• slavekRM

    Ahojte, chystám se na koupi svého prvního fullu. Prakticky jsem omezil výběr na uvedenéhé kolo Ghost, ale prohlídnul jsem si i modely roku 2010 a vidím, že mají úplně jiný systém odpružení. Takže prosím odborníky na zadní odpružení o vysvětlení rozdílu v chování zadní stavby. Prostě jednoduše jejich plusy a mínusy. Zbytek řešit nemusíte kola jsou komponentově stejné.

    0 0
    • daymaker  

      2010 nádhera… decentní nápis a profilace rámu super… kupuju silnici Ghost 2010… s odpružením neporadím, mám 08 AMR, tam je to pod rámem…

      0 0
    • Kupko  

      ZDAR MAS TO DVE ROZDILNE KOLA. TO PRVNI JE AMR LECTOR 7700 SE ZVIHEM-120MM

      A TO DRUHE KOLO JE AMR+ TO UZ MA JINY ZVIH-140MM,PROTO JINE ODPRUZENI.

      GHOST MA CELOPERA ROZDELENA NA RT-100MM ZVIHU,AMR-120MM ZVIHU ,AMR+ 140MM,

      A ERT 9000 TO MA ZVIH 160MM.

      0 0
    • Vavre  

      Rozdíl mezy AMR 09 a 010 je celkem veliký, je tam obrovský krok ku předu, daleko větší tuhost rámu, presfitt středové složení, konusové hlavové složení, uchycení přesmykače na zadní stavbě které eliminuje nadzvedávání přesmykače od převodníku při pružení. Kyvka je z jednohu kusu (carbon) a přibyli v ní ložiska v čepu na tlumiči.U Foxe upravili společně s Ghostem tlumič který by mněl více zabránit prohupování při jízdě v sedě a po rovném terénu dále by tento tlumič mněl reagovat lépe na velké nerovnosti jmenuje se to „boost velve“ technologie.

      0 0
      • MlokCZ  

        Boost valve je prostě a jednoduše omezování kompresí, která je pozičně závislá.

        Ještě jsem neměl možnost projet tlumič s boost valve, bude snad brzo, ale co už jsem zjistil co nejvíce informací, co je zatím dostupných od prvních majitelů, tak to vypadá, že boost valve u RP23 bude s prominutím k h…u (bral jsem názory majitelů, kteří stejný rám jezdili dříve s tlumičem bez boost valve a teď mají s boost valve) a bude tím tlumič dost zabitý.

        Citlivost s boost valve šla prý do háje (pokud jak Fox avizoval mají na počátku zdvihu vyšší kompresi, tak se ani nic jiného stát nemohlo).

        Komprese v další části zdvihu může a nemusí být potřeba, to záleží na průběhu tlumiče x zadní stavby.

        Pokud byl dříve dobře sladěný průběh tlumiče a zadní stavby, tak boost valve tomu nemůže nijak pomoct ani na větších nerovnostech.

        Také většina výrobců kol, kdo RP23 s boost valve na 2010 modely nacpal, tak je tam nacpal s high volume komorou, aby vyrovnal v další části zdvihu tu navýšenou kompresi.

        U DHX boost valve bylo aspoň používáno pro poslední třetinu zdvihu + šlo uživatelem ovlivnit nastavení.

        U RP23 je vše natvrdo nastavené v tlumiči a uživatel nenastaví nic.

        Zatím z toho, co jsem zjistil odhaduju, že boost valve možná ocení ti, kteří neradi přepínají na propedal a chtějí jezdit a nic nepřepínat a měli bez boost valve při otevřeném tlumiči problém s pohupováním zadní stavby.

        Kdo chce ale žehličku, tak to boost valve zabije.

        A nevím co je myšleno tou úpravou s Ghostem. Boost valve prostě Fox nacpal do většiny RP23 tlumičů pro 2010, Ghost si maximálně mohl říct o konkrétní nastavení boost valve (a to je ještě otázka jeslti tak udělal).

        Já už jsem připravený hned jak dorazí nové kolo rychle otestnout boost valve a ověřit si názory majitelů, které jsem zatím našel a případně hned nechat boost valve v TF vykuchat.

        Takových majitelů už jsem také pár našel, co pořídili 2010 tlumič s boost valve, otestovali, zjistili, že je to naprd, poslali do Push (zatím to byli názory US majitelů, takže úparva v Push a ne v TFtuned) a po úpravě velká spokojenost, že se boost valve zbavili.

        0 0
        • garyfinisher  

          Dobre vidim? Zas nove kolo?? :o))) Mloku, ty si nedas pokoj :o) Co to bude?

          0 0
          • MlokCZ  

            Zase Stereo (a bude hlavně kvůli oboum pevným osám a předělané vzpěře zadní stavby, kde 2008 Stereo mělo pro hodně objemné pláště už trošku málo místa mezi vzpěrou a pláštěm).

            Takže budu mít ideální srovnání pro 2010 RP23 s boost valve, když to bude na totožném rámu (změny na rámu se nedotkly jeho průběhu a chování), který jsem dlouhodobě jezdil (a nechávám si ho, takže bude možné i přímé srovnání okamžitě po sobě) jak s neupraveným RP23 bez boost valve, tak s upraveným v TF tuned.

            0 0
            • garyfinisher  

              Tie pevne osy je fakt tak citit? V testoch vecne citam ako to (na prednej vidlici) ospevuju… az mi to je podozrive :o)

              No hlavne, nech ti to teda robi radost :o) U Cube si pozeram uz staly zakaznik – velkoodberatel :o))

              0 0
              • MlokCZ  

                Přední mám aspoň krátce vyzkoušenou (na 140mm zdvihu) a je to poznat dost (samozřejmě jen v některých situacích, pokud pojedu rovně po pěkné cestě, tak se nepozná nic). Ono u 140mm zdvihu jsou stále jen 32mm vidlice (a teď to bude už dokonce 150mm zdvihu u Talase na 2010 Stereu) a přitom zdvih je už poměrně velký, takže pevná osa pak pomůže hodně. Pro 32mm vidlice se 100mm zdvihu už takový rozdíl nebude, tam to má smysl maximálně pro extra těžké jezdce.

                A ta zadní, tam to hrozně moc závisí na konkrétním rámu. K nevýhodám konstrukce Sterea patří právě o něco menší tuhost zadní stavby než mají jiné konstrukce (není to sice žádná hrůza, ale o něco horší to je), takže v tomto případě pevná osa se projeví také hodně.

                A mám díky x-tému Cubu aspoň už výborné ceny. Proto se mi vůbec nevyplatí třeba na stávající Stereo řešit samotnou přední pevnou osu výměnou vidlice a předního kola.

                0 0
                • fluider  

                  Jazdím Epicon 2008 110mm od Milana, takže RU, na Treku 8500, vážim 70kg a poviem ti, že v technických zjazdoch dobre cítim ako sa mi predok pod rukami krúti a ohýba. Áno, ten bike nie je určený na také úseky :-), ale mňa XC nebaví.

                  Ja osobne pri ďalšom biku idem jednoznačne do pevnej osi, aj v zadu.

                  0 0
                  • kubad  

                    přesně hodně sem poznal rozdíl mezi RU a 10mm RWS(pevnou osou) vzadu

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak je jasné, že pevnou osou nemůžeš nic zkazit ani pro nízký zdvih, váhově je to rozdíl minimální. A stejně to v budoucnu skončí třeba stejně tak, že nic jiného než aspoň 15mm osa u vidlic nebude.

                    Ale je otázkou, zda to co cítíš, že není dost tuhé, jestli to je vidlice. Samozřejmě být může, ale velký vliv na to mají také kola, řídítka a představec.

                    A pak také jak sám píšeš, tak jezdíš na tom věci, které já jezdím na větším zdvihu.

                    Já budu ještě předělávat AMS 125tku (zbyla by nevyužitá) na nižší zdvih, přijde tam rám AMS Pro a Reba. A tohle kolo bude plánovaně na jiné využití než Sterea a v tomto případě tam tu pevnou osu opravdu nepotřebuju vůbec.

                    0 0
        • krokus  

          Můžu se zeptat, jestli bude Boost Valve i u RP2? Konkrétně bych měl zájem o Giant Anthem X3 2010…

          0 0
          • MlokCZ  

            To si nejsem jistý. On i RP23 Fox minimálně některým výrobcům bude dodávat i bez boost valve. Třeba Cube má u některých modelů v nejlevnějším osazení variantu bez boost valve.

            Tedy je třeba to prověřit přímo u Giantu.

            0 0
        • Lister  

          Jen krátký dotaz – lze jednoduše pohledem na tlumič zjistit, že má boost valve – podle nějakých jednoduchých piktogramů, jako jsou na CT a rebound??

          0 0
          • MlokCZ  

            Jo, lze. Je na něm docela velký nápis boost valve :-)

            Jinak piktogramy jsou tam taky jiné, protože má pak označení volecity tune a u něj písmeno. Zatím jsem viděl M a L. Zřejmě to bude L-low, M-medium a H-high.

            Třeba tady je to dobře vidět:

            http://www.cube-bikes.de/…d_36129_.htm

            Na tom odkazu vyber details a klikni hned na ten první detail velvo nahoře.

            0 0
      • MlokCZ  

        A to s tím přesmykačem moc nechápu. Přesmykač je standardně uchycený na sedlové trubce, která je napevno spojená se středem a tedy není možné aby se při standardním uchycení měnila vzdálenost přesmykače od převodníků.

        Co se mění je poloha řetězu vůči přesmykači, což ale v praxi vůbec ničemu nevadí (tedy minimálně u zdvihů do 140mm určitě ne). A třeba na Cubu AMS 125tce, který byl vždy velmi blízký konstrukcí AMR 09 modelu je uchycený přesmyk normálně na sedlové trubce.

        Můžeš tohle prosím vysvětlit, jak to bylo uchycené dříve a jak nyní? Na fotkách není vidět pořádně nic.

        0 0
    • MlokCZ  

      Jsou to chováním dost odlišné stavby a nedá se říct, že je jedna lepší než ta druhá.

      Stručně bych to charakterizoval, že to 2009 provedení je vhodnější na o něco méně agresivní jízdu bez větších skoků a to 2010 naopak. Dané je to hlavně tím, že ta 2009 stavba je znatelně méně progresivní.

      Ale ještě to ovlivní pro tu 2010 stavbu tlumič, kde je HV komora (která bude progresivitu snižovat) a boost valve (k tomu v té druhé reakci).

      Takže především záleží co a jak na tom budeš jezdit. Mně by třeba jednoznačně seděl 2009 model a vzal bych určitě ten. To ale neznamená, že to nebudeš mít jinak.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.