• Calleb

    Zdravím,

    chci se zeptat jestli můžu na odmašťování kotoučových brzd použít ředidlo 6006, když doma nemám nic jiného. Dneska jsem očistil a obrousil destičky a očistil kotouče, ale pořád mi brzdy pískají a prokluzujou.

    Moc díky, Calleb

    0 0
    • kubad  

      Můžeš, ale bohužel pořádně to tím neodmadstíš

      0 0
    • Georrge  

      no nevim, prijde mi ze kazde redidlo i po zaschnuti je mastne, redidlem bych to nebral… maximalne acetonem, cistym. Nebo lihem. To je tak vse, potom az srackama primo na cisteni kotoucu, ale pozor, aspon me i po tehle specialnich cistidlech kotouce taky nebrzdi na 100%, je potreba je jeste poradne protahnout ve sjezdu, pak teprve fungujou naplno.

      0 0
      • Anub1ss  

        Tak pozor nejlepší je na odmašťování technický benzín nic jiného hlavně ne líh ten je mastný ředidlo jo ale jedině nitro a co se kotoučů a destiček týče nikdy jej neodmastíš úplně. Takže doporučil bych sundat vzít butanový hořák a kotouč rozpálit ne do ruda prostě jej ohřát hodně ! a destičky také potom už nepoužívej žádné odmašťovadlo.Poté je nech zchladnout samovolně a namontuj z5 na kolo a můžeš vesele jezdit…

        Odmašťovadlo neodmastí nikdy dostatečně pomatuj. Podobný problém sem musel řešit před 3 měsíci nakonec sem skončil u koupe nových kotoučů a destiček (už sem nevydržel to kvílení brzd který pořádně nebrzdí) no a ejhle 14 dní nato my jeden servisák (cyklista přes 50 let) poradil právě tohle pořádně je rozžhav až se z nich bude kouřit !

        0 0
        • Milvus888  

          Kravina, odmastíš třeba tímto a potom zajet v nějakym pořádnym sjezdu a výsledek bude lepší, možná skoro stejný ale bez takové práce..

          0 0
          • Anub1ss  

            se smahneš to ve sjezdu a klouzat a rezonovat to bude furt nakonec zkrvíš brzdu… Dobrá rada :-)

            0 0
            • Milvus888  

              Když to odmastím tak mi to brzdí uplně normálně ale trošku si to občas pískne, až to zajedu tak je to bez pískání a brzdí pořád stejně dobře jako před odmaštěním. Klouzání a rezonování u XT neznám :) To dělají možná tak avidy.

              0 0
            • scret  

              ty jsi brepta vid?:)

              0 0
          • tomxxx  

            Přesně, těmahle odmašťovadlama na brzdy odmašťuju všechno možný, výhoda je, že to stojí pár kaček.

            0 0
        • pepek  

          nejlepší je na odmašťování technický benzín nic jiného . . .vzít butanový hořák a kotouč rozpálit – a nejlepší asi bude polít to tím benzínem a současně nahřívat hořákem.

          0 0
        • Davos000  

          všechno špatně… :) technický benzín je mastný, líh ne :)

          0 0
          • Anub1ss  

            a nato si přišel kde, jsem nástrojaž technickým benzínem odmašťujem a každý ví že techničák rozpouští mazut a vysouší kuži… Takže technickej benzín není mastne normalní ale jo takže Technický Benzín !

            0 0
            • Georrge  

              technický beznín sice výborně rozpouští mastnoty, usazeniny, lepidla a všelijaký bordel, ale po zaschnutí nechá lehký mastný povlak, je mastný jen trochu, rukou to skoro nepostřehneš, ale na kotouče je prostě mastný, tam je potřeba fakt kvalitního rozpouštědla po kterém nezůstane nic. Někde jsem četl návod vzít to benzínem a benzín pak odstranit lihem. Jestli to funguje nevím :)

              0 0
        • Georrge  

          tak benzín mi přijde teda o dost mastnější, než líh :) jinak lihem jsem to nezkoušel, ten mě jen napadl… ale benzínem radši ne, odmašťovadla na kotouče stojí pár kaček, pak to ve sjezdu zajedeš, což je stejný princip jako ten tvůj, prostě to zahřát, ale hořák každý nemá a sporák dost čmoudí, takže si to zase zasereš.

          0 0
        • pavlik6022  

          tak pozor – na odmaštění je nejlepší izoprophylalkohol a nemusíš pálit kotouče hořákem …

          0 0
        • Smazaný účet  

          vsechno spatne…

          benzinem neodmastis poradne..nejele odmastujou latky ktere „rozkladaji“ mastnotu (perchlor), nez latky ktere rozpousteji mastnostu (benzin).

          Saze po horeni horacku jsou taky mastne…

          Ohratim kotouce „do ruda“ si koledujes o jeho zkrouceni…

          Pokud ti po tvem odmasteni brzda nefungovala poradne, tak jsi zvolil spatny postup (akorat jsi na to nepsisel:DD)

          vyhrati desek pochopitelne funguje, stejne tak jak kotouce, ale predpokladem je, ze je to uz jaks tak vycisteny…jinak je to peklo…

          vsechno spatne…

          0 0
          • Japhy  

            No, konečně tu někdo zmínil perchlor jakožto průmyslové odmašťovadlo. Hodí se mít doma i na čištění skvrn na hadrech.

            0 0
            • Smazaný účet  

              a jsou po nem barevne sny:)

              0 0
            • pavlik6022  

              lepší je isoprophylalkohol

              0 0
            • scota  

              Perchlor je agresivní na plasty a pravděpodobně karcinogenní a jestli si dobře pamatuji i dost smrdí. Líh nebo Isopropyl alkohol budou lepší. V nejhorším Clin na okna ;-)

              0 0
              • Japhy  

                Nesmrdí o nic hůř než toluen a osobně na kolech plastové kotouče nevedu. :-)

                0 0
          • helmen  

            Presne tak – kotouce odmastit Perchloretylenem, z desticek to uplne nikdy nedostanes, ty bych koupil novy.

            0 0
            • Japhy  

              Z destiček se to dá vypálit třeba horkovzdušnou pistolí. Rukavice, pistolí ohřát, jak mastnota vyvzlíná tak setřít čistým hadrem v perchloru a opakovat dokud něco vzlíná. Ale stejně už to nikdy nebude úplně ono.

              0 0
        • Vilém  

          Tak s tim benzinem jsi vedle jak ta jedle.

          0 0
        • nox159  

          budu urpimny jsi tady regnuty ani ne tyden a kolik jsem tady od tebe už slyšel pi*ovin a pseudorad to uz neni mozne, zamysli se prosim nez tady neco nekomu poradis… ;-)

          0 0
        • Memphis22  

          Prosimtě vysvětli mi, jak je líh mastnej… :D :D :D

          0 0
        • Ruprt2  

          Jako, že ten kotouč tou mastnotou nasákne a nejde to z něj dolů?

          0 0
      • goofy  

        Jak je to s tim acetonem? Mam ho doma tri ****** a izopropyl mi znama v lekarne nechtela prodat, ze to udajne samotne prodavat nemuzou, tak zebych pouzival priste ten aceton, az se zadari :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          asi nejlepe co muzes udelat je vylit aceton nekam na ciste sklo/misku a po odpazeni zkusit zda je tam mapa a zda klouze…

          0 0
          • goofy  

            Budu muset vyzkouset

            0 0
            • Smazaný účet  

              Kdyz si to das na pracovni stul, tak budes mit hezci den…

              K tomu odmastovani…do­porucuju vylit trochu odmastovadla (aceton, lih, isopropyl a pod) do sklinky a kypnout do nej trochu oleje…jeden by se az divil, ze lih mastnotu nerozpousti:)

              0 0
    • Fliribuso  

      No 6006 určitě ne, to je mastný jak prase. Když už ředidlo, tak 6000.

      0 0
    • Roman11  

      Kup si v lékárně Isoprophyalkohol. Na odmaštění je ze všech tady uváděných odmašťovadel nejlepší. Já kupoval litrovku a budu jí mít asi až do smrti.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Osvědčilo se mi tohle , čistím a odmašťuji s tím skoro vše.

      0 0
    • Carlos.f  

      Vypálit destičky na plotně dokud se nevypálí všechna mastnota, pak znouvu nasadit a jezdit.

      Problémy s mastnotou mívám jen přez zimu, kdy se masnota dostatečně nevypaluje při jízdě.

      0 0
    • d  

      Vždy se musím smát těm, co tady na BF prohlašují, že diskové brzdy mají stejnou servisní náročnost jako „V“.

      0 0
      • goofy  

        To je fakt… Jsou mene narocne…

        0 0
        • d  

          Jistě a toto vlákno vůbec neexistuje.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Vzdy se musim smat tem, co tady tvri ze Vcka jsou bezproblemove brzdy na tezsi jezdeni…

        0 0
      • Georrge  

        u véček jsou stejné problémy, jako u kotoučů. Nebo ona ta guma ze špalků nějak rozkládá mastnotu?

        0 0
    • multi  

      Já si koupil v motorkážském obchodě, sprej na čistení brzd. Tim očistil koutouče a destičky pak otřel hadrem, destičky pak ještě obrousil. Pak je tvdě obrzdil (stačilo párkrát rozjet po rovine a ostře zabrzdit) a vše OK. Teď si dávám pozor, abych kotouče nezašpinil. Např když pucuju řetez, tak si mezi draty kola před kotouč namotam hadr ;-)

      0 0
      • Georrge  

        kotouč si zasereš ani nevíš, pozor je třeba dávat si i na stékání oleje po vidlici, když ji mažeš, nebo když ti umírají stíráky. Kotouče umí „zamastit“ i obyčejná voda, pokud je tvrdá, a nebo když kolo myješ nějakým šampónem či čistidlem, tak po umytí taky hůř brzdí. Ale vždy stačí trochu zajet a je to, jak je to ale něco hodně mazlavého tak se toho zbavuje hůř.

        0 0
        • Ruprt2  

          nebo těžká voda.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Taky je potreba nemazat stiraky jako jantar, ze:)

          Jinak „fajn“ je taky projizdka v/po desti po silnici…

          0 0
          • Georrge  

            když máš blbý silikonový sprej tak to chlistá všude možně, a pak se ti udělá kapka ani nevíš :) párkrát propružíš, ještě se trocha oleje seskupí a už to teče do brzdy. Stalo se mi to jednou, od té doby si dávám pozor. A jednou mi to stejné udělala vidle sama, protože umíraly stíráky. Příčinu jsem hledal hooodně dlouho…

            0 0
    • canyo  

      a zkusili jste takovou tu leštící vatu na nerez od 3M? To je bezva, to odstraní i nalepené strágory (pokud jsou)

      0 0
    • JakubCh  

      Všechny ty odmašťovače pro auta a motorky – používám také, ale když tím vezmu kotouč i destičky, tak to pak nebrzdí skoro vůbec, ale nesnesitelně kvílí. Musím někde pořádně brzdy „vypálit“, hezky jednu po druhé. Lidi na mě koukají jak na vola, dostal jsme minule šest rad, ať si to namažu (vždycky jsem řekl „brzdy namazat, jo?“ a pár ducanů s vážnou tváří řeklo – „však jo, když ti to takhle píská…“ :D

      Zadní brzda se pořádně probrala až na horách. Máte s odmašťovači stejné zkušenosti?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nepoužíval bych ho na desky…

        0 0
      • Anub1ss  

        Uplně přesně jak píšeš :-)

        0 0
        • Vilém  

          Tak po technickem benzinu se neni cemu divit:)

          Jinak po odmasteni kotouce, obrouseni a odmasteni desek se brzdy chovaji jako nove, tzn. je to normalni a potrebuji zase nejaky cas na zajeti.

          0 0
          • JakubCh  

            Nepoužívám technický benzín, páč vím, že technický benzín je mastný :D

            Desky neobrušuji.I když jsem odmastil tím sračkolem jen kotouč, taky to trošku dělalo (ale méně). Tedy myslíte, že používat odmašťovače na destičky není dobré, jo?

            0 0
            • Vilém  

              Ohledne benzinu jsem nereagoval na tebe:)

              Osobne desky, kdyz jsou zamastene, vypalim, odmastim, lehce prebrousim na rovne plose.

              Kotouc odmastim, liznu jemnym smirkem, nebo radsi brusnou houbou, znova preventivne odmastim.

              Proti odmastovaci nic nemam, osobne pouzivam isoprophylalkohol, coz je stejne hlavni slozkou vetsiny cisticu brzd ve spreji.

              0 0
              • JakubCh  

                Ok, já spíše občas vezmu čističem brzdy i jen preventivně. Přední adaptér mám červený A2Z a je po delší době úplně černý, jak je na něm nalepené kde co (předpokládám, že to je prach z brzdění…). Takže sem tam brzdy čistím komplet…

                0 0
    • pepek  

      Já už som z toho, jak všichni furt dokola musí odmašťovat voåaký zmätený: za 10 let jsem nikdy brzdy neodmašťoval, co dělám špatně? Na autě musím brzdy taky každý měsíc odmastit?

      0 0
      • Georrge  

        tak proč bys to dělal, když si netlipeš olejem na brzdy… já to dělal tak dvakrát třikrát, a to když se mi nějakým nezdarem dostal olej na kotouče, jinak ne…

        0 0
        • pepek  

          Jo to už víme, že tvůj sprej měl nas*áno v rukách :-) Asi mají všichni ty gramlavé spreje.

          0 0
          • Georrge  

            tak tak, zlobivé spreje :) ono taky když třeba měníš bezdušáky a máš ruce zasrané od tmelu, tak taky není zrovna těžké sáhnout si na kotouč. Naštěstí se mi to ještě nepovedlo, můj tmel asi naštěstí v rukách nasrané nemá :)

            0 0
            • JakubCh  

              Jo jo, proto dávám na kotouč ČISTOU hadru :D

              Příště si koupím sprej s hadičkou, ten co mám, tak padá takových oblak „prachu“ okolo, vůbec se mi to nelíbí…

              Respektive hadičku si k němu konečně možná seženu D

              0 0
          • JakubCh  

            Třeba mi „plakala“ přední brzda. Taky se mi dostal na mokru na kotouče olej, co nějakému dobytku vytekl na cestu. Na kotouče se mi nejednou dostal bordel, když jsem čistil kolo (ne moc, nevím, jestli byl ten binec mastný, ale nezkoušel jsem brzdit). Prostě…stane se.

            0 0
            • Georrge  

              jj plakající brzdu jsem taky měl, taky jsem pak musel párkrát odmašťovat :) pak jsem brzdu radši vyhodil…

              0 0
              • JakubCh  

                U mě naštěstí stačilo dotáhnout koncovku na hadici (spoj třmen/brzda) a byl klid. Stejně uvažuji, že Shimana 525 na Vánoce nahradím něčím lepším. Brzdný účinek tak na hraně na moji váhu…

                0 0
                • Vilém  

                  Krom vahy a moralni zastaralosti, nemam 525kam co vytknout. Se slusnejma deskama nebrzdi zas tak spatne. Jednu mam aspon 10let a furt funguje.

                  0 0
                  • JakubCh  

                    Já je mám rád, desky mám momentálně Force, ale na cestě jsou vychvalované kevlarové Superstary. Jde o to, že mám aktuálně 93 kg a některé sjezdy v Beskydech mi to přijde, že za to už musím rvát hodně fest. jen některé, ale stejně. Jinak jsou fajn. Včera se mi zdálo, jako kdyby se zázračně ty Force desky teď nějak zajely. 180 kotouč samozřejmě mám, ale nejlevnější Shimano za 180-, uvažuji buď o Shimano s ICE, neb ose tu teď řeší Superstar. Každopádně jsme zvědav na ty jejich desky…

                    EDIT: v zadní mám hoodně dlouho olej ,chtěl by už sakra vyměnit… :(

                    0 0
                    • pepek  

                      Nejvíc mi na nich brzdily KoolStopy, ale zase rychle vadly. Jediný co nevadly byly kevlarový superstary.

                      0 0
                      • JakubCh  

                        Bezva! Já právě bojuji s vadnutím docela, ta moje váha. Ty kevlary jsem bral kvůli tomu, jsi další člověk ,co tohle říká. Snad nekecáte :D

                        0 0
    • Ottak  

      Ahoj,

      chtěl jsem Vás požádat o radu, už začínám být dost naštvaný :-).

      Zadní brzda (Shimano SLX) řve opětovně jako tur. Už to dokonce došlo do toho stádia, že jsem vyměnil starý kotouč za nový, staré destičky za nové, brzdu fest vyčistil… a asi po 100–200 km mi čekalo opět to nemilé překvapení. S kolem se jezdit po lese nedá, protože jsem slyšet přinejmenším na dostřelovou vzdálenost naštvaného myslivce. Nevíte, prosím, co s tím? Už si samozřejmě dávám bacha, abych do brzdy omylem nepadla ani kapička oleje. Jediné co m napadá je, že ze samotného třmenu bude unikat olej, ale jinou brzdu na vyzkoušení nemám. Jinak jsem bezradný.

      Ještě jeden poznatek – kolo řvalo tak nějak celý minulý rok, pak už to došlo do stádia, že zadní brzda prakticky nebrzdila. Tak jsem ji odvzdušnil. Přední brzda přitom prakticky žádnou péči nepotřebuje. Není to indicie vedoucí k tomu, že vzadu uniká olej?

      Díky za Vaše nápady.

      0 0
      • tonik666  

        Taky se mi u zadnich brzd stava, a to u nekolika ruznych shimano, ze tu a tam zacne rvat. Myslim, ze by to mohlo byt vzlinanim.

        Skoro jsem uvazoval, ze kdyz budu nechavat kolo dele stat, budu desticky vyndavat.

        0 0
        • scret  

          wtf? tak to se mam na co tesit… Ja novy XT od cca leta a zatim nic…

          0 0
      • CHiP_27  

        Já bych to viděl na 2 možnosti, loni jsem řešil to samé:

        1. při používání maziva na řetěz ve spreji se ti dostane trošku maziva na kotouč (jeden z důvodů, proč maziva ve sprejích nesnáším).
        2. sákne ti olej v brzdovém třmenu – já měl jednu destičku na zadní stěně mastnou jako prase, jak na ní přes prasátko vzlínal olej.

        U prvního bodu se ta troška oleje dá vypálit i při sjezdu prudšího kopce a pak už brzda brzdí normálně. U druhého bodu nic nepomůže a když už něco pomůže, tak jenom na chvilku…

        0 0
        • Ottak  

          Bohužel jsi mi potvrdil mé obavy. Jedničku vylučuji… když už jsem investoval takové peníze, tak si fakt dávám majzla, aby mi tam nekáplo vůbec nic. Kouknu na ty destičky, jestli nejsou mastný, to mi to nenapadlo. Díky za reakci!

          0 0
          • tonik666  

            U mě 1) nehrozí, používám jen kapátka. Spíš bych hádal 2), protože desky kvílí i na jiném kole (takže třmen nakřivo to taky nebude).

            0 0
      • matbiker  

        Zkontroluj si, jestli máš brzdič rovnoběžný s kotoučem, to taky troubí velice často. A vyměň desky za kovové.....

        0 0
        • pavlik6022  

          jako ze řvou jen organiky ? dobrej for

          0 0
          • matbiker  

            Ne, to není fór, zadní brzda mi řvala jak cyp a po výměně destiček za kovové tichučko. A ty organiky rozhodně nebyly mastné…

            0 0
            • Vilém  

              Casto to byva presne naopak, metalicke desky byvaji hlucnejsi.

              nekdy to byva konstrukci ramu, ze zadni brzda pisti.

              0 0
      •  

        Moje stare brzdy, sice to byly mechaniky M415, taky občas začaly řvát a pískat. Převážně také zadní a přední byla tichá. Všechny snahy o eliminaci vydržely cca 200km a pak to začalo znova.

        Vyměnil jsem proto desky a u nových jsem zkosil náběhové hrany a během cca 4000km problém nenastal a byly tiché. Teď jsem přešel na M615.

        Zkus zkosit hrany, třeba to ve tvém případě taky pomůže.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.