• juice

    Dobrý den, mám dotaz a doufám že nebudete nadávat. Po prasknutí rámu si chci koupit nový. Vyhledl jsem si rám Kona Explosif (uvažuji i o Rohloffu). Vidlice je zatím dobrá a tak bych ji chtěl dále používat, ale má zdvih 120 mm. Specifikace rámu však udává, že je optimalizován pro 80mm zdvih (citace: The frame is designed around an 80mm travel fork). Jelikož se jedná o americký server, slovo around má v hovorové americké angličtině několik významů (od, kolem, přibližně, ale také vzhůru..). Pokud je tedy optimalizován na zdvih 80 co se může stát? (myslím především geometrii). Nebo to nebude mít vliv? Kompletní kolo (model) explosif se již nedělá (abych si udělal představu – v 2004 a 2005 se vyrábí jen rám). Na starším servru jsem našel model z roku 2003, který byl osazen Marzzochi 80.Díky za připomínky

    0 0
    • Martyss  

      On zdvih vidlic může být stejný, ale výška korunka-osa může být různá. Důležitá je vzdálenost korunka-osa.

      0 0
    • mawerick  

      No každopádně ti to, když tam dáš vidli s většim zdvihem než na kterej to je, změní trošku geometrii… A když tam dáš víc tak je tam možnost že ti to může prdnout…

      0 0
      • cabbage  

        zmany geometrie neni tak zasadni a riziko krupnuti se zvedsi ale ne o moc. spis to zmeni schopnost kola ve vyjezdu-jde na zadni.

        0 0
        • mawerick  

          výjezd bude kažpodápdně mizernej… A to křupnutí bude tím horší čím vetší bude rozdíl mezi předepsanou a naistalovanou vidlí… Když dá do rámu kterej je na 80tku nějakou 120tku tak myslím že bych se i docela dost bál…

          0 0
          • cabbage  

            tuhle kombinaci vozim, puvodni vidle 80 a soucasna 115… a ze by neco mohlo krupnout se nebojim.

            0 0
            • mawerick  

              no tak tím líp;o))) Tak buď rád:o) Ale já bych do toho asi nešel…

              0 0
            • vinca  

              ale jak se divam do profilu, tak mas reba race U-turnair poplock , a tam si muzes nastavit 85–115, jak ti je zrovna vhod, a to je rozdil , nez tam mit 120 furt

              0 0
              • mawerick  

                no ale kdo by dobrovolně snižoval zdvih;o))) Já mám taky Duka s Uturnem a použil jsem ho jednou:o) Když jsem to kolo potřeboval dostat do auta:o))))

                0 0
                • vinca  

                  no ja tim kroutim furt, vyjezd do hor – 85 , jizda po hrebenu 100, sjezd dolu 115, rek bych ze tak 3× za vyjizdku to prestavuju, a tak 3× zamknu, ale casem se na to taky asi vyprdnu

                  0 0
                  • mawerick  

                    to je fůra kroucení a nic z otho:o))) Zvláš? když to nemění tuhost…

                    0 0
                    • cabbage  

                      tuhost je u 32 nohou hodne dobra(myslels tvrdost:). spis by to mohlo jit na min nez tech 85, do kopce je to hodne vysoky.

                      0 0
                    • vlk  

                      používám na dlouhé náročné výjezdy.Bezvadný systém, který je stále stejně citlivý, mě by se zrovna nelíbili, to že by to při snížení tuhlo.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Zacatek ne, ale progresivita by mohla se snizovanim zdvihu rust. Co jsem mel cest s RTWD, tak je to zalezitost opravdu jen pro chrty na vyjezd a na to by stacil jeden cudlik na snizeni. Mezipolohy jsou pri takovyhle funkci zbytecny. Kdyz mas vidlici naladenou na sebe v plnym zdvihu a snizis ji, tak akorat jdes driv nadoraz. Takze pouzitelny jen v nejakym stoupani kvuli zmene geometrie :/

                        0 0
                        • vlk  

                          souhlasím-já používám u-turn jen na výjezd snižuji na 85mm.Akorát co jsem teď koukal u manitou na service manual RTWD, tak mi připadá, že to není jako u-turn, ale že se tam pružina při snížení stlačuje.Ale nevím, neměl jsem ji rozdělanou a obrázky v manuálu jsou vělice špatné kvality.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Z vnejsku to rozhodne neni poznat. Chova se porad stejne, jen zdvih skonci dorazem :(

                            0 0
                        • vlk  

                          " Zacatek ne, ale progresivita by mohla se snizovanim zdvihu rust."-souhlasím, ale konkrétně nevím jak tohoto dosáhnout-u pružinových systémů to snad ani není možné, snad nějak u vzduchových.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Treba jako U turnem, snizenim poctu funkcnich zavitu a jeste stlacenim vzduchu nad hladinou oleje… by teda pritvrdil primerene i zacatek… no nic. Ja to nepotrebuju, tak at se snazi konstrukteri chrti :)

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.