• nikeid

    Vim, ze takovych temat je uz tu milion, nejak jsem je procetl, ale nedaly mi jasny odpovedi na moje otazky.

    Jezdim docela malo, do 2 000km/rok .. mam mtb 26" HT, jezdim tak 50% silnice a 50% lesni cesty (zadny extra brecky, dyz prsi tak na to prdim :P .. spis jen tak lehouckej sterk, lehce zpevneny cesty, sem tam koren, pisek, atd) ..

    chtel bych plaste, co mi vydrzi trochu dyl – ted mam tuto kendu:

    http://www.cyklonemcik.cz/…ick-k879.jpg

    a nejsem s ni moc spokojen, ikdyz nemam porovnani moc s jinyma plastema..mam pocit ze dost malo drzi a docela se sjizdi..

    koukal jsem na Schwalbe Racing Ralph, Maxxis Crossmark, Kenda Karma … zatim se nejvic priklanim na stranu Crossmarku, RaRa se pry docela sjizdi a kenda drzi trochu hur pry..

    jaky z tech (nebo dalsich) plastu byste mi doporucili, popripade v jake verzi a hlavne – v jake SIRCE?

    DÍK :)

    Anketa: Jaké na "takovéto moje žvýkání"?

    3x
    15%
    0 0
    • scalar  

      S žádným z těchto plášťů neuděláš zásadní chybu, proti tomu, co máš na kole teď, to bude obrovský rozdíl.

      Možností je ještě víc, např.mne napadá

      • Maxxis Ikon
      • Hutchinson Cobra Air

      šířka 2,1"

      0 0
    • nox159  

      podle plastu bych skoro tipl, jestli se jednalo teda o seriovku, ze mas nejakeho maxbika kolem 10k…

      otazkou je hlavne kolik chces za plaste dat, tyhle aktualni co tam mas maji cenovku nejakych 180,–

      na sezonu sada plastu je podle me ok nehledal bych v tom problem… a na cyklostezku a podobne pokud teda nevjedes do volnych sutru jsou i pouzitelne Race kingy

      kolik chces za ty dva plaste dat ?

      0 0
    • HonzaC  

      Dlouho jsem jezdil karmu, terén asi to, co popisuješ. Byl jsem celkem spokojen, do sucha ok. Otázka taky je, na kolik jsi zvyklý pláště foukat…

      0 0
      • HonzaC  

        jinak jsem měl 2.0 v kevlaru, asi po 2 tis. km tam stále byly drážky v těch špuntech, takže výdrž velmi dobrá

        0 0
    • Luma  

      Kenda Karma v drátu cena kolem 300,–a váha se taky dá,je kolem 550g.Nebo ty RaceKingy ty jsou trochu rychlejší.

      0 0
    • nikeid  

      to jsem zapomnel .. chtel bych plastu investovat celkove tak 800 max asi ..

      0 0
    • couffy  

      Vem kendu Karma 26×2,0 je v poho.Cena ,váha a supr výdrž.

      0 0
    • MJ24  

      klidně bych uvažoval i o WTB NANORAPTOR můžu doporučit supr jede a vydrží opravdu hodně to vidím jako přednost např oproti RR

      0 0
      • zapl  

        WTB nano je super,ale drát stojí za hovno.Jedině kevlar dna,ale jeden stojí cca 700kč.

        0 0
        • nox159  

          nesmysl ne ? je jedno jakou mas patku podstatne je jaka je smes ta je rozdilna?

          0 0
          • MJ24  

            jasne u dratěne patky je nějaká obyč směs u kevlarové je DNA směs ta supr drží a hlavně jak jsem psal plášt toho hodně vydží

            0 0
            • zapl  

              Jj kevlar DNA 60tpi drát jenom 27tpi,ale zakladatel chtěl za oba 800kč,takže pro něj drát:-(

              0 0
            • nox159  

              WTBcka jsem nezkoumal ale jestli jsem te dobre pochopil ty s tou lepsi smesi teda podle tebe lepe drzi a pritom maji i vetsi vydrz?

              nejde to proti sobe kdyz budou lepe drzet budou mekci ale tim padem se rychleji sjedou.. ???

              0 0
              • JakeF  

                U Conti to tu o Supersonic verzi tvrdilo mraky lidí…

                0 0
              • zapl  

                jak u kterých pláštu, Conti XK2,2 verze RS ve všem lepší než XK2.2 drát.

                0 0
              • MJ24  

                no úplně takhle jsem to nemyslel, samozdřejmě ten obyč vydrží víc, ale ten s DNA směsí na to že je lehčí daleko líp drží jak obyč verze tak se nesjíždí o moc rychlej, navíc mi vůbec se netrhají špunty a podobně. Taky na to že má kolem 550g tak se mi ho nepodařilo říznout nebo něco podobného.

                0 0
        • DaSnail  

          drát dna 60 tpi je fajn.

          0 0
      • McBlacky  

        nanoR, kromě bláta je super v DNA. a vydrží fakt hodně

        0 0
    • JakeF  

      Kenda Karma nebrat… Znám 3 lidi, co je vozili a 2 z nich měli problémy s defektama zcela pravidelně, pak jsem jel se 3., tak si dělám srandu, že Karmy jsou šílený pláště a prej že ne, že zatím bez defektu… No a pod sjezdem jsme měnili duši :).

      0 0
      • marapara  

        S Karmou jsem neměl co se týče defektů větší problém, jako s jinýma pláštěma. Horší to bylo s Nanoraptorem. Vozil jsem drátovou verzi 2.1" a tolik defektů jsem nezažil. Navíc po přejetí klacku se mi dokonce roztrhnul. Navíc nejel nic moc extra dobře.

        0 0
      • McBlacky  

        mě přijdou odolností lepší než RR, ale ta nejvyšší verze je přes litr kus. Bez tmelu ale ani hovno – to ale RR taky ne

        0 0
      • roud  

        LOL jenže ty máš problém snad s každou věcí která ostatním funguje ok pokud vím xD

        0 0
        • HonzaC  

          +1, stručně, jasně

          0 0
        • JakeF  

          Nepleteš si mě s někým? Já sám jsem hlavně na Karmě nikdy nejel, ale fakt co znám, tak s ní všichni měli hodně defektů. Ale v pohodě žejo :D.

          0 0
          • roud  

            Nepletu to je prostě smůla stejně tak jako u vás se nedaří s karmama tak u nás kluci zavrhli schwalbáky

            0 0
          • HonzaC  

            o co to propíchl? já jsem jezdil karmu asi 4 roky a nepamatuji se, že bych měl defekt kromě jedné situace, kdy jsem potkal velký střep v bordelu na polňačce…

            0 0
            • JakeF  

              Kluci z nich oba byli dost nešťastný, měli defekty prakticky všude… Vyloženě jezdecká chyba to byla v jediným případě (procvaknutí při vyjíždění schodů) a ještě v jednom bych to plášti odpustil (nějaký ocelový trubky čouhající asi 5cm ze země, nechápu, co to mělo být), jinak absolutně nevinný situace.

              0 0
        • JakeF  

          další a další a další .

          0 0
          • roud  

            To vypadá spíš na bandu TROLLů než chybu gumy xD xD xD

            0 0
          • Neťa  

            Tak tohle nechápu ani já, Karem jsem sjezdil poměrně hodně a s naprostým minimem defektů. A to na té gumě jde nahrkat mrtě tisíc km. Nejlíp mi vyšla ta nejvyšší verze se 120 TPI, sice jsem ji měl jen jednu (oproti 60 TPI je dražší), ale tu jsem nepíchnul snad ani jednou za nějakých 8000 km (nejdřív předek, pak vzadu).

            0 0
            • McBlacky  

              120 je super ale cena a dostupnost už je horší

              0 0
              • Neťa  

                To jo, ale zase na druhou stranu když člověk vezme poměr cena/výdrž, tak vyjdou určitě líp než třeba Schwalbe či Conti.

                0 0
    • nikeid  

      mne se prave nejvic zamlouva ten maxxis .. na nej ctu na netu vesmes porad stejny reakce (spis ze vyhovuje) .. kdezto karma nekdo „uplne super“ a nekdo „nebrat!“ … a ty RaRa sem chtel, ale prej se rychle sjizdi (ze jsou to hlavne zavodni plaste) .. a ja bych rad neco co vydrzi aspon dve sezony

      0 0
      • rj72  

        Maxxis v této cenové relaci nejspíše není na 2 sezóny.(měkká směs) Hodně univerzální je Ikon (hlavně na polní a zpevněné cestě jedna z nejlepších voleb),slušnný i v technických sjezdech a výjezdech, jenže životnost (pro tebe v měkké verzi bez 3c) bude určitě do 2tis.km. Na druhou stranu se na tvé ježdění vyplatí. Řešení pro tebe může být Geax Aka, která má tvrdší směs…pak mě ještě napadá, že tvrdou směs má Fast Track LK Sport…

        0 0
    • Hynas  

      Wolverine dopředu pro grip a onanoraptor dozadu pro rychlost…obojí od WTB.

      0 0
      • MJ24  

        přes zimu dorazím RR v zadu a asi zas nasadím Nanoraptora škoda, že ten Wolverine ve 29 váží dle katalogu 775 to asi zůstanu u RoR 2,25. A WTB má nový plášť NINELINE tak jsem zvědav co se z něj vyklube.

        0 0
        • Hynas  

          Můj Wolverine má 714…radši oželím pár gramů proti RoR a budu mít jistotu, že podrží a nikde ho neříznu.

          0 0
          • MJ24  

            s Ronem 2,25 ve předu nemám problém, ale RR 29×2,25 v zadu je tragédie

            0 0
            • Hynas  

              Nelze míchat WTB a schwalbe…to je proti dobrým bajkerským mravům.

              0 0
            • pepek  

              Všechny tyto tragédie se ovšem kupodivu odehrávají výhradně v bezdušovém provozu.

              0 0
              • MJ24  

                ano tím že jsem tam měl duši tak jsem dojel, díra byla velká že by to tmel nezmákl, ale diši to kupodivu nerozřízlo

                0 0
          • Azmir  

            Kdybys neměl 29" tak říznutí se ti vyhýbá

            0 0
      • Luma  

        S tím Wolverine si děláš srandu,ty moc ve předu nedrželi.Jediné co na nich bylo dobré že vydrželi celkem hodně a byli to docela balony-měl jsem 2,2 kevlar

        0 0
    • marapara  

      Continental X-King RaceSport

      0 0
      • HonzaC  

        nevleze se do rozpočtu (800 kč za oba). Nicméně jsem kamarádovi objednal ten plášť pouze v kevlarové verzi a zatím si nestěžuje.

        0 0
        • JakeF  

          To asi neseděl na pořádným plášti… Na silnici celkem jede, ale to je asi tak všechno.

          0 0
          • marapara  

            Vozím verzi Race Sport a ta i docela drží :).

            0 0
            • JakeF  

              RS verze je údajně taky daleko lepší… Já měl tu základní a ani jsem jí nesjel a vyhodil, měl jsem s ní dost defektů, doslova žrala tmel a proti RaR tak o 2 třídy horší grip. Ta Black Chilli směs u vyšších verzí by údajně měla být s RaR srovnatelná.

              0 0
          • HonzaC  

            Máš asi pravdu, před tím vozil základní verzi Smart Sama. Bohužel ač moc bych chtěl, nejsem schopen na kole vnímat takové rozdíly v gripu, rychlosti apod jako ty a poradit mu něco jiného. Co tedy navrhuješ ty za plášť v té cenové kategorii. V tomto vlákně jsi zatím nenapsal žádný tip. Holt buď rád, že jsi schopen dojít svými poznatky k ideálnímu plášti a ostatní vyveď z omylu. Díky. Je to kombinace RoR, RaR?

            0 0
            • JakeF  

              Osobně v nižší cenový často doporučuju Micheliny, protože jsou za slušný ceny a celkem jsou odolný. Na turistický ježdění nemá smysl na pláštích hrotit gramy. Jinak kombinace RoR/RaR je v tuhle chvíli podle mě nejlepší univerzální kombinace mezi dražšíma pláštěma. Sám teď už vozím RoR/RoR, ale tam jsou problémy s nižší životností, nižší odolností, žvejkáním fugur při vyšším tlaku a vzadu je RoR dost nevyzpytatelnej při brždění. Ale to už je kombinace, kterou bych mimo XC závodění nedoporučil.

              0 0
              • HonzaC  

                ok, dobrý příspěvek, díky. Kamarád vozí NN a RaR vzadu a je z Raplha nešťastný, tak alespoň smykuje bez obav, že si sjede plášť.

                0 0
    • nobody  

      taky se přidám, co hodit dozadu místo RR, s podobnýma vlastnostma. Vpředu mám NN. U RR mi vadí nízká odolnost a k tomu cena.

      0 0
    • jesperx  

      Nad maxxisema také uvažuju – ale při mé vrozené nerozhodnosti too bude zase na dlouho.Co jsem ale koukal,tak Advantage,Crossmark i Ranchero jsou docela solidně hodnocené univerzály.Mým dalším uni-favoritem je Schwalbe Smart Sam. Jak by ste se rozhodli na mém místě Vy?

      0 0
      • Hynas  

        Cokoliv z výše uvedeného…to ti nestačí?

        0 0
      • jIrI___  

        Ranchero a Smart Sam bych rovnou vyškrtl – nejedou, ale za to nedrží :). Skončil bych u kombinace Advantage na předek, Crossmark na zadek.

        0 0
        • jesperx  

          Smart Sam ale řada lidí považuje za „nepřekonatelného univerzála“ – a i já byl spíš nakloněn k němu hergot o další váhání navíc:-). Ty Maxxisy,které jsi uvedl byly hned za ním – každopádně co se týče konkrétně toho CrossMarku – jak je to s jeho defektuodolností?Co si pamatuju,tak snad veškeré defekty co jsem v posledních letech měl byly na zadním kole,proto tam nechci jen tak nějakou šlupku…

          0 0
        • McBlacky  

          SSko mi přijde na nenáročný ježdění super. Je rychlej a v náklonu i drží. Zasere se bahnem a grip na kořenech spíš horší, ale nemůžeš mít všechno. Výdrž to vynahradí

          0 0
          • Premik  

            ty výdrž je opravdu k nezaplacení. SmartSam v ničem extra nevyniká, ale taky nemá vyložené slabiny – pro mě univerzál všech univerzálů a výborná tréninková guma.

            0 0
      • Tidli  

        Na XC som isty cas vozil Advantage 2.1 vpredu a Ranchero 2.0 vzadu. Bola to fajna kombinacia :) ranchero je rychly a advantage slusne drzi.

        0 0
    • McBlacky  

      já bych doporučil rubeny. Za sucha parádní, na svoji váhu odolnost defektům výborná. Za mokra to chce mít trochu v ruce (proti schwalbe nebo Contíkům)

      Scylla 2,1 a typ si vyber podle šrajtofle. Nejlepší jsou kolem 750kč / kus

      0 0
      • kupi  

        Nevíte někdo, jak je na tom Rubena Scylla (ta dražší verze- okolo 700 Kč) s výdrží? A měl by někdo porovnání s Cross Markama? Díky

        0 0
        • McBlacky  

          víc než dvakrát co dáš na schwalbe. Vozím ty nejlepší verze tubeless supra top design je na nich napsáno 127tpi (z hlavy ted nevím)

          0 0
      • Elwing  

        Tos řekl pěkně – chce to mít trochu v ruce. Sjížděla jsem na tom leccos, pravda, že za sucha. Ale výdrž a nezdefektovatelnost je obrovská výhoda.

        0 0
      • scota  

        Scylla byla jako univerzál fajn, akorát v blátě dost klouzala. Přešel jsem proto na Nobby nic.

        0 0
      • nobody  

        co bys doporučil na zadní kolo místo RR (vpředu mám NN 2,25). Aby to jelo, něco drželo a nemusí to být Schwalbe.

        0 0
        • Smazaný účet  

          NN:)

          0 0
          • nobody  

            no zrovna NN mi nepřijde vhodný, když si spočítám, kolik toho musím strávit na asfaltu :(

            zatím mám vzadu Karmu 2.0 a chtěl bych něco širšího

            0 0
            • Luma  

              karmu 2,2

              0 0
              • nobody  

                Ta zas nejede :-)

                0 0
                • Luma  

                  To máš pravdu :-) tak RoR 2,25.Já teď jezdím RoR Evo 2,4 vepředu a 2,25 vzadu.

                  0 0
                  • nobody  

                    RoR je na tom s odolností dost bídně, ne?

                    0 0
                    • Luma  

                      Možná že jo,ja jezdím spíše takové Xc,a ještě jsem je neříznul.A vzadu mi vydřely tak kolem 2000km,Ty 2,4 mají větší špunty tak počítám že vydrží déle.

                      0 0
                      • Luma  

                        A ještě jsem zapoměl dodat,že jsou pro mě ideální(cena,vá­ha,jízdní vlastnosti).

                        0 0
        • McBlacky  

          vozil jsem k NN vpředu SS vzadu, ale pak mě začal vadit jak se lepí bahnem.

          Ono pokud chceš nějaký balon, zase tak na výběr v rozumné váze u XC nemáš -Schwalbe 2,25 a contíky 2,2 možná 2,4

          2,0 rubeny, spešly i maxis a kenda jsou uzký. WTB 2,1 malinko lepší, ale ti zase nemají použitelný vzorek. Micheliny jsem vozil před sto lety a to každej vozil 1,9, dnešní nabídku nesleduju. Experimenty typu vredestein spíš ne.

          0 0
          • HonzaC  

            snad jen doplním, že Conti 2,4 je jako Schwalbe 2,25 cca

            0 0
            • Neťa  

              Tak s tím bych nesouhlasil – Conti 2.4 (XK, MK) se pohybuje někde kolem 58 mm, jakékoli Schwalbe ve 2.25 jsou cca 53–54 mm (pokud tedy mluvíme o šířce). V podstatě odpovídají vzájemné šířky – 2.2 Conti = 2.25 Schwalbe, stejně tak 2.4 = 2.4, samozřejmě lehce ±.

              0 0
              • HonzaC  

                je to možné, já měřil od oka, dali jsme k sobě přední kola FRM5, XK 2,4 a NN 2,25 obě s dušemi a přišlo mně to stejné, co se šířky týče

                0 0
    • JMT  

      Zvážil bych i Python

      0 0
    • Balvan  

      za mě Schwalbe Smart Sam

      0 0
    • moskyttt  

      V létě jsem řešil to samé a vzal Karmu 2.0 drát.

      Jede a nesjíždí se ale nedrží, jsem na ní hodně nejistej tak jsem pak dal na doježdění Michelin country trail a o mnoho líp drží. Teď na podzim mám Michelin wild grip'r a plánuju si ho nechat vepředu a Karmu dojezdit na zadku a už nekupovat. Asi vyzkouším Michelin wild race'r

      0 0
    • Fugas s.a.  

      Geax Saguaro 2,0. Mám na nich asi 3500km skoro se nesjížděj, výborně jedou a ani jeden defekt.

      0 0
      • Memphis22  

        Ty bílý teď jezdí snad každej druhej :D Ale nikdo si nstěžuje, to je fakt…

        0 0
    • nikeid  

      díky všem za rady .. ale pořád nějak tak nevím :D už jsem to zúžil na karmy/python/cros­smark … asi je to nakonec jedno co z toho vezmu – všechno to bude vesměs podobný a o všech někdo řekne „super“ a druhej „nikdy“ .. zatim se nejvic priklanim k pythonum (o nichz sem cetl nekolik „v pohode“ reakci), ale ted tu byl zas prispevek ze sou tezky, nejedou a nedrzi .. tak ja vazne nevim :P

      0 0
      • nox159  

        karmu dopredu crossmark dozadu :)

        0 0
        • moskyttt  

          to je nabádání k sebevraždě?

          0 0
          • nox159  

            proc? poradne nebude drzet ani jeden

            jak bys to nakombinoval ty ?

            0 0
            • moskyttt  

              Jezdil jsem málo plášťů abych mohl nějak radit ale Karmu jsem vepředu měl a podle mě je cokoli jiného lepší. Zkušenost mám s Michelin Country trail a teď s Michelin wild grip'r a oboje drží mnohem líp.

              0 0
      • rock  

        Hoď si korunou. Z tvého výběru bych hlasoval pro Crossmarky a naopak bych do něj zahrnul zmiňované Michelin Country Trail, který si pamatuji jako nezáludný univerzály a seženeš je pod 700/pár s kevlarovou patkou.

        0 0
    • nikeid  

      ještě se vás zeptám – jaká je opravdová šířka (na mm) těchto plášťů?

      python 2.0

      karma 2.0

      smartsam 2.1

      ? díky moc :)

      0 0
      • moskyttt  

        Karma 2.0 drát 60TPI na ráfku 19mm má 51mm přes boky, výška cca taky tak

        0 0
      • Maty.dp  

        Já bych zkusil SCHWALBE Rapid Rob. Vzorek je stejný jak na RaRa ale kostra a směs je jiná. Kamarád je vozí od jara a je velice spokojený. Jezdí přesně to co jsi psal.

        http://www.bikestore.cz/…10–35406.htm

        Já zkušenost s těmito plášti nemám. Jezdím na fulu NN/RaRa a na HT RK/RK ve verzi RS. Obojí jako bezduše.

        0 0
    • Necris  

      Na 50 procent silnici a 50 procent asfalt určitě ne Racing Ralph. Jednak se rychle sjede a druhak mi na asfaltu rozhodně nepřišel zázračný a řezal se na kamínkách od posypových aut (což nemusí být jeho chyba, ale s jiným pláštěm se mi to ještě nestalo).

      Crossmark je ta zlatá střední cesta. Jak já ten plášť miluju, i když už ho nejezdím.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      the best of Jestli za deště téměř nejezdíš, tak s tím není co zkazit. 1 defekt za 1000km.

      0 0
      • McBlacky  

        už i nejskalnější milovníci rychlosti na tuhle hrůzu rezignovali a to v provedení UST+tmel.

        plášt kterým projde skrz smrková větvička je fakt jen na focení na váze

        0 0
        • JakeF  

          Přesně… Ani pocitově mi hlavně nepřišel o moc rychlejší, než RaR nebo RoR, zato defekty neustále, včetně tréninku na asfaltu :D. V UST verzi by to možná už šlo, ale tam ztrácí tu váhovou výhodu a radši sáhnu po TLR RaR nebo RoR.

          0 0
          • McBlacky  

            FF se v rychlosti na pevným nevyrovná nic co jsem na MTB měl obuto, ale nic naplat, když víc času ztratím defektem.

            Na čistě silnici bych do ust+tmel asi i šel (ale na silnici je silnička)

            Zkoušel jsem Zefyros od Rubeny a přestože vzorek je podobný, nejede to tak. To už i trilobit od rubeny dřív jel líp.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.