Dotaz na porovnání kotouče 160 a 185mm

52 nepřečtených
  • MartinXC

    Ruplo mi v bedně a já zapřísáhlý gramhonič jsem se rozhodl koupit dopředu kotouč Avid :-) Teď medituju nad velikostí 160 a 185mm. Ohledně brzdného účinku je to jasné (větší=lepší), chlazení asi taky. Váha je mi taky jasná :-) Ale: Jak je na tom větší kotouč z hlediska náchylnosti ke kroucení se, hraní a jiného zlobení ? Dokáže silnější brzdný účinek od 185ky přenést pláš? na podklad ? (takové info jsem v historii diskusí zatím nenašel)

    Jinak mám HT, vidle Float 100, nába Hugi Disc, vážím 80kg a kotouč chci kvůli občasné potřebě zabrždění v mokru a blátě.

    • lubos  

      Das lepsi (tezsi:) plast a sila se prenese urcite. Btw, ted budes muset zmenit predivku z MartinXC na MartinFR :-))

    • Darius  

      mam Avid CPS jen vpredu, 160mm a myslim, ze brzdi az az… kdyz chci, stavi se na predni; vidle Marz. MXC 02, moje vaha 70kg muzu nechat vyzkouset, jsem z Kladna

      • TOMM  

        A zvednes to na predni lehce jednim prstem ?

        • Pá-dlista1  

          v 80km/h ? Jsi freeridova hvezda! :)

          • enjoy  

            videl jsem ve stovce a nejel po prednim zrovna dva metry.nejaky sileny video,ty asi budes vedet.snad cranked??jestli vis,je ten clovek freeridova hvezda?ja netusim:-) jo a pak tam taky jel po zadnim 70mph.

  • djano  

    Mam priemerne 85 kg, Avid vpredu aj vzadu a som s nimi spokojny. Inak rotor ma 165mm, nie spominanych 160. Na XC je myslim zbytocne davat vacsi rotor a adapter (gramy navyse !).

  • RomanH  

    Vážim 75kg, mám AVIDA 165 kotouč a na XC/Maraton mi to plně dostačuje.

  • MartinXC  

    Pánové (a dámy?), díky za diskusi – docela mi to pomohlo – kotouč už je na biku, zatím 160mm CPSko. Jsem zvědavý na ten rozdíl proti V-čkům. Mám předtuchu, že 160 bude málo … dám vědět.

    • BoB  

      Jasně že to bude málo. Já to jezdím druhý rok a už pošilhávám po větších. Ale asi půjdu do hydrauliky. Ono to totiž asi není o absolutním brzdném účinku – každá brzda dokáže kolo zablokovat – jako spíš o dávkování, nástupu a výdrži. A tady velikost rozhoduje.

      • Gumicuk  

        Ja uz dlouho uvazuju o Hope Mono M4 a dam tam asi 160kovej kotouc protoze vazim asi 65 kg tak si myslim ze to bude plne dostacovat, myslim ze vzhledem k me musi vaze to bude dostatecne predimenzovane. Budu to mit na Marzocchi MX Pro ETA takze mam taky trosku obavu o to jak by se s tim 180kovim kotoucem snasela. Je fakt ze 180mm by me lakal vic, ale asi to je dost zbytecny i kdyz je cena uplne stejna jako za stosedesatkovej, tak nejak nevim, kdyztak nadhodte svoje nazory. Je fakt ze asi vypadam jako exot kdyz vazim petasedesat a uvazuju o takovejhlech vecech :-)) jen se nechci dockat nejakyho nemileho prekvapeni kdyz uz do toho vrazym takovej ranec… Dik

        • PePu  

          Ja bych se toho nebal. Sice nemam M4, ale C2/185mm na MXR a u te by 160 kotouc byl malo (mam asi 70kg). Ve vetsi rychlosti a v zatackach si to lehce skrtne (krivy kotouc,tuhost spoje naba-vidle), ale to neresim. S vetsim kotoucem se to bude lip chladit, mozna i lip davkovat. Vaklu se neboj, dulezite je, aby to dobre brzdilo. Na M4 tu byva odbornik Franta (omlouvam se, jestli se pletu).

          • Pá-dlista1  

            Nepletes, ale tezko se nekdo stane odbornikem na bezporuchovou funkcni soucastku, kdyz na to nemusi sahnout :) Ja Gumicukovy doporucuju taky 185mm.

            • Gumicuk  

              Diky za radu. Takze to snad neni az takova blbost uvazovat pri mejch 65kg o 185mm kotouci. To jsem rad

              • Pá-dlista1  

                Zalezi jake jsou tve priority. Ja mam jeste min nez 65kg a o 160 dopredu bych ani neuvazoval.

                • Gumicuk  

                  Moje priorita je aby to poradne brzdilo a dobre se to davkovalo, tot asi vse. Je fakt ze to neni na freeride, ale jen na tokovi ruzny normal jezdeni, ale co je to normal jezdeni…

      • MartinXC  

        Tak první dojmy z Avid CPS (vepředu):

        • jednoduše se montuje a seřizuje, opravdu paráda, mám páky XT, takže to chtělo si maličko pohrát s délkou lanka aby síla na brzdě byla co největší; celková doba montáže cca 30"
        • při prvních pár kilometrech to nebrzdilo skoro vůbec, zadní Včka byly 10× účinnější :-)
        • po cca 40km s pár ostřejšími sjezdíky si to na sebe sedlo a už to brzdí, ale zatím srovnatelně jako V-čka Magy, tj. kolo to nad 10kmh nezablokuje; možná to chce ještě pár km na zajetí; jestli ne, pak výměna za 185mm :-(

        Jsem překvapený, že CPS-ko je docela houba, je to vidět přímo na praseti, jak se nechá pákou promáčknout :-(

        • Pá-dlista1  

          Proste mechanika. Zadnej zazrak se nekona. Pripada mi, ze to tu vsichni vychvalujou aniz by mohli porovnat by? jen s Veckama.

          • MartinXC  

            No zajel jsem je dalších asi 50km:

            • brždění se zlepšilo z pohledu průběhu (mnohem lepší dávkování než s V-čkama)
            • brzdné síle to dalo taky trochu víc než u V-ček
            • ale to blokování tam pořád není: zkusím ještě vyměnit lanko a bowden za nějakou brutalitu, než sáhnu po větším kotouči.

            Zatím přínosy, které jsem rozpoznal:

            • spolehlivé brždění v mokru a blátě
            • jiné (lepší) dávkování síly z hlediska průběhu
            • vyšší brzdný výkon

            Mimochodem, dozadu bych CPSko (potažmo jiný kotouč) ani nezkoušel dávat, tam brzdí (přibržďují) V-čka dostatečně až do smyku (na XT pákách střední poloha).

            • BoB  

              A smím prosím vědět jaký je důvod touhy po zablokování předního kola? Já si dycinky mylsel že hlavní výhoda kotoučů je že mají i víc poloh než jen vypnuto-zapnuto. (já vím že jsou i dobrý V-čka který to uměj)

              • -b-n-x-  

                Myslim, ze predni brzda by mela nabizet moznost zablokovat kolo. Spise mi ale neni jasne co to ma MartinXC za vecka. Ja jsem s tim treba problem nikdy nemel. Je pravda, ze jsem to zkousel v malych rychlostech tak do tech 20kmh. Ve vetsi rychlosti po tom taky nejak zvlast netouzim. Tusim ale, ze by to s veckama slo v klidu. Jak mam kotouce, tak se mi zda ze brzdeni je celkove o dost snazsi. Jaxem mel treba mech. grimecu tak mi aj celkem vyhovovalo, ze brzdi min nez predchozi LX+coolstopy, coz byly na muj vkus celkem jedovky.

                • RomanH  

                  MartinXC mel tusim XT, ale to je celkem jedno. Ja mel LX a v prudkych sjezdech, kdyz jsem citil potrebu skutecne prudce pribrzdit nebo zastavit (at uz ze strachu nebo proste z nejakeho jineho duvodu), kolo se zastavilo az po docela velke vzdalenosti (v porovnani s kotoucem), a to i za sucha a na odmastenem rafku, tak jsem casto zmatkoval. S kotoucem mi ta jizda prijde kontrolovanejsi.

                • MartinXC  

                  Jezdil jsem delší čas s LX (ty nebrzdí vůbec) AvidMag, AvidSD7, AvidUltimate. Slušné brzdy, ale kolo nad 10kmh neblokují (krom Ultimatů, ty bych přirovnal k CPS 160mm kotouči). Teď mám AvidCPS 185 kotouč, pořád nic moc, ale včera jsem letěl poprvé přes řidítka v 40kmh. Desky si už sedly :-) a v tom písku byl nějaký kořen či co…

        • lubos  

          Zvlastni … taky jsem mel problem s mechanickym kotoucem (ne avid), ale po vymene desticek to brzdi skvele. Ale ladil jsem to cele docela dlouho … prase, kotouce, desticky, packa … Jakou mas vzdalenost mezi oskou packy a lankem ? jestli mas 3cm a vic, tak paky zahod. Uz dostatecne je podle mne 2.5cm a min.

          • MartinXC  

            Mám XT páky, mají proměnlivou vzdálenost 3->1,5cm (asi tak), mám je nastavené na nejmenší a horní polohy jsem zablokoval, aby se lanko zbytečně nepovolovalo. Tady problém není. Myslím že zkusím jiný bowden, čistě jen pro porovnání.

            • lubos  

              Ja osobne bych rekl, ze asi desticky … neco je spatne.

              • Darius  

                orig. desky Avid brzdi slusne, jaky je ten soucasny bowden?

                • MartinXC  

                  Byl tam Shimano XTR, dneska jsem to vyměnil a teďka mám nějaký černý kevlar (i s ním páka ve třmenu trochu propružuje – tak 2mm. Ale brždění se spravilo, ještě odmastím kotouče a pak už toho nechám. Zřejmě jsem moc těžký na 160 kotouč :-)

                  • lubos  

                    Zajimavy, tak bowden ma tohle na svedomi ? A vaha ? No nemas snad vic nez 60kg, ne ? :)

                    • lubos  

                      Aha, prehlid jsem tu vahu :) Ale to zas takovej vliv nemuze mit.

                      • MartinXC  

                        Řekl bych váha ve spojení s geometrií kola – Genesis – tj. těžko se převrací na hlavu, tedy neodlehčuje, tedy brzdí. A k tomu taky pláště, které dobře řežou a nekloužou a je kombinace, která se zablokovat dá těžko.

                        • Darius  

                          pravda palste delaji divy… a taky podklad kde zrovna jedes..

                        • lubos  

                          No jo, ale predtim jsi mel Vcka a brzdili :)

                          • MartinXC  

                            Měl jsem jiný pláš? (Mosquito – řídké zuby, méně hran než Deathgrip) a brzdilo to tak obdobně jako CPS po krátkém zajetí. Teď už je to CPSko (a po výměně bowdenu a odmaštění desek) trochu lepší.

  • Kiko_  

    No ja som si kupil Hayesu HFX9 XC cize so 160-kou kotucom a bol som nemylo prekvapeny ako to slabo brzdi s mojimy byvalimi veckami (LX/alivio/BBB) sa to neda porovnavat. Najprv som si myslel ze s tym nieco je, tak sme to skusili dat na kamosovu HFX9 HD, ale aj tak na nic. Takze teraz budem menit na 180-tku. Dopredu by som uz 160 nedal, naj by bolo 203 ale to by uz nezvladla vidla =:)) ale potom to ide na predne aj v 40-tich =:)). Je to sranda co spravia tie 4cm. Este by som sa rad spital, ci je to jedno akej znacky kupim kotuc.

  • Porthos  

    Svitava je řeka řek!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.