• fousac

    sem objevil zajimavej jev pri prezouvani a naslednem nafukovani kol.. normalne obuju kolo, nafouknu na patricny tlak a najednou koukam, po 3–5 hodinach kolo skoro prazdny… tak to dofouknu a je to uz ok.. u predniho i zadniho.. rafky jsou X-ero MX4R a plaste RR 2,25… mam galuskovy ventilky, takze tlak v dusi nezmerim a pumpu s manometrem taky neprovozuju…

    ja osobne predpokladam, ze nejakej vzduch zustava mezi plastem a dusi a zahadny zpusobem tam vydrzi, ale i tak me to docela pekvapilo…

    stava se to nekomu z vas taky???

    0 0
    • rajtyš  

      ne :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nechlastej tolik. Pak zapomínáš, žes ty kola eště nenapumpoval.

      0 0
      • fousac  

        no dovol…

        to myslim zcela vazne… poprvy sem to registroval pri vyjizdce po vymene duse po defektu.. sem myslel ze neco zustalo v plasti, ale stacilo dofouknout a je klid..

        no a podruhy nedavno v dilne.. a kompresor si nemyslel, ze je tam malo vzduchu..

        0 0
        • Smazaný účet  

          Asi se duše nějak postupně natahuje nebo tak něco.

          0 0
        • j-c  

          pokud ti se ti kolo uplne nevyfouklo, tak treba jen duse byla spatne poskladana nebo prehnuta v rafku a po ujeti par metru si sedla a tlak ti klesl..

          nebo spatnej ventilek? mozna uplne tesnil az jsi pres nej podruhe prohnal vzduch…

          0 0
    • tradic  

      Me se to taky stalo. Prazdny kolo- nafouknu ho, za chvili zase prazdny, zase ho nafouknu a za chvili zase prazdny. Pak me napadlo, jestli neni pichli… A co myslis?......... Vono vazne bylo pichli, tak jsem ho zalepil a byl klid. :)))

      0 0
      • fousac  

        v tom to nebude.. ted sem to kontroloval, a je v poradku.. takze tvoje teorie pada… ;))

        0 0
      • kandik psi zub  

        jenze tys tu dusi propich tim mekkym IIIIIIIIIII uaaaaaaaaaaaa­aaaaaaaaaaaaa­aaaaaa

        0 0
    • kovar  

      no pokud máš takové ty duše s bezpečnostním tlakovým systémem, tak je to O.K. , je to normální jev. Aby vzduch po prvním nahuštění z neunikal, je třeba duši foukat tak, že ventilek při foukání je VODOROVNĚ se zemí, jinak to uteče.

      0 0
      • fousac  

        he?? o tom slysom poprvy…

        mam normalni duse schwalbe s galuskovym ventilkem..

        0 0
    • Lada1  

      Záhada Blairwitch

      0 0
    • Palo TT  

      Mne sa to minule tiez stalo (prvykrat a pritom duse menim pomerne casto), ale tlak vzduchu rychle klesal (1–2 minuty) – asi mam viac derave pneumatiky. Bola to nahoda, zrejme dusa svojou polohou nejak uzatvorila vzduch v pneumatike. Uz som si myslel, ze som zle opravil defekt…

      Pobobnu vec mi to par krat spravilo aj ked som fukal motoventil kompresorom z obycajnou hadicou. Dal som hadicu az k rafku a natlacilo to vzduch medzi pneumatiku a dusu :) Ale to je iny pripad. A preto mam radsej galuskove ventilky.

      0 0
      • fousek  

        No to co tu popisuhje fousac se mi uz parkrat stalo u galuskovejch ventilku a taky se jim snadno ohne ta tycka a nikdy si nejsem jistej jestli je tam ten tlak co ukazuje tlakomer takze proto pouzivam vyhradne autoventil, ten je naprosto v pohode

        0 0
    • Palo TT  

      Btw. duse do pneumatiky davate uplne vyfuknute alebo mierne nahustene? Uplne vyfuknuta dusa to asi moze skor sposobit.

      0 0
    • blue  

      me se jednou stalo, ze sem doma rano foukal kolo a pri sundavani pumpy jsem natrhnul ventilek, akorat ze to v ty chvili nejak sedelo, takze sem nic nepoznal a normalne dojel do prace… vecer bylo kolo prazdny a kdyz sem ho nafoukal, tak zase v pohode a pak jsem pri prohlidce plaste na to prisel, kdyz sem zahejbal ventilkem

      0 0
    • jihra  

      Sem tam se mi taky v servise stane, že po opravě (třeba centrování kola) nasadím obutí, nafouknu duši a ona za krátký čas splaskne. Tak duši vyndám, nafouknu ji, vrazím ji do vody – a duše je v pořádku, ani ventilek nepropouští. Kolo znova obuju, nafoukám – a duše drží. Nepředpokládám, že by byl tento jev způsobený špatným „poskládáním“ duše v plášti. Na to si dávám pozor. Spíše si myslím, že při vyfouknutí duše před sundáním obutí se může do ventilku dostat nějaký svinčík (v duši bývá občas pěkný sajrajt), takže když pak duši znovu nafouknu tak ventilek pořádně netěsní a vzduch přes něj pomaličku uniká. Při zběžné kontrole těsnosti ventilku ten pomalý únik vzduchu nemusí být patrný. Když pak duši nafouknu znovu, tak se ventilek tlakem vzduchu pročistí a už pak těsní – proto se při kontrole ve vodě už žádný únik vzduchu přes ventilek neprojeví. Jinak si to neumím vysvětlit.

      0 0
      • enjoy  

        ja mel obcas docela stihy kdyz jsem foukal dusi a pres nejakou dirku v plasti unikal vzduch mezi dusi a plastnem,to je taky docela zajimava vec:-)

        0 0
    • TinkTink  

      Jsem todle resil u jedny duse nez jsem na to konecne prisel. 3× jsem s ni musel do vody, nakonec sla do vody brutalne na foukla, ze bych se nebal ji hodit topicimu se :)…a projevilo se to az tehdy, do ty doby to neunikalo.

      Vzduch mezi plastem a dusi je imho kravina.

      0 0
      • fousac  

        takze myslis, ze pri prvnim nafouknuti duse utika, pak se zatahne (asi jako necky :) a uz je klid?? tak tomu zase neverim ja..

        0 0
        • TinkTink  

          Vidim, ze jsem zapomnel na jednu podstatnou vec – tu diru jsem zalepil :o)))))

          0 0
      • gumid  

        Většinou to dělá „svinčík“ ve ventilku,viz. příspěvěk výš. Fouká někdo z vás plynnou směsí, např. PNEUMIX?Mám s tím dobré zkušenosti, líp drží tlaky.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          To uz se tu myslim resilo a vetsina z nas fouka smesi dusiku, kysliku a trochou nejakych dalsich plynu. Ale obchodni nazev si uz nepamatuju.

          0 0
    • MartinXC  

      To je jasné – natlakuješ, kord v plášti trochu povolí, tedy zvětší objem a tlak v duši klesne. Pak dofoukneš, kord už drží – a je to . Žádná akta X … ;-)

      0 0
    • gumid  

      Takže se tomu dá předejít mírným přehuštěním hned zkraje – v případě huštění kompresorem s manometrem? Přefukuje se u autopláš?ů – tam je důvodem sednutí patky do ráfku.

      0 0
    • FAH  

      Kdyz se plyn stlaci, tak se ohreje a kdyz chladne tak se zase smrstuje. Tedy kdyz foukam pneu tak se vzduch uvnitr tim stlacenim zahreje, ukoncim pumpovani a vzduch pomalu chladne(a smrstuje se), a zaroven tim o trochu poklesne tlak v pneu. Da se to pozorovat i pri pouziti pumpicky u galuskace, ale nejsem si jistej, ze by uvedenej jev byl natolik velikej, ze by „skoro vyfouknul kolo“. Snad jedine pri masivnim husteni (kompesor), ale spis mi to prijde jako blbost(ale chce to trochu spocitat – kdyz foukam kolo, tak ten ventilek trochu teplej je), takze pokud je vsechno na kole vporadku tak taky nevim.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Čili p/T=konst. Ovšem T je termodynamická teplota. Zde jedná o značný pokles tlaku (skoro naprázdno). Řekněme že tlak klesne o polovinu. Tzn. při 20°C máme T=293,15 K. Pokud jsi předtím měl nafoukat na dvojnásobný tlak, musel jsi foukat 2× teplejším vzduchem, tzn. 586,3 K, což je 313,15°C… :o)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.