• Daník

    Navážu na debatu o materiálech rámů – v určité cenové relaci (30–40t.) stojí člověk stále před volbou, zda koupit dražší (kvalitnější?) rám + třeba LX, nebo levnější rám + XT.Nechtěl jsem z hlediska funkčnosti, trvanlivosti a hmotnosti jít pod XT, ale přesvědčují mě, že LX je výkonem srovnatelné.Např. zde doporučovaný Superior 940 (XT+karbon.vzpěra)-ale neodpovídající vidle Axel, akční Merida Race zase nabízí k XT+Scarebu jen HFSalu rám za 5900,–. Naproti tomu značky s pro mě důvěryhodnými rámy (Duratec, Ridley, Sfinx,Sintesi, Chinelli atd) se ve stejné ceně dají s bídou postavit na LX+průměrné vidli.

    0 0
    • Daf  

      Nemyslim si ze ram za 6000kc bude vyrazne horsi nez ramy od znacek zvucnych jnen. Dulezity je aby ti padla geometrie. Vlastnosti spickoveho ramu muze totalne degradovat treba spatna vidle. Tu bych chtel co nejlepsi. Co se tyce rozdilu mezi LX a XT tak XTcko ma podle me vyrazne lepsi akorat prehazku jinak LXko funguje velmi dobre.

      0 0
    • MartinXC  

      Moje zkušenost – pro XC/maratony řeš kolo po celcích a v pořadí:

      • rám, vidle
      • kola (ráfky, náby, dráty)
      • obutí, brzdy, řazení, hlavovka
      • sedlovka, představec, rodla, sedlo, gripy, pedály
      • kliky, talíře, pastorky, řetěz, střed, smyk, šaltr
      0 0
      • Vrci  

        kliky bych šoupnul a jeden až dva řádky výš.

        0 0
        • Daník  

          na kliky (tuhost) se taky dívám jako věc důležitou. Nad těmi koly se budu muset zamyslet, asi jsem je docela podceňoval-neměl jsem s obyčejnými moc problémů. Řetěz a kazetu beru jako věci spotřební, tudíž v klidu.Hlavovka se může vysypat.

          0 0
          • Daník  

            Za poslední větu patřil otazník..

            0 0
            • MartinXC  

              U hlavovky jde krom životnosti (odolnosti) a hladkého chodu o servisovatelnost a provedení (aby do ní něšel moc bordel a voda). Tím, že ji narveš do rámu, není zas až tak snadno plug-in/out…

              0 0
        • kralovek  

          Proc? Jaky je rozdil mezi dobrou a spatnou klikou co se tyce jizdnich vlastnosti? Snad hmotnost? Pokud srovnam kliky z opacneho cenoveho spektra v cem pocitim dalsi rozdil? Ted jezdim Bontrager comp … kdyz me i s kolem prejelo auto, leva klika byla pekne ohnuta … tak jsem ji strcil do sveraku, vral tezkou zeleznou palici a po pul hodine mlaceni jak smyslu zbaveny jsem ji srovnal … a drzi. … muze to byt kriterium kvality?

          0 0
          • Daník  

            Já myslím, že když tě přejede auto, tak většina klik vydrží víc než ty – takže tohle kritérium bych nechal na konec. Dobré kliky = asi tuhé ve šlapání (lepší přenos síly než klika nepatrně pružící) a popř. hmotnost, zapouzdření středu.. nebo se mýlím, co experti?

            0 0
            • MartinXC  

              Kliky u HT: Nezávisí na nich ani zdraví, nejsou cenově vysoká položka, takže pokud to není vyložená plastelina, tak tě postaví před dilema:

              • tvrdé (v záběru) X pohodlné (když stojíš ve sjezdu)

              Z hlediska hmotnosti to ve stejné cenové kategorii osciluje o +/-30g, ale vzhledem k jejich nízké rotační hmotě je to úspora o ničem.

              Tak ještě design tu může hrát svoji roli. A technické provedení spojení s osou – z hlediska náročnosti údržby.

              0 0
      • McBlacky  

        přesně jak to napsal MartinXC… akorát u rámu bych se díval předevšim na geometrii jak mi sedí, pokud teda nechci krutě gramařit a jít do rámu okolo 1400gr.

        0 0
        • Daník  

          Jo geometrii a jízdní vlastnosti bych taky posadil nejvýš, ale jak to mám vědět, nemám-li možnost jezdit na kole 1 den někde v terénu??? Úhly sedlovky a hlavovky jsou dnes přibližně stejné (71, 73st), délka rámu ± cm v dané velikosti,zbytek dělají komponenty.

          0 0
          • MartinXC  

            Hledej prodejce, který ti v tomhle vyjde vstříc (teda asi ne u biku za 15.000). Jsou takoví, že ti bika na víkend půjčí.

            0 0
            • Daník  

              Tak já se setkal jen s takovými, kteří mi řekli, že ojeté kolo pak neprodají. Jsou většinou ochotni nechat mě projet před obchodem, což je mi na…

              0 0
              • RomanH  

                I to je lepsi, nez jen cumet do papiru. Ver mi :o)

                0 0
              • MartinXC  

                V Ostravě situaci s obchody neznám Ale aspoň projetí před krámem – aspoň 15 minut a první dojem z toho máš.

                0 0
    • kralovek  

      Ja to teda vidim uplne jasne. Ram a vidle vidrzi na kole nejdyl, takze to by mela byt priorita. Kdyz jsem jezdil maratony na pevne vidli, s cantilevrama brzdama … presvedcil jsem se ze dalsi polozka na prvni misto jsou brzdy … tj. pod hayesy nejdu.

      Co se tyce razeni sobne nevidim absolutne zadny rozdil ve funkcnosti radiciho kompletu deore a XT … no prehazku bych se asi snazil dal lepsi … ale takove packy? Jezdil jsem dlouho shimano STX (7kolecko) a pak jsem hupnul rovnou na XT prehazku s LX razenim. Oboji se chovalo stejne … zmacknu packu, retez povyskoci nahoru, zmacknu tu druhou, retez skoci dolu. Tak proc dotoho cpat vic penez, kdyz se to chova stejne? Na pristiho bajka bych byl rad kdybych mohl dat packy a presmykac deore.Vahovy rozdil oproti XT minimalni (ne-li nulovy) cenove znacny.

      0 0
    • Volf  

      To je asi jen velmi těžko zodpověditelná otázka. Co je třeba kvalitnější rám. Je to dáno váhou, materiálem, značkou, výrobcem? Nebo bude směrodatný to co od rámu očekáváš jako např. tuhost, delší nebo kratší geometrie, lanka spodem, vrchem, vnitřkem atd. U hotových kol vždycky bude nějaký kompromis, protože bude snaha udělat cenu proti konkurenci. A potom je otázka co je ještě reálně možný poznat a využít a to co je již jen fikce, protože jde o to jestli je možný poznat markantní rozdíl mezi kolem za 50 000 a za 100 000, nebo jestli tam už jde jen o zbožné přání a pouhou víru v něco nezměřitelného.

      0 0
    • vlk  

      Když se budeš snažit , tak seženeš i s kvalitním rámem i s kvalitním osazením.Lx 2005-přehazka a přesmyk nevypadá špatně a rámy rb, mongoose, giant taky nejsou až tak extra drahé a jsou dobré.No a vidle jsou za slušnou cenu duky a mx comp či black.Tak já myslím, že by sis za 40 i dobré kolo postavil, popř mohl sehnat.na durateky se vykašli,–předražené a supr je na nich jen ta designová úprava.

      0 0
      • Air  

        tak proc jsou duratecy tak uspesne v zahranici? a proc na nich shimano prezentuje sve sady? ja myslim, ze je na nich asi vic nez jen design. nebo co je teda podle tebe na RB? Cenu i kvalitu maji dobrou, to ano. Duratec je drazsi, ale urcite nabizi taky hodne.

        0 0
        • vlk  

          jsou relativně mekké-tedy pohodlné.A v zah­raničí se prodávají především kvůli designu.Já osobně jsem kdysi taky po tom koukal ale vzhledem k tomu, že jsem viděl i jeden prasklý a bylo mi potvrzeno se zadní stavba je měkčí a náchylnější na praskání tak bych do toho nešel.Samozřejmě já potřebuji pevné rámy jako RB nebo RockMachine.Nějaké ty plechovky by u mne teda neobstály.Samoz­řejmě, že duratec vydrží asi víc než nějaké ty jak říkám plechovky lae RM a RB mi přijde ještě pevnější.A shimanu jde taky především o design a o pohodlí.Na Rb se mi líbí především řešení patky na přehazku :o))-ta se aspoň tak moc nekřiví jako klasické-díky rychloupínákům atd.Proti duratec nic nemám.Ale asi bych ho nechtěl.Taky jsem jezdil rám od Klein.Taky se nakonec zlomil.myslím, že to že na daném rámu shimano prezentuje své sady a to že se v zahraničí prodává-především kvůli designu neznamená, že to jsou nejlepší rámy na světě.

          0 0
          • Air  

            ja ale nijak nenaznacoval, ze to jsou nejlepsi kola na svete, jen jsem si dovolil nesouhlasit s tvym tvrzenim ze je na nich jen design… s tou zadni stavbou to snad tak horke nebude… a kdyz tak je na to 5 let zaruka, ne? to by meli v pohode uznat! a jestli se to stava casteji, tak by to urcite meli uznat. kazdopadne diky za zkusenost, budu mit starsiho sonixe c12 (ram), ne ze bych jej zivotne potreboval, ale je myslim za vybornou cenu takze se to nedalo odmitnout.

            0 0
      • McBlacky  

        mě se třeba design jelich nápisů a log až zas tak nelíbí… Ale rámy mají hezký to jo.

        0 0
        • wroum  

          design je sice individualni zalezitost, nicmene me prijde ubohej (asi jako kellys). Co je tak uzasnyho na duratecu, ze jsou z nej vsichni vodvareny? Me to prijde jako obyc ram za neobyc penize.

          0 0
          • Daník  

            Design je fakt individuální, mě se třeba Duratec narozdíl od Kellyse nebo černého RB docela líbí. Hlavně předpokládám, že si s rámy ve výrobě trochu pohrajou, aby nebyly po svaření jak turecké šavle, což se o sériových bajcích říct nedá. Tam ti to hodí na stolici a ± dorovnají. Viz moje zkušenosti s Meridou ve fóru, viz článek ve Velu nebo Pelotonu.

            0 0
          • RomanH  

            U Durateca mi jsou sympaticke celkem nizke priplatky za geometrii na miru, pripadne drobne upravy, jako treba zavity na nosic, napisy na ram a podobne. Design je individualni zalezitost, to nehodnotim, mne se celkem nektere kombinace libi. Co mne ale u Durateca vadi, ze za pomerne dost velke castky za ram (v porovnani s ostatnimi) dostanes podle nekterych ohlasu lidi na B-F takovy polotovar ala zavity si protahni sam… To treba u RB mi jsou sympaticke snahy vse operativne resit, jen se tu objevi nejaky problem. Skoda, ze ma ty ramy tak kratke. Takove CRX s geometrii Sonixe…

            0 0
          • blue  

            ja bych dokonce zasel do extremu a u ceskych kol bych si dovolil tvrdit, ze designy nestoji za nic u nikoho :-) snad krome RB, ale tam asi neni zase moc co resit :-)

            0 0
            • Daník  

              No, znám vlastně jen ten černošedý rám s písmeny RB. To je design? To navrhovali někde na Blízkém východě, ne?

              0 0
    • tnovacik  

      Ja mam napr. Merida Race ProD 2005. Je to full XT + HFS ram. A je to absolutne super. Samozrejme co sa tyka pohodlia nie je to ocel ale je to dost pohodlne. Ale full XT stoji za to. Mam ho za akciovu cenu 57Sk

      0 0
    • MMX  

      Ak ti zalezi na hmotnosti (jazdis XC?) tak by som uprednostnil ram, alebo vseobecne tie komponenty ktore zaberu najviac hmotnosti biku (v %), a taktiez tie ktore sa najpomalsie opotrebuju (kupis tazke plaste? np, zoderies, o pol roka kupis lahsie. kupis tazky ram? na XC ho asi tak skoro nepolames a zohnat novy so slopingom primeranym vidlici, spravnym priemerom sedlovej trubky, pripadne primeranym designom…) Ak by si chcel tvrdsi styl, tak by som uprednostnil komponenty, ram asi nepolames a vacsinu terenu si zozeru komponenty – plaste, kolesa, vidla, tlmic, riadidla, gripy…

      V kazdom pripade najidealnejsie riesenie je kupit si nieco vyvazene, update je vzdy drahsi ako ked kupis priamo poskladany z obchodu (to si daj radsej vymenit niektore komponenty priamo ked ho kupujes)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.