• ememem

    najvyssi cas aby to zacalo platit aj pre bicykle, autickari su furt popredu :-)

    0 0
    • Smazaný účet  

      No, nevim zda jakekoli stanoveni reguli pro upravu trhu ne krok stastnym smerem. Ale k veci.

      Je prece na prodejci jake si nastavi podminky prodeje a na kupujicim, zda tyto podminky bude ochoten akceptovat-coz potvrdi podpisem kupni smlouvy. Kdyz si nekdo koupi auto a pak pet let nadava, ze ten autorizovany servis je na nej moc drahy a ze by to tak byt nemelo, je to mamlas, ktery si neprostudoval kupni smlouvu a nezvazil jeji dusledky. Mohl se uchylit ke konkurenci nebo garancky-byt za cenu rizika ztraty zaruky, delat u znameho v autodilne.

      0 0
      • ememem  

        no je sice pekne ale ked nemas na vyber tak je „sloboda rozhodnutia“ ohladne akceptacie trocha otazna.

        priklad – mas vidlu fox – kam ju u vas mozes poslat na servis? tusimze len na jedno miesto takze ak si neni z daneho mesta si tri tyzdne bez biku. pritom by to asi az na par specialnych zalezitosti vedeli urobit mnohi len do toho nejdu kvoli strate zaruky, proste nechcu problemy a hotovo. a ked to donesies predajcovi kde si to kupil tak to maximalne odmontuje a posle dalej.

        no a u nas je to tak uplne zo vsetkym, nie len foxom.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kdyz ti vadi, ze je u nas jenom jedno servisni centrum, tak si tu vidlu nekupuj, neni nic jednodussiho.

          Treba autorizovanych servisu ma u nas RS docela dost…a hned mas alternativu…

          0 0
          • ememem  

            sak ja ju nemam :-), to bol priklad lebo som si pamatal ze sa tu niekdo stazoval ze ju tam musel poslat, trvalo to dlho, bolo to drahe atd. co aj celkom verim lebo je to typicky znak monopolu. nicmenej este raz – u vas je servisna siet napr. na ten RS slusna, u nas je to ako u vas fox t.j. jediny aut. servis je dovozca. ja si myslim ze je dobre ze ho takto administrativne zrusili (aj ked inak som velky fanda podobnych rozhodnuti od stla neni) a dufam ze dojde aj na biky.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No, pokud bys to mel blizko k hranicim, tak bys mohl s original zarucakem RS zajit i do servisu v Cechach.

              Ja tvuj nazor i pohnutky chapu a respektuju, ale nic to nemeni na tom, ze podle meho je takovato regule spatna.

              0 0
          • McBlacky  

            no možná kdyby víc bikerů prudilo tak těch servisů bude víc. Smířit se je nejsnažší varianta.

            osobně mě taky fox a servis problematika sere. A to do tý míry, že ji ze seriovky prodám a koupím si RS. Servis RS je za polovinu foxe a máš ho hned.

            0 0
            • mastihuba  

              dopadneš jako já, ignoruješ Foxe a RS z tebe do půl roku udělá kutila. :D

              0 0
        • DaSnail  

          no na druhej strane, prečo by mal výrobca držať záruku na vidlu, v ktorej sa hrabal nejaký dementný lojzík z horní chaloupky od rybníčka…

          0 0
          • Barak  

            V tomhle máš samozřejmě pravdu.

            Osobně to řeším tak, že tlumič i vidlici dávám do dobrého neautorizovaného servisu a jsem smířen s tím, že ušetřené peníze za údržbu případně padnou na řešení závady, která tím pádem nebude na reklamaci uznaná.

            Taky počítám s tím, že s vidlicí se taky nic stát nikdy nemusí, nebo si na záruce ani nevšimnou, že vidlice už byla rozebíraná…

            0 0
            • ememem  

              Osobně to řeším tak, že tlumič i vidlici dávám do dobrého neautorizovaného servisu a jsem smířen s tím, že ušetřené peníze za údržbu případně padnou na řešení závady, která tím pádem nebude na reklamaci uznaná. – to sice riesenie je len to bohuzial takme rnikto nechce robit a ani sa im moc necudujem. lebo ak to potom posle do autorizovaneho ti mu povedia – neautorizovany zasah – servus kamo, chod si to doriesit tam kde ti to robili.

              0 0
              • Barak  

                Jsem z Prahy, takže tady o servisy, které by to kvalitně dělaly, není naštěstí nouze.

                Ohledně záruky jak jsem psal výše. Nikdy na ní ani nemusí dojít a pokud ano, ani nemusejí poznat, že ta vidlice byla rozebíraná v jiném servisu.

                0 0
                • ememem  

                  pokial je jeden tak to poznaju lebo inde inde to robit nemohli a preto to nikto robit nechce. u nas je ten „jeden“ totizto takmer na vsetko prave dovozca, u vas je to o trocha lepsie.

                  0 0
          • Kohout  

            No se zárukou v ČR je vůbec celkem sranda…

            Loni na podzim jsem koupil kolo, spešla, s vidlici RS Reba.

            Uz 2× jsem vidlici reklamoval na únik oleje z pravé nohy. Po druhé reklamaci mi prodavač při přejímání kola dal přednášku, že to vůbec nebylo na záruku, že vidlici poslali k Žitnému a on že to jako záruku neuznal, že museli u Žitného vyměnit nějaké těsnění atd. Ale že si mě jako zákazníka váží, tak že oni mi to jako záruku uznají…

            Tohle docela nechápu. Koupím kolo Specialized, dostanu k tomu záruční list s vypsanými podmínkami záruky na 2 roky (kde o nějakém těsnění ve vidlici není ani slovo). Při reklamaci to prodejce pošla k Žitnému (proč ne do Specialized?), který to neuzná… Fakt sranda. Už se těším, až se na tom kole pokazí něci jiného…

            0 0
            • ememem  

              lebo aut. dovozca danej znacky neni spesl (bike69 ci ako sa to u vas vola) ale u vas zitny. to je presne to o co tu ide. bike za 100 litrov a si tri tyzdne bez neho lebo to musia odmontovat, zabalit, dohadovat sa nim atd. pricom opravu by po preciatni navodu na BF zvladol uz asi aj jednoruky :-)

              0 0
              • Kohout  

                Já na vyřízení reklamace čekal skoro měcíc :-(

                Žitny je oficiální dovozce vidlic RS do ČR, tak asi mají se Specialized nějakou servisní smlouvu…ale co mě je do toho?

                0 0
                • ememem  

                  tak ju odmontuj a oddes inde, u vas ma rs plno autor. servisov, nemusi to riesit cez predajcu.

                  0 0
                  • Kohout  

                    To bohužel nejde, pokud chci, aby mi platila záruka.

                    Když vidli sundám a servis se nechám udělat nekde jinde, tak za něj zaplatím a ještě mi hrozí ztráta záruky…

                    0 0
                    • ememem  

                      montaz a demontaz spada tiez do zaruky? tak potom asi naozaj nie.

                      0 0
                      • Kohout  

                        Nevím, jak to chodí tam vás na východě, ale tady se záruka uplatňuje v místě nákupu zboží. Pokud se mi rozbije něco na kole, odvezu kolo k prodejci, který záruku pak dál řeší. Pokud bych přinesl k prodejci jen demontovaný komponent z kola, tak mě pošle do háje.

                        Pokud bych se rozhodl jít cestou autorizovaného servisu pro poškozený komponent, tak jak bych u něj uplatnil záruku? Nemáme spolu žádný vztah. Samozřejmě mi např. vidlici opraví, ale nebude to na záruku a budu to muset zaplatit… A proč bych měl platit, když je to na záruku…

                        0 0
                • Barak  

                  Takhle to ale funguje o mnoha značek. Výrobce má prostě síť autorizovaných servisů. V tomto případě jde jen o jeden servis, který řeší záruky pro více prodejců. Ty máš jako zákazník samozřejmě smluvní vztah s prodejcem o tom žádná. Pokud to k nim ale prodejce pošle a servis jim napíše, že se nejedná o záruku, obchod jejich stanovisko obvykle převezme a pokud nepřekročí zákonnou lhůtu na vyřízení, zákazník s tím nic nenadělá. Pokud tedy opravu nevezme z různých důvodů na sebe, jako v tvém případě.

                  0 0
                • Smith10  

                  …já si koupil vidli z Tunig-Testu – po dvou vyjížďkách se na ní vyskytl problém! V pondělí jsem ji poslal a v pátek se mi vrátila opravená a nemusel jsem ani platit poštovné! :-)

                  Sice se do mě asi pustíte, ale musel jsem to napsat, když jsem četl jaké jsou jinde problémy s reklamacemi či opravami!

                  0 0
              • nox159  

                pokud to zvladne opravit tak, ze nikdo nepozna ze do toho rypal tak at si to opravi sam – kdo mu v tom brani ?

                pokud neni neco spatne od vyroby tak se to vetšinou posere v dusledku spatneho pouzivaji nebo padu.

                pokus je vidlice po zakoupeni v poradku tak už v poradku zustane, dokud do toho nebudes rypat, nebo dokud to nekde nezlomis nebo neco neprorazis ;-)

                0 0
          • ememem  

            no bohuzial je skusenost taka ze dementny lojzikovia sa az na par vynimiek nachcadzaju v autorizovanych rovnako ako inde akurat u nich zaplatis za napr. „originalnu sadsu tesneni“ 70E a to iste kupis v gufere za 3E.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.