• Delkim

    Psal jsem o tom v jiném vlákně, ale tam by to zapadlo.

    Loni v létě jsem po takovém předešlém plácání propadnul kolu. Mým záměrem bylo zlepšit si fyzičku natolik, abych mohl absolvovat nějaké ty MTB závody se „vztyčenou“ hlavou, tj. ne jako jeden z posledních :)))

    Začal jsem si nechat psát tréninky, důsledně držel stravu a snažil jsem se tomu dávat maximum. Jezdil jsem jenom na horském. Během pár měsíců mi bylo doporučeno, abych si pořídil něco na silnici, že časem ty tréninky prostě na horským pořádně odjet ani nejdou. Pokud to tedy myslím nějak vážně.

    Tak jsem se poradil a bylo mi na zdejší středočeské rozbité silnice doporučeno cyklokrosové kolo, v té době to u mne ani nevypadalo na nějaké extra silnicové záležitosti.

    Nicméně stalo se to co jsem absolutně nečekal… ta silnice mi strašně moc chytla a na bajka se mi už od té doby vůbec nechce :)))))

    no a tady časem rostou pochybnosti, zda by se mi lépe nejezdilo na čistokrevné silnici… komponenty jsem už vyměnil více méně za čistě silniční, nicméně rám nezměním a nevím, zda se na té geometrii cyklokrosky netrápím, resp. zda by se mi nejezdilo mnohem „příjemněji“ na silničce

    mám Gianta TCX velikost L na mých 191cm a jediné co jsem si teď s geometrií „udělal sám“ bylo, že jsem si více pootočil řídítka (dopředu), je to lepší, ale do silničního „zaležení“ to má samozřejmě pořád daleko…

    nevím co s tím, tápu nad tím poslední měsíc… delší představec? jiná řídítka? prodat to?

    tenkrát mi v obchodě cyklokrosku doporučili i s tím, že samozřejmě nečekali jak moc mi to chytne a to jsem nečekal ani já…

    ještě loni v létě jsem si říkal: na silnicích já nikdy jezdit nebudu

    místo původně plánovaných jízd 50–60km jezdím teď zatím tak 4× týdně 120–150km (trénink, tj. bez zastávky) (mezitím doma trenažér na vyjetí v KT nebo lehké ZDV 2hod.) a chci to ještě zlepšit, resp. baví mi to čím dál tím víc a třeba pro letošek mám tréninkovou metu 200km

    kolo mi stálo 22 tisíc, je 3/4 roku staré plus raději ani nepočítám ty upgrady, tj. nová kola, kliky, řazení, silniční pedály… dohromady to je kolem 35–36 tisíc…

    • p@X  

      Tak kup rám s vidlou + brzdy, rám na CX tady furt někdo shání…

      • standoslav  

        Můj názor je, že pokud se Ti na tom kole dobře jezdí, nebolí extrémně záda atd, nemá ta jiná geometrie žádný extra vliv; jediné – jsou cyklokrosové brzdy, které jsou co se týká brzdného efektu na silnici 100 a 1. Takže, buď si rám nechej, ale při případných sil. závodech budeš mít problém, nebo si kup rám silniční a brzdy. Upgrade, Ti jistě nedělá problémy.

        • p@X  

          U krosky je posunutá sedlová trubka oproti žiletce trochu dopředu, jelikož je kratší zákl. trojúhelník, ale má delší zadní stavbu, možná i střed může být výš, záleží na konkrétních modelech…

        • nooski  

          Opakuju to tu pořád – mini véčka brzdí jak ďas.

        • Delkim  

          zkusím se domluvit v krámě na půjčení nějaké silničky, abych si zkusil ten rozdíl, já si prostě poslední tréninky připadám na tom kole takovej zmáčknutej :(

          případná výměna „jen“ rámu a brzd je dobrý nápad, to by vše vyřešilo

          a kdybych sehnal ve stejné barvě i silniční rám Giant tak by si toho ani nemusela manželka všimnout, což by eliminovalo případných asi 150 možných otázek typu „kolik to stálo, bylo to nutný, za to mohlo být dětských bot, atd…“ :)))

          jeden jsem našel, jen ta cena bych si představoval tak poloviční :(

          http://www.koloshop.cz/…m,–2012.html

          dodatek: tohle je pěkná cena ale http://eshop.progresscycle.cz/detailsklk.aspx…

          • p@X  

            Si sežeň levnější custom rám, nálepky Giant ti udělá Ráďa :)

          • Neunzikger  

            Pokud ty svý 120 – 150 km vyjížďky jezdíš v dolním úchopu nebo za brzdy a je ti to vysoký a krátký, pak je třeba to pořešit. Předpokládám, že představec už máš v negativu a bez podložek. Jestli vyhovuje poloha sedla vůči klikám, není problém s potkáváním bot a předního kola, použil bych stávající materiál k nalezení optimální polohy úchopu jen s vyzkoušením představců různých délek a úhlů – ty by Ti mohli půjčit v obchodě, kdes kolo kupoval. Samozřejmě CX rám má delší řetězovou vzpěru – ale zase měříš 191 cm, takže např. ve strmých výjezdech by to mohlo být ku prospěchu.

            Hlavně budeš potřebovat zimáka s blatníky – tenhle CX rám je k tomu ideální. Doporučuji tohle kolo nechat a silničku pořizovat až budeš mít jasno v poloze a v geometrii + velikosti budoucího silničního rámu tak, že to pořídíš na první dobrou bez krvácivých upgradeů.

            • Hroch obojzhivelnyj  

              To s tim zimakem, to je velmi kvalitni argument. Protoze tohle skonci navonenou silnici, a te bude na zimu lito, a blatniky budou treba.

              To je krize stredniho veku, to ja poznam :-)

              Nemyslim ze by byl propastny rozdil v jizde na TCX L a TCR M/L composite dany geometrii, jsou prakticky stejne dlouhe a se stejnou hlavovkou. Spis materialem ramu. Styby taky jezdil silnici na krosovych ramech. Zkousej.

              • Delkim  

                na tomhle kole jsem v zimě jezdil, blatníky na to mám

                a pravdou je, že mít navoněnou silnici tak by se mi v zimě do toho bordelu asi moc nechtělo :(

                no, ať to zvažuji jak to zvažuji, asi si hlavně vyzkouším nějakou silničku, pak event. změna představec atd… a případně v nějakém časovém horizontu silničku koupím, měnit rám je jak vidím a čtu fakt nesmysl, bylo by to krátkozraké řešení :(

                • Datel Stepní  

                  Já si myslím, že rozdíl v geometrii silničky a cyklokrosu není až tak zásadní. Na cyklokrosce musíš zvládnout udělat stejný posed jako na silničce. Samozřejmě to bude mít trošku výše střed, delší zadní stavbu, širší vidlici, cantilevery… To vše se trochu projeví na rychlosti toho kola ale nemyslím si, že rozdíly budou extra velké. Občas bývají na silničních závodech nižších tříd vidět cyklokrosová kola. I na Roubaix je pár jezdců vozí. Pokud to máš na kondiční jízdu a je ti jedno, že jsi o 1km pomalejší, tak si myslím, že je cyklokroska řešitelná. Pro mě je možnost obout jak silniční tak crosová kola k nezaplacení.

                  Vzhled je jiná věc, silnička je samozřejmě hezčí.Až vyrostu, taky si nějakou italskou klasiku koupím, ale spíš pro radost, než že by cyklokroska nestačila :-)

                  • p@X  

                    TCX vs TCR…

                    • Datel Stepní  

                      Ve velikosti XL:

                      Hlavový úhel – rozdíl 0,5 stupně

                      Sedlový úhel 1 stupeň

                      Horní trubka 15mm

                      Zadní stavba 25mm

                      váška od země 37mm

                      Jsou to rozdíly tak zásadní? Jsem začátečník, tak sbírám info.

                      • jecnak  

                        Jsou. Navic u silnicky pocitej, ze bude mit treba o 2kg min.

                        • Datel Stepní  

                          Muzes to prosím rozvést?

                          Ano, hmotnost krosky je vyšší, ale 2 kg to ve stejné ceně nebudou.

                          • fousac  

                            taky by me zajimalo, o co sem se pripravil prechodem ze silnicky na CX.. ;)

                            asi v tom rozdily budou, to netvrdim, ale ja osobne teda objevil dva zasadni:

                            • CX je proti silnicce mnohem klidnejsi a ovladatelnejsi kolo
                            • hlinik je proti CrMo tvrdej jak blazen

                            takze dulezity je, ze se mi na tom jezdi dobre.. 0,5° uhlu nebo centak rozvoru asi neudela, ze bych jezdil dvakrat rychlejc.. :)

                            a na ty 2kg prisel jecnak, kdyz si potezkal to moje krasny kolecko, kde mam teda ultra tezky (ale neznicitelny) zaplety a kotouce taky neco pridaj.. :D

                            • Datel Stepní  

                              Ta klidnost proti silnici je se stejnými koly? Nebo alespoň plášti (galuskami)?

                              • jecnak  

                                U fousace je to hlavne delkou zadni stavby. On ma spis nez cyklokrosku cestovni silnicku na kotoucich a sirokych gumach a s velkym rozsahem prevodu.

                              • fousac  

                                me neber zas tak vazne, ja tomu nerozumim.. ;)

                                hlavne mam srovnani jenom tehle dvou kol, cx proti ocel silnicce rok 2003 tusim a to byla taky takova zakladni turisticka trida, zadnej zavodak..

                                v tom chovani se asi projevi delsi zadni stavba a mensi uhel vidlice..

                                kola stejny, na „silnicareni“ akorat davam 23mm plaste..

                              • Jezevec70  

                                Mě spíš přijde cyklokroska o hodně hravější, asi to bude délkou představce. Na silničce jsem měl 110mm, na cyklokrosce mám 80mm. Prvních pár kilometrů jsem se bál pustit řídítka i jen jednou rukou, ale pak jsem si zvykl. :-)

                          • jecnak  

                            Ta tva kroska je stavena jako klidnejsi kolo – viz delka zadni stavby. Navic je vyssi, takze se bude hur pokladat do zatacek. Jinak zadny zvlastni rozdily necekej. Clovek si vetsinou zvykne temer na cokoli. Obecne se neda rict jake presne rozdily mezi kroskou a sinickou jsou, jelikoz dneska se prodavaj i krosky delany jako zimaky, jako commutery, zavodaky atd.

                            Jestli nemas druhy par silnicnich kol, tak ho porid a obuj do slusnych plastu (GP4000, Pro4 Michelin, Ultrema apod) a nejakych lehkych dusi a pojede ti to velmi podobne jako silnicka za ty penize.

                            Ono opravdu rozdil bys poznal, pokud bys sednul na nejaky kolo za 50–60 a pak zas na neco za 130+. Hlavne by to ale bylo o preciznosti razeni, prevodech, aero kolech, vaze atd. A zas abys ocenil nektere veci, tak musis mit urcitou vykonnost.

    • jecnak  

      Jak jsi vysoky? Jsem z Hornich Pocernich, tak pokud bys mel chut, muzem za predpokladu stejne vysky nekdy vyrazit spolu a prohodit stroje.

    • jerryx  

      TCX by mel bejt OK na tvou vysku. Kdyz mas problemy s posedem – tj. cejtis, ze to neni idealni, tak si zajdi na fit (zadej do vyhledavani „BG fit“ a dozvis se vic), coz je rozhodne lepsi (i financne) nez experiementy s predstavcema, riditkama a sedlovkama. Rozhodne zatim nemen ram – rozdily mezi CX a silnicnima ramama nejsou nijak propastny.

    • Forester  

      Jsem ve stejné situaci, v zimě jsem koupil CX (Focuse) jako kompromis s tím, že jsem chtěl vyzkoušet něco novýho, ale zase jsem se bál rychlýho přechodu na silnici.

      Jak se píše výš, dle mýho stačí koupit pořádný silniční kola a dle typu výjezdu je měnit. I Štyby bere občas na klasiky CX :-).

      Jinak mě na tom uchvátila ta možnost projet se v lese a pak vyjet na silnici a netrápit se tam jako na biku. Na druhou stranu skoro každou jízdu potkám nějakýho bezmozka v autě a začínám se docela bát …

      • gemini  

        Štyby jezdil krosku na silnici jen v závodech jako přípravu před cyklokrosovou sezonou ( aby si zvykl na CX kolo ).

    • Delkim  

      tak jsem dneska na vaší radu poprvé zkusil přehodit ty podložky pod představcem

      a rozhodně jsem se na tom dneska cítil lépe, nic nebolelo (to ale ani předtím) a držení vespod bylo tak nějak „příjemnější“ než předtím

      dal jsem 105km průměrem 31,4 a fakt to byla taková docela příjemná jízda

      nechám to takhle pár tréninků a pak event. zkusím o centimetr delší představec

      asi teď bude opravdu rozumnější spíše vycházet z toho co mám a zkusit to vyladit do ideálního stavu co se posedu/geo týče

    • Delkim  

      tak mi na vaše doporučení přišly ty mini V brzdy

      nicméně „prý“ to je komplet k namontování, ale jak na to koukám, tak mé laické montážní zkušenosti si nějak neví rady :(

      opravdu mi něco nechybí? na první fotce jsou součesné brzdy a na druhé fotce je to, co mi přišlo poštou

      holt technický typ nejsem, předem se omlouvám :(

    • Delkim  

      tak kolo vyzvednuto a brzdy vyzkoušeny v akci

      musím souhlasit, je to opravdu o dost lepší!!!

      musím opatrněji s přední brzdou než jsem byl zvyklý, málem jsem to jednou zalomil :)

      jo a nebylo to tak snadné, museli v servisu vyměnit i bovden a tím pádem omotávka dolů, atd… takže ještě že jsem to tam dal :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.