hmotnost komponentů (fotky) nejen pro gramhoniče

292 nepřečtených
  • vpa007

    Čau všem,

    už delší dobu dumám nad založením tohohle vlákna… začal jsem děckovi odlehčovat kolo a tak po netu sháním informace o hmotnostech jednotlivých komponentů (a to nejlépe fotky) na jejichž základě se lze rozhodnout, zda výměna má cenu a jakou má cenu :-).

    Nejde tedy úplně o honbu za nejlehčím (a nejdražším) komponentem, spíš o hledání takového, co splňuje kritérium „hodně muziky za málo peněz“. Vítány jsou i fotky komponentů sundaných, aby člověk měl představu, kolik váží ta věc, co na kole má, aniž by to musel sundat a zda je v tom nějaký potenciál ;-).

    Proto sem přidám vše, co jsem zatím navážil. Kdo se bude chtít přidat, bude vítán, jen prosím dávejte fotky ideálně své. Pokud stažené z netu, uveďte to v textu a přidejte link. Formát příspěvku by třeba mohl být název komponentu, jeho přípradné úpravy a hmotnost v gramech ;-)

    • vpa007  

      otočné řazení pravé s lankem

      • Shimano RevoShift 6SP – 92g
      • Shimano RevoShift 7SP – 98g
    • vpa007  

      plášť dětský 20":

      • Schwalbe Mow Joe 20×1.85, kevlarová patka, 2ks: 330 a 324g
      • Author AT-714 20×1.75, drátěná patka, 2ks: 448 a 446g
    • vpa007  

      pedály:

      • dětské plastové VP-250B, 1ks: 110g (pár 220g)
      • dětské CNC hliníkové DORCUS Mini, pár: 200g
      • klasické ohrádkové Welgo AL, pár: 266g
    • vpa007  

      kazeta / vícekolečko

      • šestikolečko Shimano MF-TZ20, 14–28: 380g
      • sedmikolečko Shimano MF-TZ31, 14–34: 480g
      • kazeta SunRace MX3, 10s, 11–40: 381g
      • a jako bonus plastová ochrana špic: 16g ;-)
    • vpa007  

      kliky

      • Shimano XT, FC-M785, 175/38×26, s integrovanou šlapací osou (osa součástí BB70), včetně podložek na vymezování vůle osy v rámu a závěrného šroubu: 843g (udávaná 800g, něco z váhy asi padne na obalový materiál, ze kterého se mi to nechtělo vybalovat, neb kliky šly ještě dál na montáž ;-))
      • vpa007  

        dětské kliky

        • Prowheel RSP-116P Junior, 127mm, přinýtovaný převodník 36T, plastový rockring 2×: 634g
      • vpa007  

        kliky FORCE (Prowheel) TEN3 Al 42/32/24, 175mm, 4 hran, převodník 42 zubů Fe, převodníky 32 a 24 zubů Cr-Mo: 897g udávaná

        • klika L+P: 586g
        • klika P: 332g
        • klika L: 254g
        • trojpřevodník 42/32/24: 294g
        • šrouby na převodník 24z: 12g
        • šrouby na převodníky 42/32z: ?g
      • vpa007  

        EDIT: sem si sem omylem vložil duplicitu, takže si ji sám sobě mažu.

        a díky za první příspěvky ;-)

      • vpa007  

        kliky zkrácené na dětské FORCE (Prowheel) TEN3 Al, 130mm, 4 hran, s Alu převodníkem 32 zubů z Aliexpress

        klika L+P: 466g

        klika P: 268g

        klika L: 198g

        klika P s čínským převodníkem 32z oval: 328g

      • vpa007  

        kliky

        • Race Face Turbine 2×10, 175/40×28 – jeté, malý převodník (28t) je nejspíš Shimano XT – i tak 735g
    • novas752  

      Řetězy

      • Shimano CN-HG93 114 článků (9s): 274g
    • vpa007  

      Převodník(y):

      • trojpřevodník Force 42/32/24 (převodník 42 zubů Fe, převodníky 32 a 24 zubů Cr-Mo) – 294g
      • jednopřevodník SNAIL Ultralight 104BCD 32T oval, A7075 (aliexpress) – 42g
      • vpa007  
        • dvojpřevodník Shimano Deore FC-M615 38/24 + šrouby – 127g
    • jIrI___  

      Všechno možné, co mi prošlo rukama. Většinou nižší/střední tří­da.

      http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/

      (Kdyžtak to blokni a až se mi bude chtít, vložím sem přímo fotky).

      • vpa007  

        ale houbeles, proč bych to blokoval… i tohle je super zdroj informací, když člověk potřebuje mít představu co kolik váží a jak moc výrobci (ne)kecaj.. takže DÍK!

    • kubad  

      Za chvilku se v tom tady nikdo nevyzná je to nesmysl

      • SloM  

        Ja myslim, ze lwpsi by byl excelovsky soubor nasdileny treba pres google drive, kde by meli vsichni prava na upravy souboru

      • vpa007  

        excelovejch a jinejch tabulek je všude hafo, za mě je ale lepší fotka, kde vidím co kdo a jak vážil (o kalibraci vah a jejich řešit teď nebudem).. méně přehledný to možná bude, ale naštěstí tu funguje vyhledávání i ve vlákně, takže si myslí, že by to mohlo být cajk

        … a k tomu to zatím nevypadá, že by to aspirovalo na vlákno o 7sty příspěvky ;-)

      • rb  

        imho by bylo nejlepší obnovit sekci „hmotnosti“ ze stareho fora.

        bylo to fcelku přehledné a vkládání jednoduché.......

        • Lišák  

          Přidat ještě fotku, nejlépe na váze.

        • Richards  

          JJ to byla dobrá „studnice moudrosti“. Taky bych byl pro obnovu.

        • vpa007  

          zdar… tak právě jsem vypsal IT ticket v adminově fóru za obnovení sekce zvážené komponenty v galerii, takže komu to dává smysl, může směle onu myšlénku podpořit ;-)

      • Mr.Pavka  

        Nebylo na starým BF taky speciální téma „komponenty váha“?

        A pak ještě komponenty zkušenosti?

    • Bezmozek  

      Někde mám tabulku v excelu dílů co jsem měl, ale je fakt že takhle se v tom asi nedohledáme, tyhle stránky předpookládám zná­te:

      http://weightweenies.starbike.com/listings.php

    • scret  

      tumas, XTecka

      • vpa007  

        dík! na XTčkový pedály jsem taky koukal, nakonec skoro jen kvůli barvě koupil Ritchey PRO Paradigm – 261g ;-)

        • scret  

          to nedelas dobre jaromire:) Ritchey nikdy pedaly neumel a zrejme stale jeste neumi…

          Kdysi jsem dvoje mel a nikdy vice… kamoska pak ma novejsi model a taky na h…

          Zlaty shimana…

          Jinak kdyz uz neco lehkyho, tak zrejme exustary… a prestoze na ne lidi nadavali, tak ja pres malej vaklik na ne nedam dopustit… Ale nevydrzej samozrejme to, co shimana…

          • kubad  

            Souhlas

          • vpa007  

            ten názor beru… pedály považuju za „spotřební zboží“, takže až mě nase#ou, buď je mrsknu do kopřiv nebo na jedno z mých 3 rezervních kol, kde recykluju odpadlíky z hlavního stroje… no jak říkám, kupoval jsem je hlavně kvůli červený barvě, XTéčka jsou další logickej nástupce ;-)

            • scret  

              u ritchey je to spotrebka doslova:) Pokud budes ale spokojen, tak muzes byt jedine rad…

          • alinceb  

            Mám doma dvoje Ritchey Pro Paradigm – jedny vozím na EN kole a druhé má manželka na XC fullu.

            Co se týká výdrže, tak nemám problém. Na EN drží i dopady a sem-tam kopnutí do šutru. Ani ložiska nemají vakla.

            Co mi ale vadí, je, že kvůli širokému rámečku upínacího mechanismu nejdou vždycky hladce našlápnout. Často se postaví „na hranu“ a musím je pootáčet, což není úplně ok třeba při nájezdu na skok, drop, technickou pasáž nebo rockgarden, kde potřebuju mít nohu pevně na pedálu. Možná je časem vyměním za ohrádkové SPD nebo za platformy…

        • jecnak  

          Tyhle pedaly funguji dobre do te chvile, neze se dovnitr pres chabe tesneni dostane nejaky bordel. Vysledkem je pak okamzita a celkem rychle se zvetsujici vule jehlickoveho loziska.

        • Ricci  

          Ber XT, moje maju zatial cez 50000 km a stale slapu paradne.

        • hovado_cz  

          uplně ty nejzákladnější CB-čka, který mě vyšly na 7 kil :-)

    • zderes  

      Tak kliky odmontované z Sup Fly 26" 160 mm váží 740g s převodníkem s upilovanými zuby. To jen tak kdyby někdo přemýšlel o výměně těhto klik za lehčí.

      • Breakpain  

        Nechci Ti brát iluze, třeba jsi výjimka, ale mám také závěsnou váhu a ta přesnost tam bývá plus mínus autobus … opakované měření = rozdíl několika desítek, občas i stovek gramů :(

        • zderes  

          Máš pravdu, proto jsem s tím skoro vůbec nehnul a vážil jsem to bez větru, mluvení a ani jsem nedýchal. Jediný co působilo je gravitace…:-) ale jinak rozdíl tak 5–10g. Možná záleží jak těžkou věc vážiš.

    • Spartacus  

      Kdo chce lehký kokpit/sedlovku za rozumné peníze, tak se zkuste podívat na ITM. Kupoval jsem hliníkovou sedlovku 31,6/350mm, udávaná hmotnost 252g, skutečná 256g. Cena na kupkole 650 kč. Zpracování si troufnu říct na hodně dobré úrovni. Jiné AL sedlovky ve stejné váze stojí min. 2× tolik.

      • Ricci  

        jj, mam predstavec a riaditka od ITM a slusna hmotnost za tie prachy

    • pete_ax  

      jedno fejkovy sedlo – Vertu. podle cinana udajne model 2015. navazeno 184 g.

    • zderes  

      Kliky Hollowtech ll zkrácené na 155mm s komaxitem a zátkama, 565g.

    • tomxxx  

      čau kluci a nechceme místo tohohle nepřehlednýho vlákna udělat nějakou stránku přehledně, nebo obnovit sekci která bývala na BF a už není?

    • zderes  

      Karbonové kliky 170 mm od Číňana 441g

      • Sindy  

        Jsou v pohodě?

        • zderes  

          Vypadají dobře. Už jsou na kole, zatím nevyzkoušeno. Asi to zvenku polepím průhlednou silnou fólií, trošku oddálit poškrábání.

    • t29  

      Náboje Novatec, průmyslové ložiska, ocelový ořech:

      Přední MTB V-brake 133g

      Přední D041SB Disc 218g

      Přední RU (stejný pro oba) 5g

      Zadní MTB V-brake 402g

      Zadní D042SB Disc 503g

      Zadní RU (stejný pro oba) 62g

      Set MTB V-brake včetně RU: 656g

      Set D041SB + D042SB včetně RU: 839g

      • t29  

        Další náboje Novatec:

        Přední D711SB 138g

        Přední RU 50g

        Zadní D772SB 382g (4in1 ve verzi s ocelovým ořechem, cca 100g navíc proti verzi s duralovým ořechem)

        Zadní RU 62g

        Součet přední + zadní + oba RU = 632g, zváženo 629g

        K tomu:

        64 ks DT Swiss nipl 12mm mosaz, 64g

        64 ks DT Swiss drát Competition 264mm 381g

        Ráfek DT Swiss 445D 448g

        Suma sumárum 1973g (nebo 1855g bez RU) za set 26" kol.

    • pete_ax  

      kdyz uz se mi valej doma… Shimano XTR M950 pro V-brake

      predni vc. ru 186 g, zadni vc. ru 368 g

    • Ice601  

      Gripy – Lizard Skins

    • Ice601  

      Selle Italia SLR XC, vanox

    • Ice601  

      DT Swiss 350 – NoTubes ZTR Arch EX 29er – DT Competition 2,0–1,8–2,0

    • Ice601  

      zadni:

      DT Swiss 350 – NoTubes ZTR Arch EX 29er – DT Competition 2,0–1,8–2,0

    • Ice601  

      Sram PG1030, 11–36

    • Ice601  

      Aerozine XBR 15 – 31,8/720×15mm – 220g

    • Pijer  

      vidlice 29" SR Suntour AXON WERX RL-RC Carbon – váha bez Ti osy a lockoutu 1570g, komplet 1650g

    • Bezmozek  

      Takže trochu zklamáníčko, nosič sport arsenal 022, váha udávaná výrobcem 620g, samotnej nosič má o 200g víc a když k tomu přidám gumicuk a mont. materiál bez kterýho se to provozovat nedá, jsme na 1050g.

      Zvykám si na váhy kol bez pedálů, čekám bidony bez víček a gumy bez vzorku, ale 30% rozdíl…:o(

    • Spider_29  

      XT 11–36, 10 pastorku.

    • Spider_29  

      Maxxis Ikon 29×2.35 3C MaxxSpeed EXO

    • Strakááč  

      Fotku na váze mám jen tuto… ostatní mám zvážený, ale nemám fotku…

      Pedály: Fireeye Broil

    • grinder13  

      představec Ritchey Comp OS 30 D 60mm

    • Spider_29  

      Platformy Saint.

    • Spider_29  

      Vodítko na Saint / Zee.

    • Bubaaak  

      3× Sedlo Selle Italia SLR Bio Fit Foam 160g, ližiny Vanox

      Bílé – 168g

      Černé s popisem selle italia – 183g

      Černé s popisem Colnago – 182g

    • Bubaaak  

      Přihodím nějaký 3×9 komponenty co se mi tu valí :)

      Zadní přehazovačky

      XT RD-M772 – 226g

      XTR RD-m960 – 202g

      • Bubaaak  

        Alivio RD-M410 – 310g

        Deore RD-M530 – 320g

        XT RD-M770 – 235g

        • vpa007  

          dobrý srovnání… kdo by řekl, že Alivko bude lehčí jak Deore :-)

        • novas752  

          A obojí má stejnou délku ramínka? To Alivko se mi zdá kratší.

    • Bubaaak  

      Předni přesmykač

      XT FD-M760 – 167g

      XT FD-M771 – 159g

    • Bubaaak  

      Kliky včetně převodníků

      XT FC-M770 – 775g

      XTR FC-M970 – 709g

    • Bubaaak  

      Řazení

      Kombinované s brzdou LX ST-M570 – 408g

      XT SL-M770 – 257g

      Duály XT ST-M760 – 467g

    • Bubaaak  

      A misky

      SM-BB70 – 88g

      SM-BB90 – 88g

    • Bubaaak  

      Tak poslední, plasty do SPD

      SM-PD22 – 64g

    • Bubaaak  

      Duály 2×9

      105 ST-5500 – 495g

      Ultegra ST-6500 – 447g

      Dura Ace ST-7700 – 400g

    • Bubaaak  

      Zadní přehazovačky

      Tiagra RD-4500 krátký ramínko – 257g

      Ultegra RD-6500 dlouhý ramínko – 216g

      Přesmyk

      Ultegra FD-6600 objímka 31,8 – 100g

    • Bubaaak  

      A ještě jsem vyhrabal něco.. a už mám díly jen na fáčko :)

      Pedály:

      SPD PD-A515 – 338g

      Kliky:

      105 FC-5500 172,5 52/42 bez krytek na šrouby – 667g

      Dura Ace FC 7800 175 53/39 – 678g

    • Bubaaak  

      Sigma 12.12 drátová verze

      Počítač – 24g

      Kabely – 19g

    • Strakááč  

      Maxxis ikon 26"x2,35" 3C EXO TR EXC 685g

      Maxxis ikon 26"x2,20" dual směs – kevlar 560g

    • Bubaaak  

      Sigma 5.12 – 23g

      Kabeláž stejná jak od 12.12… 19g

    • Tina  

      Náby Extralite Hyper Front / HyperBoost Rear a Tune Kong Boost

    • vpa007  

      Sedlovky:

      • Zoom 27.2 × 200 – 300gr
      • Zoom 30.4 × 300 – 373gr
      • Crankbrothers Cobalt 1, 30.9 × 400 – 352gr
    • siafu  

      Zapletená kola:

      • Campagnolo Zonda (zadní, ořech Shimano, 11s): 917 g
    • siafu  

      Silniční duše:

      • Maxxis Ultralight 48 mm 700×18/25C: 70 g
    • siafu  

      Silniční plášť:

      • Continental Grand Prix 4000 S II – 25 mm: 222 g
    • siafu  

      Kazeta:

      • Sram Force 22 PG-1170 11–32: 300 g
    • siafu  

      Sram Force 22:

      • řadící a brzdové páky Sram Force 22 včetně lanek: 346 g
      • přehazovačka Sram Force 22 (střední vodítko): 187 g
      • přesmykač Sram Force 22 Yaw (navářka, Chain Spotter): 89 g
    • siafu  

      Sedlo:

      • Specialized Toupe Expert Gel 143 mm (titanové ližiny): 225 g
    • Mr.Pavka  

      Mechanika Shimano BR-M 495

    • Mr.Pavka  

      Mechanika Shimano BR-M 475

    • Mr.Pavka  

      Prehistorie Páky Cantilever LX 7sp

      Nevim proč Shimano pustilo od tohodle vzhledu-byl takovej uhlazenej, pohodovej, neagresivní…

    • Mr.Pavka  

      Shimano model 2007 9sp. krátký ramínko.

    • Mr.Pavka  

      Smyk 31,8mm LX – taky vykopávka-ale nádherná.

    • Mr.Pavka  

      Smyk XT 28,6mm turbohistorie.

    • Mr.Pavka  

      V brzdy Alivio

    • Mr.Pavka  

      Vidlice Sr Suntour ULR

    • vpa007  

      Plášť Mitas Kratos Tubeless Supra 27.5×2.25 Textra – udaná 710gr / navážená 700gr

    • vn25  

      Innova-Pro Bulletstorm 26×2.1

    • vn25  

      Sram x9

    • Renda69  

      Tady inspirace pro gramhoniče:

      BIG stroj

    • scret  

      novy XTecko 8000, kliky 175mm, 26/36, novy a lehci misky s loziskama, saltra s dl.voditkem, kazeta 11–40

    • Bezmozek  

      pedály z ebaye

    • Bubaaak  

      Mini V Brake Tektro RX6 – 158g (Komplet balení)

      150g (bez šroubků)

      144g (bez vodicího krku a šroubků)

    • Bubaaak  

      Omotávka Force PU s vylisovaným logem – 68g

    • Bubaaak  

      Řetěz pro 9s

      Yaban SH9C 9s 116 článku + rychlospopjka – 291g

    • Bubaaak  

      sedlovka Force TEAM karbon 27.2/400 mm

      S titan. šroubem – 239g

      S origo ocel. šroubem – 247g

    • Bubaaak  

      Střed pro silniční kliky

      Shimano SM-BBR60 (Ultegra 6800) – 74g

    • Bubaaak  

      Plášt 622×35

      Continental plášť Cyclo X-King 700×35C drátový – 414g

    • Bubaaak  

      Duály MTB 3×9

      Shimano ST-M770 – 470g

    • Bubaaak  

      V Brake jeden pár, pouze čelisti a špalky

      Shimano Deore BR-M510 – 193g

    • Bubaaak  

      Košík na bidon –

      Čina Karbon (prý 15g) – 20g, 21g, 21g, 21g, 24g

      Hliník noname – 42g

      Hliník Author – 69g

      • MD1972  

        hoď tam gr a ne ml

        • Bubaaak  

          jo, hele, kde vznikla chyba :(

          • MD1972  

            Bubáku . jak to že nelovíš výlov??,

            • Bubaaak  

              Tak hmostnost je stejná i po přepnutí na gramy :)

              Nelovím, něco na mě leze už skoro dva týdny, tuhle jsem musel převézt ženino kolo a pak jsem musel sežrat nějaký tutam verde aby mě neškrábalo v krku.. :(

    • pajusb  

      Zdravím, přihodím sem dotaz. Kolik doopravdy váží náboj Novatec D811SB? V každém shopu je to jinak. Někde má 150 jinde 170 nebo 200g.

    • Trepifajxl  

      kompletní zylonová (ne, není to překlep) nezkrácená kabeláž na silniční kolo Power Cordz (1 metr řadící bowden, 1 metr brzdový bowden, 2× řadící lanko 2 metry, 2× brzdové lanko 2 metry)

      pro zajímavost jedno řadící lanko váží jen 2 gramy

      • kubad  

        fajne jen do Sramu je to peklo to dostat :D

        • Trepifajxl  

          proč? já mám řazení SRAM Red a měl jsem to za chvilku – nasadit takovou tu plastovou podložku, kousek lineru, obtočit kolem dokola a utáhnout

          • TJK  

            ja s tim bojoval… porad se to melo tendenci povolovat.. az sem se na to vysral.. dal obyc brousenou teflonovanou nerez a mam klid celou sezonu.. na grmareni OK… jinak naprd

            • Trepifajxl  

              a měls to otočený kolem dokola, tj. o 360 stupňů?

              já to instaloval na své kolo i dceřino kolo, brzdy i řazení, tedy celkem 8 lanek a nepohnulo se nic a všechno chodí jak má

      • vpa007  

        zajímavej tip… kdyby se mi chtělo gramařit (na nějakým děckokolu), dělaj to i ve verzi MTB a na kolik ten šaškec přijde?… resp. na zamýšlený kolo pro princess s 1×10 a hydrama by mi stačila sada k šaltru (±1m)..

    • siafu  

      Blatník pod sedlo :)

      • SKS S-Guard Black: 24 g
    • plzakj  

      Marzocchi Bomber 33 TST-2 100m disc puvodne ze Superioru XP920 2009. System pruzina + elastomer. Neni to tak hrozne, cekal jsem to horsi :-)

    • TJK  

      Suntour Durolux R2C2 180 / 27,5"

      • cista vidlice z boxu, plna delka krku, bez osy a bez blatnicku
      • osa
      • blatnicek + 4 sroubky
      • cista vidlice se zkracenym krkem na cca 190mm a s klasickym jezkem
    • THORX  

      Kde je těch papírových 600g ;-(

      • goofy  

        Obal je 26 g. A buď rád. Aspoň to něco vydrží.

        • THORX  

          Takže cca 650g? A jsou dobré jo? Oproti Rapid Rob 750g ve mě nebudí důvěru ten vzorek takový nízký ti čuplíčky mno uvidíme

          • Mysee  

            Porovnej si čuplíčky.

            Tak Rob je plášť na domrdání, levnější směs – vydrží víc ale hůř jede.

            Já měl Schwalbe NN a najel 1k km a nedalo se, teď mám Maxxis Ardent a po 3k km stále spokojeně jezdím.

          • goofy  

            Nevím.Já nic pod Ardenta nevozil a ani bych nevozil. To už je na tvém zvážení, na co to chceš a jak budeš jezdit.

      • šlapatko  

        Mám taky 27,5 × 2,2. Verze 60 TPI, bez ochrany boků. Váha 615 a 620 g.

    • Jarda636  

      Brzdy Saint 820

      Přední 309 g, zadní 323 g

    • Jarda636  

      Fox 36 float 27,5 RC2 Fit 180 taper 20 osa.

      Nezkrácený krk. Nalisovany spodní kroužek. Po reklamaci vrzajícího krku.

      Váha 2074 g

      • TJK  

        Mel sis koupit Öhlins, ta ma krk a korunku z jednoho kusu a to vcetne integrovane pohlozky hlavoveho slozeni :-D

        • Jarda636  

          Tome, to až příště. Tuhle jsem kupoval loni v listopadu a začala vrzat v korunce, tak šla na reklamaci.

          Uvidíme jestli teď vydrží víc. :-)

          • TJK  

            me by se libila asi taky… ale nakonec sem sel Cenou overene kvality rozumnou cenu a vzal TT Duro a za tyden ho doplni DVO Topaz :-).. tak se tesim

      • wilda81  

        Fox 36 float 27,5 RC2 Fit 170 Tapered, 15mm osa (konverzní)

        • TJK  

          dobra vaha

        • goofy  

          Tak celá ta mánie s 15 mm osami byla v reálu asi kvůli 25 – 30 g na vidlici jo? :-))) No jo. Pokrok nezastavíš. :-)

          • mpIII  

            Nějakou dobu tě sleduji a jsi hroznej zpátečník. :0)

            • goofy  

              Jsem, protože skoro všechen tenhle pokrok, je v podstatě jenom marketingová hra se zákazníky. :-) Třeba přední osy na vidlicích… 20×110 je moc těžké, nejlepší je 15×100, prakticky stejná tuhost, menší váha. 15×100 je málo tuhá atd., nejlepší je 15×110, ale ani to není ono, takže úplně nejlepšejší je 15×110 s rozšířenými koncovkami od Sramu! :-P Strašná tragikomedie :-)

              • TJK  

                jo je to nesmysl… kazdej vi ze kdyz zvetsim prumer, muzu snizit tloustku steny a zachovam stejnou tuhost za stejne vahy… :-D

              • mpIII  

                Tady tohle beru, i viz TJKho důvody. Ale ty jsi zpátečník úplně ve všem – šířka ráfku, na co 26mm, když já to nepotřebuju, na co 27,5" atd. atd. :0)

                • goofy  

                  Tak v tomhle si za svým stojím. Možná je to terény, jaké tu máme, ale dobu docela tlustých gum na relativně širokém ráfku už jsem si prožil, takže vím o čem mluvím. Na pevňáku to dejme tomu ještě trochu mělo smysl, protože to trochu pružilo, když se to podfouklo. Na fullu mám na pružení snad zdvihy a tlumiče ne? Nač si tam dávat zbytečnou neodlumenou hmotu, která se navíc hůře zakusuje a čistí v blátě a podobných marastech.

          • wilda81  

            No tu je zrovna možnost obou os 15 i 20mm, to je zn. ideál.. Taky to byl jeden z důvodů proč se mi i objevila doma ;)

    • wilda81  

      DT Swiss XMC 1200 SPLINE 27.5

      • osy 100/15, 142/12
      • shimano ořech
      • centerlock uchycení kotoučů
    • Pijer  

      Pedály Xpédo M- Force 8 Ti

      váha 217g jen pedály bez kufrů,

      se šroubkama, podložkama a kuframa 269g pár

    • siafu  
      • Kliky Sram Red 22 GXP 50/34 170 mm: 574 g
      • Osa Sram PressFit GXP Road BB86: 90 g
    • pajusb  

      Cena 850kč.

      Udavana hmotnost vyrobcem 540g. Prekvapko…

    • TJK  

      Truvativ X0 175mm (BSA 24mm osa) + Absolute Black 32z Direct Mount

    • mpIII  

      Race Face Next 35, šířka 760mm, zdvih 20mm.

    • mpIII  

      Race Face Turbine 35, délka 50mm.

    • mpIII  

      Race Face NW 32T s alu šrouby Reverse Components.

    • mpIII  

      Hope Tech3 E4 přední + šrouby.

    • mpIII  

      Hope Tech3 X2 zadní + šrouby.

    • mpIII  

      Hope Floating 183mm bez šroubů + se šrouby.

      Hope „H“ adaptér PM-PM +23mm + šrouby

      • 01carbon  

        Dvoudilny centerline 180mm bez sroubu 127gr a funguji lepe

        • mpIII  

          Je to možné, nemám zkušenost. Podle mě nejlépe funguje věc, o které člověk neví a to Hope kotouče splňují.

          • Rubi  

            jojo, praskani nutu pri chladnuti, brouseni trmenu kvuli nytum, 160mm se sjel bezvykle rychle, ted dlouhodobe nevim o XT a XTR :-)

            • mpIII  

              Praskání (jenom zvuk, ne, že by praskly) je nádherný zvuk. Broušení třmenu se týká jenom neHope brzd. Co znamená, sjel se nezvykle rychle? Ty moje mají pořád přes 1,8mm.

              • mr.antik  

                taky mi nepřijde že by se sjížděly rychleji než jiné, spíš naopak

              • Rubi  

                asi za sezonu se sjel na 1,8mm, pak jsem kolo stejne prodaval… trmeny byly XT785, bylo to peklo na vidli na RU, porad to lehce smrdlalo, ale byly hezke

                ale jako vedel jsem do ceho jdu, zkusil jsem si je a uz bych do nich nesel, ale s jinym trmenem a pevnou osou by to asi slo :-) ale rikam, XT/XTR kotouc mi prijde lepsi

    • mpIII  

      ODI Rogue + zátky.

    • mpIII  

      Schwalbe Nobby Nic 27,5×2.35 SnakeSkin TrailStar..

      Schwalbe Nobby Nic 27,5×2.25 SnakeSkin PaceStar.

    • mpIII  

      Zapletená kola:

      • Hope Pro4 15×100mm/12×1­42mm/XD ořech
      • NoTubes ZTR Arch MK3 27,5"
      • Sapim CX Ray + Sapim Polyax Alu
      • NoTubes ventilky
    • Rubi  

      nema nekdo zvazene XTR paky 985?

      • TJK  

        klsicky nebo ty trail s ohradkou?

        • tomxxx  

          Klasicky a klidne i trail. Chceme je porovnat se saintama.

          (S ohradkou…ne­pletes si to s pedalama?)

      • Rubi  

        tak jsem si to dohledal a udelal seznam s hmotnostmi:

        (neovere jsou ty u kterych jsem nenasel foto, ale jen popis, ale rekl bych ze to bude sedet)

        paka XTR 987: 60g (neovereno)

        paka XTR 9000: 61g (neovereno)

        paka XTR 985: 84g (foto)

        paka XTR 9020 trail: 93g (neovereno)

        paka XTR 988 trail: 98g (neovereno)

        paka SAINT 820: 101g (foto)

        paka XT 8000: 107g (neovereno)

        paka XT 785: 133g (neovereno)

        • Jezdim rad  

          Zdravím, i já si přidám pár fotek komponentů ze kterých stavím dceři kolo.

          • Přehazovačka Shimano Deore RD-M615 – 10 sp – ramínko střední – 320g
          • Řazení Shimano Deore SL-M610 10sp. – prává páčka – 135g
          • Kazeta SunRace MS CHAMPAGNE 10 sp 11–36 MS – 391g
          • Řetěz Shimano Deore / Tiagra CN-HG54 – 10sp – 112 článků – 267g
          • Kliky SR Suntour XCT JR-T202 – černá, 152mm 42–32–22z – 918g (všechna fota převodníků a klik v mém příspěvku)
            • klika pravá – 665g
            • klika levá – 253g
            • velky převodník 42z – 143g
            • malý + střední 32+22z – 168g
            • šrouby 4 hran priloženy – 29g
            • šrouby převodník 4sk – 11g (po odvrtání)

          Potřebuji jenom kliky, budu dávat 30z NW převodník (30z + 11–36).

          4 šrouby upevňující největší převodník jsou skutečné šrouby se závitem, ale zezadu z vnitřní strany jsou roznýtovány – nutno odvrtat (na fotu šroubů je to vidět).

          Těmi samými šrouby je upevněn i prostřední převodník z vnitřní strany klik. Tento převodník má zvláštní packy prodloužení ke středu a na nich je upevněn (přinýtován) nejmenší převodník. Prostřední převodník má rovněž ve 4 otvorech závit (jako 30z NW převodník).

          Jestliže chce člověk sundat všechny převodníky stačí opatrně odvrtat zezadu 4 hlavní šrouby, pak je vyšroubovat imbusem – dopředu vypadne velký převodník, dozadu střední + malý jako jeden díl.

          Píšu to, aby se někdo zbytečně nepokoušel odvrtávat nejmenší převodník. Ono to při pohledu zezadu vypadá, jako by byl přinýtován k samotné klice.

          Snad to někomu pomůže, když bude provádět to samé co já.

          Kolu zdar.

          • vpa007  

            Super. A prozradíš, co stavíš? Klidně napiš do jednoho z místních vláken Dětské kolo 20, 24 nebo 26, každá nová stavba vítána (-:

            • Jezdim rad  

              No bude to 24" kolo. Po přečtení spousty příspěvků tady na foru jsem se nechal taky zblbnout a začal taky trochu gramařit :-) Ale všeho s mírou, nechci v tom utopit spoustu peněz, už takhle jsem za blázna. Kolo budou dědit po sobě 2 děti a žádné závodní ambice nemáme. Více energie, ale hlavně peněz si nechávám až na 26".

              Až bude hotové tak ho tady vystavím, ale nesmíte moc kritizovat :-)

              Jestliže tahle akce dopadne dobře a bude se líbit, tak další na řadě je maminka a její kolo, i když se brání. (ale má to marný)

              • zderes  

                Super. A s tím kritizováním tady se nemusíš ničeho obávat. Jen to pak nesmíš vystavit :))

              • vpa007  

                Hele neboj a dej to do vlákna „Dětský kolo 24“ nebo do galerie „naše kola“… že by to nikdo nezkritizoval ti slíbit nemohu, neb tak jak všude, i tady se občas najde někdo, kdo je chytrej jak strom plnej opic… ale můžu ti slíbit jak za sebe, tak jak znám i zderese (virtuálně), že pokud kritika bude, tak bude maximálně konstruktivní, zaměřená né na kritizování, ale na případnej prostor pro zlepšení ;-)

                Jinak tě naprosto chápu, stejnej postup „tunění“ kol svých blízkých jsem taky absolvoval, takže palec hore! ;-)

    • Cavendish  

      Taky jsem přidán nějaký info.

      Pláště Continental Ultra Sport II kevlar 700×23c. Koupeno na Kolokrámu s udávanou váhou 240g. Skutečnost 235g. Čili –5g

      Duše Continental Race 28 60mm ventilek. Koupeno na Kolokrámu bez udané váhy. Skutečnost 104g.

      Foceno krabičkou od sirek.

    • wilda81  

      Když už jsem to měl v rukách…

      • 11sp. kazeta Sram XG-1150 10–42z.
      • 11sp. kazeta Sram XX1 XG-1199 10–42z.
      • kliky RF Next G4 + DM převodník 34z
      • osa RF B7 BB92×30
      • řazení 11sp Sram XX1
    • kopp1k  

      První várka.

      • Tune Komm-Vor
      • Tune Turnstange Flatbar
      • Ergon SM30 Evo
      • Ritchey WCS Flexlogic carbon…
      • …s uchycením sedla
      • Procraft SMC1
      • Canyon H20 Flat CF 720mm
    • wilda81  

      porovnání 150 a 175mm verze 9.8 FallLine (obě průměr 30,9)

    • XC-biker1  

      Maxxis Aggressor 27.5×2.35 EXO TR Kevlar – 885g včetně balení

      • zderes  

        Super info nejen pro gramaře…

      • whom  

        Měl jsi to zvážit i s tou krabicí, co to v ní přišlo, možná i s poštovní průvodkou.

        • goofy  

          Už jsem to tu někde psal. Obal je cca 26 g, tak si to odečteš, ne?

          • whom  

            Určitě, jen jsem si vylil kafe :o) (a u toho maxxise jsem to čet)

          • zderes  

            Pokud je na něm nalepená cenovka, tak 26,5g.:)

            Myslel jsem si, že při gramaření se dá dobře ujet, trošku jsem to řešil při stavbě klukova kola, ale vážit obal, to je ještě jinej level :))

          • mpIII  

            A proč by to měl dělat? Váží se komponent, to je to důležité. Ne obal.

            • goofy  

              Jenže když tu gumu rozbalíš, tak se dost chujovo váží. ;-) Samozřejmě měl dotyčný uvést váhu obalu, ale jelikož už to tu padlo několikrát, tak bych to tak nehrotil. Ono i s tím obalem si člověk udělá obraz, pokud není fakt ulítlý počitat i u gum každý gram. Kór v dnešní b-f módě, když se vozí kevlary s váhou butylů. :-D

              • whom  

                Sorry jako..... už tedy nerejpu :-DD

              • H8me  

                parkrat hamstnes na brzdu na asfaltu a par gramu mas dole! :DDDD

              • mpIII  

                Njn, to je problém vyndat ten karton a zase to stáhnout gumičkou. :0)

                • zderes  

                  Ale zase je to dobrý třeba když jdeš nakupovat s váhou. Z regálu jen sundaváš pláště, věšíš je na váhu a podle toho koupíš. Jen bacha, některý duše jsou stočený v gumičce a některý v drátku. Tam pak bude rozdíl taky :)

        • wilda81  

          Tu máš jen gumu…

    • mpIII  
      1. řazení XTR M9000 (jenom páčka + šroub, ta redukce na montáž na Shimano brzdu je mi k ničemu – Hope adaptér)
      2. přehazovačka XT M8000 GS
      3. kazeta Sram XG-1150
      4. středové složení Race Face BSA30 v konfiguraci pro 73mm domek
      5. pedály XTR Race
      • goofy  

        Pro zajímavost:

        XTR 9000 páčka s objímkou 119g

        SLX 7000 GS přehazovačka 324g

        • mpIII  

          Díky, zajímavé, když připočtu, že adaptér na Hope váží dalších 14g… Ale zase bude hezky uklizeno.

      • TJK  

        slusna sbirka… 301 bude fakt lowcost :-D

    • TJK  

      pro info:

      • Bandit 675 velikost L / lak matna seda fox
      • tlumic DVO Topaz T3 Air
      • hlavove slozeni Mortop HS122
      • Objimka Sedlovky
      • zadni osa RB na upinak
      • PM adapter na 180 kotouc

      Celkem 4.22 kg

      • goofy  

        To jsem si vždycky říkal, že IH 6point byla kovadlinka a ten vážil 4,1 kg… :-) Bandit se mi líbí čím dál tím víc. :-)

        • TJK  

          naprosto uprimne.. ten ram je super… zehli, je tuhej, jede, prijemne se na tom skace.. za ty penize to je jednoznacne skvela volba

    • raadjek  

      Kola DT Swiss R24 spline DB (udávaná hmotnost celkově 1775g; 955g + 820g)

      • zadní: 972g
      • přední: 834g

      Adaptér DT Swiss na kotouč Center Lock > 6 bolt

      • komplet včetně matice 26g
      • samotný bez matice 16g
      • Kazeta SRAM PG-1050 11–32t: 306g
      • kotouče AVID G2 Clean Sweep 160mm: jeden 112g, druhý 114g, průměr 113g
    • Jaarque  

      Rock Shock Reba 29 Solo Air 2016, rovný krk. 1642 g + dalších 68 g osa a něco málo lockout

    • wilda81  

      Kdyby někoho zajímal rozdíl po upgradu FOX 34 160mm při použití FLOAT NA Air Spring Upgrade kitu + dvou tokenu. Něco málo ještě ušetříte na oleji.

    • TJK  

      OneUp alu platformy

    • wilda81  

      BOS Kirk 200×57

    • Emp14  
      1. Převodník 32 zubů – čína
      2. Komplet brzdy Ashima PCB (hadice 60 a 130cm) – taiwan :)
      3. Šroubky na koutoče – Force – kupkolo
      4. Objímka – Sting ST-502 – kupkolo
      5. Přehazovačka 10s – XT RD-M781 dlouhé ramínko
      6. Řetěz – viz. foto
      7. Páčka prává 10s – SLX SL-M670
      8. Střed. slož. – čína
      9. Kliky 170mm včetně šroubků na převodník – čína
      10. Kliky a spol komplet – čína
    • Emp14  

      Sem zapomněl :)

      Šlapky POCOOL – čína

    • Emp14  
      1. Představec 60mm UlliCYC, karbon, čína
      2. Řídítka rovná 580mm UlliCYC, karbon, čína
      3. Sedlo UlliCYC, karbon, čína
      4. Košík na láhev UlliCYC, karbon, čína
      5. Vidle, pevná nezkracovaná 532g, UlliCYC, karbon, čína
    • Emp14  

      Kliky po zkrácení by matbiker. Díky moc.

    • smash_mouth  

      Par veci co se mi nakopilo doma, nejsou ale z nejlevnejsich na porizeni, takze je to sice hodne muziky ale za hodne penez. Kdyby to nekoho zajimalo …

      Prehazovacka SRAM X1 11sp – 256g

      Razeni Sram XX1 11sp – 119g s lankem

      Kliky Race Face next sl SG4 11sp 30t – 422g (bez osy)

      Botky na kliky Race Face next sl – 10g par

      Kazeta Sram 1175 – 324g

      Kazeta Sram 1199 – 261g

    • 3022  

      Levné sedlo (~200,– Kč) klasického tvaru a polstrování:

      Selle Monte Grappa Force K2: 356g

    • 3022  

      Díly na klasickou ocelovou sedlovku:

      • zámek sedlovky Fe, chromovaný, no-name, včetně šroubu a matiček (32,– Kč): 140g
      • ocelová sedlovka 25.8×400mm, výrobce TWN, chromovaná (~60 Kč): 327g

      tzn. celek 140+327=467g

      …hmotnost samotného zámku mě musím řict docela překvapila.

      …stejnou sedlovku jsem před časem rozřezal, tloušťka stěny trubky v místech která nejsou tvářena (tj. po většine délky) je 1.0mm… a zdá se, že jde o nejlevněší konstrukční ocel 11373.

    • 3022  

      Stará kovová/plechová, chromovaná brzdová páka Eska, včetně vnitřního upevňovacího šroubu, zcela bez bowdenu a lanka: 106g

    • 3022  

      MTB brzdová páka Tektro pro V-brzdy, plast/hliník, dlouhé provedení páky, komplet, jen bez lanka a bowdenu: 92g

    • Patar  

      Hmotnodti malých rámů 26" :

      FORCE VIRTUS …15"…V +D...........­.............1710 g

      CORE RAZOR........­.13"…V.......­.............­..........1740 g

      AMULET YOUNSTER,,13"…V+ D............­.............1810 g

      CORE RAZOR........15"…V­.............­.............­.....1920g

      AMULET CODER…15",,,D­.............­.............­....1950g

      GHOST SONA 3.........13"…D­.............­.............­....1980 g

    • 3022  

      Čistě pro zajímavost: dva rozměrově zcela identické šrouby M6×40mm, celozávit, šestihranná hlava:

      Ocelový pozinkovaný: 9g

      Titan: 5g

    • 3022  

      Nevím jestli je to přímo k tématu, ale alespoň pro zajímavost/před­stavu myslím neuškodí uvést – na kole svým způsobem leckdo taky vozí… a foto v tomto případě myslím netřeba:

      imbus klíč 6mm, nezkrácené L-ko ~80×34mm : 24g

      imbus klíč 5mm, nezkrácené L-ko ~84×33mm : 18g

      imbus klíč 5mm, zkrácené L-ko ~69×15mm : 13g

      starý plechový víceúčelový klíč Eska-Favorit: 32–64g (různá provedení)

      malé ploché kleště Cr-V ocel, délka 120mm a funkční délka čelistí 28mm : 67g

      Plastová montpáka : 11g/Ks

      náhradní velo-ventilek včetně plastové čepičky : 2g

      lepení Velo Ferdus, malé balení (plastová krabička, 1+2+2 fleky, smirek a 4ml. vulkanizátoru): 16g

      podložka velkoplošná průměr 8.5/24.0mm, tl.2.1mm, ocel : 6g

      nejmenší verze (1 čepel + otvírák) klasického 84mm švýcarského nože Victorinox Bantam: 32g

      klasický FAB klíč střední velikost (L=52mm): ~11g

      klasický FAB klíč malá velikost (L=42mm): ~6g

      mince 50 Kč : 10g

      mince 20 Kč : 9g

      mince 10 Kč : 8g

      mince 5 Kč : 5g

      mince 2 Kč : 5g

      mince 1 Kč : 3g

      kreditní karta s plastovým obalem : 11g

      AA baterie ZnCr : ~13g

      AA akumulátor NiCd : ~21g

      AA akumulátor NiMH : ~27g

      • 3022  

        Opět komponenty to tak úplně nejsou, ale taky to vozím na kole, tak snad neuškodí:

        Levný plastový centrklíč s ocelovou vložkou: 8g

        Levný nýtovač BIKEHAND „ekonomický“: 94g

        Pumpička BETO Smart pump: 186g

    • Honzis  

      Fulcrum Racing 5LG ořech Shimano 1760g jestli se to někomu hodí.

    • plzakj  

      FR Racing quattro LG Shimano orech 1906g vcetne RU

    • plzakj  

      Axis classic 2227g vcetne RU

    • tonik666  

      to se tady z toho stal pekna parodie :))

      kdo to s vahami chhce nejak vic resit, smysl ma system ala gewichte.mtb-news.de, kde je vse setridene a podlozene fotku a komentarem.

      vlakno je vzhledem k mnozstvi komponentu k nicemu, leda k pobaveni:)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse