Předražená výměna autoskla - lze se bránit?

130 nepřečtených
  • maajkee

    Prosím o radu.

    Prasklo mi čelní sklo na Zafiře. Mám připojištění, tak jsem to nahlásil na pojišťovnu a ta mi doporučila nějaké firmy na autoskla v mém okolí a já to do jedné zavezl.

    Servisák, říkal, že to je bezproblému, že to druhý den bude hotové, podepsal jsem nějaký předávací protokol a souhlas s výměnou. Podotýkám nikde nebyla zmínka o ceně. Říkal, že zaplatím tisícovku jako spoluúčast.

    Auto jsem dva dny na to vyzvedl, nechal mi klíčky v autě, protože už tam nebyl, že se pak někdy stavím zaplatit mu tu tisícovku.

    14 dní na to mi poslal mail, že chce doplatit 5000,– Kč

    To mi bylo divné, tak jsem tam byl a on mi řekl, že jsem měl sklo pojištěné jen do pěti tisíc (včetně 1000,– Kč spoluúčasti), takže mu pojišťovna poslala 4 tisíce.

    Tak jsem chtěl vidět fakturu a za výměnu skla, základního, naúčtoval 9000,– Kč

    Obvolal jsem a obepsal pár dalších autoskel a ve třech jiných mi nabídli částku za výměnu včetně dph od 4800 do 6 tisíc maximálně.

    Tak jsem mu řekl, že mi to měl dát vědět dopředu kolik to bude stát, že bych to u něj dělat nenechal a že mu to nezaplatím, že mu zaplatím jen adekvátní částku.

    On mi na to řekl, dobře, nic mi nedávejte, já to dám právníkovi a budete platit ještě víc.

    Tak teď nevím, jestli mám vyměknout a radši mu to zaplatit, nebo jestli je nějaká možnost se bránit proti neadekvátní částce?

    Díky za jakoukoliv radu.

    0 0
    • oddie  

      Takhle, jaks to podal, asi dost těžko. Proč máš proboha u takového auta tak nízkou pojistku na sklo??? Ještě k tomu se spoluúčastí…

      0 0
      • maajkee  

        Spoluúčast je co jsem se ptal, skoro u všech pojistek na sklo. Každopádně ti příjde u auta který má dneska cenu nějakých 60 tisíc, pojistka do 5 tisíc na sklo jako neadekvátní?

        0 0
        • kubad  

          prostě s to posral tak nevím co tu teď okecáváš,

          jinak já žádnou spoluúčast na sklo nemám.

          0 0
          • maajkee  

            Díky.

            0 0
          • ememem1  

            co posral? to ze na proforma fakture resp. objednavke nebola predbezna cena je rovnako jeho problem jak servisaka. kludne by so to nechal nech si to da pravnikovi, vobec to neni az take jedznoznacne.

            0 0
            • kubad  

              jen se zeptám, na základě čeho?

              mě přijde jako demence nechat něco pravit bez toho abych věděl za kolik, ale je klidně možné že servis natáhl cenu opravy protože si myslel že to pojištovna sežere, ale těžko hledat důvod jak tu cenu napadnout

              0 0
              • ememem1  

                objednavka resp. proforma faktura je hospodarska zmluva. ak tam neni uvedena predpokladana cena s ktorou su obe strany uzrozumene, o jej navyseni sa v zmysle zakona informuju atd. atd. tak neviem na zaklade coho si servisak povie ze 10 litrov. tak ja si poviem ze max 2. a co teraz? jedine sud, dokazovanie opravnenych nakladov atd. ale vobec bych to nevidel nejak jednoznacne v maajkeeho neprospech.

                0 0
                • kubad  

                  jiná věc je ale české a slovenské právo.

                  další věc je jak ty papíry vůbec mají řešené, pokud nezaplatí má během chvilky od soudu platební rozkaz a pokud se neodvolá a nepude k soudu tak i exekuci s několika násobnou cenou.

                  soudit se o 4000kč je bohužel v CZ totální nesmysl náklady na právníka a čas a ve finále i když vyhraje po několika letech a soud určí že by mu měly být proplacené veškeré náklady možná i desítky tisíc, je taky nemusí z nikoho dostat :)

                  0 0
                  • ememem1  

                    jiná věc je ale české a slovenské právo – no neviem ci je to v tomto az tak odlisne.

                    další věc je jak ty papíry vůbec mají řešené – to je ina vec, to moeze byt.

                    pokud nezaplatí má během chvilky od soudu platební rozkaz a pokud se neodvolá a nepude k soudu tak i exekuci s několika násobnou cenou. – tak ak je to u vas take rychle to mate fajn, nicmenej aj sud skuma ci je to opravneny narok a ak nikde nic nebolo dohodnute tak ho imho bude musiet preukazat.

                    ale bohvie jak to cele naozaj bolo :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      ono to funguje trochu jinak, soud dostane podklady od právníka přezkoumá to nějaký uředník jestli jsou právně v pořádku a vydá rozkaz. pak je na proti straně se bránit, až po odvolání se to u soudu přeskoumává

                      0 0
                      • ememem1  

                        to je v poriadku, ale prave ta chybajuca cena tak uplne ok na vydanie rozkazu neni. pokial je zmluva, cena, evidentne urobeny zazmluvneny vykon a niekto nechce platit to je ine.

                        0 0
                • roadzl  

                  proforma faktura je hospodarska zmluva? wtf ? boha jeho

                  0 0
                  • ememem1  

                    proforma faktura mozno ne, to som napisal zle ale zakazkovy list urcite hej.

                    0 0
            • karliner  

              Máš dojem, že údajná formální chyba při uzavírání dohody o výměně mu umožňuje nezaplatit?

              0 0
              • ememem1  

                mam. ale do krvi sa o tom hadat nejdem, opytal by som sa pravnika.

                0 0
                • kubad  

                  právník taky něco stojí, a není to málo, a je otázka jestli z těch 4000kč rozdílu by vůbec něco zůstalo.

                  0 0
                  • ememem1  

                    to je druha vec.

                    jasne ze v reale bych sa to snazil s nim nejako dohodnut.

                    0 0
                    • maajkee  

                      Já jsem se snažil s ním domluvit, argumentoval jsem i cenou jiných servisů. On to evidentně napálil, protože myslel, že to zacvaká pojišťovna.

                      Navrhoval jsem mu, že jelikož je chyba moje a tak trochu i jeho, že mě o ceně neinformoval, že se můžem dohodnout a zaplatím mu třeba místo 5 tisíc, 3 tisíce. On ale pořád mlel o právníkovi, prostě člověk se kterým se lidsky nedá bavit.

                      0 0
                      • kubad  

                        papíry o zakázce asi neexistují co? teda je nemáš ?

                        0 0
                        • maajkee  

                          Existují, to už jsem psal, že tam ale o částece není ani zmínka. Jen je tam souhlas s výměnou a že výplata od pojišťovny bude poslána na jeho účet.

                          0 0
        • oddie  

          Cena výměny skla se, překvapivě, vůbec neodvíjí od aktuální ceny ojetiny. Tudíž ano, pokud cena výměny skla přesahuje krytí pojistkou a já nechci za výměnu doplácet, pojistka je neadekvátní. V případě, že jsem se rozhodl, že mi levná pojistka stačí, nemám nárok držkovat, že něco doplácet musím, zvláště v případě, kdy jsem si jasně nedohodl cenu předem (přímo na zakázkovém listě). Jinak moje auto má zhruba podobnou aktuální cenu – někde tak 50–60tis – a pojistku na sklo mám na 12tis…

          0 0
          • Meluzina  

            pokud vím, tak na všechny úkony v servisu jsou tabulky kde jsou uvedeny servisní úkony s cenou, nelze nijak zvlášť fixlovat…

            spíš bych se poptala na helpdesku pojišťovny, nebo si vyžádala e-mailem příslušnou dokumentaci a na základě čeho oni odsouhlasili cenu

            0 0
        • Majan  

          Pokud vím, tak většina pojistek na sklo je bez spoluúčasti i když je součástí balíčku havarijního pojištění.

          0 0
      • Meluzina  

        1000spoluúčast není nic strašného, já mám 500,Kč na skla, na všechny, s limitem 10tis.

        0 0
    • karliner  

      Špatná karma…

      0 0
    • kubad  

      sorry ale musím,

      to si fakt takový trotl aby sis neověřil jak máš sklo pojištěné, a za kolik ti to vymění?

      teď asi těžko co naděláš, max můžeš být hajz a nezaplatit, ale ve výsledku to může být dost drahé.

      asi bych po servisu chtěl doložit rozpis co stálo sklo a práce a podle toho uvidíš jestli te natahuje

      že ti někde jinde potvrdily výměnu za jinou cenu je naprosto nepodstatné, můžeš tam mít jinou dražší verzi skla což nemusí být v nabídce zohledněno.

      0 0
      • maajkee  

        Ne ne, na to jsme se ho ptal, mám tam naprosto obyč základ sklo. Rozpis práce mám a materiálu. Jen za sklo tam chce 5 tisíc a 2 tisíce za lepidlo.

        Mimochodem já jsem věděl, že mám sklo pojištěný do 5 tisíc. Před rokem mě právě měnili sklo na Astře a doplácel jsme opravdu jen tu tisícovku spoluúčast. Proto jsem předpokládal, že to bude podobný, maximálně litr, dva navíc, že doplatím.

        On nemá povinnost mě dopředu informovat za kolik tu výměnu udělá?

        0 0
        • kubad  

          to netuším, ale zásadně se ptám co mě to bude stát :D

          nevím jak to máte řešené papírově, ale měl by být nějaký zakázkový list s předběžno cenou podepsaný

          0 0
        • nitraq  

          On má povinnost ti vystavit zakázkový list, kde je jak předpokládaná doba opravy, tak i předpokládaná cena. A pokud se během opravy cena má navýšit o víc jak 10 nebo 20 procent, tak musí zákazníka kontaktovat a vyžádat si souhlas s novou cenou.

          Docela mě překvapuje, že to jako servisák nevíš.

          0 0
        • Vesničan  

          Šel bych dál, ať ukáže účet od skla a od lepidla. Chtěl bych vidět lepidlo za dva litry, krom toho nespotřebuje ani půlku tuby. Ať zdůvodní kolik hodin na tom dělal. Je to práce max na dvě hodiny pro dva lidi. A jen pro zajímavost, pochlub se jaká autoskla.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Myslím, že chytrej servisák si sežene fakturu na kolik bude chtít, navíc je to jeho věc za kolik a co kupuje. Zařáží mě spíš, že se předem nedohodl na ceně opravy.

            0 0
          • oddie  

            Dostaneš na faktuře položku za celý bauset a půjdeš zase domů. Ta cena je naprosto normální.

            0 0
            • maajkee  

              No uplně normální asi není.

              Jelikož chce doplatit 5000,–

              A u celkem velkýho hradeckýho servisu mi nabídli komplet cenu za 4800,– Tak by mi bejvalo vyšlo líp to dát tam i bez pojišťovny.

              Když to tam udělaj za 4800,– a musej na tom něco mít, tak tipuju reálnou cenu tak 3000 – 3500,– max.

              0 0
              • felix.org  

                Tak třeba je neschopnej obchodník a nakupuje skla i lepidla draho.

                0 0
              • oddie  

                A co za sklo tam máš od toho drahýho a co za sklo nabízí ti za těch 4,8, hm? Ony i ve sklech mohou být poněkud rozdíly…

                0 0
                • kubad  

                  přesně, pokud je tam origo sklo může být cena i násobně vyšší než náhrady, totéž lepení

                  0 0
                • maajkee  

                  To už jsme psal, základní, do zelena tónované, nejlěvnější sklo na Zafiru. Na netu od 3100,–Kč

                  To je první na co jsme se ptal, jestli za tu cenu tam mám nějaký nadstandardní.

                  0 0
                  • oddie  

                    VÝROBCE!!!

                    To je to, na co se ptám…

                    0 0
                    • maajkee  

                      Přesně to sklo co je v odkazu tam je.

                      Na faktuře je: 6283AGSBLV čelní sklo s MP

                      Když se koukneš do odkazu je tma naprosto stejný číslo.

                      0 0
                      • kubad  

                        když někomu něco nabízíš a on ti napíše že to je někde o 25% levněji tak ho taky pošleš do prdel… ať si to koupí jinde,

                        takže někdo prostě vyjebal s tebou, tvoje blbost !!!

                        0 0
                        • maajkee  

                          A o 1000% dražší lepidlo ti příjde taky normální?

                          Když někdo po mě něco chce, napíšu mu cenu. Když to nechce, tak nechce.

                          Když chce někdo něco udělat na kole. Tak mu pak volám, že to bude stát tolik a tolik.

                          0 0
                          • kubad  

                            cenu mu napíšeš protože se zeptá :D

                            jinak sem zrovna včera řešil jednu spešl vazelinu a na e-shopech byla taky o 300% dražší než ve velkoobchodu.

                            slušná marže 100 nakup 300 prodej :D

                            prostě udělals kopec chyb a teď si je zaplatíš, můžeš v tom šťourat zjištovat co kde za kolik, ale ve finále když ten čas budeš věnovat své prací tak místo řešení a hledání bez jistoty výsledku, ty peníze v klidu vyděláš.

                            POČENÍ PRO PŘÍŠTE

                            0 0
                      • oddie  

                        No a na skle je fyzicky co, Saint Cobain? Jo, pravděpodobně tě natáhl, můj nákup je cca 2.200,– s DPH, podle toho čísla. Autosklář bude mít podle mě ještě o něco lepší nákup.

                        0 0
                    • maajkee  

                      Dálě je na faktuře toto lepidlo

                      Na faktuře on má 1500,– Kč!

                      0 0
                      • oddie  

                        Bauset tam není?

                        0 0
                        • maajkee  

                          Je, to je nejmenší položka, 320,– Kč.

                          0 0
                          • oddie  

                            To je nějaký levný, holt, tohle auto neznám. K lepidlu bude asi ještě primer. Práci má komplet zvlášť?

                            0 0
                            • maajkee  

                              Práci tam má psanou za cca 2 tisíce.

                              Sklo lechce přes 5.

                              0 0
                              • oddie  

                                No jo, dost natažené. Nákup toho skla podle obj. č. viz výše…

                                0 0
                      • vasek80  

                        Tohle už je na podnět na ČOI. Taxikář si také nemůže za kilometr účtovat 200,–-

                        0 0
                        • ememem1  

                          ked to bude mat napisane a bude ta o tom inofrmovat tak iste ze hej. jedine na co to moze uhrat je to, ze nebola ziadna predbezna cena. aj to je na dlhe lakte. pripadne ze zmluva resp. cena je v rozpore s dobrymi mravmi co je este na dlhsie lakte. a kedze je to aspon jak som pochopil zmluvny partne poistovne bol by som na maajkeeho mieste opatrny.

                          0 0
                      • ememem1  

                        no, ale teraz zacinas posobit tak trocha jak truba, tak s tebou trocha vyjebal, mozno je ****, len tvoje argumenty zacinaju byt smiesne. ak sa chces ist sudit tymto stylom ze niekto predava lepidlo za desatnasobok tak mozes ist vies kam.

                        a co ked ma ofiko dodavatela lebo ineho mat nemoze a ktory mu to predava tak jak predava? (ok, neni to moc pravdepodobne)

                        0 0
                        • maajkee  

                          Jak trouba? Jen píšu co je na faktuře. Tím působím jako trouba. Zvláštní.

                          Já mám argument od začátku pouze jeden, nemám žádný další. Neadekvátní cena a neinformování mě, zákazníka kolik to bude stát. To je vše.

                          Ceny z faktury sem dávám, protože to někdo chtěl.

                          0 0
                          • ememem1  

                            Neadekvátní cena – to je na hodne dlhe dokazovanie a imho v tomto pripade uplne mimo.

                            neinformování mě, zákazníka kolik to bude stát – to je jedine na com mozes imho stavat a aj to len na polovicu lebo ta druha je tvoje maslo.

                            jak truba posobis preto ze robis viac menej v rovnakom biznise takze by si mohol byt trocha v obraze a chces stavat na tom ze to iste vies zohnat lacnejsie, tak to je dost slaby argument.

                            0 0
                            • maajkee  

                              To je právě tím, že já jsem prostě trouba a na lidech neumím vydělávat. Proto nikdy nebudu bohatej, páč takovýhle praktiky se mi příčej.

                              Nejvíc mě sere, že je to takovej ****, co místo toho aby se zkusil nějak domluvit, ti rovnou do xichtu vpálí právníky a že se mě nahrával na telefon, když jsme mu říkal, že mu tolik nezaplatím a takovýhle věci.

                              Pravděpodobně mi nic jinýho než zaplatit nezbyde, ale budu mu šířit antireklamu jako mor :)

                              0 0
                              • nikeid  

                                já nevim, ale § 636 odst. 2 říká, že nelze-li cenu určit pevnou částkou, sjedná se odhadem (řekl bych, že tak byla sjednána, když ti řekl, že zaplatíš tisícovku)

                                dále pak zjistí-li zhotovitel, že cena musí být navýšena, písemně tě obeznámí, jinak nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně … jak psal felix.org

                                nevidím důvod proč bys to měl platit

                                0 0
                                • felix.org  

                                  Byl bych opatrnej, ta tisícovka určitě nebyla odhadem ceny, ale upozorněním na to, že bude platit spoluúčast, protože servis zřejmě nepředpokládal, že si někdo pojistí čelní sklo na 4k :-)

                                  Určení ceny alespoň odhadem v tomto případě chybí, nicméně podle mě to automaticky neznamená, že by nemusel nic platit. Možnosti jsou teď dvě, zaplatit a věc je vyřízená nebo nezaplatit a čekat, co vymyslí servis. Pokud by to dotáhl až k soudu, tak bych se být maajkeem bránil tak (ikdyž vnitřně moc nadějí nevidím), že cena nebyla dohodnutá a měla by tak servisu náležet cena v místě obvyklá za výměnu čelního skla na tomto typu auta, k tomu bych navrhoval důkazy vyjádřením ostatních servisů, za kolik to vymění, popř. znalecký posudek. Pokud by servsi trval na svém, tak by zas bylo na něm, aby prokázal oprávněnost výše ceny opravy, tedy nákupní faktury apod.

                                  Celé by to u soudu v HK mohlo dle mých zkušeností trvat tak 18 – 24 měsíců a toho, kdo prohraje, by to mohlo v horším případě stát bez problému i 30k. Takže asi tak.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    No jednou už jsem se tahle bránil u okresního soudu, když mi ČP poslala složenku na cca 10 tisíc kvůli nějakým 3 roky neuhrazeným dvou stovkám za pojištění přívěsnýho vozíku.

                                    Poslali mi dvě upomínky na starý bydliště. Nic doporučeně, což prej nemusej.

                                    Každopádně z 10 tisíc jsem to stáhnul na 5 s argumentem neadekvátní výše odměny pro právníka.

                                    0 0
                                  • zzd426  

                                    nevím proč bych si měl pojistit sklo na deset tisíc, když cena skla je 3500, práce je to na dvě hodiny, takže kdyby 1500 tak je to drahý, lepidla a ostatní veci max 1000. týpek ho prostě natáhl, rozhodně bych neplatil.

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Jenže u nás i tady na BF je to prostě obráceně. On tě natáhl, ale blbej jseš ty. On je frajer protože umí vydělávat.

                                      Taková trochu zvrhlá morálka v tomto státě. Tak se těžko někdy někam posuneme a dostaneme z tohodle morálního svrabu.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        sorry, ale domluva ceny je u takových akcí základ,

                                        v byznysu si dost dlouho, abys to věděl.

                                        servis prostě nasadil cenu na max úroveň kteoru mu pojištovna proplatí, a jaksi nemohl vědět žes mu neřekl plnou pravdu o tvé pojistce !!!

                                        teď už to je prostě papírově fakturačně uzavřené a přes to nejede vlak bohužel těžko co vymýšlet.

                                        0 0
                                      • Polka  

                                        Tak to tady ale bohuzel je, nekdo se s tim smiri, jini s tim bojuji. Zrovna jsem to psal ve vlakne brnenske kliky, ze lidi jsou apriori kurvy, tecka. Kdyz nekoho poznas bliz a neni, tak tim lip a chovas se k nemu stejne dobre.

                                        Btw. udelals dve chyby, jednu s tim odhadem ceny, druhou s uverejnenim na BF :) Nejlepsi je vychladnout a ujasnit si to vklidu doma sam vlastnim selskym rozumem, celou dobu jsem myslel, ze zrovna ty ho mas.

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          Já se v ouřadování a soudech moc nevyznám, proto jsem se jen zkusil obrátit a slyšet nějakej rozumnej názor. Byla to chyba, to už vím :)

                                          0 0
                                          • karliner  

                                            Rozumný názor ti byl několikrát a různými lidmi zopakován – ZAPLA.

                                            To, že ho odmítáš pochopit a přijmout je jiná věc.

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              Co to zase meleš? Vždyť už to sám vidím a už jsme psal, že to bohužel budu muset fakt zaplatit. Škoda, že jsi nevyslyšel mou prosbu, ať už radši nic nepíšeš…

                                              0 0
                                    • kubad  

                                      jakou pojistku máš je fuk, ale pokud se ze servisem domluvíš na výměně přes pojišťovnu, tak bys ten servis taky měl informovat o tom jaké pojištění máš!!!

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        No jo, to jsem minule ale traky neříkal a zjistili si to. Proto jsem nedělal nic jinak než minule. Což byla chyba, to chápu.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          ja se servisu nazastávám, cenu vyšroubovali na max. pokud bys neměl tak nízký limit tak by asi vše prošlo, problém je co s tím

                                          pokud se s ním nedohodneš, což pujde těžko ta faktura existuje a peníze ve firmě budou chybět tak to těžko nějak rozumně uhraješ.

                                          pokud to dají k soudu a peníze budou vymáhat tak ve fiunále můžeš zaplatit mnohem víc, jak napsal někde dole felix – právník moc šancí na výhru nevidí

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            No jo no. Holt poučení pro příště. Musím příště předpokládat, že každej je svině když ho neznám :)

                                            0 0
                                • oberleutnant Weiss  

                                  No – vzhledem k tomu, že nikde nemá uveden žádný prvotní odhad ceny, těžko se může ohánět povinností informovat o navýšení…

                                  0 0
                                • kubad  

                                  předpokládám že mu jaksi majkee pozapomněl říct že ta pojistka je jen na 5000.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    To máš naprostou pravdu. On řekl, že všechno s pojištovnou vyřídí, tak jsem předpokládal, že zjistí jakou má pojistku. V tu chvíli mě fakt nenapadlo mu to říkat a jeho nenapadlo se na to zeptat. Takže podle mě chyba moje, ale trochu i jeho.

                                    Když jsem dával sklo na výměnu minule, tak si všechno zjistili. Ještě ten den mi volali, že budu doplácet akorát tu tisícovku a ať si druhej den přijedu.

                                    0 0
                                    • obda  

                                      No jo, no. Pán je trošku/hodně vyčuranej, a protože to šlo „na pojišťovnu“, tak hrubě napálil cenu. Zřejmě mu to normálně prochází. Nicméně nyní už fakturu na tu vysokou částku má zaknihovanou pojišťovna, tudíž chlap nemá prostor pro změnu ceny opravy – mohlo by mu to chybět v účetnictví v případě kontroly.

                                      Pokud se chceš řídit heslem „na hrubý pytel hrubá záplata“, tak pána napráskej pojišťovně, že předražuje opravy. Na vymáhání peněz bych se asi vykašlal, nestojí to za to.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        ale ta pojišťovna tu fakturu s rozpisem má a schvaluje si ty jednotlivé položky, dost pochybuju že se nechá tahat za nos, o cenách mají mnohem větší přehled, a všechno mají zakalkulované, nezaplatí ani korunu navíc v dnešní době :D

                                        0 0
                                        • zzd426  

                                          seš magor? natáhnout pojišťovnu, to jsou nejrychlejší prachy. loni jsem dodělal dřevěný plot kolem baráku, cca 70 metrů, měsíc na to spadnul na něj strom, zničil dvě pole, asi tak 6 metrů, a z pojišťovny jsem dostal víc než kolik stál celý plot. Já bych vzhledem k tomu že na faktuře je lepidlo za 1500, když tuba stojí necelé dvě kila neplatil ani

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            ok na plotě možná na skle to asi tak jednoduché nebude,

                                            kdo ví co všechno na faktuře pod položkou lepidlo je.

                                            a do magoru si nádávej své rodině

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              Má tam přesně typ lepidla, gramáž a je to to co stojí na netu 150 kaček.

                                              Mininálně to lepidlo si napálil fakt přes moc.

                                              0 0
                                              • kubad  

                                                dej sem scan te faktury, ****** už stejně není co :D

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  No, to jedině až se dostanu ke scanneru, teď mám padla a jedu dělat záplety.

                                                  Stejně se ničeho kloudnýho nedoberu, takže nejlepší zamknout, zaplatit a žít dál :)

                                                  0 0
                                          • felix.org  

                                            Na ten plot se podíváme… :-D

                                            Jinak u aut si pojišťovny ceny oprav dost hlídají a to i u čelních skel. Ano, natahuje se pořád, ale je podstatně větší riziko, že to pojišťovna odhalí.

                                            0 0
                                        • maajkee  

                                          Pojišťovně to v tomhle případě mohlo bejt jedno. Ona stejně víc jak ty 4 tisíce nevyplatila i kdyby si tam napsal 20 tisíc :) Takže nikdo tam neměl potřebu si zjišťovat jestli je to moc nebo málo.

                                          0 0
                                    • kubad  

                                      snad si nemyslíš že se servis dostane k tomu jakou máš pojistku? to zjistí až když jim to pojišťovna proplatí

                                      fakt mě přijdeš jak malí jarda

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        Malý Jarda! :)

                                        No když jsem podepisoval, že za mě bude jednat s pojišťovnou, tak jsem si opravdu jak malý jarda myslel, že tohle je první co si zjistí.

                                        0 0
                              • Vesničan  

                                tak se pochlub, kdo to byl :)

                                0 0
            • Smazaný účet  

              já teda taky čuměl když mi měnili boční trojúhelníkový sklo, ale pojistku mam naštěstí jinou… je to tak, účtujou celou sadu lepení, pak taky čistič, brusný papíry apod., samotný sklo byla nejmenší položka.

              0 0
          • felix.org  

            Poslal bych tě někam :-) Neviděl bych jedinej důvod, proč bych ti ukazoval za kolik a kde nakupuju :-) Když si naúčtuju litr za hodinu práce, tak s tím taky nic neuděláš.

            0 0
            • Vesničan  

              Já to beru mě bys poslal někam a já bych šel. Jenže pán se zmiňuje o právníkovi a evidentně nehraje fér.

              0 0
              • kubad  

                jenže pan felix.org je právník a ví o čem píše :D

                0 0
              • felix.org  

                Pán provedl opravu, vystavil fakturu, požaduje zaplacení a nehraje fér? Třeba to sklo skutečně nakupuje za cenu vyšší než ostatní servisy a zcela po právu si účtuje za výměnu tolik, kolik si účtuje. I kdyby sklo koupil za korunu a prodával za 10k, tak s tím nic nenaděláme. Je zvykem se na předpokládanou cenu, aspoň orientačně, ptát před opravou, ať už auta, ledničky, baráku atd., zaznamenat ji do zakázkovýho listu a pak by se mi nemělo stát, že budu překvapenej z ceny o 100% vyšší.

                0 0
                • ememem1  

                  nicmenej neni rovnako jeho problem ze v zakazkovom liste, objedavke alebo comkolvek neni uvedena odhadovana cena?

                  0 0
                  • felix.org  

                    Píšu to níž, že to není úplně v souladu se zákonem, ale neznamená to, že nemá nárok na zaplacení celých 9k.

                    0 0
            • ememem1  

              tak to ja tiez nicmenej ak je to nejaky zmluvny partner poistovne rozhodne by som im to oznamil. teda pokial je to vsetko tak jak maajkee pise :-)

              0 0
              • kubad  

                ale co oznamit?

                mě 9 za výmenu skla u Oplu nepřijde mimo, tady záleží s jakým sklem origo/náhrada se pracuje.

                jak na tom je s papírama o zakázce nám zatím majkee nenapsal

                0 0
                • ememem1  

                  minimalne to ze pracuje o tretinu drahsie jak zbytok konkurencie takze je to drahsie aj pre nich. ale jak hovorim, bohvie jak to cele naozaj bolo :-)

                  0 0
                  • kubad  

                    ale i o to je že smluvní servisy musí pracovat s předepsaným materiálem a mít vše potřebné pro garantovanou výměnu, a v podstatě mají od pojišťovny nalajnované co a jak a za kolik

                    0 0
          • karliner  

            Proč by ti to měl ukazovat? V Tescu taky chceš vidět fakturu za rohlík, když se ti zdá moc drahej?

            Maajkee má jedinou šanci – zaplatit. Jinak soud, kterej projede.

            0 0
      • maajkee  

        A jinak jo, jsem v tomhle důvěřivej trotl. Jelikož lidi nenatahuju, tak to samý očekávám od ostatních, bohužel…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Chyba byla, že jsi v protokolu neměl odhadní cenu opravy. Já když pokaždý vezu auto do servisu, tak tam tahle částka je zmíněná a při překročení mi volají, zda souhlasím. Jen nevím, zda je to nutnost, nebo jen slušnost servisáka.

          0 0
        • karliner  

          Jasný, poslat do světa čórku, to je příznak féráka nejférovějšího.

          0 0
          • maajkee  

            Psal jsem, že nikoho nenatahuju. Čórku jsem prodal za naprosto adekvátní cenu ;) Ale to je uplně jiné téma. Jestli nemáš nic k tématu, tak už se prosím, slušně žádám, nevyjadřuj. Díky.

            0 0
    • Vilém  

      Co na to rict?

      0 0
    • felix.org  

      Pojistit sklo na 5k s 1k spoluúčastí je zajímavej kousek :-) Kolik to připojištění stojí? Já mám sklo na 12k bez spoluúčasti za 700,– ročně.

      Tak jak je to popisováno, bych to moc nadějně neviděl. Dopředu ses na cenu měl ptát ty, ideálně ji jako odhadovanou nechat zapsat do zakázkovýho listu nebo něčeho podobnýho.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Takže to není nutnost, jen čistě dobrovolná věc, napsat odhadní cenu?

        0 0
        • felix.org  

          Podle zákona by u smlouvy o dílo měla být na začátku cena aspoň odhadem určena a zaznamenána do zakázkovýho listu apod. Pokud se zjistí, že cena překročí podstatně původně odhadnutou cenu, je povinen zhotovitel o tom objednatele informovat a oznámit mu novou cenu, jinak nemá právo na rozdíl.

          Problém bych viděl v tom, že na začátku cena odhadnutá nebyla. Ano, není to zcela dle zákona, ale neznamená to, že by servis neměl nárok na zaplacení celé částky.

          0 0
      • ememem1  

        tak ale to je snad rovnako problem toho servisaka ci snad nie?

        0 0
      • obda  

        No, není to až tak zvláštní. Pokud se pamatuju, tak jednu dobu při sjednání pojištění u AllianzDirect přes net ti nabídli jen limit 5k a on-line nebylo možné limit zvýšit. A při sjednání pojistky na pobočce Allianz zase nabídli vyšší cenu než přes net :-/

        0 0
    • Majan  

      Asi jsi to zk…il od samého počátku. Zakázka bez odhadní ceny je chyba.

      Osobně si myslím, že Ti nezbyde nic jiného než to zaplatit. V každém případě pokud to byl servis doporučený pojišťovnou bych toto pojišťovně oznámil. A jemu oznámil, že jí to oznámíš. Jen pro zajímavost, origo Škoda má lepidlo za cca 500 Kč. V říjnu sklo na Octavia II 2010 v origo servisu za 6500 Kč, Oct I za 5800 Kč, obě bez spoluúčasti.

      0 0
    • roman 3D  

      přeprodávání čórek,ojeb poctivého opravce autoskla, ještě jedna prasárnička a jdeš sedět:-)

      0 0
    • torpedo0  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • gerrard  

      Taky jsem jednou resil sklo pojistku s max. castkou 5000. Puvodni cena 8000 po zjisteni vyse pojistky sleva na 5500. Bych to videl, ze zkusil vymlatit z pojistovny co to jde a kdyz to nevyslo, tak to zkousi na tebe. Idelani je se zkusit rozume domluvit na nejake sleve a ty mu hold neco doplatis. Otazka je jak se da rozume domluvit s autoservisa­kem :o)

      0 0
      • felix.org  

        Některé servisy (někdy ve spolupráci s klienty pojišťoven) pojišťovny bezostyšně okrádají, to je fakt, hlavně u čelních skel a to nemyslím jen navyšování ceny. Stává se, že si vymyslí fiktivní škodní událost (použijí údaje klienta a kopii techničáku z nějaké dřívější výměny), nebo fakturují výměny, které fakticky provedeny nebyly a takové poškozené čelní sklo vymění až napodruhé třeba za 2 měsíce, kdy praskne jinde nebo se prasklina rozšíří…

        0 0
    • Ruprt2  

      Je to hajzl. Nic mu neplať a bojuj.

      To dáš, držíme ti palce!

      0 0
    • zzd426  

      jinak když máš tu fakturu a je tam cena za lepidlo 1500,– když nestojí ani dvě kila tak bych se s ním vůbec nebavil, pouze mu sdělil že pokud bude trvat na původní ceně tak že ho nahlasíš pojišťovně, ČOI, a možná i na nově že o něm bude reportáž.

      0 0
    • blackboy007  

      nevím na jakou částku máš pojištěné přední sklo ale pokud máš sklo pojištěné např na 12 000 kč a sklo stojí i s výměnou třeba 14000 kč tak doplatíš 2000 kč + 10% s celkové částky tak by jsi měl zaplatit 3400 kč to je jako příklad

      0 0
    • maajkee  

      No, díky těm, co napsali rozumnej názor bez emocí. Shrnu to, že on chtěl vydudat pojišťovnu, ale natáhnul možná nechtěně místo toho mě. Já jsem měl dopředu chtít dohodnout přibližnou cenu. Takže poučení pro mě, případně i pro někoho dalšího.

      0 0
      • muppet  

        A nechtěl by místo těch peněz poskládat nějaké kolo od tebe?

        0 0
    • l.smetana  

      Buď rád, že celkem sklo + výměna za 9 000. Cestou do školy spolužákovi ruplo sklo na Opelu Vectra a celková částka 12 500, ale naštěstí to měl pojištěné. Spíš bych to viděl, že opravář si zjistil výši jeho pojistky a podle toho vypsal fakturu, jinak to není možné. V těhle chvílích sem rád, že vlastní auto nemám :))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.