Chtěli by jste vrátit prachovky na odpružené vidle?

75 nepřečtených
  • Martin111

    Taky se dívíte, proč ze všech odpružených vidlic zmizel ten "kousek gumy , který bránil vniku nečistot do vnitřku tlumiče a celkově tak chránil kluznou část dílu. Chtěli by jste vrátit prachovky na odpružené vidle?

    Anketa: Chtěli by jste vrátit prachovky na odpružené vidle?

    0 0
    • kopečák1  

      NE, protože když se Ti pod to dostene bordel, brousí to nohy o to víc…

      0 0
      • Martin111  

        ale ten bordel se tam nemá jak dostat, když to je kompletně zadělané.Myslím si, že je to lepší, než vystavovat tuto část přímému kontaktu s nečistotami.

        0 0
        • pepek  

          Máš pravdu, ale musel bys snížit zdvih, na delší zdvihy to nevyjde s výškou vidlice.

          0 0
          • duk  

            No nevim, na MX motorkách bejvaj prachovky taky a ty maj zdvih přes 30cm, takže tady bych problém neviděl ;-)

            0 0
            • pepek  

              Jo, ale oni nemají můstek nad dolníma nohama, takže mohou mít ty gumy dlouhý, přetažený dolů. Když ti na bikový vidli nahoře zbývá 0,5cm, tak tam logicky nenacpeš 12–15 cm prachovky.

              0 0
              • duk  

                Jo už jsem pochopil co si psal, něják jsem si ten tvůj příspěvek blbě přečet.

                0 0
        • Radek Broz  

          To bys se divil;)

          0 0
        • MirkoCarver  

          Prachovky měly vždy dírky, kterými při stlačení uniká vzduch a při vysunutí vidlice nasává bordel…

          0 0
        • MirkoCarver  

          Prachovky měly vždy dírky, kterými při stlačení uniká vzduch a při vysunutí vidlice nasává bordel…

          0 0
      • Vilém  

        to mas ale z dolechu, ne?

        0 0
        • Ricci  

          To je realita… Mne sa to podarilo vdaka neoprenovym navlekom…

          0 0
          • Vilém  

            Ale tady neni rec o neoprenu, ten je opravdu na hovno a pokud jej clovek stale nesundava, tak to dopada dost tragicky.

            0 0
          • Flegmatik  

            Neopren je ale něco jiného, než tyhle gumové prachovky… Ten je celkem k ničemu, protože nedosedá přímo k vnitřní noze.

            0 0
      • Kedarr  

        Já měl prachovky na Maguře Quake S, a byli supr..škoda, že mi někdo ukradl kolo, měl bych to do dnes…byli ja šprcky..fakt supr..

        0 0
    • XC-biker1  

      no, v případě že se tam dostal bordel, tak to bylo spíš zlo než ochrana

      0 0
      • Flegmatik  

        No, tyhle argumenty jsou divný, protože bordel se tam právě těžko dostává, de facto vůbec.

        0 0
        • Kubas.1  

          Nikdy to nebude utěsněný na 100%…

          0 0
        • XC-biker1  

          na každé te gumě je několik otvorů pro výdech vzduchu, takže bych zas tak nevidel problem v tom jak se tam můžou dostat nečistoty

          0 0
        • gazman  

          Není pravda,musí tam být díra,kterou utíká z prachovky vzduch při stlačení,aspoň u motorek to tak je.Takže při stlačení to vzduch vyfoukne a při roztažení nasaje nový i s prachem,myslím že je to na hovno.

          0 0
          • pepek  

            Asi proto to dávali např. na Africa Twin. (aby se konečně něco posralo :-)

            0 0
            • miki  

              Takhle to vypadá v lese kde jezdí motorky!!!.

              0 0
            • gazman  

              Afrika je plečka a pilot téhle je prudký amatér takhle se zakopat :-))) Jestli to bylo naschvál pro foto tak je pozér.Vlevo to vypadá na pohoda stopu.

              0 0
              • karliner  

                Určitě by to šlo vzít i lesem a totálně rozjebat další kus.

                0 0
                • gazman  

                  Jo jo,to by šlo.I když toto je těžká svině,s tou v terénu moc parády nenaděláš:-)

                  0 0
              • RomanH  

                A co je podle Tebe lepsi na cestovani typu Ukrajina / Balkan a podobne ? Aby to bylo v pripade potreby opravitelne v „polnich“ podminkach ? Napada me jen starsi BMW, Enfield a nase stara 350ka. Ja o Africe hodne silne uvazuji, jen se mi nelibi pomer ceny a stavu (stari, km)-

                0 0
                • madcat  

                  No právě proto, že to jsou takový držáky, si tak drží cenu. Taky se mi Afrika líbí, a právě tahle skutečnost se mi na ní těžce nelíbí :-).

                  0 0
    • Blade  

      Hlasoval jsem, jak jsem hlasoval, ale spíš by tam měla být možnost: Ne, ale je to dobrá věc :)

      0 0
    • MAJX  

      Nikdy to nebude 100% zatěsněný,protože v každé prachovce je „vyfukovací“ otvor,který je bohužel i nasávací-takže v létě jemný prach saje vcelku spolehlivě. Ti co věří v maximální těsnost tohoto kurvítka a nezkontrolují si pak místo pod prachovkou kolem kluzáků,kde se ten prach chytá,tak časem spláčou. + je tady ten problém s výškou zdvihu + to opravdu nevypadá dobře :)

      0 0
      • Flegmatik  

        Před lety jsem nějakou elastomerovou vidli s těmahle gumama vozil, nikdy jsem na to vůbec nešáhnul (protože jsem netušil, že na to šahat mám, navíc u té vidle by to na funkčnost ani nemělo vliv), asi po dvou letech jsem s tím šel do servisu, jestli by tu vidli mohli třeba vyčistit, dát novou jemnější vazelínu Rock Shox Butter… Chlápek zvedl ty gumy dole a žádný bordel tam nebyl. A to ty dva roky na to určitě nikdo nešáhl, že by to pod gumama čistil. Byla tam tuším jedna malá dírka, dole, nasměrovaná na bok od kola.

        0 0
        • JakeF  

          V elastomerový vidli taky prakticky nejsou těsnění, který by se rozedřely jenom prachem. Akorát nepatrně poškrábeš nohy a zasviníš vazelínu. Co tady čtu, jak tady u vzduchovejch různě lidem protejká olej, když se lehce poškodí těsnění, tak tohle u elastomeru nehrozí.

          0 0
          • Flegmatik  

            Jo, vždyť jo. U těch starých vidlic ty gumový ochrany dejme tomu nějaký smysl měly, ale u současných to ztrácí smysl – stejně totiž jednou za XXXX km je vidlici potřeba vyčistit a vyměnit náplně a těsnění. V době, kdy jsem měl tu vidlici s gumama (RST Gamma EL), tak kámoš měl podobnou (RST něco, asi Gila), gumy odřízl a vidle mu šla tak jako tak brzo do hajzlu celá, zatímco mě držela. Ale taky to bylo tím, že ani ty stíráky neměly kolem sebe pružinky, aby těsnění přitahovaly k vnitřní noze…

            0 0
    • MlokCZ  

      A mít kvůli tomu výrazně vyšší vidlici (u 140mm zdvihu a více klidně i o 2–3cm)? Děkuji nechci.

      Navíc mně to v praxi nikdy tak dobře nefungovalo (kdysi u Judy XC). Bordel se tam vždy aspoň trošku dostal (i když samozřejmě od většiny to ochránilo), blbě se to čistilo. A pak z vnější části se na tu hamoniku chytal prach v létě jako blázen, tedy bylo to pořád zasrané a čistějí vidlice mi stálo 10× více času než teď.

      Ty prachovky byla jedna z věcí, které jsem pěkně nenáviděl.

      U současných vidlic nemám problém, že by se mi příliš často do nich dostával bordel. Je ale fakt, že v extrémních podmínkách nejezdím.

      0 0
    • Paja  

      v ankete chybi moznost „ne, porad je tam mam“;D nedavno se to v nekterym vlakne resilo, chapu, ze jak pise MlokCZ – u vyssich zdvihu by to neslo, protoze by se o misto pro prachovku musela zvysovat vyska vidlice, ale pokud by ta moznost pro nejbezneji pouzivany 100mm vidlice byla, tak si tam harmoniku klidne dam znovu, na Judyne to funguje, bordel se tam nedostane skoro zadnej.

      0 0
      • martic  

        Souhlas ;-).

        Já ji tam mám (plastovou – ta na čas kašle a drží). Vidlice sice na hovno, protože má malej zdvih, ale má už kotle kiláků a drží už 10 let bez jakékoli vůle a na chod si nemůžu stěžovat :-b. Měl jsem ji zatím jednou dozdělanou, bordel tam teda krapet těma dvouma dírama nalez, ale stejně jsem zastáncem manžet. Podle mně gufera zvyšují odpor při pérování, hlavně pokud má vidle tlumit na malých nerovnostech po nepatrných drahách. Možná ta prachovka nevypadá pěkně, když je špinavá, ale když se jezděj nejaký megaOffíky v bahniskách, tak je lepší zprasit manžetu, než když se ten marast dře na těch kroužkách. …můj názor

        A nebo kdyžtak: gufero i manžeta

        0 0
    • mr.antik  

      Nevim k čemu, nikdy sem s tim na žádný vidli neměl problém tak proč to tam dávat? Gramy navíc? Nebo retro móda?

      0 0
    • Oakey  

      V těch návlecích stejně musí bejt nějakej otvor, kterym jde ven vzduch, jinak by to brzdilo vidli v chodu a právě tim otvorem se tam dostává bláto a jinej sajrajt. Tohle všechno se děje, zatimco si myslíš, že je to všechno pěkně v čistotě a ono to tam má svůj klid na broušení vnitřních nohou. Když sem měl RST Gilu, neříkám, že je to nějaká dobrá vidle, tak sem byl nepříjmně překvapenej co tam je za humus, když se pod ty návleky podíval.

      Podle mě v dnešní době kvalitních těsnění a hlavně stíráků je to naprosto zbytečný, navíc to ztěžuje přístup ke stírákům při pravidelnym promazávání.

      0 0
      • pepek  

        „ono to tam má svůj klid na broušení vnitřních nohou.“ klid má, ale brousí nějak pomalu. Já jsem je měl na Judy (1999) donedávna, než ztvrdly a Pája je má dodnes. Nohy jsou furt OK. (Mezitím mi odešel elox na „nechráněném“ Foxu za 5 let.)

        0 0
        • Oakey  

          Taky sem uváděl, že tohle se mi stalo na RST Gila, což tenkrát byla vidle za 2000…

          V porovnání s Judy, která v tom roce, co píšeš byla top-class.

          Ale s tim Foxem je to smutný, za ty prachy…

          Na současný Maruně AM1 na černym eloxu ani stopa opotřebení, ale na druhou stranu je pravda, že po každý vyjížďce čistim vnitřní nohy a stíráky.

          0 0
    • goofy  

      Ne

      0 0
    • Smazaný účet  

      Na starým kole byly a jedinej efekt byl, že to pod tím rezivělo a ukládaly se tam nečistoty. Pro údržbu je to akorát na závadu.

      0 0
    • Lone1  

      Dobře myšleno,praxe ukázala,že to nebylo dobré.Pokud byla vidle v pořádku,vše bylo v normě.A v tom pokud,je ten hák.Protože tu manžetu nikdo nezvedl aby zkontroloval,zda je vše v pořádku.Gufera začaly propouštět olej,čehož by si normálně člověk všimnul.Tady ne,celý vnitřek se zasral olejem,na ten se o to víc začal lepit prach.Ke všemu celý svinčík vevnítř tu manžetu rozleptal.Končilo to většinou náhlou smrtí,neboť majitel,jezdil do zu.Až tam žádný olej nebyl a hrozně se divil.

      0 0
    • StuntJ  

      No pokud po nich toužíte, tak Cannondale je používá na „svých“ vidlách dodnes … Asi to tak kničemu nebude, jak se tu tvrdí … :o) anebo ano ????

      0 0
    • Bla9801  

      Nechtěl. Dnes to asi není třeba. Kluzáky vyčistím a občas namažu a je to ok. Jako první jsem měl vidlici Marzochi- myslím že to byl model XC 500, tak v roce 97, prachovky tam byly a sračky pod kluzákama taky. Potom jsem měl 4 roky Judy XC od RS s prachovkama a bordel se tam nedostával. Podařilo se mi tam ale vydřít pěknou rejhu do kluzáku. Myslím, že se mi tam dostal nějakej kamínek a bylo to. Dnes bez prachovek je to ok. Kdybych měl starou vidli, tak tam prachovky nechám, tesnění ve vidli dřív nebylo tak kvalitní jako teď. Na novejch kvalitních vidlích není potřeba.

      0 0
    • roud  

      já ji mám na vidli ;O]

      0 0
      • folty.hans  

        já též :)

        0 0
      • fousek  

        Tim bych se vubec nechlubil, ze CD nedokaze vyrobit vidli ktera by nepotrebovala harmoniku

        0 0
        • roud  

          mno ono je rozdíl servisovat vidli jednou ročně nebo se o ni muset starat po každý vyjíž´dce…

          0 0
    • PKQ  

      mám na zimáku RS Judy XC a za těch 9 let nikdy žádnej problém s prachovkama :) , ale na novou vidli bych je nechtěl…

      0 0
    • scret  

      v dnesni dobe kvalitnejsich tesneni nejsou uz prachovky potreba! vsechno je to o udrzbe, jezdil jsem nekolik vidli s prachovkama (zadny shitky) a samozrejme uz par let jezdim na vidlich co prachovky nemaji, nikdy s zadnou nebyl problem, proste to chce venovat pozornost udrzbe, setrit bordel z kluzaku at uz pod prachovkama nebo bez a maznout…

      0 0
      • Mamut  

        Neviem ako v dnesnej dobe, ale v dobe 2006 (to sa uz peknych par rokov prachovky nepouzivali) este rozhodne tesnenia stali za hovno a manzety by sa hodili. RS Recon 2006 pocas kilometra v bahne sa CITELNE zhorsil chod. Tesnenia vizualne vyzeraju ok (aj ich pritlak) a napriek tomu nedokazali zoskrabat zaschnute blato z vnutornych noh, ktore malo plynuly prechod na material nohy. Proste sa pekne zasunulo pod tesnenia a zase vyliezlo von.

        0 0
        • martic  

          SOUHLAS. Stírací kroužky jen (pro někoho) líp vypadaj. Maj teda taky i pár výhod, ale největší je ta pro výrobce: Jdou rychlejc pod kytky než ty s manžetama … a za kratší dobu se jde do shopu pro novou vidli ;-).

          0 0
        • scret  

          no nemuzu posoudit, rozebiral jsem napr. svoji R7mu po cely sezone, kdy jezdila ve standard.podminkach a vevnitr byla uplne cista, tak jako vsechny my vidle predtim…

          nebyly to teda zadny extremni podminky, ale par vyjizdek za hodne spatnyho pocasi zazila a nikdy se mi nestalo ze by se zhorsila funkce

          0 0
          • martic  

            Určitě záleží na kvalitě těch gufer. U dobrý vidle by měli něco vydržet než tam začnou pouště bordel. Ale některý výrobky stojej prostě za ho… .

            0 0
    • Teddy  

      prachovky jsou závaží a nevypadají ani hezky, to radši kérku na vidli:)

      0 0
    • kuba.kuba1984  

      Vím, že budu vypadat jako hnidopich, ale výraz „by jste“ mi trhá uši/oči… Kdyžtak „byste“, rozhodně ne „by jste“ :)

      0 0
      • mr.antik  

        tak si to téma zablokuj, je to rychlejší než psát takovýhle jsouvětí…

        0 0
    • Pilda  

      Pokud se budou vracet, tak je jednoduše sundám :-). Hlasuju NE.

      0 0
    • dua  

      Ne, když se nohy očistí hadrem a namažou tak je všecko v pohodě. Bordel se v tom neusazuje, prostě lepší :)

      0 0
    • drtyc  

      jedno jestli prachovky, ale nejaka ochrana kluzaku pri padu nebo jak tomu rict „nesetrne“ manipulaci by se hodila jako volitelna komponenta – ale zas ten neopren je pro neznale opruz, pack je to skoro jak decku vymenovat plinky a ne kazdy tohle bude vedet…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.