Kde máte vaše hlavní světlo? Na řídítkách nebo na přilbě?

78 nepřečtených
  • hmm

    Jaké je vaše hlavní světlo? Na řídítkách nebo na přilbě? Měl jsem totiž pocit, že každý už přišel na to že na přilbě je světlo daleko praktičtější a když jsem četl recenzi Velký test led světel 2017 stále převažovala světla na řidítkách což teda nechápu zvláště u MTB. Já mám na řidítkách bludičku a na přilbě kanón. Všichni řeší oslnění a pokud mám světlo pevně přidělané na řidítkách blbě se sklápí, kdežto hlavu můžu lehce vytočit do boku či dolů a objekt přede mnou nedostane plnej zásah. Samozřejmě že jízda lesem, terénem mimo cesty si žádá velký přehled a světlo na přilbě nemá konkurenci ale i na silnici myslím je lepší…

    Anketa: Kde máte vaše hlavní světlo? Na řídítkách nebo na přilbě?

    52x
    74%
    16x
    23%
    2x
    3%
    • novas752  

      Jak kdy. Na mtb na helmě, na silnici na řídítkách.

    • MirosPikos  

      Nemám hlavní světlo. Ideální je obojí najednou.

    • sobor  

      Mám silné světlo na helmě i na řidítkách.Na řidítkách se dá regulovat,tak na silnici jedu na nejmenší intenzitu a po vjetí do terénu zapínám plnou palbu.Na přilbě mám jen světlo a baterky mám v batohu kvůli váze.A jak jsi psal,při míjení s někým druhým odkloním hlavu a je fše tak jak má být :-)

    • nooski  

      Praktičtější je na rodlech. Snáze se koriguje výkon a i oslňování se dá řešit mnohem snáze, než u světla na přilbě. Rukou se dá odstínit kužel světla tak, aby protijedoucího neoslňoval. Jízda jen se světlem na helmě v mlze, dešti nebo sněžení je pak kapitolou samou o sobě. Vyšší hmotnost nesená na hlavě je taky znát a teoreticky nižší bezpečnost v případě pádu se světelem na přilbě je taky argument. Samozřejmě, že pro MTB ježdění někde na trailech jsou ideálem světla dvě, to je bez debat.

      • hmm  

        Když někde valíš lesem po cestě tak držím ruce na řidítkách a jen otočím hlavu, to stejně na silnici. Jednou rukou stínit světlo se mi nechce to můžu tak na rovném úseku bez hrbolů kde kolo jede samo rovně. Váha na hlavě poznat skoro nejde lehce si zvyknu, při použití externího zdroje, vždyť kluci vozí dneska přilby s kamerama co váží dohromady kilo a jsou v pohodě.

        • nooski  

          Hmotnost na hlavě naopak poznat jde hodně. Taky záleží kolik toho po tmě najezdíš. Já to mám za loňský rok kolem 4000 Km v úplné tmě. Letos díky změně pracovního místa a pracovní doby to budu mít ještě více. Rozdíl mezi 200g a 300g přilbou byl obrovský, vozit na ni ještě nějakou větší lampu, tak mi hlava upadne. Každopádně na přilbě v tomhle období vozím malinké světýlko jednak pro případ defektu a jednak abych viděl kolik je hodin na tachometru.

          • hmm  

            Mě hlava neupadla když jsem vozil 200g navíc celý rok. Dá se na to zvyknout. Vlastně mnoho let jsem vozil na přilbě aspoň 100g navíc. Teď už díky zdraví ale jezdím málo. Aktuálně už 4 týdny jsem na neschopence jako troska

    • hmm  

      Až budete mít defekt v noci už světlo s přilby nesundáte. V době kdy ještě nebyli cyklosvítilny na přilbu jsem vozil taktické svítilny na přilbě a každý se mě ptal co to mám za kameru na přilbě :-) Dnes už to nehrozí. Když vozím stále batoh na zádech, tak svítilna s odděleným zdrojem je přímo ideální.

    • BlickM  

      Na přibližování do práce a nouzovku na dojetí mám jen Convoy s „kšiltíkem“ na řídítkách. Na plánovanou jízdu Auroru na řídítkách plus NiteFighter na přilbu.

      • Paja  

        Nepises, ktery Convoy, ale smysl vymeny za Auroru na planovanou jizdu, ktera ma o 2 generace starsi diodu, mi unika.

        • BlickM  

          hm pardon … měl jsem napsat „upgradovanou Auroru s XM-L2“, pro mě asi nejlepší kužel světla. Convoy S2

          • capo  

            Jako že máš v autore původní reflektor a vyměnil jsi jen led? Nebo jsi dával I Nějaký driver?

            • BlickM  

              ale chlapi :-) LED+driver, samozřejmě :-) Reflektor, vypínač tělo „Aurora“

              • capo  

                No já jen že původní aurora žádný driver neměla – tam prostě vypínač pustil buď plnou z baterky, nebo regulovanou odporem. Proto mě zajímá kam jsi ten driver umístil. Foto? :) Teda ne že by se mi vyplatilo to předělávat, ale ze zajímavosti…

                A taky mě zajímalo jak to vypadá ten kužel při kombinaci původní reflektor a nová LED (já jsem reflektor měnil za optiku protože mě to rozložení světla právě štvalo. Ale to už je let…)

                • BlickM  

                  Aurora s pěti režimy driver měla. Původní byl na závit nový je na pružině, ale pasuje. Kužel je cca stejný, porovnávací foto jsem nedělal. Je to takovej pracant…

                  • capo  

                    Aha, to jsem netušil, věděl jsem jen o dvoumodové :). Dík

          • Paja  

            Aha.

    • wego1991  

      Dle čtení BF sem před rokem v době, kdy sem vybíral světlo na řídítka došel názoru, že světlo na přilbě je nutnost. Tak sem koupil NiteFigter BT21 a začal vybírat něco na helmu. Po první jízdě v noci na MTB (v terénu) sem zjistil, že světlo na přilbu je téměř zbytečné.

      • hmm  

        Já po 38 jízdě ve tmě a druhém defektu zjistil, že pro světlo na řidítkách stačí blikačka.

      • jIrI___  

        Pro jízdu v terénu mi naopak takřka zbytečné připadá světlo na řidítkách. Na silnici to má zas přesně naopak.

        • t29  

          Světlo na řidítkách ti v terénu ukáže stíny za nerovnostma, tak vidíš, do čeho jedeš.

          • nooski  

            Souhlas. Světlo jen na helmě výrazně snižuje vnímání nerovností terénu.

          • jIrI___  

            To sice ano, ale daleko více mi vidím, když v zatáčkách nevidím tam, kam jedu. Jsem asi naučený hlavou sledovat trajektorii stopy a v k tomuhle je světlo na řidítkách k ničemu. Ale jak už tu někdo psal, ideální je mít světla obě.

            • t29  

              Nezpochybňuju užitečnost světla na helmě, jen uvádím výhodu světla na řidítkách.

              Obecně čím blíž je zdroj světla k očím (typicky na helmě), tím plošší je nasvícení okolí (a horší oslepení světelným kuželem v mlze). Pro zvýraznění tvaru terénu by se hodilo mít světlo někde na korunce vidlice spíš než na řidítkách.

            • hmm  

              Čím vyšší rychlost v zatáčce tím víc si vážíte světla na přilbě. Protože ten bazmek na řidítkách svítí jinam :-)

        • MirosPikos  

          Možná si v terénu nikdy vlastně nejel.

          • hmm  

            Definujte terén :-D

          • wego1991  

            Když mám na rodlech 1700lm (v terénu zapnu na full – 4 stupeň, mimo terén stačí s přehledem 2. mód), tak zkrátka vidím vše co potřebuji. Nemám pocit, že bych něco nebo někam neviděl, takže osobně světlo na helmu nepotřebuji – a sem za to rád – o blbost a starost o ,,nabitost'' méně.

            • pepek  

              Takže vidíš i na konec vracečky?

            • hmm  

              Spíš ukaž svítilnu. Lumeny mi opravdu nic neříkají. To dnes mají i bludičky

              • Roxteedy  

                přesně tak – Mám SolarStorm X6. Dovozce do ČR to prej nechal změřit v labce a má to 1600 lm. To bych bral. Ale číňan u némlich tý samý šajnovky píše i 20 nebo 30tis lm :D

                • MirosPikos  

                  Škoda, že už se nedá sehnat na Gearbestu.

                • hmm  

                  Pěkné světlo se širokým záběrem. Na řidítka super, ale chyběl by mi kanon na dálku

                  • wego1991  

                    na max. to svítí asi jako dalkáče od auta, ale chápu že některým to může přijít málo :)

                    btw. v té recenzi maj blbé fotky ,,svícení'' .. možná se někdy dokopu k tomu abych to nafotil v reálu jak to svítí

                    • hmm  

                      Tak velikost reflektoru a zapuštění ledky napovídají že to bude spíš svítit jako normální světla nežli dálkáče

                    • BlickM  

                      tak to mam buď špatnej „kousek“, nebo extrémní dálky na autě, ale srovnat se to nedá …

                      • wego1991  

                        Jasnej vadnej kus!

                        • hmm  

                          150m je ale na tento reflektor dost a dálková světla dosvítí dále přeci

                          • wego1991  

                            samozřejmě se nebavíme o ,,plných kulích'' až někde za 300m – ale dosvit – zkrátka byt jen trošku světla někde hoooodně daleko – ale je tam. Když valím třeba po rovné cyklostezce/sil­nici, tak to nasvítí značky s přehledem na těch 300+ metrů (se sklopeným světlem, abych neoslňoval protijedoucí – s nesklopeným světlem to bude zas o kus dál)

                            • novas752  

                              Slusny svetlo ti reflexni znacku osviti tak na 700m a kousek. :)

                              • wego1991  

                                To je možné, avšak to nemohu posoudit, jelikož po dálnicích nejezdím

                                • novas752  

                                  To nemusis jet po dalnici, useku, kde je primo videt na mnohem vic nez kilometr dopredu je spousta.

                            • hmm  

                              značka je dobrý ukazatel, i bludičky je osvítí na pěknou dálku

                        • BlickM  

                          … pokud ti to opravdu svítí jak dálková na autě, přemýšlel bych o výměně reflektorů :-)

            • novas752  

              Akorat v prvni rozbity pasazi nemas tuseni jak to vypada za prekazkou – za kazdym korinkem nebo kamenem mas metr dlouhej stin.

              V prudsich nebo klopenejch zatackach vidis taky hovno.

              Neni teren jako teren. Na lesni cesty svetlo z riditek asi staci.

          • jIrI___  

            Ty ano?

      • novas752  

        Tak on neni teren jako teren. ;)

        V ostrych nebo klopenych zatackach je svetlo na riditkach k nicemu – svitis si kamsi do krovi a ne na vyjezd ze zatacky. To samy v clenitem terenu, tam ti svetlo na riditkach dela metr dlouhy stiny za kazdym korinkem a vidis uplny prd. Se svetlem na helme to zadny stiny nedela (zdroj svetla e nad urovni oci) a muzes si posvitit tam kam koukas a ne tam kam ukazujou riditka.

        • Polka  

          Ale v mlze jses v riti a ta byva v zime dost casto.

          • hmm  

            To jsem potkal častěji srnky a divočáky než mlhu

          • novas752  

            Zas tak casto ne. Navic mlha byva vetsinou pozde v noci a po ranu, a ja jezdim spis odpoledne a vecer.

            A kdyz uz ta mlha je, tak i svetlo z riditek je docela naprd a ten svetelny kuzel te oslnuje. To by muselo byt neco ve stylu mlhovek aspon z podkovy vidlice ne li z patek na obe strany. A tam uz je to zase ovlivne e otresy atd.

            • Polka  

              Tady u nas je teda dost casto, mlha i ta zver. Jezdim taky odpo/vecer/noc.

              • RomanH  

                Tak tak. Rano, cca 05:30 – 06:30, odpoledne cca 17 – 19, je ted u nas mlha prakticky porad.

                • Paja  

                  …a u vas v te mlze ciha i pes baskersussky :D

                  • RomanH  

                    S tim blikajicim obojkem i jo :-)

                    • Polka  

                      To jsem ted videl pri patecni ceste pres Brno kdesi u Olympie a Rivecu a cumel jsem jak blazen…videt je to pekne, ale byl jsem teda hodne opatrnej, aby mne to nevylitlo pod kolo :-)

                      • MatS  

                        Já jsem za ty blikací obojky rád. U nás mezi domkama venčej večer psy na volno a je jim úplně jedno, že ten jejich potrhlej čokl běhá po cestě, kde se jezdí. Naštěstí už někteří tyto blikací obojky dávaj a díky tomu není tolik chlupatejch rohožek :-P

    • Roxteedy  

      Porad mi, kde se dostanu k tomu „testu svetel 2017“?

    • oddie  

      Na řídítkách hlavní, na přilbě pohlavní.

    • Milan  

      Primárně na řidítkách.Na helmě jsem chytal za větve a bylo to o držku.

    • mikub  

      Na řidítkách SolarStorm X2, který má světelný kužel širší, takže příjemně nasvětluje prostor před kolem. Na helmě čelovku s úzkým kuželem do dálky. Který z těch dvou světel je hlavní nevím, připadá mi, že se příjemně doplňují.

    • RomanH  

      V terenu nejlepe jak na riditkach, tak i na helme. Nicmene pokud je mlha, na helme je svetlo nepouzitelne.

    • Tina  

      Na riaditkách vozím hlavné svetlo s regulovateľným výkonom(max 1600lm). Zvyčajne na na 60%, v teréne do zjazdov diaľkovým ovládaním prepínam na full výkon. Na prilbe mám menšie svetlo s regulovateľným výkonom (max 1200lm). Zvyčajne ho neprepínam a vozím na 50%. Slúži hlavne na prisvecovanie do zákrut a v smere kam sa chcem dívať.pri tejto menšej intenzite sa nebije s hlavným svetlom. Keď je opar alebo hmla, tak silné svetlo na prilbe je veľmi zlá voľba a vtedy prepínam na 10% výkonu. Svetlo na prilbe slúži ešte aj ako druhé záložné svetlo a je neoceniteľné pri prípadných opravách v teréne.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.