• JackieB

    stavím cestovní cyklokros a rozhodl jsem se pro silniční řazení Shimano (10×2, nebo 11×2), tedy buď Tiagra, nebo 105.. jak zásadní rozhodnutí to je? Už jsem byl skoro rozhodnut pro Tiagru, ale odradilo mě vedení bowdenů venkem.

    • vyvyen  

      105. Odpověď znáš.

    • tromboonen  

      Pockej si, nova Tiagra (4700 tusim), ofiko rok 2016, ale uz ted se prodavaji kola co to na sobe maj, ma bowdeny vnitrkem a ergonomii jako 105 5800, skoro to nejde poznat.. v ruce jsem to nemel, ale podle recenzi je to dost dobry, smyk je jako z 11s generace (coz je znatelne zlepseni), paky taky.. rychlosti 10, ale to staci (pokud mas jina kola 10sp a chces kombinovat tak spise vyhoda..)

      Otazka je, jestli to nebude ze zacatku stat vic nez 105 5700 (ktera udajne zere lanka, ale nevim, jak moc je to akutni, ja bych to tak cerne nevidel).

      Kazdopadne stavajici Tiagra (4600 tusim) mechanicky urcite funguje dobre, ale ty paky nemaji nejlepsi ergosku, tykadla se daji prezit, kdyz to dobre pokratis a pokrizis, naopak radi to s nimi druhdy lepe, protoze radici bowden neni tak pozohybany, ale co se tyce vzhledu a uchopu pak, tak nove generace jednoznacne vedou.. omrkni a rozhodni..

      • vyvyen  

        5700 na zimákovi, bez problému.

        • tromboonen  

          No ja si taky myslim, ze 5700 je v poho, ale nekde jsem tu cet, ze to sezralo lanka dost rychle.. osobne si myslim, ze pokud to neni uplne zasrane a pak vysusene/rezave, tak by se to nemelo stat.. mam Ultegru a Duru stejne generace (mely by byt co do rozmeru a drah lanek temer stejne) a zadny problem, ale nejezdim (temer) ve srackach a pravidelne mazu vnitrek pak.. rozhodne jsem nechtel dehonestovat 5700… ale co jsem videl tu novou Tiagru tak ta ma paky snad identicke s 5800 (rozhodne tvarem, mozna nejaka hejblata jsou tezsi-masivnejsi, coz je plus, nebo naopak mekci/plastova, coz by bylo minus), ale jinak je to zakrutovane, smyk jako v 11 sp generaci (coz je definitvne plus, sam je vozim i s 10sp pakama).. krome par gramu navic, ktere nikoho nezabijou, se to zda jako super gruposan :)

          Jsem zvedav, kde se ten trickle-down zastavi, zachvili bude i Claris pouzitelny ..

          • Darius  

            to o sezranem lanku jsem psal ja do zamceneho vlakna, hodim to tedy i sem:

            Bohuzel muzu potvrdit, ze 105ka 5700 zere lanka:/ Kolo nove loni v rijnu a minuly vikend najednou neslo odrazovat na nejmesi 3 pastorky. Odhrnu gumu a koukam na roztrepene lanko… po 10 mesicich provozu (z toho leden mimo CR bez kola) me to uplne nepotesilo. Zadne extra sracky to nezazilo, bovdeny zanovni, po vymene to radi paradne…

            Nevim najezd, km nemerim a je pravda, ze radim asi nadprumerne casto diky jizdam v terenu, ale stejne to maji rybari nedotazene. No nic, aspon jsem se naucil menit lanka tazena vnitrkem ramu;)

            Ultegra 10s je udajne stejna, trpi tim i DA 7900?

            11s nedostanu na orech (DT340), resp. musel bych ho menit a prepletat (na DT240), coz se mi tuze nechce…

            • tromboonen  

              Ja bych rek dej tomu jeste sanci, pouzij lanka co jsou zabrousena-s teflonem nebo cim, obcas to prolij wet lube, hodne udela uprava koncu bowdenu, plus vedeni bowdenu, koncovky atd.. mam Ultegru 6700 a Duru 7900, sice nenajedy 100k km za sezonu a vetsinou nejezdim ve spatnem pocasi, ale za me staci kvalitni a dobre udelana lanka-bowdeny, plus obcas to vycistit uchostourama a prolit nejakym zasychajicim mazanim..

              • Darius  

                tak par lanek tomu jeste dam:) na zahranicnich forech se o tomto problemu pise docela dost, bohuzel bez reseni… ted jsem koukal, ze lanko cestou do paky beha v jakesi plastove drazce, imho staci, aby tam bylo nejake hrubejsi misto a je na problem zadelano… budu davat kolo na povinnou 1 letou prohlidku kvuli prodlouzene zaruce na ram, tak o tom zkusim hodit rec

      • JackieB  

        Děkuju za vyčerpávající odpověď, uvidíme jaká bude cena. Zní to rozumně že čím víc budu prohýbat bowden, tím hůř to bude fungovat. No nebude to na žádný závody, ryze cestovní kolo 26" kola přvedníky 36, 44… kazeta 12–27. rám je Cannondale BADBOY

        • tromboonen  

          No jak piseme vyse, ono to zas tak hrozne nebude, ale zas na cestaka, co za dlouhych (?) expedic nejak neopecovavas by se mozna snesla ta starsi Tiagra, mel jsem 105 stejne generace (5600) a radilo to fakt pekne, obcas jsem sahnul na cizi 5700 a dojem byl „to jde nejak ztuha“, ale mohlo to byt lehce zanedbanou udrzbou, tezko rict, moje dualy stejne generace chodej dobre a mnohem lip padnou do ruky, ale ne ze by se ta generace 5600/4600 nedala pouzit, spis naopak, je to v poho.. ve finale je to o penezich, jak Ti to sedne do ruky a (az naposled, u expedicnika) jak to vypada..

      • Člověk a jeho svět  

        Ja ti nevim. Tiagra skoro jako 105, 105 jako Ultegra, Ultegra jako Dura… Rozdíly kromě ceny a váhy tam podle mě pořád jsou.

        • Singlespeed  

          To jako, že by třeba Tiagra řadila méně přesně než třeba Ultegra? To asi ne, Tiagra dokonce i Sora tam hází kvalty naprosto nekompromisně a spolehlivě. Funkční rozdíly mezi dalšími komponenty, třeba klikami, taky nejsem schopen rozeznat, i když tomu pořádně naložím. Jediný markantní rozdíl je ve zpracování, hmotnosti a ceně.

    • mr.nikdo  

      Podle penez?

    • tromboonen  

      Jeste jeden faktor.. jestli to mas na touring, jake brzdy? Kotouce asi ne, silnicni rafkove tezko, psal jsi neco o 26", nevim, jak mechanicke kotouce…

      Pokud planujes V-brake, Mini-V (lepší), cantíky asi ne? Pak tykadlova generace (105 5600 a předpokladam i tykadlova Tiagra 4600, ackoli jsem ji nemel v ruce) ma vetsi vzdalenost mezi cxepem a uchycenim brzdoveho lanka, takze paka je delsi, ani na mini-V to nefunguje idealne.. na druhou stranu 5700, 6700, 7900 to maj prepracovany, kratsi paka, rychlejsi posun, a predpokladam podobne ne-li stejne jako 5800, 6800 atd.. coz by melo byt stejne jako ta nova Tiagra 4700… takze jestli Vcka nebo cantiky, urcire se vyplati novejsi generace bez tykadel.. naznac jakej budes mit setup, kdyztak..

    • JackieB  

      AHOJ tromboonen, díky za tvůj zájem. S nastavením ještě nevím, poraď. Brzdy mám originál, myslím že TECTRO Véčka, po obědě pošlu fotku, pracují spolehlivě, na tom kole mám najeto cca 6.000, ale už nic není původní kromě brzd a vidlice, takže spíš přestavuju. S tím setupem nevím.

    • pedro89  

      Za mě doporučuji Tiagru 4700. Tato sada udělala obrovský skok. Vzhled, chod se velice přibližuje vyšším řadám. Co se týče i mezipoloh na presmykači i jeho delšímu raminku je řažení někde jinde. To se i týká zadní přehazovačky. Za mě tato sada neuvěřitelný poměr cena/kvalita/chod. Mám to na zimákovi, na letňáku mám Ultegru 6800 a kdyby mě někdo zavázal oči, skoro bych měl obtíže poznat co je co při řazení.

      Tiagra 4600 se velice podobá chodem řadě Sora 3500. Oproti 4700 opravdu výrazně horší.

      Jinak na řadách 4700, 5800, 6800, 9000 je výrazně vylepšeno vnitřní vedení lanka od páky. Na sadách 5700, 6700, 7900 (první generace vnitřního vedení lanka pod omotávkou) to neměli ideálně vyřešeno a nové sady udělali obrovský skok. 105 5800 chodí lépe než starší Dura Ace 7900. A to nemám jen z vlastní zkušenosti, ale potvrdili mě to i jiní.

      • Spartacus  

        Ahoj, ohledně té tiagry 4700. Až někdy budu měnit řazení – jaká je ta 4700 v porovnání se 105 5700, kterou mám teď ? Až třeba lehnu a zničím páky, tak bych chtěl tu novou ergonomii, ale měnit všechno za 11s se mi nechce.

        • pedro89  

          Tiagra 4700 je výrazně lepší v chodu než 105 5700, takže pokud budeš v budoucnu uvažovat o výměně – určitě doporučuji.

          Dokonce Tiagru 4700 bych bral řaději než Dura Ace 7900 pro nezávodní použití. Opravdu udělali nové sady mega poskok.

          Když to proti sobě ihned vyzkoušíš, tak starší generace je taková tupá, jako kdyby byl znečištěn bowden s lankem. Je to hlavně jiným tažením lanka k páce. Nová generace řad to má mnohem lépe vyřešeno. Chce to však přímo porovnat, když jezdíš na starších sadách, tak do porovnání s novou si to neuvědomíš.

          • Darius  

            Prehazku mas taky Tiagra? Jde mi o to, jestli je nove razeni ST-4700 kompatibilni se starymi 9/10s systemy nebo je potreba pocitat i s vymenou prehazky na 11s standard.

            • tromboonen  

              4700 je porad 10sp., melo by to chodit s cimkoli 10sp, jinej krok to snad nema..

              • tromboonen  

                Tak mozna ne… The cable pitch on the rear has been revised, and Shimano say it „offers precise and long-lasting shifting performance“. But then they would.

                takze jinej krok a asi k tomu bude potreba 4700 hazka, no ale kdo vi, o 11sp smyku taky rikaji, ze neni kompatibilni s 10sp razenim, a on je.. asi to chce vyzkouset a kdyz tak koupit i 4700 hazku, zas tak draha nebude..

                • Darius  

                  jo, google umim taky a na bikerumoru nasel pod clankem o 4700 tohle: „I can confirm the 11 speed pull ratios for the RD. Tried it out today, so it’s not only the new FD, but the new RD does not work with x700 shifters. Bummer.“

                  Proto se ptam toho, kdo ty paky skutecne ma, zda to muze potvrdit ci vyvratit. Koupit hazku neni problem, at uz novou nebo bazarovou.

                  Chci udrzet 10s, uz jsem dokonce koukal i na Sram, ale radsi bych zustal u Japoncu.

          • Spartacus  

            Díky, velmi jsi mě navnadil. Ještě mě zajímá cena, ale nová tiagra vypadá bombově.

    • JackieB  

      pedro89 dík za odpověď.. uměl bys doporučit nějaký obchod, který nabízí kompletní sortiment Shimano? myslím tím, kde seženu vzšší řady jako je 4700 a víš.

    • JackieB  

      Tady jsou ty brzdy

      • tromboonen  
        1. s Vckama zapomen na 4600 (nebo jiné řady s tykadlama), brzdy maji kratky chod (čep blizko uchyceni lanka), na špalku by to dělalo par mm, strašně blbě by se to štelovalo..

        2 i tak asi budeš muset vyměnit brzdy za Mini-V http://www.bikeway.cz/…o-xlc-br-v04 protože stávající jsou delší ramena a silniční páky na ně nemají dost dlouhý chod (když tak to napřed vyzkoušej, ty Mini-V muzes dokoupit vždy, navic je to za pár korun)

        3 Pořid k tomu štelovací fajfku/nudli (http://www.sjscycles.co.uk/…g-prod18060/), jednak pomůže s nastavením, zvlášť když budeš něco řešit na cestě, druhak je občas problkém vůbec fajfku vyháknout, tohle Ti dá větší možnosti… nevím ale, kde je v CZ sehnat, já si dal na rodla přídavnou sadu pák http://www.kolokram.cz/…-rl-721.html (lanko jimi projde v jednom kuse, bowden je dělený) a mají štelování, takže vyřešeno..

        4 Nějaké lepší tříbarebné a dlouhé špalky..

    • Jezevec70  

      Mám Shimano Tiagra 4600 na cyklokrosce a občas s ní jezdím i na těžko s brašnami.

      Např. letos od moře přes Rakousko na Moravu – asi 1100km.

      Mám 2×10sp. ale převod 36×30 je dost těžký – hlavně v Alpských kopcích. Uvažuji nad 3×10 (kros kliky 48–36–26). Bohužel u 4700 jsem variantu 3×10 nenašel. Takže zůstanu u 4600, kde stačí koupit jen levá páka (cca 1700,–) a bude vyřešeno (+ přehazovačka).

    • p@X  

      Nenarazili jste někde za dobrý peníz na Tiagru 4700, 175 mm, 11–32? (V nejhorším i 105 5800)

    • 1james1  

      Využiji toto vlákno? Nevíte, kde by se dala koupit ta uměla jistící podložka do levé kliky mezi dva šrouby? PaulLange neodpovídá. Pokud se někomu válí doma, tak odkoupím.

      Díky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.