životnost vidlice - VZDUCH vs. PRUŽINA

196 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Cau lidi, možná je to tu po sté, ale co je lepší? vzduch nebo pružina??? jedná se mi hlavně o životnost a výdrž. Budu kupovat novou kolem 5000,– a tak chci aby mi vydržela pár let asopn 5 :) nepotrebuji ani tak doporucit typ ale spise technologii kterou se vydat

    vím že vzduch je citlivější, ale jak je to s únikem? jak často se taková vidle dofukuje (např EPICON) a co všlijaký ty těsnění? musí se to nějak měnit?

    není lepší a jednodušší pro běžné použití pružina? abych nechtěl vyjet a nemusel furt štelovat tlak?

    a jak často se mění ve vidlici olej?

    Anketa: koupit radši

    50x
    60%
    25x
    30%
    0 0
    • Volf  

      Já si myslím, že olej jde vždycky líp a na dýl zatěsnit. Takže za sebe pružina. A olej jsem měnil poprvý po roce a teď po dvou.

      0 0
    • fousek  

      No podle me dyl vydrzi vzduch, je tu uz nakej patek a v nejblizsich milionech let urcite nezmizi. Ad stelovani – treba u U-turnu zas muzes porad stelovat zdvih, je to tvoje volba jestli porad neco budes stelovat

      0 0
      • Smazaný účet  

        a jak je to u vzduchovek s uniky? jak často vidli dofukujete?

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud vidlice nemá něco vadného, tak se nedofukuje. To nejsou pláště. Z vidlic, které tu mám déle, tak Skareba jsem rok nedofukoval a jestli uteklo za rok 5psi, tak je to hodně. Rebu jsem také nikdy kvůli ztrátě tlaku nedofukoval, ale nemám u ní test delší než asi 4 měsíce, protože jsem tlak měnil kvůli období (na zimu nepatrně přifouknout) nebo jsem testoval jiné nastavení.

          0 0
        • chodec  

          Nechci to zakřiknout, ale já jsem ještě za 2 roky vidli dofukovat nemusel. Naopak ji stále upouštím, jak zjišťuji že mi vyhovuje citlivější reakce i za cenu krapet většího sagu (nyní cca 2,5–3cm z 10).

          0 0
        • dancing dog  

          ahoj, Manitou R7, něco přes rok, zatím bez nutnosti dofuku

          0 0
      • IDF  

        ahoj já měl loni RS TORA s pružinou a letos mám MANITOU R7 .vzduch sice není tak citlivej jako pružina ,ale já jsem spokojen ,nafouknu ji podle potřeby a servis moc neřeším jezdím vidlici sezonu maximálně dvě a pak si kupuji jinou .měl jsem RS PILOT to byla pružina s asistencí vzduchu a to jsem měl asi 4krát na opravě a už ta vidlice nikdy nechodila jako než ji rozebrali.proto nechávám ve vidlici akorát vyměnit olej a jinak nic .

        0 0
        • MlokCZ  

          Vzduch citlivý může být i velmi slušně, ale zrovna R7 je ukázka toho, jak může být v extrému necitlivý.

          0 0
          • Smazaný účet  

            ta R7 teda asi neni zadna slava…

            0 0
            • dancing dog  

              bych tak uplně moc nesouhlasil. Nejsem tedy znalec, ale přijde mi, že u mě citlivost ujde a s R7 jsem spokojenej

              0 0
              • McBlacky  

                mě taky na účel na jakou ji mám vyhovuje. dokonce citlivost lepší než black co jsem měl před tím. Citlivost ale dělá pružinový ridekit z největší části :) a ten musí být na váhu ridera. Takže ne u každý vzduchovky platí že se dá nastavit dle potřeb každého bez výměny dílů. To jde jen u systémů s foukatelnou pozitivkou i negativkou.

                0 0
                • scret  

                  cos mel za Blacka? ja jenom ze co se tyka citlivosti,tak R7 nesaha Blackovi ani po kotniky:)

                  0 0
    • Páník  

      Je to naopak…citlivejsi je pruzina. Nevyhodou je, ze potrebujes pruzinu na svou vahu a vidle je trochu tezsi

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak, tak, jen to neplatí obecně, že každá pružina je citlivější než vzduch. Ale pružinová konstrukce totožné kostrukce je citlivějěí než vzduchová konstrukce vzduchové kostrukce. A ještě ten rozdíl u dnešních dobrých vidlici už není velký.

        0 0
        • Páník  

          to je fakt,nejak jsem do sve uvahy nezahrnul vytuhla RSTcka apod.:)

          0 0
          • Smazaný účet  

            no tak o takove kategorii vidlic (RST) se asi nemá moc cenu bavit.

            0 0
          • MlokCZ  

            To ani není třeba takových extrémů, když porovnáš nejlepší vzduchovky (na citlivost) jako Talas, upravený Epicon, tak jsou na tom minimálně stejně dobře jako pružinové RS. Píšu minimálně, někdy jsou na tom lépe, někdy stejně, někdy mohou i nepatrně hůře, tam jsou ty rozdíly malé a už bylo vyzkoušeno, že dost záleží i na konkrétním kusu (tím myslím když je nový a v dobrém stavu, že se stejně liší, samozřejmě konkrétní stav vidlice hraje také velkou roli). Ale když vemu stejné provedení vidlice, tedy Vanillu x Talas, tak Vanilla bude vždy o malý chloupe lepší.

            0 0
            • Smazaný účet  

              to jako fakt ze Epicon se SKORO vyrovna Talasu??? je tam celkem slusnej cenovej rozdil, takze je to jen o provedeni a o funkcich?? Funkcnost jako takova je teda asi dostacujici i u vidle za 5000,– ne? a neni teda potreba jit do extremu – do nejakyc 25t a pod??

              0 0
              • MlokCZ  

                Ale jen upravený od Milana. Tak jak se prodává taky nechodí špatně, proti upravenému je to pořád hodně velký rozdíl. Navíc neupravený je mazaný vazelínou. Neupravený bych asi nekupoval, nechtěl bych vidlici mazanou vazelínou i když k chodu bych za ty peníze výhrady neměl. Vybíral bych buď upravený Epicon a pokud ten ne, tak pak možná raději těžkou pružinovou Toru.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  a opravdu je ten milan takový mág??? jak to upravuje ty vidle? nemůže si to člověk udělat sám? a jak je to s cenou úprav?

                  0 0
                  • Lišák  

                    Jo, je vidlomág :-) Epicony prodává už upravené, jinde koupené neupravuje. Stojí u něho něco přes 5kKč.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Když prohledáš v historii, tak lecos najdeš. Ale to co dělá zrovna u Epiconu si sám rozhodně neuděláš. Tam jde zhruba o následující:

                    • předělání na mazání olejem
                    • vymezení vůlí, které se objeví po předělání na mazání olejem (ty vůle už tam jsou od začátku, ale při mazání vazelínou jsou tou vazelínou maskované)
                    • snížení všech pasivních odporů, kde je to možné (právě tady tím dosáhne skvělé citlivosti)
                    • úprava průběhu charakteristiky vidlice podle váhy jezdce

                    Bez dlouholetých znalostí a zkušeností nemáš šanci si tu vidlici upravit sám. Pokud budeš šikovnej a nějaké znalosti budeš mít, tak si jí upravíš částečně, ale určitě nemáš šanci se dostat na tak skvělé výsledky.

                    Úpravou se dá zlepšit i spousta dalších vidlic, ale u dražších vidlic by to spoustě lidem přišlo divný, že je to vůbec možné a že by taky mohla potřebovat upravit. Z těch jiných vidlic je příklad, který už tu byl probírán a to Fibermanova Reba neuturnová verze, kde šlo především o zmenšení progresivity chodu.

                    Jak už napsal Lišák, tak Epicona prodává pouze už upraveného (což je především z důvodů zásadnější úprav + problém záruky). Na upravenou vidlici prostě normálně dostaneš záruku, kdežto když má dojít k úpravě vidlice koupené jinde, tak je to problematické (tam těžko bude držet záruku na vady materiálu, když není vidlice od něj a zase tam kde jsi vidlici koupil ti záruku kvůli úpravám neuznají).

                    Cenově, jak už psal Lišák.

                    0 0
                    • vlk  

                      Vcelku souhlasím-až na: „Pokud budeš šikovnej a nějaké znalosti budeš mít, tak si jí upravíš částečně, ale určitě nemáš šanci se dostat na tak skvělé výsledky.“-proč by ne, děláte z něj skoro boha, třeba by ten někdo dokázal dosáhnout stejné nebo dokonce i lepší výsledky. Není kouzelník a nepoužívá žádnou alchymii.

                      S tím souhlasím- „Úpravou se dá zlepšit i spousta dalších vidlic, ale u dražších vidlic by to spoustě lidem přišlo divný, že je to vůbec možné a že by taky mohla potřebovat upravit.“ Vím že RS Duke není na dnešní poměry nic moc vidle-ale také patřila k těm dražším a také časem nakonec přišlo na úpravu-i když ne od M.

                      PS: Pro pochybovače. Další vidle co budu kupovat, bude také Suntour-i když ne Epicon :o)

                      0 0
                      • milan1  

                        Ty grafy, které dávám k dispozici ty jsou vodítkem. Kdo chce dělat svojí první vidlici tak bude tápat a nemá se čeho chytit. Už jenom to, že vidí, co bylo dosaženo a co jde s jeho vidlicí dělat je obrovským vodítkem. A že nědosáhneš takových výsledků? Tak tím si buď naprosto jistý ani já bych na začátku nedosál to, čeho dosahuju dnes. A k přesvědčování o platnosti gra´ů a jejich vypovídající hodnotě. Kdysi jsem měl na svých stránkách návrh na takový porovnávací tuning den. Nebráním se i v reálu předvést to, co se jeví na obrázcích jako skoro nemožné, to znamená pokoření mnoha model od daleko levnější vidlice a přiblížení se opravdu tomu nejlepšímu, co je v současnosti k dispozici. Takže kdokoliv, kdo by měl zájem předvést sám, svůj tuning, kdo by se jenom chtěl přesvědčit o tom, zda je to opravdu tak výrazný rozdíl, to všechno jsou lidi, které by takové setkání mohlo oslovit.

                        0 0
                    • onuce  

                      …snížení všech pasivních odporů, kde je to možné (právě tady tím dosáhne skvělé citlivosti)

                      To by mě teda zajímalo, jak lze snížit pasivní odpory. Pokud tedy není myšlen pouze nějaký lepší olej.

                      0 0
                      • t29  

                        Například když máš vzduchovou vidli, musíš vzduch nějak utěsnit. Těsnící kroužek musí být stlačený a tím jak je stlačený, tak při pohybu vidle drhne. Když vyladíš stlačení o-kroužku tak, aby ještě těsnil a přitom drhnul co nejmíň, získáš vyšší citlivost.

                        takže vyměnit o-kroužky, přesoustružit nebo přeleštit dosedací stěny a kluzné plochy, atd.

                        0 0
                        • Tomínos  

                          Osobně bych spíš ubíral na pístku co je v něm okroužek, ono udělat pěkně hladkou stěnu trubky co v ní píst jezdí, aby nežrala ten okroužek není tak uplně jednoduchý.

                          0 0
            • milan1  

              Já tady uvedu ještě doplněk. Na obrázku jsou průběhy vzduchového Talase verzus Pike a nastavení obou odpovídá stejné váze jezdce. Pike je fialová přímka a Talas zelená křivka. Ukazuje se tady jeden podstatný fakt a to je strmě stoupající křivka na konci zdvihu, která je u všech vzduchů, je to celkem požadovaná vlastnost a tohle nám umožní být při stejném výsledku na konci vždy níže a tedy měkčeji ve velké části zdvihu vidlice. talas na středně velkých nerovnostech proto bude měkčí, než tvrději se projevující křivka Pike a to neovlivní již žádné odpory ale vždy síla potřebná ke stlačení. Takovéhle nastavení a chování koncového dorazu je dávným a dosud zde neodhaleným tajemstvím pružinových Marzoch. Právě díky hladině oleje a tak vytvořeného vzduchového dorazu přiblížilo Marzocchi k takovému chování jako dosahuje každý vzduch.Měkčí pružiny, než konkurence jsou vásledkem právě tohoto řešení. Problém vzduchu nebyl tedy nikdy konec zdvihu ale počátek a ten se v současné době řeší již tak intenzivně, že citlivost právě zde se u nejlepších provedení dá plně srovnat s citlivostí pružin a jenom špičkové ocelové pružiny dosud odolávají a stanovují špičkové hranice na počátku kroku. Naproti tomu jenom málo ocelových pružin na trhu má vyřešen koncový doraz tak aby mohly vidlice využívat měkčích pružin. Tohle u oceli je opravdu doména Marzoch a tady a v těchto rozdílech a odlišných předností a nedosattků je možné hledat výhody systémů. Marzocchi zase ale trpí většími odpory stíráků a tak se zase ony přibližují vzduchu na počátku. Zvláště když jsou ještě přitvrzeny právě tlakem vzduchu. Jako vždy se to nakonec nemůže omezit jenom na systémy ale na konkrétní řešení od každého výrobce individuálně. Na porovnání by bylo třeba ještě znát třeba tvrdosti pružin a jistě mnoho lidí zná situaci, kdy ocelová pružina i pro těžšího jezdce promění vidlici v nepoužitelnou tvrdou vidlici. Tohle je dané právě přímkovým průběhem ocelové pružiny a aby zabránila chodu na doraz u těžkého jezdce, tak se vždy bude používat o mnoho tvrdší, než by se nastavil vzduhc. Takže vzduch, jeho možnosti nastavení a citlivost které už bylo dosaženo ukazují čím dál více předností a když se k tomu přidá i snadné snižování zdvihu, tak to už jsou vcelku vlastnosti kterých pružina nedosáhne. Tohle samozřejmě nebylo celé jen pro Mloka, oslovuju ho a vysvětluju věci pro něho zcela samozřejmé proto, že jsem musekl někam zařadit a tak jsem zvolil právě pod něho.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tady je to pěkně srovnané v tom grafu, já tu na úplně přesné srovnání neměl ty grafy až do tak vysokých hodnot. A zrovna tohle přímé porovnání až do konce s Pikem mě taky hodně zajímá. I když jsem byl už pro další kolo téměř rozhodnut opět pro Talase, tak jsem pořád dával Piku nepatrnou šanci. Po tomhle grafu už je Talas jistý.

                0 0
              • Smazaný účet  

                z grafu to chápu, ale stále se pohybujete ve vyšších cenových relacích, je mi jasné že v takové ceně to už bude různě vychytaný, ale jak je to s vidlicemi spíše pod 10000,– tak kolem 6000? řekl bych že je to taková nejčastější cenová relace pokud někdo kupuje novou vidli.

                nejen pro Milana: určitě je to takové výrobní tajemství a i zkušenostmi, ale jakou vidli značku, nebo alespoň provedení by jsi dporučil tedy ty? hlavně z kldeiska kvality, životnosti a funkčnosit? (na 70kg, XC ježdění, kotoučovky, kolem 4–5000 km ročně)

                i pro ostatní: co manitou RELIC? máte s ním někdo zkušenosti?

                a ještě takový menší dotázek co loňská reba s dual airem za 9000 ve výprodeji na kupkolo.cz? www.kupkolo.cz/…dej_122/Akce pozná člověk rozdíl mezi Rebou a vidlí za 7? blbej dotaz že? asi určitě ne?

                0 0
    • Troll  

      Podle me je to spis o zpracovani pohyblivych casti obecne. A to roste s cenou…

      Jestli pruzina nebo vzduch je podle me jedno. Ja mam 3 rok Duka SL (vzduch) a ani jsem na nej nesahl. Dokonce jsem takove prase, ze pri mem celkem rekreacnim jezdeni jsem ani nedelal vubec zadny servis (krome bezneho cisteni/siliconu).

      0 0
      • MlokCZ  

        Pro životnost bych to taky nebral moc do úvahy, i když i u pružiny přeci jen nemusí být utěsněný tlak vzduchu a je o malinko větší šance, že dél vydrží, ale jak píšeš, tak mnohem větší rozdíl bude v celkovém zpracovaní celé vidlice.

        Ale jinak jestli pružina nebo vzduch a jaký vzduch je dost zásadní rozdíl. Každá ta vidlice může mít o mnoho jiný průběh, tedy hlavně progresivitu a to od nejlineárnějších pružinových po lehce progresivní některé vzduchové po hodně progresivní jiné vzduchové.

        0 0
        • Smazaný účet  

          je mi jasné že každá vidlice bude jiná, ale obecně jak tady čtu tak nikdo nedokáže přesvědčivě říct co je lepší. Asi jde spíše o pocit

          0 0
          • chodec  

            Tak tak. A navíc počítej s tím, že chutě se mohou v čase měnit. Třeba mě se na moc citlivých pružinovkách kdysi dělalo skoro blivno, pořídil jsem vzduchovku a vyhovovalo mi, že se dá nafučet tak, že brala jen velké díry a navadilo mi, že drncá po menších nerovnostech. Teď ji upouštím aby byla citlivá a pomalu koukám po něčem „pohodlnějším“ ;-))

            0 0
          • MlokCZ  

            To proto, že není žádná vidlice, která by byla prostě lepší než ostatní. Každá má svoje výhody a nevýhody. Progresivita každému bude sedět jiná a nejvíc záleží co a jak na té vidlici budeš jezdit. Kdo bude dátvat brutální dropy, tak potřebuje hodně progresivní vidlici, jinak bude vidlici dávat pořád na doraz. Kdo si nedovolí žádný pořádný sjezdík, tak potřebuje zase hodně lineární, protože jinak bude mít pořád velký kus nevyužité zdvihu. Tohle vše platí pro rozumný sag.

            Dále citlivost vidlic, někdo chce na závody třeba schválně necitlivou vidlici o které já budu tvrdit, že pořádně nefunguje.

            Dále vzduch x pružina. Pružina je při stejném provedení vidlice nepatrně citlivější. Zase je o malinko těžší. Také pružinové vidlice neexistují s pokročilými systémi snižování zdvihu (které rychle a jednoduše zvýší/sníží zdvih a jsou dobře použitelné za jízdy v terénu), protože takové systémy nejsou pro pružinu možné. Pružinová vidlice se hůře ladí pro přesné potřeby jezdce. Jednak je nutné někdy pružinu vyměnit, ale i když se mění, tak tam většinou nejsou pružiny po velmi malých krocích pro velmi jemné doladění (tohle většinou téměř nikomu nevadí a doladí se to předpětím pružiny, ale ideální stav je mít pružinu naprostou přesnou a nepředeplou, pak to bude chodit nejlépe). U vzduchu je pak možnost i různých nastavení podle plánové jízdy (jako přifoukání na závody apod., ale ne každý tohle potřebuje).

            A pak jsou tu další doplňujíc funkce jako locky (případně inteligentnější locky jako floodgate) a to ještě buď s ovládání z řídítek a nebo jen na vidlici. Někdo zde nepotřebuje lock vůbec, někdo zase bez locku přímo na řídítkách vidlici nechce.

            Takže těch faktorů je spoustu a každý si musí vybrat podle svojich požadavků a to včetně volby pružina x vzduch.

            0 0
          • Lišák  

            Jsou lepší hrušky, nebo jabka?

            Já mám vzduchovku i pružinovku a příští bude nejspíš zase vzduchovka. Nebaví mě shánět předražený pružiny na laborování s chodem.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nejlepší by byly hrušky mixované s jabky :-) Tedy chtěl bych vanillu (pružinovka) se snižováním zdvihu jako má Talas (vzduchovka).

              0 0
              • MlokCZ  

                I když ta vanilla na tom není zas o tolik s citlivostí lépe a ten vzduch jde perfektně poštelovat a snižování zdvihu je skvělé, takže když to nejde mixovat, tak je volba jasná.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  no tak ale pro nekoho je nalepka FOX na noze trochu nedosahnutelna, ale to uz jsme nekde jinde :)))

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To bylo jen pro příklad, jak by bylo dobré smíchat ty hrušky s jabkama. Jinak Foxky samotné jsou dost předražené, i když chodí super. Ale např. k Talasu se dá přijít na fullech za pěknou cenu, např. na Canyonu ES5-ce máš Talase, výborný rám a tlumič a celkem ok osazení a komplet máš za 45tis. Takže tam už ten Talas cenově vyjde celkem ok.

                    0 0
    • Smazaný účet  

      pruzina je citlivejsi nez vzduch a tezsi :-)

      vzduchovy tesneni se mi ojede tak priblizne po 10tis km, neni to tak ze by pak uz neslo jezdit, jen castejc dofukujesh.., posledne sem menil po 13tis.., ale nebral bych to jako najakou pevnou hranici, urcite hodne zalezi na bordelu v jakym jezdish, ja jezdim celorocne, snich, blato, mokro…

      novy tesneni stoji 150kc do kazdy nohy ( marzocchi )..

      tolik k provozu vzduchu ;-))

      0 0
    • Biohazard  

      Po tom co sem si podle sagu našel optimální hodnotu PSI, sem EPICONa za 3 mesice dofukovat nemusel. Uvidime co bude dal, ale zatim naprosta spokojenost.

      0 0
      • Smazaný účet  

        a mas moznost ho srovnat s nejakou pruzinovkou? jedná se mi hlavně o tu citlivost

        0 0
        • Biohazard  

          Srovnat muzu s Manitou AXEL super 2003 100mm. Kazdopadne sem si nesrovnatelne polepsil.

          0 0
        • Lišák  

          Mám vytuněnou vzduchovku Suntour XC-PRO od Milana a je citlivější, než pružinový Black. Je teda fakt, že na Blackovi bych už měl asi vyměnit stíráky. U vzduchovky od Milana si starosti s citlivostí dělat nemusíš. Na tu se on zaměřuje nejvíce.

          0 0
          • Biohazard  

            Ani toho Epicona nemusim mit vytunenyho od Milana a citlivost je paradni. Po tuningu to musi byt jeste vetsi parada:-)

            0 0
            • dancing dog  

              dost chvály na Suntoury, nebo Vám tu ještě někdo vynadá..pšt!!

              0 0
            • vlk  

              No to by mě zajímalo, jak budeš s vazelínou mazanou vidlí spokojen v zimě. Myslím, že se ještě rád obrátíš na Milana kvůli tuningu. Zase i přes rozdílné názory, které na Milana mám a přes zvláštní styl komunikace, musím říci, že je dobré, že tu někdo takový je. Najednou začínají i naprostí amatéři trochu rozumět vidlím a když si nechce někdo tuningovat vidli sám, tak ho má člověk ke komu nasměřovat.

              0 0
          • Al_Bunda  

            Mam uplne tu samou a muzu potvrdit. Jedine co na ni delam je ze ji menim kadyho pul roku olej. Mozna je to i zbytecne, ale M1 rikal, ze by se to melo tak to delam.

            0 0
    • dancing dog  

      myslím, že vzduch je obecně výhodnější, co se údržby a životnosti, výměn dílů..etc týče. a to nejen pro skutečný závodníky, co honí gramy, ale vlastně pro všechny, co nepatří do skupiny „věčných ladičů“

      0 0
      • MlokCZ  

        Můžeš to nějak blíže vysvětlit, co by u vzduchové vidlice mohlo být jednodušší na údržbu a lepší na životnost?

        0 0
    • L_i  

      Já si myslim, že nejlepší je pružina se štelováním předpětí vzduchem. Není výhoda jen v jemějším seřízení, ale i v tom, že máš větší výběr základní charakteristiky pružení. Tim vduchem můžeš přitvrdit začátek chodu líp než prostym přitažením pružiny a když to nafoukneš hodně máš vzduchovou charaktristiku celý vidle. Samozřejmě záleží i na tvrdosti tý pružiny a váha – to jsou nevýhody. Jestli budeš kupovat suntour, tak bych šel do ruxu – je už z fabriky nejlepší. Milana 1 neznám, ale věřím, že ten epicon od něj bude taky dobrej. A jdi do zdvihu :-). Neboj se toho – nebudeš litovat!.

      0 0
      • Smazaný účet  

        větší zdvih mě taky láká ale na XC kolo?, zkoušel jsem fula od Meridy s U turnem a stejně jsem to měl stále nastavený na 130mm ale zase v kopcíh byly ty řídítka trohu nahoře :)) samozřejmě by to šlo poštelovat U-turnem ale pokud jste to někdo někdy zkoušeli tak víte jak dlouho to trvá než se to dá na nižší zdvih, a slizat před každým kopcem by se mi fakt nechtělo

        0 0
    • Luma  

      jinak v posledním Cykloservisu č.9 testují vidle od manitou,stejný typ jedna vzduchová a druhá pružina.

      0 0
      • Smazaný účet  

        to bych si rád přečetl, nemužeš to nějak naskenovat nebo vyfotit?

        0 0
      • SoLaX  

        Jj, je to tam docela pekne popsany.. Jen maj podle me blbe jeden graf, nebo chybu v textu – ten graf se asi v pulce lomi a je pak min strmej (vodorovnejsi) a v textu pisou, ze je z grafu videt, ze je vidlice ke konci zdvihu progresivnejsi.. Text je podle me spravne, je to logicky, ale zas se mi zda divny, ze by blbe namerili graf, nebo co to s nim udelali..

        0 0
    • vlk  

      Životnost je jednoznačně na straně pružiny. U vzduchovky se občas musí namazat či vyměnit těsněná na vzduchovém pístku. Výhody vzduchovky jsou zase v možnostech nastavení a tuningování. I když ne každému vyhovuje progresivní křivka. Někteří jsme prostě na linearitu zvyklí a oblíbili si ji. Pružinové Marzocchi s otevřenou olejovou lázní do toho obecně nepočítejte-dá se to chápat jako specielní kategorie.

      0 0
    • onuce  

      Mně se ztrácí cca 15Psi za měsíc. Nevím ovšem, zda to není u RST normální.

      0 0
      • blisterexist  

        není, vyměň těsnění, kup X kroužek 17.04×3,53 nebo tak nějak, nebo o-kroužek téhož rozměru,X-kroužek stojí asi 2× víc jak o-kroužek, s cenou o-kroužku se vejdeš do 5ti korun:-), já používám o kroužek, vidlice naprosto vůbec neuniká, a snížil jsem odtrh:-)

        0 0
        • kubad  

          15psi zmizí sundáním a nandánim pumpy, takže problém podle mě neexistuje :D

          0 0
          • blisterexist  

            toš to je jasné:-), berem to tak že tohle se nepočítá:-)

            0 0
          • roud  

            mno jde o ot jestli po měsíci tam má o 15psů míň tak je to ok pokud po 10 o 150míň tak je někde chyba xD

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak pokud to každý měsíc kontroluje a přijde o 15psi, tak i po těch deseti měsících je to v pořádku :-)

              0 0
          • Krys  

            To máš asi špatnú pumpu. Alebo si niečo nesprávne vyhodnotil.

            Ak používaš na vidlicu pumpu na to určenú tak ti pri oddelení pumpy od ventilu nič z vidlice neunikne. To zasyčanie je vzduch ktorý unikne z pumpy, nie z vidlice.

            Pri namontovaní pumpy na ventil vidlice samozrejme nameriaš menší tlak ako si mal pôvodne, pretože časť vzduchu z vidlice prejde do pumpy.

            0 0
            • Vilém  

              Jak uz tu bylo mnohokrat reseno. Po nasroubovani pumpy klesne tlak o objem hadicky mezi ventilkem a tlakomerem.

              A to je pravdepodbne ten onuceho problem, o kterem Kubad mluvi.

              0 0
            • jIrI___  

              Už se to tu mockrát řešilo, ale já jako jeden z mála zastávám názor, že při „správné“ kombinaci pumpy a ventilku vzduch uniká i z tlumiče/vi­dlice. Vyzkoušel jsem to na svojem RP2. Když nafoukám tlumič a pak hadičku pomalu vyšroubovávám, tak mi unikne všechen vzduch i z tlumiče.

              0 0
            • kubad  

              oprav mě jestli nemám pravdu :-)

              nasadím pumpu nafoukám na 100psi, sundám, nasadím znovu a mám na pumpě kolik 100psi určitě ne, ano pokles je daný tím že musíš znovu naplnit hadičku tlakem z vidlice,

              a pravdu máš v tom že to není pokles tlaku ve vidlici, ale je to dané potřebou naplnit pumpu

              0 0
              • Krys  

                Tvrdím to isté. Ale znova som si prečítal ten tvoj príspevok, na ktorý reagujem a vyzerá to tak, že som ho pochopil zle :)

                Nejak som si nesprávne myslel, že patríš k tým, čo fúkajú vidlicu na väčší tlak ako chcú, aby sa to akože dorovnalo pri tom úniku pri odmontovaní pumpy.

                0 0
                • MlokCZ  

                  kubad není onuce :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Diky bohu za to, 1× Onuce staci!

                    0 0
                    • onuce  

                      To ale není vůbec pravda. Jedna onuce nestačí. Správně mají být dvě. Nebo Ty snad couráš po světě s jednou ponožkou? Vidím ovšem, žes napsal onuce s velkým O. To tedy pak spíše skoro vypadá, žes myslel mne. Ale to potom, neuraž se, zas může znamenat, že jsem nějak horší. Opravdu se nezlob, ale mám z toho ten dojem.

                      0 0
                • DaSnail  

                  no napr borcom od giantu to pri odmontovaní pumpy z tlmiča trochu fučí.

                  strana 8

                  0 0
                  • Krys  

                    No, z toho návodu nevyplýva použitie špeciálneho ventilu, ktorý sa dnes myslím že bežne montuje na pumpy určené na fúkanie pruženia.

                    Ak teda použiješ obyčajný ventil, ktorý sa len našrobuje, tak tam k úniku zrejme dôjde.

                    Ak však používaš pumpu so špeciálnym ventilom, ktorý oddeľuje proces uchytenia na fúkaný ventil a proces otvorenia toho ventilu, nie je dôvod aby tam došlo k nejakému úniku vzduchu, či?

                    0 0
                    • DaSnail  

                      no myslím že sa to dá dost ťažko zistit.

                      keď znovu namontuješ pumpu a ukáže o 15 menej, tak možno pri odmontovaní pumpy neuniklo nič a pri pripojení tých 15 urobil objem hadičky. a možno 5 uniklo a 10 robí hadička, možno 10 a 5 hadička…

                      mne keď sa zdá málo tak prifúknem a keď moc tak odfúknem. či tých 5% unikne alebo ne ma moc netrápi.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Únik při odšroubování lze velmi snadno ověřit, jestli to v dané kombinaci vidlice/tlumič/pum­pa funguje 100%.

                        Při odšroubování to dělat pomalinku a jakmile začne utíkat vzduch, tak zastavit. Tedy zastavíš odšroubování přesně na hranici kdy přestane pumpička na ventilku těsnit.

                        A takhle to chvíli necháš. Pokud je vše v pořádku a ventil vidlice/tlumiče začal těsnit dříve než přestal těsnit spoj hadička-ventil, tak při tom pokusu zůstane vidlice/tlumič nafouklá.

                        Pokud je někde chyba, tak při tomhle pokusu zcela vyfoukneš vidlici a tlumič.

                        Tímhle testem mi projdou s mojí pumpičkou (jen se šroubuje, není to typ, co má ještě pojistku) všechny vidlice i tlumiče co máme doma. Tedy nikdy pak z žádné při odšroubování neunikne ani psík.

                        A 5% je docela dost. Na chladnější část roku foukám právě o těch 5% navíc (do mrazů jsem foukal o 10% navíc, v těch ale už moc nejezdím).

                        0 0
              • onuce  

                Naplnit pumpu jistě ne, vždyť je tam zpětná klapka. Pouze kraťoučký šlaufek o zanedbatelném objímku. Že by se tím z vidlice ufouklo 15 Psi mi přijde přitažené za vlasy. Nicméně, před cca měsícem jsem nahustil na 100 a teď naměřil 80. Počítal jsem tak 5 psi do šlaufku. Hlavně ale také pocitově se vidlice za ten měsíc změkčila.

                0 0
                • Ruprt2  

                  souhlasím s tebou, taky mi přijde 15 na šlauch moc.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na tlumiči je to hned, tam může být i klidně 20psi dle konkrétního tlumiče, tlaku a konkrétní pumpy. Objem komory u tlumiče je mnohem menší.

                    A to samé negativka u dual airu, ta má také malý objem, tam myslím mi uteče při našroubování až ke 30psi (teď nevím přesně).

                    0 0
                    • McBlacky  

                      nejhorší je SVP u tlumičů. To má tak malý objem, že je lepší použít pumpu se šroubovací pojistkou na odpojení. Hadička udělá klidně 20psi

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      aha, tak to máš asi pravdu, ale na pozitivku fouklou na 100 mi to stejně přijde moc.

                      0 0
                • pepek  

                  Tak vymysli nafukování za jízdy, budeš první. Můžeš měnit tlak podle charakteru terénu.

                  0 0
                  • onuce  

                    No to je nápad!! Vždyť ano! Stačí paralelně s jednou nohou vidlice umístit upravenou pumpičku. Jeden konec připevnit ke korunce a druhý na spodní nohy. Při stlačování vidlice při jízdě po nerovnostech by pumpička samozřejmě automaticky pumpovala. Trvale spojena šlaufem s ventilkem vidlice. Tlak by se reguloval podle manometru přepouštěcím ventilem. Prostě kdykoliv možno cestou otočením „knoflíku“ přitvrdit, či přiměkčit. Jediná, a zcela malicherná, nevýhoda by byla v asi hlasitějším odfuku regulačního ventilu. Něco jako když nákladní vozidlo upouští přetlak ze vzdušníku. Ale samozřejmě v mnohem slabším vydání. A navíc, teď mě napadá, by šel možná použít nějaký sintrovaný tlumič a bude ticho. Jsem nadšen. Dík.

                    0 0
                    • pepek  

                      V dalším levelu by se nafoukaný vzduch shromažďoval v tlak. nádobě a podle potřeby vypouštěl na lopatky turbíny, spojené převodem se zadním kolem – kompaudní pohon. Čím hrbatější terén, tím rychleji pojedeš-víc nafoukáš-pojedeš eště rychleji. Perpetum mobile prvního druhu je na světě.

                      0 0
                  • Vilém  

                    To je tak kdyz nekdo nesleduje sekci foto/ostatni :)

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  Napada mne jeden zpusob, jak zjistit, zda ti to unika, nebo ne. Nafoukas na 100psi. po nejake dobe narsoubujes pumpicku tak, ze slasek bude tesnit, ale jeste nezmackne cudlik ventilku. Potom napumppujes pumpicku na 100psi a dotahnes slausek. Pokud se ti tlak pohne(zmensi), tak ti vidlice nekde netesni.

                  Ja u svoji Tory vypozoroval, ze mi trochu uchazi ventilkem nebo kolem nej, protze kdyz odsroubuju krytku ventilku, tak to „pufne“, ale neresim to:)

                  0 0
                • kubad  

                  Jinak aby ti manometr na pumpe ukazal tlak tak musi byt v systemu vzduch z vidle. Celkovy pokles tlaku zalezi na pomeru velikosti obou systemu takze se da lehce spocitat kolik to je :-)

                  0 0
                  • kubad  

                    No vzhledem k tomu ze to asi nedokazes spocitat :-)

                    Tak zkus tohle: Nafoukej vidlici na 100 psi sundej pumpu, znovu nasad pumpu a hned uvidis kolik je rozdil. Jestli je to pumpou nebo vidle uchazi.

                    0 0
                    • onuce  

                      To je trochu složitější. Když foukám na 100, tak naženu 110. Při odšroubování šlaufku něco málo odsykne. Asi 10Psi. Mám to tak nějak vyzkoušeno. Tedy v praxi: Nafoukáno před měsícem na 110, po odsyku zůstalo 100. Nyní naměřeno 80 Psi. Z toho počítám tak 5 Psi do šlaufku a výsledek je 15 Psi. Sám ale teď vidím, že je to příliš překomplikovaná metoda měření a ztratil jsem se v ní. Proto dám na pocit. Je to měkčí než před měsícem.

                      0 0
                      • StuntJ  

                        Tak si tam švihni manometr ať máš klid … :o)

                        0 0
                        • onuce  

                          Přesně nad tím jsem již také přemýšlel. Vozíte jej tam někdo? A kde sehnat přechodku z manometru na ventilek? Dík.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            „faceplant“

                            0 0
                          • M13  

                            Stačilo by nějak upravit pumpičku.

                            Co jen prodloužit hadičku a pumpičku přidělat na řidítka?

                            Viděl bys na tlak a můžeš za jízdy přifukovat.

                            0 0
                            • onuce  

                              No, asi ano, ale je to takové netechnické, provizorní.

                              0 0
                              • M13  

                                Tak si s tím vyhrát aby to bylo technické.

                                Dát tam nějakou pěknou hadičku a vést ji vnitřkem krku vidlice a manometr by byl místo víčka představce.

                                0 0
                                • onuce  

                                  Ale při delším šlaufu by se zhoršila progresivita, ne?

                                  0 0
                                  • M13  

                                    Tak vymyslet bezdrátový manometr, můžeš ho maskovat jako hodinky.

                                    Na ventilku by bylo bezdrátové čidlo napájené dynamem (pardon, alternátorem) a to by vysílalo informace o aktuálním tlaku do manometru.

                                    0 0
                                • onuce  

                                  Ale zas na druhou stranu… Vždyť by pumpička mohla být v řidítku a pumpovalo by se ze strany. To je úžasné. Dlouho nic a teď se tu roztrhl s nápady pytel. Dík. Vše promyslím.

                                  0 0
                                  • M13  

                                    To taky nevypadá špatně. Pumpovalo by se madlem, které by mělo nějakou aretaci, např. jako při přidání plynu na motorce bys madlo odblokoval, nafoukl požadovaný tlak a zase madlo uzamkl.

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    A co treba umistit pumpicku pod odpruzenou sedlovku? Docela hezky tak vyuzijes odpadni energii z tveho rpuzeni na sedle a nezhorsis kvalitu pruzeni vidlice za kterou tak bojujes.

                                    Jako hadicku byt mohl pouzit treba hydraulickou ke kotoucovym brzdam:)

                                    0 0
                                    • onuce  

                                      Jasně, jasně. Možností je mnoho. Teď se spíše zabývám jinou otázkou, totiž proč to zatím nikoho nenapadlo.

                                      0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Na kola se se nechaji ehnat manometry ve tvaru cepicky na ventikek bohuzel na vidlici stacit nebudou. Ja bych se vydal cestou elektronickou:)

                                  0 0
                          • pustipav  

                            Já tam mám manometr pořád… přes převaděč mám pak výstup přímo do brýlí.

                            0 0
                      • Smazaný účet  

                        A neodskne jenom ten stlaceny vzduch v hadicce?;)

                        0 0
                        • onuce  

                          Určitě ne. Již na kupkole u této pumpičky inzerují, že nemá tu pojistnou „tamto“ proti ufouknutí z vidlice při odšroubovávání.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Dobre, takze kdyz budes hadicku odsoubovavat pomalu a prestanes ve chvili, kdy zacne utikat vzduch, tak vypustis celou vidlici?

                            0 0
                            • onuce  

                              Myslím že ano. Zítra vyzkouším.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Oki, budeme se tesit!

                                0 0
                                • onuce  

                                  Tak ne, nevyfoukne celá vidlice. Testoval jsem to řádně a již vůbec netuším, jak jsem přišel k těm 10psi na odsyknutí. Musím šestkrát pumpičku našroubovat a vyšroubovat, aby tlak klesl o 10psi. Uniká mi to při sundavání šlaufku nějak méně, než dříve. A jeho naplnění je zcela neměřitelné. To však znamená, že mi vidlice uchází více, než jsem předpokládal. Ach jo.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Takze jedna vec je vyresena..nemussi foukat vidlici vice nez potrebujes, protze pri odsroubovani nic neunikne:)

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Eště je jedna možnost-že tam má mravence. Ti, jak známo spotřebují zhruba 10 psíků za měsíc.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        jj podle zkušenností a měření bych počet mravenců stanovil na 4–5ks :D

                                        0 0
                              • Vilém  

                                Tak to potom udelej to, co uz tu padlo. Bud zkrat tycinku ventilku, nebo dej do hlavice pumpy vetsi o-krouzek.

                                0 0
                                • onuce  

                                  Jasně. Jen co seženu náhradní ventilek. Při svojí šikovnosti nechci nic ponechat náhodě. Dík.

                                  0 0
                              • jIrI___  

                                Mám tuhle pumpičku a taky mi to dělá. Naštěstí nafouknu jednou a tlak mi to už drží, takže jsem to nijak víc neřešil.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak pokud nechceš zkracovat trn jak už radil pepek, tak naopak přidej těsnění na výšku, to bude mít stejný efekt, že trn bude zabírat až později.

                                  0 0
                          • MlokCZ  

                            Pojistku nepotřebuje aby to fungovalo jak má. Samozřejmě se může sem tam stát, že to nefunguje jak má, pak jak už bylo uvedeno je třeba lehce zkrátit trn na koncovce pumpičky případně naopak přidat těsnění, aby bylo vyšší.

                            A 100% to lze ověřit testem co jsem psal výše.

                            0 0
                      • Ruprt2  

                        tak proč nefoukáš 130?

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        „Při odšroubování šlaufku něco málo odsykne. Asi 10Psi. Mám to tak nějak vyzkoušeno.“

                        A jak si to jako vyzkoušel, že je to tlak z hadičky nebo přímo z vidlice?

                        0 0
                          • MlokCZ  

                            To jsem četl až pak (průběžen jsem reagoval). Dokud neudělá ten test, co jsem popsal výše, tak to nebude vědět s jistotou.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              jasne jasne:)

                              0 0
                            • onuce  

                              Jo jo, zkoušel jsem a neunikne nic. Sykne jen krátce, jako zátka na komunistické limonádě.

                              0 0
                            • onuce  

                              Tak jistotu tedy mám, vidlice skutečně uchází. Ještě mě napadá, zda na to nemá vliv jízda v mrazu. Třeba se něco nějak smrskne, či ztuhne…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Pokud nafoukáš při pokojové teplotě na nějaký tlak, tak v mraxu venku budeš mít tlak cca o 10% nižší (při rozdílu teplot 30st. to bude zhruba těch 10%).

                                Po návratu a zahřátí zpět na pokojovou teplotu zase tlak o těch 10% vzroste.

                                0 0
                                • onuce  

                                  No to ano, jen jsem myslel, jestli třeba přímo jízdou v mraze vzduch neunikne.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    samozřejmě to možné je že díky nížší teplotě to hůř těsní

                                    0 0
                              • pstasek  

                                Na to doplatil i raketoplán Challenger. Taky se mu v mrazu smrskl O kroužek.

                                0 0
    • Tomcat  

      Pružina ti nikam při netěsnosti neuteče.

      Pružina není tak náchylná na výkyvy teploty.

      Protože ní ji třeba tak těsnit je v základu citlivější.

      A teď realita, protože stále u spouty jezdcu převládá hysteri z propužování , technicky si noc neporaděj a chtej hlavně aby to bylo levný je naprosto zbytečny se tím u vidlice zabejvat pokud je z kategorie do 5k. Je to spotřebák tak si nelakovat na růžovo výdž a funkci.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Tak co máš pořád tu jednu?

      0 0
    • budíček  

      Pružina bude mít vždy krapet navrch oproti vzduchu, taky mě svrběly prsty u klávesnice, že bych vyměnil pružinovou Toru, za daleko lehčí Rebu, ale pružina je pružina, jednoduchej, bezstarostnej systém.

      mimo jiné:

      viz.

      http://cykl.cz/…i-ke-korenum

      0 0
      • pepek  

        A kde tam vidíš tu (pozitivní) pružinu? Drážky ve futrech? To si snad dělají srandu. Ale otevřená lázeň je nejvíc -o tom žádná.

        0 0
        • budíček  

          Já se bavim o tlumení, vzduch nebo pružina, ne o solo nebo dual. Dobrý, neměl jsem tam psát Rebu. :-)

          0 0
          • pepek  

            Aha, tož to potom ja (:-)

            0 0
          • Vilém  

            Jj, vzduchovy tlumeni stoji za hovno, zato olejovy pruzeni,to je aspon pecka.

            0 0
            • Lišák  

              Však jo. Už se mně to stalo ve dvou malých cykloprodejnách, kde mi bylo vysvětlováno, že základní vidlice jsou pružinové, lepší vzduchové a nejlepší jsou olejové.

              0 0
              • pepek  

                Já bych nezatracoval ani ty elastomerový. Ještě si pamatuji ten pocit neuvěřitelného žehlení nerovností s Manitou Mach (5) a obrovským zdvihem: 63 mm. (ten zdvih tedy platil jen pro období: duben-listopad)

                0 0
                • Lišák  

                  Mach 5 byla na jednom z kol, co jsem teď před nedávnem servisoval. Po vyčistění a namazání (a dodání silikonové vazelíny pod plastové krytky stíráků) tak nějak chodila. Ale neexistující útlum byl dost hrůza.

                  0 0
      • logoman  

        jo open bath, uz nikdy nic jineho ve predu :-)

        0 0
    • HELLBOY22  

      Svoje väčšie bikovanie som začal na pružine Suntour XCT V2 100mm. Vidlicu som ale po 3 mesiacoch menil, nie z nespokojnosti ale chcel som vyskúšať Epicon. Ten bol skvelý, môj prvý vzduch, pumpu som k nemu nekupoval. Nechal som si ho v servise nafúkať a jazdil tak 2 roky aj 3 mesiace, čiže do marca 2012. Vtedy citeľne upustil tlak, tak som skočil do servisu a nechal ho dofúkať. No po týždni sa všetko zopakovalo. Tak som ho nechal opraviť a tlak už opäť držal. No keďže som zistil že únik tlaku je možný chcel som si zaobstarať niečo bezúdržbové a tak som kúpil RS Toru 302 U-turn. Aj keď všetci vraveli že pri mojej váhe 65kg bude treba vymeniť pružinu za mäkšiu mýlili sa. Pružina prišla žltá, na moju váhu akurát lenže ja mám rad tvrdšie vidlice aj Epicon som vozil nabombovaný takže som ju predal a kúpil dirt jump vidlicu Suntour Duro 2012, opäť pružinu. Od vtedy si len chrochtám ako ide skvelo bike za pedálom a užívam si pocit, že nemusím myslieť na únik vzduchu :)

      0 0
      • kubad  

        a pri tom si stacilo precist navod k te vzduchove vidlici :-)

        0 0
      • Vilém  

        jen tak pro zajimavost. Jak se ti dari na Duru vyuzivat zdvih?Dostanes se aspon do pulky?

        0 0
        • HELLBOY22  

          Divil som sa ale to nastavovanie tvrdosti pružiny nie je placebo ale funguje. Pri najmäkšom nastavení sa do polky nie je problém dostať aj pri prepružení na mieste, v teréne som s ňou ešte nebol. Ale do mesta to vozím na najtvrdšom a tam tiež pri nejakých tvrdších rázoch dokážem vidlicu využiť v celkom veľkom percente zdvihu.

          0 0
          • Rubi  

            si nekdy na tom kole vytvoril tvrdy naraz? :D nemas k tomu video? jinak pekna pohadka o tech vidlicich :D hlavne ta pasaz " Od vtedy si len chrochtám ako ide skvelo bike za pedálom a užívam si pocit, že nemusím myslieť na únik vzduchu" byla opravdu pusobiva :D

            0 0
          • MlokCZ  

            A dostat vidlici na místě do poloviny zdvihu ti přijde hodně? To je hodně málo i na lineární průběh.

            0 0
            • HELLBOY22  

              Prečítaj si otázku na ktorú som odpovedal.

              Tá znela či vidlicu dostanem aspoň do polky zdvihu.

              0 0
              • Bysto  

                tak ale je to dosť málo, ono na mieste, ja moju dostanem aj 80%zdvihu ( približne, možno je to aj viac, nemeral som to)

                0 0
                • HELLBOY22  

                  ja nehovorím že to je veľa ale odpovedal som na otázku či ju do polovice zdvihu dostanem. Čítaj…

                  0 0
                  • Bysto  

                    ako na DJ je príhodné aby vidla chodila, tak ako popisuješ, na všetko ostatné je to IMHO blbosť, načo je vidlica so zdvihom 100mm, keď na nej reálne využiješ len 60?

                    0 0
                  • Bysto  

                    nejdeš dneska náhodou na bike?? lebo pôjdem za chvílu ba biely kríž, že či ťa tam nestretnem

                    0 0
                  • Bysto  

                    nejdeš dneska náhodou na bike?? lebo pôjdem za chvílu ba biely kríž, že či ťa tam nestretnem

                    0 0
      • Smazaný účet  

        jeden by se i divil, ze po dvou letech jezdeni bude potreba na vidli udelat nejaky servis…chlapce, o vidli se musis trochu starat…

        0 0
        • vasek80  

          A přitom stačilo pravděpodobně jen nad pístkem vybrat vazelínu a nalít olej. Práce rychlejší než došel do servisu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud tedy tím zanedbáním doplňování oleje nad vzduchový pístek nebyl pístek už poškozený.

            0 0
          • xshreck  

            s nějvětší pravděpodobností mu odešlo těsnění na pístku, měnil jsem to teď taky. Pomalu upouštěl tlak až byl nakonec prázdný. Po pafouknutí to jen syčelo a už se nic nedělo :)

            Oprava 14kč a pár olejů

            0 0
    • camillio  

      Morálně přežije oboje :-) Já včera po 3 letech udělal komplet rozborku pružinový 302 Tory a docela se divil, oleje humus úplně všechny, původní vazelína na pružině jak netknutá, těsnění zdá se všechna OK. Jedeme dál :-)

      0 0
      • StuntJ  

        TORA je nezmar, ta přežije vše … Ale ta váha :o)

        0 0
        • camillio  

          No, ono se to nepo… Sám mám cca 85kg, to pak nema smysl resit par (desitek) deka na jinak slušným kole. Akorát když se k tomu přidaj 2 litrový bidony, tak se tomu moc nechce do vzduchu, no, ale tak k cemu ma clovek ty svaly :D

          0 0
    • zdsamct  

      mam na kole XCRko, vazim cca 100 kilo … jde na teto vidly vymenit pruzina za tvrdsi?

      0 0
      • Vilém  

        Zkus kontaktovat bplumen, ale moc bych v to nedoufal. Radsi bych popřemyslel o necem vzduchovem.

        0 0
        • zdsamct  

          jj, o nich vim, mozna bych radsi nekoho sikovnyho z brna a okoli … nenajde se?

          0 0
          • kubad  

            vyměníš si to klidně sám, ale pružinu bude oříšek sehnat – proto ten odkaz na dovozce

            0 0
            • zdsamct  

              nechci se poustet do zadnych vetsich akci

              0 0
              • Vilém  

                Vymena neni problem, tu ti udela kdokoli, jakykoli servis.

                Problem je zda je ta pruzina vubec dostupna.

                Pokud bys ji sehnal, tak ti ji vymenim klidne i ja, pokud jsi z Bk.

                0 0
                • hony007  

                  Když tě tu vidím, nemáš náhodou závěrnou matici na kazetu kampa? Nebo nevíš, kdo z okolí by mohl mít? Nebo klidně i starou kazetu…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Bohuzel veci na silnicky nemam. Leda zkusit obehnout nejake servisy, zda nemaji neco vyhozeneho z ojete kazety, pripadne nejaky silnicar. Kamos co jezdi na silnicce hodne, a ktereho bych se mohl optat, jezdi zase Shimano, takze taky nic.

                    0 0
                • zdsamct  

                  z bk uz ne, jen mi tam chodi posta, ale jak kdybych od tam byl porad

                  napisu jim a uvidi se … diky

                  0 0
        • zdsamct  

          tak mi od nich prisla tato odpoved :

          Dobrý den,

          lze doplnit do pružiny gumový elastomer na celou délku pružiny.

          http://www.bike4u.cz/…m-15-mm.html

          je k tomu potřeba na povolení ovládání pružení

          http://www.bike4u.cz/…b-plast.html

          Přeji hezký den …

          co mysliste , ma to cenu zkusit ?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.