Proc kupovat kvalitni MTB zapletena kola ?

172 nepřečtených
  • volyn

    Ahoj,

    koupil jsem si pred trema rokama karbonoveho 29" cube. Byl celkem levny, bylo zjevne ze kvalitni ram kompenzuji slabsi komponenty vseho druhu, od brzd, kazety, plastu a zjevne i kol. Postupne jsem vymenil co se dalo a ted jsou na rade kola. Kola jsem dolamal uz v minulosti a hodil jsem tam emergency zaapletena kola 1400 Kc kus, pac jsem v te dobe nemel kacky na nejake vetsi nakupy. Ted me ale vsichni na okolo spickuji,ze si proste musim poridit nove kola, ale nikdo mi uspokojive nevysvetlil v cem je ten zasadni rozdil. Jak moc to pozna a potrebuje clovek co jezdi terenem do 3000 km rocne. Ja nemam problem koupit kola za 15000, ale nechci kupovat neco, co mi zlepsi jizdni vlastnosti o 1%. V cem a jak se projevi kvalita kol?

    Neco jsem nacetl, ale vetsinou si z toho odnasim jen klise „kvalitni kola jsou zaklad“

    Poradite zacatecnikovi ?

    V tento moment asi nepotrebuji konkretni typ a znacku kol, spis jen obecne.....

    Dik

    0 0
    • nomecz  

      neco co je tuhe (nemusis centrovat po kazde veci dire kterou vymetes) a zaroven lehke tak aby se snadno roztaceli (mensi sila nutka k akceleraci)

      Tot cela veda, zalzi samo na tom co jezdis , kolik vazis atd atd

      Pokud napises co mas za kolo a co jezdis a jake mas proporce tak se urco neco najde, za 10 uz se daji poridit pekne kolesa

      0 0
    • Nimrod  

      taky je dobrý koukat na kvalitní náby, aby byly parádně zatěsněný a ideálně (alespoň pro mě) se systémem volnoběžky bez praporků

      0 0
    • ghostik  

      Je to hlavne o vaze, ta na kolech udela mooooooc.

      0 0
      • volyn  

        A jaka je dobra vaha kol prosimte? 29" Dik

        0 0
        • Lister  

          Záleží na použíti. Dobrá váha může být 1500gr, 1800gr nebo 2000gr,

          0 0
        • Tina  

          Pokiaľ to majú byť kola na XC/MX a nevážiš 90kg tak dobrá váha kol IMHO začína pod 1.400g. ;)

          0 0
          • JakeF  

            Chudák Kulhavý a tak 2/3 startovního pole svěťáku, co podle Tiny nemaj dobrý kola :).

            0 0
            • Tina  

              Chceš snáď tvrdiť, že Roval čo vozí JK majú nad 1.400g? Taktiež pochybujem, že by továrni bajkeri jazdili ťažšie kola ako sú top kola v ponuke ich sponzorov. Ale zase na druhej strane počula som o jednom bajkerovi čo aj na XC vozí DH plášte ;)

              Roval Control SL

              0 0
              • JakeF  

                Ale Tino, JK vozí RS1, takže tyhle kola… Co vím, tak Mavicy ve 29 taky nemaj pod 1400 a hromada dalších značek bude situace obdobná… Ono ty obecně váhu hodně přeceňuješ a pod 1400g se ve 29 s rozumně odolnými ráfky už většinou dostaneš až s ultralight náboji, což je váha u středu, a tedy víceméně bezvýznamná…

                Poslední poznámka ukazuje jen na tvoje hrubý neschopnosti pochopit psaný text a uznat vlastní omyl.

                0 0
                • scret  

                  galantni jako vzdy, to se musi uznat:))

                  0 0
                • Tina  

                  Ďakujem za kompliment v poslednej vete. Prímam a uznávam svoju totálnu porážku :)

                  Tvoje zistenia bohužiaľ ukazujú na fakt, že väčšina superdrahých sériových zápletov sa nevyrovná hmotnosťou a pravdepodobne ani vlastnosťami poctivým ručným zápletom (lepšiu hmotnosť ako tie Rovaly mali aj moje záplety na Crest ráfkoch a A2Z nábojoch v cene cca 8tis Kč) ;) A že jazdci RS1 vidlíc vozia v nábe predného kola kotvu, ktorá číní nábu RS1 o 80g ťažšou ako štandardná nába :O

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak to jo, srovnávat ultraměkký Cresty na A2Z s karbon Rovalama na DT 240 :D. To jsou opravdu poctivé ruční záplety, který se vlastnostmi vyrovnaj :D.

                    Upřímně řečeno občas si říkám, že trollíš, ale asi to chápu… Nalijme si čistýho vína, vážíš pár kilo a nejezdíš nic náročnýho, tak máš prostě tu realitu omezenou na váhu. Pro těžší a agresivnější jezdce začne daleko víc hrát roli tuhost a co znám kluky, co jezdí XC v elite, tak tam sice třeba ty Cresty vozí, ale je to pro ně záležitost často 3 zrušenejch zadních ráfků za sezonu…

                    S těmi 90kg jsi to prostě výrazně přestřelila, napsat třeba 60 nebo 70, tak se s tím dalo souhlasit… Ono i u tebou doporučených Crestů se udává maximální doporučovaná váha 85kg a i ta už bude vyžadovat celkem opatrnýho jezdce…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      když jsme u toho tak a2z, crest 32D, cxray v 29" se do 1440gr taky nejspíš nevejde nebo to bude úplně přesně.

                      nechce se mi to ted počítat.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Navíc by se musely vejít dokonce do 1370g, protože počítám neřešíme RS1 nábu…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to v 29 bez šance

                          0 0
                          • JakeF  

                            Ono s CX Ray se to nevejde ani do těch 8 tisíc, takže je to blábol en bloc.

                            Možná Tina umí zaplést kola bez drátů, pak by se to vešlo váhou i cenou :).

                            0 0
                            • Goob  

                              Tak což o to, to by šlo… pár supravodičů, pár supersilných magnetů… kdyby se to celé nějak elektronicky řídilo, bude to i suplovat odpružení.

                              0 0
                            • McBlacky  

                              dá Pillar nebo CN. Nějaký 1,8–1,5–1,8 to by váhově bylo combo, v ceně máš i „unpredictable steering“ feature.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Se trochu bojím, že do 8 se vejdeš tak možná se šroubárnou Marek, pokud nezačneš řešit VOC nebo nějaký ultra výprodeje.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  v eshop cenách náby 4tkč, ráfky 3,8, takže 1,2 na dráty, niple a práci – upínáky si pak uděláš ze špejle :)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Na špejle dojde už místo drátů, takhle jsi na 9, Tina psala 8 :).

                                    0 0
              • scret  

                Tino, psal jsem ti mail a i osob. BF zpravu, prislo to? diky…

                0 0
          • Kouba_2005  

            Právě že má 90kg. Když už chceš poradit, tak čti od začátku.

            0 0
            • Tina  

              Pokiaľ reaguješ, tak si prečítaj na čo reaguješ.

              Pokiaľ má bajker 95kg tak IMHO nemá pre neho zmysel riešiť váhu zápletov ako ich tuhosť a pevnosť.

              0 0
          • snas89  

            Moje kola mají myslím lehce víc a rozhodně si nestěžuju:)

            (karbonový roval 29")

            0 0
    • krikli  

      Osobní zkušenost… Měl jsem levnýho horáka, se základními nábojí a ráfky… cca po dvou sezonách mi pučil bratránek jetý Mavic crossridy, na průmyslových ložiscích… To kolo letělo… a to ty mavic měli najeto 3× tolik, co ty moje… Na stejným kole, jen jsem vyměnil kola a rozdíl nepopsatelný…

      0 0
      • Vilém  

        A to jsou crossridy, neprilis lehky a neprilis tuhy kola:)

        Bylo by dobry uvest co tam ma ted, malokdo si to bude dohledavat a jaky to ma osy.

        0 0
      • jIrI___  

        Já vyměnil Crossridy za Crossmaxy a letělo to ještě víc :). Nejvíc šla v terénu ale poznat vyšší tuhost Cmaxů, nikdy bych netipoval že tuhle vlastnost můžu já poznat.

        0 0
        • Lister  

          Psychika je ale svině. Co pak člověk všechno nevymysli…

          0 0
          • jIrI___  

            Že to říká zrovna člověk z klubu LV ladičů ;)

            0 0
            • Lister  

              Však jsem taky nikdy nepsal, že po nasazení nových kol něco jede jak z praku.

              Jestli někdo takový pocit někdy zažil, tak bych doporučoval povolit konusy na původních kolech.

              0 0
            • AleZ80  

              Tak Lajtvíláci na těch kolech nejezdí, takže to nemůžou poznat, ne ?

              0 0
          • MlokCZ  

            Ne u každého to tak hned funguje, ale občas se tomu také neubráním (tomu placebu, že nové je vždy lepší).

            Přechod na Crossridy (2006 rok) si ale pamatuju ještě dnes. Přešel jsem z nějakých 2kg+ poměrně levných zápletů z nezeslabova­nými dráty.

            Po přechodu na Crossridy (koupil jsem s kolem, jinak bych je ani nepořizoval) jsem hmotnostní rozdíl nepoznal vůbec (asi zase tak velký nebyl, tenkrát možná jen cca 200–300g), zato tuhost byla o třídu horší než ta levná původní kola.

            0 0
            • alinceb  

              :D

              Musím souhlasit – Cridy byly nejměkčí kola, na kterých jsem jel. Teď vozím na XC lehké záplety s Race drátama a Crest ráfkama a ty jsou tuhostí jinde…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to byl navíc ještě jeden z prvních ročníků, pak se to trošku u novějších zlepšilo.

                0 0
        • Smazaný účet  

          A když se do nich vrazí pár šroubů, to je pak tuhost! :-)

          0 0
    • Lister  

      Nejvíc bude záležet, jestli ti na současných něco vadí a co bys od nových chtěl.

      Lepší váhu, přechod na UST, širší ráfek s možností použít širší pláště, větší odolnost, protože současná pod tebou trpí?

      Jestli nic z toho, tak jsi ušetřil 15000.

      0 0
    • okam_z_brna  

      Měl jsem obyčejný kola (náby shimano, ráfek Mavic 117) a s dušema. Pořídil jsem Fulcrum Red Metal 3 a nahodil bezdušáky. Váhovej rozdíl byl celkově tuším přes půl kila, ale pocit z jízdy nepopsatelnej. Kolo najednou letělo jak střela. Líp to jede, jsou tužší a vypadají prostě líp. Plus samozřejmě výhoda bezdušáků, který se nemusí nijak podlepovat páskou, protože tyhle ráfky jsou už dělány jako UST. Od té doby při výběru kola sleduju kola a případně do výsledné ceny biku přičítám už jejich výměnu. A druhej pár kol se hodí na zimu, do sraček nebo na jiný pláště.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Kolik vážíš? A jak se ti po čase jeví ten 2:1 výplet?

        0 0
        • MlokCZ  

          2:1 výplet je ok, jen se o trochu hůře centruje. A pak když praskne drát na straně co je 8 drátů, tak nedojedeš.

          Fulcrumům bych vytknul hlavně problém ráfek x NoTubes tmel. Zatím s tím nemám problém (jako tu dával v historii Ememem se zcela prožraným ráfkem u ventilku), ale časem se mi to objevit může také (bude záležet hodně kus od kusu, jak se zrovna povedl ráfek u ventilku a svar ráfku).

          0 0
          • Kouba_2005  

            Co třeba preventivně přelepit spoj nebo kolem ventilku páskou? No aby si ale zase v případě ventilku člověk nenadělal víc problémů než vyřešil.

            0 0
            • MlokCZ  

              Možná by to pomohlo. UST ráfky ale mám proto, abych nemusel pásku řešit. Teď už mi jako hlavní kola stejně Fulcrumy nikde nezůstanou, všude jsem přešel na širší ráfky (na 26" na 25mm KOMy z 21mm Fulcrumů a na 29" na 23mm XLka na jednom kole a na druhém na 23mm KOMy, na 29" jsem měl ještě hodně úzké 19mm Fulcrumy).

              0 0
              • Kouba_2005  

                Jo, páska se mi taky vůbec nezamlouvá, ale přece jen Mavic 819 co tam mám, nejsou zrovna lehký, tak bych je klidně vyměnil. No, kdyby ses chtěl nějakejch těch 26" Fulcrumů zbavit ...... :-)

                0 0
            • McBlacky  

              úplně stačí lak na nehty. Dáš vrstvu upevníš ventilek, necháš zaschnout a další vrstvu/dvě opatláš kolem

              0 0
        • okam_z_brna  

          Mám nějakých 77 kilo a výplet 2:1 mi nevadí. Teda abych byl upřímnej, tak jsem to ještě nepoznal. Drát mi taky nepraskl, takže s tím taky nepomůžu. A tmel a ventilek mi funguje dobře. Takže mám asi štěstí. Co trochu zlobí, tak je pravidelnej vakl na zadním kole. Na servis to není, je to jen o povolení jednoho šroubku a lehkýho utáhnutí rukou a zase utažení šroubku. Není potřeba ani sundávat kazetu nebo kotouč. Práce na 2 minuty. Ale jako dělám to tak 1× za 14 dní (tzn po nějakých 10 vyjižďkách)

          0 0
          • Lister  

            Ta nutnost dotahování je docela častá na začátku než si to sedne, ale pak už by to dělat nemělo. Měl jsem to stejně na dvou cestovních Fulcrumech, ale po cca 2–3 dotaženích už to všechno běhá bez potíží.

            0 0
    • BLACK1E  

      Nebudu tady rozhazovat heslama jako tuhost, váha, odolnost a tak, ale radši ti napíšu svoji zkušenost.

      Na ex-biku (Merida Matts nevim co..) mi přišly Mavic cross ride, tedy docela průměrný lepší kola. Po roce jsem si koupil Fulcrum Red Metal 3 (v tý době 6000 kaček takže žádná raketa) a rozdíl se nedal popsat jinak než bomba. Kolo se stalo mnohem hravějším, rychlejším a zároveň pohodlnějším. Nikdy jsem je necentroval.

      0 0
    • strtom  

      Pripojim se k dotazu, svoje Crossridy jsem uz celkem ojezdil a co se divam po novych tak maji 2kg a stoji cca 6000,– tady jsem si nasel pro porovnani do 10 000,– (vic nedam) maji solidni vyber kolem vahy 1,5 .

      http://www.bikepart.cz/…9er-plastova

      Do ceho byste sli na XC?

      0 0
      • Hnoj  

        1500g ve 29" je už docela ambiciozní váha. Kolik vážíš ty?

        0 0
      • Pán z Dubu  

        Doporučuju při výběru hmotnost řešit až jako poslední. Dříve si rozmyslet šířku pneu – na které vnitřní šíři ráfku jim bude nejlépe; jestli duše/bez s páskou/UST. Z jízdních zkušeností si rozmyslet, kolik materiálu je potřeba na ráfky, výplet a náby, aby Tě to dovezlo dom. Spočítat si hmotnost a pak podumat, na čem lze ubrat.

        0 0
    • deadmead  

      Zdar,

      no a co je teda výstupem diskuze? Spousta keců mimo mísu a dohadování se?

      Mám podobné dilema jako volyn a tedy by mě zajímalo co jsi si z toho vzal..

      0 0
    • deadmead  

      A vůbec co je lepší?

      • ručně montované záplety od místních mistrů
      • průmyslové záplety
      0 0
      • Rubi  

        za me tovarni straightpull, ale cenove jsou jinde

        0 0
        • McBlacky  

          než ti rupne drát a v lepším případě na něj čekáš týden, pokud jsi nekde na víkend/dovču tak jsi dojezdil. vlastní zkušenost s RM1

          0 0
          • Rubi  

            to asi souhlas, ja takovou zkusenost nemam, zatim nic neprasklo, ani jsem nemusel centrovat…

            to snizovani poctu dratu taky nechapu, ja mam nastesti jeste 32 na svych kolech

            0 0
          • wilda81  

            Tak na dovolene nebo v divocine se to praskly drat resi takto, ne? :) Si nenecham zkazit dovolenou …

            0 0
            • McBlacky  

              v zadním výpletu s 12 a 8 dráty jako dělá Fulcrum nebo i Mavic a další bohužel ne

              0 0
        • kubad  

          než to budeš potřebovat servisovat,

          další problém je nesmyslné snižování počtu drátů

          0 0
          • MlokCZ  

            To taky nechápu, proč třeba u Mavicu nenechali aspoň těch 24 drátů. Aspoň, že XLka je pořád mají. A pak ta cena začíná být taky dost out. Třeba Fulcrumy Red Zone XLR jsem kdysi bral kolem 11,5–12tis. Kč, ale teď třeba zrovna ty XLka za 20tis. Kč+ je dost úlet (nekoupit je s kolem, tak to za ně určitě nedám).

            0 0
      • JakeF  

        Ručně montované záplety od místních mistrů doporučuje 5/5 místních mistrů :).

        0 0
      • Erknold  

        Na průmyslových jezdím a po ručních toužím :-) A zrovna můj remerx drží a drží :-)

        0 0
      • Lister  

        A co průmyslové záplety od místních mistrů?

        0 0
    • mastihuba  

      Není mistr jako mistr… Na některé z mistru ma leckdo drobné výhrady.

      0 0
      • Hnoj  

        ÁÁÁÁ, jen do mě, na to zrovna čekám :-D

        0 0
        • deadmead  

          No to jsem se toho pánové zase dozvěděl :-D

          Já to myslel vážně..

          0 0
    • maajkee  

      Název vlákna je fakt bomba. Aneb proč toužit po kvalitním sexu, když stačí udělat frk frk s kdejakou hajtrou.

      Ale ve zkratce, jde tady o tuhost, šířku ráfku tzn, jak se bude plášť moc žvejkat, má být tubeless ready nebo obyč, důležitý faktor hmotnost aneb rotační gramy, čím více od středu otáčení , tedy na ráfcích, tím víc je to znát na akceleraci. Pak servisovatelnost kol, jak snadná je údržba, výdrž, jak často budou potřeba centrovat, jak snadno jdou vyměnit ložiska, jak snadno jde mazat ořech. Další veledůležitý faktor jak kola vypadají, hodí se mi ke kolu? Takže fakttorů proč koupit lepší kola je několik, je potřeba si ujasnit co chci, v čem je chci lepší a jestli má cenu investovat. Kolo je předeším pro radost, investované peníze se nikdy nevrátí a vždy na tom člověk prodělá, jde o to jestli si chci nebo nechci udělat radost a jestli na to mám nebo nemám.

      0 0
      • Lister  

        Tolik zbytečných písmenek, protože ve výsledku většina lidí dokáže u kol ocrnit tak maximálně to, jestli se jim líbí. Počítám se mezi ně a to už jsem jich pár odjezdil.

        0 0
        • mirav  

          Tak první CMaxy jsem koupil v náhlém stavu hnutí mysli po nekonečném lepení duší ovlivněn UST manií na BF. S fullem jsem už bez jakékoli pochyby přikoupil STčka. Jasně, že to jde i na levných kolech, ale na UST to jde jaksi lépe.

          0 0
          • scret  

            naposled jsem si chvalil UST, kdyz se mi nedarilo nalepit pasku do rafku:) dle myho nejaka vadna paska, ktera blbe lepila. Bohuzel uz byla zaplacena…

            Jinak kdyz pominu pasku, tak TLR rafky vs. UST je prast jako uhod… na TLR jdou vetsinou lip nahazovat gumy…

            0 0
            • Pán z Dubu  

              TLR: 32 děr zaflikovaných izolepou – to je past vedle pasti.

              0 0
              • scret  

                no, ale vetsinou to funguje:)

                0 0
                • Pán z Dubu  

                  Jakmile to podfoukne, může Tě začít žrát, že Ti mlíko začne žrát hlínu – že už na to nebude spoleh.

                  0 0
                  • Zdyn  

                    No viděl jsem více ráfků sežraných od normální vody, než od mlíka. To zas tak agresivní není. Navíc je klasických UST ráfků se mlíko také dáva a je to OK. takže bych se toho nebál.

                    0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Týká se to ráfků, co jsou vrtané po povrchové úpravě. Vyjadřoval jsem se o tom jako o potenciálních problémech, které řeší UST. Vůbec rozporuju, že to řadě lidí spolehlivě funguje.

                      0 0
                      • Pán z Dubu  

                        Zatím ;-)

                        0 0
                      • scret  

                        UST je vubec neresi, viz. nekolik kol Fulcrum:) Takze jedine karbon:)

                        0 0
                        • Pán z Dubu  

                          Ale jedině karbon UST – aby se mlíko nedostalo na niple.

                          0 0
                          • scret  

                            hod link:)

                            0 0
                            • Pán z Dubu  

                              http://www.light-bicycle.com/ ráfky jsou zakázkový, po mailu se dořešuje vrtání či design.

                              0 0
                              • Tina  

                                Daj link na to UST. Ja tam vidím iba TLR.

                                0 0
                                • Pán z Dubu  

                                  Když to tam není napsaný, tak je to jen TLR ve variantě bez montážních děr pro použití bez pásky.

                                  0 0
                                  • Tina  

                                    Obávam sa, že nerozumiem. Pokiaľ ráf nemá montážne diery na niple ako ich tam teda montuješ? Viem ako to riešil Mavic. A tu u karbonu to riešia ako?

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Tak treba jako fulcrum, natahujes je do diry magnetem.

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        Což bude pro gramaře problém.

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Proc? Namontujes do alu niple kus dratu, magnetem dotahnes na misti, vysroubujes ten kov a nasroubujes na drat.

                                          Je to „trochu“ opruz, ale realizovatelny to je.

                                          0 0
                                          • Tina  

                                            Obávam sa, že to by ma kamarát, čo mi robí záplety už asi zabil, keby som za ním prišla s týmto :D Zlaté TLR!

                                            0 0
                                    • Pán z Dubu  

                                      Konkrétně já jsem si na nit uvázal odskřípnutý závit z drátu, prostrčil jej do ráfku, navedl pomocí gravitace a magnetu do ventilkové díry, našroubil nipl a ten vytáhl na místo.

                                      V L-B poté, co jsem chtěl bez montážních děr, se mě ještě dotázali kvůli průměru vrtání, jestli chci vnější či skryté niple. Skryté niple by byly efektní, ale to už by byl pro mne oříšek.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        coz chapu, ze je daleko mensi usili nez nalepit pasku:)))

                                        0 0
                                • scret  

                                  navic u cca poloviny hookless, tzn. i do TLR to bude mit daleko…

                                  0 0
                                  • Tina  

                                    Mám od nich tú verziu XC 29er. Vnútorná šírka 22mm. Držia parádne. Páska Notubes 25mm. Nahodenie dielenskou pumpou (Schwalbe RaR a Conti Race King) úplne bez problémov. Pri sfúknutí plášť odstane na ráfku a musím ho silou strhnúť s vyvýšených hrán. Zatiaľ 100% spokojnosť.

                                    0 0
                                  • kubad  

                                    hokles bez duše fungují perfektně

                                    0 0
                                    • scret  

                                      porad neverim tomu, ze to bude poradne drzet v patkach…

                                      0 0
                                      • Pán z Dubu  

                                        Nahození dílenskou Lidl pumpou s pomocí mýdlové vody a bez ztráty tlaku i bez mlíka.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          spis mi jde o vyzuti pri nejakym naklonu…

                                          0 0
                                          • Pán z Dubu  

                                            Pneu je hodně dobře rozkročená, takže žvejkání plášťů znám už jen ze vzpomínek a čtení B-F. To platí pro můj jízdní styl, třeba Mr.Duck to má asi jinak, ale na L-B si nestěžoval.

                                            0 0
                                            • scret  

                                              nebavim se o zvykani, ale podfukovani u patek… Coz neni to samy…

                                              0 0
                                              • jeniiiik  

                                                Mavic crossmax mi v bikeparkovem jezdzeni odfukoval u patet daleko častěji nez roval s rovnymi patkami. A to jsem na cm vozil o dost odolnější gumy.

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  divny… pocitam sji tam mel obyc.gumy… tzn. ani ne UST, ani TLR…

                                                  0 0
                                          • Lister  

                                            Osobně si nemyslím že by tam ta hranka měla nějaký velký význam v prevenci proti vyzuti. Plášť těsní a dolehá hlavně vnitřním průměrem. Když bude vytahany tak sleti z čehokoliv.

                                            0 0
                                      • kubad  

                                        tak pár už sem jich poskládal no :D a jezdí a drží

                                        0 0
                  • scret  

                    nez mi mliko sezere rafek, to ho driv kopnu:)

                    0 0
                  • Hnoj  

                    Já se obávám, že nejméně spolehlivou součástí TLR systémů jsou jejich majitelé…

                    0 0
                  • Vilém  

                    A kdyz ti zacne mliko zrat UST rafek?

                    Ta paska to naopak chrani:)

                    0 0
        • scret  

          ja teda nevim, ale rozdil mezi CMaxama jsem kdysi na KHSu zaznamenal a to sakra velkej… Na reignu taky…

          0 0
        • maajkee  

          Aha, třeba rozdílnou šířku dejme tomu 17mm nebo 23mm ráfek musí poznat i debil, pokud nefouká 3 bary. A třeba 100g rozdíl na ráfku při roztáčení poznám i já a to prd poznám, no a to jestli kola drží nebo člověk musí centrovat každej tejden, to snad taky pozná každej.

          Na druhou stranu je to jak píšeš, většina lidí opravdu pozná prd nebo jim to nedojde, že se jim jede dobře, než osedlaj něco horšího.

          A pravda, tolik písmenek jsem tady za poslední rok snad nenapsal :)

          0 0
          • McBlacky  

            širší ráfky mají jedinou nevýhodu, že na nich snadněji prořízneš bok. chce to s tím počítat a nevozit úplný papíry

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Plus samotné ráfky jsou také více na ráně.

              0 0
              • Hnoj  

                Začíná mě dost zajímat, co vozíš ty za výplety :-D

                0 0
                • Pán z Dubu  

                  Rám mám HT, proto volím (opětovně) odolnější zadní kolo. Ráfky L-B a ekonomičtější varianta zbytku. Přední kolo: ráfek 27 mm vnitřní šíře; obuto 26×2,2; dráty SuperComp; niple Al 12×1,8. Zadní kolo: ráfek vnitřní šíře 31,6 mm; 26×2,35; Comp 2–1,8–2; Al 14×2. Náby XT – nechtěl jsem Al ořech, několik let jsem je vozil a nezbořil a servisuju je sám. I výplety mám ověřený pro sebe z předchozích kol. Tyhle ráfky by snesly i 28 drátů, ale výběr náb moc není.

                  0 0
          • Lister  

            Ber to takhle. když píšu většinu, myslím obecnou většinu, ne tu skupinu pacientů, co se vyskytuje tady.

            A ta většina prostě používá kolo takovým způsobem, že rozdíl nepozná a nebudou mít ani problém s odolností, protože ty standardně osazené ingoty snesou hodně. takže řešit to má cenu jen v tom případě, pokud se chceš hnát za váhou, jezdit drsná pekla, jezdit nějaké širší gumy nebo máš vysokou výkonnost a pak už ty rozdíly pro tebe smysl mají.

            0 0
            • maajkee  

              Jasan. On se jen ptal na důvody proč lepší kola, tak jsem se rozepsal :)

              0 0
              • Lister  

                Jenže jsem se zatím nedozvěděli co od nich čeká.

                Já nic proti fajn kolum nemám, to bych pak asi nevozil ST a Frequenci i23 na MTB a bezdušové FR1 na silnici, ale tak nějak mám pocit, že náruživě diskutující veřejnost na cyklistických forech jejich přínos lehce přeceňuje. Já je mám hlavně proto, že se mi líbí.

                0 0
                • maajkee  

                  Zrovna včera jsem naprosto ocenil svoje i23 ráfky. Jezdili jsme na takovým technickým trailíku, přejížděl jsem brázdu s klacama a jeden se mi samozřejmě otočil přímo do výpletu a zasekl se na štorc o zadní vzpěry a lup lup, 3 dráty v prdeli. No a světe div se, jen jse, je svázal stahovačkou a celý kolo bylo jen mírně rozhozený, nikde neškrtalo a v pohodě jsme na tom dojel dalších 20km domů.

                  Kdybych tam měl i19 tak si to bude mnohem horší nebo kdybych tam měl nějaký tovární záplety jako fulcrum a zruším byť jen jeden nedejbože tři dráty, tak můžu jít domů po svejch.

                  Takže proto to chce uvažovat kde a jak člověk jezdí. Já už nehoním gramy, ale radši jedu na odolnost.

                  0 0
                  • Erknold  

                    a ještě dodej, že sis to hned mohl opravit, když jsi přišel do práce, jelikož máš nejspíše nějaké relativně standardní dráty.

                    Jinak bys kolo vedl a ještě týden nejezdil :)

                    0 0
                  • Lister  

                    No vidíš. u ST jsem chytil klacek 2× a drát nikdy nepraskl. Pokaždé se jen ohnul. nechtělo se mi řešit výměnu, tak jsem ho doma demontoval, narovnal a světe div se, ono to jezdí 3 roky bez problém dál. Tak a teď co je lepší :-)

                    0 0
                    • scret  

                      mam to taky tak…

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně. Měl jsem to tak na Mavicách i Fulcrumech. Ty dráty vydrží o hodně více a 2× jsem takhle drát také jen ohnul. A dokonce i když drát byl trochu ohnutý, tak se celé kolo ani nijak více nerozcentrovalo.

                      Akorát do těch 24 drátů a méně se klacek chytí o trochu snáze, jak jsou větší mezery mezi dráty.

                      Každopádně tohle bych vůbec neřešil jako důležitý faktor. Kdo si nechce dráty ničit, tak si na klacky dává pozor a určitě se to pak nestává často.

                      Já vyčesal dráty klackem jen jednou v životě a to bylo u klasického ručního zápletu s 32 dráty.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Jasan, každej podle svého gusta. Já to prostě jen vidím z pohledu servisáka a vidím kolik stojí servis a opravy továrních zápletů když to dělám, už několikrát jsem přeplétal ráfek na crossmaxy, už poměrně dostkrát jsem měnil komplet výplet na fulcrumech 1 a zero, měnil jsem dráty na crossmaxech, většinou z důvodu namotání hazky, případně řetězu a není to levná záležitost. Pravda tohle se stává u lidí který fakt jezděj, závoděj a dávaj tomu nažrat. Spoustě lidem koal vydržej léta, protože prostě si ani nešáhnou na jejich limity.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak s tím se musí u továrního zápletu počítat, že když už se něco pokazí, tak oprava bude drahá.

                          0 0
                        • scret  

                          tak je potreba srovnavat srovnatelne… Takovy WTB Kom prip. ZTRka budou cenove podobne jako rafek na CMaxy…

                          Kdyz tam vrznes nejaky drahy draty, tak se taky cena nebude o tolik lisit nez u cmaxu…

                          0 0
                          • maajkee  

                            I když tam budou CX-Ray třeba, tak to bude pořád na drátu víc jak o polovinu levnější a pořád na servis a centrování jednodušší. Ale nemá cenu se přít, každej je pro něco. Já pro klasický záplety, ty pro tovární, nemá cenu se přít co je lepší.

                            0 0
                            • scret  

                              ja tolik ty tovarni taky nezeru… JInak zas mas na klasickejch vic dratu, tzn. ta cena se pak srovnava… skoro…

                              Jinak ty tovarni se mi libej hlavne designove a taky treba UST rafkama. Tuhost se mi zda taky vetsi. Jinak klasika bude asi pak ve vsem lepsi…

                              Kazdopadne ja to stridam, SXka vs Syntace W35, coz jsou vlastne klasicky zapleteny… Drive Hope/ArchEx…

                              0 0
                        • maajkee  

                          Zde ještě foto ze včera jak to vapadalo. Paráda, že praskly niple a nevytrhlo se to i s ráfkem :)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            mě se tohle stalo jednou – dráty teda byly na max limit napnutý- a rozkopalo se to nehorázně.

                            Víc než vliv ráfku bude podle mě mít právě napnutí drátů. To je to co ráfek vychýlí, beru to podle továrních zápletů kde bez rány ulítne drát (at už silnice nebo bajk) a v tu chvíli se to zkroutí a neprojde stavbou / vidlí.

                            0 0
                            • maajkee  

                              U továrních výpletu, pokud tma je 20 nebo 24 drátů tak je napětí fakt velký. A taky tím, že jich tam je málo se to hodně vychýlí, taky záleží jaký dráty prasknou.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                většinou právě prasknou na straně kde jich je méně (vzadu). Některý ultralight inovátorský extrémy mají jen 6, standart 8–10. a to je fakt málo, ty mezery jsou mega. Zvlášt u kol na AM, kde sem tam drát ujebeš je to smrt

                                0 0
                    • Talaj  

                      Toto se mi stalo s často haněnými Remerx Magic AL, duralový drát se ohnul, nic jsem s tím nedělal, po několika dalších tisíci kilometrech to stále funguje bez problémů, nic neprasklo.

                      0 0
                    • maajkee  

                      Klika no :)

                      0 0
    • cubas  

      vozíte někdo tyhle kola?

      http://www.bike24.com/p260897.html

      ještě dělají karbonovou verzi, ale to už je výraznej finanční mazec.

      0 0
    • eredin  

      Nedávno jsem měnil kola ( plus pláště) ženě.

      Objektivně: –850g z každého kola a o 3,5km/h lepší průměrná rychlost na testovacím okruhu.

      Subjektivně: „to se nedá vůbec srovnat“ a " to kolo najednou letí" :)

      0 0
      • nitraq  

        850 gramů na každém kole? Cos měnil za co?:))

        0 0
        • eredin  

          Původně:

          Ráfky Shinning DB-25 32 Hole

          Náboje Alloy QR Disc 32 Hole

          Pláště nějaké drátové Kenda

          Nově (z bazaru):

          ráfky Remerx XCO Rio 29"

          náboje Novatec 711, 712 Disc

          dráty DT Revolution 2/1,5/2mm

          pláště Schwalbe RoRo 2.1

          0 0
          • Vilém  

            Tak pokud je jak pirko tak snad, ale jinak to musi byt jak zvejkacka.

            0 0
      • JakeF  

        3,5km/h lepší průměrka „objektivně“ je nesmysl… Ale jinak nepopírám, že se to stát mohlo, víc jí to baví, tak víc maká, to tak má většina lidí :). Plus počítám to bylo i s výměnou plášťů, takže dost možná něco s nižším valivým odporem…

        0 0
        • eredin  

          „Dlouhodobě“ je ta změna asi o 2km/h, ten okruh je dost po městě (krátké kopce, křižovatky) takže je to víc znát.

          0 0
    • Wojtkingson  

      Zdravím vás, mám menší dotaz ohledně koupě nového předního kola – chci si koupit novou vidlici s pevnou osou, k tomu potřebuju i nový přední kolo (mám 29 HT od cube).

      Vážím 120kg+ takže bych ani tak nehrál na hmotnost kola, jako spíš na tuhost. Zároveň nejezdím žádný velký terén, maximálně nějaký kořeny kameny, ale nejezdím to nijak rychle, uvědomuju si mou hmotnost a jaký síly na to působí :D

      Dá se nějak rozumně koupit jenom přední kolo nebo budu muset řešit koupi náboje ráfku, zapletení?

      Mohli byste mi kdyžtak doporučit jaké kolo, případně komponenty? (Levnější varianty, gramy neřeším).

      K tomu kolu bych se chtěl i zeptat, jestli náboje s průmyslovými ložisky jsou odolnější než klasický konusový – opět v závislosti na váze.

      Díky

      0 0
      • Smazaný účet  

        Na Cube vozím Remex Sting s nábojem Force Team na pevnou osu, mám je dva roky, cena do 3k i s kotoučem XT Icetech. Najeto tak 10k km a zatím spokojenost. Zadní mi ale odešel minulý rok při sjezdu schodů. Konusy mám na silničce, Ultegra deset let stará, na zimákovi Deore, také tak deset let. O konusech se řiká že když se dobře servisují tak jsou nesmrtelné, ložiska zase jsou více bezúdržbová.

        0 0
        • Pepe72  

          S force nábojema mám čupr zkušenost. 6 000km na obou. Téměř každý den schody nahoru i dolu a občas skok na betonu. Jen dráty povolovaly. Nově už si nechávám zaplétat u profíka.

          0 0
      • Pán z Dubu  

        Vyber ráfek s takovou vnitřní šířkou, na kterém bude pneu, co vozíš, nejlépe. Pro gumy kolem 2,2“ šíře je vhodnější ráfek s vnitřní šířkou 23 mm než méně. Např. Remerx Wer, Rodi Blackrock 23.

        0 0
    • vt  

      Potreboval bych poradit s 29 zapletama.

      Situace se ma cca takto:

      • jezdec 80kg
      • lehké sportovní ježdění, Sudety a pod
      • pouzivane pneu RK 2.2, FT 2.3 a pod + duse … tj sirka rafku vhodna tyhle typy
      • 2*RU – v dnesni dobe tedy asi pevne osy + adapter? to je mozna i perspektivnej­si reseni
      • orech Shimano 10
      • nepotrebuju tubeless ready
      • bezproblemova servisovatelnost nab (prumysly nevadeji) + orechu
      • tuhost … tj nejake normalni pocty dratu a krizeni
      • nejaky rozumny kompromis mezi nizkou vahou a spolehlivosti … smerem spis ke spolehlivosti nez usetrit 100g
      • cca do 10k … ale klidne min :-)

      Jakou se vydat cestou?

      Koupit komplet firemni zaplety (Fulcrum Red Zone 500/700, Shimano XT, Mavic)?

      nebo zapletene DT od www.netbike.cz

      nebo custom stavba treba na XT nabach?

      0 0
    • Tobigun  

      Mám podobný dotaz jako kolega předemnou. Na Gate 30 chci dat lehčí kola, pac originál Mad Max jsou těžítka. Koukal jsem po Fulcrum, Mavic, Dt Swiss. Cenově bych chtěl okolo 7tis. Mám 82kg a jezdím silnici i terén a to i horší cesty přes kořeny a kameny- prostě XC. Třeba u Fulcrum red zone 5 se mi líbí váha 1800g. Má s nima někdo zkušenost? Nebo jsou lepší ty DT Swiss M1900? Dík za pomoc

      0 0
      • MatS  

        Fulcrum red zone 5 mam a spokojenost. Ale kupoval jsem po lete, takze uz jsem nestihl na nich vic najet. Uvidime po case.

        0 0
    • Fazzy  

      Ahoj, aby tu nebylo dotazů málo tak mám další.. Potřebuju komplet zadní kolo a chci se vejít do 5–7 tis komplet (XC, lehkej terén, občas závod typu KPŽ, 90 kg). Vyplatí se koupit třeba zmiňované Fulcrumy RZ 700 – tedy včetně předního kola, nebo vyjde levnějc nechat někde na zakázku zaplést jen zadní kolo s tím, že tam bude třeba něco kvalitnějšího než ty Fulcrumy? Popř. víte o spolehlivý firmě nebo jednotlivci, kterej mi zaplete extra jedno kolo?

      0 0
    • Kubajzik  

      Dám to sem.

      Rozhoduju se mezi dvěma nabídkami na 29'' záplety na rú s přípravou na bezduše:

      • Bitex MTF15 a MTR12, ráfky Javax-255, Sapim Leader, mosaz niple, 1 920 g
      • Novatec D971 a D771, ráfky Black Jack ready 23, Sapim Race, 1 750 g – v prospěch této sestavy mluví hmotnost a trochu i cena, která je o cca 600 Kč nižší, ale nerad bych, aby to bylo na úkor funkčnosti.

      Díky předem za radu, které vybrat

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.