• sadre

    Ahoj,v listopadu jsem si zakoupil umělohmotné valcé značky ROTO.Bohužel mi už jeden válec prasknul na několika místech. Válec jsem předal k reklamaci,která nebyla provedena.Bylo mi řečeno,že jsem válce přetěžoval svoji hmotností na které není konstruován (vážim 75kg).Prodavač mi řekl,že mi může prodat Al válec za cenu 1100Kč a ten už nepraskne.To jsem nepřijal a požádal jsem ho,aby předal válec znova k reklamaci.Teď čekám co se bude dít dál. Stalo se Vám někdy něco podobného?? :(( Jak se mám bránit? Záruka mám na dva roky.

    0 0
    • maxtor  

      Obecně, pokud ti někdo neuzná reklamaci, a ty jsi přesvědčený, že máš na reklamaci nárok, můžeš se obrátit žalobou na soud. V tom případě bude soud z největší pravděpodobností vyžadovat znalecký posudek, který prokáže, jestli je tvůj nárok oprávněný nebo není. Ten si buďto opatříš sám, nebo jej opatří soud na tvé náklady. Důkazní povinnost je totiž na žalobci. Soud nebude vyzívat prodejce (žalovaného), aby dokázal, že k poškození došlo chybným užíváním. Dokazovat musíš ty. Pokud spor vyhraješ, veškeré náklady řízení platí žalovaná strana. V opačném případě máš smůlu.

      0 0
    • GrandeBelde  

      podle mě neexistuje způsob jak by jsi mohl válce přetížit, natolik aby došlo k prasknutí. K žádným dyn.rázům na válcích nedochází, trvej na reklamaci.V mauálu máš možná stanovenou maximální přípustnou hm.jezdce. Mimoto máš právo, do 30 dnů zboží vrátit bez udání důvodu.

      0 0
      • orca  

        ale asi vrátit v nepoškozeném stavu a nepoužívaném …

        0 0
      • maxtor  

        Tu 30ti denní lhůtu vrácení bez udání důvodu vzals kde? To slyším poprvé.

        0 0
        • sadre  

          No já je kupoval začatkem listopadu,tak už 30 denní lhůtu nestihnu.A žádný manual u valcu nebyl,dostal jsem je už v sestaveném stavu bez žádných papíru.Jenom holé válce.

          0 0
          • Jirik123  

            jestli jsi nedostal cesky navod, tak jsi prece nemohl vedet ze jsou jen do urcite hmotnosti (i kdyby to byla pravda..), z toho duvodu ti to proste nemuzou neuznat. kdyztak je muzes naprasit na coi, ze prodavaji veci bez ceskych navodu (ze zakona musi). urcite se pouc o svych pravech, napis na SOS a kdyztak pohroz pravnikem.

            0 0
        • GrandeBelde  

          Konkrétně se jedná o § 53 odst. 7 zákona. č. 40/1964 Sb „Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.“

          0 0
          • sadre  

            Já hledám různé možnosti obrany,krom soudu.To by asi enbylo to pravé řešení.

            0 0
          • maxtor  

            Tento § občasnského zákoníku pochopitelně znám, ale můžeš mi říct, jak to souvisí s tímto případem? Navíc pořád nevidím tu 30-ti denní lhůtu…

            0 0
            • GrandeBelde  

              to je jinej případ, u zboží v původním a neporušeným stavu měsíc.

              0 0
              • Veeteck  

                Nemas pravdu… A navic se tady bavis s pravnikem, ja bych mu veril :)

                0 0
          • orca  

            jestli se nemýlím tak u netového prodeje se jedná na 100% o nepoužívanou věc v originál balení .

            A ne co tady řešíme a to je hromada trosek …

            0 0
      • peky  

        Prosím tě žádná taková zákoná lhůta NEEXISTUJE. Dej si na to pozor prosím ať si potom někde neustřihneš ostudu. Zákoná lhůta je jen: dva roky, 1/2 roku na výměnu ale to je stejný kus za kus, 30 dní na reklamaci, a 14 dní na vrácení zboží pouze zakoupené přes zásilkový prodej tzn. ne v kameňáku. To ostatní co ti kdo napovídal je nesmysl. Věř mi protože se v tom pohybuji každý den v jedné nadnárodní společnosti, která si nelajzne udělat v tomto chybu.

        0 0
        • maxtor  

          Co je ta lhůta „1/2 roku na výměnu“?? 30 dní na reklamaci asi myslíš to, že prodejce má povinnost zboží opravit do 30-ti dnů. ne?

          0 0
          • Fuck8r  

            no do 30-ti dnů musí být vyřízená reklamace … a jakmile to prodejce nestihne – tak musí ihned 31. den vrátit prachy

            0 0
            • peky  

              teoreticky se jedná až od 32 den protože se do reklamace nepočítá ten den kdy jsi reklamoval.

              0 0
          • peky  

            jo jo. když přijdeš reklamovat tak máš možnost si vybrat buď výměnu za bezvadné nebo opravu. Není to nikde proaktivně nabízené nicméně zákon to povoluje. V případě reklamace (u mě osobně jde hlavně o telefony) ale dá se to tím pádem vztáhnout na vše je, že v prvním 1/2 roce od koupi si můžeš přát buď opravit dané zařízení nebo „vyměnit za bezvadné“. V případě telefonů se jedná o výměnu IMEI.

            0 0
            • maxtor  

              Tak to jsou možná obchodní podmínky vaší firmy, ale takhle to opravdu obecně neplatí. Žádná lhůta 6 měsíců na výměnu není a na výměnu máš nárok pouze tehdy, když je vada neodstranitelná nebo sice odstranitelná, ale opkující se. V tom případě můžeš teprve žádat vrácení peněz. Lhůtu k odstoupení 14 dní v případě smluv uzavíraných na dálku popsals dobře. Nějaké drobné odchylky platí v režimu obchodního zákoníku, ale to se spotřebitelskými smlouvami nemá nic společného. Fakt vím, o čem mluvím – jsem právník a z občanského i obchodního práva mám státnice.

              0 0
              • peky  

                Že by to byla jen naše výjimaka? Spíš ne..pokusím se to dohledat pokud se mi to podaří. Nezdá se mi že by naše fy dělala takový ústupek k zákazníkovi. Nejsme Ahold.

                0 0
                • maxtor  

                  Proč ne? Máš možnost se odchýlit od zákonné úpravy ve prospěch zákazníka. Prostě marketing. Taky jsem koupil noťas a ten záruční servis, co jsem dostal, a taky využil, byl a je fakt parádní – NB mi při závadě vyzvedli hned druhý den od nahlášení doma a za týden jsem jej měl opravený zpět.

                  0 0
              • Fuck8r  

                já jsem někde četl: 3× se opakující stejná závada výrobku = nárok na vrácení peněz

                0 0
                • maxtor  

                  Tak jak píšeš – když se závada objeví potřetí, má se zato, že je neodstranitelná a v tom případě máš nárok na výměnu nebo můžeš odstoupit.

                  0 0
              • peky  

                je to tam. Máme tady nekompletní ale přehled znění hlavních ustanovení zákonů týkajících se prodeje a reklamace zboží: Občanský zákoník – shoda s koupní smlouvou §616 bod (4) zní „rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se pvažuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje pvaze věci neebo pokud se neprokáže opak“ Z toho pro nás vyplívá výměna za bezvadný v prvním 1/2 roce od koupě. Ale ty jako právník si asi budeš danou formulaci umět zdůvodnit i jinak. Nejsem právník jsem jen zástupce vedoucího na prodejně co je zodpovědný za reklamace apod a řídí se našim interním procesem, který to ustavuje takto s tím že vím že daná směrnice se vždy opírá o zákon. Za mě by potom případné další nejasnosti řišili takový jako jsi ty „takže naši právníci“ kteří dokáží zákon vysvětlit i jinak než já :D

                0 0
                • sadre  

                  Díky.

                  0 0
                • maxtor  

                  Sorry za opožděnou reakci, tohle jsem zjistil: Za prvé: vysvětlení pojmu Shoda s kupní smlouvou podle § 616 odst. 2 OZ: // Shodou s kupní smlouvou se rozumí, pokud zákon nestanoví jinak, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.//

                  §616/4 OZ se týká vad, které měla věc v době jejího převzetí a projevila se v období 6-ti měsíců ode dne prodeje. To že “měla vadu v době převzetí“ je tzv. // vyvratitelná právní domněnka // (viz formulace v §616/4 OZ “pokud se neprokáže opak“). Pokud by se ti např. porouchal telefon, který koupils před měsícem, uplatňoval bys postup podle § 616/4 OZ, prodejce nesouhlasil a došlo by k soudnímu sporu, musí se prokazovat, že závada zde byla už v době koupě. Pokud bude daná skutečnost vyvrácena (věc se pokazila až později), platí obecná ustanovení o záruce – tedy těch 24 měsíců a 30 dní na vyřízení, při opakovaném výskytu závady nebo neodstranitelné závadě právo na slevu, výměnu nebo vrácení peněz.

                  Takový postup, jaký volí vaše firma, má podle mého názoru svoje opodstatnění. Často je pro obchodní společnost výhodnější věc vyměnit, než opravovat a navíc riskovat soudí spor. U spotřební elektroniky to platí obzvlášť vzhledem k výrobním nákladům třeba takového mobilu. Jak chceš totiž prokázat, že ten a ten kondenzátor, odpor nebo třeba kontakt se stal vadným až během užívání a prokazatelně zde nebyl v době převzetí (prodeje)? Proto to raději vymění a mají pokoj. U jiných věcí je situace jiná. Když ti rupne rám na kole, tak těžko budeš argumentovat tím, že rám byl ruplý už v době převzetí. Proto jistě nepůjde o rozpor s kupní smlouvou, která je zde už v době převzetí. Na co člověk nenarazí… Aspoň jsem si rozšířil obzor:-)

                  0 0
    • maxtor  

      Co se týká nějakých lhůt k odstoupení bez udání důvodu, které se tu objevily, rád bych to uvedl na pravou míru. Tohle se týká 2 případů:

      1. Když byla kupní smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání (typicky podomní prodej) – lhůta je 7 dní.
      2. Když byla kupní smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku (typicky přes internet) – lhůta je 14 dní.

      V ostatních případech je to na domluvě, popř. při reklamaci. Pokud ani to nejde, zbývá už jedidě soud.

      0 0
      • sadre  

        Díky za rady kluci,ale jak jsem už uvedl,soudit se nechci.Spis uvažuji o tom,že s tím válcem pošlu nekoho jiného (např. bratra co ma 50kg) ať se už nemůžou vymlouvat na přetížení.Třeba to pomůže.Nejvíce mi vadí to,že mi nechtějí dát kontakt na dodavatele,co válce dováží,bych mu to vysvětlil.Ja aní neviděl nějaké posouzení nebo vyjádření k reklamované věci.Bylo mi pouze řečeno,že reklamace nebyla uznána.Závadu způsobil zákazník neodborným používáním.

        0 0
        • maxtor  

          Bohužel je praxe taková, jak píšeš. Taky bych s tím k soudu nešel. Ne proto, že bych si případně nevěřil, ale kvůli tomu, že taková kravina se může táhnout roky. To nestojí za to. Ještě bys mohl zkusit sdružení obrany spotřebitele. Tam by ti možná poradili něco lepšího.

          www.spotrebitele.info/index.shtml

          0 0
        • dieegoo  

          Hele tak na tohle si dej pozor a určitě chtěj vidět reklamační protokol. Stalo se mi totiž to samé, když jsem reklamoval telefon. PPL mi volalo, že mají pro mě balík. Než jsem ho převzal, volal jsem do prodejny, co to má znamenat, co bylo na mé reklamaci neoprávněného.. Prodejce řekl, že mi ze servisního střediska telefon vrátili, že reklamace není uznatelná, že i on sám to zkoušel a vše je v pořádku. Tak jsem tedy břebral od PPLka balík a jaké bylo moje překvapení, když sem v haldě dokumentů našel reklamační protokol, kde stálo – Reklamace uznána, závada se projevila. Obratem jsem volal zpět prodejci a prodejce ne, že to není pravda. Tak se za ním vydal táta společně s právníkem a najednou to šlo…

          0 0
        • jonys  

          No raděj tam pošli nějakýho „bratra“ co má 120 kg a ukrajinský přízvuk :-) Pokud se nechceš soudit,na což oni evidentně sázejí,můžeš jim leda pohrozit tím,že svoji zkušenost s nima všude (např. tady) budeš prezentovat-a jmenovitě(což bys mohl udělat hned,než se někdo další z nás rozhodne něco u nich koupit).

          0 0
        • sun7dots  

          No podle me poslat nekoho jineho nepomuze, maximalne se presvedcis ze jsou to skutecne mrchy. To az si vymysleji jiny duvod – treba zes jel tak rychle, az jsi zacal vyrabet elektrinu, z ty vznikly blesky a ty ten valec uplne rozmetaly…

          Kdyz uz se nechces soudit, na coz, jak uz tady padlo, spolehaji, aspon jim muzes udelat problemy. Pohrozit COIkou, resp. nehrozit ale poslat ji tam. A kontaktoval bych SOS, ti by mohli vedet, i kdyz se obavam ze ti poradi soud.

          0 0
      • Luka  

        muzes udelat 3 veci:

        pohrozit pravnikem a soudem, vzhledem k tomu, ze u toho nebyl navod, tak i COIkou a tou muzes vesele mavat, protoze ze zakona musi byt u vyrobku cesky navod. Muzes taky udelat to, ze pohrozis rozmaznutim v tisku (tlači) nebo v televizi, ze tam mas znamy… v pripade ze ani pak ti to neuznaj, tak asi vedi proc, nebo jsou hodne neoblomny a pak neni cesty nez zkusit bubu ze jim na foru udelas takovou reklamu, ze se nestacej divit… proste vyhrozovat.

        Taky muzes zavolat na infolinku ceske obchodni inspekce, kde zdarma poskytujou rady spotrebitelum jak maji postupovat. jsou moc prijemni a vedi o tom nejvic

        0 0
        • jonys  

          Povinnost českého návodu stanovuje Z22/97 o technických požadavcích na výrobky a související předpisy.Týká se pouze tzv. „stanovených“ výrobků,nebo-li těch,které jsou brány jako že mohou být nějak nebezpečné…což by tohle zařízení být mělo,ale já už viděl tolik „nestanovených“ výrobků,co vůbec žádnou shodu prokazovat nemusely,přitom jednoznačně by to bylo na místě…:-(

          0 0
    • Fuck8r  

      napiš sem → forum.pauza.cz/vi­ewforum.php?f=30 … jsou tam dva právníci co ti na 100% poradí … já už tam taky psal :-) … a poradili mě hooodně dobře

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.