• Pietros

    Fulcrum Racing Zero…jsou to opravdu tak top všestranná kola jak je prezentují, kopce rovinky bezproblémová údržba snad jediná chyba těchto kol je cena? Zvažuji bazarový nákup těchto kol a jelikož stále přemýšlím i nad vysokým ráfkem 50mm tak neustále hledám odpověď jestli Fulcrumy Zero budou dobrá volba…

    • dookie  

      Myslim si, ze nizsi model FR3 resp. Campagnolo Zonda, jsou o polovinu levnejsi, pohodlnejsi a stejny drzak jako FR0. Tim, ze jsou pohodlnejsi neznamena, ze se krouti. To v zadnem pripade. Vlastnim Camp. Zondy a nedam na ne dopustit.

    • destr  

      Mám galuskovy, jezdim s nima všechno včetně cyklokrosu a super, za celou dobu jenom jednou prasknul drát v předním kole, jinak cajk, můžou mít už tak 40.000 km, klidně bych je koupil znovu.

    • žvejk  

      Jezdil jsem je a dá se jakž takž souhlasit. Co mě vadilo bylo toto: Do záběru sice opravdu tuhé snad nejtužší kola, ale až příliš tvrdé a nepohodlné. Pružinka v ořechu nevydrží nic měnil jsem jí 3× do roka, pořád praskala. Jinak do kopců a zvlněného terénu opravdu super kola, ale na rovinách při vyšších rychlostech už nejedou, jak jsou lehké…

    • MI.KU  

      Oživím – má někdo Fulcrum Racing Zero Competizione C17 2017?

      Je tam velký rozdíl v ložiskách oproti Racing Zero nebo Shamal?

      Ten 2 Way Fit funguje to dobře na bezduše?

      Jsou tužší než starší model?

    • Spartacus  

      Zdravím, má někdo zkušenost s porovnáním kol Fulcrum r. Zero s koly Fulcrum r.3 / Campa Zonda? Resp, zda rozdíl pár tisíc stojí za to. Prosím o reálné poznatky ohl. údržby, tuhosti, blbovzdornosti, jak to jede do kopce, jak na rovině apod.

      Názory jako „Zera jsou vyšší model a jsou o 100g lehčí“ nebo „doporučuji zondy, protože je mám a mě stačí“ jsem si již přečetl :)

      • MI.KU  

        Zera vs Zondy

        Zera jsou tužší, o dost. Vlastně asi nejtuzsi kola co sem kdy zkoušel – do boku tužší než karbony takže neškrtají ani při velmi blízkém nastavení špalíků. V záběru mi přijdou tuhé jak Bory 50.

        Do kopce jedou hezky když se šlápne, na rovině i přes to ze to sou nízká kola tak překvapivě jedou i při 40–45.

        Údržba – zatím je mám chvilku takže žádná po 2000 km – ale Campa/Fulcrum to sou náboje bez problémů.

        Jinak mám verzi Zero Competizione – cca 28 tisíc – ale ty náboje CULT jsou dokonalé – tak dlouho rotující kolo a jeho vyvažování jsem ještě neviděl – Campa tyhle náby dává až na Bora Ultra což je už docela raketa – za mne tedy pokud chceš Zera se rozhodne vyplatí si těch par tisíc připlatit a navíc ráfky jsou ve verzi 2Way Fit pro bezdušáky což se do budoucna hodí a u klasické verze Zero tento systém není.

        Zondy sou úplně jiná kategorie kol – cca 10 tisíc. Ale ve své třídě taky super volba jen se Zerama se to nedá moc srovnávat – zas pokud ti za to těch cca 18 tisíc stojí si musíš zhodnotit sám, ale ty hliníkové dráty ty Zera dělají fest tuhé.

        Obutí mám Vittoria Corsa G+ 25mm a latexove duše Vittoria 25/28 – tlaky 100 a 120psi. Váha 88kg.

        • Spartacus  

          Někteří zas píšou, že Zondy jsou Taky hodně tuhé, tužší než FR3 kvůli G3 vzadu.

          Že jsou Zera v kopcích rakety říkalo dost lidí, ohl. rovin se ale názory různí. Někdo říká super, někdo, že na rovině už to moc nefrčí a podle testů jsou i údajně lepší Zonda/FR3 s tenčími ocelovými dráty -co se aero týče. Momentálně mám ty FR3 a na tuhost si tedy stěžovat nemůžu ( váha 65 kg ). Celkově podle toho, co píšeš, to vypadá, že obojí jsou vlastnostmi cca stejná kola ( teda až na tuhost, ale tento rozdíl poznají asi spíš těžší lidé ) a je to o volbě vzhled x cena.

          Pro Zondy zas mluví to, že je chválí všude a ve WT týmech je fasují jako tréninková kola, takže asi fakt budou mít něco do sebe :o)

          • mr.ricardo  

            Zondy jsou za ty penize neuveritelny drzaky. Ty moje me staly 8,5 tis., maji najezdeno urcite 20 tis. km a jsou v perfektnim stavu, jak naby, tak rafky. Nejsou centrovany, jedina udrzba je jednou rocne vymena maziva. Popravde, kdyz jsem ted poridil karbony, tak se priznam, ze ten rozdil v jizde je misty fakt neznatelny :)

            • Cryzyy  

              u FR3 jsem asi po 50–60k km nechal přeplétat obržděný zadní ráfek, přední mám pořád původní, od té doby jsem na nich odhadem (už nesleduji co najedu) najel dalších 25–30k km a kola pořád slouží.

          • MI.KU  

            Zondy a FR3 sou to samé v podstatě – jiná nálepka a Fulcrum má ten 3G vyplet vyc roztazenej a nazývá ho jinak – ale struktura 14 drátu u kazety a 7 z druhé strany a křížení drátu je stejne. Ostatně je to jedna fabrika ;)

            Takže výměnou FR3 za Zondy nic neziskas.

            Zera sou jiná kategorie u Campy je to značeno jako Shamal Ultra.

            • jonti  

              Asi tak, malo lidi si uvedomuje, ze Fulcrum je znacka Campy pro lidi, co maji psychicky problem mit na kole se Shimanem vyplety Campagnolo.

              • Spartacus  

                Tak zrovna já to vím :) ( Shamal=Zero, Eurus=one, Zonda=R3 apod.), šlo mi o porovnání napříč kategoriemi, protože jsem četl pár příspěvků, kde diskutující psal, že rozdíl je největší v penězích, jinak tam příliš velký rozdíl není.

                Někde na anglickém foru kdosi psal, že má Shamal a na nějakém kole zkusil Zondy, tak příště by si koupil ty Zondy, protože jízdní projev téměř totožný a jsou 2× levnější.

                Asi půjdu do Zond ( byť mám na kole Shimano, ale žíly mi to rozhodně trhat nebude ), jediná obava je z toho G3 – ne každý mechanik se na to tváří :)

                • mr.ricardo  

                  Neumim si predstavit, co bys na tom zadnim kole delal, aby potrebovalo servis. A kdyz uz by to bylo potreba, tak neni problem to poslat Sirerovi.

                  • Spartacus  

                    Za běžných okolností najedu na silničce cca 10 000 km/sezona, což obsahuje 2–3 závody, občasné trefení díry/kanálu – k materiálu se chovám co nejlépe, ale občas se tomu člověk nevyhne. Netvrdím, že by to bylo nějaké extrémní zatížení, ale už je to podle mě dost na to, aby si kola zasloužila po každé sezóně servis – kontrola+mazání nábojů a dotažení nebo docentrování výpletu :)

        • mxv  

          Mohl by ses tak pěkně podrobně rozepsat i o Zera vs Bora 50? Zera mám a po Borách už roky pokukuju..

          • MI.KU  

            Bory jsem také chtěl, ale hlavní důvod proč sem si je nevzal a dal sem přednost Zero je ze Bory špatně brzdili – údajně jedny z nejlépe brzdicich karbonu ale dle ne je to oproti alu porad hirsi – a galusky mi nepřišli nakonec vhodne na obyčejné ježdění kvůli defektum.

            Jinak pěkná kola – jen tedy 50mm profil mi ve větru dost házel s riditkama takže pokud bych ty kola bral tak v 35 jako univerzaly – jako kola na závody by to bylo super ale já chtěl něco pro celoroční provoz.

            Jinak Bory One mají náboje jak základní Zera, no a Bory Ultra jak Zero Competizione.

            Pokud to chceš jako doplňkový kola tak super a chybu určitě neudelas k Zerum by to bylo fajn.

            • mxv  

              Díky, uvažujem podobně..

            • JakeF  

              Nekecej, blbě brzdily? Vždyť jsi tu několikrát tvrdil, že výkon ráfkovejch brzd je i na karbonech dostatečnej…

              A teď si vezmi, že kotouče na karbonech brzdí ve všech ohledech ještě o třídu líp, než ráfkový na hliníku. Na mokru o dvě třídy…

              • MI.KU  

                Zase píšeš blbosti – cituj příspěvek kde píšu ze karbony brzdí pěkně – vždy sem psal ze rafkova brzda brzdí i za mokra dostatečně ale na alu rafku.

                • JakeF  

                  Mám za mokra i s hliníkovýma jiný zkušenosti, ale budiž, je možný, že o karbonech jsi to nepsal.

      • MI.KU  

        Jinak niple jsou zalepené aby se kolo nerozcentrovalo – zatím bez odchylky – jezdím takové ty lesní asfaltky a silnice 3 třídy – takže tankodrom a drží skvěle.

        • Brus  

          taky jsem na zerech odjezdil jedny ráfky a do centrování se šáhlo poprvé při jejich výměně (ráfků).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.