• THORX

    Přemýšlím k čemu odpružená vidlice je. A začínám si myslet že je na parádu proč?

    Můj konkrétní případ mám nastavený sag na cca 20% když jedu po rovinatém terénu nebo do kopce tak vidlice krásné pracuje ale vše kazí dojem s jízdou z kopce/sjezdem a to když brzdím přední brzdou to se vydlice zanoří na 80% na asfaltu nebo lehkém terénu OK ale něco náročnějšího kde jsem pořád na brzdě a vidle je zapíchlá neustále skoro na max mi to příjde jako neefektivní využití.

    Takže se chci zeptat máte to stejně? Zase mi příjde blbé dávat vyšší tlaky aby se nenořila ale ani nežehlila.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Mam to jinak.

      0 0
    • SloM  

      Chce to zvýšit progresivitu.

      0 0
      • ghostik  

        nebo snizit?

        0 0
        • novas752  

          Zvýšit

          0 0
          • MlokCZ  

            Dvě vidlice nastavené, aby při stejné síle chodily na doraz (v reálu tak, aby po dorazu běžně nechodila), jedna lineární a druhá progresivní.

            Která půjde v první polovině až dvou třetinách do zdvihu více při stejném podnětu?

            Samozřejmě, že ta progresivní.

            Pod brzdou (a nejen pod brzou, ale i na malých a středních překážkách, tedy při využití první poloviny až dvou třetin zdvihu) se v závislosti na průběhu bude nejméně propadat zcela lineární vidlice.

            Jiná věc je, že už u té lineární může být příliš malý sag (když se nafouká, aby nechodila po dorazech) a bude i hůře žehlit (stejně jako se bude méně nořit pod brzou, tak bude na překážkách i méně chodit do zdvihu v první polovině až dvou třetinách zdvihu).

            0 0
            • Mr.Duck  

              Což je ale úplně irelevantní, protože tohle se má řešit tlumením a ne pružinou :)

              0 0
              • Concorde  

                Au. Tady bude ještě veselo..

                0 0
              • MlokCZ  

                Klidně mu můžeš poradit, jak to s TurnKey tlumením má vyřešit…

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Blbe, ja vim :) Ale kdyz pises o nastavovani vidlic tak, aby pri stejnem zatizeni byly na dorazu, dostavame se hrozne daleko od prkticke reality nastaveni vidlic.

                  Jasny ze v pripade jeho vidlice to neni moc relevantni, ale ono se tam s tim bohuzel moc delat neda, a upravou progresivity bez upravy nastaveni tlumeni zas tak moc nevyresis. Kdyz nemas nastavitenou lsc o kterou se pri brzdeni trochu opres, bude se ti norit kazda vidle.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Proč daleko od reality? Jaká je tedy praktická realita XC vidlic (a nemusí to být jen Turnkey)? Která XC vidlice má nastavitelnou LSC (tzn., aby měla i HSC okruh, aby bylo možno LSC přitáhnout a vidlice pořád fungovala)?

                    V XC vidlicích to je přesně praktická realita. Tedy vidlici mám nastavenou tak, abych využil celý zdvih a k tomu volím takovou progresivitu, aby mi vyhovovalo chování i v první polovině až dvou třetinách. Tedy ten příklad srovnání lineární a progresivní vidlice k tomu úplně přesně sedí.

                    A jaké máš zkušenosti s LSC, HSC, LSE a HSE u 100mm XC vidlic? Já tedy dohromady HSC + LSC žádné, protože jsem nikdy takovou XC vidlic nejezdil (ani Reby, ani žádná XC Foxka to nikdy neměla, pokud už byla komprese, tak jediná a ta když se přitáhla, tak to akorát hodně zhoršilo citlivost vidlice).

                    HSE jsem ale měl na XC vidlici několikrát. A stejně tak na vyšším zdvihu. A na HSE je hezky vidět, jak je to na 100mm zdvihu v podstatě k ničemu. Rozdíl oproti jediné expanzi téměř žádný až žádný (dle situace). S narůstajícím zdvihem se pak rozdíl hezky začíná projevovat a zvětšovat.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      OK mozna jsem mimo realitu, nikdy jsem nemel poradnou vidlici pod 150mm. Teda podle toho co pises, tak se poradny vidlice na 100mm nedelaji :) U vidlice s dvema okruhy tlumeni uz je pak ale ladeni progresivity na poslednim miste pro reseni noreni vidlice, proto me to prislo tak mimo, pardon.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To bych úplně neřekl, že se nedělají pořádné vidlice na 100mm.

                        U hydraulické části potřebuješ vždy nějakou délku chodu, aby se to projevilo a mělo to nějaký význam. 100mm vidlice moc reálného chodu už nemá (když odečtu sag a také, že nejsem pořád na dorazu, tak mimo extrémy jsme třeba u chodu jen 4–5cm), takže není prostor pro dobré fungování LSC + HSC. A proto se ani na dražší XC vidlice tohle moc neřeší.

                        Na kompresích to ověřené sice nemám, protože tam to není možné (není na čem mít, tedy pokud někdo nechce jezdit nějakou 160mm+ vidlici sníženou na 100mm zdvihu, ale to běžně nikdo dělat nebude), ale aspoň HSE jsem jezdil už na několika XC (100–120mm) vidlicích.

                        A současně jsem dlouhodobě jezdil i stejnou vidlic bez HSE. Konkrétně např. Rebu. A to obě dual air a se stejně poladěnou progresivitou.

                        A ještě navíc na úplně stejném rámu (tedy ideální testovací podmínky).

                        A přínos HSE na takhle malém zdvihu hodnotím jako nulový. Prostě nemá prostor se pořádně projevit. Až na 150mm už HSE jednoznačně rozeznávám. Mám doma dva zcela totožné 150mm Revelation s DPC na pružině a s jediným rozdílem; jeden má HSE a druhý ne. A ty mám dlouhodobě srovnané zase na totožném rámu (měl jsem dlouhodobě dva stejné 150mm fully, aktuálně už mám z nich jen jeden).

                        A hned je to výrazně jiné než na těch pouhých 100mm zdvihu.

                        Na 100mm prostě můžeš nechat jedinou expanzi extrémně povolenou a jak je to malý zdvih, tak to ani výrazně nekope (a proto HSE není moc potřeba). Stejně povolená jediná expanze na 150mm už se jezdit nedá.

                        A pak hlavně když se vrátím k počátku tématu, tedy noření pod brzdou. Na 100mm vidlici máš tak málo zdvihu, že noření pod brzdou je vlastně hrozně malé a vůbec není potřeba se tím zabývat. Když to pod brzdou při ostrém brždění pošleš ze 2cm sagu do 6cm, tak to jsou pořád jen 4cm chodu.

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Ale jo, vždyť já to s „pořádnou vidlicí“ myslel dost s nadsázkou :)

                          0 0
      • SloM  

        Hm, tak nerad bych uvedl zavádějící informaci. Asi jsem úplně nepochopil jak to je s progresivitou­/linearitou. Ja jsem si vždy myslel, že progresivní vidlice ma začátek „měkči“, ale odstraní problem s chozením na doraz. Pokud jsem to pochopil špatně, tak se omlouvám. Když nad tím tak uvažuji, tak vyšší progresivita asi opravdu nepomůže… Dám na rady zkušenějších.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pravidelně nemůžeš chodit na doraz u žádného průběhu. Když budeš mít lineární vidlici a dostatečně přifoukáš, tak na doraz také chodit nebudeš.

          Tady jeden graf, řešilo se to tu už v roce 2007, je tam zcela lineární pružina Pike vs lehce progresivní vzduch Talas

          http://www.bike-forum.cz/…pruzina.html#…

          Graf je reálné nastavení z praxe pro stejného jezdce. Bude potřeba u obou vidlic stejná síla na chod na doraz a současně obě budou mít i rozumný sag.

          Tedy představa „měkčí“ vidlice na počátku u progresivnějšího průběhu je správná, ale ono to bude v podstatě v celém průběhu, až na konci zdvihu se to vyrovná.

          Progresivnější průběh tak bude chodit více do zdvihu jak na překážkách, tak při brždění, graf hezky ukazuje rozdíl. A když vezmeš stejné brždění (stejný podnět), tak na tom zcela lineární Piku s ocelovou pružinou půjde do zdvihu méně.

          A ani jedna z těch vidlic neměla obě komprese, tenkrát to nebylo ani v o něco vyšším zdvihu. Teď to v poslední době se dostává do trochu nižších zdvihů než dříve, ale stále se to netýká 100mm XC vidlic.

          0 0
          • SloM  

            Takže když to hodně zobecním tak se da říct, že progresivní vidlice bude lepe filtrovat velké i malé nerovnosti, ale bude se více propadat do zdvihu, třeba při zmiňovaném brždění nebo šlapání ve stoje. Až do určité polohy kde se s lineární srovná.

            Každopádně dekuji za objasněni.

            0 0
            • LM  

              Přímé srovnání PIKE bez tokenů a s 5 tokeny. Jediný rozdíl je v těch tokenech, ostatní nastavení je stejné.

              http://www.vitalmtb.com/…/bturman,109

              0 0
              • MlokCZ  

                To je ale hodně zavádějící video, protože zřejmě nechali opravdu vše stejné včetně nafoukání.

                Tím se ale pouze dostali do stavu, kdy bez tokenů budou permanetně na dorazu. Chodí tam na doraz (nebo pár mm k dorazu) na sebemenší kravině. Takhle nastavená vidlice by při nějakém větším extrému dostala extrémní ránu do dorazu. Vidlici bez tokenů s tím nafoukáním na videu bych opravdu jezdit nechtěl.

                Pro srovnání měli vidlici bez tokenů adekvátně přifoukat a pak teprve udělat srovnání. A výsledek by byl přesně opačný, kdy by ta bez tokenů chodila do zdvihu méně.

                0 0
                • LM  

                  To je pravda.

                  U Pika jsem si mohl vybrat:

                  1. nižší tlak s pěknou citlivostí na menší nerovnosti ale šel jsem občas na doraz
                  2. vyšší tlak kdy jsem nešel na doraz ale citlivost na malé nerovnosti nic moc

                  Takže jsem tam vrazil 1 token, snížil tlak a mám pěknou citlivost bez dorazů :-)

                  0 0
                  • Dáňa69  

                    Ale přeci furt foukas tlak na 20%sag tak jak ho jako snížit?

                    0 0
                    • LM  

                      Sag nebyl pořád stejnej:

                      a. nižší tlak s pěknou citlivostí bez tokenu bylo přes 25% sag

                      b. vyšší tlak bez tokenu bylo kolem 20% sag

                      c. s 1 tokenem teď mám zase kolem 25% sag

                      Aneb měním tlak tak dlouho dokud nejsem spokojen s průběhem. Sag je jenom doporučená hodnota kde začít zkoušet :-)

                      0 0
            • MlokCZ  
              1. Při nastavení stejné síly pro doraz to tak přesně bude. A to je jediné nastavení pro oba průběhy vidlice (která nemá obě komprese), aby využíval celý svůj zdvih.
              2. Pokud se na to půjde opačně, kdy se vidlice nastaví tak, aby oba průběhy měly stejné nebo velmi podobné chování v první polovině zdvihu, tak to dopadne:
              • když to bude nastavené dle lineární vidlice, aby využívala akorát celý zdivh, tak na progresivní prostě zůstane několik centimetrů nikdy nevyužitého zdvihu (což je k ničemu, proto by ta progresivní měla oproti lineární použít nižší tlak a tím se dostáváme zpět k bodu 1)
              • když to bude nastavené dle té progresivní, tak ta lineární bude permanentně na dorazu a to tak, že to budou pěkné šlupky do dorazu (což je také k ničemu, tady by se zase měla ta lineární přifoukat a tím se opět dostáváme zpět k bodu 1).

              U vyšších zdvihů u vidlic, kde jsou obě nastavitelné komprese to už tak jednoduché nebude, ale to jsme už v jiném segmentu vidlic.

              0 0
              • tonik666  

                Ja to chapu tak, ze bud nastavis vidli tak, aby mela spravny sag, nebo aby vyuzivala cely zdvih.

                Pouze pokud bude mit vidle pro tebe idealni prubeh, tak ti vyjde stejny tlak jak pri prvnim, tak pri druhem nastaveni

                0 0
                • MlokCZ  

                  Co si představíš pod pojmem správným sagem? Použitelný sag (aby plnil svůj účel) může být v poměrně velkém rozsahu, tedy nic jako přesná hodnota správného sagu neexistuje.

                  A pak sag není ani přímo závislý na průběhu vidlice. Samozřejmě trochu průběh sag ovlivní, ale jsou tu další významné vlivy jako způsob řešení negativky (jestli je vzduchová nebo ocelová, u vzduchové jakým způsobem je řešená a jaký má poměr pístků vůči pozitivce) a dále jestli je to vzduchovka nebo pružinovka.

                  A pár příkladů z praxe z vidlic co jsem jezdil pro srovnání chování sagu, nejprve dva extrémy:

                  1. více Talasů různých ročníků: tam se to lišilo ročník od ročníku jak byl provedený, ale obecně sag byl díky konstrukci negativky vždy velmi malý (třeba i jen 10% a v prudkém výjezdu jsi mohl o sag přijít úplně) a to ať už byl průběh progresivní nebo lineárnější (měl jsem různě upravené průběhy u Talasu); to samozřejmě není úplně dobrá konstrukce, ale je to příklad z praxe
                  2. opačný extrém je pružina u DPC, která není po celém zdvihu lineární (díky konstrukci snižování zdvihu a dvou pozitivních pružin je průběhem přímka od počátku do 10cm zdvihu a pak se lehce lomí a pokračuje dále zase přímkou, ale už se strmějším sklonem jak už od 10cm do max zdvihu tedy 15cm pracuje už jen jedna z pružin a to ta tvrdší)

                  Takže se to chová trochu jako vzduch, ta poslední 1/3 zdvihu (z 10cm na 15cm) odpovídá lehce progresivnímu průběhu (opravdu jen lehká progrese).

                  A současně to má počátek chování pružiny, tedy obecně spíš větší sag.

                  Se žlutou dvoupružinou už dokážu vidlici poslat na doraz, ale jen sem tam a z tohoto pohledu už bych žlutou pružinu mohl vozit. Akorát už mi s ní sag vychází příliš velký. Tedy přesto, že průběh odpovídá jen lehce progresivnímu průběhu, tak i přesto vozím raději červenou pružinu pro vhodnější chování kolem sagu a první poloviny zdvihu. S červenou jsem to na doraz neposlal nikdy, ale zase žádný přehnaně nevyužitý zdvih tam také nemám (jen posledních pár mm).

                  Tohle je hezká ukázka toho, že i přes průběh poměrně blízký lineárnímu může vyjít sag naopak příliš velký.

                  1. Dual air. Kolem sagu a v první třetině zdvihu si to lze ladit dle libosti různými tlaky negativky oproti pozitivce. Tedy sag můžeš hodně ovlivnit a přesto průběh vidlice zůstává pořád stejný. U posledních dual airů byla progresivita už velmi nízká a k té nízké progresivitě si tak lze udělat sag jak menší, tak větší.

                  A naopak u starších dual airů byla progresivita opravdu velká. Tam už to bylo s laděním sagu horší, protože pro kombinaci dobré využití zdvihu a ne příliš velký sag bylo třeba mít negativky na menším tlaku než pozitivku a to pak šla do háje citlivost.

                  Tedy tady sag na průběh nezáleží téměř vůbec.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Mluvím o dvou možnostech způsobu nastavení vidlice:

                    1. dle požadovaného (doporučeného) sagu
                    2. tak aby chodila v plném zdvihu.

                    Ty používáš a popisuješ druhý způsob.

                    Já říkám, že pokud uživatel vidlici nastaví napřed prvním způsobem (např. 20% sagu), a pak druhým (tak aby chodila v plném zdvihu), tak mu pravděpodobně vyjdou různé tlaky.

                    Stejné tlaky mu vyjdou pouze pokud bude mít vidlici, která bude mít ideální průběh, tedy míra její progresivity bude odpovídat potřebám uživatele.

                    Jinak tvoje povídání jsou pro lidi, které to dopodrobna zajímá, ale z hlediska uživatele, který řeší konkrétní situaci (e.g. vidlice má ok sag, ale propadá se do zdvihu) a zajímá ho konkrétní řešení (tak ji víc nafoukej, ale asi nebudeš využívat celý zdvih, což ti tolik nemusí vadit) zcela nepoužitlená.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Snažím se vysvětlit, že nastavit vidlici dle sagu (ať už se určí hodnota jakákoliv) je metoda zcela špatná. Dle konkrétní vidlice to může vyjít náhodou i někdy celkem ok, ale také naprosto špatně.

                      Jediné k čemu je metoda nastavení dle sagu dobrá je pro první nástřel, když ještě netušíš jak se vidlice vůbec chová a nemáš se čeho jiného chytit.

                      Ale to je tak všechno, následně je potřeba vždy vidlici doladit, aby slušně chodila. A pod to patří nejen využití celého zdvihu, ale aby rozumně chodila i v první části zdvihu, chování v prudkých výjezdech, v prudkých sjezdech, pod brzou, atd.

                      A sag se už jen hlídá, aby nešel do přílišného extrému, kdy už by to nedělalo dobře.

                      Celé to povídání je o tom to pochopit co a jak funguje a pak na základě toho se pak správně zařídit. Tedy naopak je to asi jediná cesta, jak se dopracovat správných výsledků.

                      Zakladateli vlákna se přesně poradit ani nedá, protože jsou k tomu zcela nedostatečné údaje. To bychom nejprve museli vědět, jak přesně se mu vidlice chová v terénu a k tomu nevíme v podstatě vůbec nic.

                      Když pochopí co a jak funguje, tak nejen, že dokáže chování vidlice lépe popsat, aby se mu dalo už konkrétně poradit, ale dokáže si řešení najít i sám.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Problém je že dle mého není u vidlic typu reba,… možné bez nějakého složitějšího tuningu tenhle problém s propadáním vyřešit. Pokud nafouká vetší tlak přijde o citlivost a stejně bude lítat poměrně dost skrze zdvih až k dorazu. Pokud vyvložkuje bude vidle citlivější, ale víc se topit ve zdvihu, ale aspoň nebude tolik mlátit dorazy. Nevím jestli je z toho vůbec cesta ven(krom předělání na pružinu)

                        0 0
          • Mr.Duck  

            Tak nevim, jestli jsem mimo i tady, ale ja po svych vidlicich (160 a 200mm) chci, aby vyuzily cely zdvih (⇒ sly na doraz) idealne jednou kazdou jizdu pri agresivni jizde na hrubsim trailu. Nerikam to abych se hadal, jak pisu, nemam zkusenosti se 100mm koly, ale u kol co mam ten zdvih mam, abych ho vyuzil, jestli je to u malych jinak, proc?

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady se určitě shodnem, že by se zdvih na vidlici měl využívat, jinak tam nemusí vůbec být. A můžu volit rovnou vidlici s nižším zdvihem, která bude buď lehčí nebo při stejné hmotnosti tužší.

              Omezování chození na doraz jsem psal z jediného důvodu a to, aby nedošlo časem ke zničení vidlice.

              Tady hodně záleží, jak je u dané vidlice řešený doraz. Některé levné vidlice ho nemají řešený nijak a pak nakonec jdeš kov na kov a riziko zničení vidlice je poměrně velké a dorazům je třeba se vyhýbat více.

              A pak také co přesně u koho znamená jít na doraz. Je rozdíl akorát využít celý zdvih kdy ani nezaregistruješ doraz (jen podle kroužku na vidlici) a oproti tomu poslat na doraz pořádnou ránu, kterou cítíš v rukou.

              U XC vidlic pak bude rozdíl v tom, že hrubší trail sice také občas jedeš, ale vůbec nemusí být na každé vyjížďce (samozřejmě je to individuální dle toho co kdo a jak jezdí). Zvlášť když vlastníš více kol a k HTčku třeba já mám ještě dva fully (takže když plánuju vyjížďku s více náročnějším terénem, tak nepojedu na HTčku).

              To je ten zásadní rozdíl od vyšších zdvihů, kde ten náročnější terén je o hodně častější (u někoho třeba i třeba pokaždé). Kdyby nebyl, tak není potřeba jezdit fulla a vyšší zdvihy.

              Takže pak se klidně stane, že na HTčku na jedné vyjížďce využiju třeba jen 70–80% zdvihu, protože tam prostě žádný pořádný terén nebyl. Ale když tam je, tak klidně na doraz jít může.

              0 0
    • Concorde  

      Od toho je LSC

      0 0
      • MlokCZ  

        Jednak žádné komprese na jeho vidlici nemá a nastavit nemůže (ale to napsal až později, jakou má vidlici).

        Hlavně to ale komprese stejně nevyřeší.

        Aby komprese opravdu výrazně omezila noření vidlice pod brzdou, tak musí splnit následující:

        • LCS musí být hodně přitažená
        • HSC musí být nastavena na opravdu velkou sílu pro otevření HSC okruhu (jinak i ostré brždění otevře HSC okruh)

        A když to bude oboje splněné, tak to zcela zabije chod vidlice a bude naprosto tupá.

        Pokud komprese nebudou až tolik omezevat, tak to noření pod brzou omezí jen velmi málo.

        0 0
    • THORX  

      Takže nastavit pomalý odskok?

      0 0
      • Atilla  

        Co máš za vidlici?

        0 0
      • MlokCZ  

        Ne, odskok tomu ani trochu nepomůže. Mluvil o kompresi a ani ta by to nevyřešila, ale komprese stejně nastavovat nemůžeš, protože máš jen to nejjednodušší tlumení, které umí nastavit jen jediný odskok.

        0 0
    • THORX  

      ROCK SHOX XC 32 TK (27.5), 100mm, Solo Air / TurnKey Lockout

      0 0
    • Alibaba  

      Nemám to stejně. Máš ji špatně nastavenou.

      0 0
      • THORX  

        Takže jak ji nastavit já myslel že se řeší jen sag odskok mám rychlý.

        0 0
        • Atilla  

          Trochu přifoukni a vidíš. Nic víc tam stejně asi nevymyslíš, pokud nejsou pod ventilkem našroubované tokeny abys vidli udělal lineární(zásah je to snadný), tak ti stejně nic nepomůže. Obecně je tohle neduh skoro všech vidlic co mají 32mm nohy Recon, RVL, reba …

          0 0
    • Vilém  

      Zalezi jak mas nastavenej utlum.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ovlivňuje i kompresi u XC 32 TK? Teď si nejsem jistý, jestli tam nějaká taková dementní závislost náhodou není (tedy jestli nepřiškrtí všechen průtok oleje štelováním odskoku).

        I kdyby ano, tak tím stejně problém nevyřeší. Pokud by takhle i nepřímo ovlivnil kompresi a omezilo to chození do zdvihu pod brzdou, tak to omezí i jakékoliv jiné chození do zdvihu (tedy i na překážkách). A zabije tím žehlení vidlice ještě více než kdyby jen přifoukal (žádná HSC).

        0 0
        • Vilém  

          Myslel jsem to tak, jestli se mu to nahodou nezatlouka do zdvihu vlivem moc pritazenyho vratnyho utlumu.

          0 0
          • MlokCZ  

            To by samozřejmě mohl být problém, ale když píše, že mu to dělá i na asfaltu, tak to nebude jeho případ.

            0 0
    • MlokCZ  
      1. Noření vidlice pod brzdou ničemu nevadí. Opravdu ostře brzdit (tedy když jde vidlice do zdvihu už opravdu více) můžeš pouze, když nejedeš přes překážky. Tedy ve chvíli kdy potřebuješ, aby vidlice pořádně fungovala, tak nemůžeš v žádném případě ostře brzdit (jinak poletíš) nebo často v takové situaci nemůžeš brzdit vůbec (minimálně ne přední brzdou).

      Tedy když vidlice má fungovat, tak funguje.

      Hlavně se tedy nauč kdy máš brzdit a kdy ne.

      1. Máš úplně základní a nejjednodušší vidlici, tedy nemá žádné komprese. Všechny příspěvky ohledně kompresí (LSC, HSC) tedy můžeš v klidu ignorovat, protože se stejně netýkají tvojí vidlice.
      2. Noření pod brzdou je síla působící na vidlici jako každá jiná a tedy platí závislost s ostatními podněty. Tedy pokud se pod brzdou nebude nořit téměř vůbec, tak ani na překážkách nebude chodit do zdvihu.

      Tedy buď bude více žehlit a i chodit pod brzdou více do zdvihu nebo žehlit nebude.

      1. 80% je opravdu přehnané i na dobře žehlící vidlici. Pokud to je tedy opravdu 80% a ne jen odhad, měřil jsi to?

      Pokud půjde vidlice pod brzdou do 80% do zdvihu, tak musí chodit pořád po dorazech. V terénu dáš občas o dost větší podnět než při brždění.

      Při velmi ostrém brždění (kde tomu musím hodně pomoct těžištěm, abych neletěl z kola) na asfaltu pošlu dobře chodí vidlici někam na 50–60% zdvihu.

      Tedy potřebuješ vidlici v každém případě aspoň trochu přifoukat.

      1. Na tvojí vidlici můžeš ladit pouze nafoukání a odskok. Odskok s tím nijak nesouvisí, takže jen nafoukání. A případně interní upravit vidlici a zvýšit/snížit progresivitu (tady ale nevím jak to jde u XC 32 TK, jestli podporuje také jednoduchou změnu pomocí tekenů).
      2. Pokud bys při přifoukání měl už příliš malý sag, tak bys potřeboval trochu zvětšit progresivitu. Ta nijak nevyřeší chození vidlice do zdvihu po brzdou, ale umožní trošku sag navýšit a přitom nechodit po dorazech.

      V prvních dvou třetinách zdvihu, ale budeš chodit do zdvihu naopak ochotněji než s lineární, tedy nijak neomezíš chození do zdvihu pod brzdou.

      0 0
      • THORX  

        Měřené to přesně namám protože tam není ta gumička ale poznám to podle prachu na nohách že vrchní 2 cm je zaprášena zbytek je hladký od ponoru.

        0 0
        • Carloss  

          jakože dole pod kopcem vidíš že jsi poslední 2 cm zdvihu vůbec nevyužil?

          0 0
        • MlokCZ  

          Podle toho poznáš maximální využití zdvihu, ale ne, že jsi toho dosáhnul bržděním…

          Tohle tedy naopak ukazuje, že ani nevyužíváš celý zdvih a přifouknout tedy vůbec nepotřebuješ. A třeba samotné brždění vůbec tolik do zdivhu nechodí (určitě může chodit dost, ale maximum využití zdvihu nikdy není od brždění).

          0 0
    • Carloss  

      mlok to napsal celkem neprůstřelně- jako vždy :) taky si myslím, že (bez štelovátek komprese a expanze) při prudkém brždění je zanoření vidle i okolo 70% zdvihu úplně normální. Jen dodám, že zdvih, kterej máš v „sagu“ je pro ježdění minimálně stejně tak důležitej jako zdvih „viditelný“

      0 0
      • Atilla  

        Zase záleží na vidlici, kole, terénu, stylu jízdy.

        0 0
        • Carloss  

          XC kolo, XC vidle 100mm.. byla to reakce na zakladatele.

          0 0
          • Atilla  

            A i tak to někdo může vozit bez sagu ke spokojenosti. Záleží na stylu jízdy, třeba na Fullu jsem vozil sag na totemu 28–33% na HT na něm vozím max 5–10% a vyhovuje mi to.

            0 0
    • THORX  

      Ten ponor při bržnění sám vidím někdy to sledují.

      0 0
      • pepek  

        Při tom sledování se tak nenakláněj dopředu, zvětšuje se tím ponor vidlice.

        0 0
      • allrose  

        kolik vážíš,kolik foukáš?

        skoro to vypadá že bys potřeboval lineárnější chod(ubrat token) a přifouknout

        0 0
        • THORX  

          Živá váha 91,5kg kolik foukám nevím jen ubírám od oka rukou pumpu na vidlí zatím nemám. Když brzdím na asfaltu tak v sedle.

          0 0
          • racek_chechtavy  

            jak chces ubírat od oka, když nemás pumpu? ve vidlici je tak malo vzduchu ze kdyz uberes „od oka“ tak más hned pekne podhusteny

            0 0
            • Carloss  

              zas bych to nedramatizoval- foukam vidlu i tlumic stojanovou pumpou uz nekolik let, kdyz si predtim umyjes ruce, tak to kde ladit uplne v pohode :)

              0 0
              • goofy  

                Máš asi dobrou pumu, když ti je schopna nafoukat 220 psů.

                0 0
                • Carloss  

                  No, uz je to mimo stupnici manometru, ale fouka :) mam dve stojanovky a nafunim to v klidu obema..

                  0 0
                  • goofy  

                    Tak to jo. Když si představím, že bych měl pumpou foukat tlumič, tak mi je mdlo. :-)

                    0 0
                    • Carloss  

                      On to nejakej brutalni tlak nebude- je to agang cult a ten posila na tlumic maly sily- foukal jsem to jen dvakrat, tak nevim jakej tlaK, ale slo to v pohode. A na sjezdaku mam pruzinu- ta se fouka nejlip :)

                      0 0
                      • goofy  

                        Tak já mám zase bez starostí předek. :-) Pumpičku jsem potřeboval hlavně kvůli IFP pístku. Tam malá tlak nesmí být a ten rozsah se v té expanzce mění hodně rychle.

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Tak nemusí mít nic na tak vysoký tlak. Používám Manitou SPV pump s rozsahem do 175psi (díky tomu má jemnější stupnici a proto ji používám) a už více let nemám doma ani jeden tlumič nebo vidlici, které by nestačil rozsah.

                  Maximálně foukám jeden tlumič na 160psi, ale je pravda, že i to je dost pro některé dílenské pumpy (zvlášť ty velkoobjemové typu Topeak JOE BLOW Mountain to už opravdu nedají).

                  0 0
                  • goofy  

                    Njn.. My tlusté prasata potřebujeme velké tlaky… :-)

                    0 0
                    • Marskatin  

                      Záleží na vidlici, já jsem měl ve foxce f32RL model cca 2008 běžný tlak kolem 90 Psi při 98kg váhy.

                      Tlumič chce asi více, ale když jsem schopen natlačit 150 psů do silničních plášťů… Ne každyý potřebuje funět 220…

                      0 0
              • MlokCZ  

                Neříkám, že to nejde, ale ladit optimální tlak musí být opravdu porod. Když po x pokusech nastavíš, aby to bylo akorát, tak nevíš jaký tam máš tlak a příště (třeba po servisu) můžeš celé ladění opakovat místo abys jen nafoukal.

                0 0
                • Carloss  

                  Tak je to ********, ale nikdy me to nesralo tak, abych si objednal pumpu.. ale tim bych to asi uzavrel- nedoporucuji to ostatnim, ale ja to tak proste delam. Nafunim a pak ubiram po kousickach az to je cajk.

                  0 0
          • Alibaba  

            Aha… :-( Pak se nedivím, že přemýšlíš, k čemu je. V první řadě k tomu, abys ji po zařazení do výbavy svého kola používal tak, jak se používat má. Tzn. zjisti si na kolik se vidlice doporučuje foukat pro tvou hmotnost a pak ji tak taky napumpuj a používej. Teprve po té můžeš laborovat a nakonec přemýšlet k čemu je.

            0 0
            • allrose  

              raději kolik vážím,tolik foukám± ,kdybych foukal na tabulku,tak se ani nehne :-)

              no jestli je vůbec zajetá?nová- tupá a pak zajede do zdvihu

              0 0
              • Alibaba  

                Vždyť ano. 1. tabulka, 2. laborování = přizpůsobit svým potřebám, 3. filozofování nad smyslem života… ;-)

                0 0
          • MlokCZ  

            Neřeš jak se chová na asfaltu, ale otestuj pořádně v terénu. Máš ji vůbec otestovanou aspoň trochu v terénu?

            Aby těch 80% je opravdu nakonec nebylo jen od brždění na asfaltu a tedy vidlice hodně podfoukaná a až vjedeš do terénu, tak bude na dorazu na první větší překážce/díře…

            0 0
            • THORX  

              Otestovanou v terénu ji mám ale v terénu moc po vidli čumět nemůžu jak pracuje kamerku ještě taky nemám tak jedině mobil že bych oblepil na rám a natáčel vidli v akci:D

              0 0
    •  

      a to nemáš tuningového houpacího koně, co bys říkal potom:-)

      0 0
    • MichalHK  

      Využiji toto téma – mám Rebu solo air 100mm a po sezóním servise mám při stejném tlaku menší sag, dříve při 80psech cca 25%, nyní tak 18%, max 20%. Vidle je stará půl roku, servisovaná byla hned po koupi. Před servisem jsem projevil, aby tam dal řidší olej (nevím, co tam nakonec je). Co z toho odvodit?

      0 0
    • Carloss  

      nezhubl jsi? :) k věci- třeba jsi nad pístek dal více oleje- zmenšil vzduchovou komoru

      0 0
    • MichalHK  

      Právě, že přes zimu jsem zloutsl tak o 4–5kg :-)

      0 0
    • THORX  

      V sobotu plánujeme výjezd tak to budu sledovat a uvidíme.

      0 0
      • MlokCZ  

        Cíleně otestuj:

        • pokud nemáš na noze gumový kroužek, tak si tam dej aspoň bzzz pásku (kterou moc neutahuj)
        • kolik využíváš zdvihu v náročněším terénu (tedy pro maximum terénu co jezdíš)
        • jak vidlice žehlí na různých velikostech překážek
        • vezmi si na vyjížďku pumpu a po sobě vyzkoušej různé tlaky
        • sag řeš jen v rámci toho, abys tam aspoň nějaký měl (aby plnil svojí funkci) a nebyl extrémně přehnaný (tedy abys ve stoje v prudším sjezdu nebyl přehnaně ve zdvihu a vůbec zbyl nějaký pro fungování vidlice)
        • pro kontrolu můžeš použít i dynamický test na místě, tedy přenést hmotnost více na přední kolo a dynamicky propružit co to půjde: dost často tenhle test může už odpovídat maximálnímu využití zdvihu v terénu (rychlost a překážka využití zdvihu při reálné jízdě navýší, ale zase cíleně pracuješ s těžištěm a nemáš maximum hmotnosti na předním kole, takže to zase využití zdvihu v reálu sníží), každý tohle má samozřejmě trochu posunuté dle stylu jízdy a jak moc kdo skáče nebo neskáč, ale sám si to můžeš vypozorovat jak to u sebe máš

        Já to vím pro sebe zcela přesně kolik chodím v reálu max do zdvihu ve srovnání s tímto testem na místě (v reálu to v extrémech dokážu poslat do zdvihu o malinko více, ale jen o málo a vím o kolik), takže mi pak jen tento test na místě už dokáže říct, jestli nemám nafoukáno málo, abych nechodil moc po dorazech nebo naopak, že pro takové nafoukání mi pak bude zůstávat hodně nevyužitého zdvihu i při reálné jízdě

        Z toho už sám vypozoruješ jaký je optimáln tlak pro daný stav vidlice a pro tvoje ježdění. A dále se pak z toho bude dát zjistit, jestli je průběh vidlice vhodný a jestli by nestálo za úvahu s ním něco udělat (snížit/zvýšit progresivitu).

        0 0
        • stanik48  

          Ahoj,dovolim si oživit toto téma,protoze mám stejně kolo a stejnou vidlici jak zakladatel vlákna, tedy RS XC32 100mm. Vidle se mi taky zdála necitliva. Podle tvého navodu jsem se to pokusil nastavit. Vážím 73 kg a nafoukl jsem vidlí na cca 88–90psi (původně nafoukanou něco přes 95psi). Dnes jsem trochu pojezdil v celkem náročném terénu a maximální vyuzitelny zdvih jsem změřil 85mm. Sag je ale vyšší, nějakých 30mm. Vadí to něčemu? Trošku jsem se bojím aby vidlde nechodila na doraz. Na druhou stranu musím říct že pocitově je vidle pohodlnejsi. Je to podle vás v pohodě, i ten sag, nebo to mám víc prifouknout. Dik

          0 0
          • allrose  

            záleží co jezdíš a kolik potřebuješ rezervu,klidně bych ještě ufoukl pokud se pod brzdou příliš nenoří

            0 0
          • novas752  

            Nemáš tam nějakej token (kus plastu co zmenší objem vzuchové komory a tim způsobí progresivnější projev)? Tohle trošku vypadá, jako progresivní příliš, takže by to mohlo vyřešit jeho odstranění (jestli tam teda je).

            0 0
            • stanik48  

              To Netuším.vidle je v tom stavu jak byla od novoty. Při jarním servisu jen zkontrolovali tlak a prý je to ok. Trošku se bojím abych tu vidlí nerozdrbal,kdyz do ní polezu…

              0 0
              • Jenda  

                pokud je to i nadále jen přejmenovaná Tora, tak tam žádnej token fakt nebude. Ta vidle je prostě relativně progresivní a nic moc s tím dělat nejde. Pokud chodíš na 85 mm zdvihu máš rezervu ještě dostatečnou, resp. až zbytečnou, 0,5 cm na největší prasárny stačí a i když vidle párkrát do roka půjde na doraz tak jí to zas tak moc neublíží. Co by pomohlo je zvednout zdvih a jezdit s vyšším sagem. Opět – pokud je to jako byla Tora tak je to práce na 20 min s běžně dostupným nářadím – patřičně zkrátíš spacer kterej ten zdvih omezuje – viz str. 18.

                Jediný kde se ti to projeví negativněji je jízda do hodně prudkýho kopce.

                0 0
    • THORX  

      Plánujem asi tohle Nová Polana,Kanemi­tý,Slavíč,Ropič­ka,Kotař,Praši­vá a zpět přes Morávku na Slavíč.

      Jak jsem už psal pumpu na vidlí zatím nemám, ten test propružení na místě zkusím ;-)

      Jinak manželka má Recon Silver a taky jsem ji upouštěl měla to moc tuhé. A když zabrzdí přední tak ji to jde do 50% zdvihu to je ok ne?

      0 0
      • MlokCZ  

        Při ostrém brždění půjde každá XC vidlice do zdvihu, 50% je určitě ok. Jak jsem psal, já to mívám až někam k 60% zdvihu u vidlic bez obou kompresí.

        A jak už jsem psal, tak pokud jedeš v pořádném terénu, tak stejně nemůžeš na překážku brzdit přední brzdou (tedy pokud nechceš letět z kola). Takže ve chvíli kdy nejvíce vzdvih potřebuješ, tak nebrzdíš.

        Tedy na to chození do zdvihu pod brzdou se vůbec tolik nezaměřuj, u toho se zaměř na naučení se brzdit ve správnou chvíli.

        0 0
    • THORX  

      Tak jsem zkoušel dynamický test na místě a vidle se zanoří na 80%.

      0 0
    • THORX  

      Čti a dozvíš se!

      0 0
    • THORX  

      Takže jak jsem na tom? podhustěna nebo přehuštěna nebo normál.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Sorry, nemuzu slouzit, mam upatlanou vesteckou gulu…

        0 0
      • Carloss  

        správně nafoukaná vidle se pozná tak, že při nejtvrdším co jezdíš ji jen těsně nedostaneš na doraz.

        0 0
        • Pedro404  

          Nebo dostaneš na doraz, ale jenom zlehka, žádný tvrdý nárazy, cvakání, zvonění atd.

          0 0
        • goofy  

          A proč by tam ty dorazy byly, když jí tam nedostaneš? Zůstane ti tam zbytečně nevyužitý zdvih. :-)

          0 0
          • Zdyn  

            Obecně je dorazem myšlena krajní mechanická poloha. Na tuto by se měla vidlice dostávat jen zcela vyjímečně. Jsou to třeba kousky gumy na spodku vnitřních nohou. Vysoké cca 4mm. Jsou tam, aby vidla nešla kov na kov.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Já myslím, že se na ně dostávám vcelku pravidelně. Něžně, ale pravidelně!

              0 0
              • Carloss  

                já to na ně dostávám tvrdě, ale taky netvrdím že je to správně :)

                0 0
                • wladeq  

                  A je ti jasné, že to bere sílu když tě to imrvére mlátí přes pracky? A že to m.rdá jízdu když kolo už nemá kam uhnout? Což veme síly moc… Asi jo ne?

                  0 0
                  • Carloss  

                    Nemlati me to imrvere pres pracky, mlati me to jen pri doskoku do bordelu/ vymolu, mam tam mekkou pruzinu, bo mam rad kdyz to zobe a mam vidlici bez expanzi a kompresi, tak to proste semtam jde na doraz i tvrde.

                    0 0
              • goofy  

                Tak tak! Proč by tam jinak ty dorazy byly ne? :-)

                0 0
        • MlokCZ  

          To ale platí pouze za dvou podmínek:

          • aspoň trochu jezdíš terén, tedy má vidlice jít kde k dorazu
          • máš vhodný průběh na styl ježdění daného jezdce

          Z toho co tu vše napsal to u něj fungovat určitě nebude. Přijde mi (odhadem z toho všeho co napsal], že přefoukanou vidlici nemá, ale spíš lehce málo nafoukanou. A přesto z toho co psal, tak k dorazu nechodí vůbec.

          Kdyby ještě tlak ubral, aby k dorazu chodil, tak by měl strašně velký sag a při brždění si nebude stěžovat na 80%, ale na chod na doraz…

          0 0
          • goofy  

            Přesně tak.

            0 0
          • THORX  

            Přesně jak jsi napsal… jinak pozoruji že vidlice skoro vůbec nepracuje čím to? Někde jsem se dočetl že RS vidle bývají od koupi suché tedy bez oleje může to být příčina? Vidle ještě nebyla servírována ale po sezoně bude.

            0 0
            • Carloss  

              vyměnit olej ve vnitřních nohách vidle je akce na 10 minut a stihneš u toho i cigáro.. proč to ***** nerozděláš? ježděním nasucho to akorád domrvíš úplně..

              0 0
              • THORX  

                A bude po problému? Já osobně bych se do toho nepouštěl ale jestli je to taková rychlovka jak říkáš tak by to ani nemuselo tolit stát jak kdybych to dál někomu co?

                0 0
                • Carloss  

                  najdi si na netu servisní manuál. u 90% vidlic je to o povolení dvou imbusů a klepnutí paličkou. Olej počítaj tak 300kč a máš ho navždy..

                  0 0
    • Carloss  

      .

      0 0
    • THORX  

      Nemůžu najít cz manuál na XC32 jen EN.

      0 0
    • THORX  

      A jakém tlaku doporučujete začit při 95kg vč. výbavy? 120PSI?

      0 0
      • novas752  

        Zkus a uvidíš. Kromě hmotnosti to závisí i na konkrétní vidlici a trochu na hlavovym úhlu a dýlce představce.

        0 0
    • THORX  

      Komplet servis vidlice 1100kč je to dobrá cena?

      0 0
    • THORX  

      Takže sag cca 3,5cm a vidle má rezervy cca 2,5cm :D to je nějaký shit ne?

      0 0
      • pepek  

        Zkus ten Muřínkový, tam se ti rezerva zmenší. Ale jinak bych to neřešil, hlavně že máš ty gatě od foxu

        0 0
    • THORX  

      Takže měl jsem tam 80PSI na 88kg živé váhy teď tam mám 110PSI a je to tvrdé asi tento týden koupím pumpu a poladím to do detailu.

      0 0
      • THORX  

        Tak dneska 36km a těch 110PSI je ok bých řekl :) ještě přidám tabulku přímo z vidle tak kolik myslíte na 88kg.

        0 0
    • PENE  

      Jeden malej dotaz. Změní se chod vidlice když dám místo 5wt oleje 10 wt? Bude lépe tlumit a nebo hůře chodit? Je to vidle RS recon silver s turnkey tlumením.

      0 0
      • Spider_29  

        Pokud jsou všechny ostatní parametry oleje shodné a nejezdíš v teplotách pod –30 °C, pak nepoznáš rozdíl.

        0 0
      • scret  

        predpokladam, ze mluvis o tlumicim oleji…

        U nekterych vidli to znat byt muze…

        Jestli to poznat ale konkretne ty, to ti nereknu:))

        Teoreticky by se to mohlo projevovat pretlumenosti…

        0 0
        • Concorde  

          Myslím, že u TK tlumení to bude uplně jedno. Tam je kolikrát i nejvíc utažený odskok pořád moc rychlý…

          0 0
          • scret  

            tohle scheize tlumeni neznam, takze jsem to psal vseobecne… Pokud je to rychly, tak hustsi olej muze jedine pomoct:)

            0 0
            • Spider_29  

              To nižší číslo viskozity (5 W 40) uvádí tekutost za mrazu. V běžný teplotě nemá na viskozitu oleje žádný vliv, jestli je to 5W nebo 10W.

              0 0
              • scret  

                aaale prd kolego:) Jinak u tlumiciho oleje se vetsinou uvadi jen to prvni cislo a poznat u nekterych vidli je to sakra dost!

                0 0
              • novas752  

                Ve flaštičkách tu mám 5 a 15 a poznat je to sakra hodně už od oka.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Poznat by to jit mohlo…je tam jeden duty sroub, pres ktery jde olej pri kompresi (ten se zavira pri zamknuti)…kdyz je vidle otevrena, je „spuntik“ zvednuty mozna 0.7mm nad hrdlo prutokoveho kanalu…to neni moc mista. Pri expanzi olej tece jak tim sroubem, tak i nadzvedava planzenu (zpetneho ventilu) aby mohl rychleji pryc.

              0 0
        • PENE  

          Ano, mluvím o tlumícím oleji. Tak to někdy vyzkouším, až budu dělat rozborku a uvidím jestli to poznám.

          0 0
      • goofy  

        Záleží jak u které vidlice. Já dát dvakrát hustší olej, tak z ní mám prakticky pevnou. Někde to může i pomoci.

        Pokud doma ten olej už máš, tak vyzkoušej a uvidíš. Pokud bude chodit blbě (bude moc přetlumená), tak koupíš řidší.

        0 0
        • PENE  

          Mám doma 10wt i 5wt. Takže s vyzkoušením by nebyl problém. Ten 10wt jsem kupoval do tlumiče, ale musel jsem vzít litr a použil tak půl deci, takže teď přemýšlím co s ním.

          0 0
          • allrose  

            tak ho nalej do vnějších místo 15w

            0 0
            • PENE  

              Asi jo, vyzkouším co to udělá v tlumení a když mi to nebude vyhovovat, tak ho nechám na mazání do vnějších.

              0 0
    • THORX  

      Psal jsem Milanovi TT dotaz na Aurona 2018.

      Chci aby byla citlivá, abych využil celý zdvih 140mm v mém případě a nepropadala se pod brzdou.

      živá váha 105kg. Bude tato vidlice splňovat mé požadavky?

      Odpověď

      musím Vám říct, že vaše požadavky nesplní žádná vidlice. Aby využívala

      plný zdih musí být pružina ( v tomto případě vzduchová)řekněme

      zjednodušeně, dostatečně měkká . Aby se vidlice nepropadala pod brzdou,

      musí být zase velmi tvrdá. Tyto požadavky se nadají skloubit. Buď budete

      mít vidlici, která využívá zdvih a smíříte se s propadáním při extrémním

      brždění přední brzdou a nebo upřednostníte to aby se vidlice nepropadala

      při intenzivním brždění a potom ale zase nebudete plně využívat zdvih

      vidlice.

      Takto jsou na tom všechny vidlice na trhu zcela bez výjimek. Jestli jsou

      vaše priority takové, jak píšete nemohu je splnit. Vždy se ale jedná o

      míru a jisté hodnoty, které jsou v daných možných mezích. Nemám přesnou

      představu jak posuzujete ale platí vždy to, co jsem uvedl. Pro upřesnění

      hodnot, vidlice, která plně využívá zdvih se bude vždy pod intenzivním

      bržděním přední brzdou ponořovat. Je míněno tak ontenzivním, bržděním,

      kdy se již zadní kolo i nazvedává, tak pod takovým intenzivním bržděním

      se vidlice vužívající plně zdvih musí ponořit více než ze tří čtvrtin a

      to zcela bez rozdílu značky vidlice.

      Tyto údaje je nejlepší, pokud byste si sám ověřil napříč značkami a

      vyzkoušel, že vidlice, která Vám nabídne plné využití zdvihu se vždy

      bude potápět při intenzivním brždění.

      Nezapomněl na funkci nízké komprese, která má propady pod brzdou eliminovat?

      0 0
      • pepek  

        Chudák Milan. Napřed SeSe, pak Onuce a teď ještě ty. To si fakt nezasloužil.

        0 0
        • THORX  

          Jinak opravdu postrádám funkcí vidlic za vidle chtěj 30K které je na nic? Když je tvrdá nezobe k hovnu a když je měkká zobe ale pod brzdou jako by byla na kole pevná vidle k hovnu

          0 0
        • Lišák  

          Myslím, že tyhle tři hravě strčil do kapsy pan vynálezce, který třicet let jezdí vývojové typy dílů, který na kole nikdo jiný nemá (ale nikdy se mu nic nepodařilo prodat).

          0 0
      • LM  

        Odpověd na tvé zadání je toto: Motion E18 – €1,690.00 + packing and shipping

        0 0
        • THORX  

          Něco normálního by nebylo?

          0 0
          • pepek  

            Tak si kup pružinovou, třeba manitou na Ebay. Moc se neponořuje, zobe taky pěkně a tlumení má uplně nejvíc nejlepší. Ta se ti ale zase bude zdát těžká.

            0 0
    • danis7  

      Mám RS Yari, která byl na 130 s 3 tokeny. Vidlici jsem zvyšoval na 140 a 3 tokeny nechal. Na vidlici mi zůstávalo vždy 1 – 2 cm nevyužitého zdvihu. Vyhodil jsem 1 token (zůstaly 2), tlak jsem nechal ± stejný (83 psi) a trošičku se mi zvýšilo využití zdvihu. Teď chci vyzkoušet vidlici jen s jedním tokenem, tlak jsem navýšil o 2 psi na celkových 85 psi (původně 83 psi).

      Jaký bude rozdíl ve využití zdvihu u vidlice se zdvihem 140, kdy jednou použiji 3 tokeny a tlak 83 psi vs 1 token s 85 psi?

      Když bude rozdíl ve tlaku minimální (jen 2 psi), tak vidlice s 1 tokenem bude využívat více zdvihu? Tedy i ve počáteční a střední fázi a zároveň ji bude stačit menší podnět k dorazu oproti vidlici s 3 tokeny?

      Pokud bych u vidlice s 1 tokenem navýšil tlak, tak teprve teď dojde k menšímu využití počáteční a střední fáze zdvihu? Tzn vidlice s 1 tokenem bude hůře žehlit než s 3 tokeny?

      Pokud mám problém s využitím zdvihu, tak uberu tokeny a zároveň se budu snažit zachovat stejný tlak?

      Díky za vysvětlení.

      0 0
      • novas752  

        Žehlení drobných nerovností ovlivňuje tlak a nastavení tlumení, hlavně komprese. Jestli máš v Yari Motion Control tlumení tak to nikdy nebude úplně skvělé. Taky to ovlivní instalované vzduchové komory – Debon Air je citlivější než Solo Air. Jak tlumení tak pružení jde případně upgradovat z MC na Charger resp. ze SA na DA (Nezaměnit s Dual Position Air).

        Tokeny ovlivňují progresivitu – při stejném tlaku víc tokenů znamená větší ránu potřebnou pro doraz. Změna tlaku 2psi neovlivní téměř nic. Zkus to a uvidíš.

        Nebo si můžeš koupit MRP Ram Control a měnit si progresivitu za jízdy. :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Motion control je sice jednoduchý, neumí žádné přidané funkce jako pokročilejší verze tlumení, ale rozhodně není necitlivý.

          Motion control je citlivý maximálně. V otevřeném stavu je tam prostě volný a i dostatečný průtok oleje, takže motion control neomezuje citlivost ani trochu. V podstatě jakékoliv pokročilejší řešení u RS vždy aspoň trochu citlivost omezuje i když rozdíl může být minimálně (pro někoho neznatelný).

          Souhlas se vzduchovou komorou. Debon air je konečně zase návrat k slušně funkčnímu řešení.

          0 0
      • MlokCZ  

        Pokud máš stejný tlak, tak čím méně tokenů, tím více bude chodit vidlice po celém zdvihu. Tedy pokud jsi se 3 tokeny nevyužíval zdvih a už nebyl prostor pro snížení tlaku (třeba pro moc velký sag) a tlak jsi s méně tokeny zachoval (ty 2psi není žádný rozdíl), tak s jedním tokenem bude žehlit nejvíce.

        A ano, když máš problém s využitím zdvihu, tak jen ubíráš tokeny a tlak nezvyšuješ.

        0 0
    • THORX  

      Po dnešku už jsem klidný a vím co už jsem věděl že TT je o hovně.

      0 0
      • PENE  

        To je dobre, ze uz vis to, co jsi vedel. Ted se jeste dovedet, to co jsi nevedel a na svete bude krasne.

        0 0
      • kubad  

        jsme rádi že víš :D

        my taky víme co si za zač , takže jsme v klidu

        0 0
      • novas752  

        A už si konečně našel vidlici, která ti vyhovuje?

        0 0
      • babicak  

        Jak dopadl Tvůj pokus o bezduše? Podařilo se nahodit?

        0 0
      • Smazaný účet  

        Se pochlub, jak jsi k tomuto prozreni dosel. Nebo se stydis?:)

        0 0
      • goofy  

        Od největšího odborníka přes odpružení to celkem sedí…

        0 0
      • milan1  

        Každý tady jistě viděl, kolik času a zájmu jsem ti tady věnoval a to ještě neznají vše, co proběhlo mimo zdejší komunikaci. Vše vždy v obdobném duchu na základě tvých dotazů.

        Jsem rád, že jsi to takto ocenil a odměnil se mě tak, jak jenom člověk tvého typu dokáže.

        Prosím uveď, kdo ti poskytl tak výrazně lepší služby. Kdo dokázal splnit všechny tvé představy o funkci vidlice, zde, tebou prezentované. Jistě to bude zajímat mnoho lidí, namísto velejednoduchého výlevu pomluvy a to ve veřejném prostoru.

        0 0
    • Hrabex1  

      Ahoj, jsem docela nestastnej z vidlice Reba (koupena v unoru, najeto minimum. Pise se tady o linearnich a progresivnich vidlicich, ale me ta moje reba prijde spis degresivni – minimalne mezi 1/3 – 2/3 zdvihu, kde se zanoruje mnohem ochotneji nex na zacatku.. Mozna trochu prehanim, fakt mam nekdy ten pocit. Mel jsem i rekona a prestoze to byla tezka a necitliva sracka, takhle se nechoval ani on. Kdyz jsem kupoval novou vidlici, koukal jsem hlavne na hmotnost a ted vim, jaka to byla chyba.

      SAG mam asi 0,5 cm a ufouknout nemuzu, jinak jezdil i na rovne silnici s vidlici hodne ponorenou.

      Netusite, jestli se s tim da neco delat? Zkusit reklamovat? Nechci ale zustat bez vidlice.

      0 0
      • Chlebovnik  
        1. Sundat spodní nohy, napustit molitany a doplnit olej (5ml 15WT do každé nohy).
        2. Přidat tokeny do vzduchové komory (max. 4) a trochu ubrat tlak
        3. DebonAir Seal Head ze SIDa. Mám ho na Rebě a skutečně je na začátku zdvihu citlivější (mám přímé srovnání se stejnou Rebou, která ještě nebyla rozebraná). Ale těžko hodnotit kolik z toho udělal samotný upgrade a kolik rozborka a sborka vidlice.
        0 0
        • Hrabex1  

          dik, ale na tohle se necitim. Takze na reklamaci to nevidis? Mozna zkusim nakej servis.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Nepíšeš jak vozíš nastavený tlumič, to je dost podstatný :)

        Edit: tlumič ve vidlici samozřejmě

        0 0
        • Hrabex1  

          nepisu, protoze je to uplne jedno. Mel jsem to asi v polovine a kdyz jsem nastavil nejrychlejsi odskok (vytocil ten sroub), nic se nezmenilo.

          0 0
      • MatS  

        Sag pul centimetru je blbost. Sag na tebou zatizenem kole v klidu na miste ma byt cca 20%. Tj cca 2cm. To znamena, ze i pri jizde na rovine nebude mit vidle 100mm, coz je normalni. 100mm ma jen bez zatizeni tebou.

        Jak se bude chovat v druhe pulce zdvihu zavisi taky na mnozstvi tokenu (plastovych vlozek ovlivnujicich objem komory).

        V tvem pripade bude lepsi, kdyz zajdes do servisu, kde ti to pomuzou nastavit na tvou hmotnost a styl jizdy. Sam se v tom nevrtej at neprides o zaruku.

        0 0
        • Hrabex1  

          vim, ze je to blbost. Ale pri jizde po rovine se mi jinak zasune treba 4cm, mozna i vic. Kdybych mel mit sag treba 2cm, zajede mi vidlice po rovine treba ze 2/3. Mel jsem uz par vidlic i Suntour nebo fox, proto vim, jak se ma chovat citliva vidlice. Kamarad ma na elektrokole Suntour XCR32 Air, ktera je sice tezka jako prase, ale stoji 1/3 ceny reby a kdyz jsem se na tom zhoupnul, prepadla me strasna zavist. Reba za 10000 ma oproti tomu mnohem bliz vidlici z kola za 3000 ze supermarketu.

          0 0
          • novas752  

            Zřejmě nevíš co je to sag a neumíš tu vidlici nastavit.

            Při nasednutí na kolo je vidlice stejně zatížená jako při klidné jízdě po rovině, takže těžko zajede do 2/3 zdvihu když má sag 20%, ale bude se držet okolo těch 20% dokud nepřijde nějaká nerovnost. Že na té nerovnosti vidlice zajede příliš hluboko by bylo známkou naopak větší progresivity = je potřeba vyjmout jeden nebo 2 tokeny které uvnitř jsou.

            0 0
            • MlokCZ  

              Při jízdě může být sag o malinko větší než při měření na místě, ale samozřejmě rozdíl nebude v centimetrech jak popisuje (rozdíl bývá v řádu milimetrů).

              Buď má něco nastaveno úplně špatně (např. opravdu zcela přetlumený odskok až na maximu a i na rovině vidlici postupně zatluče i na drobných nerovnostech) nebo je něco vadného.

              I vadná negativka (vyrovnávání tlaků jen někdy nebo vůbec) by něco takového způsobit mohla. Třeba bez tlaku v negativce si to dokážu představit. Vidlice bude předepnutá, takže i pro jen 0,5cm sag na místě bude muset foukat na velmi malý (zcela nedostatečný sag) a za jízdy i jen mírné navýšení síly na vidlici může pak takto málo nafoukanou pozitivku poslat do zdvihu o hodně více (navíc třeba i s tím přetlumeným odskokem).

              Jako první by to tedy chtělo zkontrolovat, že negativka funguje jak má.

              0 0
              • kubad  

                +1

                tak bych viděl závadu v přepouštění

                0 0
                • Hrabex1  

                  jinymi slovy reklamace?

                  0 0
                  • kubad  

                    pokud to nemumíš sám, tak buď reklamace, nebo to někde nechat rozebrat promazat a zkontrolovat

                    0 0
                • Hrabex1  

                  pukud se rozhodnu pro reklamaci, budeu mesic bez kola. Uvazoval jsem o koupi pevny karbonovy vidlice, kterou bych pozdeji vyuzil i preo nejake treky na tezko. Tato je bohuzel ve verzi boost prakticky nesehnatelna (krome ciny)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Koupil jsem teď na bazaru novou Rebu 120mm a jsem z ní taky nešťastný, byl jsem zvyklý na úplně něco jiného, vidla chodí ve skutečnosti tak 7 cm (65 psů), drobné nerovnosti nežehlí…

                    0 0
              • peter3531  

                A ako sa má správne merať sag na vidlici? V stoji alebo posediačky? Keby som nastavil 20% v sede, tak idem na doraz už pri nasadaní 

                0 0
                • kubad  

                  v podstatě v poloze jak když na kole jedeš, nohy na pedálech , (nebo ve vzduchu)

                  tím co píšeš je jasné že ta vidlice má nějaký problém, a buď ji reklamuj, nebo nech opravit

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Většinou se pro XC měří v sedě a čím víc k DH, tím více se měří ve stoje (v attack pozici). Každý by to měl řešit dle toho co a jakým stylem jezdí.

                  A jak psal kubad, tak servis.

                  0 0
                • novas752  

                  Jestli ti jde o jizdu z kopce tak ve stoje. Jestli spis tak nejak celkove tak v sede.

                  Sag nejakakych 15–30% podle libosti, kdyz za jizdy naplno zatlacis kolo k zemi, mel by si zdvih dostat asi na 80–85%.

                  0 0
                  • peter3531  

                    Vidla je fox 32 120 fit4 factory 2017. V zime bola v autorizovanom servise na komplet repas. Jej chod sa potom moc nezmenil a to som využíval celý zdvih. Tak som ju včera rozobral, vymenil olej (origo fox gold, množstvo podľa tabuľky). Guferá boli zvnútra suché, tak som ich premazal vazelínou rsp slick kick. Vidlu som pôvodne prerábal na remote s páčkou dtswiss twin lock spolu s tlmičom (maximálne mi vyhovuje jej tvar a chod) a včera som zistil že som doteraz jazdil na strednej polohe kompresie vidlice. Chod páčky nie je dostatočne dlhý na všetky 3 polohy. Na tlmiči prepínanie funguje ok. Tak som to upravil na prvé dve polohy, ubral som ešte pomalorýchlostnú kompresiu na vidlici čiernym kolečkom na min. a zdá sa že citlivosť je lepšia. Dneska ju pôjdem vyskúšať.

                    0 0
          • allrose  

            jaký máš tlak,kolik vážíš?

            0 0
            • Hrabex1  

              nevim, nikdy jsem nefoukal podle tabulek, ale bud podle SAGu nebo podle toho, abych pri jizde mohl pouzivat velkou cast zdvihu, coz s dosavadnima vidlicema v pohode slo

              0 0
          • adam1  

            Já jsem tu “rebu” taky nějak nepochopil:)

            Je to sice z roku 2013 ,ale nikdy nefungovala :)

            Buď necitlivá nebo nedoraz a ten puschlock :) po třech servisech letěl do koše .

            Reba si hraje hlavně na hmotnost :)

            Proč někdo vyrobí výrobek ,který se stejně musí upravovat(tokeny) mi je záhadou ?:)

            0 0
            • novas752  

              Aby si to každý mohl nastavit na sebe. Někdo potřebuje progresivitu nižší někdo vyšší. Jednoduché, elegantní, v praxi změna tokenů zabere asi tak 2 minuty.

              0 0
      • novas752  

        Základem je nastavit sag 20–25%. S 0,5cm nemůžeš cítit vůbec nic. Aby byla vidlice degresivní je konstrukčně nesmysl, není zo možné.

        Pak poladit objem vzduchový komory.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Ale tak zase na 100mm XC vidli není úplně nutně potřeba vozit tak velký sag. Širší pláště na bezdudších nafoukané na rozumně nízký tlak toho poberou taky hodně. Osobně mám tedy radši, když mi vidlice nezobe každý kamínek, ale nechá pracovat pláště a pak podrží při větších nárazech.

          0 0
          • novas752  

            20% není nijak moc velký sag. A citlivosti to pomůže, čim menší tlak, tim jsou těsnění ve vzduchové noze méně stlačená = vidlice je citlivější.

            0 0
          • Hrabex1  

            To uz se ale pomalu dostavame k otazce, jestli ma takova tezka teleskopicka vidlice vubec smysl

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.