• atak10

    Dobrý den, potřebuji odmastit řetěz ale nevím čím protože výrobků je na trhu mnoho. Taky jestli ho musím sundat nebo jestli stačí nanést sajrajt a nechat odkapat…

    • MirosPikos  

      Je tu o tom napsáno spoustu příspěvků, stačí hledat a nezakládat hned nový vlákno.

      Pokud máš rychlospojku, většinou je snazší řetěz sundat a čistit mimo kolo.

      Ale napřed bych vůbec rozhodoval, jestli řetěz vůbec odmašťovat. Jestli ho jen nahrubo neočistit a nenamazat. O tom je tu taky psáno mnoho příspěvků.

      • atak10  

        O příspěvcích vím. Rychlospojku bohužel nemám a protože mě došel olej od finišlajnu tak jsem jednou namazal WD-40 a to se mi vymstilo… Takže odmaštění na scénu a asi bez sundávání řetězu.

        • Alibaba  

          Jak vymstilo? Tíms ho vlastně vyčistil, takže otřít hadrema namazat.

        • Necris  

          Znám obchod, klidně budu jmenovat, je to Cykloservis Čácha Sušice, kde mají vystavené snad jen WD-40 a klidně vám přiznají, že s tím mažou nová kola. Tohle mi někdo nastříkat na řetěz v cykloservisu, zabiju ho do hlavy kamenem. A ještě se klidně přizná, že s tím normálně mažou aby ušetřili. To už radši špinící vazelínu.

          WD 40 je největší sračka, hlavně není určen na mazání řetězu ani podobné využití, takže mu to ani nemůžeme dávat za vinu.

        • antt  

          vyhozené peníze, to na to raději vzít jar s citronovou přívoní :)

    • antt  

      odmaštění není ideální, na čištění je vhodný obyčejný petrolej, po sundání řetězu nejlépe (jinak si to ani nedokážu představit). Buď naložit do nějaké misky nebo zavařovačky nebo do starého bidonu.

      Pokud je to ale na nějakém občasném přibližovadle (pro tchýni), tak stačí namazat třeba ramou, i přes špínu, doleští se to o nohavice :)

      • atak10  

        Tak tohle je XC špek takže se s tím jenom mazlím ale četl jsem že to jde i bez sundávání řetězu.

        • antt  

          no jde to, znám lidi co jen mažou a utírají suchým hadrem a řetěz vydrží 14.000 km:)

    • Blade  

      Odmašťování řetězu má asi takovej význam, jako zamašťování kotoučů :-)

      • antt  

        tak tak, ale chrastící řetěz je přijemnější než nefunkční brzdy:)

      • o.1  

        To je celkom vystizne :-) tymto sa v podstate mozu vsetky vlakna o cisteni retazu zamknut :-)

    • Kupko  

      Zdar nejlepši je tech.benzin a kus hadru.

      • Vhalasta  

        Nafta, hadr, kartáček na zuby a kus papundeklu at nezastříkaš kolo.

    • lukas aka mitro  

      Hod to na den do flasky s perchlorem a z mastnoty tam nezbude nic.

    • jimiAJ7  

      Nafta…hard

    • jimiAJ7  

      Nafta…hadr

    • BigKarel2  

      Dinitrol odmaštuje pěkně, ale stačí prostě utřít hadrem, popřápadě vzít nějakym sociálním sprejem z Lídlu za 4 pětky…nebo třeba petrolej či podobný levný věci… http://velkoobchoddrogerie.cz/index.php…

    • Necris  

      Líh ?

    • winter78  

      Rozopnúť, napchať do plastovej fľaše s technickým benzínom (primerané množstvo )…pár krát potriasť,pootá­čať…plastovú fľašu rozrezať a cisárskym rezom čistučkú reťaz vytiahnuť. Robím to tak už roky, len nezabudnúť potom poriadne premazať, lebo takýto kúpeľ ju totálne umyje a odmastí aj z tých najmenších špár.

      • antt  

        já to taky tak dělával, s benzínem ve flašce, ale jak píšeš, řetěz se totálně odmastí a pak byl i po namazání neustále hlučný, znatelně víc než před touto očistou :( Ten petrolej nebo nafta se tváří líp.

        Nejlepší je řetěz mazat tak, ať se na něj nanáší co nejmíň bordelu, takže článek po článku, kapku po kapce, několikrát protočit, pak otřít „dosucha“ a je klid na nějakých 100–200km dle počasí :) Před dalším namazáním otřít čistým hadrem, pak opět nakapat, vytřít do sucha a je. Řetěz sundávám a dokonaleji čistím tak kolem 500km. Taky záleží na volbě maziva, finish line s kapátkem u mě vede a nový ceramic zatím bezkonkurenční

        • lens  

          no nevím ale petrolejem a naftou toho moc neodmastíš.

          • Alibaba  

            Šmarjá to je pořád dokola. Nejni potřeba ho odmašťovat. Prostřík to WDčkem, čímž dosáhl poněkud nedokonale podobného efektu jako s naftou nebo petrolejem – tudíž vymyl starý mastný usazeniny a bordel (šmír), teď je třeba ne odmastit, ale naopak namastit – tedy žádný líhy (ten by stejně neobstál) a benzíny! Takže utříd pokud možno do sucha prokapat čepy nějakým osvědčeným mazivem. A dost už!

            • antt  

              .

            • lens  

              snad je duležity se zbavit veškeryho sajrajtu a perfektně odmastit aby se na řetěz chytl novy ,,olej,, a pokud to prostřikl WD tak určitě nic neumyl ale zasral to ještě víc. podívej se co odmastíš tech benzinem a co benzinem,petro­lejem,naftou. placáš nesmysly.

              • Alibaba  

                Plácáš nesmysly. Udělej si tu anketu, kdo odmšťuje před každym mazáním „aby mohl namazat“ technickým benzínem – patrně jen ty. Pokud to bereš takhle „sofistikovaně“, tak v tom případě bude lepší aceton – nebo raději tetrachlorethan.

                Poku ti jde o to aby byl řetěž Dokonale čistý pro lepší ulpění nového maziva, pak věř, že i technický benzín zanechává na ošetřeném povrchu tenký film…a světe div se, je to ropný produkt stějně jako petrolej, nafta nebo WD!

                Takže suma sumárum – věda pro hov*o.

                • Chiron  

                  No je fakt, že mazivo lépe přilne na odmaštěný povrch, zvlášť pokud někdo ty maziva střídá tak je vhodné odstranit původní mazivo. Každopádně celá tahle věda je v podstatě o ničem, protože jestli mažu řetěz jednou za 200km nebo až po 250km, je mi fuk a život mu znatelně neprodloužím sebelepším mazivem. Proto řetěz jen utírám hadrem a mažu až když je potřeba. A WD je hrozný sajrajt jak na čištění, tak na mazání. Sice rozpustí bordel, ale zároveň po něm zůstane hromada mastnoty, která akorát zhoršuje namazání něčím pořádným a jako mazivo vydrží na řetězu stěží 50km. To už je lepší ten benzín a pak namazat. Když už teda někdo chce odmašťovat.

              • atak10  

                Tak tady souhlasím… WD40=sračka

            • raskin  

              Alibabo pleteš se! Šmankote a kde ulpívají nečistoty? Přece v mazivu. A co vznikne, když se mazivo smíchá s nečistotami – částice křemičitého prachu a tedy hodně abrazivní? Přece brusná pasta. Proto je nutné řetěz důkladně odmastit benzínem, ne naftou, ne petrolejem. Poté jej důkladně namazat.

              • pepek  

                A s tou abrazivní brusnou pastou to má životnost asi tak o 5% nižší. Umývacím obdobím si tady asi prošel každý, většina zjistila, že je to na nic.

                • Stingray  

                  Amen :-)

                • Breakpain  

                  jak se to vezme … řazení je pak o něčem jiném ;)

                  • Stingray  

                    Řazení možná, ale na životnost řetězu špína nemá téměř žádný vliv… Jen to někteří jedinci špatně psychicky snášej :-)

                    • MlokCZ  

                      To zalezi co se na retez nachyta. Pokud pisek, tak to ma vliv na zivotnost velkou.

                      Cisty retez ale neni problem ani bez cisteni…

                    • Rychlej turista  

                      Já bych skoro řekl, že ta hutná mazlavá hmota působí jako kvalitní těsnění a životnost řetězu tím tak prodlužuje.

                    • Mr.Bajk  

                      Špína na povrchu na životnost vliv moc nemá, ale problém je to, že se postupně dostává dovnitř k čepu při domazávání a tam už má na životnost docela velký vliv. Účelem mazání je snížit tření a tím i opotřebení čepů. Ta špína ke snížení tření moc nepomáhá. Tak jako se dá vhodným mazivem životnost prodloužit, tak špínou a špatným mazivem se dá zase docela snížit, někdy podstatně z vlastní zkušenosti

                • scoty  

                  …no, těch procent je třeba jen 5 (podle mně nejméně jednou tolik), ale zase ta pasta všude na převodech to je bonus…

    • lens  

      kup si pračku na řetěz, a čisti ho obyčejnym technickym benzinem.

      • Tea_pack1  

        benzín řetěz zbytečně odmastí i v rolničkách, lépe je použít naftu. Je přirozeně trochu mastná a sračky rozpouští stějně jako benzín.. dřív jsem používal taky benzín, ale roky čistím naftou a je znát rozdíl v kvalitě namazání. Po naftě vydrží řetěz déle namazaný a nehlučný.

        • lens  

          ale to je snad to nejduležitější perfektně vyčistit a odmastit aby chytl nový ,,olej,,když tam nechaš starej olej tak ti tam zustane plno bordelu ktery je jak šmirgl nebo brusna pasta a tim se snižuje životnost řetězu i kazety no a když řetěz nastříkaš po vyčištění v naftě tak se olej nikam nedostane protože nafta je mastna a bude olej odpuzovat.

          • lukas aka mitro  

            nejake srovnani zivotnisti retezu by nebylo…jak mastnota odpuzuje mastnotu…podobne jak se odpuzujou magnety?

            • lens  

              a co složení nafty a oleje,proč se dělaji oleje do mokra a do sucha?

              • lukas aka mitro  

                oboji je to nejaky uhlovodikovy nepolarni sajrajt, takze se misit budou…

                olej do sucha a mokra je neco jineho…imho se lisi vizkozitou…ale tady jde o michani polarni srajdy s nepolarni a jeji vymyvani-vznik emulze…

    • Toutou  

      Otřít hadrem nasucho, propláchnout WDčkem, potom bordel otřít hadrem, zlehka symbolicky máznout WDčkem (víme, není to dobré, nevydrží, bla bla), zase otřít hadrem. Nasadit, jezdit. :D Po 1,5Mm vyhodit, nasadit nový a znovu :D

    • ememem  

      to je vyborny napad, odmasti ho a potom znova peken namasti, to sa oplati. a potom este namasti aj brzdy aby nepiskali.

      ako vazne, naco to chces robit? iank je tu o tom asi 30 threadov, asi sa nic za tych par mesiacov na podstate vei nezmenilo.

      • La Piér  

        Ano, vyplatí. Spolu s mastnotou na řetězu ulpívá hromada nešistot (pyl, prach, písek…), které se odlepí spolu s mastnotou. Čistý řetěz se pak namaže a jede se.

        Dělám to tak a řetěz čistím cca každých 500 km.

        • Slavoš  

          Záleží čím a jak moc mažeš,pokud je maziva moc,tak ulpívají nečistoty.

          • La Piér  

            Neumím namazat řetěz tak, aby byl namazaný a zároveň na všech vnějších plochách perfektně odmaštěný a naprosto suchý.

            • Alibaba  

              Já jsem se s tím z kraje 90 let taky prdlikal, pěkně vymejt petrolejem, utřít dosucha, čep po čepu prokápnout, utřít dosucha…rozdíl v životnosti??? – nepoznal. Ale každému co jeho jest. Neříkám, že když tam skřípe písek, tak nevymejt, ale dokud to točí hladce…

              • Kosta  

                při ceně 150 za řetěz sem tam setřu bordel a protočím mezi mastnýma prstama, no problemo.. :-)

              • antt  

                rozdíl v životnosti určitě né, ale po estetické stránce to udělá hodně :D Já třeba společně s očistou a promazáváním čistím i kazetu a převodníky. Mám stranou u nářadí kousek 2mm pozink plíšku, přes který přeložím kousek hadry a vložením mezi pastorky docela dokonale vyčistím celou kazetu a stejně tak i převodníky. Baví mě to už dobrých deset let. Bahno je čistá špína, maz ze šmírem už né a kazí to pověst všem puntičkářům :D Navíc teď ze sramáckou x9 kazetou to bude víc než nutnost! :D

        • ememem  

          a na co je to dobre ze ich das dole a po 3 km jazdy ich tam mas zase?

          • La Piér  

            Po 3 km se nachytá to, co tam bylo nasbíráno za těch cca 500 km? To asi ne, že :-).

    • Rychlej turista  

      Několikahodinový švih v dešti a je to.

      • blisterexist  

        asi tak, nikdy se mi nepodařilo řetěz odmastit tak dokonale, jako při 50km závodu v dešti a blátě

    • Necris  

      Motorex easy clean pokud hadr a technický líh nestačí.

    • flyman  

      Používám dvě flašky od destilky. V jedný petrák v druhý olej CGLP 220. Protřepat, otřít a je to.

      • La Piér  

        Následně ujet pár stovek metrů a od vytlačeného oleje mít zasrané převodníky a pastorky…

        • ememem  

          a ty to teda robis po tych 500km jak?

          btw ja ho po 1000km vyhodim spinavy a je. ocisteny som ho vyhadzoval ta po 1055km.

          • La Piér  

            Jakkoliv jinak, než že řetěz koupu v oleji.

            • ememem  

              a rozdiel je?

              lebo jak isto vies pokial sa nedostane olej dovnutra valcekov olejuje sa uplne zbytocne.

              • La Piér  

                Prosím, pokládej méně tupé otázky :-).

                • ememem  

                  tak mi tupcovi odpovedz jake je z hladiska toho ci je olej medzi vlacekom a clankom a naslednom vytlacani tohoto oleja na prevodniky po tom ako ho v oleji okupes alebo ho olejom oblejes. (a povedzme ze v oboch pripadoch nasledne nechas odkapat a utres).

                  pocuvam o majstre.

                  • La Piér  

                    Prvně začni komunikovat slušně bez dementní demagogie typu 500 km = 3 km.

                    Pak se zamysli nad tím, jestli jediné dvě možnosti mazání řetězu je koupel v oleji nebo prolévání olejem tak, že olej z řetězu kape.

                    • Alibaba  

                      ..teda vědět, že se to takhle rozjede, tak si koupím lístky do první řady…;-)

                    • ememem  

                      dobre, tak inak – aky je rozdiel medzi tym ze dostanes olej medzi valceky (ktory sa nasledne bude pri jazdke vytlacat von) kupelom jak to pisal flyman a medzi tym ako to robis ty?

                      a aby bolo jasne – zacal som to len pre to ze robis z kazdeho vola ale odpoved z teba dostat neviem. tak sa pokojne zniz na moju intelektualnu uroven a strucne po lopate odpovedz.

                      • La Piér  

                        Nebude ten rozdíl třeba v mazivu (ne jen olejem se dá mazat řetěz) a v jeho množství?

                        A z tebe vola nedělám, to by bylo nošení dříví do lesa.

        • Kubiczech  

          Já tam vidím magické slovíčko otřít.

          • La Piér  

            Já taky. A?

            • Kubiczech  

              Když to otřeš pořádně, tak se nemá od čeho co zasrat. Nevidím rozdíl v tom, když řetěz poliješ a otřeš.

              • La Piér  

                Už to tu bylo napsáno. Pokud mažeš olejem, tak 1. nikdy neotřeš tak, aby řetěz nezůstal na povrchu mastný a 2. olej držený povrchovým pnutím kapaliny uvnitř válečků se kontaktem s pastorky / převodníky vytlačuje.

                • jIrI___  

                  A furt ne a ne jim to vysvětlit. Ale co víš, třeba mají mezi prsty tolik síly, že všechen ten zalezený sajrajt vytlačí do hadry :)

                • Kubiczech  

                  Já tu mám pár lidí blokovaných, takže mě zřejmě vaše teoretické přestřelky míjejí. Ale ak prakticky jsem to prováděl a nevšiml jsem si, že by se něco špinilo. Současné mazání na řetěz se má setřít po třech hodinách, nevidím v tom rozdíl, dostane se všude. Když pořádně (řetěz dole, ohýbat články) neotřeš, tak špiní jedno i druhé.

                  • Axl  

                    Provádím to stejně, mažu s Lubrichain Racing,Wet Lube.Namažu,nechám to aspon ty 3 hodky a následně setřu.Stírám do té doby, než to spíní minimálně hadr. Ale po první vyjíždce se mi bordej vytlačí a řetez je opět špinavej. Tak nevím jak to čistit lépe.Odmaštovat se mi nechce, stačilo by nějak vyplavit ty sračky z válečků.

                • lens  

                  teĎ jsem četl tu ,,diskuzi,,ale ten boreček je uplně mimoza. vykladej něco volovi o sobotě když jde v patek na poražku, to chce hodně trpělivosti.

      • lukas aka mitro  

        ta flaska od destilky je nutna kvuli kontaminaci retezu chlorem?

        • Ossis  

          Taktak… Navíc je potřeba pracovat ve sterilní místnosti při definované vlhkosti a teplotě…

    • StuntJ  

      řetěz se neodmašťuje, řetěz se maže !!!

    • Astro_Runner  

      nechápu tady tu hromadu cyklo-dementů a kokotů, co odpovídaj ve stylu „WD-40 neeeeee, ani náhodou, je na hovno, na namazání doporučuju bla bla bla“… téma zní jasně – odmaštění řetězu a odpovím, WD-40 JE NA TOHLE SUPER… řetez, přehazovačka, kazeta, vše je pak jak nové, chvili počkat, nanést olej… dementi…

      • lukas aka mitro  

        Hmmm…a zkousel jsi WDckem odmastit kotouce..kdyz tak bajecne odmastuje?:)

        • zat.  

          hele nic proti ale kotouče tech. benzinem by taky odmastil jen blbec :-). a ohledně odmaštování řetezu je taky pekná blbost ponevač pokud odmastíš uplně tak se ti do toho čepu na zpět dostane skoro kulový z nového mazadla jedině žebys ho dával do teplé lazně jako to dělane na mašinách pak jo ale jinak asi za studena tam dostanež prd proto je na řetez lepší nafta protože má v sobě rozpouštědla a zaroven neodmastí nesmyslně všechno co benzín .

          • lukas aka mitro  

            proc to pises mi?

            • Breakpain  

              Peru retez v pracce – 3–4 cykly v cyklostaru, 6–10 cyklu s vodou. A asi se zbavim komplet mazadla i tam, odkud nechci, jak upravit myci proces? Cyklostar bych rad zachoval, nafta nepripadav uvahu, dekuji.

              • nitraq  

                Dám to třeba pod tebe…

                Tohle řešení jak vyprat, jak namazat, jak otřít… mi přijde jako hledání problému, kde žádnej není. Mažu jen střídmě, když už mi přijde, že to začíná být hlučný. Pak jen lehce otřu a jezdím. A že řetěž špiní převodníky a kazetu? Je to možný, ale špiní i prach, bahno, listí, tráva a boty si od toho neušpiním. Na výstavu s kolem nejedu, delší výdrž to taky mít nebude, tak nač to tak řešit?

                • scret  

                  ja peru hlavne z duvodu ne zaspineni retezu, ale ze v nem je uz dost bordelu, pisku atd.

                  Jinak peru v kerosinu…

                  Takze vyperu a dukladne namazu.. pak do sucha vytru hadrem..

                  Retez je namazany, pritom na povrchu suchy a tudiz se na nej ani moc nelepi bordel.. POkud clovek pouzije dobre mazadlo, pak je to polovicni namaha…

                  • scoty  

                    si v tý mastnotě vyloženě medíš, to já poznám…:-D

                    • scret  

                      to ja jenom abych zduraznil, ze je obcas potreba ten retez mazat:))

                      Jinak kerosin mi vyhovuje, ze vypere docista a zaroven neni uplne suchej, ale nejaka mastnota tam je…

          • saddik  

            Jen trochu k těm kotoučům – vůbec se nechci hádat, ale tahle poučka, že benzin neodmašťuje, protože je sám mastný, mi přijde trochu jako urban legend. Nemám žádný důkaz, že to tak není, ale ani žádný, že to tak je.

            Na odmašťování (brzd, občas na otření řetězu atd.) používám čistič brzd na auta ve spreji a podle složení je to technický benzín, popan, butan a CO2. Takže když se to může použít na auta, kde navíc na brzdách bývá i dost gumových prachovek apod., tak to musí nejen dostatečně odmašťovat, ale i tu gumu nesežrat. Je pravda, že po vyčištění kotoučů třeba první dvě až tři zabrždění nejsou nic moc, ale hned se to znova zajede do plné účinnosti.

            • Georrge  

              taky není benzín jako benzín, ale obyč benzín prostě trochu mastný je, na rukách to nepoznáš, na kotoučích bys to ale poznal hodně. A jak píšeš, i ty sračky na odmaštění kotoučů nechávají povlak. Líh třeba nenechává nic, ale je na odmaštění slabý. Lihem se třeba dočišťují věci, které byly odmaštěny benzínem.

              • saddik  

                Hádám, že nepůjde ani tak o druh rozpouštědla, ale o jeho čistotu. V tom budou asi mezi jednotlivými benzíny ty rozdíly – jestli jsou tam jen těkavé kratší uhlovodíky, nebo je tam nezanedbatelný podíl delších, které nevyprchají.

                Jinak lepší než líh by měl být asi isopropanol a ještě jsme neprobrali toluen a perchloretylen :)

                • Petr.T.M  

                  Jojo, chlorovaný uhlovodíky jsou nejlepší…

                  .

                  .

                  způsob, jak dostat rakovinu.

            • scret  

              zkus si benzinem odmastit kotouce… pak napis…:)

              • lukas aka mitro  

                On je taky docela rozdil s „odmastovanim“ kotouce na motorce a na kole…na masine das brzde trochu zahulit pod motorem a vypece se i psi sadlo…na kole je s motorem problem…

                • Georrge  

                  slapat a stat na brzde, taky se da, jen u toho vypadas jak sulin :)

                • saddik  

                  Asi máš trochu pravdu, ale řek bych, že k vysmažení brzdy na kole není potřeba až takový výkon, jak by se mohlo zdát. Když cíleně chceš, tak brzdy uvaříš celkem snadno..

                  • jIrI___  

                    Nevím no, mi k uvaření brzdy nestačil ani tenhle kopec , rychlost přes 20 km/h moc nešla. Ale je fakt, že pak dole se tekoucí voda vypařovala i v polovině zadních vzpěr :)

              • saddik  

                Tak právě proto jsem psal, že benzín je hlavní složkou toho, čím normálně odmašťuju (teď jsem se koukal, přesně to je lehká benzínová ropná frakce hydrogenovaná – pokud je tu nějaký petrochemik, tak mi třeba vysvětlí, že to benzín není).

                Místo ironických otázek, který nic nepřinesou, radši napiš, jestli už jsi benzínem (jakým) odmašťovat zkoušel a jak to dopadlo.

                • scret  

                  ja ti ale zadnou otazku nepokladal… to jen pro poradek:)

                  Nevim proc bych to mel delat, osobne odmastuju isopropylem ve spreji… testovat neco a pak pripadne, kdyz to nevyjde, zahodit desky za nekolik stovek?:)

                  Staci mi, kdyz vyperu treba retez v benzinu, tak je myslim cejtit i v ruce, ze to lehce mastne je…

                  • saddik  

                    Máš pravdu, otázka to není, ale prostě to působilo dojmem, že si myslíš, že víš, co to udělá.

                    U toho řetězu to může být i povlak z maziva, které se do benzinu rozpustilo. A jakým benzinem ten řetěz čistíš?

                    Netvrdím, že benzín je ok, ale spíš ne štve, že jsem neslyšel žádnou přímou zkušenost někoho, kdo to zkusil.

                    • lukas aka mitro  

                      Ja kdysi koupil technicky benzin v plechovce, vylil ho do misky asi 3–5mm vysokou vrstvu a nechal vyparit. Na dne misky pak pusta mastny povlak. Neco jako rozkydly vosk.

                      Tot ma zkusenost s tim, jak odmastuje technicky benzin…jakne, mnozstvi na kotouci je uplne jine, ale i trocha neceho mastneho se muze projevit.

                      • scret  

                        presne tak, kolikrat na kotouce staci aerosol ze silik.oleje, kdyz clovek maze vidli…

                    • scret  

                      jestli to treba nebude tim, ze to radeji nikdo nezkousi:))

                      Ne, pokud me pamet neklame, tak se tu kdysi nasel jeden borec, kterej to tim chtel odmastit, samozrejme pak desky vyhodil…

                      Ale na gymplu jsem byl moji profesorkou chemie zarazen mezi „chemicke ignoranty“ a tak netusim ani jaky je moc rozil mezi technickym a normalnim benzinem…:) tak jako tak mi na kotouce prijdou mastne oba – ze zkusenosti…

      • Vilém  

        A co vedle tebe, ty demente, k vytahovani tohoto vlakna?

        • lookie.dookie  

          Protoze treba jako jeden z mala pouzil vyhledavani misto zakladani vlakna, kdyz dumal nad mazanim. Nebo jednoduse napsal svuj nazor k tematu, ktere zrovna cetl. Je zbytecne ho oznacovat za dementa.

      • Georrge  

        doporučil bych ti zkusit benzín, je ještě lepší. Postup – otevřeš flašku benzínu, vyliješ to na sebe a zapálíš sirkou. Pak to bude hned lepší :)

    • Kokpilot  

      Nejlepsi je Cyklostar + kartacek na zuby + trochu vody.

      • jIrI___  

        Nejlepší je se na to vysrat.

        • HarryTP  

          Ne asi :D nikdy sem nic nerozpojoval,ne­máchal v naftě a neměnil- na kole mam najeto 5tis vše kolem řetezu a řazení původní a vše funguje jak má tak nevim.

      • tonik666  

        To jsem taky dřív dělal. teď to maximálně celé otřu hadrem případně umeju při mytí a jediný rozdíl co pozoruju, že jsem ušetřil hromadu času!

    • scota  

      Isopropylalkohol forever !!!

      http://cs.wikipedia.org/…ropylalkohol

      Dukem nukem must die ;-)

    • Bombos3  

      Nebyla by rada jak z řetězu odstranit původní lepivé konzervační mazivo? Naložil jsem ho na den do technického lihu a nepomohlo to. Kartáčkem odrbat nejde. Namazal jsem ho normálním mazivem na řetěz a sice neskřípe, ale pořád lepí a ze stříbrného řetězu je černý, jak kdybych se o něj vůbec nestaral.

      • ememem1  

        a co ta vedie k tomu ze robis takyto nezmysel ?

      • lukas aka mitro  

        zkusil jsi to omlatit kladivem?

      • nitraq  

        Původní lepivé konzervační mazivo neodstraňuju, je to to nejlepší, co na tom řetězu kdy je.

        • Japhy  

          Přesně, kdyby někdo věděl recepis, hned bych si to doma umíchal. Vydrží to dlouho a nic moc se na to nelepí. Nějaká směs vazelíny a vosku?

        • scoty  

          :)

          no jasně, a když už to skoro přestává lepit, tak to chce přimazat…něčím

          :)

          • pepek  

            trvalé použití v intervalu teplot –12 oC až 204 oC – a v zimě ti kolo náhle zatuhne

            • Japhy  

              Tření, voe. Jak zastavíš a vychladne řetěz, už se nerozjedeš. :-)

        • jIrI___  

          Tak tak. Ze startu jen pořádně otřít povrch hadrem a pak si libovat ve výdrži a nelepivosti.

      • Bombos3  

        Vede mne k tomu to, že se z krásného čistého řetězu stal po 200 km úplně černý, brutálně oblepený špínou, kamínky, … (na silničce ježděné jen za dobrých podmínek)

        Jako ano – z hlediska maznosti je dobrý, ale k čemu mi to je, když je jak lepidlo (bez legrace).

        • lukas aka mitro  

          uz ti to psali…mels ten retez opucovat hadrou jeste pred projetim…a ano, jde to i bez nejakych odmastovadel…

        • mr.nikdo  

          A treba po dalsich 200 km zase jen lehce otrit hadrem :)

    • novas752  

      Naprosto dokonalej je Muc-off chain cleaner sprej spolu s prackou retezu, ale je drazsi. V nouzi pouzivam Jar :D

    • Ricci  

      do flase drbnem technicky benzin, do neho retaz na noc a je vybavene, krasne ciste bez sraciek, rovnaky benzin uz pouzivam 2 roky, vzdy ho iba zlejen naspat do flase :-)

      • Japhy  

        Nafta je lepší (maže) a levnější. PETka je dobrá se širokým hrdlem – třeba od ledového čaje, v obyčejné se mi docela často šprajcnul.

    • Kocour Mikeš  

      Zdravím vás přátelé, vím, že je to hodně individuální, ale jak často mažete řetěz? Já cca každých 80 – 100 km s tím, že ho před tím vyperu pračkou na řetězy v naftě, pak důkladně osuším a pak nanesu po celé délce řetězu sprej PTFE dry lube od Veidecu, sprej během pár vteřin změní skupenství a zůstane po něm nemastný film, který po ujetí cca 30 km otřu. Nechytá se na to prach a řetěz vypadá jako nový, nicméně mi připadá, že mazat každých max 100 km, je dost často a taky je možný, že to co používám není to pravé ořechové. Zkrátka a dobře o řetězu po cca 100 km vím. Nebylo by něco lepšího, třeba od Finishlinu, nebo tak, aby to vydrželo alespoň 150 km. Terény nejezdím, maximálně lesní a polní cesty v objemu do 30% nájezdu kilometrů, tj. asi 120 km/měsíčně. Díky za odpověď.

      • Mr.Bajk  

        Pračky řetězu obecně moc nemusím, lepší je rychlospojka a řetěz sundat a dát do sklenice s odmašťovadlem. Jinak nafta zanechá mastný film a je docela možné, že teflon obsažený v tvém mazivu na řetěz dostatečně nepřilne. Některá maziva je lepší nanést na úplně odmaštěný řetěz, aby ke kovu dostatečně přilnula. Je potřeba to vyzkoušet. Já teď nakoupil pár věcí na řetěz a hodlám experimentovat, taky bych se rád dostal na intervaly mazání kolem 150 až 200km. Používal jsem universální olej – nic moc výsledek. Potom jsem zkoušel Motorex Dry Power – max 60km a řetěz byl hodně slyšet. Poslední cca rok a půl používám převodový olej 80W a výsledek je o něco lepší než s tím motorexem, dostanu se i mírně nad 100km než je potřeba zase mazat, ale musí se ten řetěz po namazání otřít. Každému vyhovuje něco jiného, jde hodně o to v jakém prostředí a jak jezdíš. Budeš asi muset pár typů maziv vyzkoušet a s nimi i způsoby mazání, než objevíš něco co ti bude vyhovovat. A nehleděl bych tak úplně na cenu, ze zkušenosti vím, že dražší maziva na tom můžou být hůř než ta podstatně levnější – samozřejmě toto platí i opačně…

        Taky je potřeba si uvědomit, že vytahaný řetěz v sobě hůř drží mazivo a je více náchylný na znečištění. Takže až budeš zkoušet maziva, zkoušej je na ± stejně vytahaných řetězech, ať máš nějaké smysluplné srovnáni.

      • novas752  
        1. Pořádně vylouhovat a vytřepat řetěz ve flašce s naftou
        2. Propláchnout
        3. Vylouhovat a vytřepat řetěz ve flašce s (použitym) cyklostarem
        4. pořádně vypláchnout
        5. nechat uschnout/vyfoukat kompresorem
        6. Namazat: používám buď Muc Off C3 Dry nebo Wet.
        7. Setřít přebytečné mazivo z povrchu řetězu hadrem/utěrkou trochu namočenym v benzínu/tolu­enu/čističi brzd apod.

        K mazadlum: Jsou sice dražší, ale fungujou pěkně. Dry při výše popsaném postupu téměř vůbec nelepí bordel, na asfaltu za sucha mi vydrží okolo 250–300km (pak řetěz začne šustit). Ale jakmile víc zaprší nebo potkám brod, je to hned pryč, což je i výhoda – u řetězu namazanýho Dry vynechávám body 1 a 2.

        Wet prach lepí, ale je opravdu voděodolný, v terénu na mtb mi vydrží 100–200km.

        Jo a celkově mám radši mazadla v kapátku. Neplejtvá se tim, nestříká to okolo (nezamastíš si brzdy/ráfky) a dá se snadno aplikovat přímo na čepy. A zvlášť ty voskový maziva do sucha asi nejsou moc dělaný na tak „řídké“ používání – časem v řetězu vyschnou a vydrolej se.

      • Rychlej turista  

        Nájezd 120 km měsíčně hodně vysvětluje :-)

        • Mr.Bajk  

          Píše že 120 je 30% měsíčního nájezdu.

          Netuším jaký vliv má na výdrž maziva to, kolik toho člověk měsíčně najede, ale ok.

          • Rychlej turista  

            Nejde o výdrž maziva, ale o to, že při tomto nájezdu má dost času se těmito věcmi intenzívně zbývat :-)

            Já občas máznu, otřu a jezdím :-)

            • Mr.Bajk  

              Podle čeho usuzujes že má dostatek času? Copak nemá jiné věci na práci než kolo? Třeba má spoustu jiných věcí na práci…

              • Rychlej turista  

                Kdyby ho tlačil čas, neřešil by zbytečně přehnanou údržbu řetězu. Mě čas třeba netlačí, ale raději si lehnu, než bych se nadbytečně zabýval řetězem. Ale chápu, že někdo to má jinak, takže jsem si tu poznámku mohl odpustit. Polepším se :-)

              • Breakpain  

                To poznáš dle toho, až ten čas skutečně nebudeš mít. Na praní řetězu se vyprdneš a údržbu minimalizuješ jen na tu skutečně nezbytnou ;) … Dokud nato nedošlo, taky jsem si to neuměl představit, abych řetěz nevypucoval po každé jízdě ;) …

                • Mr.Bajk  

                  Já reagoval na to, že Rychlej turista to napsal tak, jako by dotyčný nic jiného nedělal a měl fůru času… Takže tvůj komentář je trochu mimo.

    • Kocour Mikeš  

      Řětěz řeším proto, protože když jedu a slyším ho, tak mě to dost otravuje. Co se týče odmaštění, zkoušel jsem odmastit řetěz také Veidecem, ale ten ho vzal takovým způsobem, že i po nanesení nového maziva PTFE od Veidecu, začal prakticky ihned vydávat zvuky, jako by namazaný nebyl. Když jedu na kole, tak vnímám vše, včetně tohohle. Pračku na řetěz používám prakticky 2 x týdně, s tím, že odmašťuji naftou, protože zkušenost s úplným odmaštěním, nebyla zrovna dobrá. Řetěz je vybaven rychlospojkou, ale ještě jsem ho nesundával. Mám na něm ujeto něco kolem 800 km, takže vytahaný by být neměl, ale i tak pro jistotu, jsem ho vzal měrkou a moje domněnka se potvrdila, řetěz je ok. Spíš mi jde o to, aby mazivo vydrželo alespoň těch 150 km, případně 3 – 4 vyjížďky po cca 40 km, to je tak nájezd, který jsem vzhledem ke svému zaměstnání a okolním činnostem zvládnout. Nechci šetřit na mazadle, ale potřebuji vědět, jaké pořídit, případně nějaké malé balení s sebou do brašničky, na dojetí … ten zvuk mě fakt vytáčí. Za reakci předem díky

      • Tencovozikmin  

        Po vyjizdce setru hadrou pak pokapu kapatkem a pred vyjizdkou setru co nevsaklo a valim,to na silnicce. Na biku to same,ale pokud uz je zasrany moc,tak dam to flasky protrepu vysusim namazu setru jedu a kdyz mam sundany retez ocistim kazetu kladky prevodniky.Pracka je k hovnu at mas jakoukoliv a taky si naftu kterou mas v pracce nanasis i tam kde ji nepotrebujes.

        • Kocour Mikeš  

          Takže, když je nafta k hovnu, tak v čem ten řetěz čistit tak, aby to bylo dobře? Jaký používáte olej?

          • novas752  

            Nafta je super na odstranění nečistot, ale je mastná. Někdo řetěz trvale louhuje v naftě, na jízdu ho nasadí a pakzase sundá do nafty. Ale na mastný řetěz se jiné mazivo nanáší blbě.

            Na odmaštění je dobrý cyklostar nebo autošampony Milit apod. nebo přímo odmašťovadla jako aceton, isopropylalko­hol apod.

            Pak jak už jsem psal výše vypláchnout vodou, vysušit, namazat a zbytek z povrchu odstranit.

            Ještě dodám, že ssebou vozim 10ml lahvičku z lékárny s 5ml C3 Wet pro „nouzové domazání“.

      • Mr.Bajk  

        Doporučil bych ti vyzkoušet místo PTFE maziva nějaké jiné mazivo. Nějaké co obsahuje tuhá maziva, ale ne na bázi teflonu. Teflonová maziva se mi neosvědčila, sice byl řetěz relativně čistý, ale v mém případě výdrž toho teflonového filmu nebyla nijak zázračná. Mám pocit že Pells i BikeWorkX mají 50ml lahvičky, někteří výrobci dokonce myslím i 30ml,takže do brašny ideál.

        Ještě je otázka kdy ten řetěz mažeš. Ideální je dát tomu mazivu dost času na to, aby zateklo opravdu tam kam má a aby případně vyprchala ředidla a podobně. Namazat třeba večer a nechat to přes noc. Mazat teprve před jízdou není úplně optimální řešení, spousta maziva se vymačká a zbytek nemá šanci plnit účel.

    • Kocour Mikeš  

      No vzhledem k tomu, co používám, tak mažu před jízdou, protože, jak jsem psal výše, sprej změní skupenství prakticky do 20 vteřin od nanesení, takže když to vezmu v praxi, jestliže začínám mazat od rychlospojky, tak než obtočím celý řetěz, tak na místě, kde jsem začal je již zaschlý povrch.

      • Chiron  

        A to právě může být ten zásadní problém. Mazivo by mělo ideálně aspoň pár minut zůstat tekuté aby mělo čas zavzlinat dovnitř řetězu. Namazany řetěz z venku je úplně k ničemu, je potřeba aby byly namazané čepy uvnitř. Ten sprej ho tam asi trochu natlačí, ale pokud zaschne tak rychle, tak pochybuju že dostatečně. Jinak zkoušel jsem dřív dva Ptfe spreje, jeden celkem fungoval, druhý vůbec, ale na výrobce si už nevzpomenu. Každopádně od spreje jsem už dávno upustil. Je to úplná blbost. Kapatko je daleko efektivnější a přesnější. A ve výsledku mi 50ml vydrží déle jak 400ml sprej. Zatím používám červený finishline, ale chci vyzkoušet i něco jiného.

        • Kocour Mikeš  

          Díky za odpověď, takže se podívám po něčem jiném, hned v pondělí vyrazím do cyklopotřeb a něco pořídím v kapátku, sprej už používat nebudu. A cyklostar pořídím, vyčetl jsem, že je to univerzál, navíc ekologický, takže SCOTY pode mnou bude mít jistě radost "-)

          • petyn  

            Vyzkoušel jsem také hodně druhů maziva ( ale opravdu hodně za hodně peněz ) a vrátil jsem se k Brunoxu Top Ket s kapátkem.Vydrží cca. 200–300 km , řetěz je krásně tichý (na to jsem vysazený) a nechytá moc bordel. Po každé vyjížďce teda řetěz jenom otřu hadrem a až má náznak šustění večer namažu a ráno utřu a jezdím.

        • Mr.Bajk  

          +1

        • scoty  

          To je základní omyl…mazivo musí zavzlínat hned do válečků a ztuhnout. Když to neudělá, tak se pohybem řetězu mírně zahřeje, při jízdě vyvzlíná na povrch nachytá bordel a řetěz je černý…plus převody atd.

          • Kocour Mikeš  

            No informací spousta, jdu na půl 10 do práce a budu tam do večera, zkusím ještě někam narychlo zajet. A čištění, co třeba ARVA, používám jí na auto …

            • scoty  

              arva?:)) nerob prču:)

              Když pořídíš něco nemastného co ztuhne hned, tak nepotřebuješ žádné čistidlo…

              • Mr.Bajk  

                Něco co ztuhne hned, bude celkem k ničemu

              • MlokCZ  

                Tohle téma tu asi vůbec nemá smysl řešit. Kdo chce namazaný a čistý řetěz, tak si tvoje vlákno najde. A ostatní tu budou neustále vést debaty typu, že je to k ničemu a k tomu neustále budou čistit a odmašťovat zasrané řetězy.

                Ale tak když je to baví…

              • 01carbon  

                Na rychle tuhnuti jsou modre pilule ;)

          • Chiron  

            Tak pro mě je ideální stav kdy, když řetěz namažu, pak se věnuju vidlicí a tlumiči. Což je dejme tomu do 5 minut. Mezitím řetěz zavadne, tak ho otřu od přebytků maziva a jdu jezdit. Pár minut je možná hodně, ale mazivo co zaschne během 20s imho nemůže pořádně zavzlinat do řetězu. U kapatka taky záleží jak člověk pak postupuje, jestli jen protočí řetěz a je namazáno a nebo jde článek po článku. Většinou si vyhraju, ale občas taky není čas, tak to jen protočím i když to určitě není ideální metoda.

            • Mr.Bajk  

              20 sekund je fakt pakárna, sice už to na pohled může vypadat, že mazivo zalezlo kam mělo, ale určitě je lepší když to mazivo vytuhne třeba až za 10 minut, to má dostatek času zalézt opravdu všude a vytvořit kvalitní vrstvu

            • scoty  

              Před 16ti lety jsem taky používal červený finschline, ale nevšiml jsem si že by nějak zavadl, vydržel hrozně málo(v terénu do 40ti) a i po vytření lepil bordel…fakt je, že tenkrát jsem nic lepšího neznal…možná má dnes jiné složení …koneckonců každý si dělá to na co je zvyklý a co mu vyhovuje…tak ať se daří

              • Chiron  

                No já s ním mám co se výdrže týče daleko lepší zkušenosti. Ale poslední dobou mám pocit, že víc lepí bordel. Tak chci zkusit něco jineho. Tvoji metodu znám dobře, jen jsem ji ještě nezkoušel. Podle popisu to vypadalo daleko složitěj jak na videu, které jsem viděl až teď. Asi to brzo vyzkouším.

                • scoty  

                  Nechci nikomu nic tlačit, jen to občas nevydržím, když čtu zdejší rady, poznatky a zjistím, jak se lidi trápí…:)

              • Kocour Mikeš  

                Tak jsem nakonec pořídil zelený Finish Line, doporučil to i prodejce, ikdyž si o doporučení můžu myslet, co chci. Řetěz jsem projel pračkou s Cyklostarem (kleště na rychlospojky neměli), pak vysušil hadrem, vyfoukal 7bar vzduchem, odmastil perchlorem a poctivě článek po článku, namazal tím Finish Linem, už teď je řetěz při zpětném protočení prakticky bezhlučný. Nechám to tak hodinku působit a pak to vytřu hadrem a jak skončím v práci, tak to pojedu projet. Tak snad to bude OK. Pak napíšu první poznatky.

                • Mr.Bajk  

                  Na rychlospojky ti stačí kombinačky. Jsem zvědavý jak s ním budeš spokojený.

                  • Kocour Mikeš  

                    Byl jsem to projet, mám v nohách 45 km, řetěz jde suprově, téměř bezhlučně. Když jsem přijel domů, utřel jsem ze řetězu uvolněný bordel a jsem zvědavý, za jak dlouho budu muset mazat znovu. Řazení perfektní, chod hladký, zatím spokojenost.

                    • Mr.Bajk  

                      Tak to je fajn. Můžeš sem pak ještě napsat jak na tom budeš s intervaly mazání a čistotou řetězu. Zajímá mě, jestli se ti podaří mazat po těch 150km a více. Já dnes zkoušel taky nové mazivo a způsob mazání, ale první projetí bude až zítra, takže až budu mít dost poznatků, tak to sem pak přidám a třeba to někomu pomůže.

                      • Kocour Mikeš  

                        Tak po včerejší vyjížďce, mám ujeto od namazání 78 km a řetěz pořád dobrý. Vytřel jsem ho od bordelu a dnes pojedu znovu, ale přelil jsem si trochu toho oleje do lahvičky od očních kapek a beru si ho s sebou, pro jistotu.

                        • Rychlej turista  

                          Kristepane a co se stane, pokud ti olej cestou dojde? Půjdeš na vlak? Zavoláš si odvoz? Oběsíš se?

                        • scoty  

                          Tenhle olej ti mazat bude dobře, ale ostatní vlastnosti nic moc. Často ho lidi používají do deště nebo na zimu.

                          Z řetězu ti v létě udělá mucholapku a budeš ho muset častěji čistit, jinak se bude nalepená vrstva zvětšovat…

                          • nomecz  

                            jo jo do sraček je super ale jinak za sucha to chytá prach až neskutečně

                          • Kocour Mikeš  

                            Jo, olej funguje perfektně, jsem spokojený, od mazání ujeto 140 km a pořád drží.

                            • scoty  

                              To bychom zde mohli řešit hodiny, co znamená, když mazivo na řetěz funguje perfektně.

                              Ty jsi smířený s mytím, odmašťováním, domašťováním atd. což bych třeba já nikdy nedělal…

                              Důležitá jsou dvě tvá slova: …jsem spokojený…

                      • Kocour Mikeš  

                        Zdravím tě, odzkoušeno opakovaně na vzdálenosti cca 220 km s tím, že po každé vyjížďce otřu řetěz od nalepeného bordelu, což potvrzuje i místní komentář. Zakoupil jsem i variantu Dry s teflonem, ale ten při nanášení hodně stéká, výdrž o něco málo kratší okolo 150 km, takže za mě varianta Wet a otírat po vyjížďce a naprostá spokojenost. Nebráním se i jinému mazivu, ale až tohle spotřebuju.

                  • jIrI___  

                    Na rychlospojky stačí kousek drátu/řadícího lanka.

                    https://www.youtube.com/watch?…

                • scoty  

                  …proč odmašťuješ řetěz, který hned zase namastíš?:)

                  • novas752  

                    Protože potřebuješ odstranit ten bordel, co je v tom starém mazivu nachytaný a protože novým mazivem potřebuješ namazat řetěz a ne staré mazivo.

                    • jIrI___  

                      To origo mazivo na řetězu je to nejlepší, co ten řetěz kdy dostane. Zásadně ho neodmašťuju, jen otřu z povrchu,

                      • Tencovozikmin  

                        Myslíš že je to mazivo? Lepí to jak prase.

                      • Lister  

                        Není to mazivo a je děsné, ale spousta lidem z nějakého důvodu vyhovuje.

                        • ememem1  

                          a co to je?

                          • Vilém  

                            Konzervace.

                            Ktera vsak vydrzi prekvapive dlouho. Takze to provozuju jako par lidi vyse, utru aby to nelepilo a nemazu dokud to nezacne piskat.

                            • ememem1  

                              sice neviem naco treba ocel v igelitovom sacku konzervovat ale robim to rovnako ako ty, teda az na to utieranie.

                              • Mr.Bajk  

                                Proto, aby ten řetěz nezrezivěl než si ho koupíš

                                • ememem1  

                                  a z coho by takto mala zhrdzaviet?

                                  • novas752  

                                    Například z pobytu ve slaném vlhkém vzduchu pár týdnů na moři a v přístavech.

                                    • ememem1  

                                      snad neni rozvesana po palube.

                                      a keby aj, ono sa bezne na transport konzervuju akekolvek ocelove konstrukcie?

                                      • Vilém  

                                        Nakonzervuji se? V blansku je firma vyrabejici obrabeci stroje a turbiny. Kdyz jsem videl jak to paplaji konzervaci pred nalozenim do beden a poslanim po mori, tak jsem vcelku koukal.

                                        • ememem1  

                                          ja sa pytam, ked hej tak dobre ale docela ma prekvapuje,ze ta povrchova uprava na retaziach je schopna tak lahko skorodovat. naco tam potom je?

                                          tiez inac zvlastne tie turbiny, a co potom ked dojdu do styku s vodou nebodaj slanou?

                                          • Vilém  

                                            Ne vsechny retezy maji povrchovou upravu. Navic ta se snad vzdy tyka jen clanku, netyka se cepu, valecku a ty pokud by zrezly, tak je retez, se sebelepsi povrchovkou, neprodejnej.

                                      • jIrI___  

                                        Ano, konverzuje se asi všechno. Dělal jsem ve firmě vyrábějící lodní hřídele i drobné automotive součástky a všude se před transportem výrobky konzervují (samozřejmě odlišným stylem). Na ty lodní hřídele se používalo dokonce něco jako vapka rozprašující lepkavý mastný sajrajt, luxusní prácička s jistotou brzké nemocenské :)

                                  • Mr.Bajk  

                                    Nevím jestli si děláš srandu nebo tenhle dotaz myslíš vážně :D

                                    • Rychlej turista  

                                      Přiznám se, že já to taky nevím.

                                    • ememem1  

                                      uplne vazne sa pytam z coho moze zhrdzaviet ocel ktora je v interieri zabalena v zatavenom sacku.

                                      • scoty  

                                        Při obrábění oceli dochází zajisté ke změnám v povrchové struktuře kovu a následně k mikrokorozi. Já myslím, že tam tu sračku dávají hned po kompletaci řetězu aby na cestě k zákazníkovi nedošlo k viditelným změnám na povrchu. Shimano definuje na svých stránkách tuto hmotu jako antikorozní vrstvu…

                                      • gerrard  

                                        Vzdusna vlhkost pri baleni. Projet to nejakou lazni skoro nic nestoji a retez je pak na 100% OK. Tak proc to nedelat.

                                      • Mr.Bajk  

                                        Najdi si nějakou odbornou literaturu co se tím zabývá, budeš překvapený co se tam všechno dočteš.

                            • Stingray  

                              Tohle je na tom novém řetězu to nejlepší a nechápu proč to lidi čistěj v benzínu. Maximálně utřít hadrem a pár set kiláků najede bez skřípání..

                              • File12  

                                Protože to lepí sračky a jak se to vymazává z rolniček tak to zasere celý kolo?

                                • Stingray  

                                  Že by to zasralo celý kolo jsem si nikdy nevšiml, zato pár set kiláků to člověk nemusí mazat. Stačí sem tam utřít hadrem a nazdar. Nechápu, že to někomu stojí za to novej řetěz prát v benzínu a pak složitě mazat co padesát kiláků a vymejšlet na netu blbosti čím to namazat aby to vydrželo co nejdýl.

                                  • File12  

                                    Dobře celý ne. Jen kazetu, převodníky, kladky, řetězovou vzpěru, vodítkoa co je blízko.

                                    Asi mažu co 50km ale tím že spíš jezdím dolekopec a kratší vyjíždky i za špatného počasí.

                                    Co ale nemám rád je špinavej řetěz s nalepenym bordelem.

                                    Ale když ti to vyhovuje tak to jezdi. Zjistit v čem to namáčej a maž jen tim.

                    • scoty  

                      Za půl hodiny jízdy v terénu je to tam zpátky…

                • ememem1  

                  ze ty si z nas robis .....

    • scoty  

      Tohle je vlákno hrůzy: černý mastný řetěz, sundavání řetězu, myčky, pračky, odmašťováky, tech.benzín + zlatý hřeb nafta v petce = ekologický horor…šílený:)

      • Lister  

        A přitom správný postup tu byl už tolikrát prezentován, co?

      • pepek  

        Peklo. Ale vzpomeň na Dvořáka, Čapka, Ressela a Kolbena s Daňkem – ti všichni zůstali národem taky nepochopeni.

        • scoty  

          :))

          ..jen mně zajímá, co vede soudruhy k tomuto časovému( x zbytečných úkonů), zdravotnímu (perchlor atd.) a ekologickému (petky s naftou…) harakiri..:)

          • Kocour Mikeš  

            Scoty: perchlák po použití putuje zpět do destiláku, ztráta tam nějaká je, ale do odpadu to opravdu neleju. Jinak souhlasím, je to děsný svinstvo.

            • scoty  

              Zmínil jsem perchlor v kolonce zdravotní nebezpečí pro tebe…to, že by tě napadlo ho vylít do vody jsem ani nedoufal…Ale tak třeba to děláš v ochranném obleku a masce za několik tisíc…

              Nejzávažnější nepříznivé účinky na zdraví člověka:

              Při expozici se významně uplatňuje pronikání látky kůží nebo silný dráždivý účinek na kůži. Nebezpečná

              látka! Dýchací přístroj a ochranný oblek nutný!

              Nejzávažnější nepříznivé účinky na životní prostředí:

              Látka je vysoce toxická pro vodní organismy. Může vyvolat dlouhodobé nepříznivé účinky ve vodném

              prostředí.

              Možné nevhodné použití látky:

              Látka je při zahřátí nestálá.

              Další rizika, která přispívají k celkové nebezpečnosti lát­ky:

              Při zahřátí a při styku s horkými povrchy nebo otevřeným ohněm se látka rozkládá a tvoří prudce jedovatý

              fosgen a chlor. Při zahřátí látky vznikají páry, které jsou stejně jako reakční produkty těžší než vzduch a drží

              se při zemi. Používejte ochranné prostředky!

              • Kocour Mikeš  

                To je odcitované z bezpečnostního listu? Protože, jestli tohle nosíš v hlavě, tak smekám. Perchlor běhá v uzavřeném cyklu a obsluha se k němu nedostane!

    • motacek  

      Hlavne nepoužívej benzín, lih, redidlo a podobné rozpoustedla. Jestli chceš retez odmastit a nevysusit vyse zminenymi agresivnimi prostredky, tak jej rozdelej a ponor do nadobky s naftou na hodinu. Nafta bude cerna jak bota a retez se bude lesknout jak psi kulky

    • fargo.  

      Pánové a dámy, myslím, že se tady řeší hlouposti, místo toho, aby ti dotyční raději sedli na kolo a jeli ven.

      • Kocour Mikeš  

        No souhlasím s tebou, že jsou to hlouposti, ale jakožto znovu začínající, jsem cítil potřebu se zeptat, zkušenějších, abych to udělal správně. Před 20 rokama jsem jezdil na silničce, a mazal silikonovým olejem, ale pral jsem v naftě.

    • Kema1962  

      Také jsem si chtěl koupit nějaký olej na řetěz (s kapátkem).

      Původně jsem se dočetl zde na fóru že sprej s teflonem není dobrý. Ale před tím jsem si už dva spreje koupil, takže teď mám problém jestli ho použít nebo ne.

      Tady je totiž problém v tom že na trhu je mnoho značek olejů na řetěz a když si nějaký vyhlédnu a pak si o něm něco přečtu zde na fóru tak nakonec zjistím že je vlastně nanic a že jsou lepší atd.

      Jenže když si přečtu zase něco o tom lepším tak je to stejné..........

      Nakonec zůstanu u toho teflonu a dokud ho nevyplácám tak to řešit nebudu.

      Máme v rodině 3 kola pro převážně víkendové výlety, takže tomu řetězu ten teflon neuškodí.

      Stejně se jezdí převážně jen po stezkách a za sucha.

      Ale i tak bych si pak chtěl koupit nějaký ten olej. Nojo – ale jaký ?

      Je něco na čem se (pokud jde o olej) shodnete?

      • Chiron  

        Pokud máš doma sprej, je nesmysl ho vyhazovat, pokud pro něj není nějaké jiné využití. Pokud alespoň nějak funguje, neřešil bych a mazal bych dokud nedojde. Z vlastní zkušenosti vím, že PTFE sprej není zas taková tragédie, ale každý je trochu jiný.

        No a jestli se tu někdo na něčem shodne? To fakt ne :-D Maximálně se tu vyloupne pár výrobků na kterých se shodne větší počet lidí. Pak jsou tu takoví, kteří řeší odmašťovaní, praní a já nevím co, pak ti co prostě jezdí a neřeší. Třeba scotyho metoda mě zaujala, ale zatím nemám vyzkoušeno. Ale ve výsledku si asi stejně každý musí najít to svoje. Každý jezdí v jiném terénu a sucho a „sucho“ taky nemusí být stejné podmínky. Pak jednomu mazivo vydrží 200km a druhému to samé 70km.

      • l.bily  

        Nechapem naco neco vymyslat, ja sem zostal nakonec u kapatka shimano. Na shimano retaz shimano olej, nic lepsiho som nemal.

      • obda  

        Neshodnem, každému vyhovuje něco jiného a ideální mazivo neexitsuje. Nicméně pokud nechceš řešit něco stylu „scotyho všelék“ a trochu špinění ti nevadí, tak třeba Motorex Dry s kapátkem patří k tém lepším.

    • Alhas  

      Ahoj, na začátku vlákna byla zmínka na mazadlo den Braven, objednal jsem ho ve Stavebninách, kde majívýrobky od této firmy. Jedná se o Mazivo bez stékání. Nyní ho zkouším na silničce i MTB. Zatím dobrý, ale najeto jen asi po 30 km. Když tak jsem vyhodil 150Kč. Dám vědět.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse