• vlad@

    Jake mate pocity na celoperu? Jizda na: asfaltu,kopce i prudke stoupani po kamenech i dlouhe trate v terenu.

    P.S potrebuji ještě par rad, nez koupim celopero.

    Dik za odpoved

    0 0
    • fousac  

      a to chces na co?? dost se to bude lisit podle urceni…

      porovnat nejaky kvalitni DH nacini s treba NRS (to je takova lacina napodobenina fulla;) dost dobre nejde..

      0 0
      • raceface  

        h, h, h, NRS je levná napodobenina fulla? si ujel ne?

        0 0
        • wroum  

          levna nebo draha, ale porad napodobenina.

          0 0
        • fousac  

          sem hned tusil, ze mas NRS.. ;)

          myslete si ci chcette, ale me se to proste nelibi.. je to divny HT s tlumicem (a to cabbageovo ma navic tech tlumicu obrovskou spotrebu).. co je to „NO SAG“ system?? to jako ze to uz z principu nebere polovinu nerovnosti?? a ze se to nehoupe pri slapani sou taky jenom povery.. toz asi tak..

          0 0
          • raceface  

            a ty už si na něm jezdil?

            0 0
            • fousac  

              svez sem se..

              0 0
              • raceface  

                jak dlouho?

                0 0
                • fousac  

                  cece to sem nestopoval.. ale dost na to, abych to kolo nechtel.. ;))

                  0 0
                  • raceface  

                    to je zvláštní, já ho jezdim asi měsíc a dost se mi to svezeníčko líbí… Možná si to neměl správně nastavený, co? Nebo měl?

                    0 0
                    • kovar  

                      no a jiné fully jsi zkoušel?

                      0 0
                      • raceface  

                        GT LTS 3000 (rok a půl) a RB Speedster (rok a půl), Ravo Marathon jen tak zběžně… Jo a taky sem seděl na Norco A-Line a RB Monster DH, ale to se už trochu moc houpalo :-))))

                        0 0
                    • fousac  

                      predtim na HT?? to pak chapu.. ;))

                      a taky nevim, kde jezdis.. na nase oblibeny koreno-kamenny singly to podle me neni..

                      0 0
                      • raceface  

                        přečti si můj minulej příspěvek… Před Giantem sem měl Speedstera a před nim LTSko… a docela se vyžívám na kořenech a kamenech, ale taky mám rád rychlejší přesuny… Celkově vzato nepotřebuju fulla se 14 cm zdvihu, na to moje XC je dostačující NRS, jen abych jen nechválil, tak vidli bych potřeboval s vyšším zdvihem, Skareb 80 mm je minimum… Za to ale rám nemůže…

                        0 0
                      • Martin  

                        Čoveče je. Teď jsem ho měl půjčený, seštelovaný na mě a pěkný poježdění. Teda, bylo lehce dotuněný. Ale třeba ten SPV tlumič je docela příjemnej. Nemít Konu, tak o tomhle kole velmi uvažuju.

                        0 0
                      • enjoy  

                        a uz predjedes hardtailistu nebo mas jeste porad maly zdvihy?:-)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          Hardtailisty jsou letos pěkný mrchy, když zjistili, že si spousta měkkejšů koupila fully, začali jezdit zase o kus rychlejc :)))

                          0 0
        • Spawncz  

          Ja mam taky NRS a nepovazuji to za levnou napodobeninu fulla. Jel jsem na nem Sela marathon a tam kde to vsem kolem ustrelovalo jak ve sjezdech tak vyjezdech ja jsem jel naprosto jistou stopu bez sebemensiho problemu.

          Mam na NRSku najezdeno cca 1500km v terenu a nedam na sveho „čmoudka“ (NRS composite) dopustit.

          Jsem s No-sag a NRS celkove moc moc moc spokojen!!

          0 0
          • climber  

            Jó NRS composite, toho bych bral. Loni jsem o něm uvažoval jako o jednom z horkých kandidátů na novýho oře. Jinak si teda fakt nemyslím že NRS je napodobeninou­ fulla.

            0 0
      • rb  

        To řika ten,co donedavna jezdil na Meridě :)

        0 0
    • ddd - andy  

      Hehe :-) Pocity? Na asfaltu, do kopce, prudky stoupani? „Do ......-cenzura-.......!!!!!“ Tak asi takhle nejak.. :-) Ale po vydarenym sjezdu, kdyz ti jeste pod kopcem v zilach bubla adrenalin, je to zcela odlisny: „Do ......-cenzura-........!!!!!“

      :-)

      0 0
    • Martin  

      Nešpekuluj a nějaký pěkný si kup. Já bych po necelých dvou letech ježdění neměnil zpátky ani za nic. Kdyby nic, tak ti v „našem věku“ záda budou velmi vděčná:-)))

      0 0
    • banditos  

      No prečtl jsem si hadku těch dvou a moc Ti neradi.

      Ja jsem měl před rokem stejný problém jako Ty a na kolo jsem měl i dost peněz cca 90.000,–.

      Je pravda, že nejdříve se musíš rozmyslet co budeš jezdit, já Ti mohu poradit následovně:

      1. XC, lehčí terén, tyto celopéra mají menší zdvihy a progresivní tlumení, čiže teda jedou rychle, ale nepochytají všechny nerovnosti a s velkýma kořenama a kamenama si už neporadí, typy kol do této kategorie:

      GT id xc Trek Fuel Kona Kikapu Specialized Epic Cannondale Scalpel Klein Palomino

      Kola jsou opravdu tvrdší a moc se nepohupují. Zkoušle jsem Kleina a Specialized Klein byl pekny, ale na me dlouhy a vetsi koreny v Českým ráji mě dost kopali. Specialized byl ještě tvrdší.

      2. kategorie ENDURO – kola se pohupují, ale krásně se na nich celý den jezdí a navíc berou i kameny a kořeny zdvihy vpředu 120–140 vzadu 100–130

      Cannondale Jekkyl letos se jiz nedela nahradil jej Prophet (ten jsem si nakonec koupil a stále jsem nezkoušle lepší kolo, naprosto mi sedí) GT ID Kona Dawg Trek Liquid RB Speedster Specialized Enduro (take FSR) …

      3. DH a třeba Freeride Těžké stroje, které pod zručným jezdcem umí neskutečný věci a sjedou všechno. Ale je to o hodně specifickém ježdění.

      Klidně mi napiš a já Ti poradím kam zajít a kde co můžeš vyzkoušet.

      Čagin

      0 0
      • raceface  

        Máš celkem pravdu, jenom ten Speedster by podle mě měl patřit do první skupiny… Je to spíš klasický XC než Enduro… Ovšem záleží taky na jezdci, někdo ani do těžkýho terénu nepotřebuje Enduro… Každopádně na jednočep jeko je Speedster to chce inteligentní tlumič vic než na cokoliv jinýho…

        0 0
      • -b-n-x-  

        Po loňském podzimu, kdy jsem jezdil na kámošovém skoro sjezďáku mám pocit, že na xc ježdění je nejlepší dh kolo. Do kopce se jelo sice hůř, ale já to stejně kolikrát tlačím, po rovině v terénu bych řek, že to už je lepší než ht a podobní, a z kopce to vůbec nelze srovnávat. Pro mě je dh nebo fr vlastně univerzální kolo.

        0 0
        • wroum  

          :-) je fakt ze mi nedela problem dat pohodovym tempem treba 70 km vyjizdku s pritelkyni na mym 19Kg freeridu. 15 cm zdvihu se hodi i na silnici, po rovine nemam problem, do kopce tlacim a pod kopcem cekam :-)

          0 0
        • fusion  

          tak to sem na tom podobně jezdil jsem na xc, koupil jsem si DH kolo a na xc už bych asi nesed

          0 0
          • ravag3r  

            Zajímalo by mě, jak vždycky někdo dokáže vykopat takovýhle historický treaty a odpovědět třeba na tři roky starý otázky, nebo přispět do diskuse o nových vidlicích pro rok 2005 apod.:D

            0 0
      • lubos  

        Epic ma 9cm zdvih, to neni zas tak malo, ne ?

        0 0
        • raceface  

          To je pohoda, těch 90 mm je na XC akorát. Já mám na NRSku 95 mm a stačí mi to, navíc si myslim, že 95 mm čtyřčepu NRS je pocitově vyšších než 105 mm Speedstera, co sem měl… Nevim, proč tady lidem připadá NRS jako parodie na full…

          0 0
          • Peslezedirou  

            Proč je NRS parodie na full? Protože tady na foru vyzkouší plno lidí různé komponenty, rámy, atd. které nejsou určeny na jejich potřeby a pak píšou recenze kde hážou špínu. Typu ten full je na h… vůbec nebere, nežehlí. A přitom doma mají nějaké enduro. Pro jiného je to zas trefa do černého.

            Na foru jsem třeba získal pocit, že se na skarebu nedá vůbec jezdit atd. Už si z toho nic nedělám........

            0 0
            • hanz  

              a ono se jako dá???

              :-)))))

              0 0
              • wroum  

                da, ale jenom jako :-)

                0 0
              • raceface  

                dá dá dá, ta na tuty mi jediná…

                Je to pohodová vidle, jen musíš vědět, co od ní chceš… Pokud toho chceš moc, pak si musíš pořídit jinou… Za nízkou hmotnost musíš zaplatit nějakou daň…

                0 0
              • Stax  

                pokial nemas 150 kg a jazdis tu vidlu na co je urcena tak dost v pohode…

                0 0
                • enjoy  

                  reknu to diplomaticky.bal bych se ji pouzit podle toho jak uvadi vyrobce,mam se celkem rad.

                  0 0
        • hanz  

          jo ale krocených brainem…to už zase je málo

          0 0
          • raceface  

            To možná jo, ale cykloturista si asi Epica nekoupí a závodníkovi to nevadí…

            0 0
            • hanz  

              tjn..s tím musím souhlasit…jinak epik kdybich byl tím kdo by ho chtěl a využil by byl můj favorit, je to nádherný kolo.

              0 0
            • ddd - andy  

              Cykloturista si Epica nekoupi a zavodnikovi to nevadi? Tomu nejak nerozumim, pokud porad mluvime o Epicovi s Brianem..?

              0 0
              • raceface  

                No, já nevim jak ty, ale mluvim o Epicovi s Brainem, ne s Brianem… Chci říct, že sem neviděl moc cykloturistů na Epicu a člověk, kterej na Epicu jezdí je buď snob nebo někdo kdo na kole aspoň trochu závodí a ten, podle mě, ocení menší citlivost tlumiče a stím spoijenou lepší akceleraci…

                0 0
                • ddd - andy  

                  Hhehe preklep :-) …a ten kdo na kole zavodi taky jiste oceni tlumic tezkej jak krava.. Mensi citlivost tlumice – je rekl bych nepresna definice – tlumic chodi hezky, ale dostat nejdriv bombu aby se tlumic rozhejbal je na XC trate dooost neprijemna zalezitost, na MX mozna, ale na XC ne-e.. Proste tenhle system me neoslovil a to pro ani jednu skupinu bikeru.. :-/

                  0 0
                  • lubos  

                    Upraveny Brain je uz ale myslim pouzitelny. Neco jako SPV.

                    0 0
                    • ddd - andy  

                      No jasne takzvane dodelej si sam.. Na kole za 100litru, ktery se prave pisni touhle prednosti tlumice.. :-)

                      0 0
                      • raceface  

                        Nene, on asi myslí Brain IQ, kde je nastavitelná hranice odtržení…

                        0 0
                        • lubos  

                          Ano, myslel jsem IQ ale IQ upravenej. Dle (ne ale mych) zkusenosti porad nestaci k tomu aby oteviral az po prvni rane.

                          0 0
                          • pepek  

                            Můžeš mi prosím poradit, jak nebo kde se dá Brain upravit? Ta počáteční rána mě s–e čím dál víc ! Pokud se s tím dá něco udělat, velmi by mě to pomohlo.

                            0 0
                      • lubos  

                        No, ram je levnejsi :) … ale jinak jo. Ram se mi libi, vaha je vyborna, LRS system, pravy klasicky 4cep, 90mm zdvih, a oni tam daji Brain misto neceho jako SPV. K nasrani.

                        0 0
                        • raceface  

                          To ale není to samý jako LRS, je to normální FSR, akorát s jinak uloženým tlumičem… FSR má oproti LRS čep před patkou…

                          0 0
                          • lubos  

                            LRS (puvodne LSD) je Low Ratio Suspension a podstata LRS je v tom, ze tlumic je v cele delke zdvihu, tedy pomer zdvih k pistu je 1:1 (tolik definice LRS dle meridy) Je sice pravda, ze to splnuje jenom zdvih 60mm u Meridy, ale principialne to LRS je. Ze ma cep pred patkou a ne nad patkou je irelevantne. To je jenom jinej system zavesu kola, ktery s LRS jako takovym nema nic spolecnyho. Takze abych to shrnul, LRS a Epic maji uplne jinej system ulozeni tlumice jako ostatni (treba Kona, Specialized FSR, atd, atd.)

                            0 0
                            • cabbage  

                              prave ze to lrs neni, protoze epic pouziva tlumic se stejnym zdvihem jako ostatni fully(38mm) akorat ma tlumic jeste takovej prodluzujici nastavec.

                              0 0
                              • lubos  

                                Aha, to jsem si nevsim. Neprijemne. Pak beru zpatky. I kdyz si porad myslim, ze zpusob zaveseni tlumice bude mit vliv ve srovnani s FSR. Nebo ne ?

                                0 0
                                • cabbage  

                                  jo, vzhledem(a to je nejdulezitejsi, ikdyz si padlista mele svoje:) je to hodne podobny.

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Ne. Ne! Tady ti davam naprosto za pravdu. Je to vazne hodne podobny… teda jenom tim vzhledem :)

                                    0 0
                                  • lubos  

                                    Celokarbonovy LRS full s SPV tlumicem, 90mm zdvih, vaha tak 2.3kg v barvach xc mission comp 2002 … to bych chtel :(

                                    0 0
                            • raceface  

                              přesně jak říká Cabbage, navíc to má spešl udělaný takhle právě kvůli Brainu, aby byl ve správný poloze k nárazům jdoucím do zadního kola od terénu… Uložení kola do vlastností odpružení promlouvá hodně, takže když říkám, že čep před patkou tam hraje roli, tak to vůbec není irelevantní… OK?

                              0 0
                              • lubos  

                                Jo, ale mne o ten cep pred patkou v tomhlke pripade vubec nejde :(

                                0 0
                                • raceface  

                                  Aha, a o co ti teda jde?

                                  0 0
                                  • lubos  

                                    Patka je jasna. Ale mne jde o zaveseni tlumice. Puvodne jsem si myslel, ze jde o obdobny dlouhy zdvih jako ma LRS, kdyz uz konstrukce zaveseni je obdobna. No proste teoreticky spekuluju v rozdilech mezi LRS klasik, LRS SPV a Epic Brain IQ (modifikovanej). Kdyz jsem se prvne rozhodoval jaky full, tak zvitezilo LRS, jednak kvuli cene a druhak kvuli systemu Brain.

                                    0 0
    • tutite  

      to vlad@. NRS sem jezdil rok, 9 cm vzadu, Marathonka s 10 cm vpředu, přechod z HT byl něco neskutečného, NO SAG jsem nikdy neměl, ale tlumič nastavený tak, aby nějakej min. SAG byl, do kopce se to tahem řetězu samouzamykalo, na rovince pohupování v řádu 0,5 cm na tlumiči. Pěkná práce, lehké kolo, dobře ovladatelné. Pak přišla MERIDA Trans Miss. se 12 cm vzadu. Trochu jištější ve sjezdech, díky SPV bez pohupování, trochu tvrdší odezva na nerovnosti, ale s dostatečnou rezervou na šutrech a kořenech ve větší rychlosti. A bez jakéhokoliv skřípání z čepů. Levný rám, taktéž spokojenost. Nyní jednočep od Cannonu, vzadu už 16 cm, vpředu 13,5 cm, díky SPV ve vidli i tlumiči bez pohupování, se značnou jistotou jak ve sjezdu, tak díky delší stavbě i ve výjezdu. Avšak jeto zatím jen měsíc a něco. Obecně – dnes chybu neuděláš a? koupíš cokoliv. Na GArdě jsem jezdil GT, BMC, C-dale, nejvíc mě překvapil nejlevnější CANYON – bikeexpert – model XC 4 s 10 cm zdvihu či tak nějak na LX/XT vyjde na 50 tkc, najeď si na WEB a di do něj, je to dobře fungující 4-čep. zdar.

      0 0
      • raceface  

        Taky mi dost vyhovovalo GT LTS 3000, co sem kdysi měl, ale nemělo navářky na kotouče… Jinak tvoje zkušenosti s NRS sedí i v mym případě, mám na to kolo podbný názor. Zkusim na něj ještě nasadit jinej tlumič, buď Float R (ProPedal) nebo Swingera (SPV Evolve) a uvidim co to udělá s citlivostí a s pohupováním…

        0 0
        • Martin  

          Jak už jsem psal Fousáčovi. Jezdil jsem s tím SPVečkem a moc pěkný poježdění. Takže můžu doporučit.

          0 0
        • Spawncz  

          to raceface: hele az budes zkouset nejakej jinej tlumic napis potom zkusenosti moc me to zajima. ja uvazuji o Foxi s propedalem ale nemam tu moznost to ozkouset pred koupi a jen tak vyhodit 12.000,– se mi nechce.

          Budu vdecny za jakekoliv poznatky za kombinaci NRS + inteligentni tlumic (Fox ProPedal).

          Diky.

          P.S.: klidne muzes psat na email

          0 0
          • TinkTink  

            To by me zajimalo ciste z vedeckyho hlediska taky…se mi to zda u tohodle ramu jako kravina :)

            0 0
            • raceface  

              Mě toi taky připadlo jako kravina, ale když se nad tim zamyslíš a pokud je funkce Swingera taková jako se o ní píše (čistě teoreticky), pak je to dobrý východisko… Zkusim to!

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Vychodisko z odpruzenyho ramu? ;)

                0 0
                • wroum  

                  casem bude misto tlumice duralovej hranol se dvema dirama a chrti budou spokojeny, ze se zbavili pohupovani a ze se konecne jejich „full“ chova jako HT

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    To uz vozil Hynca na Speslu. Mel provrtanou kliku misto tlumice a vybornou akceleraci :)

                    0 0
                    • raceface  

                      Ten obrázek sem viděl kdysi ve velu…

                      Jinak k věci. Nejsem chrt, ale nechápu proč bych s toho montáží lepšího tlumiče nemohl dostat víc? Vždy? SPV Evolve by mělo být citlivé dostatečně…

                      0 0
                      • wroum  

                        jakejkoliv tlumic bez SPV ci PP apod. bude urcite citlivejsi. o to by mi slo predevsim.

                        0 0
                        • cabbage  

                          ses si jistej ze citlivost ma u 9cm zdvihu smysl?:) celkove dh/fr banda jsou nejaky citlivky:)))

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Citlive nastavenych 9cm je pro XC az az. Kdyz mas nastaveno akorat na pochytani dropu je i 15cm malo ;)

                            0 0
                            • Stax  

                              woow padlista napisal nieco k veci. aj s xc pohladu. neveriiim. tymto pozdravujem wroum-a…

                              0 0
                  • raceface  

                    ty máš divný názory…

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Zalezi na uhlu pohledu. Mi pripadaj lepsi nez ty tvoje :)

                      0 0
                    • wroum  

                      asi takhle. kdys si nekdo koupi jednocep s 15 cm zdvihu a bude chtit na tom jezdit XC, tak pochopim ze si tam da SPV tlumic, ma to smysl (i kdyz ja bych si ho tam nedal) a treba to i pomuze. ale kdyz si nekdo koupi NRS s miniaturnim zdvihem (do 10 cm), a NRS rozhodne neni z tech hodne aktivnich fullu, a este tam chce nacpat SPV, tak mi prijde ten duralovej hranol jako mnohem levnejsi a v podstate stejne fungujici reseni. NRS sem mel puceny a rozhodne to neni velka zehlicka a i pri nastaveni na co nejcitlivejsi projev to neni nic extra zehlivyho, tak proc tam cpat este neco, co to jeste zhorsi? proc si kupovat fulla, kdyz ho stejne zmrsim a udelam z nej nefungujici vec? proc si rovnou nekoupit HT?

                      0 0
                      • Martin  

                        Hele, záleží na tom, co od toho očekáváš. Ten SPV tlumič nic nehorší, ba naopak. Jezdil jsem s tím teda jenom jeden víkend na Kokořínsku a musím uznat, že mě to kolo dost zaujalo. Dobře reaguje v terénu a to SPVečku se na hladkým povrchu nehoupe. A navíc je to jistě jedno z mála kol s velmi příznivým poměrem cena – výkon.

                        0 0
                        • wroum  

                          to ze si nekdo koupi NRS chapu, ale „inteligentni“ tlumic na nej podle me nepatri. Me osobne vadi jezdit na fulu, kterej ma „tupej“ projev, coz SPV este umocnuje. Ja mam FR, prepakovanej jednocep a pritelka ma Konu Dawg, taky prepakovanej jednocep a ani jedno kolo se nehoupe pri jizde po asfaltu, pokud se na nem naucis slapat. Mam este RB Bandit FR (viz profil) a Meridu Big Air, obe sou obyc. jednocepy s obyc. tlumicem a taky to s tim houpanim neni tak zly. Kdyz se naucis slapat, tak abys to nerozhoupal, neprijdes o citlivost a nepotrebujes SPV.

                          0 0
                          • Martin  

                            Já mám teda Kona Kahuna, jednočep s přepákováním a poté, co jsem se svez na tom SPV tak jsem o něm začal dost uvažovat. Nicméně problém s „kopáním“ jsem vyřešil hustším olejem a mám pohodu. Ale a? šlapu jak šlapu, stejně se trochu houpe. Ten SPV tlumič prakticky vůbec.

                            0 0
                            • Seveřan  

                              Ztrátu citlivosti nějak u SPV nepoci?uji, ba naopak jsem překvapen jak reaguje.

                              0 0
                              • Martin  

                                Teď mě ještě napadá – ono taky u těch tlumičů dost záleží na váze jezdce. Já mám cca 85 kg a tudíž trošku větší nároky než moji 60ti kiloví kamarádi:-)

                                0 0
                          • cabbage  

                            no,u nrs se nemuzes naucit jezdit tak, aby se nehoupalo- bez sagu se pruzeni dost tvrdy a se sagem se houpe tahem retezu, takze spv tu ma vyznam.

                            0 0
                            • wroum  

                              jo, ale je to delany na NO-SAG nastaveni, pri tom se to nehoupe. no a jestli se to pri sagovym nastaveni houpe vlivem tahu retezu, tak se to bude s SPV pravdepodobne houpat taky, mozna min, ale myslim ze bude.

                              0 0
                            • náčelník  

                              NRS je specifický systém právě tím NO-SAG. Pokud ho jezdíte se sagem, tak ho používáte špatně a nedivte se, že se to houpe.

                              0 0
                          • wbiker  

                            No, jestli to spíš není tím, že jak říkáš „naučit se na tom šlapat“ není spíš o tom, že ses ty přízpůsobil, takže ti teď jízdní projev tvýho kola přijde přirozený. Zatímco někdo, kdo nejezdí freeride, jezdí XC a chce fulla, tak mu to tak přirozený nepřijde a daleko víc mu sedne, pro tebe menší, citlivost. Osobní zkušenost nemám, fulla jsem nikdy nejezdil, takže ti nemůžu ani oponovat, ani ti dát za pravdu, ale moc nechápu, proč to kolo zhazuješ a ostatní přesvědčuješ o jeho nepoužitelnosti, když je určený na XC, a ty jezdíš freeride. Je pak docela jasný, že tobě vyhovovat nebude.

                            0 0
                            • wbiker  

                              Aha, nějak jsem to nedočetl do konce, takže až teď zjiš?uju, že jste diskuzi na tohle téma ukončili.

                              0 0
                              • wroum  

                                no kdybys to docet do konce a jeste poradne, tak bys zjistil, ze nejezdim jenom FR, ale i XC a mam 3 fully, z toho je jeden cistokrevnej XC s 10 cm zdvihu. a paradoxne mi necitlivej full vadi vic na XC nez na FR. na FR potrebuju aby to pobralo dopad pri doskoku, kdezto pri XC sedim na prdeli a slapu a chci, aby to zehlilo.

                                0 0
                      • raceface  

                        Rozhodně si myslim, že duralovej hranol a tlumič s SPV srovnávat nejde. S tim zlumičem si určitě tak nezkurvíš čepy a tak… Ale každopádně, o citlivosti druhý generace SPV tlumičů s tlumením SPV Evolve už bylo napsáno dost a myslim, že není důvod tomu nevěřit. Zkusim ten tlumič a když to bude stát za hovno, dám ti za pravdu, ale myslim, že to nebude třeba a že NRS bude s timhle tlumičem uplně OK…

                        0 0
                        • wroum  

                          aby nedoslo k nedorozumeni. to s tim hranolem byla samozrejme nadsazka dotazena do absurdna. ad ten tlemic, at bude SPV uplne nejvychytanejsi, vzdy bude mene citlive nez tlumic bez nej.

                          0 0
                          • raceface  

                            Já to tak taky bral…

                            Pak už je ale jen otázka, jak velkou citlivost od toho systému ještě požaduješ a co jsi z citlivosti schopen objetovat pro akceleraci… Když si koupim nějaký lehký 2.3" gumy a podhustim je, tak to taky vezme slušný vibrace a zbytek zvládne sedlo a co nezvládne ani sedlo, to už nějak ustojim…

                            0 0
                            • wroum  

                              citlivost pozaduju maximalni a nejsem ochoten se vzdat komfortu za cenu zvyseni akcelerace (i kdyz pochybuju ze se s SPV vyrazne zlepsi akcelerace, zmena plastu bude znat mnohem vic). to bych pak jezdil na total HT a mel 1,7" gumy (ani ve snu). Ja mam rad kolo zehlive a predni i zadni odpruzeni musi byt ve 100% souladu. predek i zadek vozim relativne mekky, jezdim tezssi prevody s mensi kadenci a s houpanim problem nemam.

                              0 0
                              • raceface  

                                No vidiš a já jezdim jinak a mám rád něco jinýho :-) Tahle debata je fakt o ničem, tak to radši ukončíme, nastav a uprav si bike jak chce, já to udělám stejně. OK?

                                0 0
      • vlad@  

        Cau vsem, na net jsem se dostal az ted. Tak vam dik za informace o celoperu .Koupim nejake ,ale jeste nevim co? Vypada to na Enduro ? to doufam zvladne třeba 85km + ve spatnem terenu.Hartail mam,jsem akorat vytrepanej .Kdyz jsem jel delsi trasu a terenem nebyl nic moc hruza, musel jsem ho tlačit přes koreny atd.. to celopero by to mělo ztlumit nerovnost terenu. Bude nejspíš pomalejsi nez hartail,ale jde o pohodu a at zvladne necekane prekazky.

        Dik

        0 0
        • enjoy  

          nemysli si ze kopreny pres ktery si doted kolo tlacil ted s fullem prejedes:-)

          0 0
          • Pavlos  

            A kdyz potkam na ceste spadly strom tak to full pobere? :) :D

            0 0
          • vlad@  

            Jasne ze koreny vetsi neprejedu ,nepojedu na Honde 600 4takt.A spadlej strom objedu. Jde at zvladne horsi teren.Planuji jezdeni v horsim terenu na HT to bylo o hubu .Jinak jsem na HT citel zada a predlokti a neslo uz ani prehazovat a brzdit od bolesti, teren nic moc. Jinak celej rok jsem jezdival 3tydne 60–95km za den i vice a bolesti zapesti,zada atd. Mozna celopero to vyresi .Ale jsem rozhodnut,nejde me o to bejt 1. nekde ,ale at zvladne vetsinu terenu v pohode .))

            0 0
            • enjoy  

              dobrej pristup.ale to co popisujes bude taky hodne o vidli.uz je to nejaky patek co jsem taky jezdil tolik:-) a pocity jsem mel podobny.ale stejne,pokud sedis furt v sedle,tak ti full pomuze,pokud ne tak tezko protoze bolavy ruce ti zadni odpruzeni asi tezko vyresi. ale jinak,pokud nemas zavodni ambice tak je full celkem prijemny svezeni:-)

              0 0
              • vlad@  

                Mate pravdu ,to odpruzeni co mam je pekne k nicemu ,je to vlaste jen tlumic pruzina /na nic/ a ten posed se meni jednou sedim a i ve stoje,ale tu bolest nejspis jen zmirnim /ke konci tech treba 80km nejde ani brzdit a sjed prudkej sesup radeji ne..neni cit ve vlastovkach -proste mam zapesti unavene v tom terenu ,kazdopadne celopero je pohovejsi jizda nez HT ne? a zvladne to co jsem doposud na HT nemohl jet?

                0 0
                • enjoy  

                  taky jsem mel obcas potize i s brzdenim,brzdil jsem uz kolikrat snad trema prstama.. s hydraulikama se to hodne spravilo,ale nerikam ze uplne.kazdopadne je to mnohem lepsi. jizda je to pohodovejsi,ale muze se ti stat,pokud se moc neflakas ze budes vic utahany nez z HT,proste to neni takova raketa.ale zase v hodne clenitym terenu,asi jo,bral bych fulla. a k tomu ze na fullu zvladnes vic nez doted,tomu sam moc neverim,spis si vic troufnes.nebo budes mit pocit ze muzes.

                  0 0
                  • Andrzej  

                    no, takovy stredni teren (korinky, sutriky…) full zvlada nadherne, uplne to lita, ale treba tezsi, trialove pasaze uz rozhodne jednodussi nez na ht nejsou… ale i v tom se budou ruzne odpruzene kola lisit, a jezdci obvzlast :)

                    0 0
                  • Andrzej  

                    ech, melo to byt na vladu

                    0 0
    • Meesha  

      Ze zacatku sem byl z fulla unesenej, ale ted me to po dvou letech preslo a planuju prechod z5 na HT.

      Tahat sebou o dve kila vic je znat a za tech par vterinek ve sjezdech to nestoji. Nekdy je to ale zase fajn – rozbyty cesty na maratonech – jen sedite a slapete, kdezto nektery borci okolo vlajou na HT. Muj sen je Scalpel.

      0 0
      • Jogador  

        Nojono, se sponzorskymi rodiči bych měl taky takové sny, já zatim snim o nove helmě,až si naní našetřim:)

        0 0
        • vlad@  

          Me nikdo nesponzuruje,uz tak 1 roky setrim a pivko dam jen obcas? a parbu davam jen nekdy .Proto se nedalo nic nasetrit?Kdyz neco chci tak musim nekde uriznout ..i za cenu ze budu doma a cumet na net..

          0 0
        • Meesha  

          …je to ciste jen sen :-))

          0 0
      • Peslezedirou  

        Teď jsem přešel z HT na fulla a už by se mi ani nechtělo vracet se zpátky. Jezdím stále V brake a nárust hmotnosti jsem ani moc nezaznamenal. Rám mi teď váží 2400g i s tlumičem. Je pravda že předešlej HT rám vážil 2200g dural 7005 :o)

        Pokud někdo má závodní ambice tak a? si koupí HT, ale stejně nevím jestli ty dvě minutky v kopci na nějakém supermega prestižním okresním cajdáku rozhodnou :o)

        0 0
        • zapet  

          To jsi ale musel přejít hned teď,protože to co máš na fotce je HT :-)

          0 0
          • Pá-dlista1  

            V 777mi jsou ty reakce uz pomalejsi :)

            0 0
          • Peslezedirou  

            Bucek je old bike.Bohužel nemám digitál, ale co nekdřív ho snad vyfotím. Ty stávající fotky jsou totiž strašný, tak jsem je sem ani nedával…

            0 0
            • Seveřan  

              Co máš vůbec za krasavce.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Postavil jsem si fulla na rámu Santa Cruz model superlight s tlumičem 5th elemnet. Je to hodně podobná konstukce rámu jako má Fousáč Marina. Jinak vybavení taková konfekce převážně XT krom řazení. Dal jsem dopředu Duke pač je o proti Rybce takový chudák subtilní, no prostě víc švihový :o)))) Teď vážně, docela mě překvapil jak je krásně citlivý oproti Z4.

                0 0
                • vlk  

                  a kterýho duka myslíš, ono jich bylo docela dost.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Duke SL 100 mm, vzduch. Těšil jsem se jak si ji budu v kopci zamykat, ale nakonec zamykaní používám jen v hodně dlouhém kopci na silnici.

                    0 0
                    • vlk  

                      no to já jen tak,např. pružinové duky jsou ještě citlivější.

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Tak to si už ani nedokážu představit :o) Jak už jsem napsal byl to pro mě velký skok z Marz. Dnes už jsou vzduchovky krásně citlivé. Pružinový Duke by se už asi mohl srovnávat třeba s vanilou…

                        0 0
                        • vlk  

                          no s vanilií jsem ho neporovnával ale citlivost byla stejná, možná i malinko vyšší než u marathonky od marzocchi.

                          0 0
    • LP  

      Jezdim specialized stj fsr a muzu ho vrele doporucit. nemam sice zkusenosti s jinym celoperem a nevim jestli je ctyrcep o tolik lepsi nez jednocep jak se rika, ale tohle kolo je pro me supr a myslim, ze i vahove obstoji proti lecjaky konkurenci. mam na nem foxe s propedalem a blacka elite. puvodne jsem uvazoval o variante se zamykanim, ale v podstate bych to nevyuzil, musel bych hodne jezdit po silnici a na to bych si vzal HTecko. Jezdil jsem HT a po delsi dobe v tezsim terenu me bolela bederni pater a to ted uplne zmizelo (a stvalo me, ze jsem musel pri kazdy trochu vetsi dire nebo kameni ze sedla). HT bych uz bral jenom jako doplnek pro cykloturistiku s brasnama, ale na poradny bajkovani radsi fulla.

      0 0
      • LP  

        kdyz jsem si to po sobe precetl, tak si rikam, ze to zni jak reklama na kosmodisk…ale vazne funguje to:)))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.