• Acanthophis

    Ahoj všem! :)

    Po dlouhém rozhodování a pročítání všemožných článků, jsem stejně nakonec skončil z dlouhým seznamem možností.

    Sháním kolo:

    • allmountain/enduro – zdvihově cca 160 (max. 170)
    • nejlépe karbon s „horším osazením“ (které pak vyměním), ale ani hliník mi není cizí (viz liteville)
    • využití klasické xc až po enduro závody (sem tam bikepark + možná mega, pokud čas dovolí)
    • kopce mám rád, tudíž alespoň průměrné stoupací vlastnosti budu muset vyžadovat(pokud to nebude horší než norco range, tak budu spokojený)
    • výška cca 177cm – tudíž jsem většinou na hranici M/L

    Kandidáti:

    • Liteville 301 MK13 – geometrie celkem fajn, cena ne-příliš lidová (případně bych kouknul na bazaru), nicméně na závodní využití spíš ne?
    • Propain Tyee Carbon – geometrie kromě zadní stavby ujde, tuhost prý slušná – nicméně v hodně rozbitých pasážích to prý není ono, nicméně nejlepší poměr cena/výbava…
    • Canyon Strive – geometrie ok, cena slušná, nicméně se bojím průserového shapeshifteru (redukce cca 5k) a praskání, navíc už jen výprodejové modely…
    • Cannondale Jekyll – poměr cena/výbava hrozná, ale jako základ slušné, vyhovující geometrie a dostupnost servisu, otázka co jízdní vlastnosti (testy napovídají, že se toho „moc nezměnilo“ – z mého pohledu od minulé generace)
    • Alutech Fannes – dobrý poměr cena/výkon, slušná geo, nicméně praskající zadní stavby ve mě důvěru nebudí a schopnosti do kopce prý spíš průměr/podprůměr

    Takže, zatím nejlépe vychází jekyll (ačkoliv se mi příliš nelíbí barva ani osazení), nicméně váha i v top modelu je vcelku vysoká (cca 14kg) a z kopce dolů je to spíš tank (stejně jako předchozí model), což příliš nemusím (mám raději hravější modely, nicméně není to extra velký problém). Bazar posledních 14dní projíždím dostatečně na to, abych si udělal +/- představu, co se dá sehnat, nicméně mě nic nezaujalo natolik, abych byl ochotný potom šáhnout. Ostatní značky (ghost, lapiere, radon, gt, giant) pro mě nic zajímavého nenabízejí. Specialized byl v užším výběru, nicméně skoro všechny endurka jsou vyprodané a je tu jen pár zbylých v malých velikostech. Na modely 2018 se mi moc čekat nechce.

    Co byste vybrali vy?

    (Moc děkuji za názory/odpovědi ;)

    0 0
    • my_dudesty  

      Tak tohle budu sledovat, protoze me zajima uplne to same. Ke vsem z tveho vyberu jsem koukal jeste na Radon Swoop (ale ten nechces) a Konu Process 153, kde mi geoska papirove prijde super, ale do kopce to bude asi neco jako ten Alutech.

      0 0
    • krabica  

      YT Capra?

      0 0
      • LM  

        Taky mne napadla CAPRA CF nebo CAPRA CF PRO

        Jenom teda nevím jak stoupá norco range, takže v tomto směru nemůžu porovnat :-)

        0 0
        • Acanthophis  

          Range byl do kopce průměr – nic hrozného (kopec se vyjet dal), ale zároveň nic extra (něco mezi konou a caprou – co jsem si tak načetl)

          0 0
      • Acanthophis  

        Ta byla taky dlouho ve výběru, nicméně geo mě nijak nebere (musel bych brát už L)…

        0 0
        • LM  

          Měřím 174 cm a na Mkovou CAPRU jsem se v pohodě poskládal. Má jen o 1 cm kratší reach než můj Spectral EX (taky v Mku).

          0 0
          • Acanthophis  

            Koukal jsem na geo range (měl jsem c7.2ku v L), který mi seděl zatím ze všech „kol“ nejvíc (ačkoliv bych tenkrát trošku delší reach uvítal) – takže proto jsem se klonil u capry spíš k L… tak či tak, capru ne…:))

            0 0
    • Pain  

      Jak to myslis s tim klasickym xc využitim?To se 160 zdvihem asi nebude to pravy ořechovy.

      0 0
      • Acanthophis  

        Klasická bába s nůší o výletový den…:)) – myslím to tak, že potřebuju geo, se kterou se dá rozumně odjet i nějaký delší výlet – tzn. ne vyloženě skákací mašinu do parku, ale zároveň ani subtilní trail bike… Vím, že je to kompromis – což mi nevadí, biky v téhle kategorii jezdím v posledních letech dost na to, abych věděl, co čekat – nicméně i tak chci najít kompromis mě co nejvíc vyhovující…

        0 0
        • krabica  

          O pár fajn kolech bych věděl, ale tvůj rozpočet je tak na rám. :-D Budeš to mít těžké. :-)

          0 0
          • Acanthophis  

            Těžké ano i ne…:)) – s tuctuvkou se smířit dokážu, a kromě nového santy a ibise není moc rámů, které bych si při „nehledění“ na rozpočet vybral… takže asi tak :))

            0 0
            • Smazaný účet  

              Mrkni na ceny Santy 2018 v Polsku

              0 0
            • Baba-Ji  

              pokud nehledě na rozpočet, asi bych dost vážně pokukoval po barcelonském UNNO, ale jejich biky budou dostupné až v další polovině roku

              …nebo co třeba takový polský Antidote?

              0 0
              • Franta  

                Jenze u UNNA bude jen samotny ram okolo 5K EUR + :) viz info na webu.

                0 0
      • JFtryall  

        Kdyz mas rychly kola, tak muzes dat i na enduru maraton bez problemu. Poladis i tlaky a 3h na tom objedes jak nic, pod kopec a v trailu letis a do kopce jedes pohodu. Na rovinach nic extra neztratis oproti beznemu 120 fullu.

        0 0
      • Pan.Fazole  

        na 160/160 jezdim výlety s pani kolem rybníků … a nemam s tim žádnej problém :)

        0 0
        • Pain  

          Jen jsem si spatne vyložil pojem klasicke xc :-))

          0 0
          • kandik psi zub  

            na LTVL301 150/140mm jezdim vylozene turisticky XC, i presuny po asfaltu uz 7 let. A mam srovnani s HT jako druhym kolem – pokud neni vylet vylozene po okreskach nebo „dalnicnich“ polnackach, dycky LTVL. Zaroven jsem s tim byl na Kramoline a v Koutech v bikeparku.....

            0 0
    • kubad  

      už je na trhu LV 301 Mk.14 hoodně velké zlepšení proti loňské Mk.13 a velký bonus je eightpins sedlovka

      neskutečná věc

      www.eightpins.at

      0 0
      • Acanthophis  

        O MK14 vím, nicméně s tou se do rozpočtu nedostanu…:)) proto jsem dal do výběru „starší model“ :))

        0 0
    • mr.antik  

      S takovým limitem bych asi bral Radon Slide 160 ale předpokládám že chceš asi větší zbíječku

      0 0
      • Acanthophis  

        Slide je fajn, co se týče cena/výbava, nicméně geo je imho zastaralá a pro mě nevyhovující – u radonu jsem jedině přemýšlel počkat na nový „stab“, nicméně otázka je, kdy přijde (typuji někdy říjen/listopad)…

        0 0
        • mr.antik  

          chápu no, já jsem starej a na moje ježdění ta „zastaralá“ geo přijde právě fajn, možná poladit maličko uhel hlavy angleset hlávkem. Ale spíš je to AM. Ale nikomu to samozřejmě necpu, minisjezďáky moc nemusim

          0 0
          • krabica  

            Mně právě přijde, že zastaralá geo je to pravé, na to co chce jezdit, prostě trail bike na velkých zdvizích. Moderní geo bude fajn na takové to parkové a závodní enduro ježdění nahoru a dolů. Starší geo umožňuje mít posed blíž ideálu (poloha kolen vůči středu), tudíž bude pohodlnější a efektivnější při takovém tom XC ježdění.

            0 0
    • Al Stra  

      rb 675-)?

      0 0
      • Acanthophis  

        Hehe :) – rb je záloha, kdybych se náhodou naštval a opravdu si nebyl schopný vybrat… nicméně do užšího výběru se zatím nedostalo…

        0 0
    • logoman  

      A co novy Radon Jab?

      http://www.mountainbike-magazin.de/…721470.2.htm

      Akorat k tomu jeste neni zadne info, ani kdy bude, ale kdyz uz je predstavene, tak bych cekal ze to bude v dohledne dobe.

      0 0
      • Acanthophis  

        Už jsem to psal tuším výš, od radonu jedna z možných alternativ, nicméně tuším, ze představení bude spis přelom říjen/listopad, což se mi moc čekat nechce… ale uvidíme :)

        0 0
    • tomfree  

      https://www.whyte.cz/…ruzene-160mm

      A co whyte,bylo v Rychlebech a celkem se mi zamlouvalo.

      0 0
      • Acanthophis  

        Na whyte jsem taky koukal, i na novou 170ku, nicméně musel bych si to vyzkoušet… nějak se mi nechce věřit, ze při tomhle systému je rám tak tuhý, jak všude píšou :))

        0 0
        • tomfree  

          Tak pokud máš ve výběru strive,tak bych si s tuhostí whyte opravdu hlavu nedělal :-)

          0 0
          • Acanthophis  

            To je na tom strive tak bidne? :)) – netuším, radši se ptám…

            0 0
            • tomfree  

              Strive mi přišel jako průměr,rozhodně má daleko k Liteville a Whyte jsem zkoušel a dopodrobna prohlížel,líbí se mi zpracování,uložení ložisek má velké rozteče,kvalitní utěsnění,ložiska mají normální míry,lehká servisovatelnos­t,spoustu řešení,kde je vidět,že ten co to dělal přemýšlel,za mne snad jen ta váha,jenže co v téhle cenové kategorii.

              0 0
              • Stingray  

                Liteville 301 je asi jedno z nejtužších kol co se dá sehnat, ale Strive natom rozhodně není špatně a bude to spíš lepší průměr..

                0 0
          • nomecz  

            +1

            0 0
          • nostro66  

            +1

            0 0
    • Lanzinho  

      já osobně bych počkal na Reigna SX v hlíně, myslim že by mohl bejt ze ok prachy, ale kdo ví

      0 0
      • Acanthophis  

        Na toho jsem predevcirem koukal, rozhodne to není špatný bike, ale geo mi v tomhle případě víc sedí u nového jekylla – reign bude i díky rozvoru už opravdové kladivo…

        0 0
      • suslos  

        99.999,– Reign SX

        0 0
        • wilda81  

          no vida, ještě mu korunka zbude :))

          0 0
          • nomecz  

            tak pokud si pamatuju dobre tak v „predprodeji“ se dala ukecat docela solidni sleva 10–15%

            0 0
        • TheJD  

          Na to, ze je hur a levneji osazeny nez 2017 1.5 LTD, tak je tech 10k nahoru docela ulet.

          0 0
          • my_dudesty  

            Imho kdo to nema daleko k DE/AT hranicim, tak ma lepsi pro gianta zajet tam. Prijde mi, ze ceske ceny jsou nastavovane stylem 1EURx30, takze 1.5LTD u nas 90k, v DE/AT za 78k… Ano, koruna ted posilila, ale rozhodne ne tolik, aby ospravedlnila ceskou cenu. Ale nevim, treba je bezna praxe prijit do kramu a rict si o slevu 10k a treba ji davaji..

            0 0
            • Smazaný účet  

              Přesně! U Treku to samý: Remedy 8 (2017) od uvedení na trh cena pořád 2.990,– Euro. V ČR stále 89.990,– Kč, což při dnešním kurzu je 3.450,– Euro U devítky je to o trochu lepší, tam je to jen něco kolem tří stovek ;-) Zase je hezký že držej pořád stejnej kurz 30,– Kč za Euro a nenechaj se zviklat nějakým modním posilováním koruny :-D :-D

              0 0
              • ceo  

                Jestli to není tím, že jde o skladová kola, která nakoupili v nějakém kurzu a takže je stály tolik a teď potřebují dostat tolik peněz.

                Druhým pohledem je, že není možné se změnou kurzu uhlídat web, všechny prodejce apod.

                Můžeš zkusit si vyjednat, ať dovezou teď za aktuální kurz, ale je otázka a) jestli bude kolo na centrálním EU skladě, b) kolik s tím budou mít práce a c) jeslti vůbec budou ochotni to řešit.

                navíc máš vždy možnost si to koupit za € v zahraničí sám.

                Nejsem prodejce, ani dovozce, ale na věci je dobré se podívat i z druhé strany…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To vcelku chápu ;-) ale kdy bylo naposled euro za 30,– Kč Uvedli ho na trh někdy na podzim a od tý doby jsou obě ceny pořád stejný, jak v čr tak německu i ty bláznivý italové u kterejch je vždycky všechno dražší ho měli za 3.080,– Změna kurzu z 27 na 26 není tak podstatná :-)

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak jsem se na to dneska podíval z druhý strany ;–)

                  Německo:

                  Trek Remedy 8 2018 – 2.999,– Euro (78.142,–Kč)

                  Trek Remedy 8 2017 – 2.395,– Euro (62.398,–Kč)

                  ČR:

                  Trek Remedy 8 2017 – 89.990,– Kč (3.454,– Euro)

                  2018 zatím nenabízí

                  Příjde ti ten pohled z druhý strany normální? :-D

                  Kurz dnešní 26,05 Kč / 1,– EUR

                  0 0
                  • kubad  

                    Trošku mimo, ty kola mají od jara skladem, takže trošku chyba v kursu :(

                    Pak trochu jiné DPH

                    Počítej znovu, ale stejně to asi bude v CZ dražší i když už ne tolik

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Na skladě je maj ty němci taky ;-) Rozdíl DPH je cca. 60,– Euro (2%) a jak moc se změnil kurs za poslední rok? o korunu? Takže 100,– Eur, ikdyž tohle všechno započítám, tak rozdíl k dnešnímu dni je pořád cca.1.000,– Euro ;-)

                      0 0
                      • kubad  

                        ono je to ještě složitější že se rámy nakupijí v dolarech, takže ještě jeden převod :D

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Hele za dolary to nakupujou i ty němci a ten rozdíl je taková darda, že to žádná změna kurzu nezachrání :-D Na druhou stranu je fakt, že to v ČR může být o dost komplikovanější. Mě spíš fascinuje ta nekonkurenčnost. Jetý Remedy 2016 koupíš z testovacího centra Treku v ČR jen o 13.000,– levněji než nový 2017 z Německa :-D

                          0 0
                          • kubad  

                            tak kupujme všichni kola v Německu, není na tom nic složitého :D

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              :-D

                              0 0
                            • wilda81  

                              Bohužel to je přesně ono. Ofiko distributor u nás prodá mnohdy daleko méně kol, než nějaký malý prodejce na okraji Berlína. To se pak vyjednavaji ceny úplně jinak…

                              0 0
                  • ceo  

                    Pokud reaguješ na mě, tak jsi vůbec nepochopil, co jsem psal.

                    Tak si to prostě kup z Německa a hotovo.

                    0 0
    • Stingray  

      Strive nijak zvlášť nepraská oproti Specralu a máš pět let záruku na rám. Shapeshifter se sral v první sérii a o dalších problémech nevím. A do kopce to jede velmi pěkně..

      0 0
    • tonik666  

      Na karbon máš podle mě malý rozpočtet. Karbon jedině pokud bys bral obyčejnější značky (YT, Canyon, Radon etc.), nebo prémiový rám z bikemarktu na mtb-news.de.

      Když vezmu použití, jaké chceš, tak je to spíš na dvě kola, protože nába s nůší na kole s ním jde dávat bike park je dost opruz (viz moje Banshee Rune, teď jsem jel 60km a byla to dost námaha).

      Výběr je široký, klidně bych vzal Jeffsy, Reigna, Norco, Banshee, Radon, Transition. A tvoje velikost je podle mě u značky, která dělá normálně velká kola, M.

      Strive – nechci shapeshifter, nemám rád kurvítka a váhu navíc. Propain, Alutech – nevím. Liteville – drahé. Jekyll – ošklivá m.dka :);

      Takže si to potřebuješ ujasnit hlavně pocitově, co se ti líbí, a podle toho vybírat. S tím ti nepomůžem.

      0 0
      • Acanthophis  

        Mám i nemám – nebráním se ani bazaru, navíc nepočítám s nějak „exkluzivním“ osazením (prozatím mi stačí klidně slx, protože časem stejně zase všechno vyměním podle aktuálního rozmaru)…

        Co se týče použití, tak ano i ne – měl jsem teď fritze, stereo, jekylla, range a na testování reigna, takže opravdu vím, co +/- čekat a na bábu s nůší jsem s nimi extra problém neměl (jasně, není to žádná hitparáda, ale když jedu na výlet, tak opravdu nemám důvod pospíchat)

        Výběr právě moc široký není, ačkoliv se to nezdá – jeffsy je spíš stále trail bike, takže vypadává rovnou, norco má letos šílené barevné kombinace a navíc to není nic extra (oproti starému range), banshee má špatné zastoupení a s poláky se mi moc reklamace řešit nechtějí, radon viz výše, transition je sice fajn, ale cenově mimo (vešel bych se max. se špatně osazeným hliníkem).

        Pocitově mě to nějak extra nebere, jde mi teď v první řadě o slušný rám a +/- fungující zbytek, který časem prostě dodělám podle představ – i proto jsem se dostal na „seznam“, který zrovna mám a na který jsem chtěl vědět názor, abych ho mohl případně ještě dále zúžit…

        Ale díky ;)

        0 0
        • suslos  

          Zaměřil bych se tedy na výběr specifikace tak aby tam byla dobrá vidlice a tlumič (bo to jen tak nevyměníš za lepší, protože to stojí ranec). Ano u většiny výrobců jde osazení tlumení ruku v ruce s ostatním osazením, ale najdou se i vyjímky: https://www.commencal-store.com/…-c2x21209325 skvělá vidle s tlumiček, super rám a zbytek velice funkční avšak levnější → za mě ideál pro další ladění :-)

          0 0
        • tonik666  

          Ad Banshee – Německo zavedlo přímý prodej rámů, vše skladem. Takže se obrať tam. S Cz zastoupením mám rozsáhlé zkušenosti a jak píšeš. V Německu občas seženeš i nový kus ve výprodeji.

          Ad Transition – cenově podobný hliníku v Banshee, geometrie téměř totožná, jen 4čep místo virtuálu a asi lépe zpracovaný

          Ad Santa Cruz – podobná cenová, v Německu se dají koupit kusy levněji (třeba Bronson v M za 1400). Případně celý karbonový Nomad za 4800E

          Mrkni na Německý bazar, jsou tam Transitiony okolo 1000e, stejně tak Banshee, a třeba karbonové SC a Transtiony okolo 2000e.

          0 0
          • Arty22  

            stím Bronsonem si my teď nasadil brouka :) zvažuju vyměnit spectrala, rámovku

            0 0
            • tonik666  

              Jo, mají M i L. Je to pěkná cena. Geo Bronsonu je dobrá a záruka kdy mění rám kus za kus taky.

              0 0
    • Stingray  

      Karbonovej Strive je teď ve slevě za 106 s 36tkou,Xkem a Eaglem, za tu cenu hodně slušný..

      https://www.canyon.com/…-0-race.html

      0 0
      • tonik666  

        Ta tomhle by mě štvalo, že to má blbýho Eagla, ale nemá to ani karbonový řídítka.

        0 0
        • kudlanka32  

          Easton haven jsou na chainreaction cycles vy vyprodeji za pusu…sirka „jen“ 750 me treba staci

          0 0
        • logoman  

          Jako vazne? Karbonovy riditka jsou ptakovina jako prase, kdezto ten eagle je funkcni vec.

          0 0
          • kudlanka32  

            lehky a odolny, jen je treba mit poradny zatky, jinak se stipnou na konci

            0 0
          • tonik666  

            Eagle je ptákovina. Na bábu s nůší mi stačí 10s, 30z vpředu a vzadu 11–42.

            Zato karbonová rodla šetří 100g.

            0 0
      • logoman  

        To mi prijde fajn, do toho bych sel.

        0 0
    • jeniiiik  

      Ne všude je vyprodáno, M enduro Expert

      0 0
      • Acanthophis  

        Na tohle endurko jsem koukal, nicméně radši bych novější model (navíc co jsem psal do obchodu, tak bez odezvy, takže je otázka, zda-li ještě je k mání)

        0 0
        • jeniiiik  

          Nedávno jsem tam neco bral a v pohode. Jen je Čálek takovy svůj…

          0 0
          • Baba-Ji  

            čéče, když nad tím tak přemýšlím, tak v každém druhém kameňáku jsou ti lidi tam „takový sví“, člověk se musí leckdy dost obrnit :D

            0 0
      • scret  

        zas zrovna spesly neoplyvaj moc tuhosti…

        0 0
        • jIrI___  

          Pozor, co nevidět se na tebe vrhnou Spešl ultras a budeš lynčován :)

          0 0
          • wilda81  

            Co by tu dělali? To by musel být rozpočet v nadpisu minimálně dvojnásobný ;-)

            0 0
          • scret  

            nevrhnou, prtze to sami obcas musej priznat…:)))

            0 0
        • jeniiiik  

          Jo to je pravda, ale kolik lidí odtud to pozná? Jeden z dvaceti? Navíc na 2017 u Endura je ten rám dost přepracovaný. No a když si to tak vezmu, tak v bočním prošlapávacím testu se kroutil jak žížala i Reign. Takže tak:-)

          No a vzhledem k průměrné hmotnosti bajkfora se bude kroutit skoro všechno… :-D

          0 0
          • suslos  

            Však Reign zas až tak tuhej taky není… (lepší bude nová verze 2018 kde je vahadlo spojeno můstkem)

            0 0
          • scret  

            nevim presne kolik lidi ze vsech clenu BFka to pozna, to fakt ne:)) ale dost casto si na to zdejsi majitele speslu stezujou… resp. to sami priznavaj…

            0 0
            • Baba-Ji  

              ja to po presedlani ze Sody na Enduro Evo poznal, v ostrejsich klopkach to slo docela dost citit. Po case si ale clovek zvykne a uz to ani nevnima.

              0 0
            • jeniiiik  

              Protože to nekde slyšeli a pak to tvrdí sami taky i kdyz poznaji prd a jezdi tužku…to zname. :D

              Krouti se to, neresim to, sedí mi projev, takze tak. Ale tisíc lidi, tisíc chuti…

              0 0
              • Baba-Ji  

                jou, projev kola je, resp. byl, super

                0 0
              • Atilla  

                Přesedni z něčeho tak tuhého jako je dragster a poznáš to hned. Takový 2,5m+ drop do rozbitého a kolo si hledá stopu samo. No a projev ani s ohlinsem nic úžasného. Sice zobe, ale topí se ve půlce zdvihu kolikrát zbytečně.

                0 0
          • novas752  

            Lapiéry se taky kroutěj! :D

            0 0
    • TJK  

      pokud chces nechma te svezt na moji 301 MK13.. sice XL ale da ti to predstavu o GEO.. mam to na 160/140.. s anglesetem… ale narovinu parkovy kolo to neni a nidy nebude ani na 160… neni problem s tim do parku zajet a uzit si to… ale plnohodnotny parkovy kolo to proste neni.. to bys musel brat 601

      0 0
      • kudlanka32  

        601 je idealni XC pro amatery v dnesni dobe (2–3 kopce, 1000–1500m a do hospody)

        0 0
      • TJK  

        tydy mas moji GEO

        0 0
      • Acanthophis  

        301 jsem zkoušel u skřítka, takže +/- u ní vím, do čeho jdu – parkové kolo vyloženě nepotřebuju, na druhou stranu zase nechci kolo, na kterém se budu bát to trošku víc pustit – v tomhle ohledu vychází 301 hodně dobře, protože se dá postavit jak jako trail bike, tak drsnější „allmountain“ , což je fajn…

        601 by byla na moje použití už příliš, ačkoliv jsem o ní uvažoval…

        0 0
        • TJK  

          Skritkova MK9 je dost jinde GEO.. neda se to srovnavat… ja mam takovy fakt mikro DH na detskym zdvihu.. je to lehoucky.. pekne to jde do vzduchu… celkove to neni zadnej tak ale takovy AMko s silenou sjezdovou geo :-)

          0 0
          • scret  

            tak, jak to mam nastaveny ja to nema zas tak spatnou geo… Nicmene urcite se to neda srovnat s nastavenim ala miniDH jako ma treba deekay nebo ty… Ale co si budeme nalhavat, to uz fakt neni na delsi jezdeni nebo treba i nejaky kopce… Da se na tom jet, ale je to vopruz…

            0 0
            • TJK  

              to nebylo mysleno nijak spatne.. jen jako reakce na GEO a ty mas vice mene serivou MK9.. ktera je rekneme spis top trailovy kolo ale „moderni“ enduro GEO to nemá… na srovnání je to trošku horší.. že se na tom naprosto v klidu odjede všechno to odjede… jinak nemám pocit že by kopce na moji byly opruz.. ono to docela leti… ale s postavenou hloavou by to frcelo lip to jo

              0 0
              • scret  

                pokud bych na tom mel stale RVL, tak ta geo uz nebude nic moc… Nicmene se 160mm Pikem, navic 27,5 a vzadu hlavne se 140mm vahadlama je to presne na mne jak ulity…

                A jak jsem rikal, kdyz jsem to mel na MK10ce, tak jsem mel pocit, ze bych predek jeste trochu vic zvednul:)

                0 0
        • TJK  

          jinak 601 MK3 se da postavit dost podobne jen na vetsim zdvihu.. kolo jede jeste fakt dobre na GEO a zdvihy a je to lehouceke.. uplne bych ji nevyrazoval.. na castejsi park a hrubsi enduro zachazeni bych ji voli spis.

          0 0
          • scret  

            on nepotrebuje 601… 301 trochu do trvda staci..

            0 0
            • TJK  

              zase otazka k cemu vic tihne.. jestli stavet 601 vic do lehka nebo 301 vic na enduro… musi si jasne rict kde stravi vic casu.. jestli v parku nebo hoblovanim z kopce do kopce

              0 0
              • Acanthophis  

                Víc času určitě hoblováním :)) – jasné, 601 v lehčím setupu bych si postavit mohl a možná, bych se na ní cítil i jistější, nicméně v tomhle případě si myslím bude spíš výhodnější 301 s trošku „bytelnější“ výbavou… parky/blbnutí budou určitě méně časté než hobling…:))

                0 0
              • Macik  

                Off topic dotaz: Kdy budeš tu 301 prodávat? :)

                0 0
              • scret  

                ono to bude pak hodne podobny, jestli 601 do lehka nebo 301 do tvrda, jen s tim, ze 301 bude o chlup lehci… A cca mam predstavu co jezdi, takze ta 301 bude asi vhodnejsi… a kdyz pojede do BP, tak se tam taky neztrati.. Ideal je mit oboje:))))

                0 0
    • my_dudesty  

      A co napriklad takovy Bergamont Encore ? Pro me je v M limitni standover a delka sedlovky, kvuli kratkym noham (coz pro me bohuzel vyrazuje whyte a par dalsich kol se standoverem 780+)

      0 0
    • baboon  

      Mě padl do oka bionicon. Ať už s měnící se geometrií nebo bez.. http://evo.bionicon.com/shop/

      0 0
      • TJK  

        hmm ten bionicon nevypada zle!

        0 0
      • my_dudesty  

        Ten bionicon ma uplne divnou geo (kratky a vysoky), ale ma byt snad tusim novy model rEvo s novou geo, ovsem co jsem zahlid nejake info, tak ta cena uz nebude tak vstricna jako ted. Jen by me zajimala spolehlivost toho systemu.

        0 0
    • Palko  

      Je to sice mimo tvůj seznam kandidátů, ale kdybys měl zájem, válí se mi ve sklepě 160mm karbonový rám z Haibike Heet 7.20 ve velikosti M s tlumičem a zelenými doplňky (sedlo, řídítka, představec, …) – např. tady http://www.bradsky.cz/…-p-9476.html#… . Zbytek komponent jsem nedávno přeházel na RB 675, protože jsem chtěl trošku větší rám. Případně se mi ozvi přes SZ.

      0 0
    • goofy  

      A nového plastovéh Range nechceš? :-) I když kdo ví, jak to tam bude s cenou co…

      0 0
    • tomas.nov8  

      Co novej RM Altitude ? http://www.bikes.com/…ltitude/2018?…

      0 0
    • smizo  

      Koukal jsi na votec napriklad?nebo novou meridu,cotic,o­range,bird?

      0 0
      • tonik666  

        Nebo Airdrop.

        Ale přijde mi to všechno mimo pro něj. Chce dobrý rám, spíš high-end. To co jsi jmenoval jsou všechno spíš fanouškovské věci.

        0 0
      • Acanthophis  

        Votec jsem koukal, ale neoslovil mě. Merida podle testů nic moc, spíš průměr (ačkoliv cenově je zajímavá). Orange se mi nikdy nelíbil kvůli vlasnostem zadní stavby. Bird/Airdrop neznám, kouknu…;)

        0 0
      • smizo  

        A co treba rose?ma dva enduro modely..

        0 0
      • my_dudesty  

        Ten Bird tu asi nema nikdo, ze? Protoze jejich cenova politika neni marna, letmo jsem tam nakonfiguroval bird 145 s lyrikem, super deluxe, gx eagle a karbonovyma dt swiss xmc1200 za 117k. A geo vypada hodne zajimave.

        0 0
        • smizo  

          Nevim o nikom a prave diky ty celkem zajimavy cene a moznosti konfigurace si myslim,ze to neni uplne marny

          0 0
    • TJK  

      zanovni HD3 v Lku?

      https://www.cyklobazar.cz/…bis-mojo-hd3

      0 0
      • tonik666  

        Napi.u. Ma to sedlovou trubku 470mm, coz vozim ja pri 187cm. Co tam da on se svymi 177cm za teleskop? 100mm?

        Potrebuje sedlovou trubku max. 440mm.

        0 0
        • TJK  

          zalezi jak vysoko vozi sedlo, jak vysoky ma sedlo a jestli vozi SPD nebo placky… ja mam 187cm a sedlo celkem vysoky… Ram 490ST a s okatformama mam 150 sedlovku cca 15 mm nad objimkou… ted na CB tam mam cca 25–30mm… s nizky sedlem a pokud vozi SPD by tam imho tech 150 furt dostal… navic vozil Range a ten nijak nizkej neni…

          0 0
      • krabica  

        Chce moderní geo slack and low, jenže tenhle Ibis je přesný opak. :-) Jinak je to parádní nabídka.

        0 0
        • tonik666  

          Je to jen za ram, takze normalni cena v posezonni sleve.

          Na bikemarktu ted sezene noveho CC Bronsona/Nomada okolo 62 tisic

          0 0
    • ra.ma1  

      chystam se prodat rám – svou Konu Process 153 L (MY2015)…to jen tak ;)

      0 0
    • tonik666  

      https://www.bike-components.de/…58/Hlinikovy Patrol 2017 za 40 tis. na bike components

      maji i zlevneny karbonovy santy

      0 0
      • TJK  

        tak krab ma hlinikovyho patrola za 37

        0 0
          • logoman  

            On ale poslal novejsi verzi. (metricky tlumic). A myslim, ze existuje jeste novejsi verze 2018.

            http://www.plushhillcycles.co.uk/…es-2018.aspx

            0 0
            • TJK  

              samo je to starej ram ale cena za ten hlinik uz alespon je v rozumnCh mezich… transition je imho uplne v nesmyslu… oni chtejinza ram vic nez SC…

              BTW jeste tu nepadl NS Snab

              0 0
              • tonik666  

                Dop.MOC je 1900 Eur u Transitiona a 2000Eur u Santy, a kvalita zpracovani je podobna.

                0 0
                • TJK  

                  muze bejt jak chce ale ja mam Transition zaskatulkovany jako obyc kola na urovni NS bikes apod… rozhodne chtit utratit penize za ram tak me ani nenapadne dat jim to same co za Santu to fakt ani nahodou…

                  0 0
                  • suslos  

                    wau jako fakt? :(

                    Pro mě TR = Knolly kanadské srdce, žádná masovka, perfektní doladěný kola

                    SC = Intense skvělá kola, masovka (drahá, nepřirovnávat k Spec apod.)

                    0 0
                    • TJK  

                      hele ja to mam jako takovej osobni nazor… me transition nikdy nebral.. zajimavy pro me jsou az posledni modely a tam sou s cenou pro me mimo… nic hlubsiho v tom neni..a chran buh abych orovnaval kvalitu… tak to mysleno nebylo

                      0 0
                      • suslos  

                        Jasný, v pohodě :-) Já se jen divil.

                        Já zase NS vnímám jako Low cost…

                        0 0
                        • TJK  

                          tak on Lowcost je.. jen se docela zvedli… akt. snab mi prijde jako hodne dobra varianta

                          0 0
                          • suslos  

                            No nic mi to neříká no :-/, ale geo mi přijde ok. Taky jsem nechtěl narazit na kvalitu, to vůbec ne, nemohu posoudit.

                            0 0
          • tonik666  

            Nema, meli iedno L a uz je prodane. Navic tohle je o 2 roky mladsi model, u Kraba meli rocnik 2015.

            Mohl jsi aspon zkontrolovat dostupnost kdyz uz jsi se patlal s odkazem a obrazkem:P

            0 0
            • TJK  

              kdyz jsem koukal vcera jeste byl a valel se tam dlouho… jsem necekal ze se holt proda no :)

              0 0
          • suslos  

            Myslím si, že už ho nemá :-) v pátek tam bylo u Lka ještě skladem, teď už jen na dotaz… předpokládám, že 2016 už neseženou ani u dodavatele.

            0 0
            • tonik666  

              Dodavatel jsou oni sami, to by museli poptat primo v Transitionu, ale proc by to za ty prachy prodavali.

              Myslim, ze ta 2017 za 40k je taky za dobre penize, kupovat ted ram, vzal bych to hned

              0 0
              • suslos  

                Dodavatel = Transition, distributor = Krab

                0 0
                • tonik666  

                  Je mi to jasný, šlo mi o to, že Krab je také dovozce, tudíž nemá žádný mezičlánek, kde by se jim mohly rámy válet skladem – bere rovnou z Transitionu, kde už jedou nějakou dobu jen 2017 a spíš chystají 2018.

                  0 0
                  • suslos  

                    Však to jsem napsal, „předpokládám, že 2016 už neseženou ani u dodavatele“

                    0 0
      • krabica  

        Kdysi byl můj sen Transition Covert, ale ty nové už mě vůbec neberou. :-)

        0 0
    • Rice  

      Koukám, že tu nikdo nezmínil Intense, tak přidávám do přehledu zajímavejch kol.

      0 0
      • wilda81  

        NJ, ale pokud bude řešit aktuální modely, tak má rozpočet tak akorát na rám…

        0 0
        • alinceb  

          Tak když nepohrdne „výběhovkou“, tak tohle by za ty prachy imho docela šlo. Akorát to asi bude testovačka nebo tak něco…

          0 0
          • wilda81  

            No hlavně na fotce není Tracer :), takže těžko říct jestli prodávají Tracera nebo Spidera. Každopádně též jsem mu psal SZ, že v maxcursoru mají pořád „staré“ rámy i kola…

            0 0
            • tonik666  

              psal ze chce moderni geo…

              0 0
              • wilda81  

                A ve výběru má Tyee…

                0 0
                • TJK  

                  ten mi Geometricky zase tak spatny neprijde.. ano ma kousek kratsi reach a dlouhou CS.. ale ne kazdej chce furt vsude jezdit po zadnim :-)

                  0 0
                  • wilda81  

                    Já proti Tyee též nic nemám. To jen Toník narážel na „nemoderní“ geo Tracera, tak jsem upozornil, že má +/- obdobnou jakou má Acanthophis ve výběru.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Tracer 2016 geometrii jako Tyee nemá, je kratší, postavenjší, Tyee už „moderní“ je, Tracer 2016 ještě ne. Nový Tracer má moderní geo, ale cenově je mimo.

                      0 0
                      • wilda81  

                        Snad jen uhel hlavy, ale tam staci dat nejaky angleset podle vkusu…

                        0 0
                        • tonik666  

                          Když tam musíš cpát angleset, tak to přece nemá moderní geo ne? Ještě moc dlouhou sedlovou trubku jsi opomněl.

                          0 0
                          • suslos  

                            Hehe a přes to všechno bych si radši zajezdil na Tracerovi než na Tyeeeeee :-) 1cm na výšce sedlové trubky nemůžeš brát přece jako konec světa :-)

                            0 0
                          • wilda81  

                            Už se chytáš prkotin. Končím ať to tu ještě víc neplevelíme. Acanthophis stejně psal, že ví jakou geo chce…

                            0 0
                            • tonik666  

                              Přiznávám, že mám nepodloženou averzi k Intensu, už se nehádám, pardon.

                              0 0
                          • goofy  

                            A od jakého úhlu se moderní geo počítá? 65°: 64,5°? Nebo je to už spíš 63,5°? jenom ať vím co teď frčí a je in.

                            0 0
                            • TJK  

                              64,3 presne co je nad je oldschool a co je pod je uz prez caru :-D

                              0 0
                              • Pain  

                                No to si me nepotesil :-)))

                                0 0
                              • File12  

                                *****. Takže když jsem chtěl měnit z 66,5 na 65 tak pořád nebudu mít aktuální cool trendy geo? :D

                                Kupuju Canyon Sendera. Má to správnou geo a na dolekopu psali že to jede jako endůro :D

                                0 0
    • suslos  

      Případně pošetřit a povyměňovat co bude potřeba (nebo vzít druhou sadu kol) → Ghost Framr CF https://www.probikeshop.com/…/131549.html

      0 0
    • Acanthophis  

      Hehe, člověk tu chvilku není a už se to tu mlátí :)) – takže, abychom to trošku zkrátili, do užšího výběru (a ano, projížděl jsem snad všechny návrhy, které zde padli a díky i ostatním, kteří psali do zpráv – wilda, kubad) se dostali:

      Liteville 301 MK14

      • geo, tuhost rámu, variabilita rámu
      • pořád je to víc allmountain, který sice hodně vydrží, ale na můj „prasostyl“ možná opravdu zauvažuju i nad 601 (tak či tak jsem pořád víc nakloněn pro 301)
      • přes rozpočet, nicméně ne tak výrazně, abych případně ještě nezauvažoval

      YT Capra

      • sice jsem od začátku říkal, že geo není můj šálek kávy, ale i kvůli ceně jí nakonec do výběru dám (pořád bych byl ale na vážkách mezi M a L)
      • jízdní vlastnosti, slušná výbava, cena
      • podle fór špatný zákaznický servis, vnější vedení kabeláže (pouze estetický problém – možná to i zkousnu :), E13 komponenty (dobrou zkušenost s nimi nemám)

      Whyte G-160

      • podle testů jízdní vlastnosti, výbava (nejlepší z výše uvedených)
      • pouze v hliníku (zase spíš vnitřní problém než cokoliv jiného), dostupnost

      Stavět se mi v tutu chvíli nechce (končí sezóna a navíc, kdybych stavěl, tak jak se znám, byl by rozpočet dvakrát tak velký) – tudíž Transition vypadává (navíc se mi líbí akorát karbonové verze, hliník ve mě sympatie příliš nevzbuzuje a ten je cenově mimo). Intense jsem měl v hledáčku dlouho (i proto, že jeden tracer leží na slovenském bazaru za super cenu), ale tracer má pro mě (alespoň dle tabulek) strašně krátkou rámovku, takže bych potřeboval jedině L, které zase není k sehnání. Ghost nechci (jízdní vlastnosti dle testů, praskání zadní stavby – proto byl vyřazen už z prvotního výběru, navíc osazením žádná sláva). Trek bych musel brát jedině nový slash, který je zase 29', což je rozměr, který u endurka prozatím nevyhledávám. Jekkyla jsem měl možnost si teď vyzkoušet (sice v L, ale budiž) a přišlo mi, že moje tvrzení, že je to pořád „tank“ bylo správné.

      Co se týče geo – mám radši delší rámy s kratším představcem (i proto jsem zařazoval jekkyla, který by v Mku sednul jak prdel na hrnec), co se týče hlavového úhlu, tak ten mi vrásky příliš nedělá (jakkoliv se dá pořešit časem), nicméně radši bych byl za delší rámovku při zachování „kratšího“ rozvoru než zase úplného tanku, který se nedá odlepit od země. To asi ke geo.

      0 0
      • Doktor-Prase  

        Capra má vedení vnějškem, ale po horní ploše spodní rámovky… tzn bez problémů.

        Zákaznický servis – nebyl problém cokoli vyřešit (ruplý řidítka, tlumič…)

        0 0
      • antt  

        kamarád byl rozhodnutý pro Capru (měl otestovanou), pak se svezl na g-160 od whyte a už ho má doma. Já mám doma od nich gravel a ty kola jsou úplně jiný level, co se jízdních vlastností týče. Padnou téměř hned do ruky a jsou vysoce návykové :D

        Propracované detajly, doživotní záruka na ložiska zadní stavby . . Půjdu do toho taky :)

        Jinak tu g-160 jsem měl taky možnost vyzkoušet a na to jak působí dlouze, tak je neskutečně ovladatelná a stabilní. Za mě super

        0 0
        • goofy  

          A já furt uvažoval co mi to připomíná.. Už vím. Nové Rock Machiny :-)

          0 0
          • antt  

            některé barvy a jejich kombinace mají podobné, to je fakt :)

            RM jsou ale tuším v lesku, W je v matu.

            Ty barvy mají luxusní, třeba s téhle modré jsem si ucrbl a asi prodam auto :D

            0 0
      • suslos  

        Framr praskají zadní stavby? :-( ouuu (a to to byl jeden z kandidátů :-D)

        0 0
      • kandik psi zub  

        ne ze bych chtel lobovat za L, ale jednu rekl bych pomerne neobvyklou vlastnost to ma. Vypada to totiz uz minimalne deset let stejne, a zaroven bych rek ze nezapominaj na trendy, cili napr. muj mk8 mel v roce 2010 142×12 a byl 27,5 compatible. Vysledkem je, ze me po sedmi letech nesere, ze nemam nejakou hypernovinku ( typicky ze jsou v mode letos kulaty, pristi rok hranaty, a prespristi rok ruzovy trubky) – proste jako kdyz koupis porsche 911. Cili zpetne tech 110 papiru fakt nelituju, protoze jezdim radove za 10 rocne ( nepochybuju ze se kolo dozije roku 2020), a to se mi predtim fakt nepodarilo :)

        0 0
      • tonik666  

        Koukal jsem na Whyte a ma temer totoznou geo s Mondraker Dune – ultra dlouhou. Capra ma zase kratkou.

        Kdyz vezmu jak se ti zmenil vyber oproti prvniku nastrelu, tak podle me muzes jezdit na cemkoliv a je v podstate jedno co si koupis.

        Kup si co se ti libi:)

        0 0
        • Acanthophis  

          Ale noták…:)) zase ze mě nedělej úplného vidláka…

          Strive – shapeshifter / tuhost zadní stavby / výběr, který teď momentálně je

          Propain – celková tuhost systému, dodací doba víc jak 30dní

          Jekyll – viděl jsem, vyzkoušel jsem a i přes „papírové“ hodnoty je to spíš neobratný tank

          Liteville stále zůstala, akorát jsem dostal dobrou nabídku na MK14

          Capra se do výběru nedostala zpočátku kvůli geo, ale projel jsem teď L a dokázal bych s tím žít (navíc cenově je na tom teď hodně dobře, takže i kdybych po roce prodal rám a zbytek si nechal, tak neprodělám kalhoty)

          Whyte – úplně ultradlouhou bych geo nenazval (ano, je delší vůči konkurenci) a musel bych vyzkoušet, nicméně S/M by teoreticky sednout mohlo (příští týden mám slíbeno půjčení M, tak uvidíme)

          Kdybych si kupoval to, co se mi líbí, tak bych si asi nevybral :))

          0 0
          • kubad  

            obrovskou výhodou Litevile je teleskop od EightPins

            http://www.eightpins.at/

            perfektní funkce lehoučká lehce stavitelná, lehce stavitelný zdvih 200 nebo 220mm podle velikosti rámu, tuhost, žádný vakl

            jen ta cena no :D

            0 0
            • bruco  

              Sa mi paci, ako kujes zelezo, kym je horuce. :-D

              0 0
            • scret  

              kolik je cca cena? ale pocitam, ze to bude kolem 15ti:)

              0 0
              • wilda81  

                Mě by zajímalo na jaké bázi funguje a kdo mi ji oservisuje. Servisní manuál jsem na webu našel, ale je nějakou divnou řečí, které nevládnu. :)

                0 0
                • kubad  

                  Tam není co servírovat, :) jednoduše občas vyčistit a namazat.

                  Patronu asi přímo u nich,

                  Ale ta je schovaná uvnitř moc by se tak neměla kazit

                  0 0
              • kubad  

                To ti může být fuk, jde dát jen do LV Ml.14 zatím

                Příští rok bude už víc rámu

                0 0
                • scret  

                  vsak vim:) tak mysleno bylo koupit teleskop i s ramem:))) ale az se k tomu odhodlam, tak uz bude MK18:))

                  0 0
                  • kubad  

                    Tam je zase cena setu jiná :)

                    0 0
                    • scret  

                      jasny, s tim pocitam:)) ale chvilku jeste hoblovat ty 26ky budu a pak si udelam radost s nejakym rawem:)

                      0 0
          • tonik666  

            Nedělám z tebe vidláka, jen říkám, že nákup je stejně nakonec pocitový.

            A Whyte ultradlouhý je. Nebo jak mám jinak nazvat kolo, které má o 5cm delší reach než moje Rune, která už tak je docela dlouhá?

            0 0
          • suslos  

            Propain je měkej? By mě zajímalo více co jsi vypátral prosím..

            0 0
    • kejda  

      Nový Ibis HD4…pokud ho pořídíš v kitu GX s kazetou 10–50, dostaneš se možná trochu víc, než tvých požadovaných 100 tisíc, ale v té červené je to naprostá pecka a je to DW link.

      Škoda, že mám HD3…

      0 0
      • Acanthophis  

        IBIS HD4 je fajn a mít rozpočet, tak asi moc neváhám, nicméně i s nx kitem vychází na cca 130 (české zastoupení), což je dost…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Stejná cenová politika jako všude jinde v čr. Na první hledání Francie 2.990,– Eur a pochybuju, že ve zbytku EU to bude jinak.

          0 0
          • suslos  

            Můžeš prosím poslat odkaz, kde se dá koupit HD4řka v build kitu s NXkem za 3K Eur?

            0 0
          • tonik666  

            3k je za rám. NX kit stojí 5.8k E.

            0 0
            • suslos  

              Přitom v US stojí 4K dolarů.. NX kit… :-(

              0 0
              • tonik666  

                Hele stojí 4200 a brečení nad rozdíly v cenách mezi US a CZ tu bylo už mnohokrát, a už mnohokrát tu bylo vysvětleno proč. V US není při internetovém prodeji DPH ani ekvivalent. Taky v US není veřejná zdravotní péče. atd.

                Pokud si ho chceš dovézt, klidně to udělej, a počítej, že tě to bude stát cena v US * 1.4, což je přesně 5800 (USD, ne EUR)

                0 0
                • suslos  

                  Hehe však v pohodě, nebrečím :-) jen jsem si povzdechl.. (a beztak to pravděpodobně vyjde levněji, než za plnou zde v EU)

                  Celé to začalo reakcí na 3K Eur které dolomiti hodil pod NX kit :-) → ano je jasný, že mě to zmátlo, ale bylo to i špatně formulované.

                  US ceny chápu moc dobře ;-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Blbě jsem se podíval za což se omlouvám ;-) Jinak ty ceny co se týká Treku jsou tak jak jsem psal. Je to v čr zkrátka skoro 500 éček navíc. Chápu, že za mořem je to trochu jinak, ale co je o tolik jinak v německu, rakousku nebo v IT?

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      Hele, zase to „za morem“ az tak moc nechvalte. Ja se tady treti rok snazim koupit nejak dobre nejake hezke kolo, a nic moc situace teda. Spise se mi naopak zda ze v EU se da vybrat lepe (YT Capra, Commencal akce, atd…).

                      0 0
                      • suslos  

                        Zrovna ten Commencal zas tak slavně v poměru cena/vybavenost nevychází… na stránkách píšou, když si vyzvedneš kolo u nich v Andoře v officu tak dostaneš 10% dolů (snad to platí na již „zlevněné“ modely). Pak se vyplatí možná přemýšlet, zda-li si za učetřené peníze neudělat výlet do Andory :-)

                        0 0
                        • goofy  

                          Starší modely v akci nevychází dobře? Vždyˇse tam dají koupit pěkné kousky za slušné peníze.

                          0 0
                          • suslos  

                            To nevím, je fakt, že jsem to nebral jako celek. Já pokukuji po v4.2 a tam to taková sláva není (vůči YT třeba… Jasný, že oproti klasickým značkám které nejsou direct sale je to stále super).

                            0 0
                            • goofy  

                              No jo panáčku. Musíš to brát tak, že je to normálně distribuovaná značka a ne YT… :-) Ale na příklad nová 4.2 Race na Eaglu, s Lyrikem RCT3 a Super Deluxe RC3 za 3500 éček? Nebo nové rámy za 1000 bez nebo 1300 s tlumičem? V dnešních cenách kol jsou to myslím rozumné sumy.

                              0 0
                              • krabica  

                                Ty ceny jsou fajn, ale ta geo se mi moc nelíbí, sedlovky jsou nějak moc dlouhé i na mně.

                                0 0
                                • smizo  

                                  Aspon jeden z mala ma trosku rozumnou geo, jinak je tezky najit neco

                                  0 0
                              • suslos  

                                Však já to tak beru, vždyť to i píšu :-)

                                Ceny za rámy super bez debat.

                                0 0
                              • čel.A  

                                Na bike-discount mají ve výprodeji carbon Cube Stereo 160/160 za ceny 20–30 tis.

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Zas člověk, který chce kolo za stovečku, těžko zkousne Cube, Radon apod. Ale jinak se u těch skopčáků dá pořídit dobře, ne že ne :)

                                  0 0
        • kejda  

          Je to jen zkusit poptat a zjistt si cenu. To co vidíš jsou doporučené MO ceny. Ale jelikož se jedná o kolo nad kilo, prodejci mohou, ale nemusí s cenou hýbat. Tož tak.

          0 0
          • Acanthophis  

            To samozřejmě vím. Nicméně i kdyby padla, dejme tomu 10% sleva (a už i to je u některých prodejců dnes spíš z říše snů), tak se pořád budeme pohybovat kolem 115–120. Což sice není tak daleko od „rozpočtu“, nicméně tentokrát jsem jím opravdu limitován víc než dost, takže se musím držet při zemi, jak jen to půjde.

            Ale díky za tip. Ještě to určitě pořádně zvážím.

            0 0
            • kejda  

              10% si myslím, že bys dostal po telefonu :).

              není ti sice úplně fresh infotrmace, ale kámoš, co mi záviděl mýho Ibise :), pochopitelně, tak jsme vyrazili na krám, kde z MOC 149 k byla slevněná cena 129k a po dotazu, že si ho vezme hned, byla cena za Ripley 2016 komplet v XT se sedlovkou KS lev integra 120k. Sice tam ten samý nechal sedmičku za světla, kraťase, brýle Rudy a jiné kokotiny, ale to není důležité…

              0 0
    • honhav  

      projel bych se na whyte… vypada to zajimave…

      0 0
    • scret  

      ok, zkratme to, prijdes se povozit na MK10ce?:)))))

      0 0
    • Jenda  

      kdyby ti nevadila zastaralá geometrie, tak na bike-discountu maj slušnej výprodej karbonovejch Cube rámů, myslím že za 100 bys pak postavil pěknej stroj bez něčeho co by tě pak vysloveně sralo.

      0 0
    • Acanthophis  

      Ještě dotaz do pléna…

      Koukal jsem u capry na rozměr tlumiče – 222×66 – otázka je, jak moc velký zásah by byl, kdyby se použil 222×70 (což je mnohem častější rozměr)?

      Jelikož je oko/oko vzdálenost stejná, tak tuším, že se jen zvětší zdvih u zadní stavby, (tudíž bude tam asi určitě změna hlavového + bb) ale spíš mě zajímá, jak moc by se změnil samotný projev (už teď je capra jedno z neprogresiv­nějších kol)?

      Tuším, že něco podobného se řešilo u trance, ale už jsem to teď nikde nedohledal…

      Díky moc! :)

      0 0
      • kubad  

        délka je stejná, takže se geometrie nezmění, ani výška středu :D , jen to přídá zdvihu, a může jít někde ke konci do kolize

        0 0
        • krabica  

          Jj, přesně tak. :-)

          0 0
        • Acanthophis  

          Ok, díky moc…

          0 0
          • tonik666  

            Nestane se nic, protože vyšší modely Capry (karbon) jsou z fabriky osazené Fox X2 222×70. Zdvih se zvýší na 170mm.

            Jen se podívej/najdi po fórech, zda 222×70 lze dát i na hliník. (jestli ho tam dává výrobce, nebo ho tam už někdo nacpal. Myslím, že už jsem viděl že ano)

            0 0
      • Doktor-Prase  

        Nestane se vůbec nic, vozil jsem… Jen zdvih je 170.

        Někde jsem viděl Capru na Vividu,na netu narazíš (PB) dokonce i na Elevensix… Capra je progresivní víc jak 601, na pružinu ideální kandidát.

        0 0
        • Acanthophis  

          Právě kvůli pružině jsem si to zjišťoval – monarch + totiž na kole už nechci, takže by to bylo první, co bych měnil (pokud nebereme v potaz e13 viz výše)…

          A ne, perfomance mi za příplatek nestojí (pokud by někoho napadla tahle možnost)

          0 0
    • andreasG  

      A co takhle 27.5" YT Jeffsey? https://www.yt-industries.com/…Category/508

      150–150 zdvihy, cena €3990 je tesne nad limitem 100k, ale brzo zase zacnou slevy, kdy by ses mohl dostat o 200–400eur niz.

      Pokud pises, ze te bavi slapat do kopcu a bikepark spise sem-tam, tak by to mohla byt lepsi varianta nez Capra.

      Prave Capru mam doma a zakaznickeho servisu YT bych se vazne uz nebal – sice tam drive meli nejake pocatecni porodni bolesti, ale slo to nahoru ;)

      0 0
      • Acanthophis  

        Radši bych v tomhle případě volil bytelnější capru – jeffsy je spíš pořád trail-bike, ačkoliv už s modernější geo… navíc ani capra prý nejede zase tak špatně, aby se ten rozdíl nedal překousnout ;)

        0 0
        • ceo  

          Jestli jsem to přehlédl, tak sorry, ale co s tím vlastně chceš jezdit? Podle Tvého výběru to vypadá, že jezdíš převážně bigmountain a drtit dropy v parcích (remedy je málo, slash, apod.) a pak se ale koukáš na to, aby to i jelo výlety…

          LV jde asi postavit na všechno, ale jinak jestli nejdeš s kanonem na vrabce.

          Mám teď srovnání Fuel EX 2017 s Remedy 2014 a nový Fuel EX je mnohem větší tank než starší Remedy. Taky váží o 1 kg víc a hůř jede. Osobně bych se Fuel EX nebál příležitostně vytáhnout do parku (pokud člověk víc neskáče) 1× ročně na bigmountain. To musí v pohodě zvládnout. Tím spíš ostřejší modely. To samé platí i o Jeffsy vs. Capra apod.

          Kladivo nikdy dobře v set-up kladiva nepojede. Už jenom pláště – když chceš prasit v parku, potřebuješ cca. 1kg pláště, a ty fakt nechceš roztáčet na vyjížďce…

          Nezlob se, ale podle mě jsi to pojal z opačného konce. Stanovil sis kritéria bajku. Takový tabulkový výběr. Osobně mi přijde lepší a logičtější jít od toho kde a jak to bude jezdit. Třeba koukej, co udělala Kona s Process 111. stanovila, typ ježdění, vlastnosti a pak ladila zdvihy. Nakonec skončila u pouhých 111mm a na to kolo není špatná recenze. Všichni nad papírem kroutí hlavou a z jízdy jsou nadšení. Podobně Whyte – ty kola mají obvykle o 10mm nižší zdvihy než konkurence a vyhrávají testy…

          0 0
          • Acanthophis  

            Jak už jsem psal nahoře – z koly téhle zdvihové zkušenosti mám, takže vím +/- co chci a co očekávám. Chtěl jsem si oproti původnímu range polepšit co se týče „geo“ (ačkoliv tam bylo jen pár míst, které bych nutně potřeboval změnit – reach + délka sedlovky) a taky trošku jízdními vlastnostmi.

            Momentálně jsem napůl mezi Ústím / Německem, takže potřebuju něco, co dokáže jak ujet výlet v Českém Švýcarsku (ujel jsem i 100km + na range bez jakýchkoliv problémů – když jedu s nůší, tak nepospíchám :)) , tak si s tím dokážu zablbnout v bikeparku / alpách bez toho, abych musel brát ohledy na „tuhost“ / koncepci biku. Proto radši koukám po něčem bytelnějším i za cenu většího kompromisu co se týče jízdních vlastností (v rámci „xc“).

            Co se týče plášťů, tak určitě budou záložní kola – na klasické ježdění postavím asi něco na nextie + dhf, na park nechám ty, co jsou doma na butylu (to je jasné).

            0 0
          • Atilla  

            Otázka spíš zní, jak často padáš a kolikrát zahazuješ. Jestli padáš často jako já, tak ne LV 301 bych zapomněl a šel do fortelnějších rámů. Kdo na kole umí už zase ty zdvihy moc neřeší.

            0 0
    • logoman  

      A co postavit treka remedy? Ted kdyz je libra pod 30. Ma to dlouhy reach 463 v L a pritom ne-nesmyslne podkoplou vidli, takze to bude imho pekne zive zatacet, pritom diky reachy tam stabilita bude.

      http://www.blazingbikes.co.uk/…me-27-5-2017#…

      0 0
    • File12  

      Zda se mi ze jezdis a potrebujes co ja. Ted mam kolo trosku podviziveny a mam 100kg a prasostyl. Takze ocekavam od kola to samy. EN/AM jezdeni, parkrat rocne BP ale taky delsi vylety na pohodu. Pristi rok neco budu porizovat. Porad sem chtel reign a uz2× koupil neco jinyho. Ted to asi vyhraje. Porad 160 zdvihy, 65 hlava. To mi prijde super na dolejopec a pritom i nahoru to lita pekne. Chtel jsem prejit na XL ram ale diky delce u novyho Reigna to asi bude moc. A byvaji k dispozici uz nekdy v zari.

      0 0
    • kubad  

      jen pro info v Mountainbike-magazin 07/2017 je poměrně rozsáhlý test LVv301 Mk.14 :D – zase TOP výsledek Überragend / Vynikající

      0 0
      • goofy  

        Náhoda? :-D

        0 0
        • logoman  

          To tam dostavalo i enduro od speslu o kterym tu nekteri tvrdi jak se to desne krouti :-) a jak se na tom snad ani neda jezdit.

          0 0
          • scret  

            ted sis trochu ale zaprehanel vid?:))

            0 0
          • jeniiiik  

            Ani na Stumpu se 135mm vzadu a 150mm vepředu, jeste k tomu 29" se vubec nedá jezdit…a i ty vyplety s 24 a 28 draty jsou uplne na hovno. 

            0 0
            • alinceb  

              Tak zrovna v pomalý technice a na vyšejpovaných skocích, když je dáváš do dopadu, bych řek, že je to skoro jedno, jestli máš zdvih 140 nebo 180. Zdvih oceníš nejvíc v rockgardenech a na dropech. Nejvíc stejně záleží na jezdci. Dobrej jezdec zajede i na vratech od chlíva a ani je při tom nepoláme. Vemeno klidně zlomí na lehkém trailu i DH kolo a při tom i sebe…

              0 0
              • jeniiiik  

                Tohle byla spis narážka na krouticí se Spesly… :-)

                0 0
                • alinceb  

                  Tak že se Spešly kroutí, je fakt, kterej potvrdila spousta lidí, co jezdit fakt umí. Hodně záleží, co člověk jezdí a taky kolik váží (to se týká jak rámu, tak výpletů s méně dráty). Já vážím ustrojený kousek přes metrák a na 28d nebo dokonce míň bych nikdy ani nepomyslel. Na Spešla bych teda taky nepomyslel, ale to ani ne tak kvůli tuhosti, jako kvůli osobní antipatii…:)

                  0 0
                • scret  

                  tady borec dava Saalbach-Leogang na stary herce a presto je myslim daleko prijemnejsi jezdit na modernim kole :)))

                  0 0
              • suslos  

                +1

                0 0
            • Atilla  

              A když ti sem dám fotku na tom samém skoku na skládačce, tak k tomu mám napsat co?

              To že to jde dát na všem je jasná věc, to že se spešl kroutí je prostý fakt.

              0 0
              • jeniiiik  

                Ja neříkám ze nekrouti, vsak jsem to psal taky… Jen tady je to furt dáme doporucovani endur na 160–180mm a ja nevim co a pak na tom stejne borci brousí superflow atp. O to mi spis jde. Cest vyjimkam… ;)

                0 0
                • alinceb  

                  Prosimtě a co je adekvátní terén pro 180mm „enduro“? Já jen abych věděl, kam mám jezdit, abych na SF třeba nebyl lidem na trailbikách pro smích…

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    A to jsem tu tvoji vílu chtěl pochválit ze naživo je fakt pěkná…seru na tebe. :D

                    0 0
                    • alinceb  

                      :D Já to myslím ale vážně. Byl jsem minulý týden 2× na RS (pokaždé jsem bohužel stihnul jen 1 jízdu, protože rodinná dovolená) a jezdil jsem teda jen Superflow. Teď se teda kvůli tomu zpětně stydím a až půjdu na hajzl, tak si budu muset mýt ruce se zavřenýma očima, abych se náhodou neviděl v zrcadle…

                      Kam teda na těch RS můžu jet? :P

                      0 0
                  • scret  

                    a nedejboze, abys treba se jel projet „pod smrk“, tak jeste dostanes pumpickou pres zada, s cim tam jedes:)))

                    0 0
                    • alinceb  

                      Pod Smrk nejezdím. Mám lepší traily za barákem, tak proč bych se měl trmácet takový kus. Leda, že bych tam jel očumovat prdelky XC bajkerek…

                      0 0
                • scret  

                  takze zdvih se musi kupovat dle skillu?:)

                  0 0
                • JehlikCz  

                  Každej at kurna jezdí na čem chce co chce a na co má né?

                  Tohle to zavistivé odsuzování on má kolo za xxxxxx kč a jezdí superflow nechápu.

                  Superauta si taky nekupují jen zavodníci a mistři volantu atd atd …

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Boze, jake zavistivé odsuzovani?

                    0 0
                    • JehlikCz  

                      tyhle ty řeči mi tak prostě přijdou

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        Fakt nezávidím, mam doma kola v MOC levneho noveho auta. Jde mi o doporucovani vysokozdvihych enduro kol i lidem kde je to spis na škodu a o tom, jak tady vuci některým znackam jsou zbytecne predsudy a spousta divnych polopravd. O nic vic, jestli ma nekdo kolo za pade nebo za dveste je mi uprimne uplne jedno.

                        0 0
      • kandik psi zub  

        ešivá vono to nebude jak s testama pneu, bikovejch nebo automobilovejch, to je jedno:)

        0 0
    • Franta  

      Cokoliv co nema metricky tlumic bych automaticky vyhodil ze seznamu. Myslim ze se ti tim zuzi vyber ;)

      0 0
      • goofy  

        Zbytečnost, než se metrické rozjedou, tak se vymyslí třeba metricko-imperiální míry a zas budou všichni v loji… :-)

        0 0
      • krabica  

        A taky to musí mít boost náby, low a slack geo, 35 mm řídiltka, rám pouze na jednopřevodník, přípravu na držák bidonu, integrovaný teleskop… Přece nebude kupovat zastaralý bike. :-)

        0 0
        • TJK  

          cajk takze 301 MK14 :-D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Je hustý jak se 301 stále drží moderních trendů. Vlastně ani ta stará MK10 není zastaralá.

            0 0
            • goofy  

              Tak musí, jinak by to nikdo nekupoval… :-)

              0 0
            • logoman  

              Tak to asi ne … Standardy ok, ale geo uz je jak se rika „obsolete“ :-D

              http://ep1.pinkbike.org/…b8985295.jpg

              Napred byl kdysi spesl, pak se to nejak s prichodem 650b podelalo …

              0 0
              • TJK  

                zase tak ne.. jedine co na tom je mimo dnesna standard je kratekj reach… ve finale je ta GEO srovnatelna s cimkolik dnesni produkce… ja osobne za sebe musim rict ze sem koupil delsi XL abych na tom ve finale mel zase 35mm forbec :-) a pocitove me to vyhovuje vic :-)

                0 0
                • kubad  

                  ono je to složité s tou délkou :D

                  XL je výškou 490mm v podstatě 19,3" takže pokud to srovnáš tímto pohledem a posuneš velikosti je dost dlouhá i na dnešní donu :D

                  0 0
                  • goofy  

                    Tak jestli je XL vysoká 19,3, tak je to úplně v klidu…

                    0 0
                    • kubad  

                      jj 19,3" s délkou 624mm je za mě OK

                      :D

                      0 0
                      • wilda81  

                        +1

                        0 0
                        • logoman  

                          „-1“

                          0 0
                          • wilda81  

                            +2

                            0 0
                            • logoman  

                              Vzhledem k modernim dlouhym sedlovkam to je dost omezujici. Oni to vedi i v LV a proto predek prodlouzili.

                              0 0
                              • wilda81  

                                ??? V XL to mělo TT 624mm, reach 452mm a se sedlovkou 490mm bych se v pohodě poskládal na 170mm teleskop. To mi na klasické AM ježdění nahoru/dolů po kopcích přijde úplně cajk. Pokud bych chtěl brousit parky, tak sáhnu po 601 a tam už je to jiná písnička…

                                0 0
                                • logoman  

                                  No to si nemyslim a nastesti si to nemysli i vyrobci kol a delku sedlove trubky zkracuji.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    jo a proto má Reign v L ku 482mm v podstatě totéž co LV v XL ?

                                    0 0
                                    • logoman  

                                      Sak je to pekna kravina, byt kratka mohl jsme mit 200mm teleskopku.

                                      0 0
                                • Atilla  

                                  Na XL to má krátký reach a takhle dlouhou sedlovou bych teda nechtěl na 182cm

                                  0 0
                                  • wilda81  

                                    Naštěstí zase tolik možností, jak svařit přední trojúhelník, zůstalo zachováno rozumné šlapání a pozice na kole, není. Protože kdybyste vařili rámy s logomanem, tak máte úhel sedlovky minimálně kolmo k zemi – možná i lehce přes 90° ;-)

                                    Na EN beru reach jako zásadní parametr, ale proč bych měl chtít rám s kilometrovým reachem třeba na zmiňovanou 301, kterou budu chtít postavit jako trailbike na skákavé flowtraily nebo klasické AM ježdění?

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      Tak kluci tu tvrdí, že 301 je enduro. Dle mě je to perfektní AM bike, ale k nám na najíždění těžkých pasáží, bych si to určitě nepořídil. Nemám problém se standardním úhlem sedlovky, ale s délkou sedlové trubky. Ideál pro mě je těch 450mm k tomu 180–200mm sedlovka.

                                      0 0
                                      • TJK  

                                        ono na to trailove jezdeni u vas kde s tim cas od casu slehnes do kameni proste idealni neni… tam se hodej zbesily trubky Bandita… to je holy fakt

                                        0 0
                                    • logoman  

                                      Ani ne, sedlovka okolo 75°, reach okolo 460, CS co nejkratsi, uhel vidle 66–65°. Stred tak tech 340. Blizko tomu je treba strive od canyonu. Ten mi prisel jako super kolo. Pak jen dobre odpruzeni ze ktereho se da odrazit a netopi se.

                                      0 0
                  • TJK  

                    no jasne to je taky pravda.. jen pak uz bohuzel zase dlouha sedlovka uplne nepasije na dnesni extra dlouhe telskopky… ale defacto je porad akt… nevidim v tom problem… navic s moznosti zmen zdvihu a od MK11 origo Variospin ± 1,5st… vice mene se s tim kolem da delat cokoli…

                    jediny fakt se musi nechat, a to ze diky vaze je to proste plechovka.. to je holy fakt… jenza hafo lidi si neuvedomuje ze presne takovahle plechovka je i akt. Reign :-)

                    0 0
                    • suslos  

                      Reign plechovka je, o tom žádná :-) Zase na druhou stranu jsem ještě neviděl žádného prasklého, k mému překvapení (už ho nemám, tak za něj nelobuju. Ani jsem tím nechtěl říct nic na LV, taky jsem nepostřehl žádný problém – aby mě někdo nechytl za slovo :-D )

                      0 0
                      • TJK  

                        no o praskani nemela byt rec… jen spis ze hodne lidi narazi na to ze 301 neni na enduro uplne vhodna pac je to plechovka… jen prave treba opevovany reign je plechovka taky… ciste proto ze u hliniku to jinak nejde.. pokud chces vahu a tuhost.. musis dat velky trubky, pak dostanes tuhost a muzes ubrat na tlousce steny a dostanes lehkou, tuhou plechovku.. zjednodusene.. ale ja za 301 kopat nepotrebuju.. to mel byt jen komentar k dotvoreni obrazu… osobne se mi reign jako rozumny budget bike asi zamlouva nejvic z akt. moznosti.. myslim ze ho giant postupnou evoluci dotahuje opravdu k dokonalosti… vidim v tom taky trosku analogii s LV.. coz je u tak velkeho vyrobce jako Giant vcelku pozitivni prekvapeni.

                        0 0
                        • goofy  

                          Myslím, že tu dokonalost u posledního modelu už přetáhl… :-)

                          0 0
                          • TJK  

                            proc myslis? jako ze sel do extremu… przna, superdlouhy reach atd?

                            0 0
                            • goofy  

                              Jo jo. Nějak tak. Už to není vůbec turistická geo, ale dosti sjezdová..

                              0 0
                              • Baba-Ji  

                                Reign uz nekolik rocniku nema turistickou geo …btw, tu bych i hledal u jinych zdvihovych kategorii

                                0 0
                        • suslos  

                          Jasný, rozumím Ti a myslel jsem to obdobně. Taky jsem to nechtěl hned nahnat do praskání – provalenou spodní trubku od šutru jsem na Reignu viděl, ale tomu se hold neubráníš (maximálně když člověk nejezdí).

                          … Jinak o Reignu SX vážně uvažuji, potažmo se dostal do užšího výběru kol na příští rok

                          0 0
                    • Smazaný účet  

                      Souhlas. Navíc srovnávat 301 s enduro mašinami je krapet mimo. 301 není enduro, pořád je to trailbike, i když může mít 160mm zdvih.

                      Zkusil jsem aspoň orientačně změřit úhel hlavy (aplikací v telefonu) a sedlovky a vyšlo mi 65/72°. Myslím, že to jde na tak starý rám. Takže jediné, co mi trochu vadí je délka sedlové trubky, ale to je čistě věc designu, na funkci to vliv nemá.

                      0 0
                      • my_dudesty  

                        Takze do parku 301 radej netahat? Pripadne na nejake mensi skoky na placku, rockgardeny apod.

                        0 0
                        • TJK  

                          ale zase prrr… 301 je klasicky Enduro… vsak maji svoji Werk Enduro verzi… konstrukcne je to uplne stejne jako 601.. vsak spodek a stred je stejny svarenec.. jen 301 je kousek lehci.. takze nejakeho namahani se vubec nebojim… skoky na placku jsou picovina na kazdym kole a na rockgarden je vzdycky poreba zdvihy… takze klidne na 160.. jen clovek musi pocitat s tim ze kdyz to zahodic tak je to nachylnejsi na poskozeni… proste to ma tenci stenu trubky… btw.. pohledne GEO si s tim muzes hrat jak chces..

                          0 0
                        • kubad  

                          občas park není problém, primárně park je nesmysl, jinak jak píše Tomáš

                          0 0
                        • scret  

                          neni problem to vzit do parku, ale je park a park… 301 je proste AM nebo EN kolo, zalezi, jak si to poladis. Nepraska, je to tuhy, ale stejne jako skoro vsem EN kolum, park si uzijes na jinym kole a stejne tak dlouhodobe bude proste lepsi kolo…

                          A jak tu psal Tom, tak na zahazovani do kamenu to neni, je to v tomhle ohledu plechovka… ostatne stejne jako Reign a jemu podobny kola…

                          0 0
                • logoman  

                  No jeste ze reach a vyska stredu jsou tak nepodstatny cisla, ktery vubec neovlivnuji jak se na tom jezdi ;-)

                  0 0
                  • kubad  

                    ale jdi ty kecko , s tou velikostí se mto už napsal, pro reach to snad platí taky.

                    a výška středu je bohužel daná pro 26" kola v době MK.10 650B ještě nebylo

                    0 0
                  • scret  

                    cece, s tebou je stejne sranda… a to jsi jeste nedavno jezdil na Ibisu:)))))

                    0 0
        • Franta  

          Eh? A nebo mozna chce kolo kam bude moc dat zajimavy tlumice, viz rozrustajici se nabidka od RS. Myslim ze nebylo potreba „utocit“ na muj prispevek…

          0 0
    • Acanthophis  

      Takže, nakonec bylo rozhodnuto (po nezralé úvaze a konspiračních teoriích o nutnosti udržení rozpočtu) následovně:

      Ghost Framr

      • zajímavý design, možnost vyzkoušení, modely 27,5 / 29 v hledané kategorii
        • „zastaralá“ geo, průchodnost/tuhost zadní stavby, nepříliš zajímavý výběr v rámci „rozpočtu“

      Cannondale Jekkyl

      • zajímavá cena za „nejnižší“ karbonový model (+slušné osazení), moderní geo, boost (přední/zadní)
      • tankovitý projev (i přes krátkou zadní stavbu), vysoká hmotnost (cca 14,8kg – základní karbon), gemini tlumič (zbytečné kurvítko navíc)

      Canyon Strive

      • cenová politika (výbava), dobrá geometrie, slušná hmotnost, dobré jízdní vlastnosti
      • shapeshifter (zbytečné kurvítko navíc), tuhost celku, design (týmové barvy – modrá byla již vyprodaná, 2018 již vypadají o hodně lépe)

      Alutech Fannes

      • tuhost celku, výbava (ačkoliv v rámci hliníkového rámu), zajímavá geometrie, jízdní vlastnosti (z kopce)
      • průměr/podprůměr v rámci jízdy do kopce, „pouze“ hliníkový rám, nemožnost výměny pike za lyrik v rámci koupě

      Liteville 301 MK14

      • :))
      • bohužel již přes rozpočet, navíc váhání mezi 301/601, kdy 301 mi přišla pořád spíš jako super trailbike a 601 jako slušný freeride – a chybělo mi něco „mezi“

      Rose Pikes Peak

      • možnost změny výbavy v konfigurátoru, systém zadního odpružení (podobný jako norco range), zajímavá geometrie
      • hmotnost celku, dodání až v rámci říjen/listopad, nepříliš zajímavá cenová nabídka (v rámci rozpočtu)

      Radon

      • nový JAB – v rámci možností by se mělo jednat o super evoluci (viz rumors na německých fórech)
      • stávající modely (ačkoliv cenově v rámci slev hodně zajímavé, tak mě geo/kvalita rámu nepřesvědčila)

      Whyte G-160

      • prodloužená geo (funguje opravdu zajímavě, viz. i test pole na enduro magazínu), výbava, progresivita
      • prodloužená geo (ačkoliv jsem dlouho váhal, nakonec jsem skončil u „kratší“ a obratnější geo), prozatím „pouze“ hliníkový model (carbon buď 150/170 s ? v dostupnosti)

      Giant Reign

      • projev zadní stavby, jízdní vlastnosti (směrem z kopce – do kopce průměr)
      • geometrie (absolutně mi nesedla), modelové řady (sx pouze v hliníku x carbon „pouze“ u top modelu), váha

      YT Capra CF (první karbonový model) – VÍTĚZ :))

      • geometrie (ačkoliv není podle dnešních standardů, tak mi sedla jak prdel na hrnec – velikost M – sedlovka cca 170 / představec 50), tuhost celku, projev zadní stavby (progresivita), jízdní vlastnosti (i do kopce nadprůměr – při přiškrcení – pedal módu – na tlumiči), cena/výbava
      • geometrie (nesedne každému – dlouho jsem váhal mezi L, kde bych musel dát kratší představec a sedlovku a M, kde bych musel dát naopak delší sedlovku, ale mohl zachovat představec… nakonec jsem skončil u M s tím, že mi více sednul hravější projev kratší velikosti), E13 sedlovka (dokud slouží, tak zůstane, pak skončí max. jako záložní – chod je zvláštní, ale funkci plní, páčka naopak potěšila), tlumič (z nějakého důvodu dali na nejnižší model 222×66, místo 222×70 u vyšších modelů, navíc se prý často se*e…, tak uvidíme… , zatím ale funguje a projev zadní stavby s ním není nijak špatný), jízdní vlastnosti do kopce (pokud se nepřiškrtí tlumič, tak se člověk skoro nehne… zadní stavba je ze začátku hodně citlivá, takže bez přiškrcení se to opravdu příliš nedá – na druhou stranu, po přiškrcení viz výše)

      Capru zatím hodnotím opravdu pozitivně… oproti předešlému norcu range je to ohromný krok vpřed, jak jízdními vlastnostmi (do kopce i z kopce), tak i poměrem ceny/výbavy (což je rozhodně +, protože v rámci rozpočtu zbylo na případný upgrade). Kolo dorazilo cca týden od objednávky/platby, všechno naprosto v pořádku (včetně customer support při sledování balíku). Jediné, co mě zamrzelo, bylo nedodání „bezdušových ventilků“ pro kola (ale to by asi člověk chtěl moc…:)) ) a nemožnost přidání více jak 1 náhradní patky pro přehazovačku (větší počet ani při „přidání“ za běžnou cenu prostě nefungoval…). Kolo váží bez pedálů cca 14kg – na bezduších +/- 13,8. V rámci prvních poznatků můžu říct, že rozhodně půjde pryč sedlo (SDG – tvrdé jak beton a dost úzké) a gripy (úzké). Jinak prozatím zůstane vše v původním setupu. Upgrade rozhodně do budoucna bude na více místech (kombo představec/řídítka, kliky, sada, tlumič) – i pro odlehčení, ale pro normálního smrtelníka nemá kromě zmiňovaných gripů/sedla cenu cokoliv měnit.

      Snad tohle někomu pomůže při rozhodování…:))

      0 0
      • TheJD  

        Jak by vyber dopadl, kdyz by jsi nechtel kolo bez mista na lahev?

        0 0
        • Acanthophis  

          Myslím si, že asi o hodně jinak… vyřadilo by se tím dost kandidátů – ale je to stejné, jako kdybych chtěl primárně kolo, do kterého dám i pružinový tlumič / má přípravu na boost, apod.

          Ale to už je pak na každém, aby si to proškrtal/vybral podle preferencí…:)) – já lahev na kole nevozím (ať už mám na zádech batoh/ledvinu), takže pro mě by tahle podmínka byla zbytečná… ale tuším, že lahev se určitě vejde skoro do všech zmíněných (kromě capry)…

          0 0
          • LM  

            Capra je pěkně progresivní, takže tam tu pružinu dáš v klidu. Jenom by to chtělo něco s páčkou do kopce, jinak na tom pak chcípneš :-)

            0 0
            • krabica  

              Třeba Push Elevensix by to chtělo. :-)

              0 0
              • scret  

                cena lidova:)

                0 0
                • krabica  

                  Mně by se na kolo hodil, ale 1200 babek je moooc peněz. :-)

                  0 0
                • Acanthophis  

                  Cena je vysoká, ačkoliv zase není úplně z říše snů – 30t je tuším i přímo s pružinou, což je cca 6k rozdíl oproti foxu… navíc seřízení přímo na míru rámu a možnost vybrání 2 nezávislých „režimů“, které Ti rozepíšou, jak nastavit, abys dosáhnul požadovaného výsledku, je pro mě rozhodně velké +… navíc prý není problém při „přechodu na jiný“ rám jim tlumič poslat a oni ho přenastaví znovu… otázka je co servis, ale myslím si, že to nebude tak strašné…

                  0 0
                  • LM  

                    Ten servis fakt asi bude to nejmenší – viz test:

                    With a recommended service interval of 100 hours, we have currently run ours to almost three times that and the shock is still smooth and consistent, so it’s certainly not high-maintenance.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.