jaké jsou výhody používáná silničních přehazovaček, popř. silničních kazet na MTB zejména na kolech sjezdových, frírajdových apod. he?
jaké jsou výhody používáná silničních přehazovaček, popř. silničních kazet na MTB zejména na kolech sjezdových, frírajdových apod. he?
Na sjezdovejch kolech je výhodnější kratší vodítko. protože pak tu překazovačku tak často neurveš.
:-) Výhoda je následující. Je to rychlejší, ale méně přesné,než dlouhé vodítko. Proto začlo dělat XTRko , XTčko a Sram X.O šaltry právě s kratší klecí.
no že je to rychlejší teda nepozoruji ani omylem a že je to méně přesné nepozoruji ani dvěma omyly. Já na dh vozím silniční bo líp napíná řetěz a jak psáno výše jen tak někde se s ní nezachytneš…kdybi to šlo tak vozím silniční aj na xc ale to už chuděra nepobere.
Vysvětlil by mi někdo prosím, proš teda dělaj na MTB to delší vodítko? Jakej to má smysl, když to kratší je ,podle toho co čtu, ve všech směrech stejný nebo lepší? :o)
krátký vodítko dle všeho má omezenej počet článlů řetězu které dokáže ještě šponovat, praxe ale ukázala že normální kliky a standartní kazety pobere aj krátké i když vlastně už nemá. Ovšem u španěla(velká velkej) toho už má skoro na smrt......takže asi z důvodu že dlouhý vodítko je víc blbuvzdorné a dřív ho urveš a tudíš pujdeš pro novej šatr. Moc to řešíš…to je jak s winckama, ty jsou taky zralý na zánik a jak se jim dobře daří.
roztrhnes retaz, skratis ju o clanok, a uz ti to s kratkym ramienkom nepojde na XC biku. To je pre dostatocny dovod preco dlhe voditko.
Kdyz zkratis retez, bude to stejne jen nouzovka na dojeti a to klidne muzes dojet i na jinem prevodu nez velkej/velkej.
to chceš jako říct, že běžně jezdíš španěla a proto ti často praská řětěz jak ho křížíš a proto ho musíš na vyjíždce zkracovat a proto vlastně nemůžeš vozit krátký ramínko?......tak to potom ok, tvuj případ beru v patrnost jako první výhodu dlouhého ramínka, ale věř že še španěl není to pravý ořechový.
přesně tak, lépe napína řtěz, proto jsem ji měl na sjezdovém taky vždycky. A na slalomovém taky.
Jak psal hanz. Lepe napina (silnejsi pruziny? mozna stejne, ale kratsi paka), neurazis ji tak snadno, ma mensi odpor vzduchu a je lehci :) Ja je vozim taky kvuli tomu, ze za stejny penize ta prehazka daleko vic vydrzi.
Z presne stejnych duvodu to vozim na XC biku. (zvlast dulezity je ten odpor vzduchu :-)
Na XC biku to chce vozit na obou malejch plackach, aby byla co nejvic slozena :)
Alebo spojit dve retaze dokopy a potom sa da aj na velkej:)
Mam pocit, ze kratky voditko je klidnejsi v rozskakanym sjezdu. Pri zarazenem spravnem prevodu samozrejme. Ale je rozdil mezi silnicnim voditkem a bikovym kompaktem ne? Bikovy kompakt jako ma X.O, DualDrive si XT uplne v pohode pobere vsechny kombinace na 2×9 MTB, coz se u silnicniho saltru rict neda.
Jakou znacku resp. konkretni model silnicni prehazky pouzivate ?
tiagra
Moc tezka :(
tiagra (je levna ;)
nj, taky mne to napadlo. Koneckoncu vazi asi jako XT prehazka, nebo malinko vic. A kolikze to kostuje ?
Lama dotaz pro jistotu: Bude si spolu rozumět toto?
9sp. MTB náboj
9sp. MTB kazeta
9sp. silniční přehazovačka
9sp. MTB páčky
dík
jo pokud jde o shimano
jo shimano. Dík