• Deathklaat

    Zdravím,vicemeně jsem se rozhodl že moje příští pláště budou určitě NN. Ted ale řeším dilema zda vzít užší či širší verzi. Chtěl bych,aby mne plášt ve sjezdu podržel,tohle splňují 2,4,ale zase bych potřeboval,aby pláště byly jezdivé po rovině,což zase více splnují 2.25. Ted fakt nevim. Tim bych se chtěl zeptat,zda rozdíl v jízdě po rovině bude nějak rapidně znatelný. Ucitím rozdíl např. po 60km? Díky za postřehy;-)

    0 0
    • matts1  

      já mám NN vzadu 2,25 a ve předu 2,4. Dávat dozadu 2,4 mě přijde zbytečný. Mám to na AM/enduro ježdění.

      0 0
    • kubajs mtb  

      já mám 2,25 vepředu i vzadu a myslím, že je to úplně v pohodě ve sjezdu držej pěkně a po silnici se valej taky docela slušně záleží na co to chceš ale podle mě těch 2,25 je dost na všechno a i tak je to docela balon.

      0 0
    • MlokCZ  

      Dle měření Bike magazinu je rozdíl 2,25 (28W) x 2,4 necelé 2W (29,8W). Někdy může být i ten širší plášť rychlejší, není pravda, že obecně jede užší lépe. Ono se ale dost často liší i vzorek, kdy u širších verzí bývá nepatrně vyšší, takže vždy záleží na konkrétní situaci. A tady pro NN je to změřené jasné. Tedy rozdíl tam je, ale není ta 2,4ka o moc pomalejší, je to menší rozdíl než např. mezi NN a RR (stejné šíře).

      Nejlepší je 2,25 UST verze. Široká je téměř jako 2,4 dušový a jede lépe než 2,25 dušový (o trošku větší rozdíl než mezi 2,25 a 2,4 dušovými).

      0 0
      • Deathklaat  

        JJ,supr.Diky moc. To mne vicemeně přesvědčilo o 2,4 verzi.

        0 0
        • MlokCZ  

          Při tom malém rozdílu bych asi taky šel do 2,4 verze. Nebo ta kombinace 2,4 dopředu a 2,25 dozadu mi přijde taky docela dobrá (i když zase zadní se hodí objemnější kvůli možnosti méně foukat a neprorážet).

          0 0
          • Deathklaat  

            Jako když už,tak určitě vezmu oba plaště 2,4. Uvidim,snad budu spokojen:-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Akorát koukám, že máš jen 18mm ráfky, to není pro 2,4 verzi zrovna ideální.

              0 0
              • lutte1  

                ahoj Mloku nevíš jak to je s kombinací 19mm UST ráfek a 2.4" UST Nobby Nic ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Protože jsou ty UST širší, tak to je už také ne zcela ideální (ale nejezdil jsem 2,4ky, takže z praxe posoudit nemůžu), ale klidně bych to tam dal.

                  On ti šířkou/objemem nestačí UST 2,25tky? Já kvůli tomu, jak jsou ty UST verze poctivě široké jak mají být, tak jsem o 2,4kách ani neuvažoval (u dušových bych o 2,4kách kvůli té podvyživené šířce uvažoval). Ono je to taky dalších 100g navíc.

                  On se ten širší plášť na užším ráfku jezdit dá vždy, jen má pak větší tendenci se v některých situacích žvejkat celý do strany a pak je otázka zda je to celkově přínos, když těch negativ je už také více.

                  0 0
                  • Sidney  

                    Mám teď jednu čerstvou zkušenost s šířkou pláštů „s“ a „bez“ duše. Na dvou kolech s podobným rozměrem ráfku je namontovaný úplně stejný RocketRon 2.1 v kevlarové verzi. Jeden je s duší a druhý je bez duše jen s noTubes tmelem. S duší má plášť šířku kolem 47 mm a bez duše má cca 52 mm. Měřil jsem to jen od oka, takže to nemusí být úplně přesné, ale už od pohledu je vidět, že ten plášť bez duše je širší. Vysvětluju si to jiným natvarováním, když je uvnitř duše. Jinak prvních 300km na obyčejných pláštích bez duše, pouze s NoTubes vypadá perfektně, nevím kolik z toho je placebo, ale jede to rychleji (težší kamarádi už mi z kopce tolik neujíždějí) a hlavně v záběru klouže daleko míň, jezdím těžší převody a nic neuchází, příjde mi to ideální řešení :-)

                    0 0
              • Deathklaat  

                Fakt? Jaky by mohl byt problem?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Příliš široký plášť na příliš úzkém ráfku špatně sedí a má tendenci se žvejkat do stran a kolo se pak v těžším terénu nechová jak by mělo.

                  Třeba Mavic ještě na 19mm ráfky povoluje pláště do šířky 2,3, tedy i na takový ráfek by se neměl dávat 2,4 plášť. Na 17mm SLR/SLka povoluje šířku pouze do 2,1. Do 2,5 šířky mají povoleno až SXka, která mají 21mm ráfek.

                  Když to překročíš, tak jezdit se s tím nějak samozřejmě dá, ale čím víc to překročíš, tím víc to nebude ono a bude se to chovat blbě.

                  Vozil jsem chvíli na 17mm ráfku 2,25 plášť, jezdit to šlo, ale už to bylo znát oproti stejnému plášti na 19mm ráfku.

                  0 0
                  • Deathklaat  

                    Mno tak ted nevím jak to vyřeším:D

                    0 0
                  • Neddy  

                    Já jezdil Tiogu Yellow Kirin 2.3 na 16mm ráfku… Jezdilo se mi na tom ale bez problémů a foukám to na 2 atm (mám 60 kg)… investovat do nových kol se mi moc nechce, ale jezdit na slickách taky ne :( Takže asi šířku ráfků řešit nebudu, na ty 2 tisíce km za rok se to moc nevyplatí :)

                    0 0
              • rexa  

                Asi trochu blbá otázka – pro upřesnění, ta šířka ráfku se myslí vnitřní, že?

                0 0
    • Karlos009  

      Vozím NN 2,4 a je to fakt už dost extrem. Výhodou je poměřně solidní ochrana proti proražení, nevýhodou je vyšší váha (těžší jsou i duše), která ve větší rychlosti dělá z kola tank. Když se ty balóny roztočí, moc se jim nechce měnit směr. Příště asi zkusím 2,25.

      0 0
    • Neddy  

      Hlavně by měli výrobci konečně sjednotit míru… Pro každýho je palec jinak velkej a pak jsou některý 2.2 pláště užší než 2.0… a při objednání nějakýho dražšího to zklamání pěkně naštve…! Chci balóny, pak musím obcházet prodejny a koukat se na pláště co jsou na kolech, abych zjistil, jak je ten plášť na tom ve skutečnosti…

      0 0
    • alex33  

      Jezdil jsem 2,4 na obou kolech 19mm ráfek  58mm šířka drží neskutečně ale jet na tom porod v zadu je to prostě brzda neskutečná po sto km šli z kola,ale grip mají perfektní.Znovu bych ho dal jen dopředu

      0 0
      • Deathklaat  

        Takže je lepší dát do předu 2,4 a do zadu 2,25 jo?

        0 0
        • alex33  

          Asi tak nějak bych to viděl momentálně jezdím jinou kombinaci plášťů,ale budu kupovat 2,25 dozadu a asi i dopředu protože 2,4 jsem prodal a sehnat je za rozumnou cenu nejde narozdíl od 2,25

          0 0
    • šlapatko  

      Nazdar,taky přidám zkušenost.Jezdím schwalbe RR.Jezdil jsem 2,1.Kolo jelo krásně.Po přezutí na RR 2,25 kolo dost spomalilo.Vpředu jsem nechal 2,25,vzadu mám 2,1 a vše je zase ok.Chtěl jsem širší plášť hlavně dopředu bo jezdím pevnou vidlu.Při tlaku 20–30 psi pohoda.Plášť se nijak nežvejká ani při 20 psi,ventylky se netrhaj.

      0 0
      • ropman  

        PSI nebo BAR (ATM) ? NN 2,25 má minimální doporučený tlak 2 BAR (30 PSI). 20 PSI mi přijde docela málo.

        0 0
        • šlapatko  

          Jezdím i 20psi,problémy žádné.Na tlaky moc nekoukám,jediné co hrozí je cvaknutí nebo protočení pláště.Ani jedno se nekoná.S pevnou vidlí dávám pozor na stopu a sjezdy moc nehrotím.I na asfalt foukám max 40 psi.

          0 0
          • ropman  

            fajn, foukám asi ty 2 BARy a vidím že mám při svých 70 kg asi ještě bezpečnostní rezervu :-)

            0 0
            • šlapatko  

              Jj mám 78kg.

              0 0
            • MlokCZ  

              To záleží jak jezdíš, 20psi + duše bych si rozhodně při mojich 70kg nedovolil ani na přední + odpružená vidlice. A na zadní s duší jsem jezdil 35psi a to i na fullu, kde je menší šance prorazit (i když menší, jak se to vezme, full v totožné situaci propružením část energie pobere, ale na druhou stranu s fullem se dostanu do horších situací). I při takovém tlaku to samozřejmě šlo prorazit a párkrát se stalo (ale jen ojediněle a větší tlak by to v těch situacích asi nezachránil). S menším tlakem už bych prorážel častěji.

              Na UST 2,25 jsem snížil tlaky na 25/30psi a to jak na fullech, tak na celopevňáku, ale ty UST jsou malinko objemnější. Minimální hranici 30psi doporučenou Schwalbe neřeším, v té problém není. Občas jsem zkoušel 20/25 psi, ale to už je na hraně, to se začíná při trošku agresivnější jízdě žvejkat a k proražení by to mělo už také dost blízko (sice na UST není duše, ale dá se rovnou zrušit ráfek).

              A kdybych měl ještě 78kg jak šlapatko, tak to si až tak nízký tlak už vůbec nedokážu představit. Asi je zvylký z celopevňáku opravdu pečlivě volit stopu a jezdit hodně opatrně (jak píše).

              Při jeho tlakách (kdyby se ještě přizpůsobily tvojí váze, tedy byly ještě nepatrně nižší) bys prorazil možná hned při tom dopadu na té fotce.

              0 0
              • ropman  

                jj, tak nízkej tlak bych tam nikdy nedal a nechtěl jsem ani poučovat, každej ať si jezdí co mu vyhovuje a když nemá problém s 20 PSI tak fajn, já jen výš upozornil že se mi to zdá dost málo. Já bych už i na fullovi tu gumu v krátké době minimálně cvakl, pokud ne něco horšího.

                0 0
              • šlapatko  

                MlokCZ:Nazdar mám otázečku.Nyní vozím ráfky,široké 17mm.Plášť 2,25 sedí dobře,ale při nízkým tlaku cca 20psi se lehce žvejká.Jako další ráfky mám vyhlídnuté authory široké 23mm.Vahu moc neřeším,chci aby pláště hezky seděly a byly širší.Otázka je zda to není hloupost na celopevňáka?Taky nevím kolik to může hodit v šířce pláště.Nyní má RR 2,25 50mm.Ten author váží 570g,nynější ráfek má 505g.Jak jsem psal váhu moc neřeším,dokonce už vozím duše 180g,lehké kolem 100g měly problémy s odíráním o pásku a celkově krátkou životností.

                0 0
                • MlokCZ  

                  S širším ráfkem to bude lepší a vůbec bych se ho na celopevňáka nebál, nevýhoda je pouze ta váha. Na 19mm ráfku jsou RR dušové 2,25 52–53mm. Na 21mm ráfku netušim, ale bude to ještě o něco více.

                  Ale část bude také už tím extra nízkým tlakem a tam širší ráfek nepomůže.

                  Jinak i širší ráfky se dají celkem lehké. Za slušnou cenu je třeba DT E540 (váha odpovídá označení, tedy 540g). A pak samozřejmě dražší ráfky, ale to už asi nechceš, podle toho, co máš vybrané (DT EX 5.1d má třeba 500g také při 21mm šírce).

                  0 0
                  • kubad  

                    nove nasazeno na ZTR Arch 19mm:

                    Ralph 2.25"  55mm bok – 56mm vzorek

                    Ron  2.25"  52mm bok – 55.5mm vzorek

                    stejny rozmer s dusi i bez, sem hleděl jak puk jake sou to nejadnou balony po vyměně rafku z DT4.1

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je pěkné na 19mm ráfek, to už mám UST verzi 2,25 na STčkách jen o 1mm širší.

                      U toho ZTR Archu to bude ale nastandardně široké díky tomu nízkému profilu ráfku, takhle provedých ráfků moc není.

                      A ten Ron, to je bohužel opravdu bída, je o tolik užší.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ještě doplním k té šířce dušových x UST a tomu co jsi naměřil. Ty UST by byly téměř určitě ještě širší na tomhle ráfku, protože rozložené nenasazené mají více než ty dušové (teď jsem na to náhodou koukal ve vláknu šířka plášťů, je to třeba pro NN 2,25 14,5cm dušový a 14,9cm UST).

                      Ještě pro zajímavost šířka ve středu nasazeného UST RR a nafoukaného na max. tlak. Nechal jsem ho na maximální tlak přes noc (vždy takhle po nasazení nechávám a pak upustím). A ráno měl neuvěřitelných 58,5mm. Po ufouknutí na 25psi (přední) se dostal na obvyklých (pro UST) 56mm.

                      0 0
                    • tom_777  

                      tak to má ten ron 2,25 jak 2,0 od michelinu :D

                      (jinak se mě taky na ZTR ráfkách gumy vyndáním duší nezvětšujou – škoda :)

                      0 0
                  • šlapatko  

                    Díky zaradu.Jak říkám na váhu kašlu.nynější pevňák má 11,3 kg.Závody jezdím 2–3 za rok:-)

                    0 0
    • Barak  

      Jezdim NN 2,25 a už takhle je to celkem slušnej balon. Ze zadního kola jsem ho sundal pač to moc nejelo a nechal jen vepředu. Pokud nejezdíš nějaký brutality tak bych řekl, že 2,25 je naprosto dostačující.

      0 0
    • Gomez35  

      Já jezdím na obouch kolech NN 2,4 na ráfcích 21mm, foukám 30PSI. Duše v tom mám od Schwalbe XX light 95g. Pro mě naprostá spokojenost. Jezdím na tom cca 50–70km denně.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Kolik má 2,4 NN na 19mm ráfku? Nebo na jakém koliv jiném.

      0 0
    • scota  

      A co kompromis NN 26×2,35" ;-) Bude na ně stačit 18mm ráfek (Masterdisk)?

      0 0
      • Draw in soul  

        U mýho DT ráfku 19mm bylo od výrobce napsáno,že zvládne 2,4 max :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          nejde o to co napise vyrobce, ale zda se plast nebude zvejkat…

          OT, ale treba raceking 2.2 na 17mm rafku je pri nizsim tlaku dos nevypocitatelna mrcha. Pri zabrani ze sedla se plast zvejknul, kolo mu uskocilo par centaku bokem ja ryl drzkou o asfalt…

          0 0
          • Draw in soul  

            Tak jistě a proto tu hodnotu uvádí.Mě začly bavit balóny,na moje využití ideální 2,25 až 2,4 a vzal sem raděj rovnou 25mm ráfek.

            I minimální tlaky kolem 30psi sou +/- odpovídající.Někdo vozí míň,někdo víc..zaleží na váze,jízdním stylu,typu trasy…Já třeba cvakl duši v 2,25 plášti v kamenitým sjezdu i na 40psi a to nemám ani porážkovou váhu (100kg).

            0 0
          • scota  

            A kde ty hodnoty najdu nebo jak se značí?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.