Poraďte s výběrem silničky / endurance

199 nepřečtených
  • RUSH

    Zdravím všechny!

    Už delší dobu se zaobírám výběrem silničky,kterou bych chtěl jako doplněk k HT29. Jenže v předchozí diskuzi jsem zjistil, že vzhledem k mým tělesným proporcím to nebude až tak jednoduché – http://www.bike-forum.cz/…ramu-14.html#… Dle výsledků Fit Calculatoru bych totiž měl hledat rám s horní rámovou trubkou cca. 56,1(Eddy Fit) – 57,7 cm (Frech Fit), což při mé výšce 190 cm je trošku problém. Nabízí se kola/rámy typu Merida Ride – zjednodušeně krátký ale vysoký (HT – 20 cm).

    Těch kol s podobným rámem jako Merida Ride (horní rámová trubka 56,5 cm / hlavová trubka 21,5 cm totiž určitě moc nebude.A navíc je třeba ohlídat i délku sedlové trubky kvůli výšce posedu (cca. 82 cm).

    Jelikož bych ale raději koupil bazarovou silničku, rád bych si nějak rozšířil možnosti výběru. Zeptám se pokud bych zkoušel rámy s vyšší hlavovou trubkou (kolem těch 20 cm), mohu se dívat i na rámy delší – +/- 58 cm? Např. Specialized Allez (58 cm), Giant Defy (L) neboTrek Domane (tady si s velikostí nejsem jist). Ta delší horní rámová trubka bude znamenat jen nataženější posed, na který jsem už asi zvyklý z HT29 (Stumpjumper XL), nebo je tu i jiný problém – co radíte?

    • ˘Ö˘ Krab  

      Proč jsi založil nové vlákno? Allez 58 už bylo na pořadu dne minule, viz obrázek. Výška posedu 82 cm je docela normální, standardně to řeší 400 mm sedlovka (mám rám c-t 52 cm a posed 81,5 cm). Na obrázku jsou nějaké experimentální údaje o dropu (65 mm) a délce představce (~80 mm), které víceméně ukazují, že to není cesta, přestože je představec skoro 60 mm nad hlavou. S větším dropem a méně podložkami by vycházel představec ještě kratší.

      Dívat se můžeš po čem chceš, ale budou Ti vycházet až nesmyslně krátké představce, což na silničku této velikosti asi není to pravé.

      • RUSH  

        Díky moc, ale co dál? Znamená to, že v úvahu připadá jen ta Merida Ride 56 (54??)? Nebo jsou i jiné možnosti, ale jen rámy 56 cm dlouhé?

        • RUSH  

          Tak jinak. Jsem ve fázi, kdy už se dívám po bazerch po vhodné silničce. Bod jedna by tedy měl být horizontální délka horní rámové trubky – 56 cm. Jaká by měla být min. délka hlavové trubky? Alespoň 19 cm?

          Znamená to tedy že by v úvahu přicházel např. GIANT Defy ve velikost M/L – geometrie zde, Specialized Roubaix 56 – geometrie zde a samozřejmě MERIDA Ride – geo zde?

          Nějaké další tipy?

          • ˘Ö˘ Krab  

            Když jsem se na to podíval, tak jsem Ti vytvořil jednoduché vodítko. Merida Ride vel. 56 má poměr REACH:STACK=0,613 a byla by optimální. Ještě by ses vešel (s omezeními) na rámy R:S=cca 0,63, ale určitě ne na rámy s poměrem >0,65. Samozřejmě při zachování TTh v rozumných mezích.

            • RUSH  

              Díky moc za radu. Cvičně jsem se díval na tento poměr u Roubaix 56 a Defy M/L a u obou je to cca 0,65. Těch kol, která splňují 0,613 – 0,63 asi moc nebude, že? Neznám zatím jiné než Merida Ride.

              Jakou toleranci máš na mysli TTh v rozmných mezích?

              • RUSH  

                No fakt jsem nenašel rám, který by splňoval 0,613 kromě tedy Meridy Ride. Asi ani neexistuje, blíží se tomu snad jen Canyon Endurance AL (0,630). Asi se zaměřím jen na tu Meridu.

                Po pravdě libila by se mi Merida na Tiagře (RIDE 300 2016) ale ta už bude asi pryč. Nová RIDE 200 je Soře 2016, možná by to bylo ještě také únosné. No a nebo pak bazary…

                • gemini  

                  Koukni na Bianchi C2C geometrie – Impulso / Intenso / Intrepida – kratší rámy – vyšší hlavy…nejvyšší hlavu a současně krátkou horní rouru má asi Spešl Roubaix – Trek Emonda je taky poměrně na předku vysoká…na výběr je toho docela dost.

                  • RUSH  

                    Máš pravdu, ale Roubaix 56 má koeficient 0,64, Émonda 0,7 a Intrepido 0,63.

                    A Krab píše: „optimální poměr REACH:STACK=0,613­. Ještě by ses vešel (s omezeními) na rámy R:S=cca 0,63, ale určitě ne na rámy s poměrem >0,65. Samozřejmě při zachování TTh 56 cm.“

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Je to jen orientační, je potřeba vyzkoušet. Roubaix jsem myslím měl ve výběru.

                    • gemini  

                      Při 190 cm koukáš na velikost 56? Bych řekl, že by jsi byl spíš adept na 58ku ( 59 u Italů…)

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Jenže má nějaké divné proporce a potřebuje dost atypickou geometrii rámu. To už se u dlouhánů někdy stává.

                        • gemini  

                          Ono člověk může špekulovat nad geometrií, ale stejně je nejlepší vyzkoušet v reálu – člověk se na rám časem natvaruje…:-)

                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Nebo také na třetí, čtvrtý, pátý, … v řadě – a to ještě kdoví jestli. Proč zhrdnout dobrodiním kalkulátoru a možnosti nasimulovat si předem. Když tedy není od začátku chyba v měření nebo zadání.

                            • gemini  

                              Člověk občas zdlouhavě řeší milimetry na papíře, ale v reálu může být vše v okamžiku jasné…nemyslel jsem, aby bez rozmyslu kupoval, ale aby – pokud má možnost – někde vyzkoušel kandidáty v reálu. A píšu z vlastní zkušenosti – řešil jsem geometrii stejně úzkostlivě jako RUSH, kdy i já mám podobně atypickou figuru, nechal si profesionálně naměřit a nastavit posed, jenže na kole jsem se nějak nesrovnal. Tak jsem začal laborovat na vlastní pocit a po čase vozím o 2 cm delší představec o 1,5 cm níž a na kole se teď cítím dobře a nic mě nebolí…

                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Milimetry se neřeší, centimetry a možné přesahy nastavení na obě strany už ano. Jestli můžeš, rozepiš se víc o své změně nastavení (a pošli mi když tak do SZ hodnoty z competitive­cyclist, abych si rozšířil obzory). Zajímá mě, jak moc je CC univerzální a jak se vyrovná s nějakým nefalšovaným extrémem. Je dost dobře možné, že ti, kteří Ti nastavovali posed, to udělali podle nejlepších možností a vůle, ale jejich systém výpočtů se s Tebou zkrátka nebyl schopen srovnat.

                          • Rogosek  

                            Jo, přesně. S tímto naprosto souhlasím. Strašně to všichni prožívaj, mě by zajímalo, kolik z nás má takový nájezd, aby ty drobné nuance odlišil. Chápu, že často se to dělá pro pocit – když už, tak co možná nejlíp. Jasně, pokud kupuju nový kolo, tak asi ok. Když holt vim, že kupuju bazarovku a mám 190, koupim rám 58, poladim představec a sedlovku aby mi to vyhovovalo a na zbytek se, jak říká gemini, člověk natvaruje…

                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Při normálních proporcích je to pravda. Ale pro větší nájezdy není důvodu, proč si upřít pohodlí výpočtu a kreslení.

                            • tromboonen  

                              Takhle jsem koupil bazarovku Lko/56, na moji výšku 185cm klasika.. pořád mě bolela záda, oblouky jsem měl otočené nahoru jak paní RaDOVÁ, DO SPODNÍHO ÚCHOPU JSEM SE NIKDY NEPODÍVAL.. (Caps lock omylem, sorry) až jsem se změřil na copmp fitu a zjistil, že mám extrémně dlouhé nohy a krátké ruce/tělo, takže potřebuju délku rámu 53–54.. a když ji použiju, musím si ověřit, že rodla nebudou půl metru pod sedlem, takovej hadí muž zas nejsem..

                              Nějaké disproporce má skoro každej, pravda ne všechny se takhle extrémně prpomítnou do geometrie rámu a daj se vychytat kokpitem jak píšeš, ale rozhodně neuškodí si to před koupí nakreslit, u novýho nebo bazarovýho.. a na silničce třeba v nastavení sedla poznám rozdíly cca 5 mm, to není nájezdem..

                              • madik  

                                Jak máš dlouhé nohy při té výšce? Já mám cca taky 185cm a inseam 89cm, extrém to asi není ale je to myslím nadprůměrná hodnota. Ruce pak Arm 64cm a Trunk 60.

                                Jen by mě zajímalo jak Ti to vychází abych si udělal představu, dik.

                                • tromboonen  

                                  Tak vydrž až někde objevím vytištěný výsledky z CC, nějak jsem o tom nevěděl, kromě toho, že kalhoty si musím kupovat delší, ale spíš jde o ty nohy vs. trup a ruce, tam bude ten extrém..

                                  • tromboonen  

                                    Tak tu to je, výšku jsem naměřil 182, asi už rostu do země..

                                    • plzakj  

                                      :-) Js zil 15 let v domneni, ze nam 183 a pred mesicem, kdyz jsem kupoval silnici, tak jsem si nameril 184 :-)

                                      Jinak inseam 84,5

                                • McBlacky  

                                  podle mě v pohodě. Já mám 183cm a 93cm a naladit posed je peklo. Navíc těžiště i aerodynamika zájezdního autobusu :/

                                  • madik  

                                    Aha, to věřím. Bejt ženská mohl jsi dělat modeling :P

                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  http://www.bike-forum.cz/…ky-endurance#…

                                  Výška a rozkrok stejné, trup podobných 62, ale paže gibboních 70 cm.

            • RUSH  

              A mohu vědět, z čeho se vychází, když pracuješ s poměrem Reach/Stack? Jak se to třeba odráží v tělesných proporcích? Díky moc.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Nanesl jsem Tvůj posed na cca 10 rámů v galerii a díval se, co je ještě reálného a co už se představci zachránit nedá. Takže ten poměr je empiricky získaná hodnota (snad) platná výhradně pro Tebou dodané hodnoty.

                A je to přesně obráceně, v tomto poměru se odrážejí Tvé tělesné proporce.

                • RUSH  

                  Díky moc!

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Jinak je vždycky potřeba se znovu zamyslet nad změřenými hodnotami těla, tam bývá chyba nejčastěji.

                    Co mám odpozorováno reverzním inženýringem, tak základní nástin vztahů mezi antropometrií a geometrií rámů je následující, odpovídá logice věci, ale databázi konkrétních hodnot mají jen kalkulátory posedu (já mám jen hodnoty několika málo jedinců odtud + dalších kamarádů):

                    – dlouhá stehna → sedlo dozadu a kousek níž

                    – dlouhé holeně → sedlo hodně dopředu a spíš výš

                    – dlouhá předloktí → dlouhý posed (malý drop) a větší reach

                    – dlouhé pažní kosti → kratší posed (a větší drop) a menší reach

                    – dlouhé celé horní končetiny (zpravidla ve spojitosti s dlouhýma nohama) → krátký rám a velký drop

                    – krátké h.k. & dlouhé nohy → potřeba vysoké hlavové trubky, tj. větší stack

                    Na competitivecyclist tak (podle mě) vyhovují různým somatotypům spíše různé verze kalkulátoru: FrenchFit spíše pro lidi s krátkými končetinami a menšího vzrůstu, EddyFit tak nějak všem (snad), CompFit zejména lidem s dlouhými kočetinami (zejm. horními, potažmo pažemi) nebo velkou ohebností.

                    To vše při standardní ohebnosti a ne úplně turistickém posedu. Ve skutečnosti se řeší opravdu jen tyto tři věci v tomto pořadí a) poloha sedla vůči BB, b) dosah od špičky sedla na řídítka S_H a c) drop.

            • RUSH  

              Jaká přesně omezení se týkají rámů s poměrem 0,63? Např. zde – Canyon Endurance velikost L – geometrie zde. Na jaká omezení bych si třeba v tomto konkrétním případě měl dát pozor?

              • ˘Ö˘ Krab  

                Tady to zrovna jde.

                Představec 100mm/+6° vetknutý 40 mm nad hlavou (nějaké podložky tam budou) → drop 84 mm. Nebo třeba GT Grade vel. 58, představec 35 mm nad hlavou (bez podložek) 90/-6° drop 80 mm, 100/+6° drop 59 mm.

                U Grade se níže se řídítky dostat nejde, u Canyonu představec 90/-6° dá drop 106 mm a níže to také nepůjde. Roubaix SL 4 COMP vel. 56 jsem řešil už minule, představce 80 – 90 mm s málo podložkami a dropy 88–113 mm, 100/+6° s cca 25 mm podložek na hlávku + 1/2 představce 38 mm dá drop 70 mm.

                • RUSH  

                  Canyon Endurace AL 5.0 se mi docela líbí! Komponenty mi přijdou ok (nová Tiagra), jediné co si nejsem jist jsou kola Shimano WH-RS010. Aksia by byly asi lepší ale třeba tyto snad také něco vydrží. Nebo je ten vyšší model AL 6.0 výhodnější (105/Aksia)?

          • RUSH  

            A ještě něco, asi jsem zvyklý na nataženější posed, protože opět podle výsledků Fit Calculatoru bych měl mít kratší i HT29 (místo XL jen L) a proto, když se posadím na silničku 56 cm dlouhou, připadám si jako na (pro mě) malém kole, naopak když jsem v obchodě zkoušel Defy ve velikosti L (57,5/20,5 hlava) přišlo mi to jako dobré.

            Na zapůjčeném Roubaix 56 cm jsem ujel cca 40 km, šlo to, ale asi by to chtělo doladit posed, představec atd. Měl jsem pocit, že na stejném kole vo velikosti 58 cm, bych měl asi lepší pocit. A navíc v případě Roubaix 56 by to asi chtělo sedlovku 400 mm (kvůli výraznému sloopingu). Na delším kole (58 cm) jsem ale zatím nejel. Asi nelze v tomto případě úplně vsadit na pocit, protože změna je příliš veliká – velikost rámu a i přechod silnička – HT.

            A platí i zde poučka, že při normálním posedu, při úchopu za rovnou část řidítek, by při pohledu dolů měla řidítka zakrývat přední nábu?

            • ˘Ö˘ Krab  

              Tuhle poučku proklínám. Asi platí, ale ne u každého a vždycky. Záleží, jak sedíš zrovna nahrbeně, jaká máš řídítka, jak se jich držíš, jak moc máš propnuté lokty, jak moc se posouváš po sedle… a tak – je zkrátka příliš mnoho faktorů, které kýžený zákryt ovlivní. A to nemluvím o zahnutí nohou vidlice, protože na přímých nepředsazených a nezahnutých vidlicích nemám šanci, vždycky se dívám. Čím kratší kolo a větší drop, tím víc se této poučce divím.

              Zkoušet aplikovat MTB zkušenosti na silnici úplně nelze, navíc variabilita geometrií je tam ještě daleko větší, stejně jako pestrost použití. Což u silniček jaksi odpadá, jsou si (i napříč kategoriemi) geometricky daleko podobnější, pro tebe ‚bohužel‘.

            • platypus  

              Na silničce je lepší mít kratší rám a delší představec, myslím jako když bych se měl rozhodnout mezi L a XL, né že místo elka vezmu esko.

    • RUSH  

      Děkuju všem, hlavně Krabovi za užitečné rady.

      Teď přemýšlím o dalším kroku. Chtěl bych si teoretický výpočet ještě ověřit v praxi. V tuto chvíli je mým kandidátem číslo jedna Canyon Endurance L (mimochodem, dle calculátoru Canyonu mi vyšel XL). Vyzkoušet mohu ještě jednou Roubaix 56 (tu má kamarád), ostatní kola jsou pro mě hůře dosažitelná (Merida Ride, Canyon Endurance) protože nepatří mezi úplně obvyklé – no snad Ride 56 se může někde podařit.

      Vůbec jsem nečekal, že to bude tak složité a že nakonec bude výběr možných rámů tak silně omezený.

      Zeptám se – doporučili byste mi ještě pro jistotu (omlouvám se Krabovi) odborné změření (Bike Finder, cena 1500,–) u Honzy Dubce? Znám ho, ještě z Cyklo69 a důvěřuji mu, je to velmi zkušený fitér.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Změřit se určitě nech, protože nejhorší možný scénář by byl, že jsme se tady celou dobu bavili o přesných mírách vycházejících z nepřesně změřených vstupních hodnot.

        • RUSH  

          Byl jsem ještě v jednom obchodě vyzkoušet různé geometrie a velikosti a lze říci, že teorie se vlastně potvrdila. Jednoznačně se cítím lépe na kratším a vyšším rámu např. CD Synapse vel. 56 (poměr 0,654) než na FOCUS Culebro vel. 58 (poměr 0,695). Synapse má ale krátkou sedlovou trubku – jen 51 cm. Meridu Ride 56 bohužel neměli, měli 58 a to je tedy opravdu obří kolo! A jen pro zajímavost – můj posed na Synapse 56 splňuje poučku o zakrytí přední náby řidítky :-))

          Bohužel Merida Ride Lite (AL) je nová k mání jen model 200 na Soře (2016). Nabízeli mi, že ho objednají v 56 na zkoušku, bez závazku odběru. Zvažuju to, ale za prvé nevím, jak je na tom Sora 2016 (dá se?), a za druhé je otázka, jak budou vypadat modely Ride 2017.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Sedlová trubka 51 cm není žádný velký problém. Potřebuješ vysunutí sedla celkem 810 mm (to mám ± také) a sedlovka 400 mm to na rámu 52 cm hravě zvládá s velkou rezervou. Na RB RR 1100R sloping mám sedlovou trubku jen 458 mm (podle výkresu, neměřil jsem) a také to jde.

            Shimano SORA (3500) by měla být úplně v pohodě, je to sice jen 9sp, ale jako bonus rovnou pobere se středním ramínkem 32z pastorek. Neviděl bych asi problém v případném upgrade na 10sp jen prostou výměnou pák a kazety (105/5700, Ultegra/6700). Pečlivě si ověř, co všechno a v jakém provedení je na kole osazeno.

            • RUSH  

              No, popravdě nejsem si jist, že je to SORA 3500 – "viz. zde model 2015 ":http://www.merida-bike.cz/…ola/ride-200, ale není to označeno číselnou řadou SORA. Konkrétně kliky jsou Shimano R345 octalink 50–34. Na obrázku kola je možné použít el. lupu, a pak je celkem dobře vidět komponenty. Kazeta je sice s 32 z pastorkem, ale jen Sunrace CS-9S 11–32, ne Shimano.

            • hannawald  

              Synapse bude mit sedlovku 25,4..tak aby neco ve 400mm bylo.. v rychlosti na me vybehly jen cinske ebay Hylix..

      • McBlacky  

        kdyby jsi chtěl tu Meridu, tak by je mohl mít na test BikeRanch. Ride 5000 jsem jel letos jako tesťák na jejich test dni.

      • platypus  

        Musím se upřesnit :-) ta poslední věta nebyla nic osobního, myšleno všeobecně. A měl jsem na mysli řízení kola, vozil jsem na jednom kole představce 8, 10, 11. Osmička nevadí, větší pohodlí v posedu jenže ve sjezdech nebylo jak se poskládat a delší představec ty zatáčky prostě vykrajuje líp. Jedenáctka, tam mi chyběl právě ten cm v pohodlném posedu abych byl dlaní opřený o páky. Ještě doplním že u té osmičky mi trnuly prsty, což se mi u jedenáctky nestávalo, tam zase šíjové svalstvo, se mu to moc nelíbilo, tož tak:-)

        • ˘Ö˘ Krab  

          Takže jsi našel optimální posed. A jak jsi na to v porovnání s kalkulátorem – nemyslím tím rozměry představce, ale polohu sedla a délku posedu?

          • platypus  

            To nevím, já ten výpočet neumím, ještě jsem to nezkoušel dávat do kalkulátoru.

            • ˘Ö˘ Krab  

              Tak své údaje schválně do competitivecyclist někdy vlož, zabere to do deseti minut, asistence další osoby je nadmíru vhodná. Pro začátek (kvůli přesné poloze sedla) je lepší dát výpočet pro silniční kolo, následně s týmiž údaji třeba pro MTB.

              • platypus  

                No nevím, neumím odeslat email, nějak tomu neholduju, uvidím.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  A na tlačítko „CONTINUE“ vpravo uprostřed na stránce z odkazu kliknout dovedeš? :-)

                  • platypus  

                    Dík za odkaz, já akorát vím co je to arm, lover leg a total high, nejspíš se to dává v cm, ty inches.

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      JJ, těším se na výsledek. Ale obávám se, že do inches Tě to míry v cm nenechá zadat, protože jsou asi 2,54× větší, vtipálku. Doporučuji pozorně sledovat a následovat postup dle videa u každého měření.

                      • platypus  

                        Ok, takže to budou nejspíš palce, trochu se s tím poperu, vezmu na pomoc ženu, jí to v tomhle pálí, teď nastupuju do práce, když se povede, dám vědět.

                        • tromboonen  

                          Jednotky si vyberes, lepsi zvolit cm nez to pokazdy prepocitavat..

                          • Vilém  

                            I kdyz si vyberes cm, tak nektere miry ve vypoctu vypadnou v palcich. Co ted koukam na sve vypocty, tak alespon u MTB to tak mam.

                            • tromboonen  

                              Jo, u MTB jo, u silnice ne… silnicky se merej v cm i v Emérice, a to je co rict.. Ja mluvil o zadavani, uz tak to clovek musi merit nekolikrat aby se nesplet, kdybych to jeste prepocitaval na palce, tak je na pruser zadelano..

                          • platypus  

                            Ještě nebyl čas anebo nálada, samotného by mě to zajímalo, když tak to sem hodím.

    • RUSH  

      Díky všem za rady, nejvíc Krabovi. Nakonec jsem šel do Meridy Ride 400 (105) velikost 56 cm. Dneska má přijít, tak jsem zvědav jak mi sedne!

      • ˘Ö˘ Krab  

        Tak to jsem také zvědav. Ale mělo by to sedět.

        • RUSH  

          Včera jsem na tom objel blok. Na poprvé perfektní, pouze jsem měl pocit. že by to chtělo sedlo o kousek výš (než mám na biku, což je ale asi logické) a také natočení řidítek by asi chtělo malinko změnit (poloha brzdových pák). Je na to nějaká obecná rada ohledně polohy brzdových pák / řidítek (kompakty)? Nebo je to jen o pocitu?

          • ˘Ö˘ Krab  

            Na kompaktní řídítka nesedí klasické poučky, ale co jsem se díval, tak (nejen na mém kole) jsou nastaveny většinou tak, aby byly náběhy pák v prodloužení horní plochy a aby horní plocha byla vodorovně. Příp. zkusím neuměle nakreslit.

            Sedlo standardně o 1–2 cm nad MTB je úplně normální, změní se tím i pocit úchopu řídítek! Pokud máš pocit, že by sedlo mělo být o hodně výš, tak překontroluj polohu kufrů a sklon sedla dřív, než s čímkoliv pohneš.

          • tromboonen  

            Tady máš pojednání nejen o pákách, souhlas s Krabem, na kompaktech nejlíp prodloužení horní části oblouků a to celé vodorovně nebo mírně do kopce..

            http://www.bikefit.com/…d-bikes.aspx

            • DoomHammer  

              ale ne moc do kopce, já jsem to přehnal :)

              http://www.bike-forum.cz/…/42980-rb-rx

              • tromboonen  

                Jasny, myslim par stupnu, a jen tak aby se to dalo drzet i v dolnim uchopu, zalezi i na tvaru oblouku, tyhle Tvoje jsou dost specificke..

                • DoomHammer  

                  já se dole skoro nedržím :) ale jinak jsou úžasně pohodlné

                  • jecnak  

                    Podle me mas moc dlouhy predstavec a nebo ram, pripadne riditka s moc velkym reach. U tohoto modelu riditek ma byt spodni hrana odlouku prakticky vodorovne. Obcas se riditka zvedaji, ale urcite ne do takoveho extremu.

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Představec do pozitivu by to napravil.

                      • jecnak  

                        Nebo tak. Proste ma moc dlouhy posed a dohani to riditkama.

                        • DoomHammer  

                          nee, já jsem si jenom při nastavování posedu dal páky moc dolů a nechtělo se mi odmotávat omotávku, tak jsem to dočasně vyřešil pootočením řídítek; v plánu mám to rozmotat, páky posunout výš a řídítka dát tak jak mají být :)

                          • jecnak  

                            Paky se daji posouvat o kousek i s namotanou omotavkou.

                            • DoomHammer  

                              právě že jenom o kousek, já tam mám celkem velký kus :)

                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Přitom mi podle fotek nepřijde, že bys je měl nějak extrémně nízko. Guma s horní trubkou docela lícuje, ale může to být jen optický klam, o centimetr nahoru a vypadalo by to třeba ještě lépe.

                                Máš tam obyčejnou Force trekovou vidlici, jak ses sešel s délkou osa-korunka? Podle doporučení páně Heinika je geometrie počítána na 410mm, což nevím, jak ta vidlice splňuje. Uvažuji nad něčím takovým, jen musím zvážit, jak moc je mi život milý.

                                • DoomHammer  

                                  je to optický klam, páky se mi držely špatně, směřují dolů, takže jsem měl vytočená zápěstí. proto jsem to dočasně vyřešil pootočením řídítek :)

                                  vidlice má 415 mm, takže z mého pohledu veget bufet. ale taky se dívám po nějaké pěkné nové :) nicméně zatím mě nic neoslovilo

          • RUSH  

            Najeto 128 km. Velikost i nastavení se jeví jako dobré. Viz fotka v Naše biky. Díky všem za rady.

    • RUSH  

      A ještě pár poznámek k nastavení kola.

      Za prvé předozadní nastavení sedla – Saddle Setback mi podle CFit vychází 7.9 – 8.3 cm, ale olovnice ze špičky kolene by mi dávala Saddle Setback jen asi 7 cm. Těch 8 cm by už bylo moc.

      A za druhé Saddle Handlebar mu vychází 57 cm, ale po nastavení Setbacku a výšky sedla jsem naměřil jen 56 cm a to i s původním 115 mm / 6st + představcem.

      Pokud se tedy Saddle Handle bar měří od špičky sedla na osu řidítek, pak vidím dvě možnosti. Jedna se týká polohy na sedle, to znamená jakou zaujmout polohu (předozadní) na sedle při měření koleno-olovnice-osa pedálu (jasně že klika je vodorovně). A druhá se týká délky sedla – jsou sedla stejně dlouhá a mají i střed sedla stejně?

      Najel jsem na tomto kole celkem asi 130 km (3 vyjížďky) a posed mi přijde tak na 97% v pořádku, takže až si víc zvyknu (na silniční posed) bude to asi perfektní.

      Otázky výše pokládám spíše proto, abych si dopnil teorii, kterou jsem tu získal.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Ha, mea culpa, nechal jsem si ve výkresech nějaký starý větší setback. Když kreslím, tak většinou používám setback na dolní hranici doporučeného rozsahu, horní se hodí spíš pro FrenchFit. Jak jsi si už správně zjistil, záleží, jak a na jakém sedle sedíš. Počítej s tím, že až se trochu vyjezdíš, změní se Ti technika šlapání a tím i požadovaný posed.

        Saddle_handlebar se měří těsně vedle představce po nejbližší dosažitelný bod řídítek. O centimetr až dva kratší S_H není velký problém (delší ale ano), klidně to tak zatím nech, až se s kolem sžiješ, můžeš začít experimentovat, nejdřív s podložkami a sklonem, pak třeba i s délkou představce. S kratším S_H můžeš nejspíš jít s řídítky pohodlně o kousek dolů. Když to trochu přeženu, tak správnou výšku řídítek stejně potřebuješ hlavně pro efektivní jízdu ze sedla.

        Sedla (silniční) jsou celkem velmi podobně dlouhá, alespoň ty, které jsem měl zatím doma, poloha středu se také moc neliší.

        Soudit po 130 km, navíc rozdělených na tři vyjížďky, mi přijde – bez předešlé zkušenosti – lehce předčasné.

        • RUSH  

          Mám najeto něco kolem 600 km. S posedem velká spokojenost, i kolo funguje jak jsem si představoval, jen brzdy by mohly chodit trošku lehčeji. Čelisti jsou Merida, mělo by význam je později vyměnit za nějaké od Shimana? Stačila by třeba Tiagra?

          Druhá věc jsou drnčící bovdeny uvnitř AL rámu, je na to nějaký lék?

          • ˘Ö˘ Krab  

            Rám doporučuji vylít vodostavebním betonem, pak nic drnčet nebude.

            Brzdy lehčeji – jdou ztuha i před kontaktním bodem nebo jen málo brzdí? Pokud možnost 1, tak zkontrolovat bovdeny a případně vyzkoušet chod brzd samotných mimo ovládání pákou, vliv může mít i přepákování na brzdě. Pokud 2, tak zkusit jiné špalky.

            Tiagra 4500–4600 brzdí tak normálně, jezdit se s tím dá úplně bez problémů, 105/5700 také, 105/5800 určitě lépe, rozhodně lépe, než Sram Apex, ty mě také úplně nepřesvědčily.

            Noname (Merida) bych měnil za 5800 a výše, aby to dávalo smysl. Nebo za Campa brzdy.

            • McBlacky  

              já bych je nahradil za July 20F, lehky a brzdí hodně slušně, navíc mají super stock špalky

            • RUSH  

              V současné době ještě jezdím na trenažéru, venku jen na MTB. Se změnou času na letní začnu ale jezdit na silničce venku a tak se brzdy zase dostanou na paškál. Na kole jsou tyto – viz. foto.

              Opravdu mohu čekat znatelné zlepšení při přechodu na 5800? Nebo to mám zatím nechat? Přece jen, hydrauliky na MTB brzdí trochu jinak a rozdíl tam je :-)

              • JakeF  

                Jsou to lankový brzdy, smiř se s tím… Hydraulika je jinde a vždycky bude.

                • RUSH  

                  Jasně, ale mám to hrotit a sháněl lepší lankový brzdy, nebo to stejně o moc lepší nebude?

                  • JakeF  

                    Tyhle brzdy jsem v ruce neměl, takže je možný, že to je úplná tragédie, co jsem měl myslím Tektro čelisti na Ultegrách pákách, tak byly znatelně horší než komplet Ultegry… Ale pokud bereš jako cíl chod hydraulik, tak i nejlepší lankový jsou pořád o třídu horší.

                    • Marskatin  

                      Vidím to podobně, výměna čelistí může být výrazný posun vpřed, ale taky nemusí, podle toho, co jaké jsou stávající (nic o nich nevím). Případně může začít změnou špalků.

              • MI.KU  

                Když tam dáš ty 5800 a máš k tomu ty páky a k tomu SwissStop špalky tak to poznáš velmi výrazně – brzdí to pak stejně jak hydraulika.

                • JakeF  

                  :D tyvole neblbni… V kanclu se nemůžu smát moc nahlas…

                  • MI.KU  

                    Psal sem ti to stokrát, ale pro tebe speciálně po stoprvé – hydraulické Shimano se 140mm kotouči zabrzdí na stejné dráze jako ráfkové 6800 se swissstop špalkama na ALU ráfku – což je v podstatě to samé co 5800.

                    U obou typů brzd tě dávno limituje adheze pláště – kdybys tam dal třeba CX/MTB plášť a brzdil v terénu asi by se ukázalo že hydraulika má větší výkon – jenže na 25mm hladkém plášti má stejnou brzdnou dráhu co ráfková brzda.

                    Smiř se s tim už.

                    • Kamilac  

                      Já ti nevím tu hydru minimalně líp nadávkuješ, právě proto, aby nešla adheze do pr… a o mokru se nebudeme ani bavit.

                      • MI.KU  

                        https://cyclingtips.com/…akes-review/

                        Ve srovnání s obyč kombinací na Campě – která brzdí hůř jak nová Shimana – natož kombinovaná s modrými SwissStop – Jediné kde měla hydraulika navrch bylo použití jednoho prstu.

                        V mokru je to pak o tom že plášť stejně ustřelí daleko dřív.

                        • Kamilac  

                          zase moje názorný srovnání https://www.youtube.com/watch?…

                          • MI.KU  

                            To bohužel není zcela objektivní – test je totiž proveden na karbonovém ráfku. To samozřejmně snižuje brzdnou schopnost ráfkové brzdy. Na ALU brzdí výrazně líp a na Exalith a keramice ještě líp a dokonce ani nijak razantně nesnižuje schopnosti brzd v mokru.

                            • McBlacky  

                              exalith i keramika brzdí i se správným špalkem hůře než obyč hliník s kvalitním špalkem.

                              • MI.KU  

                                :D značím si – tenhle vtip sem ještě neznal :D

                                • McBlacky  

                                  zatím jediný vtipy tady sázíš ty.

                                • Breakpain  

                                  OT: Uvědomuješ si, že Blacky má pravděpodobně „nacouváno“ to, co ty máš naježděno? … Já jen, že ten chlapec má docela přehled a prošlo mu toho rukama docela dost ;)…

                                  • MI.KU  

                                    Hm tak to asi couvá velmi často – za poslední 3 měsíce co jsem jezdil než jsem si vykloubil ruku jsem dal 8000 km.

                                    S tím couváním bych byl velmi opatrný.

                            • Kamilac  

                              no zato článek bez jakýhokoliv důkazu je hrozně objektivní :) ty grafi jsou naprosto dostačující. Bych chtěl pisálka vidět jak to měřil.

                            • JakeF  

                              Tak to je snad maximálně objektivní, ne? Na karbonový ráfky jsou v dnešní době jasná volba, pokud chceš dobrý kolo… Mám z tebe pocit, že jsi se zaseknul tak 20 let zpátky.

                              • MI.KU  

                                A co konkrétně ti přinesou? Nižší váhu ne, lepší aero – fajn jenže to ty zabiješ hustým výpletem pro kotouče, takže opět nic – ale dobře to vypadá a ,,karbon piča,, :D

                                • JakeF  

                                  Lepší dávkovatelnost, výrazně lepší brždění z horního úchopu, výrazně lepší brždění za mokra.

                                  Hustej výplet pro kotouče? Třeba 20/24 drátů při použití klasickejch Sapim špic? To je holt výhoda toho tužšího karbon ráfku, že tolik drátů nepotřebuje… A neargumentuj mi tu Mavicama apod, který maj sice některý o pár drátů míň, ale každej z nich má 3× větší průřez.

                                  • MI.KU  

                                    Nebo 24/24 vs 16/24 což je dost rozdíl ;)

                                    • JakeF  

                                      Takže ušetříš 4 dráty a místo nich máš hůř aerodynamickej ráfek, protože na něm máš brzdnou plochu… No nevím, asi bych to výhodou nenazval. Druhá věc je, že ty kotoučový kola budou díky těm víc drátům tužší.

                                      • MI.KU  

                                        Já tedy nevím cos měl z počtů ale 24–16 je 8 ;)

                                        Druhá věc je že klidně mohu jezdit aero ráfek proč bych nemohl proboha.

                                        Třetí věc je ze kolo je o 1kg lehčí

                                        A k čemu že potrebuju tužší přední kolo ze by 16 drátu na vyšším ráfku nestačilo?

                                        Pleteš si to s MTB.

                                        • JakeF  

                                          Nevím, co jsi měl z počtů ty, ale moje přední kolo má každopádně drátů 20 :).

                                          Druhá věc je, že aero ráfek samozřejmě vozit můžeš, ale bez brzdný plochy má výrobce větší možnosti optimalizovat tvar pro lepší aerodynamiku. Takže absence brzdný plochy = víc aero ráfek (a lehčí zároveň).

                                          Už jsme tu řešili několikrát, kilo je to maximálně v extrémním případě, kdy na to nemáš připravenej rám ani kola. Typicky Mavic, co máš přesně na tom Cannondalu, co tak rád zmiňuješ, má normálně ráfky s brzdnou plochou, jen je zapláclá barvou. Reálně je ta váha navíc okolo 0,5 kg a to na nerotujících částech nebo blízko středu, kde tolik nevadí. Klíčový ráfky jsou naopak lehčí.

                    • JakeF  

                      Zajímavý, že když dělali testy, tak s hydraulikama zabrzdili na kratší dráze… Protože maximální výkon je jedna věc, v tom máš pravdu, ale hydrauliky jsou líp dávkovatelný a brzdu tak snáz můžeš držet na hraně smyku, kde brzdí nejlíp… O mokru, dlouhých sjezdech nebo brždění z horního úchopu ani nemluvě, tam jsou všude hydrauliky úplně jinde.

                    • tomxxx  

                      Máš pravdu no, max výkon je opravdu omezenej pláštěm a je to ± stejné u kotouče i ráfkové. Zase na kotoučové brzdy dáš i větší plášť, u klasiky jsi omezen čelistma a větší tam nenacpeš. Navíc brždění z horního úchopu je na hydru docela lahoda.

                      Docela chápu profíky, proč se proti kotoučím bráněj a moc nechápu, proč je do toho výrobci nutěj, když by mohly oba systémy vedle sebe být a používat se dle potřeby a preferencí závodníka. Stačí naučit zákazníky, že na hobby využití je hydraulika lepší, na závody, kde se řeší aero klidně i čelisti. Navíc čelisťovky nejsou nic mrtvého, neni to tak dlouho, co proběhla na top modelech aero integrace a všemožné šachování s čelisťovkama, stačilo by rozumě vyřešit marketing a nemuseli by tak tlačit na pilu.

                      • MI.KU  

                        1*

                      • plzakj  

                        Protoze hobici kupujou to, co vozi profici.

                        • tomxxx  

                          No a co? Tak kdo musí být jako profík, koupil by klasiku v nějaký aero úpravě, cenově stejné, rám je taky jinej, se starym rámem nebo aspoň vidlicí je to často nekompatibilní, často jsou spešl čelisti… takže si výrobce na svý přijde. Marketingově mi to přijde stejný jako hydry…podobná nekompatibilita.

              • RUSH  

                Omlouvám se, že vám do toho takhle skáču, ale já tam ty hydrauliky prostě nedám, protože na to nemám přizpůsobený ani rám ani brzdový páky. A ráfky mám taky jen hliníkový Fulcrumy …

                Na kole jsou nějaký brzdy od Tektra (PRO), špalky Tektro. Páky jsou 105. Otázka zněla, jestli si výměnou čelistí za Shimano 5800 plus event. lepších špalky nějak výrazně pomůžu.

                Přijde mi, že současné brzdy chodí poměrně ztuha a ani dávkování není příliš citlivé.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Manželka má k Ultegrám 6600 také čelisti Tektro (Quartz) a nestěžuje si, ani v Dolomitech ne.

                  Když srovnám čelisti Oval BR700, Sram Apex a SH5800 (vše s pákami 6700 a na stejných ráfcích Mavic Ksyrium a RMX Rapid), tak posledně jmenované jsou v jakékoliv kombinaci o třídu lepší, a to i s originálními špalky.

                  Já bych asi měnil, když teď nejsi spokojen. Nejspíš si pomůžeš dost výrazně. Před výměnou odmasti ráfky.

                • McBlacky  

                  určitě, ty nové sh brzdí výrazně lépe. Mám teda zkušenost s touto konstrukcí s ultegrou 6800, ale to bude podobný u 5800

                • JakeF  

                  Jsem to dohledal a měl jsem čelisti Tektro TK-R540. Proti nim komplet Shimano chodilo líp a přesně jak píšeš, páka šla míň ztuha, špalky jsem jiný nezkoušel… Ale nezkoušel jsem to na stejným kole, takže ten rozdíl klidně mohl být v bowdenech.

                  • MI.KU  

                    Aha takže vlastně bez zkušeností – až vyzkoušíš víc typů čelistí a až si na stejným kole projedes kotouče vs klasika a u té klasiky vyzkousis krom obyč špalků zmíněné SwissStopy a v různých verzích, potom prosím napiš ;)

                    Jinak jsem rád žes napsal že Shimano brzdilo lip jak Tektro – aspoň nějaký pokrok.

                    Samozrejmne ze tu změnu pozná a pozná jí výrazně i na těch Shimano špalkách – a až je vymění za kvalitní bude to ještě o další krok jinde. ;)

                    • JakeF  

                      Nic takovýho zkoušet nehodlám, v dnešní době zkoušet véčka je blbost… A nevím proč bych měl srovnávat něco se SwissStop špalkama, když u kotoučů taky srovnávám pouze s origo deskama.

                      Hlavní krok jinde bude až tam dá kotouče. Do tý doby je to diskuze na úrovni, jestli je lepší hrát tenis s rukou useknutou nad zápěstím nebo až nad loktem.

                      • MI.KU  

                        Aha no to bys jim měl jet třeba na TdF ukázat jak že se to tedy z toho kopce má dělat. Oni to přes 100 let ještě nepochopili a určitě budou vděčni za tvou radu ;)

                        • JakeF  

                          Dej tomu 2 – 3 roky, až opadne ta dnešní hysterie a sjednotí se standardy, a na TdF budou mít kotouče všichni.

              • tromboonen  

                Jako krok 1 dej top špalky, coolstop tříbarevný třeba, plus dokonalé seřízení včetně šípovitosti.. a taky neuškodí rozborka a sborka bowdenů (zabroušení konců, vedení a délka atd., z fabriky to nemusí být nejlepší), případně náhrada za něco lepšího (Dura Ace třeba, ty nejsou drahý). Zlepšení bude markanrní, na hliníku a za sucha by to mělo stačit, značka čelisti samo taky plus, ale tohle mi fungovalo i na nějakejch low end Tektro docela dobře..

    • Sexybonbonek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • gregorus  

      Zdravím,

      vybírám endurance silničku a tak bych se přidal s dotazem na vhodnou geometrii a velikost. Aktuálně přemýšlím Roubaix SL4 2016. Byla by dobrá velikost 61?

      The Eddy Fit (cm)

      Seat Tube Range c–c: 63.4 – 63.9 cm

      Seat Tube Range c–t: 65.3 – 65.8 cm

      Top Tube Length: 59.9 – 60.3 cm

      Stem Length: 11.4 – 12 cm

      BB–Saddle Position: 94.2 – 96.2 cm

      Saddle Handlebar: 60.2 – 60.8 cm

      Saddle Setback:7.2 – 7.6 cm

      Inseam: 96

      Trunk: 74

      Forearm: 36.5

      Arm: 70.5

      Thigh: 66

      Lower Leg: 66.5

      Sternal Notch: 160

      Total Body Height: 194

      • ˘Ö˘ Krab  

        Jen podle čísel (bez kreslení) vypadá optimálně. Vzhledem ke Tvým proporcím by měl i zvolený posed vyhovovat.

      • tromboonen  

        Spešly Roubaix vypadaj ve větších velikostech hrozně štaflovitě, poslední normálně vypadající velikost je 56, i 58 už vypadá divně a 61 to bude jak prolejzačka.. TT máš 60, neříkám, že to na 100pro půjde, ale zkus si nakreslit výsledný posed i na vel 58 a delší forbec nebo berany s větším reach, uvidíš jak bude drop, pokud vyjde slušně, možná by se o tom dalo uvažovat, já mám na 185cm výšky Rubéčko 54 (pravda kvůli extrémně krátkému trupu a rukám) i když bych normálně měl mít 56..

        • ˘Ö˘ Krab  

          U tohoto konkrétního čahouna přesně naopak. I vel. 64 bude nadoraz, hlavně bude potřebovat 130 mm představec +6° (45 mm nad hlavovkou), aby se vůbec dostal na drop 140 mm (při vzdálenosti s_h=595mm) – jinak budou dropy vždycky ještě větší. Pro 130/-6° to vychází cca s_h=610 mm a drop 166 mm. Ani jedno není u tohoto typu kola jednoznačná výhra.

          Takže i ve vel. 64 je rám krátký a nízký, potřeboval by ještě o číslo větší!

          • tromboonen  

            Aha, jasne, ja se nedival podrobne na pomery jeho kosti, jen jsem nadhodil ze kdyby to nakreslil a vychazelo to OK, sel bych radsi do mensi vel.

          • gemini  

            Rám s 260 mm hlavovkou považuješ za nízký?

            • ˘Ö˘ Krab  

              Nakreslil jsem si konkrétní požadovaný posed na vel. 61 i 64 a ano, je to na hraně (pro konkrétního člověka 194 cm vysokého, endurance kolo). Na vině je hlavně sedlo ve vzdálenosti ~ 950 mm od středu a celkem krátké ruce – musel by se hodně ohýbat dolů, takže si bude asi nastavovat raději menší drop řídítek.

              Proporčně by byl řešením větší průměr zapletených kol (odkaz US tu někde byl).

              • gemini  

                Pokud má tazatel sedlo od středu ( měřeno podél sedlové trubky, předpokládám ) ve výšce 95 cm, tak to má teda ultradlouhý nohy. Já mám při stejné výšce sedlo na 83 cm ( počítáno na vrchní plochu sedla ) a to se rozhodně nepovažuju za krátkonohýho jezevčíka…

            • tromboonen  

              Tak jde o to, jakou potrebuje delku, o kolik mu v te konkretni velikosti vyleze sedlo nad hlavu a jaky vychazi drop.. ja mam taky problem s dropem a musim mit komin, delsi bych nedal a na tom kratkym/malym mam sedlo skoro na max vysunuti sedlovky a pak je to k rodlum daleko/hluboko.. podle kraba je tohle podobny pripad, ale na mnohem vetsim ramu.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Jenomže komín znamená zároveň přiblížení řídítek k tělu, takže delší představec. A už tak je na 130 mm, což je až dost. Řekněme, že kalkulátor funguje na nějaké normální dropy, tady ty extrémy už mu (a jezdcům) nedělají dobře. Ale nakonec záleží, na co je kdo zvyklý a co od toho čeká. Mám v podstatě stejně dlouhé ruce jako gregorus, ale skoro o deset cm menší postavu, to se mi to kecá, prostě na nízká řídítka pohodlně dosáhnu, když jsou adekvátně blízko.

                • tromboonen  

                  No ja potrebuju rodla priblizit co nejvic, takze mi to vyhovuje, drop mam vetsi nez bych chtel, ale to by asi vyresil jen custom rám, kupodivu na cx, ktera nema zadnej sloping a kratkou nizkou hlavu a je o 1 cm kratsi mi drop vychazi lip..

                • gregorus  

                  Dík moc všem za odpovědi. Je to moje první silnička, takže úplně nevím, co čekat, ale mám obavy právě z velikého dropu, který mi v nákresech na některých kolech vycházel až k 25cm, což by bylo určitě příliš. Roubaix mi to v tomhle ohledu přišlo relativně lepší. Výrazně vyšší stack jsem našel jenom u GT Grade, které ale v hliníku nechci a karbonové je zase už cenově dost vysoko (když už teda odmyslím, že je to gravel). Ještě zpět k té velikosti – psal jsi hlavně o 64, takže tu 61 bys spíš nedoporučil?

    • Dejv0  

      Ahoj, trochu se zde přiživím. Zvažuji koupi první silničky, sloužila by hlavně k najíždění a doplněk k enduro/xc kolům. Co se týče velikostí, tak i po přečtení několika diskusí spíše tápu a potřeboval bych poradit. Hlavní favorit je CANYON ENDURACE AL 6.0 a o ničem jiném jsem zatím neuvažoval, hlavně z důvodů cena/výbava/vzhled/sym­patie ke značce, tak snad nebudu muset jinam kvůli geometrii.

      Velikost jsem si říkal, že jasná XL nebo XXL?

      Zde jsou míry a výsledky dle CC, nemám tam nějaký nesmysl? Hlavně BB–Saddle Position mi přijde šílená, když si vezmu, že na obou mtb jezdím na 81,5.

      Inseam: 90

      Trunk: 69

      Forearm: 36

      Arm: 70

      Thigh: 60

      Lower Leg: 62

      Sternal Notch: 156

      Total Body Height: 190

      Eddy Fit:

      Seat Tube Range c–c: 59.5 – 60 cm

      Seat Tube Range c–t: 61.3 – 61.8 cm

      Top Tube Length: 59.3 – 59.7 cm

      Stem Length: 11.1 – 11.7 cm

      BB–Saddle Position: 90.5 – 92.5 cm

      Saddle Handlebar: 57.8 – 58.4 cm

      Saddle Setback: 5 – 5.4 cm

      Díky za rady

      • ˘Ö˘ Krab  

        BB_Saddle=81,5 cm odpovídá z mé zkušenosti celkem dobře inseam=90, mám to podobně (viz níže). Ještě je u Tebe divný vypočtený setback jen 5–5,4 cm, to je také málo – odpovídá hodně krátké stehenní kosti.

        Nezdá se mi Tvé změření malé výšky po Sternal Notch. Ale hlavně strašně dlouhá holeň Lower Leg v porovnání s krátkým stehnem Thigh – to dělá dohromady to nesmyslné sedlo nahoru a dopředu – jedna z těch hodnot by měla být výrazně menší – i vzhledem k celkové hodnotě Inseam.

        Na Enduro/XC potřebuješ sedlem relativně nízko, na silnici budeš minimálně o centimetr, ale spíš několik, výš, když se budeš držet doporučení CC.

        Vyzkoušel jsem prohození těchto dvou hodnot (stehno a holeň), pak vychází setback ~ 7 cm a sedlo cca 84,6 cm vysoko, což by mělo jít. Takže přeměř segmenty dolní končetiny a pak se uvidí.

        Jezdit klidně můžeš i na své zažité hodnotě vysunutí, ale ze zkušenosti bych hned od začátku přidal cca 1–1,5 cm.

        Inseam: 89

        Trunk: 62

        Forearm: 35

        Arm: 70

        Thigh: 62

        Lower Leg: 57

        Sternal Notch: 157

        Total Body Height: 184.5

        BB-Saddle Position: 79.3 – 81.3 cm (The Eddy Fit)

        • Dejv0  

          Díky moc, odpoledne změřím znovu a hodím to sem.

        • Dejv0  

          Tak provedl jsem trochu pečlivější měření, skutečně jsem se naposled trochu sekl, nicméně sternal notch sedí a nyní je to tako:

          Eddy Fit

          Top Tube Length 58.9 – 59.3 Cm

          Seat Tube Range CC 61.2 – 61.7 Cm

          Seat Tube Range CT 63 – 63.5 Cm

          Stem Length 11.3 – 11.9 Cm

          BB Saddle Position 80.3 – 82.3 Cm

          Saddle Handlebar 60 – 60.6 Cm

          Saddle Setback 6.9 – 7.3 Cm

          Seatpost Type Setback

          Actual Inseam: 90

          Trunk 67

          Forearm 38

          Arm 70

          Thigh 66

          Lower Leg 62

          Sternal Notch 156

          Total Height 190

          K jaké velikosti by ses přiklonil?

          • ˘Ö˘ Krab  

            Nakresleno XL, 2XL a 3XL. Posed jsem zvolil BB_Saddle=818 mm, Saddle_setback=70 mm. Představec 130mm/-6° bez podložek (osa 250 mm nad hlavovou trubkou) – tak se dostaneš nejdál od sedla, protože rámy vypadají (a jsou Ti) krátké.

            Vychází to následovně:

            XL … dosah Saddle_handle­bar=580 mm (požadováno 600+), drop řídítek 102 mm

            2XL … S_h=582, drop=85 mm

            3XL … S_h=597, drop=67 mm

            Ke Tvé smůle Canyon nenabízí levnější hliníkové kolo vel. 58 v závodní geometrii.

            Takže záleží na Tvém konkrétním posedu, ohebnosti zad a technice šlapání, představec bys měl vyměnit za delší tak jako tak. S takto dlouhýma rukama by ses mohl pohodlně cítit i na XL rámu s dropem kolem 10 cm; nedrž se otrocky EddyFitu a podívej se ještě na CompFit, vychází o něco kratší a počítá s tím, že se nenatahuješ dopředu, ale máš řídítka níž.

            • Dejv0  

              Prosím tě, když to tedy nějak shrnu, omluv mě, ale fakt v těch silnicích zatím tápu. Vyplývá z toho tedy, že ty rámy jsou mi spíš kratší, což by odpovídalo vzpřímenější poloze a díky vyšší hlavě malému dropu? Když vezmeme charakter využití kola, střídání s HT a fullem a najíždění km, je toto nežádoucí?

              • ˘Ö˘ Krab  

                Není třeba to nijak hrotit, podle toho, který rám vybereš, tak budeš vzpřímený.

                Bohužel, jsi tak akorát na hraně s délkou, že už Ti nezbývá moc možností jak si doladit drop řídítek (při zachování délky posedu) změnou výšky/sklonu/délky představce. Kdyby byla geometrie jen o něco lepší, tak bys mohl měnit drop třeba v řádu 5–7 cm, což zkrátka u Tebe na konkrétním rámu nepadá do úvahy. Takto se musíš trefit hned napoprvé – zvednout se to třeba dá (atypickým dlouhým představcem + podložkami), ale dolů se už nedostaneš.

                • Dejv0  

                  Ok v tom případě, buď vezmu XL, abych byl co nejníže a budu počítat s tím, že to níž nepůjde. Zda mi to bude nebo nebude sedět je otázka, dokud to nevyzkouším. V druhém případě se poohlédnu jinde. Moc díky za rady!

                  • Dejv0  

                    Hodím to tady pod své dotazy, Canyona jsem nekoupil, postupem času se i dostal z výběru. Nejvíce se mi zatím líbí Synapse v 58 ,ale to by byl nákup nejdříve v zimě.

                    Teď mě zaujala tato Merida na bazaru, že by to na ty moje jízdy zatím stačilo geometrie zde

                    Nejsem si jistý tou velikostí (59), TT by mi seděla, ale s_h mi vychází nějak krátký, poskládal bych se na to?

                    Díky za rady, ještě jednou pro jistotu míry a výsledky z CC jsou v příloze.

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Merida Ride Ti bude krátká. Synapse 58 Ti bude krátká. I Synapse 61 Ti ještě bude krátká. (Stejně tak třeba CAADX 58). Tedy s tímto měřením, které je chybně minimálně v délce stehen, tak krátká je nemáš. Přeměřit!

                      S udanými rozměry by Ti přesně seděl CAADX vel. 60.

                      • Dejv0  

                        Měření sedí, tohle už je výsledek několika pokusů. Meridu brát nebudu. Ten Synapse je zvláštní, kreslil jsem si jej v 58 a celkem mi to na vypočtené hodnoty sedělo. Kreslim si to teda na papír, nic na to v pc nemám. CAADX bych spíš nechtěl, to třeba CAAD optimo. Snad jedině ještě Endurace na kotoučích v XL , má jinou geometrii a je delší?

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Canyon Endurance XL sedí moc pěkně, jen nesmíš chtít drop řídítek nad 10 cm.

                          U Synapse 58 je podle mě (ale mohu tam mít chybu) při sedle 66 mm vzad, 835 mm nad (při rámu Reach=392 a Stack=618 mm, oba úhly 73°) reálný dosah cca 556 mm a přes 565 se s normálními (do 130 mm včetně) představci nedostaneš, přitom Tvé požadované minimum dle kalkulátoru je 575 mm.

                          • Dejv0  

                            Nemyslím si, že bys tam měl chybu, zkusím si to nakreslit pořádně na pc. Vezmu v úvahu i toho Canyona, i když už je to pro mě finanční maximum. Díky

                            • MI.KU  

                              Já mám tedy CAAD v 56 se 186 – představec 115 ale budu dávat 130 a sedlovku bez offsetu.

                              Na 58 bych se nevyškrábal je to velký – jako hlavní sem bral v potaz výšku horní rámové trubky. Co koukám tak na 60 bys ,,dřel,, respektive byl natěsno.

                              Za mě je to jasná 58 s delším představcem.

                              • Dejv0  

                                Bohužel zatím stále testuji pouze na papíře. :( Přes rok bych určitě rád vyzkoušel CAAD v 58, chci vědět, jak mi to bude reálně sedět délkově a také drop. Pokud ne, vezmu zřejmě Canyona v XL.

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          OPTIMO vel. 60 s představci bez podložek, tj. osa 38 mm nad hlavovkou ( je tam cca 18 mm kónický krycí kroužek + 1/2 ze 40 mm výšky objímky představce):

                          120/-6° drop 121 mm dosah 578 mm

                          120/0° drop 109 mm dosah 573 mm

                          130/+6°drop 93 mm dosah 575 mm

                          130/-6°drop 119 mm dosah 588 mm

                          .+20 mm podložek:

                          130/-6°drop 100 mm dosah 578 mm

                          140/+6°drop 70 mm dosah 574 mm (to jen, kdyby Tě bolela z větších dropů záda)

                          OPTIMO vel. 63 (s představci bez podložek):

                          120/-6° drop 97 mm dosah 579 mm

                          120/0° drop 85 mm dosah 574 mm

                          130/+6°drop 69 mm dosah 577 mm

                          130/-6°drop 96 mm dosah 589 mm

                          .+20 mm podložek:

                          130/-6°drop 76 mm dosah 580 mm

                          140/+6°drop 46 mm dosah 577 mm (to jen, kdyby Tě bolela z větších dropů záda)

                          Pro Tvé proporce jsou rámy OPTIMO v obou velikostech velmi podobné, liší se ve stand-over výšce (84,1 vs. 86,2 cm) a v rozsahu dropů, které jsi schopen normálními představci dosáhnout. Podle mého soudu je to optimální geometrie, protože umožňuje doladit drop představci jak v negativu, tak v pozitivu, s podložkami i bez nich, v rozumné míře umožňuje doladit i délku posedu prodloužením představce.

                          Je to jen o Tvých preferencích, kterou velikost bys zvolil. Do větru a na samostatné rychlejší jízdy určitě menší, na sportovní jízdu také menší, na pohodové brouzdání a třeba i v zimě spíš tu větší.

                          OPTIMO 60 je téměř identické s mnou zkusmo navrženým CAADX 60, ale OPTIMO 63 vychází o trochu lépe, než jinak velmi podobný Canyon Endurance XL, protože je o pár mm delší a má trošinku jiné úhly. Už je to na Tobě.

                          Ještě třeba RB RX vel. 61 (představce osou 38 mm nad hlavovkou, tj. cca 15 mm podložek):

                          110/-6° drop 85 mm dosah 574 mm

                          120/0° drop 60 mm dosah 573 mm

                          120/+6°drop 93 mm dosah 573 mm

                          . bez podložek (osa 22 mm nad hlavovkou):

                          110/-6°drop 101 mm dosah 581 mm

                          Tím, jak je geometrie cca o centimetr delší (Reach=419 mm), tak se dají použít kratší představce a máš obrovskou možnost doladit posed délkou představce a jeho sklonem a použitím podložek.

                          Suma sumárum, pro možnost doladění potřebuješ rám s parametry cca Stack= 605–625 a Reach=410–415, na takovém budeš schopen vykouzlit skoro jakýkoliv posed.

                          • Dejv0  

                            Krabe díky moc, tohle mi hodně pomůže. Zapomenu tedy na CAAD v 58, když budu mít možnost, vyzkouším jej nejprve v 60, rád bych to na delší sportovní i rychlejší jízdy po práci. Canyona bys tedy viděl někde mezi nimi, spíš blíže k CAAD 63? Jak jsi říkal, tady bych počítal s max dropem 100mm, otázka zda bych měl potřebovat víc a jestli to vůbec bude vyhovující, tohle budu muset vyzkoušet při testování CAAD.

                            • MI.KU  

                              Doporučuji si na to sednout 60–63 to je obří – tím spis ze to chceš na sportovní jízdu skoncis u 58. Jsi o 4cm větší – Jo nějaká jiná proporce občas ale to neudělá rozdíl 2–3 velikosti.

                              Ale tak uvidíš.

                              Případně doporučuji po ujasneni velikosti kouknout na výprodeje CAAD 12 loňský model – dá se už sehnat za dostupnější peníze.

                              • Dejv0  

                                Je mi úplně jasný, že to na pohled bude obří, proto se pokusím toho vyzkoušet během léta co nejvíc, ale pokud mi to bude vyhovovat a neupadnou mi třeba z té 60 záda, tak proč ne, uvidíme. Potřeboval jsem si hlavně ujasnit co a jak. Nákup bude koncem léta/podzim, tak jestli už nebudu kupovat výprodeje 2017 a nebo koukat na modely 2018. :-D Nějaký základ mám, to je pro mě teď důležitý.

                                • MI.KU  

                                  Pokud by šlo o 12 tak tam 2017 není výhra – naopak – sou tam obycejnejsi kliky s převodníky a tuším ze nižší verze sedlovky.

                                  Vyjde lip koupit 2016 u těchto konkrétních kol – nehledě na lepší cenu – v zahraničí.

                              • McBlacky  

                                taky myslím že pro sportovní jízdu se složí v klidu na 58. Já mám inseam 92 a měl jsem 3× 58ku a jednu 60, s 90cm inseam to bude uplně na pohodu. A proti mě (100mm) dá 120mm představec a rodla s reach 80+ a je tam.

                                • jecnak  

                                  Tak nejak. Mozna ta 58 bude spis na ciste zavodni jizdu. Kazdopadne mam na ozkouseni Madone 5.9 v 60cm, kdyby mel Dejv zajem. Mam 188cm.

                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    Na 99% má chyby v měření. Aby mu saddle-handlebar vycházelo 600 mm, to je strašně moc. Já si dokonce myslím, že u spousty rámů by vešel i na velikosti 56/57, hlavně kvůli dostatečnému dropu řídítek.

                                    Jenže máš 188 cm a ruce z orangutana.

                                  • MI.KU  

                                    Já bych případně mohl nabídnout tu 12 v 56 – osobně sem se se 186 složil i na 54 ale musel bych mít už dost dlouhej predstavec a 56 mi umožní i pohodlnější po­sed.

                            • ˘Ö˘ Krab  

                              The Competitive Fit (cm)

                              Top Tube Length: 55 – 55.4 cm (mám 545)

                              Stem Length: 11.5 – 12.1 cm (mám 12)

                              BB–Saddle Position: 80.1 – 82.1 cm (jezdím 81,5)

                              Saddle Handlebar: 54.4 – 55 cm (mám cca 547)

                              Saddle Setback: 6.4 – 6.8 cm (mám 7,0, v EddyFitu mi vychází 7,6–8, FrenchFitu 7,1–7,5)

                              Inseam: 89 máš 90

                              Trunk: 62 máš 67

                              Forearm: 35 máš 38

                              Arm: 70 máš 70

                              Thigh: 62 máš 66

                              Lower Leg: 57 – máš 62

                              Sternal Notch: 157 – máš 156

                              Total Body Height: 184.5 máš 190

                              Jediné, čemu se dá většinou 100% věřit je celková výška a výška po sternum, v ostatním se dá udělat drobná chyba. Výšku po sternum máme takřka stejnou (mám holt malou hlavu a krátký krk), máme stejně dlouhé ruce a podobně dlouhé nohy. Máš delší předloktí a delší holeně, (budeš mít možná trochu chybu v měření stehna, ale můžeš mít větší klouby), kvůli poměru kratší stehna/delší holeně Ti vychází tak malý setback.

                              Pokud budeš sedět na kole podobně pohodově, jako já (a dáš v klidu ve stoji na šíři ramen celé prsty na podlahu bez protahování, což bys při svých proporcích měl), tak v CompFitu budeš potřebovat drop cca 100–120 mm a budeš se v něm cítit v horním úchopu a za páky velmi pohodlně, do oblouků kompaktních řídítek dosáhneš bez problémů a udržíš se v nich desítky kilometrů (hlavní výhoda ve větru).

                              Ještě jsem si opravil drobné chyby ve výkresech a zkusil další rámy (Scultura 59, Charisma 62, SupersiX EVO…). Máš a budeš mít velký problém, kdyby ses chtěl dostat na kalkulovaný dosah 600 mm (při sedle 815/70 mm), tak Ti valná většina i těch hodně závodních rámů bude krátkých i se 130 mm představcem! Takže hledej co nejdelší slopingový rám. Rámy podivných geometrií nenechávej stranou, pátrej po bazarech a tak.

                              • Dejv0  

                                Teda ta silnice bude vetsi orisek nez jsem cekal. Jsem na vikend mimo, v pondeli provedu jeste jedno mereni, treba z toho vyjdeme lepe. Pak pouvazuji co vyzkouset. Zatim diky vsem :)

                                • Dejv0  

                                  Tak ještě jedno měření, nekoukal jsem na předchozí hodnoty, provedl jsem několik pokusů a z nich průměr, lépe už to nesvedu. Poměr stehna/holeně mám opravdu takový, tak nevím jestli mi to ještě něco ovlivní.

                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    Teď se stalo to, že Ti to v podstatě vypočítalo klasickou konstrukci rámu velikosti 60. Ale protože máš kratší nohy, budeš hledat slopingový rám. Takže v této délce mě napadá Scultura CF2 vel. 59 nebo Kellys URC, Tarmac vel. 58 nebo 60, Focus Izalco Ergoride 3XL …

                                    • Dejv0  

                                      A nebo ten Canyon v XL? Já si nemůžu pomoct, ale pořád se mi líbí nejvíc v poměru cena/výbava/vzhled.

                                      • satch  

                                        U toho canyona třeba zase bude akce během Tour atd. Na začátku jara byl za 35tis.

                                        • Dejv0  

                                          Řeším to trochu s předstihem a realizaci plánuju někdy během podzimu, abych měl čas něco otestovat. Když bude nějaká hodně zajímavá akce tak možná dříve, jinak budu doufat, že zbydou velikosti nebo budu čekat na modely 2018.

                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        Máš takovou diskařskou postavu, dejme tomu na celkovou výšku ještě skoro normální nohy (spíš kratší), ale dlouhé ruce.

                                        XL Ti bude krátký, muselo by se to kombinovat (jak už psali ječňák nebo Blacky) s klasickými oblouky beranů s velkým reachem (páky jsou namontovány hodně vepředu a před nimi ještě zůstává kus rovný – na kompaktech se lomí oblouky dolů velmi brzy a rovné místo tam není). Nehrozí, že by sis nohama kopal do sloupku nebo dokonce do řídítek, délku posedu můžeš skoro neomezeně řešit jen kokpitem. Na nohy a trup by Ti i XL stačilo (na nohy určitě), zbývá vyřešit ruce.

                                        Pokud budeš mít dobrý posed na kole a nebudeš mít tendenci si lehat na sedlo a potřebu vzpírat se o ruce silou (tzn. hlavně silné a vyvážené břišní a zádové svaly, tak klidně i XL, ale počítej s tím, že ruce budeš mít trvale hodně pokrčené (takže nedávat lokty od sebe), pokud nechceš vypadat jako paní radová (ale z toho nakonec bolí záda).

                                        Řídítka jsou na XL-XXL-3XL stejná 440 mm, ale jak se dívám, tak celkem kompaktní – to nahrává spíš XXL nebo 3XL. Představce 110–120–120mm, takže tak jako tak počítej s výměnou za 130 mm.

                                        Předpokládám, že nepoužiješ ani jeden čistý fit, ale kombinaci, takže např. sedlo 818/70mm s dosahem ~600mm, ale bylo by dobré, až Tě to chytně a třeba se i vyjezdíš, abys mohl sedlo posunout někam na 835/<70.

                                        • Dejv0  

                                          No snad se na to nějak poskládám, se zády jsem měl obecně vždycky problémy, po zimní posilovně a pravidelnému cvičení i teď během sezony se to hodně zlepšilo. Ten posed co popisuješ vlastně praktikuju nyní i na HT kole, když jedu dlouho po silnici, chytám se těsně u představce s rukama pokrčenýma, to mi nedělá problémy, pokud se to tedy dá vzdáleně porovnat. :)

                                          Ty velikosti jsou posunuté 3XL u tohoto modelu nedělají a je to L-XL-XXL, 110–120–120, ale to je detail. Minimálně bych rád vyzkoušel pár jízd nic neměnit navzdory tabulkám, až pak případně 130.

                                        • Dejv0  

                                          Na tvé doporučení jsem začal koukat i na Merida Scultura (hliník) v 59. V případě, že bych se rozhodl pro vlastní stavbu, zaujal mě ještě rám od PlanetX ,hlavně tedy jeho cena. Ta geometrie v XL by nemusela být úplně špatná, co myslíš? Nevím jen, zda se nemám bát přílišného dropu a kdybych zvyšoval představec, abych se nedostal na moc krátký dosah. Díky

                                          • ˘Ö˘ Krab  

                                            (Zatím) bez nakreslení myslím, že geometrie dobrá, hlavovka 190 mm to jistí.

                                            • Dejv0  

                                              To by bylo fajn, horký kandidát. Náhodou nevíš, ta cena té rámovky je standardní nebo je tam fakt 50% sleva?

                                            • Dejv0  

                                              Tak dneska jsem udělal otočku o 180° a mám objednáno RB RR 61, snad to sedne. :) Budu stavět, takže to chvíli potrvá, výsledek a dojmy pak ukážu. Takže ještě jednou díky za cenné rady!

                                              • ˘Ö˘ Krab  

                                                To tedy byl veletoč. Ještě vstoupit do strany.

                                                • McBlacky  

                                                  objednat si v dnešní době silniční rám od RB to je teda zaujetí pro značku. Ale chápu, někomu se dobře jezdí na kole, které je v jeho očích hezké.

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Ale na RB RR se vůbec nejezdí špatně. :-)

                                                  • Dejv0  

                                                    Vzhledem k určení a prostředkům, které do silničky chci dát to myslím bude stačit. Samozřejmě sympatie ke značce tu jsou. :)

                                                • Dejv0  

                                                  Neboj to nehrozí, zůstaneme u kol. :)) Prapůvodně jsem RX chtěl, to co jsi o něm psal výše mě víceméně přesvedčilo otočit zpět. No a pak jsem vlastně zvažoval, že RR mi stačí. HT mám, Fulla mám, tak proč něco na půli cesty. :)

    • RomanKa  

      Čau, sorry jestli otravuju, ale vidím, že je toto téma aktuální :-)

      švagr prodává Canyon Endurance z roku 2015 ve velikosti M a nechal by mi ho za celkem malý peníz, ale bydlí na opačné straně republiky a uvidíme se asi až na Vánoce a asi se mu nebude chtít čekat, až si to vyzkouším, tak prosím o radu na základě competitivecy­clistu. Jen podotýkám, že je asi o 3–4 cm vyšší.

      Moje hodnoty:

      Actual Inseam – 82 Cm

      Trunk – 61 Cm

      Forearm – 33 Cm

      Arm – 65 Cm

      Thigh – 60 Cm

      Lower Leg – 51 Cm

      Sternal Notch – 144 Cm

      Total Height – 175 Cm

      Výsledky – Eddy fit:

      Top Tube Length 52.4 – 52.8 Cm

      Seat Tube Range CC 53.6 – 54.2 Cm

      Seat Tube Range CT 55.3 – 55.8 Cm

      Stem Length 9.6 – 10.2 Cm

      BB Saddle Position 68.5 – 70.5 Cm

      Saddle Handlebar 51.8 – 52.4 Cm

      Saddle Setback 7.2 – 7.6 Cm

      Seatpost Type Setback

      geometrie tady: https://www.canyon.com/…-al-7-0.html

      Podle stránek je M od výšky 177, tak abych se na to vlezl, popř. zda by šlo upravit posed změnou představce/podložek nebo polohou sedla.

      Díky moc

      • ˘Ö˘ Krab  

        Když si dáš představec 90 mm, tak budeš délkou OK, ale drop nad 24 mm budeš vytvářet těžko, pokud bys měl tu touhu.

        • RomanKa  

          Dík. Tu touhu moc nemám, pokud se na tom bude dát jezdit relativně pohodlně. Je mi jasné, že to není úplně závodní stroj a ani já takové ambice nemám. Spíš bych se chtěl relativně pohodlně (na silniční kolo) svézt, takové 3 hodinové vyjížďky by byly ideální. Jestli má velikost dropu nějaký zásadní dopad na pohodlí ale posoudit neumím.

          Teoretický dotaz: Proč jsou v podstatě všechna kola (ty Canyony nevyjímaje) nafoceny bez podložek pod představcem, když dodávaná kola tam ty podložky vždycky mají? A při těch údajích o geometrii se s těmi podložkami počítá nebo ne? Protože jsem mu volal a ty podložky mají dohromady cca 3 cm, což je celkem dost. Uvažoval jsem i nad tím, že bych ty podložky oddělal a dal ten kratší představec, ale vlivem zkosení by se ten centrimetr z představce asi vynuloval. Budu to pak muset nějak zkusit..

          Mimochodem, jak děláš ty výpočty a ilustrace? Obdivuji :-)

          • ˘Ö˘ Krab  

            Relativně pohodlně je opravdu relativní pojem, záleží jak a pro koho. O tom, jak sedět na kole se toho napsalo hodně, záleží, na co jsi zvyklý, jak šlapeš, jak Ti drží svaly kolem pánve a na trupu, jestli propínáš ruce … . Silnička nemá pružení a tlumící schopnosti plášťů také nejsou nijak závratné, takže při hodně vzpřímeném posedu hrozí reálné nebezpečí bolesti zad z přenosu všech rázů do neohnuté/nepřed­pružené páteře. Pokud jsi ale z MTB zvyklý se udržet dlouhou dobu na pokrčených rukách, nebudeš mít problém.

            Kola se fotí bez podložek jednoduše proto, protože tak vypadají lépe. Při údajích o geometrii se s podložkami nepočítá, udává se geometrie neustrojeného rámu. Tak i kreslím, uvažoval jsem osu představce 25 mm nad hlavovou trubkou – tj. cca 5 mm na horní krytku hlavového složení a 20 mm jako polovinu výšky objímky představce. Pak vychází onen drop 24 mm. Což je na silničku a člověka normálních proporcí celkem málo – a hlavně už si na tom kole neuděláš (s běžnými představci) nikdy drop o moc větší.

            Ale nezoufej, má to berany, takže když se chytneš až úplně dole, tak budeš v normální silniční pozici :-).

            • RomanKa  

              Tak jen poreferuju, jak to dopadlo.

              Švagr tam měl všechny podložky + 100 mm 6° a na tom jsem se na páky musel fakt dost natahovat, na tom by jezdit nešlo, po hodinovém testu mě to pěkně tahalo za ramena.

              Dal jsem tam 90mm 10°negativ, vyházel všechny podložky a dá se to. Drop sedlo – řídítka je cirka 6 cm, měřil jsem to od vrcholu sedla po vrchol řídítek, ne střed. Zatím jsem to testoval jen na trenažeru a bylo to OK, tvrdý test venku to teprve čeká. Snad to bude na moje rekreační ježdění stačit.

              Akorát mi vznikl nevzhledný komín, tak nevím, jestli ho nechat někde v servise uřezat nebo co s ním. :-)

              • gemini  

                Dokud si nebudeš na 100% jistý nastavením, nic neřezat a i když pak budeš řezat, nech nad představcem klidně 1 cm rezervu:-)

    • Haddock  

      Ahoj všem! Taky plánuju koupit svou první silničku a poprosil bych o radu s výběrem správné velikosti.

      Tady moje parametry:

      Inseam: 81

      Trunk: 66

      Forearm: 33

      Arm: 59

      Thigh: 58

      Lower Leg: 56

      Sternal Notch: 144

      Total Body Height: 173

      A tady doporučený Competitive Fit:

      Seat Tube Range c–c: 52.4 – 52.9 cm

      Seat Tube Range c–t: 54.1 – 54.6 cm

      Top Tube Length: 54.1 – 54.5 cm

      Stem Length: 10.7 – 11.3 cm

      BB–Saddle Position: 76.5 – 78.5 cm

      Saddle Handlebar: 50.9 – 51.5 cm

      Saddle Setback: 2.9 – 3.3 cm

      Chtěl bych si pořídít Cannondale SuperSix EVO 105, loňský model je k mání za dobrou cenu.

      Geo tady – nejsem si jistý, zda by mi vyhovovala líp 52 nebo 54? 52 by asi byla lepší na vytváření dostatečného dropu, co myslíte?

      Mockrát děkuju za názor.

      • MI.KU  

        Mám 186 a mám 56 – asi bych si vzal tu 52 protože u 54 bys už mohl měnit tón hlasu – není to sloping a 52 je od země cca 77 – a ty mas rozkrok 81 ;)

        No dával sem tu na to odkaz je k mání za 1300€ což je super cena – narozdíl od ČR obchodů.

      • DaD  

        Vezmi určitě 52

      • tomxxx  

        Jsi jako já, přesně mezi. Můžeš v klidu jezdit na 52 i 54. Já mám 54, ale jen proto, že sem ji dost dobře sehnal, jinak bych bral 52 (sice na Cruxu, ale ona se u něj geo tolik neliší – vyšší o 1cm, na délku podobné). Ale je to o preferencích, jestli chceš menší rám s delším představcem, nebo větší rám s kratším představcem.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Podle toho, na co kolo budeš mít. Máš asi spíš delší nohy (holeně) a celkem kratší ruce, takže bych se orientoval přednostně podle EddyFit. S Tvojí postavou jsi ale jednoznačným adeptem na slopingové rámy, které výšku 52 kombinují s délkou právě okolo 54 cm. Na neslopingové 52 můžeš „dojet“ na o 2 cm nižší hlavovou trubku a výš řídítka zkrátka nedostaneš.

        Počítej s tím, že v případě Super6EVO ve velikosti 52 si koupíš regulérní závodní kolo a žádným kouzlem z toho endurance neuděláš. Jakkoliv jsem uživatelem a příznivcem malých rámů, na rekreační jízdu to nebude úplně ono.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse