Jak na silničce projíždět zatáčky ?

122 nepřečtených
  • HROOLI

    Čau ..

    Mám takový problém, že když jedeme sjezd a je tam nějaká techničtější zatáčka, tak v ní vždycky něoo oproti ostatním ztratím. Nemám moc ponětí o tom, jak nejlépe se zatáčky mají projíždět a z velkého klopení mám zatím strach.. Někdo si i před zatáčkou udělá jakoby vlnu, že zatočí doprotisměru zatáčky a hned jí vybere ,ale to mi zatím hlava nebere :/

    Vitto

    0 0
    • PedroChuanez  

      techničtější na silnici?? máš na mysli zřejmě prudší.. no nic jinýho než větší náklon nevymyslíš. A tím že si nadjedeš získáš možnost tu zatáčku zkrátit, tedy zrychlit.. Vždy je ale zapotřebí větší náklon..

      1 0
    • daymaker  

      má rada zní, pokud nemáš dobrý důvod to z kopce hrotit, tak jezdi na jistotu… .-) nestojí to za to…

      1 0
      • McBlacky  

        velká pravda

        0 0
      • HROOLI  

        důvody mám doost dobré :p

        0 0
      • kolda  

        presne tak, kamosi na tebe radi pockaji tech par sekund dole, porad lepsi, nez aby te navstevovali ve spitale nebo nosili kytku na hrob.

        jezdi to, na co mas hlavu a skills.

        edit: nevsiml jsem si roku 2011 :)

        1 0
    • Daf  

      Nejdůležitější je umět vyjíždět správnou stopu do těch zatáček s ohledem na další zatáčku. Umět využívat maximálně šířku jízdního pruhu. Zbytek je o zkušenostech. Inspirovat se můžeš třeba v F1 ;)

      0 0
      • kubad  

        souhlas, + nebát se to naklonit, ale ono to jednou ujede :-(

        1 0
    • jecnak  

      Tak hlavne to chce dobre plaste, spravny tlak a spodni uchop. Ostatni je jen o cviku, umeni spravne pracovats tezistem a volbe spravne stopy. Ono i stopa se voli ruzna je-li potreba za zatackou busit do pedalu a nebo se clovek dal poveze v 12% klesani. Nejlip si to nacvicis na nejakym dlouhym alpskym kopci, kde se da zatacku od zatacky volit ruzna strategie a stopa a experimentovat.

      0 0
      • HROOLI  

        Jezdím švalbe lugano, spodní úchop. Hold musím získat ten cvik .

        0 0
      • prvniodkonce  

        Spodní úchop není podmínkou, já ho třeba ve sjezdech jezdím minimálně, ovšem mám větší rozdíl sedlo – řidítka.

        0 0
        • blisterexist  

          taky moc nejezdím spodní, blbě se mi při tom brzdí,jaký máš rozdíl sedlo-řídítka?

          já cca 10cm od horního okraje řídítek

          0 0
        • blisterexist  

          taky moc nejezdím spodní, blbě se mi při tom brzdí,jaký máš rozdíl sedlo-řídítka?

          já cca 10cm od horního okraje řídítek

          0 0
        • funkatron  

          ja zase spodny uchop jazdim skoro stale… uz sa mi par krat stalo, ze sa mi v rychlosti pri hornom uchope skoro zosmykli ruky z dualov na nerovnosti

          1 0
          • raceman  

            to se nesmis jen opirat, ale i drzet, zvlast na nerovnostech ;-)

            1 0
            • funkatron  

              ano drzal som, ale stalo sa, ze som chytil dieru ako hovado a nechybalo vela aby som mal ruky v lufte :)

              1 0
              • hribik A1  

                onéé, keď už si tu, mal by som isté otázky k stavu ciest za železnou oponou: ako je na tom cesta medzi tušimže necpalmi a folkušovou, ktorá mala byť uzavretá? dá sa to obísť (aj peši, ale nie cez vysokú trávu)? alebo absolutne nie? a ako vyzerá lesná cesta z vrútok smerom na polom (seračníky či ako)? myslím strmosť, bahnovitosť a kvalitu. dík

                0 0
                • funkatron  

                  seracniky nejazdim, tak to neviem

                  medzi folkusovou a necpalmi prejdes aj po ceste na biku…je uzavreta pre auta, ale bike alebo motorka prejdu…su tam take betonove zatarasy

                  aha

                  0 0
                  • hribik A1  

                    ok, dík. lenže, keď by som tam išiel, jediná možnosť je prejsť práve cez polom, resp. druhou stranou až cez vricko, tužinu a čičmany

                    0 0
              • prvniodkonce  

                Já mám za páky dokonce o něco jistější pocit než za dolňáka (protože tam musím svírat rodla pevněji) a v dírách se držím za páky tím spíš. Taky se citlivěji dávkují brzdy.

                0 0
      • treatt  

        Za mě ještě jedna zásadní věc – vnější nohou tlačit do pedálu, tím získává zadní kolo výrazně větší adhezi. Bere to nějaký síly, ale od určitý rychlosti to bez toho nejde..

        1 0
        • destr  

          No tlačit, já na tu nohu jakoby přesunu váhu.

          0 0
          • HROOLI  

            super, díky moc :)

            0 0
          • Pedro RB  

            Jo přesně.. Možná ještě účinější je si na tu venkovní nohu stounout a pak se vrátit do sedla, ale už si nesedt, ale jen se opřít o sedlo, tak je těžiště nejníž.

            0 0
            • raceman  

              nebo rovnou se oprit o to sedlo z boku jako na superbiku :-)

              1 0
              • jaja.k1  

                No tak jestli má na kole někde klikovku roztočenou na několik tisíc otáček, tak to bude potřeba.

                :)

                0 0
    • Daf  

      Ještě jedna věc. Brzdit dostatěčně brzo před zatáčkou, tak abys zatáčku mohl projet bez přibržďování. Jakmile v zatáčce musíš šáhnout na brzdy vynáší tě to ven a kolo má navíc mnohem menší stabilitu.

      1 0
    • jirka802  

      Dobře se to dá okoukat třeba někde na kritérku když jezdí elita ..

      0 0
    • c0d3r  

      zatni zuby a sekni to tam :-D bud to vyjde nebo ne.. priste si kdyztak das majzla a budes rad ze „ztracis“ ;-) tohle chce naturu.. nekdo proste lita do zatacek a nekdo vic brzdi :-) zalezi z jakeho jsi testa… ja do neceho litam a na to co se necitim tak si taky pribrzduju.. az to pojedes po ste tak pojedes urcite rychleji ;-)

      0 0
      • pee.tr  

        Taky jsem do zatáček lítával. Především horskýmu kolu jsem bezmezně věřil. Jednou jsem to naklopil tak zprudka, že mi zadní kolo ulítlo na suchý čistý silnici snad o metr, ale pak se zas kouslo oty drapáky. Tak jsem mu věřil dál, až jednou v Černý Hoře v horských serpentinách mi ujely kola obě a už jsem ležel. Od tý doby je ve mě chtě nechtě určitý respekt a neklopím už možná ani půlku toho co kdysi.

        1 0
        • Raada  

          V Cerny Hore ale pouzivaji do asfaltu nekaky primesi, ktery hrozne klouzou i na suchu, natoz pri mokru. Ja stravil cyklo dovolenou v CH 14dni tak s jezdenim po jejich silnickach mam urcity zkusenosti. Ale fakt tam nemaji normalni asfalt jako my tady. Podivej se do nejakyho pruvodce.

          0 0
          • HROOLI  

            To je pravda. V Chorvatsku to klouzalo hrozně. Na suchu to šlo,ale na mokru … Na semafory jsme dobržďovaly nohama,do kopce to podkluzovalo a ve sjezdech to bylo hodně o hubu. Na mokru to bylo,jako na ledu.

            0 0
    • JSt  

      nejezdis v baliku vzadu? to by pak bylo jasny proc musis doslapavat.

      0 0
    • Blade  

      Pokud jezdíš s někým, kdo je lepší jak ty, tak máš právě ideální možnost se to od něj naučit. Je to jako v terénu.

      Prostě jeď za někým rychlejším, jeď v jeho stopě, jeho rychlostí, vše dělej jako on. Časem se to poddá, tedy alespoň za předpokladu, že nemá o hodně lepší pláště jak ty, nebo že to není svině, která tě navede do škarpy ;-)

      1 0
      • DejvGSR  

        Silničku jsem také jezdíval. Nesmíš se bát a klop to. Ale vše s rezervou, ta guma rychle ustřelí a držka na asfaltu není příjemná. Ten protipohyb řidítky, to je pravda, používá se to když měníš často směr, nebo při nenadálém vyhýbacím manévru. U kola to snad není potřeba, ale motorka a její setrvačné síly způsobují, že pokud chceš velmi nenadále změnit směr, tak to jde velmi ztuha a tím protipohybem motorku dostaneš do náklonu a pak daleko lépe reaguje. Na motorce jezdím a mám s tím zkušenost. Funguje to. Jde jen o fyziku.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Jet co dá, na poslední chvíli prudce zabrzdit (stále v přímém směru), pustit brzdy a do zatáčky to zalomit. Nic rychlejšího na prudkou zatáčku (vzor vracečka) nevymyslíš.

      1 0
    • raceman  

      hlavně tu vlnu neházej v balíku, nebo dostaneš čočku :-)

      1 0
    • Biker jak Pes  

      Na to přijdeš časem, chce to jenom jezdit a nemít strach.

      Mi pomáhá chytit se za spodky, brzdit PŘED zatáčkou, když začneš brzdit v zatáčce, tak tě to pošle mimo a prodlouží se ti dráha. Nebát se to naklopit, na mokru ale bacha, silnička nebrzdí a velmi rádo to ustřeluje. :-)

      Pak se ještě snažím posunout na sedle víc dozadu, líp se mi s kolem manipuluje. Dál se snažím dívat se víc před sebe, ven ze zatáčky. Přijde mi, že je to rychlejší. :-)

      Někdy, většinou, když je to po rovině nebo mírně z kopce a držím se za páky, tak se ještě přikrčím nad řídítka.

      0 0
    • prvniodkonce  

      Stačí aspoň týden jezdit denně serpentýny a přijde to samo, euforie tě moc brzdit nenechá :)

      0 0
    • HROOLI  

      To je fakt, budu jezdit z tréninku přes kopec, snad to natrénuju :)

      0 0
    • Phoenix  

      Ta vlna před zatáčkou co popisuješ, tomu se říká countersteering. U ostřejších zatáček ve větší rychlosti je to nutnost. Na youtube o tom je celkem dost videí.

      1 0
    • Joseph de Sax  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • mastihuba  

      bych to měl dat spíš do servisních kiksů, ale… :) má u silničky vliv naopak nasazenej plášť nebo ty malý boční rýhy do šípu v něm jsou jen na okrasu.

      0 0
      • bagr84  

        Myslim ze to nejakej vliv ma, jinak by tam nedavali takovy ty bocni sipecky co moc na okrasu nejsou :))

        0 0
        • mastihuba  

          tak tu boční šipku sem hledal jako první, pak sem si to narychtoval šípem dopředu a pak když sem to nasadil tak to bylo najednou navopak. :)no a hned na to sem si vod kamoša vyslech jakej su debil a včil su linej to votočit. :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Já bych to otočil. Myslím, že rozdíl bude zcela mizivý a nepodstatný, ale ten červík bude hlodat a hlodat… :-)

            1 0
          • Joseph de Sax  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
      • McBlacky  

        podle mě to má největší vliv na odvod vlhkosti/vody

        0 0
    • Joseph de Sax  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • blisterexist  

      taky se vám na jednu stranu zatáčí líp a víc to nakloníte , než na tu druhou?:-)

      1 0
    • HROOLI  

      Tak jsem dneska trénoval 2 ostré zatáčky a když přenesu váhu na vnější nohu , cítím se o dost jistěji a klopím více. Někdy jsem musel klopit dost a postupem jsem se v tom ujistil..Ted už to chce jen a jen zkoušet a naklánět se ,co nejvíce :)

      1 0
    • hommo vyvalis  

      mysli na to, jak ze zatacky ciste a rychle vyjedes, to je nejdulezitejsi a plati to vsude. Najezd ti pak pude sam.

      0 0
    • Necris  

      Jedno oživené tématu: Myslíte že na ustřelení pláště při bočním náklonu má vliv tlak ? I na asfaltu ?

      Poněvadž je to momentálně můj největší problém, ustřeluje mi to do boku. Vpředu Rocket Ron, vzadu Ralph, oba 2012, Ralph je SnakeSkin. Oboje bez duší. Vpředu 30 PSI, vzadu 35 PSI @ 78 Kg.

      0 0
      • McBlacky  

        jasně že i na asfaltu.

        Podle mě na svoji váhu to nevozíš nijak přefoukaný. Tohle vozím já na hodně lehký závody za sucha kde je hodně silnice a šotolin. Jinak foukám 27 / 30, to sraček i 25/28 třeba.

        máš dobře vycentrovaný kola?

        začalo ti to dělat z ničeho nic, nebo jsi si toho jen začal všímat?

        1 0
        • Necris  

          Začal jsem si toho všímat. Lidi co do výjezdu v pohodě předjedu (třeba i díky tomu, že mi to do kopce i v bordelu drží), tak mě ve sjezdu jsou schopni předjet.

          Myslím že to není o tom, že bych se bál, já na ten limit prostě narážím, hlavně vpředu u Rona. Smýká se pode mnou a když v rámci zkoušky zkusím kam až můžu zajít, prostě uletím. Jenže moje rychlost na hranici ve sjezdu je pořád dost pod tím, co jezdí někteří ostatní.

          Hádal bych špatná technika či tak něco.

          0 0
          • McBlacky  

            to se mi taky stane, že někdo na stejném plášti mě sekne v točce o pár metrů a já už jsem přitom v driftu :)

            kromě skillu, o není jen o pláštích, je to o rozložení těžiště jezdce – nastavení posedu pokud u toho sedíš, hodně na to má vliv tuhost kol, geometrie rámu.

            jasně že zdaleka neplatí, že stejně těžký jezdec na stejně nafoukaném plášti pojede stejně rychle zatáčkou.

            0 0
      • Sipal  

        Tak toho jsem si všiml na letošních RoR TLR taky. Nikdy jsem neměl pocit, že mi to v zatáčkách ustřeluje, až letos, na Transbrdech jsem hodil tlamu v úplně bezproblémový zatáčce. Foukám zhruba stejně, 85 kg. Koupeno na kupkole bez krabky, nevím jestli ty OEM fakt nemůžou mít horší kvalitu.

        0 0
        • Necris  

          Konkrétně tenhle plášť koupený v Německu z bike discountu. Přišel v orig. krabici a ničeho špatného jsem si na něm nevšiml.

          Přijde mi, že ustřeluje naprosto bez jakéhokoliv náznaku předem. Je zatáčka, tak klopíš, klopíš. Pořád skvěle drží, pořád skvěle drží, bum…

          Jestli svalovat vinu na plášť, to si nejsem jist, každopádně jsem si ho pořižoval na předek právě proto, aby držel. Což sice dělá naprosto znamenitě, až na tohle.

          0 0
      • jIrI___  

        Konkrétně RaR na zadku ustřeluje na pevném povrchu brutálně. U Crossmarku ani NanoRaptoru či XCR Dry 2 jsem to nezažil. Vážím 80 kg a tlak vozím ± stejný jako ty.

        0 0
    • Tomcat  

      Musíš se do toho opřít… http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • lodyh  

      Hele uč se z tréninkovejch přístupů špičkovejch jezdců. Na západě se to běžně trénuje tak že jezdec navyšuje svojí rychlost průjezdu zatáčkou do tý doby dokud nespadne, ta poslední rychlost je pak ta správná. To v Rusku na to jdou jinou technikou – jezdec najíždí do zatáčky maximální možnou rychlostí a postupně opakuje další a další pokusy s nižší a nižší rychlostí do té doby kdy zůstane na výjezdu v sedle kola.

      Je jen na tobě jakym směrem se vydáš;)

      1 0
      • trpaslik72  

        tak tohle kdyby si mu poradil v roce 2011, tak už tu máš na svědomí křížek :DDD

        0 0
      • jecnak  

        Blba na techle metodach je spotreba testovacich jezdcu.

        0 0
        • Necris  

          In Soviet Russia, tyre tests you ! :D

          1 0
        • mastihuba  

          nahodou kdysi byl rozhovor s Ari Vatanenem a ten to tak za mlada praktikoval a kupodivu přežil. :D

          0 0
          • trpaslik72  

            asi tenkrát ještě nebyly svodidla.. :) ikdyž občas je asi lepší doklouzat se do svodidla než za něj :)

            0 0
    • kOmE  

      Ja si vzdy najizdim ,abych mel co nejvetsi polomer zataceni a projizdim tecne oblouk zatacky. Za mokra s rezervou. U silniccky ten bod kdy uz to zacne ujizdet moc nepoznam ,coz je kombinaci asfaltu hladkejch plastu ,kde to proste drzi ,drzi ,drzi, nedrzi.

      1 0
      • pee.tr  

        Asi dva roky nazpět jsem chvátal do práce a v navhlhlý zatáčce, která navíc byla klopená směrem ven jsem to naklopil a dodnes nechápu to, co následovalo. Obě kola se mi utrhla a jistě půl metru (možná víc) jsem letěl na bok, aby se následně obě kola zase chytla a já bez problémů pokračoval dál. To už jsem se přitom připravoval na pád. Asi na mě musel bejt zajímavej pohled z auta, co jelo za mnou. Bylo to na favoritu, obutý continetaly. :-)

        Nedivím se, že se to utrhlo, ale že se to chytlo zpátky. Kdysi jsem v Černý Hoře utrhnul na silnici horáka (téměř mi už nebrzdil zadek) a to jsem si ustlal hezky. Tehdy to odnesla především kamera, kterou jsem ostrouhal o silnici. :-) Do tý doby jsem žil v odmění, že není možný na silnici utrhnout MTB plášť, co jsem měl (už nevím co byl zač), ale zdálo se mi, že drží víc jak silniční. Od té doby jsem chytl jistej psychickej blok a už nejsem schopen větších náklonů… :-/

        1 0
        • McBlacky  

          občas se to stane že to klouzne a pak se to zase chytí. Ale je to tak 50/50 kdy to ustojíš a jdeš :)

          0 0
        • trpaslik72  

          podle mě MTB plášť bude vždycky držet hůř než silniční.. na mokru tuplem.. ale záleží jakej silniční a jakej MTB no..

          0 0
          • Biker jak Pes  

            To můžu potvrdit, na biku jsem takhle lehnul hodněkrát, zato na silnici skoro vůbec i přes to, že jezdím tak, až si někdy říkám, že bych si už zasloužil to někde položit. :-D

            1 0
            • nooski  

              To já už zase na silnici chytil několikrát smyk na předním kole a naštěstí skoro vždy ustál. Na biku se mi to ještě nepovedlo, ale nehodlám to testovat :-) Svinské jsou v teple ty zalátované podélné spáry na silnici. Je to nějaký tmavší a hladký asfalt či co a při vyšší teplotě to je skoro jak na ledu.

              1 0
              • Biker jak Pes  

                To snad ani není asfalt, ale nějaký tér, či co. V teple to teče jak med. :-)

                0 0
              • kOmE  

                To me vadej spis treba ocelovy spary na mostech, pres jednu takovou litam 55 , hned za ni je zatacka takze to klopim uz dopredu. Na mokru mi to klouzlo jen jednou, ale bez padu, po chvilce se to zase chytlo. Na mtb to na silnici drzi jak kde ,ale hlavne to je cejtit vic do predu.Minulej vikend mi to uklouzlo na mokrym chodniku a zastavil jsem se az o obrubnik, ale tak nejak jsem tusil, ze to prijde, big betty na asfaltu moc nedrzi a na mokrym uz vubec.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.