• dalimil

    včera jsem sundaval sjetý WTB nanoraptory drát z ritchey ráfku a to byl porod. Nejsem sice žádnej „Dlouhán“, ale po půl hodině jsem se nasral,vzal nůž na papír a … Máte taky taková zkušenosti, nebo jsem tatar jenom já ?

    0 0
    • blue  

      jo, kdyz sem mel na starym kole ritchey ocrka, tak mi nektery plaste sly taky dost blbe… nejsi tatar, neboj, nektery rafky a plaste jsou malilinko „nekompatibilni“ :-)))

      0 0
      • wroum  

        jj OCR a panaracer fire Xc – 4 lidi si na tom malem zlamali prsty a pomoh az sroubovak. akorat jak to tak ctu, tak zacinam mit pocit, za plaste za to vubec nemuzou a ze ty rafky sou nejaky divny…

        0 0
        • Lance  

          jojo panaracer fire xc pro,znam,ale jak ktery

          0 0
        • cabbage  

          a co teprv kdyz se sejdou ritchey rafky a ritchey plaste,to teprv udela paseku mezi montpackama :-)

          0 0
          • Lister  

            Si děláš srandu, ale horší kombinaci jsem fakt nezažil

            0 0
            • cabbage  

              kdyz to jeste ke vsemu sundava Lempl......:-))

              0 0
              • Lister  

                úplně stačí, když to mám sundávat já, i když jinak jsem prý kluk celkem šikovnej :-)

                0 0
          • guard  

            A toto iste plati aj o autoroch plaste author+kolesa alexrims

            0 0
      • Volf  

        Nejhorší zkušenost jsem udělal s ráfkama RITCHEY Rock Comp tam nasadit jakejkoliv pláš? to byl zážitek-

        0 0
        • mosquito  

          jj ty rafky jsou uplne nahovno – aspon co se tyce tematu … mam je ja i kamos a to si dycky suprovsky zanadavame, kdyz je potreba sundat plast – fakt sem horsi nevidel, a ty modrozeleny ruce nez se to podari grrr

          0 0
    • Lister  

      Naprotsto stejná zkušenost. Nanoraptory+ráfky od Toma, jde to dost blbě. Normálně nahodím jen prsty, ale tohle šlo fakt blbě. Zajímavé je že Rithey pláště šly ještě hůř. Oproti tomu třeba IRC jde naprosro snadno a RR nebyl taky problém. Žádný plášt jsem prsty ještě neschodil, na to potřebuju vždycky montpáky, ale nahazovat už jsem se celkem naučil. Hodně to taky ovlivňuje blbá páska, pokud je tlustší tak je ******* na světe. Vepředu mám nějakou plastovou co tam byla a tam to jde dost blbě v zadu nějaká tenčí lepší co parádně drží uprostřed a tam to jde mnohem líp.

      0 0
      • vrazdit  

        jam mam na ritchey rafkach IPC mythos a jde to taky pekne blbe…pokud to nejni kevlar je to na hovno … :)))

        0 0
        • Lister  

          IRC Notos drát, šli jak po másle, holt každý pláš? je jiný

          0 0
    • MARIN  

      tohle je asi bolistka rafku Ritchey a podobnou zkusenost mam jeste s rafkama Bayer

      0 0
    • HonzaV  

      Na jednom biku mam rafky Mavic X317 – plaste IRC, Hutchinson a Rubena, kevlar i drat – nepotrebuju montpaky. Druhy bike – rafek Ritchey Rock Pro – potrebuju 3 montpaky a velkou trpelivost a je jedno na jaky plast. Takze asi tatar nejsi, spis jsou tatarsky rafky strycka Toma.

      0 0
      • vrazdit  

        s modyzma kevlarama od rubeny sem s tomem nemel zadny problem…zajima­ve…slo to skoro jednou rukou a s rubenama sem namel zadny defekt nikdy…

        0 0
    • honz@  

      Já mám takovou zkušenost s pláštěma Michelin Wildgripper Comp S a ráfky Alex TD17. Bilance: sundání cca 20 min., při nasazování 2 cvaklé duše a nakonec jsem skončil v servisu, kde to trvalo také dobrých 15 – 20 minut. No hrůza, už teď se bojím dalšího defektu :)

      0 0
      • Koala MC  

        Ale klucí…co je to proti nasazování pláš?ů na silničku:-)).Teď když měním pláště na biku…2,1"..tak proti silničním pláš?ům,kdy jsem potřeboval většinou ještě asistenci druhé osoby..je to lahůdka:-).

        0 0
    • visby  

      ja mam radost z dm24+schwalbe space, na tom som uz zlomil par montpak…

      spominam si na jednu prihodu z pretekov, kde sa kamarat trapil s tiogou+nejaky alex, nemal montpaky a srobovakom to islo tazko, tak poprosil o pomoc mechnika hyncicu a ten to dal dole rukou :-)

      0 0
    • LukasX  

      Jo presne stejne to mam s ritchey rafkama ja. Ani maxxis high roller, ani IRC Mythos nejdou bez problemu. O vikendu jsem zlomil dve montpaky, pri nandavani tech IRC ..

      0 0
    • McBlacky  

      ono se to musí trošku pomačkat na střed a pak to jde líp. ikdyž já zlomil montpáku i na kombinaci 221 a RR 2.25 :)

      0 0
      • dalimil  

        já jsem zlomil dvě montpáky,totálně mě to vytočilo a rozřezal je nožem,pak teprve to šlo dolů.zičených duší mi je líto,ale když se kácí les,padají třísky

        0 0
        • Lister  

          Jak psal Blacky, musíš to velmi pečlivě namačkat přesně do prostřed ráfku po celém obvodu a jako poslední místo nahazovat kolem ventilku, tam si případně pomoct tou pákou.Tak to jde nejjednodušeji. Ale něco jde fakt blbě a jak jsem psal měl jsem stejný problém, ale montpáku jsem nezlomil, nakonec jsem to tam hodil, i když prsty to fakt nešlo.

          0 0
    • wraftler  

      nahadzujem aj zhadzujem holymi rukami:)

      0 0
    • BH  

      uz jsem zazil ledacos,ale vzdy to slo. Jde o techniku, jak pracujes s montpakami, pokud to jsem huz dolu, tak je lepsi pouzit kovove (bacha na okraj rafku) a trpelive od paky, kterou „nacnes“ plast a zachytis ji za drat, postupovat druhou pakou kousek po kousku a vzdy se to podda.Nejvetsi chyba je pouzivat velky „krok“ te druhe paky.A to me prosly rukama i rafky Bayer,ktere byly hodne do + a delat na nich defekt byla otazka fakt pevnych nervu. A zasadne vzdy nahazuji plast rukama, nikdy montpakou.Rafky Rithey jsou pravda take trochu do plusu ,ale zadany zasadni problem to neni. Chce to trpelivost a trochu zrucnosti.

      0 0
    • Pekáček  

      Ráfky Mach 1 nic moc, s pláštěma Z-Max 2,1" drát porod. Naproti tomu ráfky Remerx Country a pláště např. Pythony, Kedna Carma 2,0", Conti Vertical.. pohoda bez montpák.

      0 0
    • enjoy  

      nechci prudit,ale sotva jsem precetl par prispecku tak jste mi prisli jak nejaky slecinky ktery se hrozne divej ze musej vzit do ruky montpaku.mel jsem taky OCR a nanoraptory a nikdy mi me nenapadlo si kvuli tomu nekde stezovat.

      0 0
    • jihra  

      Postup sundávání pláště: Co nejvíc vypustit duši. Pláš? z jedné strany po celém obvodě posunout do středu ráfku. Pláš? se musí začít sundávat u ventilku – nasadit monterpáku, nadzvednout okraj pláště a monterpáku zaháknout za špici. Pak (když je okraj pláště „našponovaný“) znovu zkontrolovat, zda je okraj pláště po celém obvodě ve středu ráfku, někdy se totiž trošku posune. Pak nasadit další monterpáku cca ve vzdálenosti 2 špic (když jde pláš? hůř dolů, tak blíže), nadzvednout, zaháknout. První monterpáku vytáhnout, přesunout o další 2 špice, zaháknout atd...... Někdy, hlavně u dvojitých ráfk¨ů, to jde opravdu ztuha, ale jde to vždycky.

      Postup nasazování pláště je opačný – musí se začít naproti ventilku a nakonec nasazovat pláš? u ventilku. Při dokončování nasazení pláště u ventilku je nutné zase posunout okraj pláště po celém obvodě do středu ráfku. POZOR – při nasazování pláště u ventilku je bezpodmínečně nutné zatlačit ventilek co nejvíce dovnitř ráfku (tak, aby co nejméně z ráfku „vyčuhoval“), jinak se může stát, že okraj pláště přicvakne část duše u ventilku mezi drát a ráfek. Hrozí jednak poškození duše a jednak pláš? nedosedne řádně do ráfku a u ventilku se udělá na plášti „boule“ – s takto blbě nasazeným pláštěm se v servisu setkávám dost často. Nasazení pláště na horáka jde v 99% případů provést jen rukama bez použití monterpák.

      0 0
      • enjoy  

        takze presne naopak:-).abych nemel sanci ventilku jakkoliv ublizit tak nasazuju u ventilku(trosku ho zastrcim dovnitr a nasroubuju maticku,aby mi nahodou uplne nezmizel v rafku).sundavam naproti ventilku ze stejneho duvodu. no ale nebudem se hadat,hlavne ze to vsichni dokazeme:-).ikdyz pak nekdo nadava jak ne nesikovnej:-)

        0 0
        • vrazdit  

          taky si myslim ze mas pravdu…ja vzdycky zacnu nandavat u ventilku, pac se tam musi pekne usadit…a na druhe strane uz je to jedno a nemusis se do niceho strefovat…

          0 0
      • kovar  

        ano, tak , jak říkáš. Včetně toho nandávání zakončeného u ventilku – což je jednodušší a nanejvýš logické, tudíž pro některé nepochopitelné. A není problém ani s Ritchey ráfky.

        0 0
      • Lister  

        Hezky jsi to popsal. Ze začátku jsem měl strach, že si to kolem ventilku cvaknu, ale ani jednou se mi to nepovedlo. Jen jsem ještě nepřišel na to jak schodit pláš? jen prsty. Tímdle způsobem jde nasadit pouze prsty většina pláš?ů, ale fakt nevím jak to schodit dolů abych nemusel použít aspoň jednu páku. Víc než tu jednu většinou nepotřebuju, pouze přehodím patku a když je to správně nastrkanám do prostředky ráfku tak zbytek už jde sám.

        0 0
        • enjoy  

          a je opravdu takovy problem mit jednu malinkou,nic nevazici montpaku?

          0 0
          • Lister  

            Další tvůj konstruktivní příspěvek :-(

            Problém to vůbec není, jen by mě zajímalo v čem je ten fígl, kdo se má furt hrabat v batohu a hledat to.

            0 0
            • enjoy  

              zato ty mas opravdu velmi konstruktivni problemy:-).nedavej v batohu naradi na dno,tot moje rada.ale jestli ti da nekdo lepsi…

              0 0
              • Lister  

                Nejde vůbec o to kde mám nářadí, ale jen mě fakt zajímá ten fígl jak to sundat, přece jen i když víš kde ty montpáky máš, tak to chvíli zabere než je vytáhneš. A pokud se to naučíš tak můžeš všem ukazovat jakej si šikovnej mechanik

                0 0
                • enjoy  

                  no tak dobre.asi kdyz mas stesti na rafek a plast tak to jde dobre,jindy vubec.ale tohle uz se omila dlouho.

                  0 0
                • blue  

                  trochu nechapu… jde ti o kazdou vterinu, ze nemas cas vytahovat montpaku? a kdyz uz sundavas plast, tak to ma nejakej duvod asi, takze lepeni nebo nahradni dusi mas neustale v ruce, abys to nemusel lovit v batohu a ztracet tim cas?

                  0 0
                  • wraftler  

                    presne to som chcel napisat:)

                    0 0
                  • Lister  

                    Tak sorry že mě to zajímá. Proč je tady vždycky 90% diskuse o tom proč se na něco dotyčný ptá fakt nechápu, to je tak těžké pokud vím poradit a pokud nevím tak raději nic nenapsat. Ne že by mě to vyndání té montpáky zabilo, ale prostě jsem to chtěl vědět.

                    0 0
      • MARIN  

        A proc postup nemuze byt obraceny? Nandavam od ventilku a sundavam naproti ventilku. Doufam ze jsem nezhresil :)

        0 0
        • Volf  

          Já to teda dělám taky tak. Když nasazuju pláš? tak začínám u ventilku, protože potřebuju pod patky dostat tu zesílenou gumu kolem ventilku, takže na ventilek na pár závitů chytím čepičku aby nezalezl, zamáčknu ho do ráfku, nasadím pláš? u ventilku a pokračuju po celým obvodě.

          0 0
        • Lister  

          Postup může být i obrácený, ale půjde to asi hůř nasadit, protože kolem toho ventilku tu patku prostě doprostřed ráfku nenarveš tak ti to pak může na druhé straně chybět a půjde to trochu hůř. Taky se mi do toho poprvé nechtělo, ale je to fakt nejjednodužší pos­tup

          0 0
          • blue  

            to neni pravda… nasadim ventilek do rafku, hodim na to plast, ventilek malinko zatlacim dovnitr a patku usadim krasne pod ventilek a ventilek pak znovu vytahnu a prisroubuju… a nic mi nikde nechybi

            0 0
            • kovar  

              tobě ne, ale jinak chybí. Prostě nasazování pláště je mnohem snadnější, pokud se končí u ventilku, zvláště u špatně nasaditelných pláš?ů nebo ráfků.

              0 0
              • enjoy  

                tak ja se teda hlasim ze me taky ne:-)

                0 0
              • Daf  

                Presne tak. Pokud mas blby plaste tak to snad ani jinak nejde, zase ale kdyz mas dobry tak je vcelku jedno kde koncis…

                0 0
              • MARIN  

                Tak mam stesti jen na dobre nasaditelne plaste

                0 0
              • BH  

                vzdy zacinam nasazovat u ventilku, naopak je to blbost.To bych potreboval tri ruky, dve na nasazovani a jednu na manipulaci s ventilkem, jeho vysunuti, nebot ta zesilene guma (pryz) u ventilku brani usazeni plaste.

                0 0
                • kovar  

                  ano, je to rukama.

                  0 0
                • wraftler  

                  uplne by stacili dve negramblave:)

                  0 0
                • MartinXC  

                  Ono je opravdu lepší začít nasazovat naproti ventilku (nebo aspoň dost mimo něj) a skončit u něj a sundávat u ventilku – zvláš? u pláš?ů/ráfků, co nechcou od sebe. Důvod je prostý – aby to šlo dobře od sebe, musíš pláš? dostat do středového járku v ráfku – a to u ventilku dost dobře nejde … ale když se ot to párkrát pokusíš, zjistíš jak to jde i bez pák jen prsty.

                  0 0
                  • Jenda  

                    no me prijde nejlepsi sundavat tak 15 – 30 stupnu od ventilku a nasazovat u ventilku ale dokoncit zase tak tech 15 az 30 stupnu od nej – neplete se a pritom minimalizuju riziko ze ho poskodim

                    0 0
            • Siddha  

              co prisroubujes? k cemu? tu maticko, to ma tolik lidi tak vysoky rafky na biku? ja to proste nechapu nac to tam ti lidi vozi? btw i ta cepicka je podle me naprd a oskliva, ale tak treba v bahne muze byt prakticka, dobra ale v tom zase ja nejezdim…

              0 0
        • jihra  

          U většiny pláš?ů je celkem jedno, kde se sundáváním začneš, ale pokud jde pláš? sundávat a nasazovat ztuha, je třeba začít se sundáváním a končit s nasazováním u ventilku. Proč? Takže – aby šel pláš? (hlavně pokud je na ráfku „nafest“)dobře sundat (či nahodit), musíš jej celým obvodem posunout do středu ráfku. Ovšem v místě, kde je ventilek, ten pláš? do středu ráfku těžko posuneš (pro méně chápavé – je tam ten ventilek). Takže proto.

          0 0
          • enjoy  

            me je porad proti srsti u spatne sundatelnyho plaste to hned ze zacatku rvat u ventilku.to je podle me ten nejlepsi postup jak oddelat dusi.

            0 0
            • kovar  

              muheheéééé, dnes je s Tebou obzvláš? prča.

              0 0
              • enjoy  

                hele na nekoho kdo si patrne neumi koupit poradny rafky a plaste jses nejakej veselej:-). me jde sundat plast u ventilku hur nez naproti.jestli je to pro tebe tak moc nepochopitelny tak nebude chyba ve me:-)

                0 0
            • jihra  

              Pokud ne ventilku nenecháš matičku, která mu zabrání „zalézt“ do ráfku, tak je ventilek při sundávání pláště zcela v bezpečí i když začínáš u ventilku. Případně před sundáváním pláště zatlač ventilek do ráfku co to jde. Ale i kdybys ventilek nezatlačil, tak když monterpákou podebereš pláš? a zarveš, tak ventilek sám do ráfku zaleze, protože s pláštěm nadzvedněš i duši (samozřejmě pouze v případě, že není skřípnutá pod okrajem pláště (= blbě nasazený pláš?). Hovořím na základě dlouholeté praxe.

              0 0
    • slou  

      Hmmm.. no na prvnim bajku byly rafky asi ARAYA a plaště postupně Kenda, Hutchinson On the Rock, Aligator a bylo to vždy jen pomocí rukou. Další bajk ráfky Mavic X221 pláště Tioga, Michelin, Hutchinson a vše o5 pouze rukou bez pák potem ráfky Mavic Crossride – pláště Michelin, Hutchinson Python,Schwalbe Racing Ralph drát a o5 pouze ruce, no a na konec Mavic X139 pláště Tioga, WTB Velociraptor a Motoraptor a zase pouze ručně. Co si vzpomínám tak mont páky jsem nikdy nepoužil, teda na starý silniční Bohemce to byl šroubovák :) ale to je hodně dávno. Tož tak.

      0 0
      • jihra  

        Ono záleží, jaký pláš? a jaký ráfek se sejdou. Pláště i ráfky mají nějaké výrobní tolerance co se týká průměru a rovněž i provedení ráfků může být malinko odlišné co se týká výšky „okraje“. No a když se sejde ráfek v plusové toleranci a pláš? v mínusové toleranci tak je na potíže zaděláno. Může to dojít až tak daleko, že pláš? zůstane v jednom místě „utopený“ v ráfku a kolo poskakuje.

        0 0
        • ares  

          Ano, popsal jsi to dobře. Navíc kolikrát pláště mají různě silné stěny i běhoun a lze toho částečně využít pro „vyvážení“ kola. Já osobně pláště sundávám i nandávám pouze prsty. Používám do pláš?ů duše. S bezdušáky nemám zkušenosti. Co se týče ventilku, tomu se vyhýbám a začínám se sundáváním zhruba o čtvrt kola od něj. Důležité je odlepit zalehlé patky pláště od ráfku. Stranu, kterou si zvolím k sundání zatlačím do středu ráfku, tím se patka dostane do prostoru kde má ráfek menší průměr než u kraje. Zatáhnu za pláš?. Jeho patka se právě díky středové prohlubni v ráfku celkem snadno posune přes okraj ráfku a lze patku přetáhnout přes ráfek. Stejně to funguje i v pneuservisu, jen gumy u aut mají trochu větší „sílu“. Je to jediná možnost jak pláš? sundat, aniž by bylo potřeba deformovat patky pláště a s tím i ráfek. Samozřejmě již zmiňované Ritchey a Bayery tuto možnost nabízejí jen s montpákami, nejlépe ocelovými. Po nasazení pláště je velmi důležité ventilek opatřit na cca tři závity maticí a zatlačit ho do ráfku tak hluboko, až si patky sednou do ráfku. Pokud před zpětnou montáží zmačkáním vypustíte z duše téměř všechen vzduch a ventilek – galuskový zašroubujete (automobilový/mo­tocyklový, jak chcete, se aretuje sám) nemusíte se zdržovat rovnáním mírně nahuštěné duše v plášti. Při nutnosti použití montpák/šroubováku pozor na možné proskřípnutí duše a poškrábání ráfku. Nezapomeňte zkontrolovat pásku kryjící otvory ráfku pro niple. Občas se vyskytují i z umělé hmoty a rády praskají. Pokud má otvor pro ventilek ostrou hranu a určitě ji mít bude, je vhodné ji zabrousit. Lze tím předejít prořízlé duši u ventilku. Moc prima se to lepí. Já si v nouzi (tj. v lese) do kulaté záplaty vyřízl malý otvor a navlékl ji na ventilek jako podložku před tím, než jsem ho strčil do ráfku. Přeji mnoho najetých kilometrů bez sundávání pláš?ů.

          0 0
    • Siddha  

      v patek sem sundaval z Ritchey Pro rafku Fire XC Pro a nasazoval Contiky Twistery. Pro zachovani chladne hlavy prace na minutku. Proste to se dvema montpakama slo. Asi jsem vyjimka, nebo me zkusenosti se silnicnima Bayerama poucily.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.