Marzocchi - Vymena prachoveho tesneni

39 nepřečtených
  • RomanH

    Jak casto menite prachove tesneni u Marzocchi ? Zatim mam na ni za 4,5 roku najeto okolo 17tkm a nejake opotrebeni jsem nezpozoroval, ani pri kompletni rozborce nemam vnitrni nohy poskrabane. Jen me zarazilo, ze tyden po vymene oleje (kdyz jsem do ni nahodou opet lezl) byl jiz olej cerny. Kdyz jsem si ted kupoval u Bartonicka nahradni futra, technik mi rikal, ze je uz nejvyssi cas vymenit i to prachove tesneni. Jinak, pro jistotu po dvou letech menim spodni O-krouzky. Vidlice mi nikdy netekla, ani spodem, ani vrchem (tuk tuk).

    0 0
    • vlk  

      napsal jsi, že jsi kupoval náhradní futra, to si je doma lisuješ do vidle sám?

      0 0
      • RomanH  

        Jeste jsem je nelisoval, ale koupil jsem si je do zasoby. Kdo vi, jak dlouho se je jeste bude darit sehnat (ty dlouha). Na to lisovani bych si jeste troufnul. Zalezi, jakou sezenu drevenou nasahu :), ale nevim, jak snadno pujdou ven ty stara. Zatim se na to ale nechystam. Ja jsem s tou vidlici fakt spokojenej (do ted ma mensi vakl, nez nove soucasne, a to ji jezdim s kotoucem), takze ted mam snad vystarano na dalsich 5 let. Jinak, vule se pry da zmensit lepici paskou :o)

        0 0
        • kovar  

          ty dlouhé se nelisují, nýbrž staré se vysunou a nové zasunou

          0 0
          • RomanH  

            Diky, na obrazku je videt, jak se to tam nejakou tyci zasouva. Jen mi vrtalo hlavou, jak snadno to pak jde ven.

            Jinak, co ty prachovky ? Uz jsi je menil, nebo nechavas puvodni, dokud neni poskozeno i to olejove tesneni ?

            0 0
            • kovar  

              tyčí? Ta pouzdra tam normálně vložíš ručně při vyjmutých těsněních. A ven jdou taky velmi snadno, jen podebereš třeba maličkýn šrubovákem jejich zahnutý okraj a prstama vytáhneš. To olejové těsnění se tam naráží takovým bazmekem, který se dá original koupit nebo vysoustružit nebo atd. Prachovky jsem neměnil, zatím. Měnil bych je, až začnou být nějak poškozené – až se pod ně začne dostávat svinstvo (to by se dalo poznat při vyjmutých vnitřních nohách) no a asi zárověň s tím bych vyměnil i raději i olejové. No při výměně poškozených olejových těsněních prachovky vyměň v každém případě, protože jakmile jednou vyděláš prachovky, tak se můžou tím poškodit, takže raději tam dát nové, stejně se ty originální těsnění prodávájí v sadě. Ale možná by šly sehnat i neoriginální.

              0 0
              • RomanH  

                Diky. Tu celou sadu mam, prachove tesneni jde sehnat samostatne, ale to olejove nikdo nevyrabi v danem rozmeru (jde sehnat o cca 3mm vyssi a to tam pak asi nesedi presne, tak jsem radeji koupil original).

                0 0
        • vlk  

          ta menší vůle co mám mi zatím nevadí, má ji jen levá noha.Zarazit nová futra by neměl být problém-stačí kus dřeva a gumová palice, ale spíš uvažuji jak dostat ven ty stará.

          0 0
          • wroum  

            Zarazit nová futra by neměl být problém-stačí kus dřeva a gumová palice – a jak zajistis, aby byly 100% souosa?

            0 0
            • vlk  

              to chce zručnost, to dřevo nebo ocelovou trubku upravit aby to bylo na noci rovné a futro přesně pasovalo a snad se to podaří.nevím ještě jsem to nedělal.V každém případě tomu předchází krok vyndání starých futer.

              0 0
              • wroum  

                ve vyndani bych zas problem nevidel ja. ale jestli si myslis ze tam das ty futra pomoci dreva opravdu tak jak tam byt maji, tak bych se rad kouknul. kdyz mi Milan1 delal upravu vidle, tak jedna ze zakladnich uprav byla to, ze „srovna“ futra aby byly souosy – co nejmensi odpor pri zasouvani vnitrnich nohou. pouziva se na to specialni nastroj (lestici trn nebo tak nejak). v pripade, ze tam das to futro jenom trochu nakrivo, tak bud nebude vidle chodit tak hladce jak ma nebo zkurvis povrchovku vnitrnich nohou.

                0 0
                • vlk  

                  Díky.Zeptám se Milana jaký nástroj na to používá a kde se to dá sehnat.

                  0 0
                  • wroum  

                    ja taky nevim co na to pouziva, nicmene mi rekl, ze do vymeny futer by se on sam spis nepoustel a ze by sel nekam kde maji ten trn. ale z toho co rikal, sem pochopil, ze to nema hned tak nekdo a ze to neni nic bezneho. mozna pri pouziti originalnich nastroju to nebude uplne treba. fakt nevim. ale mam dojem ze to neni uplne jednoduchy tam ty futra narvat a bal bych se ze zpusobim vic skody nez uzitku.

                    0 0
                    • vlk  

                      no jo, když já si ale všechno nejraději okolo kola dělám sám.Kdyby se ty nástroje dali koupit za slušný peníz, tak bych si je pořídil.

                      0 0
                      • wroum  

                        s tim bych nepocital. taky si delam vse sam, ale zrovna tohle je vec kterou klidne necham na odbornikovi. uz jenom pro to, ze kdyz to posere, tak mam zaruku. kdyz si to poseru sam, tak mam hovno :-)

                        0 0
                        • vlk  

                          no ne já uvažoval, že bych tak mohl zkusit i pouzdra od jiných výrobců, u nás jeden dokonce soustruží pouzdra ze silonu, ale myslím, že ty nebudout mít tak hladký chod.Asi se na to vykašlu a budu to dávat do servisu, vždy? jim vlastně stačí donést jen vnější nohy.

                          0 0
                          • wroum  

                            nestaci. vnejsi i vnitrni jinak to bude spis bez zaruky – bez vnitrnich to nemuzou vyzkouset. pouzdra ze silonu jsou podle me blbost – rychle se udela vakl a navic nevim jak bys je tam chtel narvat – normalni futra vypadaj jako prstynek a maj fakt tenkou tu stenu – to si myslim ze ze silonu nevytocis. ale daj se koupit normalne futra tam, kde prodavaj loziska, ale musis je potom upravit – upravit vnejsi prumer a delku. myslim ze nechat to jednou za cas udelat se zarukou v servisu je moudrejsi nez to delat sam na kolene a bez zaruky. mozna tak nejakej zkusenej strojar-praktik by si s tim poradil.

                            0 0
                            • vlk  

                              já mám totiž velece ale velice špatné zkušenosti se servisy-tedy před 14 lety-a od té doby jsem si vše dělal sám.No tak jim donesu vnější i vnitřní nohy, ale vnitřnosti si raději přeci jen vyndám sám.Kamoš na staré suntource si právě nechal dát ty vysoustružená silonová pouzda.Já asi koupím raději originál.

                              0 0
                              • wroum  

                                na ty suntource byly asi „plastovy“ futra a proto tam ted sou silonovy. tam kde byly kovovy, tak se podle me silonovy nevlezou.

                                ses paranoidni :-), ale rozumim ti.

                                0 0
                                • vlk  

                                  viš co mi tenkrát udělali.-Strhli závit na přehazce, tak a zničili tak ten v rámu, ta přehazka se pěkně viklala, tak jsem reklamoval.Dodali nový rám, ale zase tam namontovali tu starou přehazku, kde už byl závit taky poničen, Takže zase reklamace, no a vyřeřili to tak, že to zalepili tmelem, Sem myslel, že je zabiju.To byly ještě cr-mo rámy, co neměli oddělávací patku.To jen tak pro pobavení.Tak vod tý doby se servisů bojím.

                                  0 0
                                  • wroum  

                                    ja sem svoji prvni odpruzenou vidlici dal do Katmaru (tehdy zastupce Manitoua) a vratila se mi s elastomerama z RS (o cca 0,5 cm v prumeru vetsima) a s prasklou olejovou patronou. vidlice nechodila ani 2 mm. kdyz sem to rozebral (slo to tezko) a ten bordel dal z vidle ven, tak sem s otcem (bylo mi 15 :-) nabeh do katmaru a otec tam udelal takovej bugr, ze mi jich nakonec bylo skoro lito. Patronu vymenili do hodiny a dostal sem 2 kompletni sady novych elastomeru, prej at si naladim tvrdost jakou potrebuju a jako bonus sem dostal este nejakou picovinu.

                                    presto se nebojim dat kolo do servisu, ale je fakt ze vim kam :-)

                                    0 0
                          • JJ  

                            Taky bych se na experimenty vykaslal.Servisak RS od Zitnyho rikal, ze pouzdra na Duka stoji 60 kacek za kus. Mel jsem novy v ruce a pochybuju, ze neco podobnyho udelas ze silonu

                            0 0
                            • RomanH  

                              Ja bych se na podobny experimenty vykaslal, i kdyz dve dlouha na Marzocchi staly 920,– Kc

                              0 0
                            • vlk  

                              no to je supr.A to mě tu kdysi jistí lidé varovali, jak jsou součástky na RS drahé s porovnání s marzocchi je to zadara.Co jsem měl možnost porovnat ceny pružin, plunžrů, tesnění a těď tědy i pouzder.

                              0 0
                      • kovar  

                        tyto nástroje konkrétně třebas na Marzocchi stojí prej 4000,–, říkal jeden servisák. Ale mi se to zdá málo.

                        0 0
    • Martyss  

      Nemáš tam třeba nějaké usazeníny? Proto by mohl olej černat.

      0 0
      • RomanH  

        To snad ani nee, 1× do roka (na jare) ji celou rozdelavam a cistim. A tohle bylo tyden po ociste. Ale co, ve funkci jsem nepoznal rozdil.

        0 0
    • lubos  

      Tohle mi taky dela jedna noha. Velce rychle se olej zaspini a pozdeji noha obcas malinko tece. Nekdy to musim nechat vymenit …

      0 0
    • kovar  

      ad výměna těsnění: sice už tu tento odkaz byl, ale stojí za to si jej připomenout: http://www.enduroforkseals.com/id25.html

      0 0
    • Kohout  

      Jaký model máš? Já mám Z2 atom, v pravé noze je tlumící patrona. Olej měním tak po 2000 km. V levé noze je při výměmě olej úplně čistý, jako kdybych ho tam dal, včera. V pravé noze je černý, je to skoro bláto. Olej podle mého špiní ta patrona svým otěrem (je celá z Al). Bohužel jde dost špatně vyčistit.

      Přes těsnění se dovnitř vidle moc bordelu nedostane. Kdysi tady někdo na fóru rozvíjel teorii, že je u Marzocchi se olej špiní z velké části otěrem vnitřku vidle. Řekl bych, že na tom asi něco bude…

      0 0
      • RomanH  

        Z3, tudiz bez patrony

        0 0
        • Kohout  

          Podle mého nemůže být po týdnu olej špinavý bordem z venčí, to bys musel mít ojejové i prachové těsnění nadranc. Typnul bych to na nějaký nános svinstva uvnitř, který se olejem rozpouští a špiní ho. Zkoušel jsi propláchnout nějakým levným olejem vnitřní nohy? Dříve se na motorky dal sehnat proplachovací olej…

          0 0
          • RomanH  

            Nee, ale tu vidlici jsem mel do mrte rozdelanou a otiral jsem ji savym cistym hadrem (pecliveji nez samopal na vojne). Ja uz to nijak neresim (vse funguje, jak ma), stiraky vymenim az s temi futrami. Jen me to prekvapilo, tak jsem se radeji optal.

            0 0
      • milan1  

        Nebyla to teorie, tenkrát se jednalo o pružinu verzus duralové nohy a všechno to je o kvalitě tvrzené vrstvy na vnitřních stranách trubek. Všichni opěvovači italské kvality by se mohli u Suntouru učit. Tohle právě umí skvěle. Celé je to důkaz, že tyhle typy byly opravdu vyrobeny v itálii.V Suntouru by se něco takového nemohlo stát :-)

        0 0
      • Pá-dlista1  

        V levé noze je při výměmě olej úplně čistý, jako kdybych ho tam dal, včera. v tehle noze je taky pruzina?

        0 0
        • Kohout  

          Péra v obou nohách, patrona je v pravé.

          0 0
        • goofy  

          Taky mam v noze, kde je ECC cistsi olej, nez v noze s tlumici patronou, ale neni jak novy… Spinavy je, ale o dost min…

          0 0
    •  

      Jen počkej, Zající!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.