• Heinrici

    Ahoj,

    chci si koupit první silniční kolo do cca 30000 Kć. Bohužel nabídka je silně omezena, takže nejspíše budu muset slevit z požadavku na osazení min. Sh. 105. Koukal jsem, že je v nabídce Canyon Endurance 6 AL na Tiagře. Mám v merku i tohoto Van Rysela, ale nevím, jestli letos bude.

    Vyplatí se v dnešní době ještě kolo na Tiagře nebo raději počkat a našetřit na něco lepšího?

    0 0
    • Espen  

      https://www.tsbohemia.cz/…d378608.html

      Tohle tu nedávno proběhlo.

      0 0
    • Heinrici  

      Díky, taky jsem na to MMR koukal. Bohužel velikost potřebuji na 190 cm a 89,5 cm inseam.

      0 0
    • easton  

      Konkrétní kola nijak nehodnotím, ale Tiagra za mě úplně v pohodě. Rozdíl oproti 105 při používání ani nepoznáš a osobně nemám s 2×10 oproti 2×11 na silničce žádný problém. I když jiní asi vznesou námitky ohledně odstupňování kazet.

      0 0
      • McBlacky  

        Zrovna mezi 10 a 11 u shimana je velka zmena. 11 chodi vyrazne lip. Mezi 10 105 a 11 105 je Vetsi rozdil nez mezi 105-dura u 11ky. Tiagra 10 navic teda proti desitkam 105, ultegra je na pilach horsi o hodne.

        Takze pikud 10spd tak 105 a vyse, ale lepsi je jakakoli 11ka.

        0 0
        • nitraq  

          Bavíme se o Tiagře 4700? Ta má totiž stejný chod jak 11sp 105 a ze svojí zkušenosti, kdy jsem pár let vozit tu tiagru a teď mám 11sp 105, bych i řekl, že fungují stejně dobře. Akorát ten rozsah/odstup­ňování, no, počty zubů prostě neokecáš.

          0 0
          • McBlacky  

            obecně to je vlastnost sh 10tek, seřídit to na rychlý a hladký chod na celé kazetě je skoro nemožný. na 11s se tohle neřeší. Můžeš samozřejmě mít kolo, kde to sedí díky řetězové lince lépe, nebo kombinaci kazety a řetězu kde to chodí optimálně. Obecně ale platí co jsem napsal.

            0 0
            • nitraq  

              A je to prostě tím počtem rychlostí nebo generačním pokrokem?

              0 0
              • McBlacky  

                nevím, ale je to vlastně trochu paradoxní.

                Třeba při porovnání se sramem, kde přidání pastorku na 12s dramaticky zhoršilo funkci (MTB sady včetně těch top)

                0 0
            • BikerM  

              Neco takoveho slysim prvne. :D

              X let zkusenost se starou desitkovou Ultegrou-no problem. Aktualne Tiagra na gravel, tez bez problemu. :)

              0 0
              • PLATYPUS3  

                Vozím levnější kazety a fakt to není ono, šteluješ spodek kazety rozhodí se vršek a naopak, teď mám nachystanou ultegru tak jsem zvědavej.

                0 0
                • TK75  

                  To s Tiagrou 4700 vůbec neznám… A Ultegru rx jsem měl a co se týče jen přehazovačky tak nic lepšího na tom nebylo

                  Ale bavím se jen o přehazovačce… páky a kliky tiagra nejsou nic extra:-) to jsem měnil za kliky jiné

                  0 0
                • BikerM  

                  Co znamena levnejsi kazety? Ja mel desitkovou vzdy bud 105, Ultegra, Dura-Ace, u bika Deore, Xt, Xtr a nikdy zadny problem..

                  0 0
                  • PLATYPUS3  

                    Kazety tiagra, dávám 11–25 nebo 12–28 na ježdění do práce nebo kolem komína .

                    0 0
                • Heinrici  

                  Holka mi jezdila na Tiagře několik sezon a vše bylo ok, servis bez problémů. Dokonce to celkem slušně řadilo i na žákovských kazetách od Miche. Kliky jsme ale měli pětidíry RS510 + převodníky od Gebhardta a nebyl problém ani s přesmykem Tiagra. Vozeno na rámu Focus a Bottechia. Jenže já s Tiagrou váhám, hlavně kvůli odstupňování. Pro je zase cena.

                  0 0
            • PLATYPUS3  

              A jako bonus u desítkové sady mezera mezi 15 a 17z pastorkama.

              0 0
    • JanKoumar  

      Mám silnici viz profil na Tiagře, najeto cca 2500km a zatím absolutně bez problémů. Připlácet za 11s se mi nechtělo a zatím bych neměnil.

      0 0
    • Cavendish  

      Vzal bych Van Rysel. Jsou tam slušná základní kola, 105 má výhodu ve větším výběru komponent pro případné nahrazení a tunning. Tiagra tě omezuje pořád jenom na Tiagru. Jen bych vyměnil pláště za nějaké Ultra Sporty nebo Grand Sporty. U Canyonu počítej, že si ho nevyzkoušíš a doprava tě bude stát cca 1500Kč.

      0 0
    • stepanl  

      Ahojte, mám možnost vzít to MMRko (Grip 105 Disc) v mé velikosti a zvažuji jestli do toho jít. Za tu cenu je to celkem bezkonkurenční ale pořád mám strach z kvality rámu. Hmotnost taky není žádná sláva ale to mě až tak netrápí… Pořád si říkám, že i kdybych měl pojezdit jen tento rok a přes zimu to hodit na trenažér tak to na jaře ještě pěkně prodám a můžu jít do něčeho lepšího :-) V podstatě tam vidím jen samé plusy, tím pádem bych se chtěl zeptat někoho spíše na špatnou zkušenost? Jediné co mě takhle z hlavy napadá jsou chrastící lanka v rámu ale to pořeším tak jako na bajku nasunutím izolace na lanka :-)

      0 0
      • Cavendish  

        Váha jde na úkor kotoučů a především kol. Protože základní Shimano RS171 mají 1990g :) Pláště mají 330g plus hliníkový rám. Takže na tom není nic moc divného, že to má vyšší váhu.

        Já bych se toho nebál. MMR tu jezdí hodně a nikdo tu zatím žádný problém neřešil.

        I rámu od Scud, MRX, Force, Maxbike jezdí hodně a slouží :)

        0 0
        • stepanl  

          Díky za reakci. Ty kotouče chápu – naproti tomu ty kola mi nepřijdou jako úplný základ. Když se podívám třeba na kola IDEA od Rafkarny tak např. model C45 má deklarovaných 1560 – což mi za circa 31 tis. Kč nepřijde jako rozumný upgrade cena/výkon. To až dejme tomu v kombinaci kola+lehké pláště+bezduše by dávalo smysl ale to už se bavíme o dvojnásobku ceny samotného kola :-)

          0 0
          • mr.antik  

            v levných kolech mám přímé porovnání mezi základníma Shimanama a základníma Fulcrumama 7 a ty Fulcrumy jedou o dost líp že to poznáš při prvním šlápnutí, bez ohedu na hmotnost která bude cca podobná.

            0 0
            • nitraq  

              Čím je tohle způsobený? Osobní zkušenost nemám, tak to úplně nedokážu pochopit.

              0 0
              • Cavendish  

                Něco udělají i věčně přetažené konusy u Shimana vs průmyslová ložiska u Fulcrum. Něco udělá aerodynamika, něco trochu nižší váha. Protože základní Shimana mají často 1950g

                0 0
              • mr.antik  

                Taky nedokážu říct, jestli je to tuhostí výpletu, jinak fakt nevim.

                0 0
          • Cavendish  

            Kola jsou úplný základ. Ale tam váhu nahoru tahají spíš velmi těžké náboje. Hlavně to chce u nich hned před první jízdou domazat a pořádně seřídit konusy.

            Ty IDEA jsou ale 45mm vysoké a výrazně tužší karbony. Rozdíl v jízdě bude nepopsatelně lepší. Navíc 400g na kolech je dost poznat :) Za 8k se dají vymyslet kotoučová kola s váhou kolem 1700g. Záleží na váze jezdce.

            Ale když tam dáš třeba pláště Tufo Calibra Plus 25mm a Mitas Light duše, tak sundáš 250g a pojede to taky o dost lépe. A to je investice tak 1500Kč.

            0 0
            • stepanl  

              Děkuji moc za tipy! Těch 8k je myšleno za set nebo jedno kolo?

              0 0
              • Cavendish  

                Celý set samozřejmě.

                Náboje Bitex 385g

                Ráfky DT SWISS R460DB 2×470g

                ALU niple 56 kusů cca 25g

                Dráty CN Spoke Aero 424 2×28 drátů 3× křížené cca 270g

                Takže nějakých 1620g a bude to i slušně tuhý a spolehlivý. Materiál cca 7k plus nějaká práce.

                0 0
      • adam1  

        Mmr se neboj budeš mile překvapen:) ,vlastníme na rafkových a ok ,těžítka/slanina budou kola ale dá se řešit např .něco od pancho včetně bezduše plášťů ,dávali jsme ještě Carbon sedlovku .

        0 0
    • BikerM  

      Tiagra je naprosto v pohode, chodi paradne. Je spolehliva, trochu hlucnejsi a tezsi. Treba kliky Tiagra jsou dost tezitka. Dalsi nevyhodou je pripadny upgrade. Kliky vymenis v pohode. Bude to chodit i na 11 rychlostnich klikach bez problemu. Ale treba u kazety uz dost narazis, lehci kazety uz jsou v nabidce dost omezene a spis 11 rychlostni. Ale zase ta vyhoda levnych Tiagra dilu.. Saltr par stovek, to same zbytek sady..

      0 0
      • McBlacky  

        hlavně pily tiagra nemají tak dobré náběhy a řazení na nich není tak komfortní jako na 105 a dál.

        0 0
        • BikerM  

          To jednoznacne souhlas! Co jsem presel na kliky Easton EA90, tak je to naprosto jina liga! :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.