• jpl

    Potřebuju poradit … Mám v rámu „zarostlou“ sedlovku. Už asi 7 let jsem ji nevyndával a už tehdy nešla. Jedná se o ocelový rám a v něm sedlovku, která byla komaxitem dolakovaná na odpovídající průměr (z 30,0 na 30,4 mm). Poraďte, jak ji dostat ven, aniž bych při tom zničil rám …

    0 0
    • Vilém  

      Delal jsem to vic postupama. 1.stredovou trubkou nalit do sedlove trubky brzdovku, olej, naftu ap.,nechat vzhuru nohama nakej den, pak chytit za sedlovku do sveraku a zabrat celym ramem 2. pokud toto nepomuze,tak jsem urezal sedlovku a platkem do pilky na zelezo jsem ji podelne rozrizl,potom ji trochu stisknes, ona se krapet stahne a jde ven 3. nevim Hodne zdaru.

      0 0
    • Manas  

      7 let je dost. Ja ji mel cca. 2 roky ale koupal jsem 3× do roka ram pod vodou. Muj recept je: radne to proplachovat bazmekem na rozpusteni rezu + mazani ( ja pouzil WD40 ), nechat to treba i dva dny odpocivat s dopoustenim WDecka. Pak jsem vzal drevenej klacek a „lehce“ obouchaval ram kde je sedlovka, finalne kladivo a do sedlovky postupne busit a pak uz jsem byl vzteky zelenej tak jsem do toho mydlil a povolilo to. Nebo to muzes zkusit odvrtat .. ale doporucuju sikovny strojare a upnuti ke strojove vrtacce at neznicis ram.

      0 0
    • Mamut  

      Vymontovat stred, otocit dole hlavou, naliat brzdovku, pockat par dni, prevrtat sedlovku, dat do diery tycku alebo nejaku masivnu srubu a trieskanim do tej tycky to z ramu vytiahnut.

      0 0
      • jihra  

        Jo ten system z provrtaním sedlovky, do díry nandat šroub (alespoň M10, šroub řádně utáhnout a pak do toho šroubu mlátit kladivem se mi osvědčil jako poslední záchrana, prozatím jsem tak vyrval každou sedlovku.

        0 0
    • jizby  

      nevím, co je to komaxit, ale předpokládám, že když se tím lakovalo, tak to bude asi nějakej lak. Zkusil bych to nahřát horkovzdušnou pistolí, nebo letlampou až ta barva bude syčet a smrdět. Tím změkne a pude ven. Přehřátí rámu se neboj, rozklad pojiv od barev nastává okolo 150 -max 200°C a např. na epoxid to funguje spolehlivě, ten už při 100stupních měkne jak perník. Horší to bude s lakem rámu, snad by mohl mít větší odolnost, když tak bych se spíš smířil s nutností to přestříknout, než se s tím řezat zevnitř, to je strašná práce.

      0 0
      • hYs  

        Mozna by stacilo nejaky redidlo/rozpou­stedlo na ten lak…

        0 0
      • Manas  

        No jo, ale zrovna komaxit je praskova barva co se zapeka v peci. Takze jeji teplota tani bude nekde vys nez 200C

        0 0
    • BH  

      Uz jsem par takovych sedlovek zazil, nepomohla ani brzdovka a uz vubec ne WD a pod.Ten material (zelezo-zelezo/dural)je schopen tak zarust do sebe, ze se chova jako kompaktni material. Bezny postup:

      1. brzdovka do trubky od stredoveho slozeni(i 1 tyden nechat pusobit)-upnout sedlovku do sveraku (destrukcne) a zkusit zatocit ramem,pozor na deformaci ramu! 2.pokud se to nehne, tak urezat sedlovku u ramu a vzit stavitelny vystruznik a desetinku po desetince struzit az na puvodni prumer. Nedoporucuji odvrtani, vrtak o prumeru kolem 27 mm je pekny macek a upnout to nejak do stojanove vrtacky muze byt orisek.Rucni vrtackou je to sebevrazda.Podelne rozrezani si neumim take technicky predstavit, pokud nemam laser.Listem od pilky na zelezo to asi nepujde. 3. nebo se na to vykasli, prodej ram i se sedlovkou a kup si novy, po sedmi letech bych to i doporucoval­.Stejne je tak dobry maximalne na zimaka.

      0 0
      • Hanes  

        Pravda, pravda – stavitelný výstružník nejlepší a nejšetrnější možné řešení – vyzkoušeno po všelijakých jiných pokusech. Sedlovka AL rám CrMo

        0 0
    • Kolík  

      Já to vyřešil novým kolem! :-))

      0 0
      • jpl  

        Jo, novým rámem to řeším taky, Jen si říkám, že by ten stávající, kvalitní ocelák (svého času nejlepší ocel Tange Prestige), ještě dobře posloužil manželce.

        Zatím to asi týden prolejvám brzdovkou, ale nepovoluje to, ani když upúnu sedlovku do svěráku. Teď ji zkusím zacpat a na několik dní ta tam prostě naleju a nechám působit. Když to nepůjde, zkusím to nějak odvrtat, odfrézovat či naříznout. Do rámu mlátit nechci, na to ho mám moc rád … :-)

        0 0
        • BH  

          to mlaceni a nahrivani take nedoporucuji, nejlepsi cesta ke zniceni ramu.

          0 0
    • jankohrasko  

      ja som to riesil listom pilky na zelezo, tak ako to bolo spomenute v uvode, do hodiny som ju mal von, bez oleju, laseru, vrtania a frezovania…

      0 0
    • FAH  

      Resil jsem to takto: 1: kladivem jsem se sedlovku pokusil zarazit niz do ramovy trubky, to se nakonec povedlo 2: dat do sveraku a vytocit to (nebo hasakem) 3: WD40 vubec nepomahalo

      0 0
      • jpl  

        Jo ten nápad pokusit se ji zarazit o trochu níž, to nezní úplně špatně, mohlo by se to utrhnout. A Úder je v ose, tzn, nemuselo by to ublížit rámu. Jedinej problém je, že to je hokejka, tzn, špatně se to trefuje …

        0 0
        • Volf  

          Tak zkus bouchnou o zem přímo sedlovkou, než kladivem do sedlovky.

          0 0
        • wroum  

          tak ji urizni :-)

          me zatim vzdy pomohlo WD a obouchavani sedlovky z boku kladivkem (neni nutna velka rana) – narusi se tak ten „spoj“, a sedlovka pak jde vytahnout. Jo a kdyz to nejde silou, tak to pujde vetsi silou.

          0 0
          • rock  

            Silou, ano … co můžeš, urvi; co nemůžeš, zku..i :-)

            0 0
            • blue  

              aneb co nejde kladivem, pujde vetsim kladivem :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.