• schneefall

    Zdravím

    Loni v prosinci jsem byl reklamovat vidlici (Sontour Epicon) kvůli cvakání a hlavně kvůli rychlému úbytku tlaku (cca 14 dní od nafouknutí jsem měl vidlici uplně vypuštěnou).Nyní jsou to 2 měsíce od převzetí opravené vidlice a sice se již nedostavuje cvakání ale je o poznání měkčí než při převzetí. Jedná se opět o předzvěst závady nebo je prostě normální, že po dvou měsících je potřeba prostě vidlici dohustit?

    0 0
    • racerRUZA  

      Normální to není, určitě bude chyba kolem vzduchové komory.

      0 0
    • MirosPikos  

      A najezděno má od opravy kolik?

      0 0
    • oddie  

      Často, páč ji mám dost orvanou…

      0 0
    • jaja01  

      na konci sezony zkontroluju tlak a zjistim, ze je stale stejny, jak u rockshoku tak u foxe .. takze takhle rychla ztrata tlaku mi normalni neprijde, ale nejsem technik, treba je to zrovna u tehle vidle normalni stav?

      0 0
    • kyl  

      Jednoho Epicona jsem foukal naposledy někdy minulej rok a druhého před třemi týdny.Za jízdy ušel a po kuchnutí bylo těsnění pístku suché,po nalité 5ml hodně hustého oleje už tři týdny drží.

      0 0
      • ladias  

        Já jsem do Epicona svýho času když začal trochu ucházet taky dal do vzduchový komory trochu hustýho maziva a pomohlo. Konkrétně trošku vazelíny hodně zředěnou olejem. Ale je třeba jen přiměřeně, aby se co nejméně zmenšil objem komory.

        0 0
    • el lobo1  

      Tak dvakrát do roka zkontroluji ale tlak drží, možná také proto, že po sezóně vždy měním oleje a okroužky. Podívej se nad pístek jestli tam máš olej, nebo vazelinu podle toho co tam dáváš.

      0 0
    • fanino  

      Já foukám standardně jednou ročně vždy po servisu vidlice na správný tlak, pak na to celou sezónu nemusím sáhnout…takže si myslím, že to úplně normální není (tedy pokud už ta vidlice není na odpis)

      0 0
    • roman 3D  

      pravidelně na jaře zkontroluju a případně pár psíků dofouknu

      0 0
    • blackboy007  

      mám dva roky rs rebu 2013 a ani jednou jsem nefoukal najeto 2300 km

      0 0
    • RomanH  

      Tak ja kontroluji vidlici (Marzocchi Corsa SL RC) po cca 2 – 3 mesicich, a vetsinou tak 5 PSI prifukuji (foukam ji na 55 – 60 PSI).

      0 0
      • Smazaný účet  

        tech 5psi se ztrati kam, utece do hadicky?:)

        0 0
        • RomanH  

          Tak rozebiralo se to tu hodnekrat :-) Ta moje kontrola je dana i tim, ze cca kazde 2 – 3 mesice jezdim na prodlouzenej vikend s baglem, takze je potreba prifouknout a pak zase ubrat.

          0 0
          • pepek  

            nedělej zase z Mrdidy raketoplán, stejně se houpe.

            0 0
            • RomanH  

              Full se ma houpat. Zadny dekadentni p*covinky SPV, ProPedal a podobne :-) Ne jak u Teofilixe, ktery si poridi HT, a pak na nem zamce natrvalo vidlu.

              0 0
    • Teofilix  

      Měl bych také dotaz, který s tím trochu souvisí. Je třeba pravidelně foukat vidlici pokud ji mám skoro celý rok na kole zamčenou abych měl kolo pevné?

      0 0
      • oddie  

        To bych tam spíš foukl rovnou pevnou vidlici ;)

        0 0
        • pepek  

          nebo cement s vodou, pevné to bude dost

          0 0
        • Teofilix  

          Nechal jsem si postavit kolo a dal jsem přednost odpružené vidlici co kdyby náhodou, ale jsem silničář :D takže odpružená vidlice mě jen omezuje při přesunu energie do šlapání, takže ji mám stále zamčenou. No a je teda potřeba ji foukat, když ji nepoužívám?

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
          • Smazaný účet  

            hmm…energie slapani..uplne vidim jak se ty desitky watu meni ve vidlici na teplo a teplota vidle stoupa ze se na ni daji smazit vejce…

            0 0
            • Teofilix  

              Moc nechápu tento humor. Je to jak dokázané, tak to každý musí cítit sám. S mou váhou nemám na klasickou silničku, ale i na kolách 29 když je mám silničně obuté, tak se dá jezdit průměrnou rychlostí kole čtyřicítky, což s odpruženou vidlicí není šance, proto ji mám zamčenou. Je to dost velký rozdíl ve šlapaní jestli jedete na pevném kole nebo odpruženém je to úplně jiný svět a rozhodně doporučuji.

              0 0
              • Mr.Duck  

                No ja nevim, na ty fotce nak prehnane tezkej nevypadas :D Ale rozumim ti, jestli to mas jako silnicku. Kontrolovat tlak/dofukovat neni potreba, ale pevna vidle by urcite davala daleko vetsi smysl v tom pripade.

                0 0
              • scret  

                to sis spi uz mel koupit pevnou… Ty odpruzeny to moc neprospiva, kdyz ji mas furt zamcenou…

                0 0
              • Concorde  

                Jestli jezdíš s průměrem kolem 40, tak tě brzo uvidíme na TdF :)

                0 0
                • Teofilix  

                  to zase ne :D :D :D ti blázni TdF ten průměr drží třeba dvěstě km :D Já ten průměr jezdím, tak na 50 až 80 km :D :D Jinak dík Mr.Duck, ale na té fotce mám asi 120 kg, ale jsem kulturista takže jsme prostě hodně osvalený a těžký. Proto třeba jezdím i takhle rychle, ale zase ne nějaké extra štreky. Jsem spíš sprinter a miluji časovky. Před rokem jsem si pořizoval po deseti letech nové kolo a nechal jsem si ho postavit s tím že jsem se rozhodl pro odpruženou vidli, ale nejspíš to byla chyba. Na druhou stranu tady na Vysočině člověk nikdy neví, kdy bude potřeba zajet i do terénu. Je fakt, že jsem v loni strávil mimo silnici jediný den na Šumavě :D :D :D

                  0 0
                  • fanino  

                    Teda pokud jedeš s tvou fyzickou konstitucí průměr 40 na vzdálenosti 80 km, tak klobouk dolů…kdyby jsi zhubnul na 75 kg, tak by se měl Sagan bát o fleka v teamu :o))

                    0 0
                    • Teofilix  

                      no taky jsem si lehce zapřeháněl :D ale těch 35 vážně dávám. Však jsem pak také po takové jízdě zralý na kapačku :D :D :D miluju, ale ten pocit dát do toho úplně všechno a totálně se zničit. Snažím se zhubnout, ale už kdysi jsem zhubl 45 kilo a jak jsem držel stále diety plus psychické potíže, tak jsem si totálně rozhodil metabolismus. Ať jsem dělal co dělal, tak jsem přibíral a až před rokem jsem to začal řešit. Byl jsem na vyšetření a tam mi řekli přesně toto, to co jiný spálí za hodinu jízdy na kole vy spálíte za šest hodin jízdy. Takže teď dřu co srdce snese a už mám i tak 25 kilo dole, ale je to boj. Možná aby se ten Sagan i Cavendish začali pomalu obávat :D :D :D

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Ser na to, 120 kilo ti kolo udrzi, a jestli teda nemas 160cm, a mas to ve svalech ne v sadle, tak nema cenu to resit, zejo. Ono teda na silnici je to dost jinak, ale kdybys treba pricuchnul k naky ceste z kopce v lese, tak sakra ocenis ze vetsinu vahy mas na tele a ne na kole, ma to brutalni vliv na to jak se s nim ohanis..at si silnicari rikaj co chtej.

                        0 0
                      • Kalic  

                        80km sólo na horáku 35? Pořád je to minimálně na český pohár. A když přejdeš na silničku, i ta profismlouva by padla.

                        0 0
                        • Teofilix  

                          Nejezdím na klasickém horáku. Mám na tom 29 kola s trekovými plášti spíš na silnici a uvažuju, že koupím schwable marathon pro zrychlení. Celkem by mě zajímalo zda taková investice má cenu, ale píší, že to udělá z kola skoro silničku :D tak by to asi stálo za investici. Klidně poraďte, ale našel jsem právě na to menší vlákno, tak snad je to pravda. Plus mám stále zamknutou tu vidlici no je to spíš takové kolo hybrid dělané na míru. Venku je krásně a jen momentálně chřipka mě brání vyjet, ale jsem na letošní sezonu řádně natěšený.

                          0 0
                          • RomanH  

                            Kup si silnici, vazne. Treba nejakej bazar. Od cca 10ti litru uz koupis neco slusnejsiho, na cem si overis, jestli Te to bavi. Uzke plaste Ti z horace silnicu neudelaji. A pokud trvas na tom HT, tak si tak daj alespon pevnou vidli – to trvale uzamceni nedela vidli dobre, navic bych se bal i prorazeni – pokud vletis natvrdo do nejakeho vymolu.

                            0 0
                  • Smazaný účet  

                    hele…a vis ze je rozdil mezi prumernou rychlosti a cislem, ktery ti sem tam blikne na tachaci, ze?

                    0 0
                    • Teofilix  

                      :D :D :D to se vážně neboj, že bych to nevěděl. Všechno je to o těžkých převodech a silovém pojetí jízdy. Pak už musíš jen zatnout zuby a jet aniž bys povolil. Poslední měsíce cvičím na spinningu i větší kadenci, tak snad moc neztratím na síle a ještě dokážu letos zrychlit skrze tu vyšší kadenci. Základ je, ale silové až takové dráhové pojetí. Jen si říkám jak průměrnou rychlost bych měl na klasické silničce to ba mě vážně zajímalo. Ještě rok zhubnu co potřebuji a pak bych to viděl na pořádnou silničku.

                      0 0
                      • fanino  

                        Zdraví je zkrátka základ. Člověk může chtít sebevíc, ale když zdraví nedovolí má smůlu.

                        Hele a neměl by jsi pokud chceš dát dolů nějaké to kilo jezdit úplně jinak, než silově a honit průměr? Takhle akorát vypráskáš cukry a po návratu domů vytuneluješ ledničku :o))

                        0 0
                        • Teofilix  

                          Jak jsem psal, tak jsem v 15 ti zhubl 45 kilo a od té doby jak dřu ve fitku, tak skoro nejím. Co jsem zase přibral, tak se teď snažím zařadit víc kardio. Pro upřesnění neděle fotbal, ponděli hodina silového tréninku pak časovka na cyklotrenažeru tak těch 30km až 40km. Úterý zase fotbal středa fitko, cyklotrenažer a čtvrtek, když se sejdeme, tak florbal. No a pátek zase fitko a cyklotrenaže, takže až sobota je na regeneraci a teď se chystám rozdělit po. st. pá. dopoledne kolo odpolko fitko :D Je to horor i s takovým tréninkem bojovat o každdé kilo :-(

                          0 0
                          • fanino  

                            všechno co píšeš je určitě super na zlepšení celkové fyzické kondice a tak se určitě cítíš v pohodě, ale jestli zkoušíš dát dolů i nějaké to kilo, tak bych asi šel cestou menší intenzity resp. nižší tepy v delším tréninku…fotbal, florbal apod. to jsou tepy nahoru dolů…a to nemluvím o tom co na to při tvé hmotnosti kolena :o) (ale to jen tiše závidím, protože ty moje už nejsou nic moc)

                            0 0
                            • Teofilix  

                              Nejspíš máš pravdu, říká mi to víc lidí, ale nejhorší, že to nedokážu. |Miluju ten pocit, kdy jsem zničený a nic nedokážu dělat tak napůl na pohodu… Zkoušel jsem jezdit a hlídat si tepovku, ale pořád jsem byl na té nejvyšší hranici, jak jsem šel dolů, tak mě to nebavilo a nějak ani nejelo. Mám to tak v hlavě natavené, ale vím, že to není dobře.

                              0 0
                              • fanino  

                                Je to přesně tak, jak to píšeš – nízké tepy nejsou zrovna adrenalinový odvaz :o)… ale co už jeden nadělá

                                0 0
                          • Brainsick  

                            A to všechno zvládneš se soc. fobií? Většina fobiků má problém vůbec vylézt z baráku a ID nedostanou. Nechápu jak ti někdo mohl dát ID…

                            0 0
                            • Teofilix  

                              u mě je to hlavně o té komunikace. Představ si, že chodíš hrát fotbal dvakrát týdně s lidmi a za tři roky sotva znáš jejich jména a ani ty nedám všechny. Problém je se bavit s lidmi a hlavně s cizími. Ten ID je nejspíš oprávněný je to sice na rozhodnutí lidí, kteří jsou na to povolaní a ne na mě ani na tobě. Představ si, ale hledat práci nebo pracovat, když máš problém se v té práci na cokoliv zeptat :-(

                              0 0
                              • kyl  

                                Nás je ve firmě 22 a stejně všechny neznám,max.křestní jméno :-D

                                0 0
                              • pepek  

                                Hrázný, strážce majáku, bača . . . . možnosti jsou :-)

                                0 0
          • Martin  

            kamarád jezdí pevnou karbonovou a sjede s tím i docela slušné prasárny…

            0 0
    • charon666  

      Kazde dva mesice zmerim sag a kdyz je potreba vidlici a tlumič dofouknu. Zatím to vychází tak na 1 foukání ročně u vidlice a 2 u tlumiče.

      0 0
    • scota  

      Jestli jí máš v záruce tak rozhodně reklamace. Cvakání může být způsobeno malým množstvím oleje v tlumící patroně.

      0 0
    • petrun  

      Jednou za rok.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.