• Dr.Xander

    Mam problem,na prednim kole mi uz nejakou dobu pri brzdeni piskaj brzdy,ale jako tak ze kdyz s tim zabrzdim tak proberu barak. Nevite nekdo cim je to presne zpusobeny ? jestli to sou opotrebeny spalky ? nebo jak se toho zbavit ?

    0 0
    •  

      no tohle jsou špatně seřízený brzdy, špalky by měly být trochu vyosené – jako by do šipky ve směru jízdy, ale ne moc, nejdřív bude zabírat jen přední část špalků a postupně se přidává celá plocha

      0 0
    • lubos  

      Nekdy se stane, ze chvili piskaji po prejeti mlaky, nebo podobne. Trvale piskani jsem mel jenom dvakrat. Jednou kdyz jsem mel normalni spalky na keramike a jeden spalek se mirne uvolnil, takze spatne nasedal na plochu. A kdysi davno jsem dosahl trvaleho piskaciho efektu na Eske(favorit) kdyz jsem naolejoval spaliky. Piskalo to neuveritelne, ale stejne neuveritelna byla i brzdni sila. Skontroluj si jestli mas spravne serizene spaliky, jestli jsou nebo nejsou mirne vyosene by nemelo hrat roli. A pak si skontroluj rafek … pripadne ho vycisti (benzinem asi). Nekdy se zmes gumy a spiny na rafek jako kdyby zapekla. Pak to muze zpusobovat piskani.

      0 0
      • ravo  

        A ty špalky vyčisti taky, přejeď je brusným papírem.

        0 0
      • prochpetr  

        to s tim olejem se mi stalo jednou na fandovi taky, ale ja pouzil WD40, sem cosi mazal a omylem strikl na spalky! tak dobre ten fanda jeste nebrzdil, akorat spalky po 50 km byly uplne fuc :))

        0 0
    • Pavlos  

      Tvrde spalky

      0 0
    • Daf  

      Skoro vzdy pomuze vymena spalku za mekci. Nebo treba i zajeti stavajicich v blate :) Tento problem je docela neresitelnej u celisti XT.

      0 0
      • TinkTink  

        Tendle problem jsem u XT 04 nemel – ale brzdily vyrazne hur nez soucasny Mrazky – proste byly mekci a clovek musel chodit driv na brzdy – moji polovicce ale XTcko vadit nebude…na tech 50 kilo je to dost dobra brzda nez ji predelam na kotouce :)

        0 0
        • Pavlos  

          ony i kotouce piskaji

          0 0
        • Daf  

          XT 04 jsou trochu predelane. Ja mel na mysli ty starsi do roku 03.

          0 0
        • scret  

          Ty XT 04 V-breaky udajne brzdi hur nez starsi XTecka (do 03). Mam XT 03 a je teda pravda, ze na prednim kole mi piskaj porad. Uz jsem vyzkousel snad vsecko- vymenit spalky, seridit, ocistit, odmastit atd. A vono h… Takze jsem si na to uz zvyk a vubec mi to nevadi, hlavne kdyz brzdej a ze teda brzdej fest. Mam na tom cerveny Kool stopy a prislo mi teda, ze to brzdi lip jak mechanickej Hayes.

          0 0
      • Tinker  

        Jo XT brzdy do roku výroby 2001, tak to byl problém. Stačilo mít nějaký kvalitnější špalky a brzdy perfektně seřídit… potom to pískalo tak, že bylo lepší nebrzdit! Na chvíli pomohlo trochu přejet špalky smirkem… Jinak to byla plašička lesní zvěře a stařenek ;-)

        0 0
    • Lucka  

      Ale ma to i jednu nespornou vyhodu…kdyz mi piskaj brzdy, tak proste min brzdim a samovolne vylepsuju svoji techniku:-)))…Asi budu letos dobra…

      0 0
      • scret  

        Ja spis spatruju vyhodu v tom, ze nemusim vozit zvonek, kricet na nekoho at uhne apod. Staci zabrzdit a lidi uskakujou sami:-))

        0 0
    • Stand  

      Mistři u Shimana se na to dívají asi takto :-) :How can I stop the noise/squeal from my V-Brakes? There are several possible solutions you may try to alleviate the noise. First check for proper rim/shoe interface; pad must contact the rim squarely with at least 1–2mm toe-in (for V-Brakes: make sure all the play of the parallel push mechanism is eliminated by applying forward pressure on the brake shoe). Second, check all fixing bolts for looseness. Third clean the rim surface with a plastic scouring pad. Also check for the following; make sure you're using a special brake pad for a ceramic rim and excessive play in the parallel push mechanism may create reverse toe-in. (good time for a tune-kit). You may also consider a brake booster to damp out vibration on lightweight steel or titanium frames. However due to current frame, fork and brake designs it may be almost impossible to completely eliminate noise, especially after crossing streams or in damp, foggy conditions due to the aggressive multi-condition pad compound. We offer a brake shoe (part # Y8AA98130) labeled „On Road Use“ originally designed for European Trekking bikes utilizing a compound that will have a lesser tendency to squeal, particularly in wet/damp conditions. This brake shoe is the recommended replacement shoe for both on and off-road use for bikes with chronic noise issues.

      0 0
    • Martinson  

      Přisuzuji pískání vibracím, u mých 5 let starých véček jsou velký vůle na čepech a nepomáhá skoro nic. Různý špalky, různý sklony, různý počasí. Prostě někdy kvičí jako podsvinče. XT má vůle daný konstrukcí.

      0 0
      • Standa  

        Na scottu mi pískaly všechny špalky..Brzdy scott,ráfky scott. Měnil jsem špalky,odmaš?oval a nakonec obrousil ráfky smirkem.Během jedné jízdy mi to sežralo nové špalky a další jízdu zase pískalo.Koupil jsem ráfky mavic a je zcela po problému.Prostě to nepíská v žádném počasí.

        0 0
    • Maara  

      Pískání způsobuje vibrace, vyčisti pořádně špalky, ráfky a seřiď špalky, aby dosedaly rovnoměrně. Pokud ale máš véčka s paralelogramem, může bejt problém právě tady.

      0 0
    • jihra  

      Někdo tu psal, že natřel špalky olejem a pak mu to začalo šeredně pískat. Někdo zase doporučuje vše řádně odmastit. Zřejmě opravdu záleží, jaký materiál špalků a materiál ráfku se sejdou. Mi někdy pomůže ošmirglovat ráfek, dneska zase mi na jednom kole brzdy doslova řvaly, tak jsem na špalky kápnul olej na kola a je klid a kupodivu do brzdí furt dobře. Někdy pomůže výměna špalků za jiný typ. Chce to prostě experimentovat. Největší problémy dělají ale vůle v čepech brzd a paralerogramech – tak asi vznikají ty vibrace a vřískot. Někdy pomohlo, když jsem na čepy brzd nanesl tuhou vazelínu, která asi trošku utlumila vibrace. Univerzální návod ale neexistuje, chce to zkoušet.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.