Ahoj, všichni píšou, že mají vzadu RR, ale myslím, že je hrozně tenkej a chtěl bych NN i dozadu. Jezdím většinou velice ostrý terén, nahoru i dolu, ale občas jedu třeba i 70km asfalt…
Má někdo zkušenosti NN vzadu? popř. jaká šířka…
Díky.
Ahoj, všichni píšou, že mají vzadu RR, ale myslím, že je hrozně tenkej a chtěl bych NN i dozadu. Jezdím většinou velice ostrý terén, nahoru i dolu, ale občas jedu třeba i 70km asfalt…
Má někdo zkušenosti NN vzadu? popř. jaká šířka…
Díky.
Anketa: Jakej zadní plášť ?
Hans dampf pacestar 2,35"
Hehe:D
Vypadá slušně, ale ta rychlost nic moc a váha taky nic extra
Viz. :
na velice ostry teren je to jeste porad malo… na AM/EN se to da :)
odkedy robia HD vo vertstare? to je novinka na 2013?
Ano, to je novinka na 2013. Je to navíc odolnější a i znatelně těžší verze HD.
Jezdil jsem Nobby Nic2.1 EVO vzadu (ještě ho mám) vydržel něco kolem 2 tis, než zmizely vroubky na vnitřních figurkách. srovnání mám jen s 2,1 Nevegalem, kterej měl nejenom horši trakci, ale byl taky pomalejší…
Můj favorit je NN, ale pokud ho vyberu, nevím jakou šířku, chci si dát na příští sezonu dopředu NN 2,4..
Pokud jde o to jak moc je RaR papírový, tak oproti NN se to liší pouze u obyč verze a UST verze. Tam je RaR 127tpi a děsný papír a NN je 67tpi.
Snake skin a double defense verze je pak úplně stejná, tam je i RaR 67tpi, stejně jako NN a mají totožnou kostru pláště a liší se čistě jen vzorkem.
Takže pokud chceš pouze o něco větší odolnost než obyč verzi RaR, tak stačí příště vzít snake skin nebo double defense. Double defense bych osobně nebral, sice je nejodolnější, ale už zase nejede a pak to tak trochu ztrácí smysl a místo double defense RaR lze použít i něco s pomalejším vzorkem.
Všichni píšou, že mají RR, že je dobrej, ale hrozně ho proráží a u NN ne, tak nevím…
A navíc ten RR je v tejhle verzi hrozně předraženej podle mě, ten NN se dá sehnat za 700 Kč…
Co znamená předražený a v jaké konkrétně verzi?
Promiň, spletl jsem se, původně jsem hledal tu verzi s double defense,ale ta Snake Skine 2,25 stojí 790 a to je ještě OK
Předražený je u mě 1000 a výš…
DD verze je o trošku dražší, ale pořád je pod 1000Kč
Nevím co myslíš tím všichni. A je to jak jsem psal výše. Tedy rozdíl je pouze pro obyč verzi.
A pokud někdo vozí obyč verzi RaR, tak se nesmí divit, že nic nevydrží, to je závodní tenoučká šlupka.
Při požadavku aby to trošku něco vydrželo je nesmysl vozit obyč verzi RaR.
U NN je výhoda v tom, že obyč verze jak je 67tpi, tak až taková šlupka není (i když i obyč verze NN nemá třeba boky nijak odolné). A tedy i ti co nepřemýšlí při nákupu pláště se u NN nemohou až tak splést jako u RaR.
Do pořádného terénu bych si ale nedal ani obyč verzi NN. I když je to lepší s odolností než obyč verze RaR, tak pořád nic moc a řízneš ho taky raz dva.
Nechci obyč verzi, chci Evo Snake Skin a proto nevím, co mám nakonec zvolit…
jak napsal Mlok nahože, snake skin verze jsou kostrou shodné, liší se pouze vzorkem..
Chápu,jsem nejistý jen kvůli statistikám na Schwalbe.com
RR je rychlejší a NN zase víc drží…
Zvláštní je, že všichni furt řežou všechny typy plášťů, ale já jsem ještě nikdy žádnej neříznul (a to vozím 2,1čky), a to u nás není o rock gardeny nouze.
Všichni ne. Někdo nemá problém ani s obyč verzí RaR nebo i FF, někdo řeže i odolnější pláště. Je to jen o tom co a jakým stylem se jezdí.
Já letos říznul jeden UST RaR (což díky 127tpi taky už není žádný zázrak, i když v UST verzi je to pořád o hodně lepší než obyč) a to zrovna na akci, kde náročnější terén v podstatě téměř nebyl (říznul jsem ho v České Kanadě). Ani netuším, kde přesně jsem k tomu přišel.
Právě že já nějakou ultra závratnou techniku nemám, ale prostě se nebojím to do šutrů docela pustit (a to občas jezdím se sjezdařema nebo dirťákama), ale prostě jsem nic neřízl, spíš občas cvaknu duši, co vyřeší v budoucnosti přechod na bezduše.
K říznutí boku dochází dost často ve výjezdu (u zadního pláště).
Osobně jsem taky neříznul a to jsem až do teď jezdil druhou sezonu Bontrager Jones 2,1 a hodně se tomu divím, jelikož moje technika je dle mého názoru docela dobrá, ale i brutální, skoro každý den to pouštím na ostrých a volných kamenech…
Mám rád ale i dlouhé výlety na asfaltu/ pevném povrchu…
Přesně… já mám spustu ostrých šutrů (občas i střepů) i cestou do školy a i když jedu tím největším prasostylem, prostě to neříznu.
Přesně, ale chce to něco svižnějšího a něco co víc drží než ty Jonesy…
Prosím poraďtě už konečně, co mám zvolit…
Co se týká volby grip x rychlost, to si musíš vybrat sám. Osobně NN vzadu jsem vozil zejména na dovolenou do hor, když bylo více pořádného terénu.
Na Plzeňsku vozím téměř pořád vzadu RaR, tady je pořádného terénu naprosté minimum.
Nejezdím ale moc v extrémních podmínkách (hodně bahna), na bahenní část roku (když se v takových podmínkách někdo vyžívá) se tu NN vzadu využije.
Také bydlím na Plzeňsku, konkrétně přímo v Plzni, Moje nejoblíbenější tratě jsou spojené s vyjížďkou na Radyni a obzvlášť po žluté turistické značne a tam podle mě je potřeba asi spíš ten grip, ale jak říkám, u babi na Šumavě není vyjímkou těch 70km přes hory a doly, ale asfalt…
Pokud je sucho, tak mi na žlutou z Radyně (na obě žluté, do Plzence i na Plzeň, i na odbočku po červené směrem na Štáhlavy, kde se to dá po těch kořenech taky slušně pustit) stačí RoR/RaR a není problém to na fulu pořádně pustit a ani trochu mi to nelimituje (pro srovnání jsem to jel i na Hans Dampfech).
A ani směrem nahoru tam na RaR vzadu nemám problém. Ta od Plzně úplně v pohodě celá, od Plzence nemám na ten konec fyzičku a schody (s objetím části schodů z pravé strany) jsem vyjel jen jednou jedinkrát (a zrovna jsem měl vzadu RaR).
Hodně záleží jak moc jezdíš i za hodně mokra a bahna. Tam pak RaR začne ztrácet hodně i vzadu.
Po dešti to tam mám právě že docela rád a taky nemam fulla…, nakonec asi skončim u NN. A jinak Když se to pustí po žlutej směrem na Plzeň na Hardtailu, tak už to podle mě docelá dává :)a po červený směrem na Plzenec jsem to jel jenom jednou, po šlušnym dešti, který byl den předtím a ty schody vážně síla a to jsem to nejel nahoru…
Tak zrovna na Radyni bych si na své HT NN dozadu nedal. Pokud je mokro, tak jsou v těch výjezdech určitě kritičtější mokré kameny a kořeny, kde NN nepomůže, možná dokonce naopak. Opravdu rozbahněné to bývá jen od Plzně místy, kde to ještě není takový stoupák, aby to moc vadilo, a navíc tam v takovém marastu jedu málokdy. Za sucha pak RaR stačí s přehledem, teď mám na doježdění dokonce RaceKing v drátu a za sucha výjezd po žluté v pohodě. Schody a červenou jsem na tom nahoru nezkoušel.
co chceš víc radit, kostra je stejná, záleží jen na tom co od toho čekáš, a to už musíš vědět sám..
To je to fakt aj v ust taka slabota?
Je to znát i u UST, že je o něco méně odolný než starší ročníky UST.
Zatím jsem ale říznul jen ten jeden a už je jezdím déle, tak to opravdu vypadá, že to bylo jen ojedinělé a že mi budou odolností stačit.
Zase parádně jedou, lépe než starší 67tpi.
Já právě včera říznul UST verzi NN 2.25.. On tedy byl už načatej, ale nebyl skrz, včera se mi to podařilo..
Radši bych ten s duší…, ovšem bezdušák určitě nebude k zahození, ale nemám s nima žádné zkušenosti…
Pokud nemáš UST ráfky, tak na UST plášť stejně můžeš rovnou zapomenout.
Pravda, ani nevím, jestli mám..
Na jedné dovolené v Jizerkách kde jsem měl NN 2,4 UST jsem je dovezl domů pořezané opravdu brutálně (jeden řez vedle druhého). Ale měl jsem štěstí, ani jeden nešel skrz, i když více těch řezů k tomu mělo hodně blízko a zadní plášť jsem rovnou vyhodil (trochu byl i sjetý, tak to nebyla taková škoda).
Právě že já taky ani jeden z řezů neměl skrz a říkal jsem si, že to ještě nějakou dobu vydrží, než se hnoj ozve.. No a ve středu to pálím ze svého obvyklého sjezdíku kde podle GPS dosahuju běžně přes 50 km/h mezi kameny a najednou psssst a měkký pocit v zatáčce.. Ďuzna slušná, přesně v místě původního řezu ale přesto docela pomalý defekt. Štěstí v neštěstí. Tmel jen vytekl ven (pravda byl tam asi 2 roky). Tak jsem tam nějak napcpal duši a na šišatém kole dojel pomalu domů.
Tak máš štěstí na víkend
Tak nejspíš teda půjdu do toho NN Evo Snake Skin 2.25, ale ještě jsem se chtěl zeptat, jak je to se skutečnou šířkou toho NN 2.4, dneska jsem koukal na NN 2.1 v Hannahu a celkem žížala se mi zdál oproti tomu Bontrageru Jones taky 2.1…
Záleží na jakém ráfku, také jestli s duší nebo bez (bez duše to vychází mírně širší), hodně pak na tlaku.
Já měl posledních více kusů NN 2,25 (jak UST, tak snake skin) na 21mm ráfkách 54–55mm širokých (bez duší na 25–30psi).
2,4 NN jsem jezdil jen UST a to už nějaký čas zpět, konkrétně 2010 NN a ty pokud si to pomatuju měly 58mm na 21mm ráfkách.
Ale třeba Hands Dampfy 2,35" jsem měl 59–60mm.
2,4 NN bych bral jen v případě, že máš dost široký ráfky a hlavně pokud bys dával dopředu Trailstar verzi (ta je jen ve 2,4"). Pak ale stejně je asi lepší vzít rovnou Hans Dampfy (trail/pace).
U Pacestar verze to podle mě moc smysl nemá. Rozdíl gripu oproti 2,25 je minimální a 2,4 je pomalejší a těžší.
2,1 NN už bych ale taky nebral, ty budou už zase dost úzké.
Vypadá to, že na zadek bych dal ten Evo 2.25 a k vánocům snad na předek asi ten Hans Dampf nebo ten NN 2.4 Trailstar…
Navíc nemam změřený ráfky…
Co máš za ráfky?
Bontrager Ranger
Na netu jsem našel vnitřní šířku 18mm, takže bych víc než 2.25 NN nedával. I ten Hans bude moc široký…
OK, Děkuji všem velice moc za pro mě a doufám, že i pro ostatní super info. Tak na ten zadek pude na 99% ten NN Evo 2.25 a dopředu bych radši ten 2.4 , ale ten se asi bude žvejkat na tom úzkym ráfku co?
Ale nevím jaký je rozdíl mezi verzemi Gatestar a Pacestar…Poradí někdo?
Gatestar je plášť určený na 4X.. Podle všeho má lepivější boky
Kolik myslíš , že jsou pro NN 2.4 „dost široký ráfky“? Právě o NN 2.4 taky uvažuju a mám vnitřní šířku ráfku 21 mm.
Proč bys jinak volil spíš ty Hans Dampfy? Dík.
Teda já mám ráfek širší (28 mm tuším) a i tak se mi 2.4 žvejkaly. On se teda žvejká i 2.25, ale to už je spíš tím, že má měkké boky.
Pokud máš na mysli ty Mavicy na Reignovy, tak těch 28 mm bude vnější šířka. Vnitřní šířka EN321 je podle výrobce 21 mm takže jsou porovnatelný s těma mýma.
Eh, jo dík. Takže jak jsem psala, i na 21 mm se žvejkaj.
Jsem si říkala, že to je moc :-)
mam 19mm vnitrni sirka a NN 2,4 vepredu OK, zvyka se jen pokud ho treba na snehu silne podhustim
21mm stačí. HD drží lépe než NN a rozdíl jak to jede už je hodně minimální (oproti NN 2,4).
Já vozím NN 2.4 SS EVO na předku na 21mm ráfku a po nějakém žvýkání ani známka, a to ani při ostrém řezání zatáček na asfaltu (zkouška).
21mm ráfek na 2,4" plášť je v pohodě
realna sire je tech 58 prosim te ???
Jo, těch 58 mm při tlaku 2 bary sedí. Podotýkám že jde o verzi tuším 2010, tudíž ještě poslední se směsí triple compound,vozeno s duší.
Paráda :0) Už se těším. Snad se na mě pošta nevy… jak to mají ve zvyku a ani nezatroubí. Jinak ještě jednou díky za záchranu (stejně to ale vypadá na déšť na víkend).
Vozím teď Pythony 2,00, jsou uzounký, tak akorát na XC, na podzim budu na přední kolo nasazovat NN 2,1, aby si trchu přední kolo poradilo s listím a tak, docela mě mile překvapilo, že tato verze NN není až tak šlupkovitá, tak snad to bud ena předním kole ok a nebude moc defektů.
NN nasazen, jen mě překvapila orientace pláště, pokud bych ho nasazoval a nepodíval se na šipky, tak bych ho dal do šípu.
Však podle šipek nakonec dole do šípu je ;0)
Tak NN projet na předním kole, musím říct, že mě docela mile překvapil, na to, jak je to na mě hodně hrubý vzorek, tak jede celkem dobře, až jsem to nečekal. Uvidíme, jaká bude životnost.
Vepredu docela jede, zivotnost dobra, ale dej torchu pozor na sotoline. Ve srovnani s HD je pocit z rizeni u NN takovy plovouci:)
Díky za upozornění, včera první jízda. Je to moje první vlašťovka, vyhýbal jsem se jim jak čert kříži, po tom co jsem tady četl, jak je lidi defektí, až budu mít na 26 bezdušáky, tak dám na to svoje víkendové XC dozadu RR a myslím, že to bude ideální celoročí kombinace.
Zkušenosti s nahazováním nového NN UST. Asi jsem lemra, nešikovnej nebo jenom netrpělivej, ale prostě se mi to nepodařilo. Prděl jsem se s tím celé odpoledne a po tom co jsem si strhnul nehet na palci. Problém byl, že jsem nemohl za boha nahodit i druhou patku na ráfek. Takže jsem to s pocitem že jsem naprostá nula odnesl do servisu (měl jsem tam cestu kvůli šroubu do převodníků). Mechanik sice nic neříkal, ale po tom co mi to vracel se mu klepaly ruce, že by mohl sypat v pekárně housky :0)
To se občas stane, hlavně když je spíš užší žlábek (obě patky se tam úplně nevejdou), což u 19mm UST moc široký ještě není. Na 21mm ráfkách je to o něco lepší, žlábek už je širší.
Je potřeba při nahazování druhé patky v té části co už máš obě co nejvíce vytlačit už tu nahozenou ze žlábku, aby tam ta druhá nahazovaná zalezla.
A když to jde fakt blbě, tak patky hlavně namazat (třeba mýdlový roztok), to hodně pomůže. Ono je to pak stejně lepší i pro naoufkání. Když jsou patky takhle těsné, tak se patce pláště pak nemusí chtít bez namydlení zaskočit do patky ráfku ani při větším tlaku.
Pořád to ale nemá na to, když jsem před časem nahazoval Hut. Fusion 3 na FuRa 1 2-way fit. Jeden kousek byl opravdu extra těsný a na tom silničním ráfku je ten žlábek ještě daleko užší…
To bylo poprvé, co jsem u zlomil při nahazování pláště několik montpák (plastových). Namazané mýdlem jsem to měl.
Při foukání to pak i namydlené zaskočilo do patek až při těsně přes 100psi.
Po pravdě plášť při foukání „nelupnul“ ani při 60PSI, myslíš že bych to měl vyfouknout, srazit do prostředka, namazat a znovu nafouknout? Jinak až na ten zvuk podle mě je zaskočený dobře, nehází, linka nad ráfkem je všude stejně daleko od hrany ráfku.
Starý přední NN, který jsem hodil dozadu šel na ráfek pomalu sám a lupnul při asi 50 PSI. Nový jsem nechtěl foukat moc nad limit.
Pokud je to dle vizuální kontroly + nehází ok (a to píšeš, že je), tak bych to neřešil.
Dle zvuku se řídit nedá. Někdy to lupně hodně, někdy méně, někdy vůbec, to je o náhodě.
Hodně tedy záleží i na ráfkách. Na Red Zone XLR, kde je zaoblenější náběh do patky ráfku, tak mi to nelupe v podstatě nikdy.
Zato na Red Metal 29 XL mi lupou i TLR snake skin opravdu hodně, i když zaskakují při poměrně nízkém tlaku (kolem 35psi).
Ještě k tomu nahození. Je důležité končit u ventilku.
To mi pak taky došlo, navíc když jsem to nahazoval, tak jsem ale nevytlačoval druhou stranu ze žlábku. No pro příště už vím. Ale jakmile jsem si strhnul ten nehet, tak moje morálka prostě byla pryč :0) Jo a servis mi to taky nenahodil pořádně – jedna část patky překrývala ventilek, takže jsem s tím půl hodiny laboroval aby se to vůbec chytlo. Nakonec jsem měl štěstí.
A RR TLR jsem nahodil v pořádku na ráfek, ale nafoukat se mi to nepodařilo – je tam nějaký další speciální fígl? Zatím to ale neřeším, dám ho dozadu asi až do Plzně.
TLR snake skin jdou nafoukat na UST ráfky o něco hůře (a u 29tky je to ještě o něco horší, protože je tam více prostoru k utíkání vzduchu). Skoro nikdy se mi nechytne nový snake skin plášť bez nějaké pomocné metody ani s kompresorem.
S kompresorem mi vždy stačí si pomoct s duší (a je to hodně výrazné, nový rovnou se nechytí ani s vyšroubovanou vložkou ventilku kdy tam jde ze vzdušníku hodně vzduchu najednou). Nahodím s duší a pak hlavně nechat na trošku větším tlaku chvíli nahozené (stačí třeba hodinu). Plášť trochu chytí tvar (jak má snake skin verze tužší boky, tak tohle více potřebuje) a pak to jde daleko lépe (pak se chytí vždy i bez vyšroubované vložky ventilku). Navíc když už to je nahozené, tak jednu patku nechám zapadlou (tohle se nehodí pro UST pláště, tam naopak vždy patky do žlábku) a případně když je nějaký hodně volný kus, tak ještě u druhé patky montpákou nahodím cca 2/3 obvodu (prostě tolik kolik snadno jde).
A když ani tohle by nestačilo, tak pak přijde na řadu tmel a rovnou více a pečlivě namočit celou patku. Tohle dělám nerad, při foukání (kompresorem) pak trošku cáká ven než se to chytí. Tohle jsem ale musel použít pouze pro volné pláště, které neměly ani TLR patku.
No vypadá to že to bude legrace :0)
mam s nahazovanim uz docela dost zkusenosti… V posledni dobe jsem toho nafukoval az moc…
UST rafky a TLR SS gumy – nova guma, nejde ani dilenskou pumpou, musi se nahodit montpakou do patek na cca 2/3 a pak hodne rychle stouchat zkrz vysroubovanej ventilek, samozrejmosti je hodne namydlit… Stejne to chvili trva, nez se gumy chytnou a clovek se docela zapoti:(
KOmpresor doma nemam, ale uz jsem par gum takto zkousel a bez nahozeni patek do rafku se to nechytlo ani tak… reseni bylo pneuservis…
Zkouseno nekolik Mavicu (Cmaxy ST, CTraily, SXka 2012 atd.), tak i Fulcrumy (RM3)…
Jinak nekolik NN, RaR.. FA sel nahodit ale kupodivu uz dobre.. skoro jak UST plast…
Na UST rafek nasadit tenkou TLR slupku – hodne namydlit a zase zkusit nasadit trochu patku, pak jdou uplne krasne… Tenka patka je lip poddajna, lepsi nez snakeskin..
Zkouseny takhle novy XK 2,2 RS…
ZTR Arch EX + SS 2,25 TLR – nahazovani uplne nadherny, na prvni stouchnuti velke pumpy… namydleni samozrejmosti…
UST s UST gumou – parada, na prvni stouchnuti, mydlinky vyhodou…
Takže říkáš vzít do pneuservisu?
Zkus to nejdřív s tou duší nahodit na nějaký čas (můžeš nechat i přes noc nafoukané) a je velká šance, že to pak už půjde s necháním jedné patky nahozené a nahození části druhé patky montpákou.
já nahazuju na pumpě a no problem, když doplňuju tmel (vyhozená jedna strana) tak už se povede doma dílenskou..
Proč doplňuješ tmel přes patku pláště,není to elegantnější přes ventilek ?Stříkačku patřičného objemu zakoupíš v lékárně.Já mám doma největší 60ml.
Ani nepotřebuješ stříkačku o nějakém určitém objemu – já mám 20ml a nasadím jí do ventilku jako trychtýř a nalejvám. Pak nechám stéci a naleju další dávku. A ± vím, kolik jsem nalil tmelu. Pár ml sem nebo tam mě netrápí.
Já jen reagoval na to , že pro doplnění tmelu shazuje jednu patku a nalívá to bokem.Stříkačka je dobrá(o jakémkoliv rozumném objemu) proto,aby člověk věděl kolik tam toho cca naleje.
Navíc mě to připadne stříkačkou pohodlnější.
zkontroluješ zvířátka…
Mi rpijde, ze i po dukladnem protrepani dochazi k rychlemu usazovani tech vetsich krystalku. Takze strikackou je rposte nenaberes, ale kdyz protrepes a hrknes to primo do plaste, tak je to vpohode.
Protřepu pořádně láhev (a i nechám chvíli vzhůru nohama), odleju si plnou odměrku a tu tam stříkačkou natlačím (z odměrky tam dostanu vždy vše, nezůstanou mi tam žádné kousky).
Při trvalém použití této metody se mi stavá většinou přesný opak. Tedy že poslední zbytek z láhve ty větší kousky téměř neobsahuje.
Sem tam plášť sundám z patky pro kontrolu stavu a nikdy jsem nepozoroval rozdíl (ani ve funkci zacelování defektů, ani v tom jak se moc tvoří zvířátka v plášti) v ničem dle toho jakým způsobem tam tmel byl dodán.
Do odliti mne napadlo kdyz jme to psal, ale jeste jsme to neaplikoval praxi. Tenhle rok uz nejak dotlucu a na dalsi musim koupit novou flasku tmelu, protze t tehle stavajici jsem vytahl dve megazvirata a zbytek tmelu uz moc nefunguje. Mam pocit ze uz mam i vyschlo v plastich, protze se mi ani neobjevujou mastne fleky v mistech starych defektu-jak tomu bylo po doliti nove varky pred cca dvema mesici…
zviratka vyndas jak pres ventilek?:)
Zvířátka pokud jsou ,tak musí ven,pokud nejsou jen doplním.
A jak přes ventilek poznáš, jestli zvířátka jsou?
Zvířátka vydávají zvuky,než přerostou a šprajcnou se.
:-D
pokud jsou maly, jsou potichu:))
precti si to jeste jednou…:)
Tedy ten nový NN je nějaká užovka :-) Starý při tlaku 60PSI (na zaskočení do patek) 57mm, na 30PSI kousek pod 55mm. Nový vždy o 2mm méně. Ale je možné, že ten starý, když byl prvně nahozený, tak měl taky kolem 53mm a za 2 roky se vytáhnul? Asi to tak bude.
Časem se určitě trošku vytáhne, cca 1–2mm na šířce.
57mm je ale extra hodně, takový kousek jsem neměl snad nikdy žádný a to zvlášť ne na 19mm ráfku.
Např. 2010 NN UST, oba kousky 58mm, jenže to byly 2,4".
Ale je pravda, že 2 roky jsem neměl nahozený ještě nikdy žádný kousek.
Teď v poslední době co jsem měl, tak po chvíli ježdění 54–55mm a to na 21mm ráfku a 25psi vepředu co vozím.
Však píšu 57mm při 60PSI, 55mm má při těch 30PSI co vozím.
Já neměl ale ani při 60psi nikdy tolik. Ale je fakt, že na větší tlak to foukám jen na začátku abych se ujistil, že je kousek ok a pak po delší době už ne.
No asi je nějaký vytahaný :0) Navíc jsem dnes na testovací vyjížďce měl zprvu pocit, že zadek plave – plášť v patkách je, tlak byl normální provozní kousek pod 30 PSI. Je možné že jsem byl zvyklý na dost sjetý NN prakticky s polovičním vzorkem, a teď přední s prakticky novým nesjetým vzorkem je vyšší a pocit plavání se dostavil?
Není moc co dodat k tomu co již psali ostatní. Pokud neuvažuješ o obyč verzi, tak si vyber podle vzorku který potřebuješ. Já třeba teď na sobotní velkou cenu Úval dozadu beru NN, protože to bude po dešti chtít lepší trakci, než má RaR :). Jen se mi asi nebude chtít plýtvat tmelem na jednu jedinou akci, tak tam asi půjde duše a budu se modlit :)
Pokud jezdíš velice ostrý terén, tak bych po zkušenostech o NN do zadu vůbec neuvažoval.
Utrhaji se ti špunty a řízneš ho.
pro me ideal dozadu 2,4NN UST Pacestar..
Proti 2,25 se mi libi ze muzu vozit trosku nizsi tlaky a to pohodli je rposte nevykove. Jede to krapek hur nez s 2,25 ale stoji mi to za to.
Ve predu mam ted na dojeti 2,25 NN UST Pacestar a az doslouzi pujde tam HD 2,4 trailstar.
Hm, to mám a 70km po asfaltu bych na tom jet nechtěl, je to peklo.
Za mě cokoliv 2.25 se zesílenou stěnou. Jezdím od Maxxise Ardent, budu zkoušet IKON. NN 2.25 bude taky ok, ale asfaltu bych se zača vyhýbat.
Když máš to přímé srovnání mezi Ardent a NN ve 2.25 na zadku, co vzít? Do teď NN, je Ardent velký rozdíl, případně v čem?
Vzadů mám NN 2.4, s 2.25 srovnání nemám. Každopádně Ardent EXO je oproti docela rychlej a hůř drží :)
Pochopil jsem správně, že je Ardent rychlejší a hůř drží než Nobby Nic?
Jestli se nepletu, tak podle testů co dával Mlok by to tak být nemělo, NN by měl mít menší valivý odpor.
Právě že mi to taky nesedí, jak tak rychlost, protože na tvrdym je Ardent dle mého pomalejší a taky ten grip, minimálně v náklonu je Ardent lepší jak NN.
Jenže já mám jen pocitové srovnání NN 2.4 na 21 mm ráfcích s Ardntem 2.25 na 18,5mm ráfcích. A tam je to přesně obráceně.
Já oboje 2,25 na 23mm ráfku (ZTR Flow) a i směs na Ardentu mi přijde měkčí než u NN – mám tu klasickou 60a a NN PaceStar. Ale na druhou stranu mi přijde Ardent 2,25 na 19mm ráfek hodně velkej balon, to taky může udělat svoje co se gripu týká.
Jakto? nezdá se mi, že by někdo takhle protestoval proti NN na asfalt, myslím, že když ho trochu přifouknu tak to pojede docela dobře a koukni na to schwalbe.com – rychlost má dobrou
teď jsem vyměnil zadní NN 2.35 za RaR 2.25 a rozdíl je to teda nečekaně velkej
Daleko rychlejší teď?
na asfaltu a tvrdém určitě… :-) jinak ale i NN se tak po dvou tisících na asfaltu trošku rozjel, poté co se mu figury uprostřed ojely na poloviční výšku
Tak teď jsem na rozpacích, protože už jsem sehnal ten NN evo snake skin za 850 , ale ten RR stojí ve verzi Double defense přes 1300…
Double defense neber, snakeskin stačí ;0)
no ale ten je ještě dražší a u nás ho maj jenom v jednom obchodě za 1500, takže to fakt ne.
Nemá někdo jinej návrh?
Tady je trochu levněji http://www.axitbikes.eu/index.php…
Tak cena přes 1000Kč je fakt mimo, to už pak může vzít z Německa
http://www.bike-discount.de/…tar-225.html
Do 900Kč se vleze a poštovné je na bike-discount jen 6 euro.
V Plzni se pláště opravdu nekupujou…
ok, děkuji za odkazy, myslel jsem jako celou čr, ale evidentně se něco najde a jinak v Plzni pláště fakt ne, v hannahu mají NN 2.1 drát za 1400 a to jako nic moc …
Díky, tak vezmu tenhle. Ale musim ho objednat co nejdřív, abych si to zase nerozmyslel :)
Tak dneska ráno mi přišel ten RR Evo 2.25 Snake skin. Odpoledne jsem ho nasadil dozadu a vyjel ho zkusit. Je to jednoznačně nejlepší plášť, na kterém jsem kdy jel ve všech vlastnostech předčí Bontrager Jones, který jsem vozil předtím a ještě ho mám na předním kole a navíc jeho rychlost na asfaltu je ohromující…
haha to snad ne :-D
No do… Sakra kde to bereš? :) tímpádem super
Beru to tak, že jsem stál před podobným výběrem.
Brácha jezdí podobně jak ty. Dlouhé přejezdy, semtam asfalt pak zas terén…(LV 301,Flow ráfky, gumy dle potřeby NN,RaR,RoR) Nedávno říznul na zadku RaR tak se naštval, koupil 2× Pythona za litr(na předek i zadek) a je vysmátej, jak to sedí, kopíruje terén, drží a hlavně JEDE.
Až mi to půjčí, tak ještě poreferuji…:)
2.0 bude užovka ne?
Podle dezénu spíš zmije…:)
Záleží asi taky na š.ráfku, pružnosti pláště, nafouknutí atd.
Chce to vychytat.
Na ZTR Flow bude široký možná dost, ale na 19mm ráfku bych řekl že ne.
A ještě to má 600g.
kdysi jsem je měl na novém kole a v porovnání s RaR je to plášť co fakt jede, ale to je asi tak všechno. Odolnost mizerná (asi jako RaR v obyč verzi) nedrží a sjel jsem ho i relativně rychle v porovnání s RaR. A pokud to porovnám s kombinací NN/RaR tak nechápu jak může někdo říkat že to drží…
Kdysi? A neměls to Python MRC?
nevím je to možné, určitě to byla verze light, každopádně vzorek je pořád stejný, možná jiná směs..
verze air light byla úplně nepoužitelná, šlo ji píchnout i pohledem, UST verze jsou ale výborné a velmi odolné.
moje reakce byla na porovnání RaR a Pythona, kde mi rozhodně přijde horší Python na předním i na zadním co se týče gripu. Taky jsem ho rychleji sjel. Za mě vede RaR, i když pocitově jede pomaleji.
asi tak.. levnějc než u sousedů..
njn ja beru asfalt jako nutny zlo a vyhejbam se mu jak cert krizi.