• Honza z H

    Jak to vidíte s pevností a váhou oproti klasice 25,4?

    • Daf  

      Ja uz ted nevim co mam od riditek ocekavat. Maji byt tuha nebo pruzit? U karbonove klasiky se vyzdvihuje pruznost a u OS tuhost. Tak nevim podle me je to jedno jen takova zmena k nicemu :)

      • Honza z H  

        Asi to je hlavně obchodní tah, ale když jsou rámové trubky zeslabované, tak proč ne i řidítka a ten větší průměr ve středu dává větší prostor. Mě by jen zajímalo, kolik chasníků už přesedlalo?

    • visby  

      ja mam na FR 31.8 a nejaky rozdiel oproti normalnym nepocitujem… ale vyzera to beefy;-) a hlavne ked som to kupoval a uvidel cenu, ktora je rovnaka s normalnymi rajdami, tak som si povedal, ze preco nie :-)

    • MARIN  

      vetsi prumer = vetsi pevnost = vetsi vaha(pokud nebude vice zeslabeny material) S 25,4 jsem nemel problemy tak proc prechazet na neci noveho co je jen na vytahani penez

      • ravo  

        Pokud si to dobře pamatuji, tak test řidítek ve Velu větší penost nepotvrdil…

        • Nego  

          nevim, neresim, mam na bajku a vypada to lip a mam z nich lepsi pocit. Driv nebo pozdeji nejspis prasknou, ale proste k nim mam duveru

          • TinkTink  

            Ses vylozene pozitivni clovek :o))) – ja mam tedka predstavec a siditka Amoeba Borla 25,4 a pohoda…nic neresim…

      • visby  

        nie pevnost ale tuhost… mali by byt tuhsie… pevne su asi rovnako…

        • enjoy  

          no on asi nerozlisoval ty dva terminy.

        • ravo  

          Jo, je to tuhost. Ale overize řidítka prostě tužší nejsou. Zato jsou dražší…

          Citace z Vela: dvojice vlaštovek FSA ( DH 400 a HD 400 oversize) určených pro sjezd je opravdu poučná – stejná hmotnost ( rozdíl pouze 4g) a také minimální rozdíl v tuhosti ( pouze 0,5mm v průhybu), zato 500,– Kč navíc za módní oversize novinku.

          • enjoy  

            myslim si ze ani tuzsi byt nemuzou,leda ze by byly oversize v cely dylce.teda,mu­zou,ale malo na to abych o tom uvazoval.

        • PietroUL  

          Tomu moc nerozumim. Čemu vlastně řikáš tuhost?

          • enjoy  

            pevnost nebo mez pevnosti je sila,ktera je potrebna k pretrzeni(zlo­meni).tuhost je(ikdyz me to takhle zrovna neucili) mez(mira) plasticnosti,proste ohyb bez trvaly deformace.

            • PietroUL  

              Mez pevnosti a mez plasticity je přece to samý. K trvalým deformacím dochází po překročení meze pružnosti(elas­ticity), k přerušení při dosažení meze pevnosti(plas­ticity). Tuhost už si ale nevybavuju, proto se na ní ptám. Je to teda moment na mezi pružnosti?

              • enjoy  

                mez pevnosti a mez plasticity neni to samy.jestli znas diagram tahovy zkousky,jakoze to vypada ze uz si to videl,tak je to z toho jasny.mez elasticity je pred mezi kluzu,mez pevnosti je nejvyssi bod v diagramu(jestli se tomu rika mez plasticity si nepamatuju),pak krivka klesa az k pretrhnuti. kdyz se znova koukam na to cos napsal o elasticite a plasticite,tak to tak nejak odpovida,jenom me to ucili asi malinko jinak:-) o tuhosti me snad ani nic neucili nebo ze bych si to nepamatoval?jenom jsem o tom uvazoval podle svoji logiky,to znamena bez zaruk:-)

                • PietroUL  

                  Zkoušku jsem z toho udělal s odřenejma ušima, ale za tim, co jsem napsal, si stojim. S tuhostí ti budu věřit, klidně by to tak mohlo bejt :)

                  • Gatier  

                    Mam na cestaku Bontragery. Su celkom tuhe (pevne). Oproti klasike urcite pevnejsie. Problem je ale v tom, ze ja som klasiku jazdil len predstavec WCS+ riadidla 3ttt sl,Roox. Takze len s tym mozem porovnat. Ale je to v podstate len zmena, podobne ako dualy, ktora prinasa problemy napr. s uchytenim computerov.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.