• mishanx

    Ahoj, potřeboval bych pomoc s výběrem první silničky.

    Koukal jsem do cykloněmčík.cz na nějaké zlevněné modely a zaujali mne tyto:

    http://www.cyklonemcik.cz/…ora-2300–8×2

    http://www.cyklonemcik.cz/…-claris-2300

    http://www.cyklonemcik.cz/…-tiagra-sora

    nebo raději v lepší výbavě a připlatit i za karbonovou vidlici?

    http://www.cyklonemcik.cz/…agra-20speed

    http://www.cyklonemcik.cz/…gle-sora-9×2

    Roční nájezd cca.5000km. Potřebuji poradit i co se týká velikosti mám 184cm, 85kg.

    Děkuji Michal

    • ˘Ö˘ Krab  

      Za mě předposlední varianta s karbonkou. Provozuji doma několik low-end silniček a na Tiagru se dá opravdu spolehnout. Ještě tak přesmykač ze Sory. Na 5000/rok už by sis ale možná zasloužil i něco lepšího, třeba 105.

      Na 184 cm budeš hledat podle mě (183 cm) odhadem vel. 56, poskládal by ses i na většinu 54. Rozdíl bude, jestli to máš na pohodovou jízdu nebo trénink a závody, jaké máš proporce.

      Záleží hodně na dosavadní zkušenosti, preferencích a délce rámu a také hlavové trubky – jak moc potřebuješ/chceš sedět vzpřímeně.

      Musíš brát ohled na celkovou geometrii rámu konkrétního výrobce, takový Author by Ti stačil v minimalistické variantě asi i 52.

      Vyzkoušej, přeměř se, výsledky http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp docela sedí.

    • muppet  

      V době přetížené silniční dopravy a houfů pirátů za volantem může být tvoje první silnička taky i poslední a proto nevybírej z levných modelů a rovnou vem to nejlepší co je aby sis to užil. :o)

      Nepomohl jsem ale snad pobavil. :-(

    • Bruca  

      já mám na kole sadu 2200 a funguje bezproblémů ;-)

      na claris jsem slyšel taky zatím pochvalu, myslím poměr cena/výkon

      letos mám zatím najeto jen 1900 km :)

      • ˘Ö˘ Krab  

        … vozím Ultegru 6700, už cca 15 tis. km, převážně na hrbatých a drncajících okreskách, t.č. instalovaná na druhém rámu, v podstatě bezúdržbová, řadí pořád stejně, za celou dobu jedno předřené lanko, v běhu asi čtvrtý řetěz (první byl nějaký KMC a vůbec nic nevydržel, pak YBN, Ultegra, Dura a teď zase Dura), možná už začnu řetězy dojíždět přes 50% … kazeta Ultegra se zdá být také skoro nesmrtelná, nemůžu si rozhodně stěžovat :-).

        Ale třeba by to 2200 také takto bezproblémově vydržela, nevím, nezkoušel jsem a zatím ani nehodlám, rád si užívám luxusu ‚lepší‘ sady.

        Pokud můžu sloužit, tak 6600 je IMO také velmi schopná, 5700 taktéž. Tiagra 4600 je oproti tomu taková syrovější, ale drží. Na zimáka bych si třeba devítkovou Tiagru klidně dal.

        Jde asi i o to, kolik celkem má ta sada vydržet s nezměněnými vlastnostmi, kolik měsíčně / ročně a s jakými nároky na seřizování, jakým pohodlím, v jakém terénu, pod jakým jezdcem.

        K porovnávání pindíků: od začátku roku mám „důchodcovských“ 2.500 km, od zač. března na silnici 1.800, z toho v březnu 1.300 km / cca 14.000 v.m. – to už asi není úplně bez záběru a po rovině. Dlužno podotknout, že při mých 90 kg plně funkčního sádla řadím neustále a pohon dostává také přiměřeně zabrat.

        • Bruca  

          já to nemyslel jako poměřování pindíků ;-)

          kolo mám cca rok, za loňšek kolem 5000 km, mohl jsem začít po úrazu jezdit až od půlky roku. letos jsem taky měsíc takřka nejezdil.

          na dlouhodobou výdrž vůbec netuším, kolik co vydrží. psal jsem to proto, že někomu může úplně stačit i ta 2200/2300, případně ten claris.

          řadí to dobře, funguje to, co víc si přát.

          až zruším řadící páky na té 2200, co mám, klidně tam místo něho dám ten claris.

          vyšší sady jsem nezkoušel, takže s nimi porovnání nemám. já chtěl přímo tuto „levnou“, kvůli 8kové kazetě a delší výdrži řetězu oprotiva těm devítkovým a desítkovým.

          údržba víceméně žádná, krom mazání řetězu, jinak zatím vše OK.

          jinak nejsem taky žádný drobek a váha mi lítá od 95 po 120 kg a kolo mě uveze ;-)

          • ˘Ö˘ Krab  

            Když jsem si to počítal na korunokilometry, je pro mě desítkový řetěz Dura-Ace momentálně nejlevnější řešení, dlouho vydrží sám o sobě a mj. také proto, že se vytahuje hodně pomalu, takže stejně pomalu opotřebovává převodník i kazetu. Pravda, nezkoušel jsem C10. Ale je potřeba počítat nejen se řetězem, ale s životností celého pohonu a související funkčností řazení.

            P.S. Claris 2400 je evolucí předešlých řad 2300 a 2200, které u nás neměly marketingové jméno.

            Proč 8 kazetu, když dostupné 9 a 10 mají jemnější odstupňování, lépe se trefíš potřebného převodu, o výdrži řetězu to (podle mého) vůbec není, rozdíl v ceně řetězu je pár stokorun?

            • Bruca  

              o tom jemnějším odstupňování se nepřu, byla by to jistá výhoda, teď mám ty skoky přeci jen větší (11–13–15–17–20–23–26–30/34)

              předtím jsem jezdil na favoritovi, který měl „jen“ 2×6 převodů. a taky mi to bohatě stačilo. a údržba veškerá žádná. řetěz jednou za rok, po ujetí tak 10.000. a fungovalo to :)

              teď mám 3×8, mnohem lepší rozsah převodů. jasně, na lepší se zvyká rychle, ale zatím mi to stačí. a v tom bude celé to kouzlo ;-)

              • standoslav  

                Ty převody se dají při Tvé váze i docela pochopit ale 8/9 kolečko se dá taky jezdit „dole po zubu, a výše po dvou a poslední po 3/4 “

                • Bruca  

                  nejezdím nějaké závody, takže po těch dvou to „na pohodu“ relativně stačí. jemnější odstupňování by bylo lepší, o tom žádná :)

                  spíš bych potřeboval větší převodník. 52 zubů je málo. minule jsem to za náklaďákem nedostal ani na sedmdesátku. u 67 km/h naštěstí přestal zrychlovat :-D

            • Bruca  

              jo, na korunokilometry mi nejlíp vychází koloběžka. proto už mám dvě :-D

              jednu 16/12 a druhou 26/20 :)

              • ˘Ö˘ Krab  

                26/20 " … to už musí být pěkné svezení … i u nás byly doma takové tendence, snad až k silničnímu přednímu kolu … odolal jsem.

                Počítáš si do Kč/km i spotřebu bot? To už nebude oproti kolu tak výhodné, řekl bych.

                • Bruca  

                  Geroye 20/12 od Miba jsem pořídil až letos, zatím na něm mám cca 100 km.

                  na Mastrovi 16/12 jsem loni dal 2.000 km

                  boty nějak nepočítám, spotřebu nějak necítím :)

                  na kole vozím botasky od vietnamců za cca 250,–, vydrží mi tak 3/4 roku pár než praskne podrážka. ty stejné vozím i na koloběžku. střídám to s trekovýma sandálama a pětiprsťákama, a zatím jsem na ní neprošoupal ani pár :)

                  tenké přední kolo by mě lákalo, třeba našetřím a bude :)

    • mishanx  

      Děkuji všem, ale teď jsem možná ještě víc zmatený než na začátku :-D

      Ještě se zeptám, včera byl u mne kamarád a trochu mě nahlodal s pořízením cyklokrosového kola, jako takového univerzála i na horší cesty.

      Já právě najezdím momentálně 500km měsíčně pouze do práce a jezdím dokud nesněží, na starém horáku, a na tomto kolo už nemám náladu nikam jinam ani jezdit, tak jsem si chtěl pořídit něco lepšího abych měl radost z najíždění km i mimo práci :-D

      něco takového

      GT GTR TYPE CX 2

      Merida cyclo cross 3.0

      • Breakpain  

        řekne Ti to každý … silnice a CX je rozdíl – pokud chceš jezdit v partě – silnička … pokud jsi jezdec individuál … kup si klidně CX, tak o ní uvažuju, ale jen jako o zimáku + dojíždění do práce ;) …

        • Člověk a jeho svět  

          Navíc koho opravdu silnice chytne a má původně CX, většinou hodně rychle mění za jiný stroj, protože tomu prostě něco chybí…

          • mishanx  

            Tak jsem rozhodnut pro silnici, ještě jsem objevil tyto:

            HELIOS L 200 nebo HELIOS L 400, obě carbon vidlice, jedna je na soře 3400 a jedna na tiagře 4600.

            Rozdíl v ceně 7000,–, je lepší přidat nebo odjezdit nějaký čas a potom přehodit na lepší sadu?

            Děkuji

            • mishanx  

              Je to značka POLYGON

              • ˘Ö˘ Krab  

                Tiagrový Polygon jsem předloni koupil synovi, za ty peníze docela dobrá volba (brzdy, páky, přehazovačka Tiagra, přesmykač Sora, převodník 52/něco z R-kové série na Octalinku, ale podle čísla vlastně také Tiagra).

                Šlape jako hodinky, docela jede, jen kliky jsem vyměnil za HT II kompakty, ale je to nejspíš jen moje libůstka na zdánlivé zjednodušení údržby.

            • karliner  

              Na to ti člověk a jeho svět řekne, že tam jsou krátký kliky :-)))

            • Člověk a jeho svět  

              Přijde na to. Když tě silnice začne bavit a začneš přemýšlet o lepším, tak většinou utratíš ranec navíc. Ojetou Soru prodáš někomu za pár kaček na zimáka… Jaký máš vlastně finanční limit na to kolo jako takové?

              • mishanx  

                Cenový limit 15tis. + –

                Dražší kola zavrhnutá manželkou jelikož se nám na konci května má narodit miminko :-)

                Dneska se poměřím podle toho kalkulátoru a napíšu co mi vypadne za velikost ;-)

                • Člověk a jeho svět  

                  To je jasný, to jsou pak jiný priority :)

                  A stejně budeš jezdit víc s kočárkem než na kole :)

                  Dej vědět, popř. mrkni na bazar, někdy tam fakt najdeš za zajímavý peníz zajímavá kola. Obecně lze říct, že bazarové silnice by měly být víc v pořádku než mtb.

                  • McBlacky  

                    akorát mají najeto o nulu víc. rozdíl mezi 10 a 40 tisíc na dobře udržovaný silnici nepoznáš…

                    • bochov  

                      Ja byt tebou tak silnici radějí nekupují,nebot na tom začneš byt zavislej jako ja na horaka se mi praši již dva roky.

                      • Luky11  

                        Zavítej na pořádný funny singltreky a uvidíš jak tě chytne MTB ;)

                        • bochov  

                          Neboj již se chystam na Rychlebske stezky chce to ještě přidělat nosič na auto.

                  • mishanx  

                    Tak jsem byl změřen a výsledek je tento:

                    Top Tube length 59.6 – 60 Cm

                    Seat Tube Range CC 55.9 – 56.4 Cm

                    Seat Tube Range CT 57.6 – 58.1 Cm

                    Stem Length 10.8 – 11.4 Cm

                    BB Saddle Position 85.5 – 87.5 Cm

                    Saddle Handlebar 57.1 – 57.7 Cm

                    Saddle Setback 3.4 – 3.8 Cm

                    Seatpost Type Setback

                    • J!ndrA  

                      promiň že sem se ti vetřel do vlákna – třeba to pak tady bude o něco živější :) Máš už vybrané kolo? Zrovna porovnávám geometrie různých značek a u některých se to podstatně liší.

                      • mishanx  

                        Neva, já se snažím právě vybrat z cenové přístupných modelů ten co možná nejlepší, tak asi jako každý a taky jsem doteď jezdil na starém horáku a ten silniční svět se nějak posunul, aspoň pro mne, tak jsem rád za každý názor:-)

                    • mishanx  

                      Takže se domnívám, že to bude chtít 58rám??

                      Prodejce kousek od nás mi nabízel nové kolo specialized ročník 2009 za 11.990,–, ale nevím jestli do toho jít

                    • mishanx  

                      Mohu poprosit o nahození nějakých modelů silniček ať mám vodítku pro výběr té správné, dle mých parametrů a cenové skupiny.

    • J!ndrA  

      Chci koupit levnější silničku a také uvažuji nad tímto polygon. Občas tu ale vídám kritiku – v čem je problém u této značky oproti jiným kolům v podobné cennové relaci?

      • ˘Ö˘ Krab  

        Už to tady v minulosti padlo: malá délka klik k velikosti rámu, krátká stavba (větší riziko kontaktu bot s předním kolem). Doplnil bych ještě celkem nízkou hlavu limitující v nastavení výšky řídítek pro rekreační jízdu ve vzpřímenějším posedu.

        Zase je to vyváženo docela obratností a vyrovnaností výbavy. Holt se musí jezdit rychle a zatáčet jen náklonem, je to tak i u dalších silniček, věc zvyku.

        Technicky jsem na žádný zásadní problém doposud nenarazil. Design je otázkou míry tolerance, stejně jako chování prodejců propagujících značku na BF v minulosti.

        • mishanx  

          A to májí takto všechny modely silniček polygon? Která značka na „levnější“ silničky je podle tebe ok ;-)

          • ˘Ö˘ Krab  

            Zmínil jsem jen drobná úskalí, jinak si na silničku nestěžuji, výbava, jízdní vlastnosti, hmotnost i cena jsou OK. Je to zkrátka silnička se vším všudy.

        • nooski  

          Zatáčet jen náklonem :-) U většiny závodních silniček při zatočení řidítek může v určité pozici škrtnout špička boty o přední kolo, ale za jízdy tenhle scénář nenastane nikdy. Krátká stavba a nízká hlava je za mě jen plus.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Pro silnici je nízká hlava a a krátký rozvor určitě plus, ale pokud je to pro někoho první pokus, tak může být zpočátku nemile překvapen. Turističtější modely takéještěsilniček těmito „neduhy“ sice netrpí, pravda, zdaleka tolik nejedou.

      • Tina  

        Cena skvelá. Kľuky s prevodníkmi 53/39 v tejto cenovej kategórii budú problém. To snáď mali aj zakázať ;) Dajú sa však vymeniť za Compact a stále budeš na slušnej cene.

        Skús pozrieť aj sem Dema-bicycles To sú oficiálne ceny. V kameňákoch asi dohodneš aj zľavu…

        • J!ndrA  

          díky za tip, po Dema Leony 1 a 3 jsem koukal taky, nedaleko je prodejce tak su urco poptat. Nejsem si úplně jistej v označení osazení komponentů od Shimana. Myslím si správně že u shimana jsou komponenty kvalitativně takto: Claris – Sora – Tiagra – Ultegra ? Díky za info, do teď jsem žil jenom bajkem a o silničkách toho vím pramálo.

          • mishanx  

            Jsme na tom stejně :-), já se taky domnívám, že tato posloupnost je správná ;-)

          • Tina  

            Sady Shimano idú momentálne takto A070 – 2300 (predtým 2200) – Claris (už má odraďovanie na Dual Control ako vyššie sady) – Sora – Tiagra – 105 – Ultegra – Dura Ace

          • nooski  

            Claris, Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace

          • ˘Ö˘ Krab  

            Ještě pro úplnost by bylo možná dobré dodat, že se vyskytují produkty Shimano i z mimokatalogové řady, často např. kliky, které jsou značeny jen R a nějakým trojčíslím, třeba R 675. Bývají to plusmínus kopie starších sad, podle prvního čísla se dá určit, z čeho vycházejí. Takže zmíněné hypotetické kliky R 675 by byly generickou kopií nějaké Ultegry.

            Sady mají svá čísla po tisícovkách, tedy série 2400 jsou nově Claris (dříve byla série 2×xx jen pod číslem beze jména), 3×xx Sora, 4×xx Tiagra, 5×xx stopětka, 6×xx Ultegra … nemusí být tedy uveden název, ale přesto se pozná, o co jde.

            Jen v DuraAce mi udělali hokej, ale to mi nevadí, tak vysoko nemířím.

    • J!ndrA  

      Ahoj,

      po delší době vybírání a rozhodování nakonec půjdu do této silničky. Nejsem si ale jistej velikostí.

      Samozřejmě vím, že by bylo nejlepší to testnout, ale i přes to prosím o radu ty s podobnými proporcemi, popř ty co mají s výběrem velikosti větší zkušenosti – jestli jít do 54 nebo ještě do 52 velikosti.

      Má výška 171cm, ale výška rozkroku 85. Mám drobek obavu jestli bych na té 52ce neměl už sedlo vůči řídítkům moc vysoko a naopak jestli nebude 54 už dlouhá. Přiložím geometrii rámu i tabulku z competitive­cyclist.

      Toto bude má první silnička, takže nemám možnost srovnání, snad jen z Grand Canyonem v M který sedí parádně.

      Díky moc za každou reakci.

      • Sugar67  

        Pokud si na silnici nikdy nejezdil, tak si na obojí budeš muset zvyknout. U této cenové kategorie bývají většinou řídítka celkem výš – jsou zvednutá pomocí podložek mezi hlavovým složením a představcem tak, abys je pak mohl snížit (ale to bych si ověřil). Takže toho bych se nebál.

        Já mám 175 a loni jsem kupoval první silničku, s tím, že 56 mi přišla subjektivně pohodlnější ale zas to vypadalo jak turistické kolo (i poměr sedlo/řídítka) a nakonec jsem vybral 54ku a velice rychle jsem si zvykl. A sedlo mám nadoraz dozadu. A to mám TREKa, který má kola o kapánek delší.

        Toliko pocity člověka, který byl loni na tom jak ty ;-)

        • J!ndrA  

          díky za reakci:)

          To s těmi podložky mě vlastně vůbec nenapadlo, tzn asi jít do 54 ky a pokud by byl poměr výšky sedlo/řídítka malý tak pár podložek vyndat i když se tím asi zase protáhne délka posedu co ? :D

          Údajně by měla mít každá velikost tohoto kola jinou délku představce, ale jak velkou zatím nemám od výrobce potvrzeno.

          Mimochodem poznáte z těchto fotek o jakou se jedná velikost kola?

          • standoslav  

            Toto je hodně malý rám, tak pro holku, nebo malého chlapa. Odebráním podložek a seříznutím vidle se jen sníží předek, do závodního posezu a délkově se kolo skoro nezmění.

      • bernie  

        Mno, já mám 175cm a jako první silnici mám GIANT OCR s rámem 50 /osazeno Campa Mirage – koupil jsem za 10k/. Dal jsem delší představec a není co řešit. Samozřejmě jsem měnil řadu dalších věcí, ale jezdím denně – jako ty, zastaví mě jedině sníh – min 40km/den.

        Na tvém místě bych dal přednost výběru ojetého kola, kde za stejné peníze dostaneš lepší osazení komponent, přeci jen Sora – mno proti gustu.

        Za ty peníze v pohodě kola na Campa Veloce atd

    • Uhlík  

      Ahoj,

      na kole jezdím od mala. Asi jako všichni jsem začínal na horském kole. Postupem času jsem začal inklinovat k silnici a dnes jezdím na crossovém kole. Teď uvažuji nad nákupem svého prvního silničního kola, ale mám v tom zmatek. Jsem ochoten za silničku dát i 50–60T. Jen nevím, zda-li jít do nějakého jetého, ale výrazněji kvalitnějšího materiálu, nebo vsadit na jistotu a koupit zcela nové. Na druhou stranu si říkám, proč vrážet do kola se kterým nemám zkušenosti tolik peněz a raději se pro začátek nespokojit s něčím levnějším (zase: bazar nebo nové?) a později jít do něčeho kvalitnějšího?

      Jaký je váš názor? Na co se zaměřit, čeho se vyvarovat? Tipy. Nejsem z těch, co by si kupoval nové kolo každou druhou sezonu. Jezdím a servisuju, dokud je to únosné. Díky.

      • MiKED  

        Nedávno jsem řešil podobné dilema. Nakonec jsem na začátek pořídil bazarový kousek za pár tisíc s tím, že když mě to nebude bavit, přijdu max o trochu peněz.

        Něco lepšího přijde až na jaře.

      • tromboonen  

        50–60k je uz slusna silnicka i nova, kupuj podle ramu, geometrie a vlastnosti, ne podle sady, zaplety na seriovkach byvaj taky horsi, ale pocita se s tim, ze budou jako dvojky.. Dobra volba je koupe 1–3 roky stareho noveho ramu a stavba, jestli na to mas trpelivost..

        Bazar neni vubec problem, silnice se moc nenici, ale pravda 40–60k je uz dost penez na kupovani neceho pouziteho, kdyz to ale proveris, nemel by byt problem..

        Druha cesta je koupit na bazaru znackovej hlinik na 105 5700/5800 za cca 14–18k, na tom se uz da jezdit, kdyz Te to chytne a budes chtit neco vyrazne lepsiho, je dost velka sance, ze budes chtit dvojku/zimaka, nebo prodas s minimalni ztratou.

      • plzakj  

        Resil jsem stejnou situaci a stejnej problem. S tim, ze misto crossovyho kola jsem mel mtb s uzkejma slickama. Nakonec mi od bazarovek odradila vetsinou nutnost dalsich investic. Nechtel jsem proste nic resit. Nakonec jsem sel do kvalitniho hlinikovyho ramu v Tiagre, protoze mi super sedla geo – doprodej modelu 2015 (Spesl Allez) a vesel jsem se do 25k.

        S tim tvym rozpoctem urcite bez problemu vyberes funglovku, ktera ti padne jak hrnec na zadek a budes mit zaruku. Dopral bych di ten luxus znova.

      • MI.KU  

        Ahoj Uhlíku – za 50–60 bych do bazaru nešel, koupil bych si něco nového. Vybíral sem v létě v této ceně a skončil na značkovém hliníku s ultegrou. Jinak není problém si za typeníze koupit karbon na 105 od stejné značky. Výběr máš poměrně široký. Nebo můžeš trochu ušetřit a jít po hliníku na 105 od lacinějších značek a budeš v tom za polovinu.

        Do bazaru bych nešel kvůli investicím co se vždy ukážou, silnička je taky leštěnka takže něco nového co udělá radost.

        Do 60 se vejdeš váhově pod 8kg i s pedálama když budeš trochu hledat.

        Spíš bych si určil zda chci raketu nebo něco pohodlného, zda chci Shimano nebo Campu případně Sram a jaké máš rád značky a potom to začal nějak třídit a zkoušet.

      • Coural  

        Za 25T koupíš silničku s karbonovým rámem rámem a Ultegrou 6800 z obchodu.) Pokud tě to chytne, kola si necháš na zimu a dokoupíš si lepší záplety, sedlovku, atd… . I ten nejhorší karbonový rám je srovnatelný s hliníkem, navíc na rozdíl od něj nestárne ( U hliníku jsou to jen keci výrobců) a případná oprava je otázka pár stovek. A kdyby bylo nejhůř a nechytlo tě to, karbonové kolo s Ultegrou se dá prodat za slušné peníze.

        • MI.KU  

          Není to špatné problém ale je, že si to neprojede a to zda kolo sedne vhodnou geometrií udělá nejvíc.

          Ale s tvrzením o nejlevnějším karbonu rozhodně nemohu souhlasit – zkoušel jsem podstatně dražší karbony a byly horší jak hlína. Je to cca do 100 tisíc dost individuální nad už dnes asi jedině karbon (pokud člověk nechce nějakou retro ocel).

          Jinak za tu cenu je to luxus, jen trochu škoda tý váhy.

        • ˘Ö˘ Krab  

          „As these bikes are shipped unassembled you will require certain bike tools to complete assembly. An allen key set, BB wrench, torque wrench, cassette lockring tool, headset press, hacksaw and fork cutting guide chain tool/pliers and cable cutters should be considered an absolute minimum.“

          Pokud má vybavenou dílnu, už to dělal nebo rád experimentuje, ring volný. Jinak si připlatí za složení nebo výbavu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.