• Darius

    zdravim, mam takove zajimave trable. Vlastnim vidli Marz. MXC air 100mm model 2002. Chtel jsem snizit zdvih na 80mm. V mem oblibenem servisu mi bylo sdeleno, ze neni problem. Jak to dopadlo: k puvodnim negativnim pruzinam „hnedym“ byly pridany dalsi asi 2 cm dlouhe cervene – dodano primo dovozcem Bartonicek. K memu prekvapeni, ale vidle pri nahusteni na mnou uzivanych 44–47 PSI vyjede vyse nez predpokladanych zhruba 89mm, ktere by odpovidaly zdvihu 80mm (9mm kouka ve vypustenem stavu kdyz vidle sedi na dorazu) . Pri vypustene vidli je to OK. Dosel jsem tedy k zaveru. ze ty nove pridane cervene pruziny jsou prilis mekke a stlaci se pozitivni vzduchovou pruzinou. Pri tlaku kolem tech 45 PSI je jsou vnitrni nohy vylezle asi na 96mm coz by odpovidalo zdvihu asi 87mm. (kdyz to nafucim vic, nohy vylezou jeste vic) Ted k dotazum: ta cervena pruzinka ma lehce vetsi prumer naz ta puvodni hneda, to se mi moc nelibi… cekal jsem, ze se takova situace resi nikoli pridanim pruziny, ale vymenou cele za delsi, pry ne (volal jsem i k distributorovi B.). Takze ted mam vidli s 85mm vyuzitelneho zdvihu, zda se mi citlivejsi protoze ty neg. pruz. jsou vlastne trvale trochu stlacene, predek se trochu snizil coz bylo take motivaci pro zmenu. Vaham, jestli mam trvat na vymene tech cervenych za tvrdsi abych mel pravou 80mm vidli, nebo to nehcat… stale se mi moc nelibi ze ty nove neg. pruz. maji malinko vetsi prumer nez ty puvodni, nebo to nevadi a nejak se to tam srovna ?

    0 0
    • Vilém  

      Pokud ti tak vadi tech 5mm, tak dej jeste pod neg. pruzinu nakej 5mm silnej krouzek.Treba silon, dural atd. Tvuj pojem malinko vetsi je dost neurcitej, je to 0,5mm , 1mm …??Pokud to bala orig sada od Marz., moc bych to neresil.

      0 0
    • jeniik  

      Neni treba stresovat, ty pruziny nic ve vidlici poskodit nemuzou a tenhle postup je skutecne naprosto bezny.

      0 0
      • Darius  

        OK strsovat se urcite nebudu, ted mi to zacina docela vyhovovat… mam vyuzitelny zdvih tak 86mm a predek se skutecne snizil, coz bylo cilem

        0 0
    • lubos  

      Oni tam jsou negativni pruziny ? Ja tuhle vidlu mam, ale jeste jsem ji nerozebiral, ale jelikoz zacatek neni citlivy, jsem nepredpokladal, ze tam nejaka negativni vubec je. Hmm, to jsou mi veci. A 45psi ? uff, to jeste pruzi ta vidla ? :-O

      0 0
      • Darius  

        pruziny tam opravdu jsou, 45 psu je v pohode, ale mam takovou starou pumpu od RockShoxu a nevim, kolik tam zbyde, kdyz ukazuje 45 (ale neco pres 40 urcite)

        0 0
        • lubos  

          budu muset rozdelat, jinak neuverim :-))))) jinak ja kdyz mel 40psi, tak sice pruzila, ale buhvijakej zdvih to nebyl. A postupne jsem klesal niz a niz. Skoncil jsem u 32psi :). Tedka nevim jestli tam nemam dokonce jenom 30, nebo 28psi. (Vazim s batohem neco pres 70asi).

          0 0
          • Darius  

            mas pesne MXC air '02? na 30psu je to hrozny blato, tech 40–45 je pro me optimum, vazim 70kg

            0 0
            • lubos  

              Jo, presne MXC Air 2002. Optimum na bezne jezdeni pro mne tak 32–33psi. Vaha komplet s bajkem cca 82–84kg. Sag prakticky zadnej, mozna 0.5cm, maximalni zdvih az do tech 9cm, z riditek tak 7–7.5cm, myslim.

              0 0
              • Darius  

                puvodne pri 100mm jsem z toho dostal tak 93 zdvihu, z riditek nevim… ted max zdvih tak 86mm, pokud sednu na kolo, sag asi 1cm a vyuzitelny zdvih kolem 78mm

                0 0
        • mastihuba  

          ja ji rozdělanou měl a pružiny sem neviděl. Original MXC air je i podle manualů vzduch-olej.

          0 0
          • kovar  

            ze jsi je nevidel jeste neznamena, ze tam nejsou :-)

            0 0
            • mastihuba  

              asi se budu blbě ptat, ale ve vnitř sem viděl leda jakousi trubku s kanálama. Je tam někde klasická vinutá pružina? V kterých je místech? Proč mi do této vidlice doporučovali přidat pružiny pro větší citlivost když už tam teda jsou? Jak se tady mluví o vzduchovejch pružinách má to nějakou souvislost? Napište sem něco a? neumřu uplně hloupej.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Uf. A ty fotky uz jsis prohledl? Kde myslis, ze by mohla byt umistena !negativni! pruzina? Kdo ti to nedoporucoval? To je nesmysl. Rikals, zes ji mel rozebranou, ne? Odsroubovani zatky neni rozebrani. Otazku na souvislost se vzduchovou pruzinou jsem nepochopil :( Musis lepe specifikovat dotaz.

                0 0
                • mastihuba  

                  pišu doporučoval, myslim žes to byl dokonce ty když sem se ptal jak zlepšit citlivost tak jsi mi napsal přidej pružiny.Z toho sem pochopil, že tam žádný nejsou. Já se nechci hádat já se chci poučit.

                  0 0
              • kovar  

                kdyby jsi z vnitrnich noh vyjmul i tu trubku s kanalama (seegera by jsi si musel vzit na pomoc), tak uvidis i negativni pruzinu a sestavu tlumiciho ventilu.

                0 0
              • kovar  

                jo a vlozenim pruzin se zvysi citlivost vidlice, to jo. A rozlisuj mezi pruzinama a negativnima pruzinama. Negativni jsou tam vzdy – dobre pred tebou schovane jak vidis, teda nevidis.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Tady jasne chybi ty zacatky. Prvni odpruzene vidlice RST proste konstrukce v cenach dnesnich topmodelu. Pokusy s ladenim charakteristiky, tlumeni, zmeny zdvihu atd. Ted si nekdo proste koupi vidlici a ackoliv to ma napsany v manualu, stejne neveri, ze tam negativni pruzinu ma :)

                  0 0
                • vlty  

                  Kováři prosím tě, vím že je to mimo téma ale nepamatuješ si, na kterou stranu mám točit štelungem útlumu ve vidli, aby víc tlumila? nechce se mně to dělat pokus omylem a moje angličtina je mizerná… dík

                  0 0
                  • kovar  

                    je tam opacny zavit (nevim proc), cili chces-li vetsi utlum, je treba tocit doleva – proti smeru hod. rucicek (zasrubovavat to)

                    0 0
                    • vlty  

                      díky díky, právě jsem na to koukal: slower during-adjuster counterclockwise takže večer budu přitlumovat… Jo a jak ses rozhodl s těma pérama? A jestli vyhodíš etu, tak jak vyřešíš tlumení, když tam není tlumič?

                      0 0
                      • kovar  

                        musel bych dokoupit – cca 3500,–,ale zatim jeste nevim, protoze na te vidli furt nejezdim – nemam kolo, bohuzel

                        0 0
                        • vlty  

                          to je darda… já sem koupil pumpu a zatím ladím… teď jdu právě aj na tlumení. Pro mně je to i stím méně citlivým vzduchem malej zázrak, dote´dka jsem tam měl RST 321 (ale s vlastním tuningem-péro jenom v jedný čapě a hustou vazošku na tlumení:-) Pročs vůbec přecházel z tý svý 100mm pružinovky? Pálilo dobré bydlo? (vidle)

                          0 0
                          • kovar  

                            starou dobrou Z4 porad pouzivam k plne spokojenosti, na prvnim kole -ocelovem HT. Uz hodne lidi onu Z4 ode me chtelo odkoupit, ale nedam :-) Tu 120mm ETU jsem kupoval na fulla, ktery je ted jaksi v reklamaci. A kdyz ma clovek fulla, myslim, ze je dobre mit po ruce i druhe kolo, kdyz se ten full podela (je tam toho mnohem vic k podelani) tak aby nebyly zbytecne prostoje, ze jo.

                            0 0
                            • vlty  

                              a cos pořídil za celopérko? a tu vidlu teda asi stejnak natuningovat nebudeeš moct, kvůli záruce.. ikdyž domluvit jde všechno to je fakt.

                              0 0
                              • kovar  

                                mrdida TransMission, ale jen ram, bizuterii jsem dokupoval podle sveho vyberu.

                                0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Ja ted na zadnym fullu ani nejezdim, ale neumim si predstavit, mit jenom jedno kolo. To bych si moc nezajezdil. Vzdyt nez u nas sezenete to co potrebujete, reklamace atd. To bych snad vubec nejezdil.

                              0 0
                            • lubos  

                              kvuli tomu tlumicu ?

                              0 0
          • Darius  

            jsou uvnitr vntrnich nohou, rozborka na odkazu co napsal nekde vyse bea

            0 0
            • mastihuba  

              Ještě dotaz. Je MXC air 2002 totožná s MX Comp?

              0 0
              • kovar  

                system totozny – rozdil je ve vnejsich nohach(srouby, ktere to drzi pohromade byly pred tim zapusteny , ted jsou venku) a diky tomu ASI i delce vnitrnich noh – tudiz hlavne proto jsou ted ty vidle trochu tezsi (jsou delsi vnitrni nohy – ale to spekuluju, nemeril jsem), ale odolnejsi.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.