• LukasX

    Zdravim vespolek, zacal jsem dojizdet do prace na kole (do zlina z leskovce – 35km) a jaksi to neni na mojim bajku to pravyorechovy (vidla, plaste, kotouce, vaha- je mi skoro lito ho takhle ojizdet ;o) I kdyz zpatky jezdim pres hrebeny. Ale rikal jsem si, ze se silnickou bych byl v praci za hodinku ani bych se nezapotil. Nemam s tim ale zadne zkusenosti ;o( Uz za leta praxe jsem pochopil, ze na bajkovi se ultra setrit nevyplaci (mam za cca40kkc), ale na silnicku se mi nechce davat vubec moc penez. Na co si mam dat pri koupi pozor? Co me bude na nejlevnejsi silnicce stvat? Ja mam totiz predstavu, ze bych si koupil i starsi tak do 10kkc maximalne (rodinny rozpocet je tezce limitovany)! Nemate nejake tipy, na co si dat pozor, nebo jak to resit alternativne? Diky za vse, doufam ze dotaz neni zcela mimo ;o)

    0 0
    • pegal  

      silnicka te vyjde mnohem, mnohem draz nez je bike …

      0 0
    • chupas  

      kup Sobi20 v cervene s uni prevodem a torpedem. dobre zrychleni, na silnici jako doma :))

      0 0
    • dr:ess  

      pokud to maš jen do prace a zpět, kup si starou dobrou „favoritku“ :-)) aspoň ti to nikdo neukradne – MOŽNÁ, čus

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Kdyz mu v tom stojanu na namesti neukradli bajka za 40, tak silnicky za 30 si ani nevsimnou.

        0 0
    • MartinXC  

      Do 10t ojetina je v ceně nového tak 25–30t při 3–5letém stáří.

      • měrkou skouknout řetěz, vyzkoušet, jestli neskáče na převodech
      • řazení, jak chodí hladce/drhne (bowdeny), u Shimana taky vůle ve smyku a šaltru
      • ráfky (probrždění a vlnky) a napětí drátů – probrnkat jako harfu (vyrovnaný zvuk – obrázek o stavu ráfku)
      • vizuálně skoukni patky na rámu a vidli, jak moc jsou ožvýkané
      • vůle/chod ložisek v nábách (chrastí, drhne, vakl = špatné)
      • sedlovka, jestli není příliš zkrácená na tvůj posed
      • vizuálně zezadu, jestli jsou kola a rám.trubky v zákrytu
      • u železňáka se mrkni aspoň do sedlové trubky, jestli nerezaví zevnitř

      Za 10minut hotová prohlídka, a ideální je možnost si nastavit výšku posedu a pár km projížďka, při které projedeš celou škálu řazení a brzdy a otestuješ si nastavenou délku posedu a výšku rámu.

      0 0
    • Hammer  

      Čus, do 10kkc se dá pořídit silnička od Demy (Vittaro-6kkc a Alvito-10kkc) /…cz/frame.php?…

      0 0
    • Siddha  

      pod 13000 se da sehnat letosni novej Fastback Sport od Schwinna, mrkni na to, solidni kompose, zadnej vylozenej smejd…

      0 0
    • gersa  

      Nebylo by v tvem pripade jednodussi koupit slicky plaste na bajka? Je to investice do tisice. Ja to resil podobne, nez jsem koupil silnicku… za 10k to bude hodne velkej sunt (nova) a na bazarovou musis mit stesti

      0 0
    • juli  

      Podobny problem jsem resil loni. Zvolil jsem variantu zapleteni 622 rafku na bajkovy kotoucovy naby. Cela investice vc. silnicni kazety a kotoucu 6500,– a slo by to i o dost levneji. Ocenuju, ze se vubec nezmenil posed. Snad jenom par zubu na prevodniku navic by se hodilo.

      0 0
      • zbynek1  

        a proc ocenujes ze se nezmenil posez? dyt to je ta hlavni uspora u silnicky!!

        0 0
        • juli  

          Nevim co myslis hlavni usporou silnicky, ale mi tohle kolo slouzi k tomu, abych nahroutil nejake kilometry, ktere na biku jednoduse nenajezdim. Prednost silnicky vidim v nizkem valivem odporu plastu a vetsimu obvodu kol, nikoliv v tom abych pri presednuti z jednoho kola na druhe sedel vzdy jinak. pokud bych zase vlastnil silnicku tak by byla stejne dlouha jako bike a nemela by oblouky. Tedy by to vlastne nebyla silnicka, ale fitness kolo.

          0 0
          • Thorn  

            Silnicka nema vyrazne vacsi obvod kol, to je omyl majuci korene v histori… ja mam na silnicke obvod 2095 mm, na biku 2073, co je 1% rozdiel.

            0 0
            • juli  

              jj pravdu mas. Merit obvod je potreba na zatizenem kole a tam je uz rozdil vetsi. Ovsem ve spojeni s plackou 53z jedno otoceni klik je vetsi ujeta vzdalenost. A to je ono o cem pisu.

              0 0
          • zbynek1  

            ze kdyz jedes vice skloneny mas mnohem mensi odpor vzduchu. Ja sam mam author traction se semislicama a mel jsem 30 let starou favoritku na galuskach – na ceste se to nedalo porovnat.

            0 0
      • Bobo  

        Mno, toto bych nepovažoval zrovna za ideálního kandidáta. Řazení na rámu je těžký handicap, navíc je to asi osazeno nějakou levnější/noName směsí, přitom za cenu okolo 10000 se dá pořídit starší kus na Sh.105 nebo Mirage. Taky je otázka, co to má za vidli. Když píšou ocelová, tak to asi nebude CrMo. Chtělo by to vidět.

        0 0
      • Siddha  

        shit

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.