Co je na biku nejdůležitější?

128 nepřečtených
  • Radek Broz

    Orcovo „vidle není nejdůležitější“ a následné enjoyovo „jsou nejdůležitější brzdy“ mě přivádí k otázce:

    Která komponent považujete za nejdůležitější?

    Samozřejmě, že tam musí být všechny, jinak to nepojede/nezas­taví/nezařadí (SS maniaci prominou)… ale do čeho jste ochotni relativně nejvíce investovat, co preferujete mít „o třidu výš“

    Anketa: Která komponent považujete za nejdůležitější?

    44x
    69%
    14x
    22%
    3x
    5%
    3x
    5%
    0 0
    • Zlatka  

      Ten kdo na něm sedí… :-)

      0 0
    • enjoy  

      no a tim jsem samozrejme nechtel rict,ze jsem nejaka brzda ze:-)

      0 0
    • TheIF  

      Odpružení, protože vyžehlí mojí techniku :-)

      0 0
      • pitos  

        Tak se nauč jezdit a nebudeš potřebovat zdvihy 150:-)Ber to z rezervou ale něco na tom bude(mysleno na enduro)

        0 0
    • Gorgov  

      dávám hlsa pro vidlici, ale to nepočítám závody, tam si myslim lepší pevná a lehoučký kola. Jinak kola vidle brzdy docela podobná úroven, všechno chci mít nej, ted snad mam:)

      0 0
    • hanz  

      barva, barva jezdí ze všeho nejvíc…je ti naprd super rám a vidle když se ti to kolo nebude líbit.

      0 0
    • orca  

      viděl bych to na krásnej karbonovej košík :-) páč bez pití není energie a bez energie to nejde…

      0 0
      • TheIF  

        Košík ? co to je ? kdyžtak pěknej cejml..

        0 0
        • orca  

          tolik zbytečnejch kil navíc ??? když se tu řeší gramy…

          0 0
      • Radek Broz  

        Vozím tohle www.skateshop.cz/…1273-BKCM-BK košík je na prd…

        0 0
        • Radek Broz  

          lepší link www.bikebase.cz/article.php?…

          0 0
        • goofy  

          Jezisek mi donesl tohleto, a tvari se taky dobre. Sice to neni Dakine, ale nastesti ani ne Camel :o)

          0 0
          • goofy  

            jo este link: www.cykloexpert.cz/…apak-boracho

            0 0
            • Radek Broz  

              Jsem taky zvažoval… a i en FR Cammel – neni špatnej. Na tom hydrapaku se mi trochu nelíbí, jak je takovej placatej.

              0 0
              • enjoy  

                a taak..,placatej.. a vidlice je nejdulezitejsi­.jasny.ja jsem v pohode!

                0 0
                • Radek Broz  

                  To je věc jiná… prostě se mi líbí míň. A Dakine má asi nejlíp udělaný batohy, jen cena je vyšší.

                  0 0
                  • enjoy  

                    da kine.. to bude asi nejaka ta pseudo skejtacka znacka.no ale kdyz rikas ze je dobrej.. obecne vetsinou co jsem mel na zadech,to nebyly batohy ale molitanovy krabice s popruhama.

                    0 0
                  • wroum  

                    fakt?

                    ja kazdej rok vychytam vyprodej ze skladu quiksilver/dakine a tim ze tam je vsechno tak za 30–50% ceny, tak koupim i veci co nepotrebuju. loni jsem si koupil Dakine bagl s „camelem“ a teda fakt bida… naustek mi prasknul, bagl se pare a o tom ze dobre sedi na zadech si muzu jenom nechat zdat.

                    je to model APEX, koupenej nekdy pred vanocema 2005 (takze rocni zkusenost). este ze stal asi jenom 500…

                    0 0
                    • kolda  

                      ten výprodej je na netu nebo nekde v shopu resp. skladu?

                      0 0
                      • wroum  

                        primo ve skladu v arealu firmy (vjezd na obcanku), ktera pronajima sklady firmam. akce neni vyhlasovana verejne, nybrz pouze spriznenym dusim a na dotaz po telefonu. datum konani se vi tak asi 2 dny predem…

                        0 0
                        • kolda  

                          OK dik. tak budu dal kupovat jako nespriznena duse za MOC:)

                          0 0
                          • wroum  

                            ten vyprodej byva v Praze 6 kolem 10 prosince (priblizne). zeptej se treba ve skateshopu v centru Andel zacatkem prosince kdy bude vyprodej ve skladu – treba ti to reknou (asi jo)

                            0 0
              • goofy  

                No taky sem je zvazoval, a jeste i Nomada, ale nakonec jsem i kvuli cene skoncil u Hydrapaku. Objem ma dostatecny, pekne pevna zada, narval jsem tam vsechno co potrebuju… Camel byl nejmensi a skoro nejdrazsi, tak jsem ho hned vyloucil. Nad Dakinem jsem se hodne rozhodoval, ale nakonec vyhral Hydrapak, a taky ma rezervoar mimo hlavni kapsu, takze nezmensuje objem batohu, coz se muze hodit.

                0 0
      • Lowrider  

        Ty piješ karbonový košík? =-O

        0 0
        • orca  

          zatím mi bidon nedrží sám na kole :-)) a bavíme se o pevném komponentu na kole … a tím bidon pochopitelně není …

          0 0
          • Lowrider  

            viděl bych to na krásnej karbonovej košík :-) páč bez pití není energie a bez energie to nejde… Po přečtení tohohle příspěvku jsem myslel, že karbonovej košík=pití :)…

            0 0
      • wroum  

        a karbonovy dynamo usetri este dalsich nekolik gramu, sice je stejne k hovnu jako kosik…

        0 0
    • MlokCZ  

      Tak tohle je těžký. Já mám spíš málo věcí na biku, kde bych oželel, aby byly horší.

      Kdybych měl napsat všechny pro mě nejdůležitější věci na biku, tak to bude: rám + tlumič (být to HT, tak rám klidně levnější, tam by to neplatilo), vidlice, brzdy, sedlo, pláště.

      Pokud bych měl ale vybrat pouze jedinou věc a brát to obecně (nejen pro fulla), tak asi ta vidlice (i když s brzdami je to těžký souboj a když bych bral jen pro fulla, tak s tlumičem a rámem taky).

      Jediný, na čem jsem ochotný trochu šetřit (když to cenově porovnám se zbytkem svojeho kola) jsou kola. Tam jsem spokojený s Crossridy a jako jediná věc na kole by se dala dát i 5× dražší.

      0 0
    • tomfree  

      štěstí:-)

      0 0
    • o.ndra3  

      Zatímco u brzd mi stačí, když brzdí „dostatečně“ u vidlice mám tendenci vyžadovat maximum a proto do ní jsem schopen nainvestovat asi víc.
      Na druhou stranu na pevném kole, které dobře brzdí si můžu užít vyjížďku (alespoň v rámci možností), na nebrzdící kolo nesednu. Takže bod pro brzdy.

      0 0
    • orca.1  
      1. rám
      2. vidlice
      3. zbytek
      0 0
    • rock  

      Horší vidlici vydejchám, s horší brzdou taky nějak zastavím, těžká kola utočím, ale když mi bude přeskakovat řazení a nebo mi to nebude chtít v bahně shodit, pohoda bude pryč. Takže za mne řazení …

      0 0
    • BikerMarius  

      řetěz a ořech jak se na tehlech dvou věcí něco posere tak je konečná hlavně ořech , se všim se dá nějak dojet (nepočítám rozpůlenej rám a totální rozcentrování) ale když se vysere ořech a máte volnoběch dopředu i dozadu.....

      0 0
    • cabbage  

      kola, musej bejt kulatý, na hranatejch to nejede;-)

      0 0
    • Meesha  

      vyznam vidle chapu u sjezdu a nejakejch brutal veci. Na XC je to IMHO temer fuk…

      0 0
      • cabbage  

        s psylem si řikal něco jinýho:-P

        0 0
        • Meesha  

          a po presednuti na toho tolik vychvalovanyho a nedostiznyho Foxe sem zjistil ze je to fuk… Vidlej vsechny stejne, nektera trochu hladcejc nez jina, ale to mi neprijde tak podstatny jak to tu nekonecne resej vsichni „ladici“. :-)

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Naprosto souhlasim. Na Foxu mi prijde pruzeni nepodstatne, na Saintech brzdeni malicherne a s X.O razeni nicotné :D

            0 0
      • Radek Broz  

        Jo, ale brzdy mi prijdou na XC fuk jeste vic.

        0 0
        • Meesha  

          no, kdyz sem se svez na veckach, kde sem za to vzal a jel furt stejne… P.S. jo, byly Lempla… :-)

          0 0
        • pitos  

          Záleží co si představuješ pod pojmem XC.

          0 0
          • fousek  

            Mozna vic nez ty, ale je fakt ze na XC proste nepotrebujes rozjet se na skok a hned za dopadem prudce brzdit do zatacky, coz je docela oblibeny for na DH tratich

            0 0
    • Volf  

      asi hlava jako vlastně všude:-)))

      0 0
    • enrico  

      ja hlasujem za plášte (aj keď sa sám snaži vybavyť si bajk len samími špičkovými komponentami) – brzdit zabrzdím aj na véčkach, hrbol utlmim aj so santurkou a maraton prejdem aj na arthurovom rame – ale na plášťoch záleží asi najviac, čim menší valivý odpor, tým som skôr v cieli, čím lepší drapák, tak tým sa vyšplhál vyššie aj po horšom povrchu, čím vačšie balóny podhustené na menší tlak, tým vačšie pohodlie, čím mäkšia zmes, tým lepšia priľnavosť ale aj hlbšie do peňaženky(menšia životnosť) atď. atď. Je to hotová alchýmia. Ja som hľadal veľmi dlho a naozaj to nebolo ľahké. Univerzálny plášť asi naozaj neexistuje. Dozadu to chcelo poriadny drapák so slušným záberom, čo najmenšou hmotnosťou, minimálnym zanášaním sa v blate, mäkšou zmesou (ale nie moc na úkor životnosti) a čo najnižším valivým odporom. V jednom threade som narazil na jeden veľmi prekvapujúci test (nemeckého časopisu) valivého odporu – pneu Michelin XCR MUD mal valivý odpor ako druhá najlepšia spomedzi testovaných plášťov (o dve desatiny vyhral maxxis max lite 310) a tým vyhovoval všetkým mojim požiadavkám. Dopredu jednoznačne čo najlepší držák na vedenie ideálnej stopy, makšia zmes nevádí, opotrebenie vpredu nebýva moc výrazné, kedže som chcel ostať u rovnakej značky, tak som zvolil novinku XCR DRY II a bola to trefa do čierneho.

      Týmto menším príspevkom som nechcel popichnúť všetkých zástancov RR + NN ale poukázať na to, že existujú aj iné špičkové plášte s rozumnou váhou za slušnú cenu.

      0 0
      • enrico  

        a ešte foto Michelin XCR MUD + XCR DRY II

        0 0
      • orca  

        vsadim se s tebou o co chceš že ty nepoznáš rozdíly v těch pláštích … pouze když budeš vědět co máš tak budeš subjektivně hlasovat… ale neberu ti tvůj názor.....

        0 0
        • enrico  

          nejakých pár plášťov som už vyskúšal, tak asi poznám, každé mali svoje výhody aj nevýhody, tu je časť z nich, ďalšie dva páry mám obuté sa rezervných kolesách, micheliny na bajku a zbytok je v plášťovom nebi :-)

          0 0
          • orca  

            ty dvě desetiny mě fakt dojali a málem jsem spadl ze židle smíchy . A nemyslíš si že je to subjektivní pohled ovlivněnej tvojím stylem jízdy ?? zapomínáš že styl jízdy je mnohem více důležitej .

            0 0
            • enrico  

              samozrejme, že tie dve desatiny sú pekná blbosť, to máš recht pravdu, tí maníci, čo ten test robili, trochu pozabudli, že nemôžu hádzať do jedného pytla 1,9" a 2,2" gumy s rozdielnym objemom vzduchu aj keď rovnakom tlaku, tento test je velmi neobjektívny ale podla subjektívneho pocitu idú skoro tak dobre ako maxxis flyweight 330, určite lepšie ako Tioga extreme XC 2,1" alebo tioga DH 2,3" ale omnoho horšie ako speedblaster kevlar, to boli zatial najrýchlejšie gumy (na asfalte) na akých som išiel.

              0 0
              • MlokCZ  

                No ale hlavně ten test odporu platí pouze pro jeden specifický povrch a tipuju, že pro asfalt (ale ten afalt je jen tip, nečetl jsem celý ten test), jinak by to nemohli jednoduše změřit. A pak na jiném povrchu je to všechno úplně jinak.

                0 0
              • MlokCZ  

                A další věc, co zcela zkreslí test je na jakém to vozili tlaku. Pokud všechny nafoukli na stejný tlak, tak ty největší balóny musely být v terénu hrozně přefouklé a ustřelovat. A pokud by se snažili nafoukat každý jinak pro odpovídající šířku pláště, tak zase těžko mohli docílit přesně srovnatelných podmínek.

                0 0
                • orca  

                  gumy jsou velká alchimie – rád si prohlížím kola těch mnohem lepších a je tam široké spektrum od skoro hladkých až po silnej vzorek . A každému vyhovuje něco jiného… Tenhle test bych pochopil třeba na silničním kole kde povrch lze tak nějak rozdělit na asfalt hrubej-hladkej, sucho , mokro . Kdežto pro bike je mnohem více povrchů a to během jednoho závodu takže na jednom povrchu to bude plus a na druhém mínus a teď babo raď co obout…

                  0 0
      • Gorgov  

        podle mě vůbec nevíš o čem mluvíš, ale nechci tě v žádnym případě napadat. Nebrat prosím takovéto testíky na papíru jako dogma.

        0 0
    • vitan  

      nášlapné pedály…!!

      kdybych se rozhodoval mezi vidlou a nášlapama, tak volím nášlapy, protože mi připadá, že pro bezpečnost a ovladatelnost jsou nejvíc!:)

      0 0
      • enjoy  

        bezpecnost,ovla­datelnost… a naslapy.tak to mi do rovnice nejde:-))

        0 0
        • enrico  

          bezpečnosť + prilba = :-) to už by sa do rovnice hodilo že? :)

          0 0
        • Radek Broz  

          Překvapivě ale má pravdu;-)

          0 0
        • vitan  

          no dobře…do prvních třech pádu..:D u mě to teda bylo: na rovince při zkoušení, pomalá jízda do kopce a potom už jen při hektickém dobrždění na pivo…zběsilé cukání pravé nohy…a pak už jsem jen řekl: doprd** a sekl sebou..!!:)

          od té doby považuju nášlapy fakt za bezpečnostní aktivní prvek…:)

          0 0
    • pepek  

      Záruka ?

      0 0
    • HooKEK  

      Já bych hlasoval asi za sedlo aj vidlu.

      0 0
    • Thidney  

      Oblečení, po několika zážitcích z vyjížděk v teplotách okolo nuly ve větru a padající směsí deště s ledovou krupicí, kdy mi fakt bylo jedno na čem jedu. Pokud budu považovat otázku hadříků za vyřešenou, ale to je jen akademická diskuse jelikož co na sebe je nevyčerpatelné téma .-) tak u fullu kombinace rám/tlumič, vidle hned potom, proč? protože jsem línej a jezdím jak bába s nůší v poryvech vichřice takže pohodlí je mi bližší než rychlost.

      0 0
    • pegas  

      pro zavodnika je nejdulezitejsi asi vaha a spolehlivost a to u celeho kola,zbytek si myslim ze moc ,,neresi"..pro obyc cloveka, jezdiciho rekreacne a obcas sem tam ten zavod,dle meho nazoru nejdulezitejsi jsou veco ktere prichazi do kontaktu s telem(sedlo,gripy a naslapy+botky) protoze nevhodne zvolene veci muzou pusobit bolest a jizdu udelaji nocni murou(tim padem bych zde zaradil i ram=geometrie)…na druhe misto bych dal komponenty, ktere pri jizde dovadi cloveka k silenstvi pokud jsou to sunty(prezkakujici retez,strilejici kazeta,neradici presmyk,prehaz­ka)…pote asi brzdy(az na vyjimky zabrzdi clovek se vsim,spis jde o vyber desticek a botek)…pak bych dal asi vidlu(pokud clovek vybere stredni kategorii tak nepozna rozdil)…zbytek jako predstavec,sedlovka je otazka designu…vse je ale subjektivni,najdou se vyjimky u komponentu,ramu i vidlic, ktere nezapadaji do prumeru.. to jak se tady fsude resi vidlice.plaste tak verim tomu ze polovina z nas nepozna rozdil..vse je otazka masovosti,designu a penez…

      0 0
      • orca  

        Tak pod tohle se podepisuji na 100% …

        0 0
      • vili  

        souhlas az na ten konec…myslim, ze u vidlic urcite kazdej pozna rozdil mezi ruznejma systemama (olej/vzduch), pruzina/olej), (elastomer..) a tim je dana samozrejme cena te vidlice…urcite skoro kazdej pozna rozdil mezi vidlou za 3500 a za 6–7 tisic…to ze nepozname(my turisti) rozdil plati podle me az ve vyssich cenach. U plastu to samozrejme je jeste horsi, ale urcite poznas rozdil mezi 1,9 a 2,25 plastem..

        0 0
        • pegas  

          u tech vidlic je to takovy diskutabilni..jak pises urco poznas ten rozdil vidlice za 3500 a za 6000,respektive system…ale to pak u kazdyho komponentu..spis jde o to aby ta vidla mela zakladni stelovani…tvrdos­t,odskok–tlumeni, vic si myslim neni potreba…dalsi veci jako zamykani a dalsi serepeticky jsou uz na krasu…ted me urcite rada lidi napadne,ale pokud mluvim fakt o hobykach tak je snad jedno estli ten kopec vyjede o 5 vterin pozdejs ne?..a vidla je tam od toho aby to pruzilo a houpalo,ne?..proste si myslim ze cim vic do tech vidli davaj urcity systemy atd..tim driv se to posere..pokud to zhrnu tak pokud vidla ma zakladni vlastnosti regulace,tak je jedno jestli je to rock shox nebo manitucko,…

          0 0
          • MlokCZ  

            Souhlas s tím, že třeba zamykání je pro hobíka skoro zbytečný (maximálně dobrý pro pocite, že to ze sedla jede) a na nějakých 5 vteřinách nezáleží. Ale drahé vidlice nejsou jen serepetičkách (ty jsou tam někdy opravdu jen zbytečně navíc), ale o tom, že mají zcela jiný chod. A velmi se chodem liší i různé značky ve stejné cenové hladině. Takže velmi záleží na tom jaká je to značka (teď neřikám, jestli je nějaká lepší, ale prostě každá se chová jinak). Ono už jen ten mnohokrát probíraný rozdíl mezi Rebou s U-Turnem a bez je velký a to je pouze jiný podtyp stejné vidlice.

            0 0
            • pegas  

              ano souhlas..ale jak urcis kterej chod je lepsi…jak jsem napsal na zacatku,je to subjektivni(va­ha,styl jizdy,druh terenu)…nekdo ma radsi tuzsi chod,nekdo citlivejsi…pokud obe funguji jak maji,bez problemu poberou urcite nerovnosti,tak zbytek uz musis nechat na jezdci co mu vyhovuje ..a ty serepeticky tak za tim si stojim, dle me uz dnes vyrobci delaji vidlice jako ,,spotrebak"..

              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, se styly jízdy a různými požadavky souhlas a taky s tím, že pro každého může být vhodná jiná vidle. Proto je ale právě důležité studovat skutečné měřitelně porovnatelné vlastnosti vidlice a podle toho vybrat pro svoje použití. K tomu jsou dobrý vlastní zkušenosti a pokud nejsou nebo není možnost (ne každý už jezdil hafo vidlí, aby už věděl, která pro něj je ta pravá a podle pár minut na pučeném kole se toho moc nepozná, když to ani není naladěné pro daného člověka), tak právě na to jsou ty grafy (neřeknou vše, ale řeknou toho hodně a hlavně se tak dobře porovnávaj jednotlivé vidlice mezi sebou), které někteří tak nemají rádi.

                A proto je důležité si vybrat tu správnou.

                0 0
                • pegas  

                  ..jenze sou zas lidi ci jim grafy moc nereknou,radsi nejaka nazorna ukazka…je to tezky…pro vas ,,odborniky" naji tyto grafy vypovidaci schopnost ale pro radu hoby jezdcu ne..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud se nechtějí sami naučit s grafů získat informace a porovnat ji se svojema zkušenostma a požadavky a nemají možnost víc vidlic vyzkoušet, tak se musí jedině zeptat a doufat, že jim někdo dobře poradí (když dobře napíšou svoje požadavky). Pokud ale kupuju něco už dražšího, tak se snažim tomu aspoň trochu rozumět, abych si sám mohl vybrat.

                    0 0
                    • pegas  

                      tak samozrejme ze u drazsich produktu(nejen vidlic) uz se musi predpokladat ze o tom clovek uz neco musi vedet..

                      0 0
                      • milan1  

                        Ono to není zas tak složité se vyznat v grafech a naučit se v nich číst. Kdo se to naučí a převede si to hlavně do praxe, že v tom už nevidí jenom čáry ale přímo funkce, ten má vyhráno a velikou část jedné z nejpodstatnějších vlastností vidlice si dokáže odečíst. Není tak odkázán na věčné rady „zkušených“ kteří dokáží říct asi tak jediné, je to gut, to ber a nebo, to neber. Boj, který se tady pravidelně v otázkách hodnocení rozpoutává je vždy nesmyslný. Obě hodnocení se doplňují a pokud se nedá i tomu praktickému zkoušení a porovnávání na dálku nějaký řád, tak se k ničemu dojít nedá. Možná správně rozlišíš velmi špatnou a dobrou vidlici ale k porovnání již dobré a špičkové vidlice ti mnoho chybí. Dokážeš to jedině přímým srovnáním ihned po sobě a za rovnocených podmínek. To ale nastává málokdy a když se do toho připlete ještě rozdílnost nastavení, která je u dnešních vidlic pravidlem a ne výjimkou, nedá se ani z tohohle taky moc vytěžit.A hlavně, ty na své vidlici to nastavení nepoznáš, když se o to nezajímáš a dokonce v otázkách nastavení jsi už odkázán zase na rady. Zkus se podívat na světová hodnocení třeba na mtbr.com tam máš také zkušenosti majitelů z provozu. Myslím, a je to i dost vidět, že společnou aktivitou lidí jako je Mlokcz a dalších kteří chápou podstatu, se dá dosáhnout podstatně víc, než máš možnost sehnat i na světových fórech. Ověřit si to můžeš na případu Reba a dále na FOX R 36 Talas.(ten má na mtbr nejvyšší ocenění a tady docela propadá) Tak o takovýchhle věcech jsou postupy hodnocení, které ovšem vyžadují vlastní přístup a snahu se něčeho dobrat a ne jenom čekat na rezultát kohosi zkušeného.

                        0 0
                        • pegas  

                          ono je to trosku uz veda:-) rekl bych ze i hodne o hobby,konicku se tomu venovat..ja chci jezdit a dokud vse zatim funguje tak to neresim…

                          0 0
                          • milan1  

                            Zrovna teda graf charakteristiky žádná velká věda není. Kdo vyzkoušel v praxi ví nejlépe sám. A ježdění? Tady se přeci nejezdí, tady by se dal najít prostor k hodnocení.

                            0 0
                          • vlk  

                            Věda to není, a když se tomu někdo věnuje i jako koníčku, tak postupem času to stejně začne zkoumat.Já bych jenom ještě dodal, že ty rady co tu dáváme jsou většinou i ovlivněny nejen tím jak dlouho cizí vidlici zkoušíme, ale i tím jak moc jsme si na svoji již zvykli.Ono třeba já jsem zvyklý na určitý chod, a nějaká vidle XY mi pak přijde blbá chodem. Ale je to třeba jen díky tomu, ža na své jezdím už moc dlouho a kdybych na té XY jezdil 1/2 roku tak budu tvrdit úplně něco jiného.

                            0 0
                            • pegas  

                              no prave…veskere hodnoceni je subjektivni a do jiste miry i zvykove..treba silene me zarazi hodnoceni retezu..pro nekoho je hg 73 totalni shit…a nekdo ho ma za modlu…no a ted si vyber, dokud clovek sam nezkusi a neudela si nazor tak mu veskere rady a pripominky muzou bejt naprd…je pravda ze nemuzu srovnavat retez a vidlu ale jen jsem chtel poukazat ze jista provazanost tu je, dokud clovek proste nezkusi, nemuze si udelat spravny nazor…

                              0 0
                              • milan1  

                                Divil by ses jak si i takové subjektivní hodnocení dokážeš zobjektivnit. Každá vidlice má například své určité hranice vlastností a nastavení, které běžně nejdou překročit. Když potom někdo popisuje nemožné, jde to lehce poznat. Rozeznáš dokonce i to jaké má asi dotyčný zkušenosti, když vychvaluje něco méně kvalitního jako špičku. Ono to právě má mnoho použití a je to hlavně tím, že ono subjektivní se snaží podat co nejobjektivnějším způsobem. Pohybovat se v technické disciplíně s klapkami na očích, s tím, že je to příliš složité dobrat se podstaty mě připadá podivné. Zájem o techniku třeba v daleko složitější disciplíně moto mi přijde daleko vyšší a technika je přitom daleko složitější.

                                0 0
            • vili  

              no a o tom se presne bavim…prave si myslim, ze hobik, kterej si proste jezdi a nemeni vidlice kazdyho pul roku, tak nepozna rozdil mezi rebou a rebou s u-turnem pokud ju bude jezdit za stejnych podminek..mozna se pletu, ani na jedne sem nejel, ale urcite sou to obe kvalitni vidlice a nedokazu si predstavit v cem by ten chod mel byt jinej abych to poznal.proste kdyz se jedna bude vic norit do zdvihu tak ju prifouknu atd…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to máš tedy hodně zkreslené představy s tím přifouknutím. Tak to prostě není. Každá má jinou charakteristiku (rozdílná progresivita) a žándým foukáním nikdy nedosáhneš stejného chodu.

                Ve výsledku se to u mě bude chovat následovně (u někoho jiného to bude jinak kvůli jinému jízdnímu stylu). U-Turn verze řekněme, že chodí přesně jak chci (i když drobné vylepšení by tam bylo, ale nebudem to komplikovat). Ne U-Turn verze se pak bude chovat následovně:

                • buď bude mít téměř stejné chování v první polovině zdvihu a trvale budu mít u ní poslední 2cm nevyužitý
                • nebo jí méně nahustím, takže bude podobný konec zdvihu, ale akorát skončím s mnohem větším zbytečným sagem a opět tím využiju méně zdvihu

                Zjednodušeně řečeno, ne U-Turn verzí bych přišel o kus zdvihu. A tohle pozná zcela každý a je to zcela zásadní rozdíl.

                A pak zase z opačného pohledu někoho, komu sedí ne U-Turn verze. Ta mu chodí jak má, potřebuje rezervu na větší ránu. Když si pořídí U-Turn verzi, tak:

                • buď bude chodit často nadoraz
                • nebo přifoukne, nadoraz už chodit nebude, ale počátek zdvihu bude značně necitlivý, protože bude přefoukaná
                0 0
                • MlokCZ  

                  a ještě v tom druhém případě když přifoukne, tak kromě menší citlivosti bude mít už příliš malý sag, což se negativně podepíše špatným kontaktem kola se zemí

                  0 0
                  • hanz  

                    v jiným vlákně jsme diskutovali o linkage…mám na tebe velikánskou prosbu a poslal jsem ti jí do mailu :-)

                    0 0
              • milan1  

                Právě tvé zkreslené představy o nastavení tlakem vzduchu nejdou vysvětlit jinak, než přes graf charakteristiky, jak ti mlokCz správně vysvětluje. Vysvětlení ti podává právě jako někdo, kdo z právě z grafů takovéhle výsledky vyčatl. reba se tu omílala do nekonečna, někdo si na ní stěžoval a někdo zase ne a nikdy by se nedošlo k žádnému výsledku, kdyby se ten graf nepoužil a nedošlo k rozlišení.

                0 0
          • kolda  

            taky si myslim. mam marzocchi mxc 2002 – existuji lehci, citlivejsi vidlice s sirsi moznosti nastaveni, ale pro me je dulezity, ze je funkcni a cely rok na ni nesahnu – jen vymenim olej. proste drzak. a lock nepotrebuju, protoze se opravdu nehoupe :)

            0 0
            • MlokCZ  

              By mě ale zajímalo, jestli by si měl stejný názor, kdybys měl možnost delší čas jezdit lepší vidlici.

              0 0
              • kolda  

                já neříkám, že nexxistují lepší. ale s poměrem funkce/kvalita/vý­drž jsem spokojený.

                v jednoduchosti je síla. zvlášť u bajku, kde se všechno co chvilku vysere

                0 0
              • McBlacky  

                mx compy určitě nejsou nejlepší, ale rozhodně můj 03 coil je nejcitlivější vidle co jsem měl v ruce (při podobném zdvihu) to že naplněná má 2,4kg a nemá lock tudíž při stoji houpe je jiná věc. ale na hobby pohodový ježdění v terénu – a to bych rád zdůraznil že v terénu -je to zatím nejlepší vidle co jsem měl. závodit na ní by ale bylo porno a peklo :)

                0 0
                • kolda  

                  model 02 má ±1800g. dlouhé pouzdra, starý dobrý bomber. svým chodem je na sportovní ježdění včetně závodů ok.

                  novější Marzochi už mě nějak neoslovily…

                  0 0
          • vili  

            ale vzdyt to sem presne rikal, u vidlice za 3500 nastelujes hovno…u vidlice za 7 tycek nastelujes to co potrebujes a vyuzijes a vys uz tam sou jen zbytecnosti co vyuzije par lidi…takze na tom nevidim nic diskutabilniho…a s komponentama to opravdu dle me nema vubec nic spolecnyho(nenapada me zadnej jinej komponent kde bys mel na vyber z vice systemu, aby ten rozdil byl aspon trochu poznat. Mozna tak naslapy…

            0 0
        • fousek  

          Bych rek ze zas az tak na sirce plaste nezalezi, spis na smesi

          0 0
          • vili  

            zalezi na jaky pouziti, myslim ze vetsina xc plastu bude s tou smesi na to podobne. Dh a fr sou neco uplne jinyho to je jasny..

            0 0
            • fousek  

              Bych to jeste upravil, u XC plastu v podobne cenove hladine

              0 0
    • Lister  

      nehlasuji, protože nemám po co :-(

      moje pořadí:

      1. geometrie a vlastnosti rámu přesně odpovídající mojim požadavkům
      2. sedlo
      3. vidlice
      4. pláště
      5. brzdy
      6. kola

      no a s velkým odstupem ten zbytek podle toho jsem si svoje kolo stavěl, jen teda na kola už nezbylo, a momentálně ne ně šetřím......

      0 0
    • Smazaný účet  

      myslim ze de o celek, jakejkolif komponent kterej je z jinyho kosmu, ke kolu nesedi a to nejen pocitove, celek by mel ladit s jezdcovo stylem a srdcem :-)

      0 0
    • šlapatko  

      Tak asi motor kola:-)Kolo za 100000 mě do první desítky nedostane.Muím trénovat a třeba časem uvidíme

      0 0
    • wroum  

      full: 1–2 ram (system a tlumic) + videl 3 brzdy 4 plaste, sedlo, gripy 5 zbytek

      HT: 1 vidle 2 brzdy 3 plaste sedlo gripy… 4 ram 5 zbytek

      jinak uplne nejdulezitejsi samozrejme je, aby na tom clovek vypadal dobre! :-D

      0 0
    • dancing dog  

      obsah bidonu

      0 0
    • JancA  

      divim se,ze nikomu nejak vyrazne nevadi razeni…vsecko se da pri zavode prekousnout,ale kdyz vyjizdim prudkou stojku v lese a potrebuju prehodit a racha to a neprehodi,takze to musim vyjet na velkou pilu:),pripadne spadnu,zurim!!!!

      0 0
      • Lister  

        …kdybys měla Alivko tak se ti to nestane!!

        0 0
      • kolda  

        to je spis otazka serizeni :)

        0 0
        • JancA  

          jo to je mozny,castecne,asi bych se to mela naucit sama,protoze casove je nemozny vozit kolo po kazdym zavode k serizeni:(

          0 0
          • vlk  

            co s tím děláš, že to potřebuješ seřídit po každém závodě.Hledal bych třeba chybu ve špatných bowdenech, zohlé patce apod.Zkus kolečko od avidu to dost pomáhá pro hladší chod i u vyšších shimano řad.

            0 0
            • vlk  

              PS: anebo už máš moc vyglajdanou přehazku v případě smyku smyk.A jinak je lepší zeřizovat za jízdy, mám tu zkušenost, že když se to seřídí jen ve stojanu, tak je to zcela něco jiného, než jak to řadí v záběru.Je třeba seřizovat při tréningové jízdě a ne na stojanu v garáži.

              0 0
            • vili  

              nechapu krok avidu, ale prej ho prestali vyrabet…

              0 0
              • Lister  

                já to chápu, oni ho nepotřebují a přece nebudou podporovat konkurenci :o)

                0 0
                • vili  

                  jj to je fakt :-)…zas na druhou stranu, vyrobni cena pro ne zanedbatelna a 250 kacek nebo kolik to stoji je dost :-)

                  0 0
      • Elwing  

        to bude asi tím, že většina lidí tady nezávodí, nebo ne s takovými ambicemi/nasazením jako ty a klidně prudkou stojku v lese vytlačí ;)

        0 0
        • cabbage  

          Myslíš Dýmáka? Tak tam ta stojka pešky byla jasná, když místo powerbarky byla kachna s šesti;-)

          0 0
      • MlokCZ  

        U mě je to u řazení jednoduché. Třeba s X.9 jsem více spokojený než s Alivkem. Ale i to Alivko, když je dobře seřízené funguje přijatelně (a ani na starších kolech, co jsem měl, jsem zásadní problémy s horšími řazeními neměl).

        A to co píšeš se ti klidně může stát se sebelepším řazením.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Nepřesné řazení vadí na silničce, na bajku mi to žíly až tak netrhá.

        0 0
      • pepek  

        No někteří si to seštelujou, vymění bowdeny a tak. Jiní nadávají, že to a to řazení stojí za h---o.

        0 0
    • Smazaný účet  

      z meho pohledu na klidne xc:

      • sedlo! (bez komentáře)
      • naboje kol a slapaci stred. stred je skovanej, dokud clovek nesunda kliky, nevi na cem je. zadrenej stred je previt. naby dtto, ale tam se to da lip odhalit.
      • razeni – jakmile chodi blbe, je to k posrani, nicmene staci obvykle sesednout a pootocit nekerym sroubkem a hotovo.
      • vidlici bych neprecenoval. kvalitu chodu clovek pozna jen v nektrejch sjezdech, kde to v jednom kuse klepe do rukou. jinak se da rozlisovat jen chodi/nechodi.
      • ram – odpruzenej ram je asi samostatna kapitola. u pevnejch je geometrie na jedno brdo, clovek si zvykne.
      • brzdy – vsecky nejak brzdej. spis jde o to, co udrzi plast.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.