Výměna vidlice z pevné za odpruženou

137 nepřečtených
  • dEvilPS3

    Zdravim,

    potřeboval bych poradit s výměnou vidlice u ATB kola mé přítelkyně.

    Má běžné kolo z Moufieldu za cca 5000Kč (je to levnější author, asi 5 let starý), kolo je stále funkční, neni třeba kupovat nové, ale ráda by přední odpruženou vidlici, jelikož jezdíme hlavně po městě po kočičích hlavách a nevalném asfaltu a dlažbě.

    Máte někdo zkušenosti s její výměnou a jejím výběrem (teď mám namysli rozměry, co mám kde změřit a násloedně po jakých rozměrech koukat při koupi nové) a jak se to provádí a zda to vůbec jde? Vůboec tomu totiž nerozumím a v servisu si za práci řekli cca 1500Kč a prý tam nemá cenu dávat obyč vidlici za cca 800, ale lepší by bylo za 1500Kč (na kolo 5let staré se mi nezdá, že by bylo dobré dávat tak dobrou vidlici, ale oni totiž jiné skladem neměli, ak proto mi to asi pán tvrdil:).

    Moc tomu totiž nerozumím, tak bych se rád poradil.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • dEvilPS3  

      tak zde jsou fotky kola. A je treba i vyska, nebo ta je vzdy stejna?

      0 0
      • R4YNE8  

        Jelikož nemáš Ahead hlavové složení nýbrž závitové, bude se ti těžko něco hledat.

        0 0
        • dEvilPS3  

          to jsem tusil :( Slysel jsem, ze se da ta vidlice nejak seriznout (u profiku, ne doma na koleni). Netusite alespon kde hledat a zda neni nekde bazar a tak?

          0 0
        • vijo  

          určite nájdeš nejaké odpružené vidlice, ktoré namontovať pôjdu, ale myslím, že funkčne na tom budú podobne ako táto CrMo pevná… jedine ak zohnať nejakú bazárovú, ale kvalitnú z obdobia z pred roku 2000, a pod. (no to myslím bude drahšie ako bicykel samotný) niečo podobné raz urobil môj kamarát – na starý bike chcel silou mocou odpruženú vidlicu, tak si ju tam nakoniec dal (bol to ozaj lacný a nepružiaci krám) a až potom zistil prečo som mu vravel nechaj to tak…

          0 0
          • dEvilPS3  

            to ani nebylo pohodlnejsi? :( nechci to pro nejakou rychlou jizdu a nebo zavodni, jde mi jen o pohodli rukou a jizdy.

            0 0
            • vijo  

              bola ťažšia, to viem určite a jej chod bol asi 1–2 cm pri plnom zaťažení predného kolesa – t.j. keď som sa celou silou oprel o riadidlá… také niečo ako mačacie hlavy to nežehlilo absolutne. ale samozrejme ak by si našiel nejakú funkčnú, nemuselo by to byť zlé, len hľadať bude náročné.

              0 0
              • dEvilPS3  

                budu se snazit teda koukat po nejakych zavitovych a zmerit prumer te co tam je, zacimnam se toho cim dal vic bat.

                0 0
                • vijo  

                  ono sa to na prvý pohľad nezdá, ale zahnutá oceľová pevná vidlica toho odpruží pomerne dosť…

                  0 0
                  • dEvilPS3  

                    myslis, ze vic nez nejaka odpruzena za litr?

                    0 0
                    • vijo  

                      znova použijem príklad toho môjho kamaráta – určite sa mi zdala byť jazda na tom biku príjemnejšia pred úpravou, než po nej…

                      0 0
            • pepek  

              To „jen pohodlí“ zajistí právě až ty dražší (citlivější) vidlice.

              0 0
              • dEvilPS3  

                ja vim, ze drazsi je lepsi, ale na kolo, ktere ma ted hodnout stezi 2000 mi rpijde zbytecnost davat vidlici za dalsi 2000 :( Mam na mem zakladni suntour s pruzinamy, je tam trochu znat rozdil, kdyz jsem mel stare kolo bez odpruzeni, tak tak by to uplne stacilo.

                0 0
          • vijo  

            lacný a nepružiaci, pretože iná alternatíva „odpruženej vidlice“ sa nedala zohnať…

            0 0
      • Flegmatik  

        Bych se docela bál, co s tímhle rámem nějaká odpružená vidlice udělá – ve smyslu zvednutí předku, zvednutí hmotnosti a tak vůbec :-) Snad bych tam radši koupil nějaké pohodlnější (širší, lehčí) pláště a tím by úprava kola končila. Samozřejmě je nafoukat nějak rozumně, ne to naprat natvrdo.

        0 0
        • Flegmatik  

          Jo a to kolo bude víc jak pět let starý. Minimálně dvakrát. Holt to letí no :-)

          0 0
        • juli  

          Tak, ona stará vidle bude mít zvih 60, max 80mm, tak se nic tak hrozného nestane. Hlavně jezdkyně žádnou změnu v chování nepocítí. U ocelového rámu, bych neměl, ani strach z pevnosti.

          Co se týká plášťů, tak máš pochopitelně pravdu.

          0 0
      • fík  

        pozor také na jaký druh brzdy bude vidlice použitelná, většinou budou asi pro Véčka resp. kotouče a Ty máš cantíky

        0 0
        • dEvilPS3  

          a ty am pujdou?

          0 0
        • souky junior  

          Od pohledu bych řekl, že cantilevry jsou technicky totožné s V-čkama, jenom je u nich jinak vedený drát a mají kratší nožky. Špalky sedí. Takže s cantilevrama bych žádný problém neviděl.

          0 0
          • juli  

            Prosím tě, už neraď, když o tom víš kulový.

            fík to napsal dobře.

            0 0
          • mr.nikdo  

            hele oni sice budou na stejny navarky, ale u Cantiku bejva drzak na bovden

            http://www.coloradocyclist.com/…Rzahlrpl.jpg

            jak to vidis tady… aspon tak si je dycky pamatuju ja…

            0 0
          • akula  

            cantíky, co tam má, nejdou použít s odpruženou vidlicí (to by musela mít návarku na bowden na můstku, což nemá), musí tam dát Včka

            0 0
            • juli  

              Tak, řešení existuje. Pokud má vidlice otvor v můstku, je možné tam namontovat pohyblivou opěru bowdenu.

              0 0
              • dEvilPS3  

                to bych asi vlastnorucne nesvedl, spis bych to videl i na koupy novych brzd (ty cantiky jdou mackat hodne ztuha a je problem s umacknutim).

                0 0
                • Vilém  

                  V tom pripade pocitej i s pakama.

                  0 0
                  • akula  

                    Tak tak, nějak se to hromadí: vidle, měkčí pružiny do ní, brzdy, brzdový páky, lanka, bowdeny… a ještě výsledek bude nejspíš s pochybnou geometrií (nebo to bude chtít i novej rám) a mizernou funkcí vidlice pod 45 kilama. Schválně ať zakladatel zkusí posadit ženu na svoje kolo s xct jak pod ní bude vdile fungovat, navíc xct jsou +1,5 až 2kg na váze kola oproti pevnej… a sehnat do ní nejměkčí pružinu nebude jen tak, navíc bude stát pomalu to co celá vidle.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Naštěstí ty změny ale nejsou nevratné, takže vždy to může dát původního stavu a vyřešit to těmi plášti.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • akula  

                        To jo, ale ty změny už cenově převyšujou aktuální hodnotu kola a pak to celý zase shodit a dávat místo toho balóny, který zase budou těžko procházet tou pevnou vidlí… no fakt se to vyplatí :-D

                        0 0
    • juli  

      Budeš potřebovat vidli 26", se závitovým sloupkem 25.4mm. Po výměně hlavového složení a představce by mohl být i sloupek 25.4 Ahead.

      V každém případě to z dnešní produkce bude vidle pružinová, bez tlumení a těžká.

      Jak píšou kolegové výš, vyplatí se snad jedině sehnat zachovalou bazarovku s parametry, které jsem popsal.

      0 0
      • dEvilPS3  

        super, mrknu se po bazaru, ale mam pocit, ze z toho nic nenajdu :( Ta vymena hlavoveho slozeni a predstavce by vysla asi draho, to uz by bylo lepsi nove kolo (uz i ted je to na povazenou, ale kolo funguje, tak se mi nechce davat do noveho kola dalsich 10 000 ). Jinak moc dik za rozmery, jak jsi to takhle hned zjistil? A ta pruzinova jak jsi psal, bude to lepsi(pohodlnejsi), nez s temahle pevnyma, nebo ne?

        0 0
        • juli  

          U levných pružinovek se zpravidla neřeší síla pružiny. Nebude tedy pobírat právě ty drobné nerovnosti, které bys chtěl vyžehlit. Navíc muší váhy se na takové vidlici pohoupou tak maximálně při seskoku z obrubníku.

          Ale hlavně, taková vidlice v podstatě nemá ničím utlumený zpětný chod.

          Můj návrh – nebrat, je to k ničemu.

          0 0
          • dEvilPS3  

            i ten obrubnik stoji za zvazeni, je to tu rutina :) Makala by stejne jako ta moje? (Suntour XCT V2 bez lockoutu, tusim ze 80mm)?

            BTW, dala bys se tahkle

            http://www.eod.cz/…-capa-t-2010 ? Parametrama, je tam vic cislicek, tak snad jsem vybrat lu spravnou.

            0 0
            • juli  

              Nevím, netroufám si porovnávat. Mimochodem XCT je k sehnání taky.

              0 0
              • dEvilPS3  

                myslis tu co mam ja ve verzi se zavitem a temi rozmeri co jsi mi napsal? Takze jsem „vybral spravne“? Tadyty cisla mam vyzadovat?

                0 0
                • juli  

                  jj, tak je to správně.XCT V2

                  0 0
                  • dEvilPS3  

                    super, dik :) A co se tyce prace, zvladne to zacatecnik (ja)? NEchce se mi to davat servisu za 1500 za praci :(

                    0 0
                    • juli  

                      Jo, stačí pilka, pilník, šroubovák, kladivo a 6ka inbus.

                      Jak se krátí závitový sloupek si najdi na ivelo.

                      0 0
                      • dEvilPS3  

                        jasne, mrknu na to. JEste ten klic na odmontovani te vidlice, ne? Tusim, ze 13ka, ale nejsme si jistej.

                        0 0
      • dEvilPS3  

        a na co si mam dat pozor u toho bazaru? At nekoupim treba nejakou znicenou, ja to asi nepoznam :(

        0 0
        • juli  

          Tady ti pomůže jenom místopřísežné prohlášení prodávajícího.

          Pokud něco objevíš na bazarech, dej odkaz sem, určitě se najde někdo, kdo ti poradí.

          0 0
    • rš2  

      Jestli chceš kupovat vidli za litr tak to se na to raději vykašli, nepomůžeš si, jenom budeš o litr chudší :-/

      0 0
    • Igor Hnizdo  

      na kocicaky u lehkych vah nefunguje dobre (skoro) zadna. na to se priprav. nebude to jako ze nic neucitis.

      najetim na nerovnost se tlumic stlaci pouze tehdy pokud na nej do protismeru pusobi nejaka dalsi sila. takze to aby pritelkyne vozila na kole jeste pytel betonu pokud nechce _vubec_ _nic_ _citit_ nebo pokud zrovna nevazi tolik koli by si predstavovali konstrukteri. u pruzinovky oproti vzduchovce to plati dvojnasob pokud nechces menit pruzinu za takovou co odpovida vaze.

      zacal bych timhle:

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      je to z materialu co se dava do sportovnich bot jako tlumeni (a vydrzi toho dost na rozdil od gelu a jinych reseni)

      a pak pokracoval vidli. specialne na kostkach levna prumerne funkcni vidle udela min jak polovinu prace proti podhustenymu plasti, gripum a rukavkam.

      a bazarovka, kterou asi na miste v bazaru jen tak nerozeberes, aby ses kouknul jak je na tom spatne a jestli se nebude za chvilku kousat, protoze je vychozezna nebo ma odtrh jen u velke sily…

      0 0
      • Igor Hnizdo  

        jo a nesaje to vodu na rozdil od jinych penovek… takze ideal i do podzimniho deste.

        0 0
      • dEvilPS3  

        rukavice a gripy uz jsem koupil (asi to nejsou tyhle, ale maj mekceni atp).

        0 0
      • dEvilPS3  

        jen me ale tak napada, ja taky nemam kdovi co, a jizda je pohodlnejsi, nez na to starym kole, co bylo ekvivalentni tomuhle.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Na kočičích hlavách, nevalném asfalu a tomto kole se pohodlí nejlépe a nejlevněji pořeší jinými plášti. Obuj ji NanoRaptory 2,1 v drátu za nějaké 3 stovky jeden, nafoukej na max. 2 bary a bude se houpat, jako v autobuse na zadním sedadle.

      0 0
      • mr.antik  

        taktak, co nejtlustší hladší pláště případně nějaký pohodlný gripy a sedlo.

        Levná vidle tyhle jemný nárazy stejně neodchytí a navíc to bude akorát o 2kg těžší

        0 0
        • dEvilPS3  

          mrknu na to a jeste to s ni poresim

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • souky junior  

      Taky jsem přecházel na starém kole z pevné na pružinu. Taťka splašil někde novou SR Suntour za 800Kč, pružinovou, závitovou a s prachovkama. A jede parádně, je to měkká žehlička, zdvih myslím 6cm. Při mých 60Kg suprovně tlumí, na klidnou městskou jízdu je lepší jak Suntour XCR, co mám na GT-čku. Myslím, že Suntourka by ti udělala dobrou službu. Nesouhlasím, že vidlice v této ceně jsou šmejdy, ale nesmí to být žádná Zoomka, RST nebo jiný čínský model z běžně kupovaných kol, které bohužel všichni znají.

      Bohužel ti nenapíšu, o jaký model se jedná. Vypadá asi jako tato ale byla černá a měla prachovky (viz úvod). Mám na ní asi 700km a pohoda.

      Po montáži se trochu zvětšil rozvor, ale ničemu to nevadí.

      0 0
      • dEvilPS3  

        super, konecne pozitivni zprava :) diky moc

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jestli to není třeba tak, že někdo napsal konečně něco, co chceš slyšet, protože už jsi stejně rozhodnutý.

          0 0
          • dEvilPS3  

            da se to tak rict, asi se mi to nerozmluvy, protoze to vim z vlastni zkusenosti, jelikoz jsem nedavno z pevny vidle presel na zakladni suntour a rozdil jsem poznal :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • akula  

        Sice máš pravdu, že ne všechny vidle kolem litru jsou úplný šmejdy, ale nemůžeš čekat podobnou funkci vidlí za 1000 a za 10000… to prostě nejde. Ta změna rozvoru je fakt malej problém, horší je to s nakopnutím předku a zmenšením hlavového úhlu a z toho vyplívající změny stopy. Dát tam místo pevný odpruženou se třeba 100mm zdvihu může už bejt taky nejezditelný…

        0 0
        • dEvilPS3  

          a oni se nedaj nejak zvednout aby to po dosedu bylo v poloze jako pred tim? :(

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Pokud máš závitové hlavové složení (jako že máš), tak ne. Prostě se celý předek zvedne, ale hlavně se změní úhel svírající vidlice se zemí (bude položenější a tudíž línější).

            0 0
            • dEvilPS3  

              to by snad kdyz jizdy nejsou sportovni a zavodni, ale jen rekreacni, nemelo moc vadit…skoda ze si to clovek nemuze zkusit driv nez do toho pujde :D

              0 0
            • fousek  

              JO a tim uhlem vidlice je taky spojena neochota vidlice jit do zdvihu.

              Ja bych to taky nejrozumejs videl na sirsi lehce podhusteny plaste, sluzbu udelaj v tomhle pripade nejlepsi a navic budou suplovat i tu odpruzenou sedlovku

              0 0
              • dEvilPS3  

                to zni taky pekne, podhusteny ty co tam jsou uz jsou, ale nejsou sirsi.

                0 0
              • souky junior  

                Tak ty pláště budou asi nejjednodušší a nejefektivnější upgrade.

                0 0
                • dEvilPS3  

                  ted jeste poradit jaky, protoze je to pro me samozdrejme spanelska vesnice a aby mi prodavac neprodal nejaky podobny co tam uz jsou.

                  0 0
    • Lucky-x  

      Ahoj, využiju tohle vlákno. Přemýšlím jestli by nemělo cenu dát na jedno z mých starších kol lepší vidlici, přikládám foto. Co by tam tak šlo? Nechci nějaké přehnané investice… jen by mě zajímalo co by se tam dalo dát. dík!

      0 0
      • dEvilPS3  

        procti si to tu, mam pocit, ze mas podobnej zavit jako ma moje pritelkyne.

        0 0
        • zichis  

          četl jsem jen začátek, číst celý nemám sílu, bo se to tu dost rozvětvilo – jiný brzdy, jiný brzdový páky … atd. Tak je možný, že to co ti poradím už tu zaznělo: Vidlici nech a nazuj co nejširší pláště s hladkým vzorkem.

          0 0
    • O.v.i.  

      Mam podobny dotaz – doma mam druhy bike /ram/, ktery bych chtel dat alespon trochu do slusneho stavu a nechat si ho na jezdeni na pivko a pro ostatni cleny rodiny na podobne jezdeni :)

      jedna se o 10 let stare kolo/ram/ kde jsem nyni prehodil ze sveho stareho (rozbiteho/ kola prehazovacky, brzdy, sedlovku, sedlo a udelal tak nejak komplet servis – a klasicka otazka – odpruzene vidle…

      nasel jsem na aukru vidle, ktere by mohli jit namontit na zminovanej bike… brzdy jeste stara klasika a krk bude taky 1" zitra nebo vecer bych sem hodil foto biku, ktery ladim na jezdeni za zabavou :)

      vidle – http://aukro.cz/…ke_kolo.html

      je me jasny ze brzdy bych si prehodil na vidle z mojeho kola…

      a foto biku bych hodil vecer

      co mysliste? jedna se mi o to, abych to na to kolo vubec dal – rozmer predniho i zadniho kola je 26"

      0 0
      • O.v.i.  

        nikdo nevi? neporadi?

        0 0
        • juli  

          …a kde je to slibované foto biku?

          0 0
          • O.v.i.  

            jj sorry – sice hruza ale u nasich v garazi byl po ruce jen telefon – ostatne vidlice videt je – rozmerove vse i sedi s druhou vidlici…

            0 0
        • O.v.i.  

          to bude urco oboji jeste staty 1" zavitove slozeni, ze? jde mi o ten vnitrek-ulozeni jestli jsou tyto dve veci kompatibilni..

          0 0
          • juli  

            Potřebuješ změřit délku sloupku u svoji vidlice. Ta bazarová má cca 180mm, tak, abys třeba nepotřeboval delší, protože bys musel frézovat hlavovou trubku.

            Hlavové složení můžeš použít to co máš na kole, pokud je ready.

            Jinak z těch fotek bych tipoval, že obě vidle jsou 1", čili po této stránce by neměl nastat problém.

            0 0
            • O.v.i.  

              jasny to vecer jeste promerim jestli se k nasim dostanu.. jinak kdyz jsem meril stejne tak jako je na foto ty bazar. vidlice tak vse odpovidalo jako na foto – celkova delka, vyska brzd na vidlici i celkova delka takze snad OK – vecer budu mit od pana jeste prumer vrchu vidle takze budu vedet 100% jestli se jedna o 1" – ja promereno mam… ± 25,3 tudiz 1"…

              mam od pana i lepsi foto – mmnt :)

              0 0
          • juli  

            Pro jistotu, bych prodávajícího požádal o změření průměru sloupku vidlice. Když jsem si tu fotku zvětšil, nejsem si jistý, jestli je to 25.4, nebo 28.6mm.

            0 0
            • O.v.i.  

              presne tak… info posle ale co myslis?

              0 0
              • juli  

                Není na tom sloupku napsáno SL 1 A .8 ? To by napovídalo, že je to 1 1/8"

                0 0
                • O.v.i.  

                  no koukal jsem na to taky ale myslim, ze tam je SL 1 A 98

                  schvalne jsem si ve Photoshopu srovnal ten jeho dreveny metr s pravitkem co tu mam 1:1 a vyslo mi to na 25,… je me jasny, ze foto je z urcityho uhlu ale ten metr nema daleko od toho sloupku…

                  0 0
                  • juli  

                    V každém případě změřit je jistota.

                    0 0
                    • O.v.i.  

                      presne tak – vecer snad pan posle miry :) tak uvidim a hned promerim ten muj sloupek…

                      je mozne, ze by vidlice trochu nakopla geometrii – zvedla riditka? ikdyz to by asi nevadilo…

                      0 0
                      • O.v.i.  

                        Takze pan mi zaslal prumery sloupku te vidlice…vnejsi prumer 25,5 a vnitrni prumer 22… tim je to potvrzeno… 1"

                        0 0
    • ALEX007  

      hele tohle je příznak že nevíš co se sebou…já začal mít pocit že bych chtěl menší lehčí rám,nechal přeházet díly z jednoho kola na novej rám…

      akorát vyhozené peníze. zcela zbytečnost. a to jsem měl mnohem kvalitnější jak staré díly, tak novej rám(apache, za 5 litru nový ceny..

      nechal jsem to delat v dobrém servisu a vysledek stejne na hovno.

      je to opravdu zbytečnost, jen se s tím budeš ***** a výsledek bude horší než co máš ted, a ani nemáš jisté zda se bez vícenákladů budeš schopen dostat do puvodního stavu…

      (rozesereš to, poskládáš, a bude do celé volajaké divné jiné, horší než před rozvrtáním…

      našetři na nové kolo, nebo nech bejt.

      beze srandy…jenom si uděláš škodu.

      jestli nemáš prachy, vem si spotřebitelskou pujčku…(ne u nějakého lichváře nebo provident financial, ale u normální banky, případně zkus splátky přímo u prodejce.

      na úrokách sice přeplatíš, ale mužeš koupit normální kolo za 20k, 15k, celé, o pár litru preplatíš ale budeš mít normální produkt. lepší dát něco na tech urokách než vyhodit peníze do záchodu zbytečným upgrade které je nesmyslné od samého počátku.

      vlastní zkušenost.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Problém ale je, že tohle je zkušenost tvoje, moje a jistě i mnoha dalších, ne však jeho. A zkušenosti, jak známo, jsou nepřenosné.

        0 0
      • O.v.i.  

        No vidis a mam hotovo..

        az se tam zase dostanu nafotim a ukazu.. ze staryho kola jsem udelal snad neco.. nakonec jsem vymenil i slapky nejaky to lozisko, sedlovku a sedlo.. a jak se na tom otci jezdi na „jedno“ a me to pojede taky urcite dobre :) vzal jsem to zrovna cely tempem at se to trochu leskne.. a nahodil nejakou tu samolepku…

        jaky uvery-splatky? sem snad psal, ze se jedna o druhe kolo, na kterem jsem si „hral“ po vecerech s dilama za par stovek..

        poslednich tvych 11 radku nechapu… to mas dobrou zkusenost… :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.