Už jste kutili sag indikátor? Měl jsem ho na Lapierru a docela mi chybí. Dá se koupit nějaký vhodný polotovar? Nic na sedlovou objímku u mně nehrozí. :-(
Už jste kutili sag indikátor? Měl jsem ho na Lapierru a docela mi chybí. Dá se koupit nějaký vhodný polotovar? Nic na sedlovou objímku u mně nehrozí. :-(
Hele a nestačí kroužek na kluzáku vidle a tlumiče ?
Na vidli nemám, na tlumáku jsem měl i stupnici, ale stejně jsem za jízdy nic neviděl, teď mám jen kroužek a měřit se mi to fakt nechce, za jízdy kouknout pod sebe je mnohem pohodlnější.
Rockshox tlumic se stupnici?
RS jsem se zbavil a na stupnici jsem za jízdy stejně neviděl.
A k cemu merit za jizdy? Nastavis jednou a jezdis, ne?
Ale urcite by to slo, jenom by to chtelo zapojit trochu geometrie.
Nebo si vyrobit pripravek misto tlumice simulujici jeho roztec pri sagu a pak jen vyrobit znavky na ramu. Edit: nebo jen tlumic vyfouknout a stlacit ale oni nekdy lezou nahoru kvuli tlumeni.
Ne když si hraješ s tlumičem, který má milion štelovátek, jako Float X2… :-D
Asi to vyřeším takhle, jen sehnat vhodnou čirou nálepku s bílou čarou.
stejně nechápu k čemu to je, za jízdy je ti to k ničemu a když šteluješ, tak stačí měřit na kluzácích, ten kroužek ti tam dokáže nandat skoro každý servis když si řekneš. :-)
A přitom stačí lehce utazena obyc eskapaska. ☺️
Eska páska? Na kluzák? To snad ne…
Nevidím v tom problém. Asi podobný jako když tam je gumička.
Mhuhehe…tak se stam, dam ti eskapasky na tlumak i vidli:) problem tam je…v termitotautologice.
Tohle slovo byl vtip?trochu mě to uráží:)
Poplantals eska pasku…tedy packu, sponky a zavlacky pro „univerzalni“ hadicovou svorku od vyrobce Eska a bzz pasku, zadrhovacku:)
Ona je asi řeč o plastovém stahovacím pásku, česky se tomu říká „fašeta“ :-)
Moravsky bzzz páska
O fasete jsem neslysel, to je z nemecka?
Netuším, vždy jsme tomu říkali zdrhovačka, ve velkoobchodech to sle vedou jako fašeta, takže je to asi ofiko název.
No tak já nevím ale eska páska je kovová tudíž může podřít při pohybu kluzák, zatím co gumička je gumová :D ta asi jen tak neublíží
jestli on nemyslí tudle
No asi myslí, akorát je to trošku větší rozdíl…:) já jen aby to nečetla nějaká bike lama a nedala tam eska pásku a pak se nedivil ze si přivodila víc škody než užitku…
Eska páska je plastová tzv. elektrikářský škrk. To, o čem mluvíš ty je motex páska. Ta je kovová.
Tak já teda nevím, ale odjakživa je eska páska kovová tzv. spona na hadice..... Navíc i při zadání do strejdy googla ti vypadne klasická kovová…
To já zas odjakziva říkám eska pasce ty plastový a strejda gugl tam má obě.
Strejda tam má obě, ale první odkazy jsou na tu jak to má být – kovovou. Eska páska se to jmenuje myslím proto, že to kdysi vyráběla fa. ESKA aspoň to teda bylo vyraženo na kovovém těle pásky hned vedle průměru…
ano
Bzzzzzzzzz páska
Bzzzzzzzzz páska!
Hodně štěstí se sundáváním. Mně stačila obyč gumička.
Abys nasadil gumičku musíš rozebrat vidlici a někdy i tlumič. Tohle tam nasadíš kdykoliv.
Aby si dostal z tlumiče i vidle co umí, stejně je jednou za rok rozebereš, takže kde je problém?
Třeba v tom, že ji třebas běžně doma nemáš, ztratíš ji nebo se prostě rozpadne. Já třeba koupil vidlici, kde gumička nebyla. Než abych se jebal s rozebíráním vidlice, tak jsem tam hodil bzz pásku, nastavil sag a pak ji sundal.
No řekl bych, že dost lidí taky úplně přesně servisní termíny nedodržuje. Nebo při menším nájezdu je taky nesmysl rozebírat co každý rok.
Ono stačí jednou a pak už tam ten kroužek je na furt :)
Řekl bych že většina.
Například malý servis RockShox odpružení + sedlovek každých 50h, to by to průměrnej bajker dělal asi 5× za sezónu.
Ty čísla sedí ale takhle bych to nezobecňoval.
Spodní nohy u Pika sundávám 4× za rok, za to zvýšení citlivosti po kazdém vyčištění a namazání mi to stojí :-)
Do vzduchové části tlumiče lezu tak 2× za rok, opět vyčistit a promazat.
Zato na reverba už přes dva roky celkem peču, tam to jenom pravidlně stříkám Brunoxem a před zimou dofouknu na 250 psi ať to trochu funguje i v mrazu. Jednou jsem teda odvzdušňoval ovládání, od tý doby to drží…
Achjo.. Myslel jsem obyčejnou čumičku, kterou si uvážeš třeba na uzlík. :)
Než se trápit s uzlíkem na gumičce, to raději nasadím bzz a dobré. :-)
Proč hodně štěstí při sundavani?
Pokud ji utáhneš málo, nebude ukazovat jak chceš. Pokud utáhneš moc, budeš mít problém ji dostat dolů aniž bys riskoval poničení povrchu.
Per tam velkou!
Nemyslím si, už jsem to párkrát dělal a nic neponicil. Stačí když není člověk úplně blbej. Ta malinká jde skoro rukou.
Kde je problem, opatrne to liznes flexou a je dole:)
+1
Nejspíš oba říkáme eskapaska něčemu jinému.
Typické b-f, neporadí, jen prudí… :-D
No tak si nekam na vahadlo proste vyryj krebikem caru a mas to:)
Však už to mám vymyšlené, teď už je to vlákno na zábavu… :-)
kdybys koupil 301, tak tam je to vymysleny :-)
Vyser se na to (to je rada) :)
Jako na to prvotní nastavení to bylo fajn, ale konečný tlak stejně musíš doladit dle „pocitu“…
sag je jasně daný, na pocit mám další 4 točítka a tokeny, abych to doladil…
4 točítka na tlumáku? Já měl jedno a na to jsem nesahal :)
Float X2, čtyři točítka a pačka… :-)
Tvl, jakožto labilní jedinec bych s tím furt kroutil a nebyl bych schopen užít si jízdu :)
A já myslel že tuhle obsesi mám jen já ☺
Tak proto máš Laufera :-)
:-D
Nestačí ten kroužek na pístnici + kousek papíru či plastu jako příložný etalon? Navíc jak na tu měrku sagu vidíš, když na kolo usedneš „v běžné jízdní pozici“? Asi dost blbě, ne?
To je úplně skvělý nápad, také na tlumič vůbec nevidím! Tak mě napadá nějaký systém s bowdenem a ukazatelem na řidítkách, nebo bluetooth kamerka a zobrazovat na mobilu opět v držáku na řidítkách. Promyslím…
Na tebe jsem celou dobu čekal… :-)
Primo:-)
Primo:-)
To vymyslíme, nebojte! Dnes zaběhnu do Datartu juknout na vhodnou kamerku…
A jako by tomu osud chtěl, zrovna mi v týdnu přišel nádherný silikonový držák mobilu na řidítka…
Zase blbe…musis k tlimici nainstalovat upraveny plovakovy palivomer a na riditka pridelt budik…jenom tak budes mit stalou kontrolu nad tlumicem…
Možná hned tato první kamerka, co jsem objevil…
https://www.alza.cz/…d4321346.htm#…
Stačí jednoduchý držáček…
Hlavně nezapomeň koukat na cestu, až tě bude před nosem hypnotizovat ten pohyb tlumiče pod tebou :-)
Ty seš opravdu případ. A video posílat přes BT? Zkoušels někdy poslat přes BT aspoň obrázek? Hlavně zase nevymýšlej 3,14-čoviny a už se prober…
Již vymyšleno, viz odkaz výše. Bohužel jsem myslel, že podobnou kamerku budou mít také v Datartu. Zklamal jsem se a do Alzy se mi již přes celé město nechtělo. Teď se smutně dívám na kolo a mrzí mě, že zítra na švihu to ještě nebudu mít, protože jsem tím nápadem nadšen. Hodně mi to dá, až uvidím chod tlumiče v reálném čase. Budu vědět, zda nehustím příliš, ubíraje si tak na pohodlí, nebo naopak. Až vyřeším, nastavím kamerku na přesmykač, bych zjistil důvod zasekávání řetězu. Pak nasměruji na zadní kolo, zda není zbytečně přehuštěné. A zcela nakonec, až bude vše vychytáno, nasměruji trvale za sebe, místo zpětného zrcátka.
Pobavil :-D. Děkuji..
Kamera objednána. Přívodní kablík má ale jen metr. Jinou jsem neobjevil. Snad to bude stačit.
je vidět, že jsi velice bohatý, kupovat si nepoužitelné nesmysly…
Proč nepoužitelné nesmysly?
Jednou v životě jsem objednal něco nejlevněji, totiž v poštazadarmo a po zaplacení mi přišlo, že zboží bude doručeno do 60dní! Je to vůbec možné? A ještě nějaká čínská adresa:
SOUNDASIA(CHINA)TECHNOLOGY CO.,LTD
Room 500 Block 106
Seg Technology Park
North Huaqiang Rd Futian
518000 Shenzhen Gd
e-mail: info@postazdarma.cz
Jednoduché, prostě jsi nakoupil u překupníka, co to ani nemá skladem a objednává až na základě něčí objednávky.
Děkuji.
A já se tak těšil na monitoring sagu…
. . . . a nejlevněji to taky rozhodně nemáš. Stačilo si přečíst, co soudruzi píšou.
Poučení je, že ani levné věci se nevyplatí kupovat levně.
No…ty hlavne tu levnou vec koupil draze:)
Draze? Za tři stovky?
Snaží se ti naznačit, že neznáš původní cenu výrobku. 300,– není moc peněz. Ale v situaci, kdy ti prodám za 300,– něco, co jsem koupil za např. 200,–, to drahé je.
Jsem zvyklý na ztráty ve zcela jiných částkách. Byt cca 400tisíc, auto šedesát… Myslím rozdíl běžné ceny od ceny pro mne.
Na to nemám co říct…
No jo…nekdo ma penize na rozhazovani, jiny ne…ja treba ne:)
To není rozhazování, to je zneužívání mojí důvěřivosti.
Az je mi te skoro lito. Dekuji.
A to ani nevis, ze ti prodali neco z 100% prirazkou a jeste ti mozna posta napari procleni a poplatky za uskladneni..:))))
na menší věci mají i +900% :-)
Kolikrát/jak často ten sag hodláš nastavovat a kontrolovat? To přece uděláš jednou za uherský rok pomocí té gumičky. Kvůli tomu chceš vozit na kole další cirkus???
Na tlumič sice taky nevidíš, ale když slezeš, tak ten kroužek na kluzáku zůstane a pak si to v klidu odečteš, v tom je tem fór :-)
Vzhledem k tomu, že jezdí v Brdech, ten chlap bude mít na tom Reyonu za chvíli i radar a rakety země-vzduch :-)))
Úplně ho tam vidím v té jeho nazi helmě. A za ním se pak ještě kouří z toho grilu… Ty kráso :-)))
dal bych gopro 6 na rámovou trubku a fps 240. Ať to případně můžeš pustit slow motion. Můžeš si to taky propojit s mobilem. Uvidíš tak největší detaily…
Ne ne, dal bych Galaxy S9, to umí asi 900fps. :)
ale to se bude bude blbě upevňovat na rám, aby to vidělo na tlumič. Ono by možná stačila i gopro 5. No asi to zkusím se svojí gopro3+
Mám doma tohle
Dnes dorazila kamerka rovnou z Číny… Naprosto úžasná věc! Již jsem naladil sag, byl zbytečně velký, téměř nezbyl krok na další pružení. Gumičku jsem bral s rezervou, měl jsem pocit, že to ovlivňuje zhoupnutí při nalézání a slézání z kola. Těším se na studium sagování při nejbližším švihu.
A jak se ti jelo?
Zatím se mi nejelo, musím uchycení zkulturnit. Ale jak říkám, nastavil jsem si správný sag při nasednutí. Reálný čas je reálný čas… Žádné zhoupnutí již nastavení neovlivňuje, mám teď přesně ideálních třicet procent.
A měřil si to v plný polní s veškerou výbavou?
Ne! Ale to napravím, vždyť za jízdy hned uvidím chybu. Děkuji.
Hlavně si nenamel až budeš civět do telefonu na obrázky z kamery.
Jistě, dám pozor, děkuji.
Konečně nějaké sofistikované řešení. :-)
Anev proč to dělat jednoduše, když to jde i takhle… :-)
No jako proti papírové pásce a tužce je to hi-tech řešení
no upne hi-tech to neni..
Ale kdyby tan nahodil digitalni odmerovani to by byla jine…zadne pochybne cteni hodnot z disleje, ale presne cislo! :)
No však jsem psal, že instalaci musím ještě zkulturnit… A výhoda je právě v nenutnosti cokoli na tlumič montovat, jako třeba ten odkazovaný snímač.
A to se vyplatí!. Teď k tomu ještě snímač zrychlení do mobilu a Onuce může začít ladit podvozek jak v MotoGP
Nebo ten bazmek od Quarqu co se pichne na ventilek.
To neznam…
ShockWiz se to jmenuje.
To moje vizuální sledování v reálném čase je o level lepší a hlavně jednodušší.
No to nevím, tohle taky umí realtime, ne? Navíc je to bez kabelu a ještě to sleduje progresivitu a nastavení tlumení. Akorát je to drahý, ale dá se to půjčit.
Ano, ale ne nadarmo se říká: Co oči nevidí, to se nevyřeší.
Hmm…je to nejak blbe napsany, nechtelo se mi to cist…
se-se se vrátil :-)
Jinak ale sag indikátor na rámu je geniální věc, s gumičkou na tlumiči (i kdyby tam byla stupnice jako na RS) se to nedá srovnat.
Mnohem pohodlnější, mnohem jistější, pokud někomu lítá váhá jako mně, tak nemusí nic řešit, sedne na kolo a hned vidí jak se to za jízdy chová – osobně ladím tak, abych měl doporučený sag v prostřední pozici tlumení. Otevřený mod je pak kolem 30% a „zavřený“ kolem 20%.
Investigoval jsem sagování tlumiče během švihu a získal mnoho zásadních poznatků. Hlavně pro třiceti procentní sag v ustálené jízdě jsem musel zvýšit tlak z 220 na téměř 260psi! Och jak zrádná je gumička při opatrném nasedání a sesedání naprázdno… Pak jsem byl hrubě překvapen neustálým pružením za jízdy i po rovině. Naučil jsem se tedy opatrně kruhově šlapat a necukat sebou. Rozhup je totiž způsoben rozkýváním těla, né šlapáním samotným. Pokud jsem po rovině šlapal silově na těžký převod, tlumič se ani nehl. Pokud jsem šlapal lehce a frekvenčně, létal jak opička na gumě. Jediné co nevím, zda houpání způsobené kmitáním těla má vliv na maření výkonu v tlumiči, či nikoli. Silové šlapání samotné naopak tlumič kupodivu spíše fixuje.
Pohupování samozřejmě nějakou malou energii maří, ale nějakou oscilací do 2–3mm okolo sagu bych se nezabýval.
Kruhové šlapání kvituji, je to pravda.
Když máš zařazenej jinej převodník, odpružení se chová trochu jinak, protože řetěz táhne jinym směrem a tim může bránit pohybu zadní stavby, říká se tomu anitisquad efekt.
Nebo to kruhový šlapání nemáš tolik zažitý a ještě neudržíš ho ve vyšších kadencích. Jeszi výšší kadence častěji, snaž se aby se to nehoupalo a ono se to nohy naučej.
Ano, děkuji. Již jen skrze koleno musím být vysokofrekvenční. Je to ale velice těžké nerozkmitat se celý. Dokonce jsem se přistihl, že zadržuji i dech…
No jo to se stává. Učit se učit se a zase se učit. Jinak se to nenaučíš. Asi neni nutný zrovna zadržovat dech, ale poatupně zvyšovat kadenci kdý už umíš šlapat plynule.
"Onuce " Libi se mi tvuj smysl pro humor ! :).
To jsou přeci, jen vážné věci.
Naprosty souhlas !:)
Opravdu dobře kruhově šlapat se v jeho botech a jen jízdou venku nikdy nenaučí. A obzvlášť ne na fullu. Full techniku šlapání naopak vždy zhoršuje. Sice se podle pohupování dá sledovat jak moc blbě se šlape, ale to to nezachrání. Když se pohupuje nesleduje (a to pořád dělat nikdo nebude), tak naopak full špatné šlapání skrývá.
Na HTčku se při hodně špatném šlapání bude už dávno poskakovat po sedle, u fullu ne, ten to zamaskuje v pohupování.
Moc dobře jsem si to otestoval když jsem jezdil jeden celý rok na válcích a hodně techniku šlapání zlepšil a pak po více vyjížďkách na fullu zase vlezl zpět na válce.
Někdy stačí z fulla jen přesednout na cokoliv pevného, když je technika výrazně horší.
To jen ukazuje, že:
Děkuji. To zamykání tahem je tedy známkou dobré konstrukce, že? Jinak, co se kruhového šlapání týče, vyžaduje to sic soustředění, ale zas naopak mám pocit, že boty s měkkou podrážkou a příčné hrany ohrádek, vytváří pro to ideální předpoklady.
Ne, to se určitě říct nedá. Tahání řetězu má více důsledků a většina je negativních:
A znecitlivění odpružení se projeví jen při současném záběru, myslím šlapání, nebo i při jízdě na volnoběh? Děkuji.
Jen pri zaberu.
Tak to se mi ulevilo, děkuji.
Ten blatníček ve vidlici je super věc.Nedávno jsem kvůli němu hodil tlamu.Snad na jedno otočení kola se plášť tak obalil blatem,že se kolo zablokovalo a sklouzlo stranou.
uplne off…jak se divam na tu vybavu co tahas, tak s tim bych se nechtel poustet do vetsich sjezdu, jeden vystup pres rodla a baych se bal ze je vsechno rozbite a pokazene:-)…kdyz si to predstavim na zlute z lyse, no potes koste…ano sag je dulezity, souhlasim, v sobotu jsem jej pritnul, jak na vidli, tak na tlumu a ve sjezdu jsem mel pocit ze jedu na HT…
Jak myslíte to pritnul? Děkuji.
vice nafoukal a zmensil sag
A na kolik procent? Mám třicet při ustálené jízdě.
clovece ja to tak extra neresil, proste mi to jezdilo a zehlilo dobre a ja blbec na to sahnul a uz to neni ono…vcera jsem si to pri sjezdu sliznul…na beznou xc jizdu to bylo super, ale kdyz jsem na jedno dropu mel pocit ze chodim dost nadoraz, tak jsem to prifouknul a vcera to bylo uplne na hovno, takze zase musim ubrat…dal jsem na 105psi, takze pujdu zpet na 100psu a budu doufat ze to bude ono
Sto psů u tlumiče? Závidím, mám 260…
no jo no 174/72kg…
Ono to hooodně závisí na rámu, konkrétnim tlumiči a jeho nastavení. Já mám taky 72kg (+ výbava) a na 30% sag foukám 165psi.
Hlavně z toho na tlumiči a jestli má velkou negativku. Rámy se pohybují skoro všechny v poměrně úzkém přepákovacím poměru, tam opravdu velké odchylky bývají málokdy.
Na stejném rámu a mám také 72kg:
Na všech možných jiných rámech a různých tlumičích jsem pak už foukal vždy něco z toho intervalu 120–200psi.
Já myslel, že máš jen Alenu…
Alena a 259 psů :-)
Chce to vedení vnitřkem rámu. :)