Náboj 20mm pevná osa na vidlu RÚ

30 nepřečtených
  • zimik245

    Zdravím. Potřebuji trochu pomoc. Mám GT Avalanche 3.0 ročník tuším 2009 s V-brzdama. Chcu přejít na hydr. kotoučovky. Potřebuju k tomu ale minimálně náboje na kotouče. Borec na Cyklobazaru prodává zapletená kola, přední ale je s nábojem Deore XT na 20mm osu. Existuje na tento náboj nějaká redukce abych ho mohl nasadit na klasickou vidlu SR Santour XCM na RÚ ? Děkuji za odpovědi, případně odkazy.

    • totalmaster  

      Pokud vím, tak neexistuje, kdyby byl náboj Mavic, tak ten se dá předělat na RÚ.

    • Vilém  

      Tak to nepujde.

    • allrose  

      Potřebuješ soustružníka

      Bud ti udělá celou redukci,nebo „trubku“ a do ní zastrčíš osu z ru kterou levně koupíš

      • Vilém  

        Prvni problem je ten, ze 20mm osa ma delku 110mm.

        • lukas aka mitro  

          sarkasmus

          no tak to soustruznik udela kratsi

        • allrose  

          Vždy měly?

          Nechce se mi věřit ,že na ten střep by kupoval drahá nová kola na 110

          Další otázka je,jestli by to pobraly patky xcm,15 osu určitě

    • zimik245  

      Děkuji za odpovědi. Takže na tuhle vidlu je to passé. Vidlu na 20mm osu asi jen tak nenajdu, a za malé prachy taky ne. A kdybych si pořídil vidlu na 15mm osu, existuje už tady nějaká redukce ?

      • zimik245  

        Na cyklobazaru jsou 2 vidle na 15mm osu za 4500 kč. Epixon na 27,5" se zdvihem 130–150mm a Rock Shox Lyrik předělaný na pružinu se zdvihem 160 nebo 170mm (má tam 2 inzeráty a v každém udává jiný zvih tak nevím). 100mm je na mě málo a navíc je už stará, nepruží moc, zadrhává se a repasovat už ji nechcu.

      • Vilém  

        Ani do vidle pro 15mm osu to nenarves. Ta XT naba je konstruovana tak, ze jde pouzit pouze na tu 20mm osu. Kdyby byla osa naby stejne dlouha, tak by to, pres nejakou redukci, slo, ale 20mm osa ma roztec 110mm, 15mm ma 100mm.

    • zimik245  

      Děkuji za odpovědi. Takže na tuhle vidlu je to passé. Vidlu na 20mm osu asi jen tak nenajdu, a za malé prachy taky ne. A kdybych si pořídil vidlu na 15mm osu, existuje už tady nějaká redukce ?

    • Singlespeed  

      Shrnul bych to asi tak, že předělávat lowend Avalanche 3,0 z roku 2009 na kotouče je kravina. Pro takováto kola kategorie „mtb looking bike“ (kolo vypadající jako horské) je jakákoliv zásadnější modernizace jen zbytečným vyhazováním peněz.

      • Sunshine 29  

        Ten bike není špatnej na nenáročný courání lesem, se zbytkem souhlasím…

      • zimik245  

        Tady se jedná o to, že do příští zimy si chcu postavit fullko. Vzhledem k financím to chcu udělat po částech. Nechcu aby mi nové komponenty hnili ve sklepě. Takže chcu to GTečko postupně přestavovat až se mi na konci vlastně postaví zpátky. Tak či tak bych teď musel vyměnit brzdy, vycentrovat ráfky, nové ložiska do nábojů. Takže bych už radši nové kola a kotouče. A vidla je taky už beztak v pytli.

        • novas752  

          To je největší hovadina co jsi mohl vymyslet. :)

          Pak zjistíš, že ti spousta komponentů nepůjde namontovat a budeš složitě vymejšlet redukce a redukce redukcí a kupovat zase nové komponenty.

          Já jsem prošel nedávno něčim podobnym.

          Starý levný rozpadající se ht s v-brzdama a pružinovou vidlí a co s tim. Cestu totální přestavby jsem zavrhl protože je to ekonomicky nesmysl (narveš do toho třeba 20k a furt to bude starý hnusný olítaný levný kolo. :) ), povyměňoval jen to nejnutnější (totálně ojetý řetěz a vše okolo), nakoupil díly co udělají za nejmíň peněz největší rozdíl (širší řídítka, kratší představec a dobré pláště) a našetřil si na slušný kolo bez kompromisů za velmi pěknou cenu (YT Jeffsy Al Two 27).

        • hrota  

          Tady v tomhle musim dat kolegovi za pravdu. Tyhle přestavby jsou poměrně nesmysl, když si to spočítáš, tak opravdu jen vyhodíš peníze. Třeba u zmíněných brzd pochybuju o tom, že Ti sedne délka hadic na 26" HT a full, který bude nejspíš 27,5". Vyměň jen to nejnutnější a šetři. Prošel jsem si tím taky, teď mi v pokoji stojí poměrně rozumné XC a ze starého crossu je poměrne obstojný měšťák/zimák za pár korun :))

          • zimik245  

            Okis. Takže šetřit šetřit šetřit a příští rok poskládat celé fullko najednou. Leží mi doma ve sklepě starší Mongoose který jsem dostal od borca co mi dlužil prachy. Použiju z něho zapletené kola na RÚ a centerlockem a 160mm kotoučema Shimano, zadní brzdu Deore LX a tu přední Avid Juicy 7 vyhodím a na bazaru seženu jinou. A vidlu snad taky seženu jetou za pár šupů. Byl to teda můj původní plán.

            • Sunshine 29  

              Zase špatně :)

              Kola na RÚ jsou k ničemu, ty pravěký brzdy taky…

              Pokud chceš aby to za něco stálo tak se na stavění z „odpadu“ vykašli…

            • zimik245  

              Dělat jsem to nechtěl bo absolutně nevím v jakém stavu ten Moongoose je. Vím akorát že ty kotouče sjeté jak sviňa, ta Juicyna je total v prdeli (oblepená hadica asi 5 cm od třmenu, zavzdušněná bude taky dost, destičky ani nevím jak vytáhnout a to regulační kolečko na páce už je taky jen na okrasu).

              • Sunshine 29  

                Tak to vyhoď a šetři..

                Třeba YT Capra nebo Jeffsy jsou za super cenu vzhledem k tomu co za ni dostaneš, tak nevymýšlej hovadiny a našetři.

                • zimik245  

                  Vyhozovat to zas nechcu. Chcu to GT dát ještě do relativně pojízdného stavu ať může ještě na chvilu posloužit segře mojí přítelkyně.

                  • Sunshine 29  

                    Já myslel ty díly

                    • zimik245  

                      Juicynu vyhodím určitě. LX funguje perfektně. Na tom Mongu jsem párkrát jel a na kolech, kotoučích jsem nějak nezaznamelal že by házeli. Ještě ho asi nechám komplet zkontrolovat u známého v servisu. Jestli bude v klidu, kola si vezmu, LX taky, dokupim jen přední brzdu a myslím že do další zimy už snad bude bez investic.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.