uzavreny.

                              0 0
                        • Otaku  

                          imho je pruzina liearni, delaj se ale i progresivni – cast zavitu vypada jinak (jiny stoupani a asi jeste neco) napr: http://dspace.dial.pipex.com/…97-1891p.jpg

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            jj

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            Od tohohle bych někdy rád viděl křivku stlačení, nejlépe i s deformacema jednotlivejch částí. Nějak moc nechápu jak to pracuje. Když složíš dvě pružiny o různý tuhosti, dostaneš zase jen pružinu o jiný tuhosti…

                            0 0
                      • Quake 9.0  

                        Velká komora nemá vliv na linearitu, ale na úhel stoupání křivky(přímky). Tudíž čím větší komora, tím musíš víc foukat, aby nešla vidlice nadoraz. Potom jako dakší kritérium je jak hluboká komora je. Čím víc se prostor mezi pístem a dnem komory blíží k hodnotě zdvihu, tím nižší tlaky stačí ve vidlici mít, aniž by šla nadoraz. Závěrem to shrnu tak, že když se hloubka komory bude blížit hodnotě zdvihu a průměr komory nekonečnu, tak stačí přetlak nekonečně malý, aniž by si dostal vidlici nadoraz. Naopak když se bude hloubka komory nekonečně zvětšovat, tak potřebuješ foukat vysoké tlaky aby si vidlici nedostal nadoraz. Toto sladit je problémem všech vzduchových vidlic.

                        0 0
                        • Quake 9.0  

                          Omluvte tu přehnanou chytrost, ale je docela problém to nějak jednoduše vysvětlit tak, aby i š?ourakové mohli klidně spát ;-)

                          0 0
                          • CZiko  

                            no když se nad tím člověk hlouběji zamyslí… tak to pořád nejde pochopit:-)))))

                            0 0
                        • Pá-dlista1  

                          To zni rozumne. Jeste to zkus poradit vyrobcum a dobrou noc :)

                          0 0
                          • Quake 9.0  

                            Oni právě nemůžou jít s hloubkou komory ke zdvihu, protože by docházelo v extrémních sjezdech (vysokofrekvenční využívání většiny zdvihu) k zahřívání vzduchu ve vidlici a tím k jejímu tvrdnutí a ztráty funkčnosti. Jak píšu, není to jednoduchá záležitost.

                            0 0
                        • enjoy  

                          hehe,to mi pripomina vzduchotechniku ze stredni..:-))

                          0 0
                        • jecnak  

                          Ted tu spojujes dve veci, ktery spolu primo nesouvisi pri zkoumani zda je vidlice linearni nebo ne.

                          Mozna by bylo kvuli rejpalum (to je na tebe Padlisto) prohlasit, ze se bavim o nejakym laboratornim prikladu stlacovani vzduchu a stlacovani samotny pruziny. Co se tyce toho vzduchu, tak je to jak pises s tim, ze ale neresis linearitu/pro­gresivitu zavislosti sily potrebne k tlaceni vzduchu na nejaky objem, ale linearitu vzduchove vidlice. To jsou dve rozdilne veci. Kdyz stlacujes vzduch na nejaky objem, tak ma krivka zavislosti stlaceni na sile vzdy krivkovy charakter, v tomto pripade progresivni. Objemem stlacovaneho vzduchu jen menis meritko, pripadne pokud by se nejednalo o vzduch, ale treba o vodik, tak i tvar.

                          Ted k te vidlici. Je to presne jak pises, akorat nevim jak to mam chapat v kontext diskuse. Vzdyt tu dokazujes, ze vzduch je progresivni, maximalne pri nevyuziti celeho zdvihu pistu zdvihem vidlice se muze blizit charakteristika vidle linearnosti.

                          0 0
                          • Quake 9.0  

                            Ty si psal, že se zvětšující komorou se vzduch linearitě pouze blíží, já ale chtěl zmínit, že problematika není zdaleka tak jednoduchá. Aby se vzduch začal chovat nějak výrazně progresivně (ve srovnámí s pružinou) musel by si používat vyšší tlaky. Ty jsou ale nežádoucí jak z hlediska zahřívání vzduchu, tak z hlediska nároků na těsnění. Prostě vzduch je ve srovnání s pružinami lineární. Podle laboratorních testů odpružených vidlic je „křivka“ vzduchu docela slušnou přímkou. Podívej se na nějaké testy a uvidíš sám.

                            0 0
                            • visby  

                              ked sme pri tom… napr na SID sa da trochu regulovat progresivita, dokonca sa na tom aj da jazdit…

                              som zvedavy ake budu referencie na novy boxxer WC

                              0 0
                            • jecnak  

                              To uz zacina byt hra se slovy vyrazne, blizi, aproximace, docela a tak to uzavreme slovy ze i vzduchove vidlice maji linearni charakteristiku pokud se na to podivame ze spravneho uhlu :-)

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Taky se vložím. Objem komory – ten si třeba u mx comp můžu udělat jakej chci. Když uberu olej a přidám trochu tlaku, bude vyšší moment odtržení (necitlivá) a téměř lineární průběh. Když přidám olej a uberu tlak (tak abych na konci zdvihu dosáhl stejného tlaku ve vidli), bude trošku citlivější a průběh bude progresivnější, a to docela výrazně. O zahřívání vzduchu při menším objemu komory sem eště neslyšel, ale u nějakýho delšího drsnýho a ostře jetýho sjezdu si to představit dokážu, to jo… A podle laboratorních testů je ovšem pružina totální přímkou… :o)

                              0 0
        • Dijck  

          Citlivost vidlic zdaleka nie je totozna:) Ten priklad co si pouzil neobstoji…

          0 0
    • jecnak  

      Srdce sjzedaru maj oci jo?

      Btw ten link mi neotevre stranku, ale jeji kod, zajimavy…

      0 0
      • Quake 9.0  

        Tak je to trochu hranatě. Přiznávám chybu.

        0 0
        • jecnak  

          V pohode, jen me to pobavilo. Uznavam, ze nejaky :-) v me reakci byt mohl.

          0 0
          • Quake 9.0  

            Abyc řekl pravdu, tak mě to taky po přečtení dostalo. To že Ti ten odkaz nejde, to nechápu.

            0 0
            • wroum  

              me taky neotevre (Mozilla) a dokonce neotevre ani kdyz se proklikam tema strankama k tomuhle konkretnimu kolu. ostatni behaj.

              0 0
      • mar_tin1  

        pouzivas firefox, ze? robi to aj mne niekedy, v ie to zobrazuje spravne. len neviem, ci je to chyba firefoxu, alebo autor stranku otestoval len na ie…

        0 0
        • Quake 9.0  

          Mě to Firefox 1.0.7 zobrazuje normálně. Bikeforum provozuju pouze na Firefoxu.

          0 0
        • Vrci  

          mě firfox to škaredý kolo zobrazí normálně, akorát odkaz zoom foto nefunguje

          0 0
        • jecnak  

          Jj, ale spis to prisuzeju jeho betaverzi na ktery bezim.

          0 0
      • náčelník  

        To je skoro tak dobrý jako „vyběhl jsem před barák našeho domu“ :)

        0 0
    • Otaku  

      meine augen!!!11

      0 0
    • black.horse  

      fuuuuuuuuuj, to je humus:-D bleeeee srdce sjezdařovo zvrací a uči blejou:-)

      0 0
    • Tomcat  

      No nevím, rozhodně bych to nenazval DH stroj.

      Má to přesmykač atd.. celý to je prostě FR kolo.

      Jako velký plus je víceprvkový závěs zadní stavby.

      0 0
    • libi  

      Nemusi to bejt spatny, ale moc se mi to teda nelibi. Na FR to muze bejt good, ale chybi tomu leva klika÷))))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.