Výměna převodníků 2x9 za 3x9

34 nepřečtených
  • cecio

    Zdravím, po sezóně musím měnit převodníky + pastorky a přemýšlel jsem že bych dal převodníky 44,29 + pastorky 11–34, vždycky jsem jezdil 44,32,22 + pastorky 11–30. Zajímá mě jaký v tom bude rozdíl, zas takový rozdíl mězi 29 + 34 a 22 + 30 není, a taky jsem snad 22 + 30 nikdy nepoužil :). Jezdí taky někdo ty dvě placky vepředu, že by mohl zhodnotit plusy mínusy??? Dík

    0 0
    • Lister  

      si deláš srandu, že si nikdy nepoužil 22×30 ne. Já teda pouzívám 22×32 na každé vyjíždcě a 34 bych taky ocenil. Ale je pravda že jezdím na pohodu, nedej bože abych se na kole ještě potil a zadýchal – fuj něco takového bych nesnesl :o)

      Rozdíl: ušetříš pár gramů, ale budeš mít kazetu, která je hůř zpřevodovaná – rozumněj větší mezery. Abys dosáhl maxima úspory tak ještě přehazka s krátkým ramínkem. Já osobně to pro běžné ježdění považuju za zbytečnost. Větší rozdíl mezi plackama – teoreticky horší řazení.

      0 0
    • Creckx  

      Sice jezdim FR s 38čkou, ale na XC kolo bych dal rozhodně pouze dva převodníky tak 28 a 40 + kazetu 11–32. Výhody to má v jednodužší údržbě, rychlejším řazení (nemusíš tak často měnit ve předu převody). Podle mě je 22×32×42 dosti nedomyšlené. Kámoš si na kolo teď dává 28×40, 22 je fakt moc málo, ale netvrdím že to musí takhle vyhovovat všem.

      0 0
    • kandik psi zub  

      mam 44/29–11/32, kratke voditko XTR

      mohu jen doporucit, lehci prevod nepotrebuju protoze to uz jdu rychlejc pesky, je ale pravda ze nejezdim po horach …

      nicmene 44/29 a kazeta do 34 musi byt kralovskej rozsah

      pozor ale , pokud mas 44 32 22 shimano ctyrpacku, tak tam nedas 29 – jezdil jsem taky 44/32– 11/28 v osmikvaltu a to je urcite malo …

      0 0
    • Vrci  

      Já vozim ve předu dvě placky, ale nikdy jsem neměl tři. Na českej terén mi to stačí.

      0 0
      • Creckx  

        Myslíš na tý svý silničce co máš v profilu? :)

        0 0
        • Vrci  

          Jo přesně na tej :-)

          0 0
          • Vrci  

            Ještě přidám převody 53/39 12/25, kola samozřejmě 28".

            0 0
            • Gatier  

              Sa bavime o mtb?

              0 0
              • Vrci  

                Otázka byla: Jezdí taky někdo ty dvě placky vepředu, že by mohl zhodnotit plusy mínusy??? a ne Jezdí taky někdo ty dvě placky vepředu na MTB/XC, že by mohl zhodnotit plusy mínusy??? Z kontextu to sice vyplývá, ale chtěl jsem upozornit na nejdnoznačnost otázky tazatele. Na nepřesnou otázku, přesná ale mimo odpověď.

                0 0
                • kandik psi zub  

                  ma pravdu , predseda

                  0 0
                • borda  

                  jeste jsem nekdy neslisel, ze by nekdo jezdil na silnici prevodnik 29 z. takze odpoved naprosto mimo

                  0 0
                  • Lister  

                    A lidí co jezdí na silnici 44:32:22 bude asi stejně tolik :o)

                    0 0
                    • JirkaD  

                      Já tomu přestávám rozumět. Myslíte, že bych měl sebou vozit druhej převodník a po vjetí z terénu na silnici je prohodit? To sem z toho jelen :-)

                      0 0
                    • Vrci  

                      Viděl jsem na silnici skládanej trojtác 52/39/22 se sedmikolem 11–28, tak a teď mudruj.

                      0 0
                      • Lister  

                        a co má společného tehle trojtalíř ( na první pohled na silničku) s klasickou MTB kombinací :-) řekl sis o to jen mudruju.

                        0 0
                        • Vrci  

                          To nebyl trojtác na silničku. V tej době se ještě trojtác na silnici nedělal. To byl trekovej trojtác 48–38–28, na kterej byla daná velká pila z favorita s převrtanejma dírama – 52 zubů, ponechanej střední 38 (předtim jsem se přepsal) a pak nekde sehanná malá MTB placka. Všechno to bylo obsluhovaný Altusem se silničníma SIS páčkama na rámu, na Acera X nábách a navěšený na favorit rámu. Viděl jsem to v roce 96 nebo 98. Tedy v době kdy silniční trojtác ještě nebyl.

                          0 0
    • MARIN  

      2×9(44,29/11,32) jezdim rok ale na maratony kde to neznam a treba do Dolomit nasazuju 3×9 Rozdil pocituju snad jen v tom, ze min radim presmykacem. Na jezdeni po Krusnych horach mi to krasne staci

      0 0
    • Daf  

      Neblazni nech tam trojprevodnik. Ja taky vetsinu kopcu na prostredni 32z vyjedu. Kdyz jses ale radne unavenej v zavode tak za 22z placku budes rad. Argument ze pri prevodu 22/32 jdes rychleji pesky je pravda mozna jen v nekolika malo pripadech. Vahova uspora neni zas tak vyznamna, aby melo smysl o tom uvazovat.

      0 0
    • Paja  

      A neni lepsi 3prevodnik a silnicni kazeta? – vaha bude taky nizsi, vyhoda v jemnejsim odstupnovani, mozna nevyhoda – pokud chces 11z., tak maloktera silnicni kazeta 11 ma.

      0 0
    • MartinXC  

      Já o tom dřív dlouho uvažoval, ale pak jsem to zavrhl:

      • úspora max 30g (malá placka a šrouby)
      • občasné škrtání smyku v krajních polohách
      • větší křížení řetězu
      • občas se stojka na 22/32 přece jen najde

      To spíš odšvajcuj ten pastorek 30+

      0 0
      • Lister  

        občas se stojka na 22/32 přece jen najde

        Občas ???…tady jsou asi fakt samí chrti nebo jezdíte po rovinkách :-) Na tenhle převod většinou trávím tak polovinu vůjezdů co jezdím. Přece jen když člověk točí 80+/minutu tak potřebuje lehký převody. Vůbec mi nedělá problém hodit kašpárka a pěkně v sedle vychutnávat okolní krajinu, kterou se řítím šílenou rychloxtí 4km/hodinu. Lepší než v tretrách tlačit.

        0 0
        • MartinXC  

          Já teda jezdím víc silově, točím pomalu a 32 vzadu zařazených se mi objeví vyjímečně. Na tenhle pastorek bych měl mít slevu :-)

          0 0
    • Haryk  

      Tuhle kombinaci(44,29–11,32)vozím už 4 roky a 3 pilky bych nechtěl.Na český terén stačí dvě.Výhodou je snazší ovládání,nikdy mně nespadl řetěz(což se mně v kamenitým terénu,jako je v Moravským krasu občas přihodilo),tolik se nekříží řetěz,jako když máš na klasice prostřední pilu a největší pastorek.V roce 2002 jsem s tím jel Meridu v Jedovnicích(v tom roce tam byl celkem marast) a na rozdíl od 3-pil jsem řadil.Borcům,co se mnou jeli ve skupině to buď neřadilo vůbec,nebo padalo mimo.Jelikož vozím 8-pastorkovou kazetu,nevýhodu vidím ve větších skocích mezi pastorkama.No ale jelikož vozíš 9.,tak bych v tomhle problém neviděl.Zdar.

      0 0
    • maverick82  

      já mám takový ENdurko a taky silně uvažuju, že tam nechám jen dva převodníky, mám tam teď 28/38 ale mám problém: nahoru mi to moc neleze, ale myslím, že to je jen tím, že tam mám 38 od Gebhardtu v tý obyč verzi bez náběhů a ČZ řetěz – ten je prej horší na tu přesnost řazení a ještě je to v kombinaci se silničním 2×rchlostním smykem (kvůli navářce na RBéčku)… Tak jak vám teda běhá to řazení s dvěma plackama vpředu v pohodě? Resp. Pomůžu si když si koupim ten lepší Gebhardt s náběhama??

      0 0
      • Daf  

        Myslim ze by to pomohlo. Ty CNC prevodniky maji nanytovane ocelove nabehy. Nenapada me duvod proc by dvojprevodnik nemel behat stejne jako trojprevodnik.

        0 0
    • Peslezedirou  

      Bohužel nejezdím, ale taky jsem o tom v době kdy jsem chrtil přemýšlel. Některým lidem to vyhovuje, tam kde jedeš střední placku s 2*9 jedeš velkou atd. Chce to samozřejmě kratší osu jinak převody moc neužiješ.....

      0 0
      • miťo  

        Ano, bez kratsi osy to nema smysl delat. Ja pouzival 107mm, ted jsem presel na octalink, kde je ctyrpacka a nejkratsi osa ma 113mm… :( Vyhoda dvojpily je v mene cyklech razeni vpredu behem jizdy, tudiz mene pruseru se zasukovanim retezu. Zavodil jsem na tom tri sezony a treba na Sudetech jsem vyjel skoro vse. Taky se s tou kratsi osou necha jet vice velka pila.

        0 0
    • Pekáček  

      Myslím že ideální kombinace je se starou XT kazetou 12–34 a převodníky 29/44. Brácha to jezdil, teď přešel na trojtác (ale na bahníku má pořád dvojplacku). Výhoda je v tom, že míň řadíš na plackách a tedy tak často nesukuješ řetěz. Nejlehčí převod 29/34 ti tady u nás stačí, ale jak jsi prošitej a nebo třeba v Dolomitech, zdechneš (někdy mě na martonech točí, že lidi kolem mě dají do kopce okamžitě kašpárka a vlečou se jak šneci). Taky potřebuješ kliky s pětipackou Shimano, ty už Japonec nedělá, takže třeba Race face a tak.

      0 0
    • McBlacky  

      já bych do toho nešel. argument že jdeš rychleji pěšky v prudký stojce je nesmysl. Na žádným závodě mě nikdo nedal pěšky když jsem jel v sedle, zato já si chodce dávám běžně. Pro upřesnění jezdím trojpilu a 11–32. 29/34 odpovídá zhruha 22/26 a ještě jsem neslyšel že by někomu stačila kazeta 11–26 na MTB do kopců.

      pro porovnání rychlostí pěšky v opravdu prudkým terénu jdeš max 4km/h pokud víc tak tepy jsou neúměrně vyšší než při jízdě v sedle a je to nesmysl.

      asi nejpodstatnější údaj je hodnota kadence. Pokud máš 22/32 a to považujeme za kadenci 100% tak na 29/34 máš kadenci 76% této hodnoty. Bod kde se díky tvojí výkonnosti zlomí efektivita a nebudeš moci už jet na těžší kombinaci ovšem neodhadnu.

      0 0
    • RUMcajs  

      Inu, mely prevodnik na MTB pouzivam vyjimecne, ale tak jako tak se obcas stane, ze se domu vracim s hladakem a prevod 22×34 je hodne, hodne uzitecnej.

      0 0
    • Pekáček  

      Nebo na to můžeš jít tak nějak napůl, já dřív vozil trojtác s kombinací 44–30–22, na ten malý prostřední tácek se při velkém pastorku dalo vyjet téměř vše a jen zřídkakdy jsem tam dával kašpara. Škoda že na čtyřpacky to dát nejde. Fotka je z podzimu 2002, první jinovatka v Orlických horách a Duratec ještě před generálkou www.bike-forum.cz/…/big/196.jpg :o)

      0 0
      • Schumi  

        Ten protisukovač řetězu se dá koupit nebo je to tvůj nápad?

        0 0
        • Pekáček  

          To nabízí Duratec jako nadstandart. Viděl jsem ale někde na webu i namontovatelný, něco jako udělej doma, dvě destičky držený šroubem na spodní vidli, ta dole byla antisuk.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.