• Spider_29

    Poohlížím se po nových výpletech. Cílem je snížení hmotnosti při zachování / zlepšení pevnosti. Vážím 95 kg a na Intensu, kam kola půjdou, jezdím vše od čistýho XC, přes traily, po hrubší AM. Bezduše jsou podmínkou. Ráfky preferuju spíš širší než užší, páč vozím široký pláště (2.35).

    Teď tam jsou náby Novatec D771/772 SB a ráfky ZTR Rapid 25, rozměr 29''.

    Rozpočet tak nějak do 25 tis. Kč.

    Děkuju za věcný rady.

    0 0
    • kubad  

      DT350 + Light-bicycle carbon ráfky + Sapim Race nebo CX Ray

      Odkaz na ráfky, mají víc variantu, to už je na zvážení podle šířky a toho co jezdíš.

      http://www.light-bicycle.com/…ibility.html

      pokud nechceš carbon tak třeba NOTubes Flow MK3

      0 0
      • Spider_29  

        Díky za tip, ale ty DT350 jsou o dost těžší než stávající náboje. To bych si moc nepomohl.

        0 0
        • Singlespeed  

          Posuzovat náboje podle hmotnosti a nikoliv podle kvality není dobrý nápad… ;-)

          0 0
          • Spider_29  

            Přečti si prosím úvodní příspěvek vlákna.

            0 0
            • kubad  

              v CL verzi o moc těžší nebudou, kvalitou sou úplně jinde, a případně se dají vzít DT 240

              duležité je rozhodnutí jestli carbon nebo alu ráfky ,

              0 0
              • Spider_29  

                CL nepreferuju. Měl jsem a oproti 6 šroubům s tím byly sem tam problémy (povoloval se i přes modrej Loctite).

                Ty karbonový ráfky právě nevím… Měl bych strach, že prasknou když někde blbě chytnu šutr. Hliníkovej se ohne a nic. Nebo je to zbytečná obava?

                0 0
                • jecnak  

                  Karbonove jsou pri stejne hmotnosti mnohem tuzsi i odolnejsi. Navic jdou opravit.

                  0 0
                • scret  

                  mas z karbonu ram a u rafku se bojis… Na tohle kolo bych dneska uz nic jinyho nez karbon nedaval… Jak pise jecnak, je to pri stejny vaze tuzsi a odolnejsi…

                  „kachna“ taky psal, ze mu karbony vydrzej mnohonasobne vic a jako on, tomu rozhodne asi nakladat nebudes…

                  Otazkou ale je, jestli se clovek vleze do cenovyho limitu…

                  Rafek tusim kolem sedmicky, a pokud nechces 350ky, tak 240ky jsou o kus drazsi a uz se asi nevlezes…

                  0 0
                  • Sindy  

                    Cena vychází u tech kubadem odkazovanych něco malo pres 13000 s dopravou, clem i DPH.

                    0 0
                    • scret  

                      takze cca 6,5tis. jeden… Daleko od pravdy jsem nebyl:) Nemam ted v hlave presnou cenu 240tek, ale tipuju minimalne kolem desitky… no pak vyplet z CX-Rayu cca trojka, neco prace, paska, ventilky a jsme pres…

                      0 0
                      • alinceb  

                        CX-ray jsou spíš za čtyřku…

                        0 0
                        • scret  

                          jj, jenom ted, co mi kubad zapleta kola pro Katie jsme za dost a to tam jsou relativne obycejny veci…

                          0 0
                          • alinceb  

                            A to ještě Katie neví, že si bude muset pořídit nějaká provizorní kola, protože tahle dostane až pod jehličnan…:D

                            0 0
                            • scret  

                              ale prd, teoreticky vsechno by melo byt k dispozici… Byl trochu problem se zadni nabou, ale to uz je ok…

                              0 0
                      • Pán z Dubu  

                        Když si objedná ráfky bez montážích děr – nemusí kupovat pásku.

                        0 0
                        • scret  

                          zas je voser pri zaplejtani ne? ale mas samozrejme pravdu…

                          0 0
                  • Spider_29  

                    Díky za věcnou reakci.

                    U rámu se karbonu nebojím, páč u rámu na rozdíl od ráfku nehrozí, že s ním naletím na šutr. V rámech důlky od šutrů nemám, v ráfcích jo.

                    A mým cílem je ušetřit hmotnost a nepřijít při tom o pevnost. Takže fakt, že karbonový ráfky jsou při shodný hmotnosti tužší, můj zájem nijak neřeší.

                    0 0
                    • krabica  

                      Ty jsi fakt tupý, nebo to jen hraješ? Když ovládáš matematiku 1. stupně základní školy, tak si přece musíš odvodit, že při stejné tuhosti budou karbony lehčí…

                      Třeba tyto mají 360g při stejném rozměru jako Rapidy, které váží 455g.

                      0 0
                      • Spider_29  

                        Pokud jsi na tom tak, že neumíš reagovat slušně, tak nereaguj. Poslední varování.

                        Nejsem si vědom toho, že by existovala nějaká převodní tabulka, která určuje poměr tuhosti a hmotnosti hliníkových a karbonových ráfků. Z principu existovat ani nemůže. Tzn. je 360g karbonovej ráfek srovnatelně tuhej jako 455g hliníkovej? Nebo 300g ? 400g?

                        0 0
                        • scret  

                          ale on ma pravdu, myslim, ze tu na BF uz bude par lidi, co jezdej karbony a potvrdej ti to…

                          Nehlede na fakt, ze kazdy zapletac ti asi potvrdi, ze Rapidy jsou scheize a se ZTR to nema uz moc spolecneho… resp. je to od nich proste levnej rafek… jejich klasicka produkce je jinde…

                          0 0
              • krabica  

                Přesně tak DT350 CL jsou docela lehké myslím 405g sada, lehčí kavalitní náboje už budou minimálně za dojnásobnou cenu, nebo Čína…

                0 0
                • Spider_29  

                  Jak píšu, CL nepreferuju. DT350 se šroubama váží 477 g, současný náby mají 419 g.

                  Při primárním požadavku na snížení hmotnosti mi to nepřijde jako vhodná volba. DT240 vážej 391 g, tzn. skoro stejně jako stávající Novatecy.

                  0 0
                  • kubad  

                    Současně naby sou z dlouhodobého hlediska šrot

                    0 0
                    • Spider_29  

                      Při stavbě kola jsem byl limitovanej nějakou částkou. A pořizoval jsem s tím, že časem to pomalu vytuním směrem k menší hmotnosti při shodné funkčnosti / pevnosti. A kola jsou rozhodně jedni z adeptů na výměnu, takže s nějakou dlohodobostí jsem nepočítal. Zatím na nich mám cca 4000 km a jsou (samozřejmě) netknutý.

                      0 0
                      • krabica  

                        Je to o kompromisu kvalita/cena/hmot­nost, z něčeho musíš ustoupit, jinak se nehneš.

                        0 0
                        • krabica  

                          Navíc hmotnost se nejvíce projevuje na obvodu, takže největší smysl má šetřit gramy na ráfku.

                          0 0
                        • Spider_29  

                          Přečti si prosím první příspěvek vlákna. Tam myslím docela srozumitelně říkám, že oproti stávajícím výpletům chci zachovat kvalitu, snížit hmotnost a výrazně zvýšit cenu. Přínos tvé rady tedy moc nechápu.

                          0 0
                          • Sindy  

                            A on Ti rika, ze budes muset pridat jeste trochu penez, aby jsi mel na 240 nebo ozelet tech 58g…

                            0 0
                          • kubad  

                            A to přesně moje varianta splňuje, váhové usetris podle toho jak těžké carbonu dáš, a rozdíl v nabach ti ušetří dráty .

                            Kvalita o několik levlu jinde, váha nižší, tuhost mnohem lepší.

                            Tvou paranoiu z CL. nechapu. Fungují naprosto bez problémů

                            0 0
                            • Spider_29  

                              Jo, to mi zní rozumně.

                              Nikde nepíšu nic o nějaké paranoie z něčeho. S CL jsem měl problémy, povoloval se na XT nábách i přes důkladný zalepení Loctitem. Těch pár gramů za spolehlivost šroubů rád obětuju. Správné slovo je preference.

                              0 0
                          • krabica  

                            Jenže u těch nábojů co tam máš se moc o kvalitě nedá mluvit, takže vlastně chceš dražší kola, které budou lehčí, ale nevadí, že to budou křápy. V tom případě to zapleť na stejných nábojích. :-)

                            0 0
                            • Spider_29  

                              Chápu zálibu některých členů BF v expresivních výrazech, proto to označení za křápy beru jen jako kolorit fóra.

                              0 0
                              • scret  

                                to, ze s nima nemas zatim problemy nic neznamena… Ty naby jsou sice lehky, ale to je tak vsechno…

                                Praskaj jim orechy, praskaj osy, lozuiska nejsou nic moc…

                                0 0
                                • Spider_29  

                                  Jo, chápu – vždyť taky píšu, že na nich mám zatím jen 4000 km.

                                  Ale jako křápy náby bych si představoval něco celkem jinýho…

                                  0 0
                                  • scret  

                                    tak odpovida to rafkum… takze to jsou kvalitativne vyvazena kola…

                                    0 0
                          • danielh  

                            Tech par desitek gramu uspory stejne nijak nepoznas, zbytecne uvaleni penez za toto.

                            0 0
          • beranek666  

            Borec váží 95kg a honí gramy na kolech, na kterých jezdí drsnější AM, navíc na pevňáku.. To je snad vtip :) Moc rozumu asi nepobral :-P

            0 0
            • Spider_29  

              Na jakym pevňáku :-)? S tím rozumem mluvíš o sobě, viď :-).

              0 0
              • beranek666  

                Se svojí váhou hleď na pevnost ráfků, nějaké ultralighty bývají váhově omezené. Osobně mám jednu nemilou zkušenost s ráfkami specialized Stout, které jsou teda hodně lehké, dávají je i na Epica apod. a vydrželi cca sezonu, pak se rozjely vevnitř po celém obvodu. A to nebyly přefoukávány, ani nadměrně zatěžovány (váha jezdce byla 90 kg a foukal na 3 – 3,5 atm).

                pozn. praskla ta vnitřní stěna, která je navrtána

                0 0
                • Tomínos  

                  3.5 atm není přefoukáváno? Ahááá.......

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • Spider_29  

                  Ohledně pevnosti viz úvodní příspěvek vlákna. Jinak 3.5 atm na biku je strašně moc. Nedivím se, že ráfek nevydržel.

                  Cos myslel tím pevňákem?

                  0 0
                • bruco  

                  45–50 psi nie je prefukane?

                  0 0
                  • beranek666  

                    Nevím, co jsou to ti psi, tyhle jednotky nepoužívám, ale vzhledem k hmotnosti jezdce a šířce plášťů 1,9, které dotyčný vozil, je 3,5 atm odpovídající tlak, aby nemusel každou chvíli měnit cvaklou duši. A 3,5 atm beru jako horní hranici, kterou foukal, obvykle kolem 3.

                    spider:

                    Pevňákem jsem myslel hardtail, což jsem špatně vyčetl z prvního příspěvku. Ale i tak pro tvoji váhu považuji za blbost vybírat tyto komponenty podle jejich hmotnosti – protože s tím jde ruku v ruce i odolnost a životnost. A jak říkám, konkrétně u těchto spešl ráfků jsem byl svědkem, že se odlehčování na úkor pevnosti moc nevyplatí.

                    0 0
                    • bruco  

                      Ale tu nejde o to, ci je to prefukane z pohladu jazdca a jeho hmotnosti, to moze byt OK. Ide o to, ze rafik ma nejake doporucene kombinacie tlakov a sirky plasta. Napr. ZTR Flow ma pri pouziti 2.0'' plasta povoleny maximalny tlak 40 psi.

                      0 0
                      • beranek666  

                        To znamená, že můžeš foukat 2,7 barů??? No to si děláš prdel, ne?? K čemu je dobrý takový ráfek, který nemůžeš nafoukat na použitelný tlak?

                        Toto už považuji za nepřiměřeně poddimenzovaný ráfek, kterému by se rozumný člověk měl obloukem vyhnout. Kvalitní ráfek považuji takový, který bez úhony snese na 2" plášti tlak alespoň 5 barů. Zažil jsem týpka, co foukal 1,9" pláště na 6 barů, a když pomineme to, že to nemělo žádný smysl, tak ráfek to vydržel bez náznaku poškození.

                        A uvedu ještě jeden příklad, jezdím na tandemu, který při celkové naložené hmotnosti cca 200 kg v terénu, potřebujeme nafoukat na již zmíněných 4–5 barů při 1,9" pláštích. Vozíme remerxy grand hammer a ty to vydrží, opět bez známek poškození. To už je samozřejmě drsnější zatěžkávací zkouška, ale aspoň si tak můžu (i vy) udělat reálnou představu, kolik jaká komponenta kola vydrží.

                        0 0
                        • matbiker  

                          Ale ale Beránku, to zase mícháme hrušky s jablkama, ne? Proč srovnáváš sjezdové ráfky s ráfky, kterými chce borec odlehčit kolo?

                          Vážím 85kg, na závodech mě ve sjezdu už hódně dlouho nikdo nepředjel a jezdím vepředu i vzadu 1,8 – 2 at dle nálady a ještě jsem necvakl, všeobecně defekt jsem na horákovi neměl už tak 4 roky.

                          Takže celá světová špička Mtb xc jezdí vlastně na hodně nekvalitních ráfcích, co?

                          A nesrovnávej ráfky 29" 350g s ráfky co mají 600g. Měls někdy vůbec takový ráfek v ruce? Ta bočnice je tak tenká, že při těch tvých 6 at by to vyvalilo bočnici jak břuch po čočce. Ta hmotnost se někde musí ztratit, ne?

                          0 0
                          • beranek666  

                            musí a to je práve ten problém, o tom celou dobu mluvím..

                            a vůbec sem netahám sjezdové ráfky, ale běžné ráfky na maraton, xc, turistiku…

                            0 0
                            • scret  

                              nevis o cem je rec a budes tu delat nejake zavery? Chlapee…

                              ZTR jsou jedny z nejkvalitnejsich rafku, omezeni je dane a hlavne v souladu s filozofii bezdusi, tzn.- nizsi tlaky…

                              Nebavme se o specialnim pouziti na tandemech, to je proste specifikum… Ale o normalnim bikerovi a osobne vazim cca 80kg a jezdim tlaky na lehci teren i klidne kolem 1ATM, a na tezsi foukam kolem cca 1,5…

                              Pokud nevazis 150kg, nevidim duvod foukat na vic jak 3ATM, fakt ne…:)

                              0 0
                              • Rubi  

                                jeste bych bral v uvahu sirku plaste, 1 atmosfera v 1,9 plasti nebude uplne super…

                                0 0
                                • scret  

                                  tak 1,9 plast, MTB, teren a 90kg a vic je proste nesmysl…

                                  0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • camlost  

                          člověče, jak mohu vůbec jezdit na ráfku s limitem 35 PSI (2,4 bar)? navíc bez defektů. :-O

                          0 0
                          • beranek666  

                            na cyklostezkách asfaltových a šotolinových moc nebezpečí nehrozí.. zajeď si občas do lesa a cvakneš na prvním pařezu.. ale možná máš pod 80 kg a tím pádem no problem

                            0 0
                          • Deathwing  

                            ze ty na tom nemas plaste? :D proto je to bez defektu

                            0 0
                            • camlost  

                              že by se vracely ty bezplášťovky, nebo jak tomu tady tenkrát kdosi říkal? :-)

                              0 0
                    • Spider_29  

                      OT z prvniho odstavce pomijim.

                      A k druhemu odstavci a odlehcovani na ukor pevnosti: nezbyva nez opakovat, aby sis precetl prvni prispevek vlakna.

                      Je vtipny, ze sem vrazis s poznamkama o nepobrani moc rozumu a sam tu placas jednu pitomost za druhou: o HTcku, o odlehcovani na ukor pevnosti…

                      Neni povinnosti prispivat za kazdou cenu, kdyz si ani neumis precist, o cem je rec.

                      0 0
                      • beranek666  

                        Jenže odlehčování, konkrétně u ráfku, bude vždy na úkor pevnosti a tuhosti. Takže tvoje myšlenka o zachování parametru pevnosti a odlehčení kol, není reálná.

                        0 0
                        • kubad  

                          Pletes se, je to o použitých materiálech a samo pak o ceně

                          0 0
                        • Spider_29  

                          Ne, nebude.

                          Realna samozrejme je.

                          0 0
                          • beranek666  

                            Tomu říkám argument! Tak si udělej radost a kup si co chceš :) Hlavně že budeš spokojený, myslel jsem to s tebou dobře.

                            0 0
                            • kubad  

                              Lepší je někdy nemyslet !!!

                              0 0
                              • beranek666  

                                jo, to ti jde :-P občas si to zkus

                                0 0
                                • Spider_29  

                                  To rika ten pravej, kdyz tady meles o HTcku, cvakani dusi v bezdusovych plastich, odlehceni na ukor pevnosti…

                                  Ten, kdo ma vyfoukano, nejsou vsichni ostatni.

                                  0 0
                • danielh  

                  3,5 atm je tak na cloveka se 150kily ;-) na 95 tak 2,5 max a staci.

                  0 0
                  • matbiker  

                    Zeptej se pana Beranka, ten ti vysvětlí, že to je blbost.

                    0 0
                    • beranek666  

                      na 95 kg pro 2,0" plášť bych si nafoukal osobně 3 atm, abych necvakl… pokud bych měl širší plášť 2,25" a bezduše, šel bych na 2,5 atm, možná lehce míň

                      míň znamená vyšší riziko cvaknutí duše, případně u bezduší žvýkání kola v zatáčkách a upouštění vzduchu přes patku, případně riziko vyzutí pláště

                      pokud nejezdíš v lese, kde jsou kameny, kořeny a jiné záludnosti, foukej si klidně míň, ale od začátku je tady řeč o využití na lehký freeride, all mountain apod., na což se nižší tlaky moc nehodí

                      0 0
                      • Tomínos  

                        Musíš asi jezdit hrozný pekla, jezdím asi max 2.2 na zadku a to jsem si do teď říkal že i docela v terénu a na kole docela umím a když už prorazím je to moje blbost. Právě jsem zjistil, že jsem vlastně hovnař, ale u tebe předpokládám, že jezdíš bednu v ČR ve sjezdu nebo enduro závodech.

                        0 0
                        • beranek666  

                          každý máme jiné měřítka, někdo si myslí, že na kole umí a přitom hovno, zlatá rybko.. pokud projedeš tím tvým „terénem“ se dvěma a něco bary na zadním kole a nevyzuješ gumu, tak opravdu jsi hovnař

                          (bavíme se o bikerovi min. 90 kg a pneu 2,2, aby mě zase nějaký znalec sjezdař opět nechytal za slovo)

                          0 0
                          • Sindy  

                            „pokud projedeš tím tvým „terénem“ se dvěma a něco bary na zadním kole a nevyzuješ gumu, tak opravdu jsi hovnař“ anebo naopak má techniku jizdy na vyssi urovni než ty a dokaže to projet bez vyzutí. BTW každej, kdo nevyzuje gumu je hovnař jo? Myslim, ze pokud nebudes mit spatnou kombinaci rafku a plaste (nebude ani jeden bezdusovej), tak nevyzujes ani pod 1,5bar

                            0 0
                            • Fredos  

                              Myslím, že si tady nikdo neumí představit jakej je beranek střelec.

                              0 0
                          • Kire  

                            Na svěťáku se vozí slupky bezduše a tlaky kolem 1,5 bar. Sám vozím na biku P 1,4 – 1,6 a Z 1,6 – 1,8 při 75 kg, ať na 2,1" nebo 2,3". Včil mudruj.

                            0 0
                          • alinceb  

                            To sis zrovna docela naběhl. Chtěl bych vidět, jak bys za Tomínosem v terénu vlál…:D

                            0 0
                      • Mr.Duck  

                        Na freeride se nizsi tlaky nehodi? A na All Mountain?

                        0 0
            • scret  

              ma fulla a s tim drsnejsim AM to nebude asi tak horky, kdyz tam ma Ikony a je spokojeny…

              Osobne bych teda volil naby 350ky, prtze funkce stejna jako 240ky. Ty jsou drazsi a jen o chlup lehci… ale tak zas kdyz ma na to vatu, tak proc to tam nedat…

              0 0
              • Kubiczech  

                Měl by si jít zatlachat do vlákna o enduro gumách a po roce diskuzí pořídit nějaké pěkné High Rollery. To by potom bylo drsné AM, panečku… (:

                0 0
                • scret  

                  ??? alejo, od tebe uz klasika… Prestoze tak sam rad ukazujes na trolleni, tohle je krasny priklad z tvoji strany.

                  Ikon na predku je tak maximalne na XC… Na zadku snese klidne i AM jezdeni…

                  Nebo mas jiny nazor?

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Hehe, reaguju jednou za uherák, a přesto jsem klasik. (: Podle mě ty pláště strašně přeceňujete. Nevím, proč by se na Ikonech nedalo jezdit drsněji. Pakliže člověk počítá s jejich vlastnostmi, nebo v tomto případě spíše s nevlastnostmi, dá se na tom úplně v pohodě. Ne každý má potřebu cpát na trailové kolo skoro sjezdovou gumu, co jede tak nějak v uvozovkách, když to poprvé někde uklouzne… (:

                    0 0
                    • Spider_29  

                      S tímhle souhlasím. Mám rád jezdivý gumy větších objemů. Nemá smysl nad tím spekulovat, tak to prostě je :-).

                      Ikony mám rád, jediná jejich opravdová nevýhoda je, že ze snadno zalepěj, když je mokro a pak nedržej vůbec.

                      Jinak mi ale vyhovujou výtečně.

                      To se ale vyřeší nákupem druhých výpletů, na který dám Ikony (do lehka a rychla) a na stávající výplety dám nějaký hrubší plášťě (do sraček).

                      0 0
                    • scret  

                      Reagujes jednou za uherak, ale snad pokazdy na mne:))

                      Bohuzel tuhle reakci povazuju uz z tvoji strany fakt za trolleni…

                      Nevim, co je podle tebe drsneji, mam Ikony na 29 celo HT… Ale na AM kolo dopredu fakt nee:)

                      A to jsem spis zastancem mensich vzorku na zadnim kole… Nicmene problem Ikonu je ten, ze se nema za co chytit v tezsim terenu a to jak na behounu, tak i na boku…

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Abych parafrázoval ten známý vtip o internetu a pornu – bez tvých příspěvků by se zdejší fórum taky vešlo na disketu – takže je těžké nereagovat zrovna na tebe. Ale jo, povětšinou s tebou nesouhlasím, na tom není nic tajného, a pokud ti to polechtá ego…

                        Každopádně nevím, co ti na to víc napsat. Podal jsem to vcelku srozumitelně, bez pokusu o trolení. Prostě nevidím důvod, proč bych si na pláštích tohohle typu nemohl v terénu zaskotačit. Obzvlášť na lehkém karbonovém trailbiku, o kterém se tu od počátku bavíme. Že to nebude držet jako s devíti set gramovým #endurospecific drapákem, o tom se s tebou nepřu, to je snad každému jasné. Ale že by s těmahle gumama nešlo jet agresivně a zábavně, to si vážně nemyslím.

                        0 0
                        • scret  

                          ok, pokud to myslis vazne, pak tvuj nazor beru, ale ja mam zcela jiny… Nicmene netvrdim, ze nekdo z nas ma jedinou spravnou pravdu. Zaskotaceni by se dalo pochopit i negativne:) Zrejme jezdime oba uplne jiny teren, prtze ja bych s Ikonem u nas jezdit fakt nechtel, resp. max. jeste nekde za sucha a v rekneme lehcim terenu…

                          Napr. na uhlazeny cesty SpS by nemusel byt zas tak spatnej…

                          Btw. neprehanej, zas na vsechno nereaguju:)

                          0 0
                          • Spider_29  

                            Ony se ty agresivní vzorky na pneu mnohdy přeceňujou… Mám na Ikonu sježděnou Šumavu, Jeseníky, Beskydy, Rychleby… Velkej Javorník, Lysá, Kraličák… Pokud nejsou na zemi sra*ky, tak s Ikonama (2.35, bezduše, nepřefoukaný) není problém.

                            0 0
                            • scret  

                              jj, driv jsem taky jezdil stejny veci na 1,9 Rubenach semislickach… Pointa je v tom JAK?:)

                              Jak jsem psal, ze skupiny v mym okoli jezdim na zadku hodne rychly plaste, ale jsem jeden z mala…

                              O tom, ze by si to nekdo dal dobrovolne na predek se nevede u nas debata ani v „anarchistickych kruzich“ :))

                              0 0
                              • Spider_29  

                                Asi jinej oddíl :-).

                                Role plášťů v tom, jak je kdo z kopce rychlej, je minimální. Pokud někomu snadno ujedeš na agresivním vzorku, ujedeš mu i na míň agresivním vzorku. A naopak. DALEKO víc než plášt udělá výběr stopy, technika jízdy, schopnosti, zkušenosti…

                                0 0
                                • scret  

                                  ale notaak pane kolegooo:)

                                  jinak, pokud by to tak bylo, potom nechapu, proc sjezdari vozej lepivy smesi plastu a plaste s agresivnim vzorkem… Kdyz jsou tak dobry, tak to zajedou i na slickach ne?:)

                                  Ale jsou evidentne i taci, kteri zajedou jen na rafku:)

                                  0 0
                                  • Spider_29  

                                    Tohle uz je uplne irelevantni. Sjezdarum jde o kazdou vterinu ci dokonce desetinu. A tam gumy rozdil delaj.

                                    Desetiny na vejlete s kamosema ja fakt neresim. Podle tyhle logiky bych musel na normalnim 60km vejlete menit gumy 10× a mit v ruksaku od silnicky po sjezdaka.

                                    Trochu ubrat na maximalismu a pridat realnyho mysleni to chce…

                                    0 0
                                    • scret  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      0 0
                              • maajkee  

                                Myslím, že pravda je tak někde uprostřed. Je pravda, že ve skupině máme lidi co na zimáku s 1.9 Ritchey semislickama sjedou to, co nesjedou borci na enduru s 2,3 enduro drapákama. Takže bych to viděl tak, že 80% dělá technika a 20% udělá plášť :)

                                0 0
                                • kubad  

                                  jj tak nějak to bude, každopádně i s dobrou technikou bude dost rozdíl jestli jedeš na drapáku nebo slicku :D

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Však jasný, dobrej jezdec s dobrým pláštěm je ideální kombinace. Na druhou stranu nějakej těžkej měkkej plášť co opravdu drží bdue pak zase limitovat v rychlosti na rovině nebo do kopce a popravdě u nás je málo tratí kde by člověk nemusel taky jet do kopce nebo po rovině :) Takže vždycky je to prostě o tom najít si nějakej kompromis, kterej každýmu vyhovuje. Univerzální plášť neexistuje, takže vždycky je to tom jestli plášt bude víc držet nebo líp pojede.

                                    0 0
                                    • scret  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      0 0
                                    • kubad  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      0 0
                                • scret  

                                  spis bych to tipnul 50:50… ale to je fuk… Jde o to, ze proc se zbytecne limitovat? Dobrej jezdec + dobra guma udela jeste vic… A horsimu to prida na jistote… To je jako bych v zime na aute vozil letaky, prtze to je taky hodne o ridici a jeho noze a hlave ne?:)

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    To ne. Tam přeci velkou roli hraje taky jak ten plášť jede. Ve valivým odporu a hmotnosti pláště bude mezi ikonem a nějakým enduro drapákem velkej rozdíl. Kdežto u auta zimák nebo leťák v rychlosti pozná málokdo :)

                                    0 0
                                  • Spider_29  

                                    Sklouznul jsi k hodne hloupy demagogii.

                                    Zimni gumy jsou oproti letnim v zime prinosem vzdy.

                                    Mekkej drapak je na AM kole lepsi oproti jezdivy gume jen z kopce dolu, tzn. suverenne nejkratsi dobu z bezny AM vyjizdky. Po zbytek, tedy po vetsinu casu, je oproti jezdivy gume pomalejsi.

                                    A jestli si doopravdy myslis, ze rozdil v prilnavosti mezi Ikonem a nejakou AM gumou udela stejny rozdil v rychlosti jizdy z kopce jako vse ostatni (50 % guma, 50 % vse ostatni), tak vyvez svou mamu na Lysou a pust ji po zluty dolu na tech dle tebe nej… gumach. Ty to jed na Ikonech.

                                    Pokud mas pravdu, uvidis jen jeji zada, a to jen prvni minutu nez ti ujede…

                                    0 0
                                    • Spider_29  

                                      A tim bych tohle OT ukoncil.

                                      0 0
                                    • scret  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      0 0
                          • tomfree  

                            Já mám Ikony 2,35 na 29 a naposledy jsem na tom byl na Kralickém Sněžníku včetně toho trailu co vede od stezky v oblacích,do bike parku bych si je asi nevzal,ale když vím,že pojedu cokoli přes 60km tak beru 29 s ikonama.

                            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • krabica  

        Co Nextie ve srovnání s Light-bicycle? Máš nějaké zkušenosti?

        0 0
      • minimus80  

        cenovy rozdiel 260 vs 170 usd za rafik ktory ma asymetricke diery je dost vyrazny …su take kola vyrazne pevnejsie? Alebo sa pouzivaju napr na 28 a straight pull? …vedel by si o tom nieco napisat? Dik!

        0 0
    • alinceb  

      Nikde tu nepadlo, kolik váží současná kola a o kolik dolů chceš jít (možná jsem to přehlédl).

      Napadla mě varianta Syntace W35. Vzít levnější výprodejový model a přeplést na CX-ray. Je otázka, jestli by se to váhově vlezlo do tvých představ, protože budou mít nekde mezi 1800–1850g. A mají teda jen 28 drátů. Teoreticky by možná šlo i rozplést, prodat ráfky (třeba 2.000,– Kč/ks) a na nábojích zaplést karbony. Tím se váhově i funkčně dostaneš na/pod úroveň DT240 za trošku příznivější cenu.

      0 0
      • Spider_29  

        No to je pravda. Až budu doma, tak to zvážím.

        0 0
        • Pán z Dubu  

          http://www.bike-forum.cz/…pletena-kola#…

          Osobně jsem pod zamýšlené pneu 2,35 – 2,40“ šíře pořídil ráfek s vnitřní šířkou 31,6 mm. Maxxis Ikon 2,35“ šíře sedí na něm jak zadek na nočníku.

          Nikde tu nepadlo, kolik ke své tělesné hmotnosti 95 kg máš tělesnou výšku (rám máš velikosti L) popř. množství depotního tuku. To jestli by se gramáž/kilogramáž jízdní soustavy dala snížit účinně jinde než např.v nábě.

          0 0
          • Spider_29  

            :-) měřím sice 191 cm, ale samozřejmě, že mnohem větší úspora je možná na jezdci než na biku :-).

            Nicméně lehčí bike dělá majiteli radost. A lehčí bike, zvlášť když se odlehčení týká neodpružené hmoty, líp funguje.

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Taky si nechci novým materiálem váhově pohoršit. Ale pocitově mi více vyhovovala změna k větší boční tuhosti zápletů. Prošel jsem si odlehčováním, ale ztráta přesnosti udržení zamýšlené jízdní stopy mi neseděla.

              Tak jako se u aut dává do vztahu „rychlost“ motoru a podvozku. Tak bezpečnější kombinace je, když podvozek má nad motorem navrch.

              0 0
    • Spider_29  

      Takže slíbený hmotnosti současných kol: přední kolo komplet 1925 g. Plášť má 749 g, mlíko odhaduju na 120 g (?), kotouč 180 g, takže na přední výplet vychází cca 876 g.

      Zadní kolo komplet má 2397 g. Plášť 749 g, kazeta má 330 g, mlíko taky cca 120 g, kotouč 160 g.

      Takže zadní výplet vychází na cca 1038 g.

      0 0
      • MlokCZ  

        K tomu ale nezapomeň dopsat, že výsledek je tak ±150g, protože:

        • nevážil jsi nahozené kusy pláště a každý kus pláště má jinou hmotnost, občas se objeví i rozdíl větší než 100g, tedy pokud pláště nesundáš, tak je ta uváděná hmotnost kol k ničemu; může sedět u jednoho kola, pokud je to tvoje vážení před nahozením pláště
        • mlíko 120g by mohlo být jedině v případě, že jsi tam těsně před vážením nalil 120ml; pokud je tam už delší dobu, tak bude mít mnohem méně (pokud jsi na začátku dal 120ml a je to už nějaký čas ježděné, tak nemusí mít aktuálně klidně ani 50g).

        A když řešíš, že vadí 50g navíc za DT350tky, tak asi nebudeš chtít srovnávat s tak nepřesně určenou hmotností kol.

        0 0
        • Spider_29  

          Díky za poznámky. K té první: vážil jsem nahozený kusy, lišily se o pár g. K té druhé: mlíko je v předním plášti od března, v zadním čerstvě (měsíc).

          Nemám jak to zvážit přesnějc, resp. nebudu kvůli vážení vylejvat mlíko a pak dávat znova :-).

          A cílem mýho snažení je snížení hmotnosti, takže ano, větší hmotnost vadí :-).

          0 0
      • scret  

        ty vozis Ikony? aha… Takze lehci teren…

        Na zadku vidim misto k uspore…

        kazdopadne pokud jsi spokojeny s rapidama a Novatecama… tak bych rozhodne nevolil FlowMk3 rafky, ale kdyz uz alu, tak ArchMK3… Karbony jsou ale idealni…

        0 0
        • Spider_29  

          Taky to zatím vidím na karbony.

          S Rapidama i Novatecama jsem zatím spokojenej, ale jak jsem psal, jsou zatím „v záběhu“ cca 4000 km, takže na nějaký soudy je brzo. Doteď ale zcela bez problémů.

          Co jezdím jsem psal na začátku – od čistýho XC po hrubší AM – úměrně možnostem a schopnostem 130/130 devětadvácy.

          0 0
    • Kubiczech  

      Někde teď byly levné Tune náby (chain? možná jinde v uk), tak je zapleť na karbon ráfcích dle preference, a máš to hotové. Lehčí to bude.

      0 0
    • pocestny  

      Pár mých střípků k věci: S povolováním CL jsem se nikdy nesetkal, ale budiž, prostě je nechceš. Stejně nemá moc cenu řešit argument že „DT350 na centerlock je lehčí“ (je to pak totiž vyváženo vyšší hmotností CL kotoučů, ale klidně zde pošlete odkaz na lehké CL kotouče, protože já koukal asi jen na shimana). Takže z toho zda 6díru nebo CL bych si hlavu nedělal, a vzal to, co mi víc vyhovuje. Každopádně DT350 jsou vychytané kousky výbavy. Investice do lehčích DT240 mi příjde jako škoda peněz, kompenzoval bych tu celkovou hmotnost spíš drátama CX Ray. A na ty potřeby mi přijde ZTR Flow MK3 jako overkill, jak už tu zaznělo.

      Z kol na DT350 + CX Ray + ty karbon ráfky + Ikon 2,35 bych měl v tomto případě – na tvém místě – opravdu radost…

      0 0
      • Spider_29  

        Až na ty náby to vidím taky takhle.

        Proč myslíš, že 240 jsou škoda peněz? Jsou horší než 350?

        Já to vnímám tak, že pokud jsou kvalitou stejně, ale lehčí, tak je to plus. Peníze jsou sice vždy až na prvním místě, ale ne zas tak dramaticky :-).

        0 0
        • pocestny  

          jen kvůli tomu cenovému rozdílu,

          pár gramů k dobru, to zas jo

          0 0
        • Rubi  

          v tom pripade priplat za 240 a je hotovo :-)

          0 0
        • Mr.Duck  

          Me teda 350 docela zklamal – po pul sezone vzadu se loziska toci podobne jako po 4 sezonach na Hope Pro 2 (jeste pred evo). Doted to jezdim, ale urcite mi to ubira setiny v zavodech!

          0 0
          • Rubi  

            ja to mel presne naopak :-) teda 240 vs hope pro 2, ale myslim ze loziska v 350 a 240 jsou stejne

            0 0
    • maros.77  

      A je to vyřešeno, svoje kola prodej za 5 a dáš navíc jen 15 ;-)

      http://www.bike-forum.cz/…carbon-sl-29

      0 0
      • Spider_29  

        Koukal jsem na ne, ale nechci bazar a nehodej se mi barevne.

        Stavajici kola si necham s hrubyma plastema, aby byly na stridani pro drsnejsi teren a mokro.

        0 0
        • nitraq  

          Barva přece není problém, přelepíš.

          0 0
          • Spider_29  

            Co je nesrozumitelného na slovech „nechci bazar“ :-)?

            0 0
            • kubad  

              ty kola stojí za prd, tak na lehké XC – za mě nebrat

              navíc je to 142+ zbytečně bys měl komlplikaci

              0 0
    • matbiker  

      Ty Spidere, vůbec nechci prudit, ani tady offtopicovat, jen mi nejde do hlavy, jak se ti mohly povolovat centerlocky. Mohl bys to prosím upřesnit? Zajímá mě to z toho titulu, že já zase upřednostňuji CL kotouče kvůli tuhosti a nikdy jsem s nimi neměl problémy.

      0 0
      • Spider_29  

        Nevím, co se dá upřesňovat na informaci, že se povolovala matka center locku :-). Byla utažená správným momentem a během ježdění se povolila.

        já zase upřednostňuji CL“ – v pořádku. Díky za tvou zkušenost.

        0 0
        • obda  

          No moc lidí, kterým by se CL povoloval neznám. Ten dotaz je legitimní, není to běžný problém CL.

          0 0
          • Spider_29  

            Neříkám, že je to nelegitimní otázka. Jen nevím, co se dá upřesnit na prostém faktu, že se povolí správně utažená matka.

            Nevím, jestli to je nebo není běžný problém CL a ani není třeba to řešit. Na ukončení tohodle OT bohatě stačí informace, že CL nepreferuju ;-).

            0 0
            • obda  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
          • matbiker  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • kopejda  

            Taky se mi povolil. Utazen byl vic nez dost. Stalo se mi to pri stoupani na bukovou horu. Rikam si co to kua cinka. U horni stanice lanovky me vlekar moc ochotne nechal nahoru vyvest na sedacce hasak :-) diky pane

            0 0
          • Mr.Duck  

            Taky jsem to zazil, ale locktite to spravil.

            0 0
    • nostro66  

      Pred tyzdnom mi kamos vyplietol nove 29" kola: DT SWISS XM 401, Novatec D771SB, D772SB, Sapim Race.

      Vaha 1784g, cena 7847,– CZK.

      Prvu XC/AM jazdu vydrzali (75kg) ;-)

      0 0
      • DrinkUP  

        Já mam o pár kilo víc plus vozim přes 4 kg v batohu a o XM401 při AM/Trail ježdění ani nevim, sice s nima nehopsám, ale vypadaj docela bytelně, takže by nejspíš pár doletů vydržely. Myslim, že stejně velká část zohybanejch ráfků je způsobena špatnym nahuštěnim, sice kola foukneš na/přes 2 bary, během pár dní upustíš trochu mlíka, nedofoukneš a pak něco v rychlosti trefíš s 1,5 barama a odnese to ráfek.

        0 0
        • Breakpain  

          Kontrola tlaku a brzd je něco, co dělám před každou jízdou .) … Jediné co nekontorluju, je tlak v tlumiči a vidlici.

          0 0
          • alinceb  

            Jasně, taky vždycky zmáčknu gumu mezi prsty, jestli není prázdná…;) :D

            0 0
    • joseee  

      Zdar bikeři

      Co říkáte na tyto kola za 8100 Kč. Mám volit na HT a svou váhu okolo 80 kg 28 drátů nebo 32.

      Díky za vaše reakce

      PŘEDNÍ kolo:

      • ráfek: DT Swiss XR331 – 28 děr
      • náboj: Novatec D771SB – 28 děr
      • dráty: Sapim Race
      • niple: DT Swiss Squorx Pro Head ALU + podložky

      ZADNÍ kolo:

      • ráfek: DT Swiss XR331 – 28 děr
      • náboj: Novatec D772SB – 28 děr
      • dráty: Sapim Race
      • niple: DT Swiss Squorx Pro Head ALU + podložky
      0 0
      • ladias  

        Mam 110kilo a třetím rokem jezdim DT Swiss X1600 28drátů a překvapivě stále drží. Mám to tedy na fullu…Byly origo na kole a měl jsem strach že je oddělám, dokonce jsem přemejšlel že ještě nový prodám a dám něco 32drátů a pak jsem se na to vybodnul. Chci tim říct, že neni materiál jako materiál a mě DTčko překvapilo jako slušnej oddíl ;-) Nevim jestli se tyhle ráfky dají koupit samostatně… jezdil jsem dřív dual a fourcross, takže si myslim, že z kopce rozhodně nejezdim pomalu. Prostě bych z těch tvejch 80kilo nedělal vědu a šel do kvalitních 28děr ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.