• kukin

    Chci se jen zeptat jak často repasujete vzduchovou vidlu.Myslím tím výměna oleje,gufer…Mám na ní najeto po dvou letech tak 7000km a v servisu mi řekli že už by to chtělo repas(cena 2000,–).Zatím na ní nepozoruji žádné změny a tak mě to připadá zbytečný..Mám Rebu SL 29.

    0 0
    • pepek  

      Až tu změnu zpozoruješ, tak může už být nevratná

      0 0
      • jecnak  

        Hlavne zmeny v chodu jsou tak postupne, ze si clovek na ne v pohode zvyka a neprijde mu nic divneho.

        0 0
        • kukin  

          Tak kdy?

          0 0
          • kubad  

            přečti si návod máš tam servisní intervaly.

            pokud je nedodržíš nemusí se nic stát, ale taky ti můžou v servisu následně říct že je vidle na odpis – tak si vyber

            0 0
        • Smazaný účet  

          Nejvetsi prdel je, ze bez rozdelani se casto neda poznat ze vidla je po smrti:)))

          0 0
    • Vhalasta  

      Najel jsem tak 10 tkm a až před letošní sezonou jsem ji dal na repas. Do letoška jsem o ni nevěděl a teď je na opravě zase (předpokládám proteklý olej dolů). Že jsem se na to ještě nevykašlal.

      0 0
    • MirosPikos  

      Měl bych dotaz. Ráno jsem nemohl dospat, tak jsem udělal předsezonní údržbu mé Reby (Reba SL 2010). Při té příležitosti jsem zvedl zdvih ze 100 na 120 mm. To abych si zvykal do budoucna na větší zdvihy a menší hlavový úhel :)

      Zdá se mi, že zamykání vidlice nefunguje tak, jako na menším zdvihu. Začne fungovat, až se ponoří zhruba o délku spaceru, který jsem vyndal. Motion Control (dále jen MC) jsem nerozebíral, takže zůstalo stejné množství oleje.

      Je správná má domněnka, že při zvýšení zdvihu je třeba přidat olej do MC? V manuálu je 120 ml. Pokud by platila má teorie o nutnosti přidání oleje, tak kolik musím mít při zdvihu 120 mm? Lze olej dolít aniž bych povoloval šroub dole? Pokud ano, asi by šla shora změřit hladina oleje – kam má sahat?

      Díky za rady a názory

      0 0
    • qik  

      Ahoj, doufám, že mi tady někdo poradí. Byl jsem spokojeným vlastníkem Reby SL (r.2010), ale objevil se problém – ztráta zdvihu. Provedl jsem výměnu „O“ kroužků celkem 2×. Závada stále trvá. Poslal jsem vidli do servisu, závada opět trvá. Prostě po servisu zdvih normálně 100mm, nafouklé obě komory na 100Psí a po cca 30 min jízdy mám zdvih 50mm. Ventilky jsou OK, „O“ kroužky vyměněné, vše namazané, ale nefunguje to. Nemá někdo radu, čím by to mohlo být? Vždyť ve své podstatě je ta konstrukce vidlice jednoduchá věc :-).

      0 0
      • kubad  

        vidlice ti zajede o 5cm, nebo naopak jen 5cm chodí, to z popisu není jasné

        0 0
        • qik  

          Doufám, že to teď dobře popíšu. SAG vidlice se z dřívějších 20mm zvedne na 50mm. Tím geo kola dostane dost na frak a pak samotné pružení jde skoro na doraz.

          0 0
          • Vilém  

            Takze ti zmizi 30mm zdvihu?

            0 0
            • worlusho  

              Nejspíš dojde k přepuštění vzduchu z pozitivní komory do negativní.

              0 0
              • Vilém  

                A nebo k uniku z pozitivni.

                Narazel jsem na jeho zminku o sagu.

                0 0
                • worlusho  

                  Já ti rozumím. Problém je v popisu závady. Pokud vezmeme v úvahu, že vyrazí se správně nafoukanou vidlí (řekněme 100/100psi) se zdvihem 100mm a sagem 20%, tak po těch 30minutách píše , že má sag 50%. Teď jde o to jestli v tuto chvíli má vidle stále v klidové poloze zdvih 100mm. Pokud ano, tak by musel vzduch utéci mimo vzduchové komory, pokud bude mít třeba jenom 90mm, tak mohou nastat dvě situace,

                  a/ únik z pozitivní komory přes ventilek mimo vidli

                  b/ část vzduchu se protlačila do negativní komory, tím došlo k zvýšení výkonu negativní pneumatické pružiny a naopak ke snížení té pozitivní.

                  Výsledně se to bude chovat stejně,

                  ve variantě:

                  a/ by se dal nejspíš naměřit nižší tlak (problém s přesností při měření)

                  b/ tlak bude stejný

                  0 0
            • worlusho  

              Nejspíš dojde k přepuštění vzduchu z pozitivní komory do negativní.

              0 0
          • kubad  

            pravděpodobně dojde k přepuštění vzduchu do negativky, takže buď těsnění, nebo poškrábaná komora.

            0 0
      • xshreck  

        a po jízdě máš jaké tlaky v komorách?

        zaměřil bych se i na vrchní ventilek + těsnění. Případně pořádně zkontroloval vnitřní nohu, pístek – viděl jsem už (sic tora) jeden, který měl zbytek materiálu z výroby ještě v drážce a tudy utíkal vzduch :))

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pri tom mereni tlaku je ale nutne postupovat tak, ze nasoubujes koncovku pumpy tak, aby tesnila. Natlakujes hadicku na tlak, ktery jsi predtim nafunel do komory. Pri dotazeni koncovky sledujes jak se zmeni tlak. Pokud jenom nasroubujes pumpicku, tak zmeris prd.

          0 0
          • xshreck  

            Já měl vždycky minimální úbytky, takže zase řešit tuhle bajpytlovinu pro mě nemá žádný význam. 5cm zdvihu se ti neztratí jen tak po odkráčení 5 psů

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ty si res co chces…ja mylsim, ze pokud ma mit mereni nejaky smysl, musi se provest korektne…

              0 0
              • xshreck  

                mě stačí když řekne ze 100 je tam 30 ± ;) víc vědět nepotřebuju. Navíc měření pumpou? Přijde ti to jako korektní řešení?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak co se tyce absolutni presnosti bude na tom pumpa nevalne, ale na relativni zmeny je dostatecn…navic pumpu ma doma…

                  0 0
                  • worlusho  

                    Pumpičkou tam nic nenaměříš, těch 100+/-psi tam může být stále.

                    0 0
        • qik  

          Tlaky zjistím a ventilek+těsnění ještě jednou prověřím.

          0 0
          • worlusho  

            Možná by stálo za úvahu zkontrolovat vnitřní stěnu vzduchové nohy. Pokud by byla poškrábaná, chovalo by se to podobně. V historii se to tu již řešilo u Reby 2007. V případě, že by stěna byla poškrábaná, pak je jediná možnost, zkontrolovat stěnu v tlumící noze a pokud je v pořádku, tak prohodit střeva.

            0 0
            • qik  

              To se mi zdá poměrně logické zdůvodnění. Ale nějak se mi nezdá, že by se daly prohodit mezi sebou vnitřky motioncontrol a pružení. To by znamenalo, že v místě, kde byl MC bude teď pružení?

              0 0
      • qik  

        Takže dle vašich rad to vidím na poškrábanou komoru, zkusím prohodit střeva dle worlusho. Jinak by pak zřejmě byla Reba po smrti :-(.

        Zatím všem děkuji a dám vědět, jak jsem pochodil.

        0 0
        • worlusho  

          Musíš to hlavně najít, kde dochází k úniku a podle toho opravit. Ta poškrábaná noha je jenom jedna z možností co tu padla.

          0 0
      • qik  

        Tak nakonec se trefil kubad a worlusho – nějaké poškození vnitřku nohy, ale nic jsem tam nezpozoroval. Prohodil jsem vnitřnosti, fakt jsem byl překvapen, že to šlo (těsnění jsem neměnil, bylo nové – předtím v provozu 2hodiny). Projel jsem to v terénu – jen 10km, víc času jsem neměl a výsledek 100mm zdvih (sag20mm) na začátku i na konci projetí. Více to projedu až bude čas, ale myslím, že to bude OK.

        Ještě jednou všem děkuji.

        0 0
        • xshreck  

          Podíval bych se ještě jednou a pořádně. Hlavně bych se zaměřil na místo, kde je noha poškozená – a co poškození způsobilo. Koneckonců udělal jsi rozborku a sborku :) mohl jsi mít něco povolené, pokud není nic viditelného na povrchu nohy.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.