Klub majitelů CrMo mazlíčků aneb Steel is real :) vol. IV

582 nepřečtených
  • easyrider

    Jedeme dál, lásky naše ocelové. :)

    • alinceb  

      Kde máš nějakou fotku, kua?!? To je hroznej amatérizmus…!

      Odkaz na předchozí vlákno zde

    • Kubiczech  

      Když nebyla fotka, bude parádní video. Fakt žrádlo.

    • minimus80  

      Ja som dnes prvý krát prevetral Genesiss High Latitude, islo s mi paradne, ale možno je to tym ze som poriadne nejazdil na biku asi 2r

      …predfinalnu foto ešte bez presmyku skusim zajtra

      Mam to z casti co dum dal, tak to nebude podľa posledných trendov…tunning si neham na neskor :-) (napr tam zatiaľ neham 3×9 )

      • minimus80  

        takto nejako, este presmyk a skratit retaz …potazmo nejake pedale …viac do toho teraz dat nejdem a budem kupovat priebezne podla nalady

        • Lucase  

          Moc hezký :) A kde máš smyk? :)

        • Sindy  

          Dej tam 1× a ser na přesmyk. ;)

          • minimus80  

            :) laka ma aj 1×9 …len to musim testnut v okolitCh kopcoch a počkať si na zlavu v suoerstars.

        • Kubiczech  

          Zajímavé, jak ta trojplacka najednou působí zvláštně. S jednopilou by to bylo určitě víc sexy, ale i takjle je to paráda. Barevný rám s celočernou vidlicí je fakt pěkné spojení.

          • Marskatin  

            Jak zvlaštně, normálně krásné pily. To jednopřevodník je sexy jak malý penis:)

    • gargamel  

      Ahoj, zvažuju, že bych vyměnil 100mm sida za něco se 120mm. Předek se zvedne tedy cca o 2cm. Hlavový úhel jeteď 69 st. Máte někdo zkušenost s podobnou výměnou? Nebude se to moc stavět ve výjezdech?

      • alinceb  

        Manželka vozila na fullu Iron Horse Azure pro 100mm vidli 130mm Talase a problém s tím neměla žádný. Teď jsem jí teda Talase vyměnil za 120mm Rebu + EC44 hlávko, takže to je pořád skoro stejně vysoké…

      • podvlada  

        Na Sintesim z profilu jsem taky dlouho jezdil se 120 Rebou, nijak jsem netrpěl, bylo to docela dlouhý tak se to nestavělo.

      • easyrider  

        Nechtělo by to zahnutou sedlovku? :) Jaký tam maj kucí z SB průměry hlavních trubek? Jináč tuze pěkné to máš.

        • gargamel  

          Sedlovka je ok, bylo to foceno se špatně nastaveném sedle (liziny jsou ted uprostřed).

          Průměry nevím, ale můžu ti je změřit s lakem;)

          • easyrider  

            Docela by mě to zajímalo, tak kdyby se ti chtělo… Díky!

            • kamaro  

              Přidávám se k Jardovi. Ale osobně to tipuju na 31.7 DT, 28.6 ST, 31.7 TT, hlava 44mm. Řetězové vzpěry oválné 30/17 a sedlové tipuju tak 17.

              • easyrider  

                Mně zajímá jen DT/TT. Tipuju 38/35. Uzavřeme sázky! :)

                • kamaro  

                  No dobře tedy, přistupuji na tvůj návrh sázky.

                  Zkoušel jsem to porovnat s profily na mých rámech, kde tyrozměryy znám, ale nevím. Tak hrubé se mi to nezdá, ale může to klamat. Sice rozdíl mezi ST a TT tam je vidět, u mého rámu to tam tak vidět není (mám TT 31.7). Takže možná budeš mít pravdu.

                  Nicméně do sázky vstupuju s mýma původníma hodnotama 31.7 u obou trubek, nejsem srab :-) O co se vsadíme? O ten přípravek na PM, který je u mě?

              • gargamel  

                Sedlovou vim, tam je 30mm objímka, hlava 44 je jasná, zbytek vám odpoledne změrím;)

                • easyrider  

                  Jsem napnutý! :) Ale asi jsem to přestřelil, bude to užší :)

                • gargamel  

                  Je tady rozuzlení pánové…:)

                  Spodní trubka naměřeno 35,6 horní naměřeno 32.

                  Takže kamaro bere bod za TT :)

                  • kamaro  

                    Tak to je dnes snad jediná dobrá zpráva… Zajímá mě jak na to zareaguje Jarda… :-)

                    • easyrider  

                      Nechapu, jak na takovych trubickach muze jezdit. :) I 32/38 na mym predchozim bajku se kroutilo jaxvin. :) Kazdopadne diky a ty mi to Romane prosim i tak posli. Dik :)

    • easyrider  

      Jééé, ste pruďaři. :) Tak aspoň dodatečně. Strávil jsem na tom víkend na Vysočině a jsem nadšen. Přesně takhle jsem chtěl, aby se to chovalo, tuhost parádní. Jen to padání řetězu z obyč placky – no ty bláááho! Nicméně jsem byl dost překvapenej, co vše se dá vyjet na nejlehčím převodu 32/32. Prostě jako 1×9 má smysl. :)

      • minimus80  

        Kurna ale sú tie ocelove 29 krásne. Hneď by som ho bral :-)

      • alinceb  

        To, mně se nelíbí hlavně to zamýšlené newSLX. Tahle rámovka by si zasloužila XTR…

        • easyrider  

          Tak jestli mi doplatíš rozdíl, tak do toho jdu! :)

          • alinceb  

            Nebuď kolenovrt…:P

            • easyrider  

              Hochu já musím živit zánovní italský a postarší německý vůz. Do tohot dotovat rámy pro mé kamarády… mé konto se necítí ani na Aceru. :) :)

        • TJK  

          blbost.. nove SLX na tom bude luxus..ta sada je paradni :-)

      • Dazz  

        Jedním slovem … nádhera :-)

      • Le Corbusier  

        Co je to za šířku pláště? To jsou ty 29/2,4? Vypadají brutálně. Jak to s nima jezdí?

        • easyrider  

          2.2 Jezdí se na nich tak, že je měnit za jiný asi nebudu. :)

          • Le Corbusier  

            Tak report na šířku 2.2 netřeba. Mě potom došlo, že´s asi nestavěl rám pro pláště 2.4.

    • Strakááč  

      Tak se taky hlásím do skupiny.. hračka dobrá, zbejvá jen si zvyknout na výše položenej střed… časem bude nová vidle a výplety i pláště…

      Rám – Dartmoor Quinnie III 2015 černá, CrMo, váha: 2,480g(váženo)

      • enregistree  

        Peknej dirtak :)

        Ten prevod vypada jako prisne tezkej…

        • Strakááč  

          36×14 :D měl jsem tam 32×14 a to se mi zdálo jako když šlapu jak blb a ono to nejede.. :D převodovej poměr je ale jako u dirťáků → (2,57)

    • scret  

      je to cerny, je to hnusny, je to tezky (10,66kg jak je na foto), ma to blbej rozmer a bude to ku.evsky tvrdy:))) Navic to neradi… Nicmene na lowcost na cyklostezku to docela ujde…

      Zatim jen polorozdelana verze, slozena, aby se dalo co nejdriv konecne vyjet… Prijde na to detska sedacka…

      V budoucnu zeleny polepy na rafky, vidli a ram… ale na ty to samozrejme nejezdi:) a taky se doladi komin…

      Ram Werk – diky Tino…

      vidle cinan s 15mm osou..

      Kola – naby Bitex, rafky KOM 23 – diky Hnoj

      • alinceb  

        Je to takový nemastný, neslaný…

        • scret  

          jak pisu, plan byl to ozelenit, viz nejvyssi cannony na ENVE… ale neni cas a tak zatim davam foto polotovaru… Ted se musi hlavne zacit jezdit…

          • alinceb  

            Imho by výborně vypadala nějaká „vojenská“ zelená (třeba RAL 6003) a k tomu tahle reflexní. S černým základem je to pořád nuda…

      • kamaro  

        Je to takový… no prostě černý… A přitom máme takovou spoustu pěkných barev.

        • scret  

          tak cernej bajk do kazdy rodiny ze… ale jak pisu vejs:)

          • kamaro  

            Možná to je pouze můj případ, ale když procházím různé fotky na webu tak si často říkám, že toto je super barevná kombinace, a že podobně bych to mohl udělat u toho svého rámu. Než se dostanu k lakování, tak je to mnohdy už desátá varianta… Udělat to černý mi prostě přijde škoda. Vždyť na tu barvu se prostě těším, je to ta poslední třešínka na dortu.

            • scret  

              ja to u tohohle kola neresil, je to otloukanek a tak cerna byla nasnade… navic celocernej bajk jsem nikdy nemel:)

              Puvodne jsem to chtel udelat uplne stealth – tzn. napisy dolu uplne ze vseho a cely cerny…

              Anebo jsem uvazoval o „rawu“…

              • kamaro  

                RAW má cenu když je na tom rámu co ukazovat – což zrovna pro Werk moc neplatí. Na ocelovém rámu s tím mohou být problémy, protože stačí na to neopatrně sáhnout holou rukou před lakováním a začne to v tom místě i pod lakem reznout. Alespoň takto hovoří zkušenosti některých. Jiní zase tvrdí, že jim to pod lakem nic nedělá. Doma máme jeden komplet řidítka+představec v rawu na dlouhodobé sledování co to udělá. Zatím to nedělá nic.

                • scret  

                  mam takhle ocelaka a nedela mi to taky nic… bohuzel… Prtze tu rez pod tim bych klidne uvital:)

      • Kubiczech  

        Líbí. Klidně bych se obešel i bez té zelené, dal třeba jeden grip žlutý k Maxxisům a zbytek pohřebák.

        • scret  

          rozhodoval jsem se mezi zlutou, zelenou nebo oranzovou… Zlutocerna kombinace je taky pekna… defacto vsechny… nakonec jsem vzal zelenou – k hadrum, helme atd.

          • easyrider  

            Ty vole, ty snad kupuješ Ženu a život. :D Jinak samozřejmě filajová!!!! :)

      • easyrider  

        Jo, na cyklostezku luxusní. :)

      • nitraq  

        Dej foto, až budou polepy, takhle je to černočerná tma. A co dát zelený botky na kliky? Čistě pro vzhled.

        • scret  

          jj, taky byly v planu, ale neumim je objednat od cinana, a ten libereckej kolenovrt, kdyz je objednaval, mi je urcite nevzal… takovej je to kamos:)))

          • alinceb  

            Nevzal. Je to jako s tím chytrým telefonem. Jednou prostě přijde čas na změnu a ty ji musíš udělat…;)

          • TJK  

            mam ti je objednat? ja budu brat cerny na moje XT

          • nitraq  

            Neumím objednat od číňana… to dneska ještě někdo používá jako výmluvu?:))

            • treatt  

              Hele já se zase přiznám, že neumím prodávat na ebayi. Nepovedlo se mi přelstít ten jejich systém, protože to nechtělo akceptovat, že nejsem u USA a dělalo mi to hroznej bordel v poštovným :(

              • TJK  

                ja uz umi jak Ebay.. tak Mobile.de :-D.. ale je mi to k prdu :-D

              • pete_ax  

                stejnej problem, vyreseno prihlasenim na ebay.co.uk nebo .de. tam to postovne je nastaveno trosku jinak.

                • treatt  

                  Aha, zkusím, dík :) mám pár specialitek, na které je myslím český rybníček moc malý :-D

    • treatt  

      Hele nemáte někdo zkušenost s komunikací napřímo s Čaprnkou? Tina se tu nelogovala už přes měsíc, na moje zprávy od února neodpovídá, zkoušel jsem jí volat a telefon nebere.. byl by to teda předpokládám dost ojeb, ale zas pochybuju, že by mi za podobné peníze k hajtře, co mám za lubem, někdo jiný dopomohl..

      • alinceb  

        Zkus kontaktovat uživatele Alibaba. Ten měl rám od Čaprnky, když tady žádný rámy Werk ještě vůbec nebyly. Třeba má na něj kontakt.

    • Kubiczech  

      Na plochu s tím. (:

      • scret  

        co to je? to je hodne zajimavy…

        • Kubiczech  

          Victoire Cycles, tady víc.

          • minimus80  

            Ramy pekne …len tie ceny :-/ …singleBe je za pakatel :-)

            • easyrider  

              Naučte se rozeznávat pájené a svařované rámy. Ta cena je u pájeného logicky vyšší. No a navíc zahraničí… :)

              • scret  

                pokud budes mit cas a chut, v cem je rozdil? je mi to trochu jasny z nazvu:) ale pokud bys to mohl rezvest… diky

                • alinceb  

                  Pájí se stříbrem a aby to k něčemu vypadalo, je to hrozná jebačka…

                  • Nimrod  

                    stříbrem se pájí prakticky jen nerez, ne? obyč ocel je většinou mosazí

                    • kamaro  

                      Ocel se pájí mosaznou pájkou. Ne obyčejnou mosazí, která se dá běžně sehnat. Jsou to pájky se zvýšenou pevností, dobrou ovladatelností a zatékavostí. Mohou obsahovat i drobné procento stříbra (kolem 1%). Pracovní teplota je kolem 900 stupňů Celsia.

                      Na nerez je potřeba použít pájku s obsahem stříbra, protože mosazná pájka na ni nechytá. Toho stříbra musí být minimálně 30%. většinou se používá více (kolem 45%). Tyto pájky mají ještě lepší zatékavost (používají se na rámy do mufen), ale mají menší pevnost. Výhodou je nižší pracovní teplota kolem 700 stupňů Celsia. Kvůli až vysoké zatékavosti se s nimi hůře vytváří zaoblený tvar tupého spoje. Drobnou nevýhodou je vyšší cena pájky.

                      Ale to je jen část práce, nejnáročnější je broušení, protože tyto spoje se ručně brousí do hladkých tvarů. Výsledek je poté nezaměnitelný. Zabere to ale fůru času, která nejde moc urychlit použitím různých motorových brusek – většina se dělá různě tvarovanými pilníky a poté dohlazuje smirkovým papírem.

                      Základní rozdíl mezi pájením a svařováním (TIG) je poté v pracovní teplotě a druhu přídavného materiálu. U svařování je teplota vyšší (musí dojít k natavení základního materiálu) a přídavný materiál má obdobné složení jako základní materiál. U pájení je teplota nižší, základní materiál se netaví a pájka je jiného chem. složení než základní materiál.

                      • JSt  

                        a ted asi to nejpodstatnejsi. vysledne vlastnosti stejneho ramu vareneho a pajeneho?

                        • kamaro  

                          Vlastnosti stejného rámu vařeného a pájeného budou stejné – vlastnosti rámu se definují jinde. Teoreticky by pájené spoje mohly být trochu tužší (je zde více materiálu v samotném spoji), ale zase bude o fous těžší. Ale jsou to opravdu nepodstatné rozdíly.

                          Hlavní rozdíl je ve vzhledu a v různém tepelném ovlivnění základního materiálu.

                          • JSt  

                            mam za to, ze stejny ram ze stejnych trubek pajeny do mufen se bude vic kroutit nez tigem povareny nebo natupo pajeny. rucne zabrousit do hladka muzes i ten svar. proto me zajima to porovnani.

                            • kamaro  

                              Těžko říct, mufny mají celkem silnou stěnu, takže tuhé by to být mohlo. A když to bude zapájené pěkně dokola a dobře zatečené, tak by to mohlo být i tuhé. Asi se to nedá porovnat s fáčkem, které mělo mufny vyražené z plechu a potom ta trubka do toho byla bodnutá. Ale zkušenost s tím nemám. Mufny přidají na hmotnosti, a je tam daleko větší omezení co se týče profilů trubek a úhlů (geometrie). Když vytřídíš mufny které jsou na 1 1/8" krk, mají 35mm spodní trubku a TT v mírném slopingu tak ti zůstane jedna sada. Ale na 1" krk s TT vodorovnou je toho víc, tam se dá vybírat i tvarování mufen.

                              Ten svár TIGem je dost drobný, když to zabrousíš, tak to bude vypadat skoro jako by to bylo k sobě slepené. Pájené rámy mají větší poloměr toho zaoblení.

                              • Marskatin  

                                U nějakého kola jsem četl, že sváry byly tmeleny a broušeny a i když to byl kovový rám, přechody měl pomalu jako kompozit. samozřejmě to vylučuje pozdější bezbarvý lak. Co tato možnost úpravy, nevíš o tom něco?

                                Edit: kdybych si jen vzponěl, co to bylo za kolo, možná Kovařík…ale ruku do ohně bych za to nedal.

                                  • Marskatin  

                                    jo něco takového jsem myslel. Toto už je na můj vkus trochu moc.

                                    Spíše mě zajímalo jestli je v tom nějaký háček a není lepší trochu přidat tmelu a udělat to pěkné než dlouho brousit. Chápu, že tady se broušení taky nevyhne. Jestli je stím nějaký problém. Praskání, nemožnost práškových barev atd.

                                    • kamaro  

                                      Určitě bych se tmelení vyhnul, právě z důvodů jako jsi psal. Ten tmel je měkký, mohl by se loupat, žádný smysl (kromě vzhledu) tam mít nebude, přidá to na hmotnosti a pod.

                                      U práškových barev samotnému lakování předchází opískování. Při tom opískování půjde ten tmel jako první dolů… Další věc je jak to bude s tepelnou odolností při vypalování, musel by se zvolit vhodný tmel.

                                      Já lakuji mokrou cestou, rámy si pískuji sám před lakováním. Drobné úpravy tmelem si můžu dovolit, ale spíše jsou to kosmetické věci (zatmelení drobných rýh a pod.). Určitě bych nešel do nějakého výraznějšího tmelení.

                                      Jak bych řešil tvary podobné tomu Cinelli? Možná základní kostra z ohýbané tenkostěnné trubky, prostor mezi trubkou a rámem spíše z nějakého kompozitu (vsazená výplň s překrytím laminátem?), vybroušení a následné mokré lakování.

                                      • Marskatin  

                                        Čím tmelíš? něco co se používá v autokarosářství nebo něčím plně jiným?

                                        • kamaro  

                                          Ano, dvousložkový tmel na kov, karosářský. Ale jak jsem psal, snažím se tomu vyhnout, tmelím opravdu jen když se mi podaří vytvořit nějakou rýhu. Dokázal bych to opravit třeba i jen zastříknutím plničem a obroušením (popř. s jedním opakováním). Do tmelení v tl. několika mm bych nešel. Je to pro mě nevýhodné, protože potom musím opískovat, tmelit, nechat zaschnout, obrousit a za tu dobu se to třeba jen saháním může trochu zamastit (i když po opískování beru rám jen v rukavicích). A po tmelení se pískovat nedá, to by šlo to zatmelené hned dolů.

                              • Nimrod  

                                franta zabrušuje svary snad od začátku, ale franta je kouzelník co se ceny rámů týče :-)

                                • treatt  

                                  Mrázek? To by ho ale někdo musel donutit nějaký udělat :)

                                  • Nimrod  

                                    rám? když si počkáš v pořadníku, tak není problém, ne? co vím, tak přes zimu přece jen furt vaří, i když se to snaží potencionálním zákazníkům rozmluvit, že dělá nemoderní těžký sračky a že v obchodu si koupíš za tu cenu lepší rám… :-)

                • easyrider  

                  Já bych ještě doplnil svůj pohled. Osobně si myslím, že pájené spoje/rámy by vzhledem k menšímu vrubu (plynulejšímu přechodu mezi trubkami) mohly mít lepší únavové vlastnosti. Navíc mosaz je houževnatější než ocel. Tuhosti by něco málo mohlo take přibýt, ale nemyslím si, že by to byla rozpoznatelná míra. Váha bude nahoře určitě v desítkách možná I stovkách gramů, mosaz je těžší než ocel a její tam mraky. Zvláštní je, že by jí tam tolik ani být nemuselo, protože pevnost má jen o něco málo nižší než základní material. Takže to co vidíte např. na mých nebo Romanovo rámech je dost předimenzovaný. S tím souvisí další ošemetná věc – hodně mosazi + hodně a dlouho ohřátá ocel = pnutí a deformace v trubkách. Tohle jsem nemálo pocítil na svém prvním rámu a je to dle mého soudu jedna z vlastností špičkových rámařů – pracovat rychle. Čím víc se s tím crcáš, tím víc tepla ti jde do rámu (výhoda pájení stříbrem, kde jsi o těch cca 200°C níž)a tím víc ti pak může ocel degradovat, plus ti tam může zůstat větší zbytkový pnutí. Tohle u svařování nehrozí, tam se s tím crcat nemůžeš, máš jen jeden pokus. :) No a tím se dostávám k tomu tmelení. Když si fakt dobrej, vyfikneš rovnoměrnej spoj, zjednodušíš si broušení a v ideálním případě nemesis nic tmelit. já jsem na tom posledním rámu tmelil minimálně. Ty velký přechody, když nejsou fakt vymazlený, vypadaj po laku hodně nepěkně. No je to jedno s druhym a všechno pěkná pakárna. :) A ve výsledku může být jediný rozdíl skutečně jen ten vzhled. Ještě k té dimenzi pájených spojů – existovaly i rámy se „ztracenými“ spoji – pájka byla rozlitá jen v místě kontaktu trubek. A drželo to. No, ale testujte to na někom. :)

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Jo, mel jsem MTB Peugeot Origin, takovy cca 98, uroven STX, nejaka celkem obyc tezka ocel, ktery mel tyhle spoje (teda jestli to nemelo nejake vnitrni mufny).

                    A jako bizarni nahoda, dneska si kluk v metru o me oprel tohle ;-) Skoro mi to na prvni pohled ani neprilo jako ocel, ty dokonale pozvolne prechody a nijak zvlast tenke trubky…ale chvalil si to, to ne ze ne, a hezky to taky je.

                    • easyrider  

                      :D :D Tak to mě podrž. :) O tomto setkání jsem se od Davida doslechl. :) Svět je malej :)

      • easyrider  

        Já nějak nechápu ty drážky v těch můstkách.

      • Chlebovnik  

        Na tom bych jezdit nemohl. By mě kleplo.

    • Lucase  

      Rám pro alkoholiky :D

    • dawelus  

      Zdar oceláři, jaky máte názor na Ronina od Authora? Moc se mi líbí vzhledově (na živo úplně jiný než v katalogu), a ten materiál je mi taky sympatický. :)

      • Alibaba  

        S B17– kou si ho dokážu představit jak brázdí cesty necesty nejen Evropy. Za mě palec nahoru.

        • alinceb  

          Ty jo, tebe jsem tady už dlouho neviděl…:)

          Byla tu sháňka po kontaktu na Čaprnku. Máš?

          • Alibaba  

            Jak stárnu tak raději jezdím nežli kecám ;)

            Jj, řešil jsem to přes sz. Pro úplnost, proběhlo to přes „zprostředkovatele obeznámeného s místními poměry“. Kontakt bohužel nezůstal… :-(

      • gargamel  

        Mě se líbí. Osobně bych vyměnil vidli za karbon a byl by z toho pěknej gravel.

      • easyrider  

        Prej je dobrej, psali ve VELU. :) (omlouvám se všem, kteří to pochopili jako reklamu ať už na cokoliv.)

        • p@X  

          To už je spíš monstercros, bude to líná těžká mrcha :)

    • Lucase  

      PROVA CYCLES SS 29ER pro dnešní večer :)

    • wbiker  

      Musím se taky pochlubit, před časem jsem pořídil najížděče do práce. Je to totální lowcost, věci se budou vylaďovat až jak bude potřeba. zatím šlape vše jak má.

      No a Kinetic, ktérého jsem vkládal do některého z předešlých vláken jsem poslal do světa, srdcovka.

    • alinceb  

      Na zkoušku…:)

      • bimjeam  

        Tak na tom by som sa do kopca štverať nechcel :) Neprekacuje ťa ?

        • alinceb  

          Ještě jsem to ani nedoskládal. Do kopce to pojede úplně normálně. Na druhém kole to mám úplně stejně, akorát je to full a 650b. A když by se to náhodou zvedalo, tak se dá Talas shodit o 40mm dolů…

      • Staifus  

        Nejhezčí odrážedlo :-)

      • podvlada  

        Už jenom shodit barvu z vidle a nechat jí taky napřírodno, to by byl parádní rat-bike :))

      • zdeno1  

        Hmmm,takze sis nechal udelat 301 geo?

        • alinceb  

          Nenechal, i když to tak trošku vypadá. Koupil jsem to jako bazarovku od jednoho zdejšího uživatele. Geometrie by měla odpovídat On-One 45650B. Zatím jsem na tom nejel – aktuální podoba je pořád jako na fotce. Ale docela se těším. Chtěl bych na tom potrénovat trochu techniku…

          • zdeno1  

            něco podobnyho taky zvazuju,v garazi se mi vali Van 36 a prodávat ho za par tisíc se mi nechce.

    • TJK  

      Kdyby me nahodou napadlo vyslat Werka do sveta… tak co si za nej rict? rozume… a pripadne .. nechcete me nekdo? :-DD

      http://www.bike-forum.cz/…9936-werk-cx

      • wilda81  

        chtěl bych, ale neujezdím :) … museli bychom spustit kulový blesk s ex-kubiczechovým ht enduro werkem :))

        • TJK  

          co s tim? pod mi do mejlu.. to by me zajimalo.. nebo SZ.. chtel sem to resit

      • treatt  

        Já bych chtěl..moc..jenže s řemenem, to by se teď dohánělo už blbě asi :)

        • TJK  

          no fiknout a dohnat spojkou… asi by to šlo… ale jak netuším.. navíc bez excentrickyho stredu nebo vertikalnich patek by se to asi naprd napinalo a nejaky udelatko na remen je asi blbots

        • JSt  

          werk bezne v ramci reklamaci meni zadni stavbu. ;-)

          • treatt  

            No jo, ale to by musel být nějaký kontakt na werk živý..

            • JSt  

              to meni situaci…

            • TJK  

              kamos ted werka objednaval… udajne bude mit za 3 tydny

              • treatt  

                A nevíš, jakou cestou? Po Tině se slehla zem a žádný přímý kontakt jsem nenašel…

                • alinceb  

                  Na stránkách má telefon. Na ten nereaguje?

                  • sibicz  

                    Když už se Tině dovoláš, tak je s ní výrazně lepší a rychlejší domluva než přes mejl. Já s ní řešil všecko po telefonu, mejlem jsem jí poslal jenom geošku

                  • treatt  

                    Zkoušel jsem několikrát..

    • Růža17  

      Přidávám mýho Modráka. Fort CC-Zona, trubky Columbus Hand-Made ČR. Rok výroby rám 1999. Letos přestrojený na SRAM X9 9sp. Jezdím na něm každý den do práce 20+20 km. Mám ho od pán z Fortu prý těchto rámu vzniklo pomálu prý proto že v době prodeje najeli výrobu na hliníkové rámy a tento byl dražší než hliník tak ho nikdo nechtěl..... kam se hlína hrabe :)

    • podvlada  

      Konečně! :-)

      Víc info dopíšu. Ale až dýl…

      • Kubiczech  

        Parádní, ať to jezdí. (:

      • podvlada  

        Doplňuju info.

        Oproti IQ6 je to kolo stabilnější a jistější, což je jasný kvůli pevný zadní stavbě, vidlici s tlustšíma nohama, 20 mm osou a tak. Že to bude drncat jsem věděl, překvapilo mě, že poměrně málo, jednotlivý překážky nebo i schody, dropy jsou v pohodě a nevadí mi, problém je akorát když je toho za sebou hodně.

        Co mě trochu štve je, že jsem si chtěl vyzkoušet o něco odlišnou geo oproti IQ6, ale když okometricky srovnam hlavovej úhel tak mi v klidu přijde naprosto stejnej, o to hůř, když u IQ6 v sagu bude ± stejnej, narozdíl od BFe, kde se zanoří jen předek… A to by měly mít papírově cca 1,5° rozdíl.

        A taky nevim co si mam myslet o tom Duroluxu. Je to verze TAD od Milana kterou jsem koupil jako bazarovku, má minimální odtrh, což je fajn, ale jednak nevim, co se fouká na noze s tlumením – resp. předpokládal jsem, že to je nastavení nízkorychlostní komprese, ale nepoznal jsem rozdíl s vyfouknutou, doporučenou 50psi a ani se 100psi. Stejně tak kroutítko nastavení odskoku nedělá nic. Je poznat, že se uvnitř něco vyšroubovává/zaš­roubovává, ale min a max mi taky přijdou stejný. Tak nějak bych předpokládal, že tlumící část bude chtít asi inspekci, ale vůbec nevim co od vnitřku čekat, a když jsem se snažil najít manuál, tak jsem sice něco našel, ale nebyla tam ani zmínka o tom, jakej olej by tam měl přijít.

        Celkově z něj samozřejmě mam radost, připadam si jistější, ale jsou ještě mouchy, co bych rád vychytal.

        • alinceb  

          Vidli pošli Milanovi. Pokud ji dělal, tak bude lepší, aby ti ji i oservisoval…

          • podvlada  

            Tak každopádně mam v plánu mu alespoň napsat, pak se dozvim, jestli je v mých silách to udělat doma nebo bude nutný ji poslat. Tak jako tak se bude muset otevřít kvůli změně zdvihu, jestli já nebo on už je jedno. Jinak nějakou vidlici už jsem pod rukama rozebranou měl, tak jde spíš o to, jestli tam jsou otevřený systémy nebo uzavřený patrony…

            • alinceb  

              No, já jednoduchý vidle taky dělám sám (Epicon, Reba, Raidon, Tora atp.), ale na snižovací si netroufám. Talasy jsem radši posílal Milanovi…

    • kamaro  

      Jedna vidlice. Délka 485mm, offset 46mm, výsledný trail 90mm, klasický krk, patky na pevnou osu 15×100, PM připraven na přímé uchycení pro 180mm kotouč. Nyní těsně před lakem.

      • Vilém  

        Nadherny jako vzdy.

      • wilda81  

        Pro nás neznalé to vypadá jako slepené plastelínou :)

      • minimus80  

        Paradna, to robis aj na predaj? Reba je na mojich 65kg tuha jak stolverk a jak ju nepoladim tak budem asi v zime riešiť pevnu

        • kamaro  

          Shodou okolností jde tato na stejný rám jako máš ty :-) Akorát na 19" rám. A taky na Slovensko…

      • Marskatin  

        Krásná.

      • kamaro  

        A je to hotové. Nakonec jsem ještě nikloval patky a sloupek.

        • Pac029  

          Jako bomba, no, fakt ze jo!

        • TJK  

          com je to lakovane? Praskem?.. vypada moc hezky

          • kamaro  

            Díky. Povrch opískovaný, na to dvousložkový polyuretanový základ. Lokálně plnič s vybroušením. Logo na sloupku je stříkané – není to fólie (opět dvousložková PUR barva). Černý povrch je akrylová barva ve spreji v matném provedení – vytvořila na tom takovou jemnou strukturu. Celé je to potom stříknuté polomatným dvousložkový polyuretanovým lakem. V mezifázích různé maskování (nerezové logo, logo na uzávěru patky, vnitřní část patek).

            Patky mají z vnitřní i vnější části (všude kde se opírá náboj nebo pevná osa) nerezové kryty, které byly napájeny v průběhu prací stříbrnou pájkou – nejsou překryty lakem, aby to pod tlakem nemělo tendenci praskat.

            • scret  

              … a pritom takova blbost…:)

            • Strakááč  

              Vypadá to Luxusně.. Zlatý český ručičky.. :D

              Ty to stříkáš polyureteňákem ?? noo..

              Je to dost otěru vzdorný ?? že až bych se rozhodl stříknout na černo akrylátem a láknout kliky tím PU lakem a možná i tu novou bílou vidli..

              Táta ho používá když stříká dřevěný schody nebo ckoliv do koupelny.. takže ho máme doma dost.. :D

        • Lenka.05  

          Nádhera

        • Nimrod  

          dokonalost

        • honhav  

          mas to fakt krasny s tema detailama. kloubouk dolu…

        • treatt  

          Fuuuha, porno!

    • TJK  

      Ted to trosku Kamarovi pokazim :-D EX kubiczechuv, EX Wilduv Werk v Libereckych vodach :-D jeste prijdou nejake zmeny.. ale bude to super :-)

      • wilda81  

        Jak jako pokazíš? :D Nejkrášnější!!

      • Kubiczech  

        Najeto nemá skoro nic a v papírech už třetí majitel. Když bude Werk komunikovat se zákazníky jako doposud, myslím, že z toho tu kultovku nakonec nějak uděláme. (:

        Máš tu super. Už by to skoro chtělo pevnoocelovej sraz…

        • TJK  

          i kdeze ja… kompletoval Wilda :) ja se jen povezu na vlne cervene a jesti to krapet domazlim :)

          jinak dnes pribehla vetsi testovacka do kopce i z kopce a mam k tomu par pripominek :)

          RVL na 150 je na tom naprosto cajk jen lehce budu ladit progresivitu.. kazdopadne moc fajn

          Riditka dam kus sirsi… pocitove moc daleko od 780 renthalu na LV a je to divny…

          GEO – jednoduse super… nevim jestli obslehnuta nebo vymyslena ale jede se na to velmi dobre a z kopce musim rict ze velmi jistej a v rozbitejch sutrech az necekane „hodny“

          Gumy – Vigilante jeste dostane sanci.. ale NN je hroznej srac :) do kopce to nejde, po rovine to nejede a drzi to jako ardent :))

          podtrzeno a secteno… luxusni bike!

          • Kubiczech  

            Já jsem netušil, že jste si to vyměnili komplet. (: Geoška je v podstatě Shan v XLku, sem tam s malými úpravami. Mně se na tom jezdilo parádně, tak jsem rád, že i tobě.

            • TJK  

              pak musim rict ze to maji vymyslene dobre… je to takove vyvazene v kombinaci: do kopce jeste rozume jede / z kopce hrave ale stabilni … pocitove mi to fakt sedlo velmi prijeme…

              jinak jo.. nic sme nevymysleli.. Wilda chtel CX.. ja potreboval HT s vidlou… cenove ± podobne a handrkovat se o tisicikorunu.. to neni dustojny :-) Ja jsem osobne spokojen a myslim zei Wilda rikal taktez…

      • Atilla  

        Hele už by ses měl dokopat k nám. Můžeme potahat HTčka

        • alinceb  

          Proč nepotahat fully?

          Resp. co ty pojedeš na HT, tak já si dám radši na fullu (z bezpečnostních důvodů)…:D

        • TJK  

          nene.. jak pise dole Breta :-) co ty na HT ja radsi na fullu s teleskopem :-D

          • Atilla  

            No stres tenhle rok nemám najeto vůbec nic. Buď zranění, nemocní haranti, nebylo kolo a nebo byla práce:)

            • TJK  

              nejeto nenajeto.. kdyz nekdo zacina na uplne jinym levelu nez nekdo konci.. tak se to proste srovnat neda :-D

    • tonik666  

      Tohle tu myslím ještě nebylo – Cotic bude dále držet 26 BFe a navíc mu ještě zmodernizoval geometrii – takže máme MK3. Zde

      • podvlada  

        Zrovna když jsem dodělal starýho, přijde novej :-)

        • tonik666  

          Tak novej je za jiný peníze než máš ty starýho :) A máš MK2, starýho mám já :D

      • black.horse  

        chjo, dětský kolo… kdysi jsem na to koukal, ale v nabídce s,m,l mi prostě to XL chybí :-(

        edit: a přitom to červená s lehkých přechodem je pecka

    • vrkal  

      Shanim kontakt na někoho z Moravy nejlépe okolí Ostravy kdo přelakuje rám mého Forta vč. zalakování nálepek pod rám. Po letech začíná pod lakem jako by praskat barva, což je nehezké.

    • tonik666  

      Cotic udělal BFe s 12×142 osou http://singletrackworld.com/…e-bfe-model/

      Taky mají starší modely ve výprodeji za 249 Liber, což v kombinaci s kursem není špatné. Mají S-L.

      • Lucase  

        Včera jsem na něj koukal. Ten rám vypadá moc hezky včetně barvy :)

    • cbb  

      trochu toho retra – Kona Fire Mountain 1994, novy lak, s nalepkami som sa pohral, uz aby som ho aj dokoncil (snad teraz v lete)…po dokonceni bikeu poslem foto (toto nie je moja silna stranka)

    • FrantaPMJ  

      Těšim se na spanilou CrMo jízdu až bude Bareš vyvoněnej ;o)

    • zdeno1  

      nevi někdo jak je to s WERKem?potrebuju uvarit ram…volam,pisu,nik­do se neozyva…diky

    • maajkee  

      Nebude se někdo v dohledný době zbavovat nějaký HT 27,5 rámu Werk, On-One nebo něčeho podobnýho ve velikosti cca 19"? Celkem rád bych vyzkoušel nějaký ocelový 27,5 HT s vidlicí cca 140mm :)

      • black.horse  

        hele, 140mm auto nepobere, chce to větší zdvih a položenější hlavovku :-D

        • šlapatko  

          Je to jen hi ten ale dost mě baví. Na asfaltu jede a v lese se neztratí. Postaveno za pár korun jako přibližovadlo do práce. V plánu budou i delší trasy s nosičem. Časem přibydou lepší pneu a dualy.

    • easyrider  

      Nějak nám to tady stagnuje. Já začal další dva rámy, šestej a sedmej. Sedmej bude devětadváca pro mojí bábovku, 15.5" na vejšku a téměř ekvivalent 19" rámu na dýlku. Jen se modlím, že jsem jí vzal míry správně. :)

      • kamaro  

        Ahoj, jak vysoko bude sedlo u toho 15,5" rámu? Předpokládám, že 29er na moji výšku bude podobných rozměrů, takže čekám jak budou ve výsledku vypadat proporce rámu. Neuvažoval jsi o prohnuté sedlovce že sady Zona?

        • easyrider  

          Nahodím sem výkres geo. Moc vysoko ne, má krátký nohy. :) Tuším 660 střed-vrch sedla. Ani nevím, že mají prohnutou sedlovku, jsem nějak mimo. :)

    • Strakááč  

      Tak TO mám téměř dostavěný… i váhově se to povedlo, na to že rám váží 2480g

      na předek ještě přijde ikon 26×2,35 3C s EXO ..

      a na zadek prozatím nechám ikona 26×2,2 v dual směsi.. uvidím, jestli ho dřív sjedu nebo řachnu :D

    • Atilla  

      Přemýšlím, že Werk Trailhammer půjde do světa. Bohužel koleno mi nedovoluje užívat si jeho potenciál. Tak kdyby měl někdo zájem o rám + vidli…

    • Kubiczech  

      Když už je to nahoře: nesušíte si někdo nějakou pěknou devětadvaceti­palcovou cross-country ocel ve velikosti 19" a vyšší? (:

    • mathosh  

      Aktuálna forma :)

    • orm  

      Jen pro zajimavost. Fotky nic moc, ale treba to nekoho bude zajimat :-). Jedna se o premieru a zaroven dernieru. Stavet na tom nic nebudu.

      • Petronen22  

        wau

      • prodi  

        a to je škoda:)

      • Jirka24x  

        A co s tim budeš dělat?

      • Strakááč  

        noo… ale barvička je luxusní !!

        stavět na tom nic nebudeš, takže to pošleš do světa ? :D

        • orm  

          Barva je british racing green. V realu je svetlejsi.

          Po tech bez mala 2 letech od objednani me stavba presla a priority se posunuly jinam. Koupil jsem hotovku. Ram dam na bazar a kdyz ho prodam za rozumnou cenu, tak budu rad, ze nekomu bude slouzit. Jinak ho ulozim v garazi a treba zapar let dostanu znovu chut na tom neco postavit. Ted ta chut uz ale neni.

          • treatt  

            No, tak koukám, že nejsem jediný, u koho se to takhle neuvěřitelně táhlo :)

    • Kubiczech  

      Když už je vlákno nahoře – nějaký nápad na konfekční xc ocel okolo 20 tis.? 44 mm hlava, 142/12 zadek…

      • wilda81  

        Jak moc XC? Já bych bral Orange P7, ale tohle asi nehledas, když máš Shana.

        • Kubiczech  

          Úplně XC. (:

          Dám to do jedné odpovědi, ať to tu zbytečně neplevelím. Konfekce proto, že něco na míru je na dlouhé lokte. V úvahu přichází maximálně SingleBe, které by se mi líbilo, ale nejsem si jistý, že se do toho chci pouštět.

          Na Salsu jsem koukal, ale tam už mají všechno buď fatbike, nebo s beranama, ne? Cesťáka mám. (:

      • Nimrod  

        proč to musí být série?

      • Pac029  

        Salsa Fargo?

        • Kubiczech  

          Díky za tipy. Sherpa vypadá parádně, ale přece jen jsem ještě nedospěl do stádia, kdy bych musel mít na xcčku tak položený hlavový úhel. Všechny ty ocele míří spíš do trailova, což s Production Privee v garáží není zrovna to, co bych potřeboval. Z tohohle důvodu jsem třeba zavrhl Marina, který by vyšel na hodně zajímavé prachy. Z větších výrobců se nabízí Ritchey, který ovšem nemá pevnou osu, nebo Niner, který je za rozumné peníze všude pryč a tři pětky jsou už fakt dost…

    • tromboonen  

      Čau oceláři.. co říkáte na tohle: http://www.kolokram.cz/…-105-55.html

      Nějak se mi to začlo líbit, narazil jsem na to náhodou a nemůžu to dostat z hlavy… ví o tom někdo něco? V tom videu se Kolokrámy tváří, že to dělaj sami, ale to asi nebude ten případ.. samotnej rám od Ritchieho co se dá koupit je minimálně barvou něco jinýho.. http://www.bikeinvest.cz/…ad-logic-ram

      Nemá někdo tip na sice seriovku silnic rám (na custom asi nemám morál), ale zato něco slušnýho, co by nevážilo jako auto a mělo ty správný vlastnostě (ne jako to převařený Favo z mládí co jsem onehdy vyhodil)?

      Mám jeden slušnej ocelák, nějaký Columbus trubky, i když žádný peříčko to taky není, ale je děsně vysokej, dýlka mi kupodivu sedí, i když potřebuju extra krátké rámy, ale ty štafle nejsou ke koukání, v současné reinkarnaci je to hybrid se starým Bio pace 105 převodníkem a rovnejma rodlama, práší se na něj..

      • TJK  

        joke? :-)

        to vide je promo.. jasny ze ram je origo Ritchey a jen stavi v tomhle designu… cena celyho kola je vuci cene ramu celkem zajimava.. me by bylo jen lito pripravit e o tu radost ze skládání…

        • tromboonen  

          Jasny, ja bych to hotovy taky nekoupil, krome toho maj jen 55… ale ten ram vypada, ze to bude trochu neco jineho nez ten co se prodava, jestli to ma s tim osazenim pod 9 kil, tak ram musi mit min nez 2.3, bych rek. Barva a polepy jsou taky hezci..

          Ze je video promo jsem pochopil, dik, ale se by Kramy meli s Tomem tak exkluzivni vztah ze by jim dodaval ramy co nikomu jinymu ne?

      • nitraq  

        By mě zajímalo, koho napadlo dát na takovýhle vzhledově klasický ocelový kolo karbonový podložky pod představec, to je zločin:))

        • tromboonen  

          Jo, to me taky koplo do oci, ani ne tak material, jako tloustka a jak to vypada, jak by se to dalo resit jinak?

          • nitraq  

            Titanový podložky z Ali? Případně jakýkoliv jiný stříbrný obyč hliníkový?

            https://www.aliexpress.com/…9515777.html?…

          • Hroch obojzhivelnyj  

            Nijak, ma rozsirenyma miskama hlavka na ramu naroubovanou 1 1/8 sloupek vidle a predstavec na uzkou hlavovou trubku a vypada to divne. Kdyz tam das alu/titam, bude to stejny. A kdyz das custom vybrany podlozky, tak tam zas bude masivni predstavec. Jako kdyz das na klasicky 1" zavitovy hlavko ahead 1 1/8 adapter.

            • tromboonen  

              A co s tim teda, kdybych se do neceho takoveho pustil, brat zasadne jen 1" zavit a old school predstavce? Do nich zas nejde vetsina dnesnich rodel, ne?

              • tromboonen  

                Navic to by nefungovalo s karbon vidli, to je blbost..

              • Hroch obojzhivelnyj  

                No bud uzkou oldschool hlavovku s 1" sloupkem (a klasickym predstavcem nebo 1" ahead, ale to se blbe shani), nebo jit s dobou a sirsima trubkama/hlavovkou.

                Klasicky predstavec je tezsi a ohebnejsi reseni, ale mam takovy podezreni ze muze za podstatnou cast „steel is real feel“.

                Potrebujes nutne karbonovou vidli? Kvalitni ocel poslouzi stejne.

      • JSt  

        „…perfektní tuhost rámu a zároveň komfort, který může dát jen ocel.“

        :-DDD

      • alinceb  

        Co Genesis Equilibrium (Reynolds 725) ? ;)

        EDIT: Aktuálně teda vyprodanej, ale koukl bych klidně po něčem dalším od Genesis nebo na jiném e-shopu.

    • Lucase  

      Hoj, nevíte o nějaké pevné ocel vidlici? Vím kloudne jen o on-one.

      Parametry:

      26"

      440mm

      Na kotouče

      1 1/8

    • Lucase  

      Novinka od On-One. Model Deedar pro 27,5" . Původně jsem měl v plánu ho pořídit, ale bylo by to zbytečně moc :)

    • Lucase  

      Jeden povedený kousek. Nikdy by mě nenapadlo hodit na takový rám tuhle vidlici, ale za mě super!

    • Lucase  

      Jelikož je to tady poslední dobou lehce umřeté, tak přidám jedno nové železo jako základ lowcost stavby, které včera dorazilo z UK.

      • Nimrod  

        a já si konečně vzpomněl, jaký rám mi ta barva připomíná… a vskutku, fat chance . v týhle barvě byl v bike peloton bulletin. koukat se na tu dvoustranu se serottou dalo jen s igelitem pod hubou…

      • k3nyL  

        Tj slusnej navrat ;) z LV zpet na Onko. Celkem by mne zajimalo co te k tomu dovedlo… ;)

        • Lucase  

          To není návrat, to je samostatná kategorie. Neměl jsem na kolo vůbec čas a hlavně mě poslední dobou ani nebavilo. Tohle bude lowcost stavba, jen na vyjížďky kolem komína nebo s milou.

          • k3nyL  

            Jasny, tak at slouzi… aspon vis do ceho des ;)

            • Lucase  

              Díky. Zatím mám jen rám :)

              Jinak ano, už vím, do čeho jdu. Proto jsem právě volil takto.

    • přez les  

      Přidám svého otloukánka

      • kamaro  

        Super otloukánek. Tenhle Sector je barevně to nejlepší, co kdy Author udělal. Příprava na kotouč ale na tomto rámu nebyla, kdo ti ji dodělával? Co používáš za vidlici a nosiče?

        • přez les  

          Rám my letoval cyklo Bareš ,nechal jsem posunout i můstek aby se vešli 28 s 35 mm. Vidlice je stará cr-mo Fort .upravená na kotouče (samo-domo).K nosičům -letos jsem zkusil tento http://www.kupkolo.cz/…-ra5_z91105/ a nevydržela ta spodní vysouvací tyčka, protože je dělená tak jsem si jí nechal vyrobit z oceli a v jednom kuse. přední nosič je od authora s uchycením na čepy v brzd , ten slouží několik sezon bez chybičky.

    • Kubiczech  

      Inspirační…

      • Sindy  

        Nelíbí :(

      • favorit.  

        a to za mě dobrý!

      • Strakááč  

        to musí bejt celkem dobrej pojezd po lese, taková raketka na singlu.. me se to líbí.. má to svůj styl.. nejvíc se mi líbí adaptér+patka z jednoho kusu.. :) co to má za váhu ?

        jen moc nechápu význam teleskopu.

        • podvlada  

          Teleskop je dneska dobrej už na všechno :-)

        • Kubiczech  

          Ono se to nezdá, ale to kolo sjede a hlavně vyjede hrozně moc. Chvíli jsem něco podobného jezdil a teleskop mi chyběl víc než odpružená vidlice.

    • treatt  

      Taková rozjímací, co je lepší? Déle jetý (2 roky) Renold 725 nebo radši nový Ronin? :) Co na to hlas moudra bf? A Jan Tleskač? :)

      • alinceb  

        Vzal bych Renolda…

      • kamaro  

        Ono spíš bude záležet na tom, jak ti sedne a bude vyhovovat geometrie toho rámu, případně vybavenost návarky, úchyty, vedením a pod. Také bych volil spíše podle použitých průměrů trubek vzhledem k tvé velikosti a hmotnosti. Ronin má třeba všechny trubky o průměru 28.6mm, což není nic moc – spodní rámovku bych viděl raději 31.8 nebo 35mm.

        • treatt  

          Mno, geoška je zarážejícím způsobem totožná :) aspoň podle parametrů, co jsem dohledal.. vypadá to, ale že ten Renold má přeci jen větší průměry.. jinak uvažuju 56ku na mých 182 a..kdoví? Něco mezi 72 a 75kg? Nevážil jsem se roky :)

        • treatt  

          Sice doma nemám šupleru, ale podle krejcovskeho metru to vypadá na průměr 35mm ta spodní.. V kombi s Renold 725, nemůžu se dočkat, až ho projedu :)

          • treatt  

            Tož tank Vysočiny je v provozu, zatím jsem nedělal žádné zásadní změny, v podstatě jen pořádný servis, nahozeny blatníky (Crud MkIII a zatím vypadají funkčně parádně).. opravdu to ale není pírková střela, tak si říkám, jestli byste neměl někdo pod palcem lehkou a solidní celokarbon 1 1/8, kdyby to byla kuželka, těch jsou všude mraky, takhle je to těžší..

            • alinceb  

              Hůř to vyfotit nešlo?

              • treatt  

                Tak ona to nemá chlubící fotka, byla to žánrovka pro zachycení nálady na stravu :) Šlo mi hlavně o tu vidli, fotka jen ilustrační :) časem doplním do bajků, tak si to připíšu k dalším dloužkům :)

    • alinceb  

      Viděno v kolárně na Radosti na RS. Krásnej kus – kdyby mi to říkalo Pane, tak bych se nezlobil…

      • podvlada  

        Tak hezky jednoduchý :-)

      • Lucase  

        Původně jsem si myslel, že je to Franta, než jsem si prohlédl detaily.

        • alinceb  

          Přesně to samé jsem si na první pohled myslel taky, než jsem si všiml laserem vypalovaných detailů…

          • Lucase  

            První, co mě vyvedlo z omylu bylo to S na hlavovce :)

            • podvlada  

              Přesně. První fotka jasnej Franta, druhá fotka a dál omyl :)

              • marosh16v  

                Hrozně mi připomíná mýho Frantu…ale já myslím, že tohle je až moc „minimalistické“. Mě se moje výztuhy líbí… :)

      • šlapatko  

        Zdarec, bajka jezdí kámoš. Na rám čekal snad půl roku. Ještě jsem ho neviděl naživo.

      • Kubiczech  

        Pěkný. Bych neřekl, že se to tady u nás dá vůbec potkat. (:

        • alinceb  

          Zpracování hezký, ale třeba lak a polepy bych si za tu cenu představoval trošku vznešenější. Tohle vypadá jako obyč komax a polepy na tom bez krycího laku. U Franty za 15k asi v poho, u rámu za trojnásobek celkam fail…

          • antt  

            též jsem myslel, že to je komax, ale je to prý prášková

            • kamaro  

              komaxit = prášková barva. Kovový materiál se nabije el. nábojem a nafouká na něj prášek. Poté se to šoupne do pece a při cca 200 stupních se ten prášek rozteče a vytvoří povrchovou vrstvu.

      • Foxholm  

        Nazdar panstvo, když už jste mě teda vyhmátli, tak se hlásím…

        V podstatě souhlasím s tím, co tu píšete, je to minimalistické, je to hezké, a taky jsem moc rád, že mi to říká pane. :)

        I to s tím lakem a polepy je k odsouhlasení, ovšem s tím, že můj rám byl ještě za o něco nižší cenovku, než za kolik je teď. A navíc, barva a samolepky nejezdí, a tohle jezdí tak, že sám rád musím uznat, že nad tím lze oko přimhouřit.

        A taky jak píše šlapatko, počkal jsem si, asi osm měsíců. V dnešní době, kdy se pro kola chodí do krámu jak pro rohlíky do sámošky tak trochu nezvyk! :)

        Přidávám foto za denního světla.

        • Nimrod  

          je to krásný, ale proč tohle a ne franta?

          • Foxholm  

            víš jak to je, když ji miluješ… :)

            • Nimrod  

              ok :-)

              • marosh16v  

                Já se zapojím do diskuze – vylženě jsi chtěl ten Starling, jo? Protože jinak myslím, že Franta by asi neměl problém tohle postavit…ale zase Frantů je v CZ asi více oproti tomhle, takže chápu :)

                • Nimrod  

                  franta by to prakticky udělal taky, ale hlavně by dal pod tlumič trubku… nemyslím si, že by tam byla zbytečná, wiesmann ji na „stejný“ rámy dává také. takže mohu jen popřát, aby to měli v bristolu dostatečně dimenzovaný

                  • alinceb  

                    On bude imho dost rozdíl v rozložení sil. Co jsem viděl rámy od Franty, tak dává tlumák mnohem víc na kolmo na spodní rámovou trubku, takže vektor síly působí mnohem větší namáhání ohybem. U Starlinga je tlumič hodně vodorovně, což má určitě vliv na charakteristiku chodu a pak samozřejmě i na to namáhání…

                    • Nimrod  

                      břéťo, koukni na můj rám a na starší en/fr/dh koxingy od floriana. jinak ten tlumič se dává hodně pod úhlem kvuli vyšší progresivitě, vodorovně je lehce degresivní (ale esteticky podstatně hezčí :-))

                      • alinceb  

                        Tak Franta to dává všude, ale je otázkou, jestli je to potřeba…

                        • k3nyL  

                          Jasne… lepsi je vic nez min ;)

                        • snílek  

                          Jak jsem už ti asi psal, nebo i sem na fórum, po několika letech se může spodní trubka působením tlumiče lehce prohnout. Říká Franta:)

                        • Nimrod  

                          proto říkám, že doufám, že to kluci v bristolu dostatečně nadimenzovali :-) ty síly tam prostě budou…

        • Lucase  

          Ve stínu vyfocené by to bylo lepší, ale je to parádní :)

          • Foxholm  

            Na lepší fotky se chystám, tohle je cvakanec mobilem, aby byla aspoň nějaké dokumentace.

    • marosh16v  

      Něco ode mě…

      • Lucase  

        Povedenej :)

      • Nimrod  

        rb design ááách :-) ty páčky jsou prostě porno (kdo neosahal, neuvěří). třmeny jsem nikdy nezkoušel, ale nepředpokládám, že by byly na hovno. tak ještě náby… :-)

        • marosh16v  

          Třmeny jsou výborné, desky mají fakt velkou plochu…absolutně si nestěžuju. Kdokoli zkusil, tak páky chválí. Drží se moc dobře, prsty nebolí…

        • Strakááč  

          jak říkáš… ty páky jsou mazec..

    • Majlan  

      Pokud by měl někdo zájem http://www.bike-forum.cz/…-ram-werk-29

      • šlapatko  

        Pobavil mě tenhle test. Podobnou myšlenku mám v hlavě pár let a nyní jsem to našel na netu. Bajk na všechno. Na čundry, do práce a na Rychlebkách se taky neztratí.

        http://twentynineinches-de.com/…e-fur-alles/

        A ještě pár krasavců :-) Pevňáky jsou žrádlo.

        • Lucase  

          Tak jako bike na všechno by stačila ta 29". Nevím, proč zbytečně hrotit ty fat pláště, ale na druhou stranu proč ne. Já jsem si chtěl původně teď také postavit jeden bike na všechno. Nakonec mi bylo líto, nechat ležet ladem starší rám s vidlicí a kolama a proto teď stavím lowcost jedničku na vyjížďky kolem komína. Druhý bike bude vyloženě jen do práce.

          • Nimrod  

            on to má prostě každý jinak. já si nemohu vynachválit jako bike na všechno svýho františka s 130/130…

        • grafik  

          1. Bike je mazec, to chci. Osadil bych ale 1×12

        • 3022  

          Podle mě jste „pozadu“:

          Základem kola Le Moose se stal rám pro dvacetidevíti palcová kola. Geometrie rámu odpovídá rychlému závodními rámu se zadní lehce rozšířenou stavbou tak, že lze použít i zimní ráfky do šíře 56 mm. Změnou kol nebo jen plášťů dosáhnete čtyř různých variant jednoho kola a tím daleko větší univerzálnosti …“

          http://www.jankopka.cz/…y/le-moose-i

          :)

    • Tina  

      Tak už rámy aj s PM úchytom na brzdu …

      • Sindy  

        bude to za priplatek, nebo novej standard?

      • Nimrod  

        výztuha u brzdy není?

        • Tina  

          to je CX rám pre 140mm rotor. Takže nie je potreba. Ale kľudne na želanie pridáme. Bez príplatku :)

          • p@X  

            Škoda, že tady neplatí stejná pravidla pro všechny.

            S tímhle umístěním se pěkně blbě šteluje třmen…

          • Nimrod  

            i tak se obávám, že to bude jen otázka času, ale třeba se mýlím. spíš bych ho umístil alá open, zde v podaní franty

    • antt  

      nějaký ten postarší ocelový večerníček (:

      • 3022  

        Moc hezké.

      • Lišák  

        To bude nějakej fejk! Řídítka nemají ani 600 mm, ráfkový brzdy, který mají jen dva módy – nebrzdí / flekují, trojplacka a vzadu tak sedm koleček… Kola naprosto nepoužitelná.

    • TJK  

      ja mam rad tohle stary ale porad luxusni video!

      SOULCRAFT