• Corbett

    Já jen abych měl přehled jak častá je to závada. Stalo se někomu na uvedené vidlici (RS DUKE XC – 04) že by mu prdla, nebo vlastně ani nevím co se tam stalo, ale přijel jsem domu bez seřízení útlumu s dutým imbusákem a vyteklým olejem. Stalo se mi to naštěstí těsně u baráku, tak že jsem to hned zaregistroval. Už to mám vyřešené a spravené, ale údajně se to stává zřídka, tak jsem se chtěl zeptat, zda z vás má někdo podobnou skušenost.

    0 0
    • Martyss  

      Ti vytekl olej z patrony ven nebo do spodku vnější nohy?

      0 0
      • Corbett  

        Ven, na chodník. Dlouho jsem nemohl pochopit co mi to teče. Když jsem to zjistil, bylo mi celkem úzko, protože jsem musel zrušit akcičku naplánovanou další den na kterou jsem se docela těšil. Jinak ten zobáček, kterým se seřizuje útlum jsem stradil už dávno, ale to mě žíly netrhalo, nastavené jsem to měl dle své potřeby, tak jsem na to kašlal. (informativně já tomu zas tak nerozumím, nevím jak přesně vypadá ten mechanizmus který prochází imbusem a navazuje na něco co trochu jako seřizuje výše uvedený útlum.)

        0 0
        • Martyss  

          Hm, nevím, jak častá je to závada. Můj Duke 05 funguje ok, ale mám ho zatím jenom měsíc.Imho já bych si z toho hlavu nedělal. Každá věc se může občas rozbít. Kolik tě stála oprava?

          0 0
          • Corbett  

            Oprava mě stála 300Kč a 6 plechovek piva za to že mi to udělal hned druhý den ráno, musel si trochu přivstat aby na to měl klid. Byl jsem rád že to zvládnul tak rychle, zrovna se udělalo hezky, tak se mu nahrnula práce. Znáš to, najednou si všichni sváteční cyklisti vzpoměli, že mají ve sklepě zaprášené a nefunkční kolo.

            0 0
          • mawerick  

            já ám na kole Duka XC 04 a je totál v pohodě…

            0 0
    • Pekáček  

      Kámoš z Dobrušky nějako urazil to seřizování tlumení dole na noze, olej pryč a tlumení taky. Myslím že musel koupit všechno nový, zeptám se ho zítra, jestli chceš.

      0 0
      • Corbett  

        V pohodě, na seřízování jsem se vyprdl, nechal jsem si to nastavit tak jak jsem to měl do té doby a zazdil jsem to původním imbusem, který se tak trochu zabetonoval. Fugujeto dobře a už se nemá co urazit. Stejně jsem do toho nevrtal ani před tím, měl jsem to nastavený na takový zlatý střed a ten mi seděl. Deď mám to samý, jen bez toho zobáčku. Pokud bych ho chtěl, není problém ho objednat, zatím ho nepotřebuji.

        0 0
      • Corbett  

        Ještě, . . . vnitřnosti tam zůstali nepoškozený.

        0 0
      • vlk  

        si myslím, že tím uražením vrazil imbusík dovnitř a ten zlomil takovou tu umělohmotnou trubičku vevnitř.By mě zajímalo co ho přišla ta trubička nebo celý píst pokud ho musel koupit celý.

        0 0
    • vlk  

      nestalo se mi to ještě.Mám ji asi rok a půl.Si myslím, že ti nějak zestárlo nebo prdlo to těsnění dole je to gumový O kroužek a ten tlak ti vytlačil ten imbusák.Docela nechápu, jak se to mohlo stát, bych řek, že to těsnění muselo být nějaké špatné už z výroby nebo bylo nějak blbě nasazené.Protože jinak je to docela slušně vymyšlené.O kroužek stojí asi 5 kč a olej koupíš klidně litr denicolu na 280 kč-asi 5× plnění.Hodím sem v pondělí obr vnitřností a? víte o čem mluvím.

      0 0
      • Corbett  

        Dík, ale jak jsem říkal mám to spravené. Nejsem zrovan tecnickej týpek, tak na tohle mám solidního mechanika. Jinak jak už jsem říkal, vevnitř bylo vše OK, nemusel tam nic dodávat. Když jsem ale hodíš nákresek, tak budu zas o něco chytřejší.

        0 0
      • pavelr  

        Když k tomu přidáš návod a vlastní zkušenosti, tak budu rád. Dík.

        0 0
        • vlk  

          Bohužel to bude až zítra.Koukám na disk, přísahal bych, že jsem si to na NB nakopčil, no a není to tam, no kopčil jsem to včera po půlnoci, tak asi proto. pokud potřebuješ návod jak rozebrat tu vidlu tak je na http://www.sram.com/…hox/duke.php dole service guide konkrétně můj duke xc u-turn je na http://www.sram.com/…ukeUTurn.pdf ovšem je třeba to brát jen jako návod na rozdělání, protože např moje vidla má jiný píst tlumení apod než je v tom pdf.Rozdělávají se ale všechny stejně.

          0 0
        • vlk  

          co se týká vlastních zkušeností, tak mi jen trochu z těžka šlo otáčet tím štelováním zpětného útlumu, rozebral jsem to.Problém byl u toho pístu-plunžru- vevnitř je skrze něj taková umělohmotná trubička co vymezuje otočením propust oleje, dole tu trubičku vlastně otáčí přímo ten imbusák.Tak jsem ji nahoře odjistil vyklep a trochu zeškrabal nožem aby nebyla tak natěsno.Vrátil jsem to zpět a je to OK.

          Ta umělohmotná trubička je nakonci zaslepená a po obvodu má těsnící gumový o kroužek.To zamezuje vlastně tomu, aby se olej dostával k tomu imbusáku.Si myslím, že těm co to teče to teče právě tudy-mají špatné to těsnění.Stačí ho jen vyměnit.

          Foto dám tedy zítra.

          0 0
          • pavelr  

            Díky. Jak často ji rozděláváš a měníš olej? Je potřeba nějaké spec. nářadí?

            0 0
            • vlk  

              mám ji teprve 1 a čtvrt roku a rozdělával jsem ji poprvé.

              Stačí dole na šrouby imbusák, malé kladívko aby jsi měl čím poklepnou dole na trochu vymontované šrouby, klíč na horní zátky je na obě stejný a malý imbusíček myslím 2 nebo 1,5 na odmontování vršku na u-turn noze.Hodí se i magnet aby jsi nepoztrácel pružinky a kuličky co jsou pod tou zátkou no a mě se hodily takové ty kleště na ry rozpínací pružinky(vypadají jako podložky)-ségrovky nebo tak nějak se jmenují.-bez těch se dá velice těžko oddělat ta pružinka co drží zátku vnitřní tlumící nohy.Bez toho nevyndáš píst z vnitřní nohy.

              plánuji měnit olej asi 1× za rok.

              0 0
              • B52  

                Mne sa stalo to isté. vypadol mi te malý hliníkoyý štuplík čo zais?uje ten vnútorný otačajúci sa segment v tlmiacom pieste. skrátka vypadol, segment vyšiel hore a odkryl cestu pre olej smerom z vydly von a zašpinil mi koberec kuakua.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.